w124 alipainepumpussa vika ?
w124 alipainepumpussa vika ?
261tkm ajettu -92 300D hävis jarrutehostus ja käsijarrun varotusvalo palaa vaikka poljin on ihan ylhäällä tapissa Tulivat siis yhtäaikaa. Auto sammuu normaalisti ja ku tiheesti pumppaa jarrua paikallaan ajovalot laskee ja hetken ku oottaa niin nousevat normikorkoon, mitä lottoaisitta ? Alipainepumppua
Lieneekö vaan sattumaa että käsijarrun varotusvalokytkin menny samaa aikaa vai voiko liittyä toisiinsa ? Kauhutarinoita oon lukenu tippuvista laakerinkuulista jakoketjun välii että liikoja ei ainakaa viitti ajella ennenku varmistettu että laakeri kunnossa
Lieneekö vaan sattumaa että käsijarrun varotusvalokytkin menny samaa aikaa vai voiko liittyä toisiinsa ? Kauhutarinoita oon lukenu tippuvista laakerinkuulista jakoketjun välii että liikoja ei ainakaa viitti ajella ennenku varmistettu että laakeri kunnossa
Re: w124 alipainepumpussa vika ?
Ei käsijarru vaikuta kyllä mitenkään tuon vian kanssa.
Jospa tutkit ensin alipaine vuodot..tehostinkin voi vuotaa eli tuki vaikka tehostimen letku ja sitten näet sen että vetääkö pummpu hyvin ilmaa.
Jospa tutkit ensin alipaine vuodot..tehostinkin voi vuotaa eli tuki vaikka tehostimen letku ja sitten näet sen että vetääkö pummpu hyvin ilmaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 alipainepumpussa vika ?
jos seisontajarrun valo hyppäs pystyyn, se tarkoittaa, ettei säiliössä ole nestettä riittävästi!!!
sitte vois toki olla tehostajan takaisku rikki..
jos se pumppu ois särki, varmaan ei sammuis normisti yms.
sitte vois toki olla tehostajan takaisku rikki..
jos se pumppu ois särki, varmaan ei sammuis normisti yms.
Re: w124 alipainepumpussa vika ?
Juu, jos auto sammuu, nii ei se tehostaja särki ole...Käsijarruun mikään vuoto ei vaikuta. Ite epäilen alipainevuotoapotox kirjoitti:jos seisontajarrun valo hyppäs pystyyn, se tarkoittaa, ettei säiliössä ole nestettä riittävästi!!!
sitte vois toki olla tehostajan takaisku rikki..
jos se pumppu ois särki, varmaan ei sammuis normisti yms.
Re: w124 alipainepumpussa vika ?
Onko näissä oma merkkivalo käsijarrulle ja jarrunesteelle? Vähä muistelen ettei ois. Eli neste ko karkaa ni syttyy se sama valo ko käkkärissä kuten muissaki merkeissä.
S124 & W124
Re: w124 alipainepumpussa vika ?
Voisiko tehostaja vuotaa niin että se imisi jarrunesteen tiivisteiden läpi...voi ollakin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 alipainepumpussa vika ?
Jarrunesteen Nestepinta oli tosiaa alle minimin jonkatakia punanen jarrujen varotusvalo palanut. Vuotoja ei näkyny konehuoneessa nopeasti silmällä kattoen missään joten voineeko pääsylinteri vuotaa tehostajan sisään ?
alipainepumpun kannessa oli ruuvit kannen päällä: uudempi malli josta kuulat ei pääse karkaamaan laakeririkossa ?
alipainepumpun kannessa oli ruuvit kannen päällä: uudempi malli josta kuulat ei pääse karkaamaan laakeririkossa ?
Re: w124 alipainepumpussa vika ?
johani kirjoitti:Jarrunesteen Nestepinta oli tosiaa alle minimin jonkatakia punanen jarrujen varotusvalo palanut. Vuotoja ei näkyny konehuoneessa nopeasti silmällä kattoen missään joten voineeko pääsylinteri vuotaa tehostajan sisään ?
alipainepumpun kannessa oli ruuvit kannen päällä: uudempi malli josta kuulat ei pääse karkaamaan laakeririkossa ?
Kyllä se uudempikin pumppu porsii ja tekee kyllä yhtälailla tuhoa... laakerit ei karkaa mutta se muu silppu menee kyllä jakoketjun kautta öljypohjaan... Kuluttaa muuten vuoristoradan nopeesti pilalle...
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: w124 alipainepumpussa vika ?
Kannattaa tarkistaa auton alta putketkin ettei sieltä vuoja korroosion takia.johani kirjoitti:Jarrunesteen Nestepinta oli tosiaa alle minimin jonkatakia punanen jarrujen varotusvalo palanut. Vuotoja ei näkyny konehuoneessa nopeasti silmällä kattoen missään joten voineeko pääsylinteri vuotaa tehostajan sisään ?
alipainepumpun kannessa oli ruuvit kannen päällä: uudempi malli josta kuulat ei pääse karkaamaan laakeririkossa ?
Alipainemittarilla voinee tarkistaa pumpun kunnon et tekkeekö kunnon alipaineen.
S124 & W124