w116 450SE saapui kulmille
Re: w116 450SE saapui kulmille
Otan siitä paremman kuvan niin voidaan pähkäillä sitten yhdessä
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Kyllä vaan ne toimii, W116:ssa katkaisijat on toisinpäin kuin tuoreemmissa. Se voisi olla tosiaan takalasin lämmitin, itsestäänvapautuvaa mallia.tango kirjoitti: Vaan, nuo ei taida toimia noin, oikea, keski, vasen. Eikös ne ole ylös ja alas? Oikeasti, jos säätö on oikealta vasemmalle? Olisiko tuohon alustaan?
Edit. Onkohan ajatus ollut jo ilma-alustassa vai muuten vaan lähtenyt perjantailentoon, mutta ei tuohon alustaan kyllä mitään nappeja hytissä ole.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: w116 450SE saapui kulmille
Myös W201:sessä on tuo takalasigrillin katkaisija samalla tavalla poikittain ja kolmiasentoinen.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: w116 450SE saapui kulmille
Eli tommoset napit löytyy. Kattoluukku on tuo oikean puoleinen, sitten on varmaankin takalasin lämmitys, kaksoisäänitorvi ja takasisävalo. Mutta miten sähköinen antenni sitten toimii? Ainakin 6.9:ssä antennin kytkin oli tällainen (ala kuva), mutta minä en tästä autosta löydä semmoista
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Antennin kytkin tuli (ainakin SL:ssä) vasta myöhempiin vuosimalleihin. Antenni saa herätteen radiolta; kun radion laittaa päälle, antenni nousee (ja tietysti laskee kun radiosta katkaisee virran).
Re: w116 450SE saapui kulmille
Ja tiedätkö! Tämän juuri tänään hoksasin kun asiaa vähän pähkäilin. Kokeilin auto sammuksissa radiota (virrat päällä) ja kuuntelin surinaa. Sieltähän se nousi!Wikke kirjoitti:Antennin kytkin tuli (ainakin SL:ssä) vasta myöhempiin vuosimalleihin. Antenni saa herätteen radiolta; kun radion laittaa päälle, antenni nousee (ja tietysti laskee kun radiosta katkaisee virran).
Tuolta näyttää uskoakseni aito vuoden 75 ensiaplaukku. Laastareiden liimat ovat jo sulaneet aikoja sitten mutta mukava kun on sekin orginaali! w116:ssa on kylä tehokkaat ja hyvät valot!
Ilmanputsari menee vaihtoon kunhan ehdin motonettiin! Ja pyyhkijän moottori on nyt voideltu, Karran tilauksessa rosteriset uudet pyyhkijä niin saa vielä alkuperäisen lookin takaisin!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Auto näyttää kyllä hyvälle ostokselle äkkiseltään. Mille kattoluukun kaukalo näyttää? Eräs piiloruostepaikka noissa on tulipelti eli konehuoneen ja matkustamon välinen seinä. Omassa -77:ssa kuskin puolen jalkatilasta katsottuna näkymä oli kuin haulikolla ammuttu.
Antennikatkaisijaa ei ollut kuin jenkkimalleissa. Ensiapulaukku näkyy olevan ruotsalaista alkuperää.
Antennikatkaisijaa ei ollut kuin jenkkimalleissa. Ensiapulaukku näkyy olevan ruotsalaista alkuperää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w116 450SE saapui kulmille
Kattoluukussa itsessään on kaksi alkavaa täpläruostetta. Kaukaloa en tarkemmin ole tutkinut, mutta äkkiseltään katsoin ja se oli puhdas. Pitäisi alkaa voitelemaan kiskot jne. Tähänkin otetaan neuvoja vastaan.
Pitääpä alkaa tutkimaan se tulipellin alue. Otitko Timppa siis mattoa pois jalkatilasta vai mitä kautta sinne parhaiten pääsisi kurkkaamaan?
Pitääpä alkaa tutkimaan se tulipellin alue. Otitko Timppa siis mattoa pois jalkatilasta vai mitä kautta sinne parhaiten pääsisi kurkkaamaan?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Kierroslukumittaria tähän kyllä kaipaisi!
Olisi pitäny ostaa se 6.9
Olisi pitäny ostaa se 6.9
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Kuskin polvien kohdalta muovi irti ja vyllejä sivuun ynnä tehokas lamppu, sieltä pitäisi näkymän. Siitäkin on jo yli 12 vuotta... herranen aika miten aika kuluu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: w116 450SE saapui kulmille
Paljon tyylikkäämpi tuo iso kello mittaristossa; sitäpaitsi eihän tuollaista autoa kuulu polkea niin että pitäisi punarajaa vahtia
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: w116 450SE saapui kulmille
Timo L. kirjoitti:Kyllä vaan ne toimii, W116:ssa katkaisijat on toisinpäin kuin tuoreemmissa. Se voisi olla tosiaan takalasin lämmitin, itsestäänvapautuvaa mallia.tango kirjoitti: Vaan, nuo ei taida toimia noin, oikea, keski, vasen. Eikös ne ole ylös ja alas? Oikeasti, jos säätö on oikealta vasemmalle? Olisiko tuohon alustaan?
