W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja simosami »

markoala kirjoitti:Takakelkan etukumit voi olla väljät myös.
Ihan hyvä pointti. Varmasti aiheuttaa vaikka mitä.
Onko havaintoja, missä km alkaa väsyä? Ja löytyykö normi sorkkarauta vääntelylä? Katsastuksessa?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
198859
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 08.12.2017 17:31

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja 198859 »

Itsellä w212 -09 sedan. Vetelyä oli. Olen tutkinut asiaa paljon. Syynä liika auraus takana. Ajossa veto kääntää vielä lisää aurausta. Säätelin aurauksen lähelle nollaa. Muutaman minuutin voi jättää. Auto lähentelee junan ominaisuuksia entiseen verrattuna. Joku mainitsi foorumilla aikaisemmin samaa. Renkaatkin kuluvat tasaisesti. Eteen voi lisätä 1 minuutti/ rengas ylimääräistä. Renkaisiin reilusti 0,5 kiloa ylimääräistä painetta. Tietysti muut kulmat arvoihinsa. Laita kaveri kiihdyttämään ja jarruttamaan vuorotellen ja katso itse sivuikkunasta miten auraus muuttuu veto päällä takana niin ymmärrät. Hurjempi kuski tuon näkee myös itse sivupeilistä. Suurella aurauksella ohjaa se rengas, millä pito on!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Täytyy käydä säädättämässä tuo uudelleen osaavalla pajalla. Edellisessä paikassa oli sen näköinen sälli että oikein hirvitti jättää auto sinne.
S124 300TE
S211 E500
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja simosami »

198859 kirjoitti:Itsellä w212 -09 sedan. Vetelyä oli. Olen tutkinut asiaa paljon. Syynä liika auraus takana. Ajossa veto kääntää vielä lisää aurausta. Säätelin aurauksen lähelle nollaa. Muutaman minuutin voi jättää. Auto lähentelee junan ominaisuuksia entiseen verrattuna. Joku mainitsi foorumilla aikaisemmin samaa. Renkaatkin kuluvat tasaisesti. Eteen voi lisätä 1 minuutti/ rengas ylimääräistä. Renkaisiin reilusti 0,5 kiloa ylimääräistä painetta. Tietysti muut kulmat arvoihinsa. Laita kaveri kiihdyttämään ja jarruttamaan vuorotellen ja katso itse sivuikkunasta miten auraus muuttuu veto päällä takana niin ymmärrät. Hurjempi kuski tuon näkee myös itse sivupeilistä. Suurella aurauksella ohjaa se rengas, millä pito on!
Onpas hienoa lukea oikeaa faktaa! :)

Hyvin selitetty, miksi kiemurtelee, kun takapään auraus on pielessä.

Itse vaadin aina säätäämään lähelle nollaa molemmat päät. Eli säätörajojen "0" päähän. Ns. amaattimiehien säädöt voi jättää omaan arvoonsa.
Eikä koskaan kannata pyytää "tarkastamaan" auraukset, kun autossa on ongelmia. Ei ne silloin mitään säädä!
Vaan VAATIA säätämään ne.

212:sta ei ole paljoa kommentteja kuluvista nivelistä tai puslista. Eli niiden kanssa ei liene yleensä ongelmia.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
198859
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 08.12.2017 17:31

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja 198859 »

SIMOSAMI, oletko todella tuota mieltä ( auraus nollaan) myös eturenkaitten osalta? Itsellä jäänyt käsitys vuosien saatossa, että hieman ylimääräistä poistaa levottomuutta. Tosin en ole testannut tuota O- aurausta eturenkailla.
198859
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 08.12.2017 17:31

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja 198859 »

image.jpeg
Lisää aurauksesta kiinnostuneille mietiskeltävää.
Mesen takarummussa 1200 mm pitkä vääntövarsi. Noin 10 kg:n voimalla varren päästä vääntämällä laser- viiva liikkuu 1800 mm:n päässä 15 mm. Tarkoittaa n. 29 minuutin LISÄaurausta. Ohjearvo on 12 minuuttia.
Mitäpä arvelet tapahtuvan vaikkapa 100 km/h tasaisessa vedossa auraukselle?! Entäpä jos toinen rengas joutuu vaikkapa jäätikölle!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja simosami »

