MB sprinterin 413 cdi -02 valo vika

Raskaan (+3500 kg ja työkoneet) MB-kaluston oma osio.
tapsa53
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 07.09.2014 20:19

MB sprinterin 413 cdi -02 valo vika

Viesti Kirjoittaja tapsa53 »

Hei !
Nyt olis propleema mb:ssä (sprintter) 413 CDI -2002 Bussi kun mittarin valot+rekkarinvalot+alaäärivalot on oikosessa.

Sen verran selvitetty et kuljettajan penkin alta missä rele rivi (harmaita minireleitä 9 kpl)niin 6 releeltä mihin syötetään valokatkaisijalta virta lähtee harmaa/ vihreäraita oleva johto johonkin eteenpäin haarautuen mittarivaloille+rekkarivaloille sekä alaäärivaloille on oikosulussa.

Poltti ratin alta 10 sulakkeen ja kuskin penkin alta nro 1sulakkeen otin johdon releeltä irti niin eipä pala sulakkeet

Kun johtoon hipaisee virtaa niin syttyy mittarivalot+rekkarivalo+äärivalo eli olisko jollakin tietoo tai sähkökaavioo missä kohdin tuo harmaa/vihhreeraitanen johto haarautuu (on mersun omia johtoja)tietäs mistä vikaa lähtis hakeen..

Siis etu ja takaparkit+pitkät ja lyhyet sekä valoautomatiikka pelaa normisti vain nuo mittari+rekkari+äärivalot on pimeenä eikä voi katsastaa autoa

Koitan pistää kuvan Harmaa/vihree johto liitin irti /johto on harmaa missä on vihree raita koko matkan mustalla teipillä ei merkitystä
tapsa53
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 07.09.2014 20:19

Re: MB sprinterin 413 cdi -02 valo vika

Viesti Kirjoittaja tapsa53 »

Tuossa toinen kuvaCIMG3676
tapsa53
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 07.09.2014 20:19

Re: MB sprinterin 413 cdi -02 valo vika

Viesti Kirjoittaja tapsa53 »

No niin...
Johdon haarautumis paikka selvitetty.. eli on ratin vasemmalla puolen koelaudan allaHaaroitus mersun omista johdoista näyttäs et korin valmistaja on haarottanut mersun omista johdoista korille tulevat piuhat Haaroitus kohta

Tuohon harmaaseen vihreäraitaiseen johtoon (lähti penkkilaatikosta) on haaroitettu 3 johtoo yks mittarivaloille toinen rekkarivaloille ja sivuäärivaloille 3 molemminpuolin (etu ja takarenkaitten väli ) kolmas johto menee taka äärivaloille (takapyörän takana molemmin puolin ) joista vasen taakaäärivalo on oikosessa, oli helppo selvittää kun löytyi haaroitus kohta ja purki johdot erilleen.

Tuo takimmaisen äärivalon johto kulkee hankalasti ulommaisenpellin ja sisäverhoilun välissä joten joutuu varmaan syöttään uuden piuhan takaparkkivalolta ja jättään oikosulkupiuhan peltin väliin ikiajoiksi.

Aika moinen myyrän työ tuli tehtyä mut selvis vikapaikkakin ja tuo kun on 17paikkanen pikkubussi niin tuota johtomerta tuntui olevan riittämiin :(

Tulipa siinä katkastua koelautakin et sai piuhat näkyviin kun en viitsinyt koko koelautaa irrottaa. Että tämmönen tapaus
Vastaa Viestiin