Edit. Onkohan ajatus ollut jo ilma-alustassa vai muuten vaan lähtenyt perjantailentoon, mutta ei tuohon alustaan kyllä mitään nappeja hytissä ole.
Kyllähän se aika kuluu. Noinhan nuo katkaisijat on tuossa W116:ssa. Noin ne oli minullakin, kaikkea ei vaan muista.Timo L. kirjoitti: herranen aika miten aika kuluu.
Huomatkaa uniikit puut ovenkahvoissa ja ratissa.
Re: w116 450SE saapui kulmille
Kuluu se, toistakytä vuotta foorumilla jo...tango kirjoitti:Kyllähän se aika kuluu. Noinhan nuo katkaisijat on tuossa W116:ssa. Noin ne oli minullakin, kaikkea ei vaan muista.Timo L. kirjoitti: herranen aika miten aika kuluu.
ftp://d616672:7wtnkdf@www.elisanet.fi/pena/mbsisus.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Huomatkaa uniikit puut ovenkahvoissa ja ratissa.
Hei tanko vai riuku , siis ikkunankammissa sekä ratin keskiössä
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w116 450SE saapui kulmille
Juurikin noin. Ei tämä ajatus nyt kulje näin Lauantainakaan. Pitänee vähentää tuota ajatuslentojuomaa.karra kirjoitti: Hei tanko vai riuku , siis ikkunankammissa sekä ratin keskiössä
Re: w116 450SE saapui kulmille
Miten noiden jarruletkujen vaihtaminen käytännössä onnistuu kun en ennen ole jarruhuoltoja tehnyt....
Letku irti ruuvaamalla mutta mites sen ilmaamisen kanssa? Pitääkö ne auki jäävät päät tukkia jollain vai voiko jättää vapaaksi. Uusi letku paikoilleen ja jarrujen ilmaus? Missäs näissä ilmausruuvi on?
Letku irti ruuvaamalla mutta mites sen ilmaamisen kanssa? Pitääkö ne auki jäävät päät tukkia jollain vai voiko jättää vapaaksi. Uusi letku paikoilleen ja jarrujen ilmaus? Missäs näissä ilmausruuvi on?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w116 450SE saapui kulmille
eiköhän ne ilimata samallalailla miten W126:ssakin, ensin vaihetaan kaikki letkut ja sitten koitetaan (katkasta) avata ilimaruuvit ja samalla uusia ne ja paikalleen kuparirasvan kanssa eikai siinä tän kummempaa ole ja nesteeksi Dot 4
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w116 450SE saapui kulmille
32 vuotta vanhoja romuja rassanneena voi suositella että liotat ensin letkujen ja putkien junttureita sekä jarrusatuloissa olevia ilmausruuveja (niissä pitäs olla kuminen hattu päällä, tunnistat siitä) kunnollisella ruosteenirrotusöljyllä, esim CRC MoS pitoisella laatutavaralla. Aloitat viikko ennen remonttia ja joka päivä suhautat ainetta sinne.Ere866 kirjoitti:Miten noiden jarruletkujen vaihtaminen käytännössä onnistuu kun en ennen ole jarruhuoltoja tehnyt....
Letku irti ruuvaamalla mutta mites sen ilmaamisen kanssa? Pitääkö ne auki jäävät päät tukkia jollain vai voiko jättää vapaaksi. Uusi letku paikoilleen ja jarrujen ilmaus? Missäs näissä ilmausruuvi on?
Nimittäin ne liitokset on sitten takuu varmasti jumissa. Työkaluina pitää olla sarja jarruputkien avaimia, niitä missä katkaistu lenkki ja lisäksi hyvä olla laadukaita kiintoavaimia myös.
Jarrunestesäiliö tyhjäksi, irroitat ja putsaat sen samalla. Kun letkut vaihdat anna kaiken nesteen tulla ulos sieltä, nehän menee siis vaihtoon joka tapauksessa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w116 450SE saapui kulmille
Hienoa oli V8 Mesellä painaa moottoritietä.
Jos jollain muulla on tarpeita hakea Ruotsista autoa niin voin auttaa.
Siellä 30v asuneena homma hanskassa
Ottakaa vain rohkeasti yhteyttä.
Jos jollain muulla on tarpeita hakea Ruotsista autoa niin voin auttaa.
Siellä 30v asuneena homma hanskassa
Ottakaa vain rohkeasti yhteyttä.