198859 kirjoitti:SIMOSAMI, oletko todella tuota mieltä ( auraus nollaan) myös eturenkaitten osalta? Itsellä jäänyt käsitys vuosien saatossa, että hieman ylimääräistä poistaa levottomuutta. Tosin en ole testannut tuota O- aurausta eturenkailla.
Lähelle 0:llaa
Millimetrit on helpompi ymmärtää.
Tuolla edellisellä sivulla on 1 pöytäkirja :

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3#p1189103" onclick="window.open(this.href);return false;

Siinä suositellaan:
Eteen yhteensä 0,0-2,1mm. Itse laittaisin siihen siis 0,1-0,3mm
Taakse yhteensä 1,7-3,2mm Siihen itse laittaisin alarajalle tai jopa vähemmän eli 1,0-1,6mm

Oletko laskenut minuutit millimetreiksi?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
198859
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 08.12.2017 17:31

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja 198859 »

12 minuuttia/ rengas tarkoittaa 1.42 mm 16 tuuman vanteilla l. koknaisauraus 2,84 mm.
198859
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 08.12.2017 17:31

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja 198859 »

Simosami, tuo auraus edessä lähelle nollaa. Perustuuko tämä sinun omaan kokemukseen?
Mikä on käsityksesi asiasta että 212:n tehdasarvot eivät pelitä.
Mitä mieltä olet: jättivät säädöissä vasemman etusen camperin ääriarvoon miinuksen puolelle...oikea on vähän miinukseen päin ohjearvosta. Vaikuttaako kulkuun. Aurausta jäi 1,3 mm...pitänee otta 1 mm pois !?
Takana onkin jo vajaa 1 mm
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

198859 kirjoitti:Simosami, tuo auraus edessä lähelle nollaa. Perustuuko tämä sinun omaan kokemukseen?
Mikä on käsityksesi asiasta että 212:n tehdasarvot eivät pelitä.
Mitä mieltä olet: jättivät säädöissä vasemman etusen camperin ääriarvoon miinuksen puolelle...oikea on vähän miinukseen päin ohjearvosta. Vaikuttaako kulkuun. Aurausta jäi 1,3 mm...pitänee otta 1 mm pois !?
Takana onkin jo vajaa 1 mm
Sen verta pienestä aurauksesta kokemusta C36 kanssa että ns tehdasarvojen sisällä meni talvikelillä kuin puuvaappu. Säätelin aurauksen alarajan alapuolelle mutten nollaan sentään. Alkoi kulkea liukkaalla suoraan ja ratinkin sain suoraan vaikkei ns merkkihuolto tyninharjulla saanut. Valittivat että on välystä jossain. Samaa valitti kolarikorjaamo Karkkilassa ja eivät saaneet rattia suoraan... Ite piti säätää. Ihan vanteen etu ja takareunasta mittasin ja laskin kulmat siitä. Kukaan ei mistään sitä hemmetin välystä löytänyt.

Tokihan ajotilanne on hieman eri kuin paikallaan hallissa... elikkä säätö koeajoa ja säätö tarpeen mukaan. Tosin alustan säätämisestä en oikeesti tiedä mitään, joskus lukenut esim:

https://www.theseus.fi/bitstream/handle ... sequence=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Onneksi on mahdollisuus KVG eli Kurkata Vaikka Guuklesta kun kaiken minkä lukee kerran unohtaa hetkessä...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Käytin auton toisessa paikassa suuntauksessa ja löytyi sieltä väljä narinahela. Tällä tuli takavasen camper kuntoon. Aurausta laitettiin itseasiassa lisää, ohjearvojen puoleenväliin. Ei se nyt huono ole, mutta sais se parempi olla. Tosin alkuperäisillä vanteilla auto oli ihan ok.
Mutta on se nyt sellainen, että kun suoralla päästää ratista irti niin parhaimillaan 3-400 metriä menee ennenkuin alkaa vienosti kaartaa oikealle.
S124 300TE
S211 E500
198859
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 08.12.2017 17:31

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja 198859 »

Simosami ja AK47, kiitos rohkaisusta aurauksien suhteen.
W212 200CDI auraus edessä melkein nollassa, ehkä +0,2 mm ja takana +1 mm
Nyt minulla vasta on MERSU ! (Ei luikertele)
Maude
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 28.03.2016 16:34
Paikkakunta: Kajaani

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja Maude »

No nyt tuli käytettyä oma kulkine uudelleen nelipyöräsuuntayksessa.
Auraukset muutettiin lähemmäksi nollaa eteen15 min-> 6min. ja takapäähän 24 min.->12 min.

Kulku parani huomattavasti !! jää nähtäväksi rupeaako renkaat kulumaan epätasaisesti
W212 220cdi aut. Avantgarde -12
petsaus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 18.11.2015 10:49

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja petsaus »

Innostuin tämän mielenkiintoisen kirjeenvaihdon takia suuntauttamaan pyörät kun en ollut lainkaan tyytyväinen W212 vm. 2012 CDI:n ajettavuuteen. Ajettu 120 tkm ja pienimmät mahdolliset Contin kitkakumit 205/60/16, joissa nyt 2,8 bar (huoltoasemamittari) ja olen kokeillut myös 3,0 bar. Kesäkumeilla (myös pienet) tilanne ollut sama, eli luikertelee motarilla, jolloin täytyy mielestäni aivan liikaa korjailla ohjaamalla koko ajan. Suuremmat urat ja sivutuuli vielä tietysti pahentavat ajo"nautintoa".

Jo heti uutenakin hivenen ihmettelin, että tälläistäkös junakyyti on nykyään, mutta laitoin tuntuman moititun huonon keskialueen ohjauksen piikkiin. En pysty kertomaan, miten vaeltelu on 6 vuoden aikana muuttunut, koska tosiaan olen aina pitänyt ko. laitteen ehdottomasti huonoimpana kohtana suuntavakauden puutetta.

Pyrin liittämään suuntausraportin tähän mukaan ja siinä näkyy 1 tärkeimmistä kysymyksistäni: Kun takaCamperia ei kuulema voi säätää, niin miksiköhän arvot ovat noin pielessä. Voikohan jo näillä kilometreillä olla jokin vakaajapusla väljä. Vaikuttaako nämä metsässä olevat (ei ole kolhittu) takaCamper-arvot ajettavuuteen, vai pelkästään renkaiden epätasaiseen kulumiseen.

Vastauksista ja kommenteista etukäteen Kiitos.
Pyöränsuuntausraportti.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
198859
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 08.12.2017 17:31

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja 198859 »

Upeita faktoja antaneet meseasiantuntijat. Miksi Mesessä oikea takarengas kuluu eniten, 2 vas.taka, 3 oik.etu ja vähiten vas.etu? Teorioita olen kuullut monia. Yksi niistä: sain videon, jossa huora-ambulanssi kiihdytti etuset irti maasta ja oikea perä vasenta paljon alempana. Sitten: miksi autoni 212 v.2010 vänkee kiihdyttäessä vasemmalle ja kun löysää kaasun vänkää oikealle. Onko kytköksiä näissä toisiinsa? Pähkäiltävää lukijoille lauantain ratoksi! Faktanjanoni on kyltymätön!
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja simosami »

@petsaus

Minunkin mielestä kaikki muut on oikein, paitsi oikea taka camber. Se onkin jo tosi iso. Saisi olla mielummin jossakin -0,50 asteen luokkaa. Tuon näkee jo silmällä?

Olisikos jokin pusla korkannut. Ei ilmeisesti ole tyypillisesti mikään pusla syöppö, mutta joskus niitä menee kait turhan nopeasti.
Jos takapyörä pääsee "elämään", voihan se samalla olla syynä outoon kiemurteluun.

Oma yksilö ei kyllä kiemurtele, vaikka on 245/35/19 renkaat ympäriinsä. Ja taisi joku muu kirjoittaa, että säätämällä sai auton kulkemaan suoraan.