Re: w116 450SE saapui kulmille
Kellisrodilla oli homma hanskassa! Kiitos vielä!
Öljyt vaihdettu, jarrut huollettu, museotarkastus tehty ja hyväksytty! Vielä kunhan veropäätös poksahtaa postista niin voi sitten levollisin mielin painella kesän viettoon!
Öljyt vaihdettu, jarrut huollettu, museotarkastus tehty ja hyväksytty! Vielä kunhan veropäätös poksahtaa postista niin voi sitten levollisin mielin painella kesän viettoon!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Mites nuo alkuperäsen oloiset kattotelineet ja kattoluukun suoja?
Meinaan vaan, että telineiden kiinnityssyteemit näyttävät sen verran rujoilta, ettei niitä tohkene kiinni laittaa. Eikä tuo kiinnityssyteemikään selkeä ole
Mites tuon kattoluukun suojan saisi näteimmin paikkoilleen?
Meinaan vaan, että telineiden kiinnityssyteemit näyttävät sen verran rujoilta, ettei niitä tohkene kiinni laittaa. Eikä tuo kiinnityssyteemikään selkeä ole
Mites tuon kattoluukun suojan saisi näteimmin paikkoilleen?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Paikalleenlaittamisesta puheen ollen, mielestäni suunnilleen ainoa oikea paikka auton katolle tarkoitetulle tuuliohjaimelle on kaatopaikka. Ei tee nätin auton linjoille ollenkaan hyvää tuommoisen kiinnittäminen. Mutta makuasioitahan nämä, joten ei siitä sen enempää.Ere866 kirjoitti: ...
Mites tuon kattoluukun suojan saisi näteimmin paikkoilleen?
Kun omasta coupestani tuollaisen ruuvasin pois, niin se oli kiinni semmoisilla pelti(kulma)kiinnikkeillä (2kpl). Ne painettiin ensin katon ja tiivisteen välistä niin, että ikään kuin kynnet menivät katon reunan alle. Hankala selittää, enkä ihan tarkkaan kiinnikkeen muotoa muistakaan. Joku semmoinen kiinnike kyllä varmaan on jossain tallessa, samoin kuin se tuuliohjainkin. No anyways, sen jälkeen tuuliohjain ruuvattiin siihen kiinnikkeeseen kiinni. Siinä se sitten oli tiivistekumi katon maalipintaa vasten, ja luonnollisesti sinne väliin oli päässyt maantiepölyä yms. Lopputuloksena rumasti kulunut maalipinta, kun eihän se nyt ihan tasan tarkkaan paikallaan voi tuommoisessa paikassa millään pysyä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w116 450SE saapui kulmille
Jos vähän kuitenkin... Silloin joskus köyhemmillä vuosikymmenillä tuommoisen tuuliohjaimen tärkein merkitys oli osoittaa kanssakulkijoille autossa olevan arvokkaita lisähärpäkkeitä, kuten kattoluukku, ja saada toivon mukaan aikaiseksi ansaittua kateutta. Ilman tuota ylimääräistä liparetta saattoi asia helposti jäädä muilta huomioimatta .Nozki kirjoitti:Paikalleenlaittamisesta puheen ollen, mielestäni suunnilleen ainoa oikea paikka auton katolle tarkoitetulle tuuliohjaimelle on kaatopaikka. Ei tee nätin auton linjoille ollenkaan hyvää tuommoisen kiinnittäminen. Mutta makuasioitahan nämä, joten ei siitä sen enempää.Ere866 kirjoitti: ...
Mites tuon kattoluukun suojan saisi näteimmin paikkoilleen?
.
Heität sillä tuuliohjaimella vesilintua, joka siis yleensä löytyy helposti juurikin sieltä kaatopaikan liepeiltä...
-
- Mersumies
- Viestit: 2782
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: w116 450SE saapui kulmille
Juuri näin ja varmasti tuon mallinen mersu isolla numerolla takaluukussa on saanut aikanaan monen katkeraksi parempiosaisten helpolle elämälle ilman kattoluukkuakin!RH kirjoitti:Jos vähän kuitenkin... Silloin joskus köyhemmillä vuosikymmenillä tuommoisen tuuliohjaimen tärkein merkitys oli osoittaa kanssakulkijoille autossa olevan arvokkaita lisähärpäkkeitä, kuten kattoluukku, ja saada toivon mukaan aikaiseksi ansaittua kateutta. Ilman tuota ylimääräistä liparetta saattoi asia helposti jäädä muilta huomioimatta .Nozki kirjoitti:Paikalleenlaittamisesta puheen ollen, mielestäni suunnilleen ainoa oikea paikka auton katolle tarkoitetulle tuuliohjaimelle on kaatopaikka. Ei tee nätin auton linjoille ollenkaan hyvää tuommoisen kiinnittäminen. Mutta makuasioitahan nämä, joten ei siitä sen enempää.Ere866 kirjoitti: ...