Katsastuksessa monesti noita löysiä löytää, mutta ei kuitenkaan aina.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
petsaus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 18.11.2015 10:49

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja petsaus »

Kiitos simosami arvioinnista. Vien taas täältä Espoosta kesäkuussa auton huoltoon asiantuntevaan MB-korjaamoon Toivalan Autoon Siilinjärvelle. Pyydän tarkistamaan alakerran puslien yms. kunnon. Jäi aiemmin kirjoittamatta, että kun vaihdoin kesäpyöriin ensimmäisen kerran takapään aurauksen "nollauksen" jälkeen, on kulku ollut ok. Uudet TalviContit ovat erinomaiset kumit pidoltaan, mutta ilmeisesti juuri sen vuoksi paljaalla asfaltilla pehmeä kumiseos vaatii auton ohjaamista. Ei tämä laite kesäkumeillakaan nytkään mikään Mondeo ole suuntavakaudeltaan.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Olisko ns. narinahela eli alatukivarren ulompi väljä oikealla?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Ei nyt liity varsinaisesti 212 koppaan mutta kulmiin kuitenkin. Eli vaihdoin 203 koppaan eteen kaikki nivelet ja iskarit.
Noh.. rupesin kulmia katselemaan ja vasen etu näyttää - 2 astetta ja oikea -0,5. Sitten katsoin vanhoja suuntaus lappuja ja samaa niissäkin on ollut.
Mistä moinen ero? Alatukivarteen on olemassa "säätöpultti" mutta se ei vaikuta riittävästi :roll:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Italialainen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 31.07.2017 09:09

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja Italialainen »

Minulla on w212 vm.2010. Kun ostin auton pari vuotta sitten, sillä oli ajettu 100tkm. Kävin koeajamassa monta vastaavaa autoa ja ne kyllä kulki pääsääntöisesti kuin juna. Tästä kyseisestä yksilöstä huomasi heti, että ajettavuudessa on pientä vetelyä. Laitoin sen kuitenkin leveiden loppuunajettujen renkaiden piikkiin. Ajettavuus toki parani uusien renkaiden myötä, mutta ei ole edelleenkään läheskään niin hyvä kuin pitäisi olla. Ongelma on sekä kesä- että talvirenkailla. Huollossa olen parissakin paikassa pyytänyt tarkistamaan alustan, mutta mitään vikaa ei ole löytynyt. Ei myöskään katsastuksessa. Nelipyöräsuuntaus on niin ikään tehty. En usko, että vika on rengaskulmissa. Niitä viilaamalla varmaan saadaan ajettavuutta hieman parannettua, mutta kyllä perussyy on jossain muualla. Perstuntuma on, että vika on takapäässä, koska auto "luikertelee" pienissäkin urissa ja vaatii jatkuvaa ohjaamista.

Onko joku vaihtanut takakelkan kumeja ja havainnut sillä olevan vaikutusta asiaan?
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Italialainen kirjoitti:Minulla on w212 vm.2010. Kun ostin auton pari vuotta sitten, sillä oli ajettu 100tkm. Kävin koeajamassa monta vastaavaa autoa ja ne kyllä kulki pääsääntöisesti kuin juna. Tästä kyseisestä yksilöstä huomasi heti, että ajettavuudessa on pientä vetelyä. Laitoin sen kuitenkin leveiden loppuunajettujen renkaiden piikkiin. Ajettavuus toki parani uusien renkaiden myötä, mutta ei ole edelleenkään läheskään niin hyvä kuin pitäisi olla. Ongelma on sekä kesä- että talvirenkailla. Huollossa olen parissakin paikassa pyytänyt tarkistamaan alustan, mutta mitään vikaa ei ole löytynyt. Ei myöskään katsastuksessa. Nelipyöräsuuntaus on niin ikään tehty. En usko, että vika on rengaskulmissa. Niitä viilaamalla varmaan saadaan ajettavuutta hieman parannettua, mutta kyllä perussyy on jossain muualla. Perstuntuma on, että vika on takapäässä, koska auto "luikertelee" pienissäkin urissa ja vaatii jatkuvaa ohjaamista.

Onko joku vaihtanut takakelkan kumeja ja havainnut sillä olevan vaikutusta asiaan?
Olisko heittää suuntausraportista kuvaa tänne?
Ei loppujen lopuksi paljon tarvitse olla pielessä niin takapää luikertelee ja on levoton ajaa, joskus omassani oli kuskin takapyörässä aurausta juuri yli ylärajan ja vänkärin takarengas oli minimin ja keskiarvon puolen välin paikkeilla, niin auto luikerteli pienissäkin nopeudessa ja maantiellä todella levoton. Etupää oli kohdallaan. Säädön jälkeen mentiin taas kuin junalla, vaikka olin varma että jossakin on jotain väljänä jne...
postmanbat
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 28.12.2015 21:36

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja postmanbat »

Renkaan muoto vaikuttaa paljon oli sitten leveä tai kapea. Silmällä näkee onko renkaan olka jyrkkä vai loiva. Vertaapa vaikka nastarengasta hakka 8 vs. WinterPike Rs eron näkee silmällä. Hakka kasin reuna on melko loiva mutta pykälillä tehty pitoa.
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

miksi autoni 212 v.2010 vänkee kiihdyttäessä vasemmalle ja kun löysää kaasun vänkää oikealle. Onko kytköksiä näissä toisiinsa? Pähkäiltävää lukijoille lauantain ratoksi! Faktanjanoni on kylty
takajousien ehjyys on todella tärkeä suoraan menoon. jos toinen takakulma ei kanna, niin ohjaa kaasusta. tiedä sitten miten vaikuttaa jos esim ilmaiskari tms on erilainen eri puolella, varmasti vaikuttaa sekin.

Itsellä en ohjausta edes huomaa ajaessa, lienee kunnossa.
W212 E350cdi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Oliskohan mulla takajousi poikki, joskus kyllä kuuluu klonksahdus. On vaan ollu enempi sellainen vaimea kallistuksenvakaajan väljän helan ääni. Tympii kun tälläinen auto on huono ajaa.
S124 300TE
S211 E500
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 675
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Alustassa on väljää jossakin jos vetelee. Viime kesänä E60 Bemarin vedin kaikki luut keulaan uutta ja säädöt päin helvettiä ja ratti vinossa...ei vedelly mihinkään. Säädettiin kulmat ja vain ratti suoristui. 2001 Väyrynen uutta luuta keula täynnä, ei ole säädetty kulmia ja menee kuin juna 512 tuhatta lasissa. Saa niitä kulmia säädellä ja rengaspaineita nostella, mutta ne sitä hienosäätöä sen jälkeen kun alustaan on lyöty uutta palikkaa.
matuha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 05.06.2014 23:41
Paikkakunta: Herwood Strand

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja matuha »

S212 350cdi AMG, tarkastutin kulmia kun ajoin kappaleen yli oikeanpuolen renkailla, jonka yhteydessä puhkesi takarengas. Aikaisemmin oli hyvä ajettavuus myös polanteisella tiellä. Nyt heijailee. Onko parannusehdotuksia? Aurausta takana maksimi ohejearvojen mukaan eikä arvot ole tälle alustalle? Pyysin tarkastamaan, niin olivat säätäneet siitä sitten..
matuha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 05.06.2014 23:41
Paikkakunta: Herwood Strand

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja matuha »

arvot tässä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
EemeliErkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

Taka-aurausta on ihan liikaa. Vaikuttaa varmaankin paljon.
Tunnetko itse ajossa, että takapää soutaa, esim kun toinen puoli on liukkaalla jäällä ja toinen kuivalla asfaltilla tms.?

Etupään aurausta itse pienentäisin hiukan myös, meni ehkä hiukan liikaa kun säädettiin. (vasen)

Tässä ketjussa on muitakin neuvoja, mitä kannattaa tarkistaa ennen uutta säätöä.

Onko auto muuten ok? Ei vedä mihinkään jatkuvasti?
postmanbat
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 28.12.2015 21:36

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja postmanbat »

Vetely ja urat hävis kun vaihdoin eri vanteet ja renkaat alle. Eli kapeammat ja isommalla et llä. Vakio et on luokkaa 47? ekoissa vanteissa 35 joilla veteli.
EemeliErkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

postmanbat kirjoitti: Ke 10.02.2021 22:24 Vetely ja urat hävis kun vaihdoin eri vanteet ja renkaat alle. Eli kapeammat ja isommalla et llä. Vakio et on luokkaa 47? ekoissa vanteissa 35 joilla veteli.
Kapeat renkaan ei vedä , koska kosketuspinta asfaltin kanssa on pienempi.
Itsellä 245/18, offset n 32. Eikä vedä. Koska auraus on liki 0 molemmissa akseleissa
Vastaa Viestiin