Mites tuon kattoluukun suojan saisi näteimmin paikkoilleen?
.
Heität sillä tuuliohjaimella vesilintua, joka siis yleensä löytyy helposti juurikin sieltä kaatopaikan liepeiltä...
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: w116 450SE saapui kulmille
Kaveria hyvä neuvoa, vaan ei silti, auto on erittäin hieno!
Mutta kuvan perusteella vanteet maalauttaisin ja painot sisäpuolelle.
Ja sen tuuliohjaimen jättäisin laittamatta.
Mutta kuvan perusteella vanteet maalauttaisin ja painot sisäpuolelle.
Ja sen tuuliohjaimen jättäisin laittamatta.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: w116 450SE saapui kulmille
Alkaa hölmöläisen hommaa olemaan mutta tältä nyt näyttää isäukon piha tässä vaiheessa. Tästä nyt lang puuttuu, mutta se odotteleekin muualla kunnostamista. Kaavailen sitä isälle 60v lahjaksi, mutta olen alkanut kiintymään siihen. Huolestuttavaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
MItäs tuo nyt mitäänEre866 kirjoitti:Alkaa hölmöläisen hommaa olemaan mutta tältä nyt näyttää isäukon piha tässä vaiheessa. Tästä nyt lang puuttuu, mutta se odotteleekin muualla kunnostamista. Kaavailen sitä isälle 60v lahjaksi, mutta olen alkanut kiintymään siihen. Huolestuttavaa
Paremmaltahan tuo näyttää kuin meikäläisen tontin reunat, siellä kun seisoo vain kolme eemeliä. Sulla sentään kolme klassikkoässää .
Re: w116 450SE saapui kulmille
Nyt on Karran hommaamavat orkkispyyhkijät paikallaan! Ilme kirkastui heti!
Tänään pääsin myös ensi kertaa nauttimaan takapenkkikyydistä. PAremman tuntuinen filis, entä w126:ssa. Jousitus on mielekkäämpi.
Tänään pääsin myös ensi kertaa nauttimaan takapenkkikyydistä. PAremman tuntuinen filis, entä w126:ssa. Jousitus on mielekkäämpi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Oikein harmitti, kun joutui purkamaan ovet. Olivat täysin koskemattomat, ei koskaan aiemmin purettu. Alkuperäiset liimat, osat yms kaikki paikoillaan. Todella hienossa kunnossa mutta kyllähän ne sähkölasien osat olivat aika jo rasvata.
Löytyi syykin tuohon naksuvaan ja paukkuvaan ovenrajoittimeen. Uusi oli valmiina hollilla, mutta vanha olikin vain löystynyt paikoiltaan.
Lähti muuten ovipahvit pois helpommin, entä w126:ssa.
Löytyi syykin tuohon naksuvaan ja paukkuvaan ovenrajoittimeen. Uusi oli valmiina hollilla, mutta vanha olikin vain löystynyt paikoiltaan.
Lähti muuten ovipahvit pois helpommin, entä w126:ssa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Nyt on tämäkin saatu katsastettua ja kilvitettyä. Eipä katsastusmies mitään huomauttanut. Mitäs karavaanikansa tuumaa mustista rekkareista? Nyt täytyy vielä tutustua museoauton käyttöperiaatteisiin.
Sitähän tässä on tuumailtu, että kannattaako/hyödyttääkö käyttää lyijyä beniinin seassa? Nyt on menty tuhannen kilometriä pelkällä 98:lla mutta onko siis lyijylisä vältämätön? Ja autohan pelaa varmasti ja ilman ongelmia!
Sitähän tässä on tuumailtu, että kannattaako/hyödyttääkö käyttää lyijyä beniinin seassa? Nyt on menty tuhannen kilometriä pelkällä 98:lla mutta onko siis lyijylisä vältämätön? Ja autohan pelaa varmasti ja ilman ongelmia!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Kuten varmaan monesti olen mielipiteeni esille tuonut - olkoon auto museorekisterissä tai ei - mustat kilvet eivät näytä hyvälle autossa, joka on valmistettu v. 1972 jälkeen. Tuolloin ei enää saanut mustia kilpiä normiliikenteeseen, eli kyseistä autoa ei ole koskaan uutena rekisteröity Suomessa mustilla kilvillä eli ne eivät siihen "kuulu". Mustat kilvet nuoremmissa autoissa vaikuttavat omistajan todistelulta että "katsokaa, museoauto". Varmaan makuasia. Kouvolassa näin lauantaina 1982 W123:n, jossa oli viisimerkkiset museokilvet valkopohjaisina. Kuskilla oli sama mielipide kuin minulla .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi