1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Mistä vielä vikaa ettimään kun jakajasta on kansi ja pyörijä vaihdettu ja tulpanjohdot samalla uusittu? Joku joskus sanoi että niille saattas olla oma puola mutta missä, kun ei virranjakajaan edes mene kun yks johto? Ei oo nämä bensapelit mun juttu Tulpat vaihettu ja ainetta tulee. Ykkösen johto räpsäs auton käydessä käsille kumminki että jonkinlainen jännite sielläkin kulkee. Akku melko tyhjä starttailun takia.
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Yksi puola siinä vain on.
Mieleen tulee ainoastaan suutin tukos,puristuspaine tai nokka-akseli kulunut loppuun.
Mieleen tulee ainoastaan suutin tukos,puristuspaine tai nokka-akseli kulunut loppuun.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Oliko tämä vika jo ennen näitä osien vaihtoa vai jälkeen? Tuliko syttypiuhat laitettua oikeaan järjestykseen. Ei kai jakajan kansi päässyt kääntymään 180 astetta? Entä oliko koko jakaja irroitettuna?
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Ollut sama vika koko ajan. Etsitty syytä vaihtelemalla osia uusiin, toistaiseksi ilman suurempaa menestystä. Edellinen omistaja sanoi että ongelma alkoi sen jälkeen kun bensa loppui, mutta tiiä tuosta, kaikkiin suutinputkiin ainakin tulee ainetta. Virranjakajassa on lovi kannen oikeaan kohtaan asettamiseksi, joten se lienee oikeassa asennossa, jakajaa en ainakaan minä ole irti käyttänyt, sytkäpiuhat järjestyksessä 1-3-4-2, niinkuin kuuluukin. Täytyy availla venakoppa tänään ja kattoa missä kunnossa nokkakeppi on.
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Ei auttanut kääntää ykköstä ja nelosta, putkeen sylkäs. Ehkä vähän typerä kysymys mutta pyöriikö jakaja myötäpäivään? Jakajan kannessa ei ole edes numeroituna sytkäjärjestystä niin olisi mukavaa jos jollain olisi kuvaa tai neuvoa antaa että missä asennossa jakajan täytyy oikeen olla että se on oikein päin, ettei vaan olis joku menny sitä ropeltamaan. Venttiilikopan tulpanjohtosuojista löytyy kyllä oikea sytytysjärjestys.
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Myötäpäivään pyörii mielestäni mutta kampurasta pyöräytä niin sillähän sen näkee..tai nelonen silmään ja autoa eteenpäin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Tässä tarkemmin tutkiesssa melkein vaikuttas ja kuulostas siltä että tuo motti otetaan irti ja tilalle ostetaan toinen. Saatiin kone käymään tyhjää, mutta edelleen kaks mukia lomalla ja sellasta kalkatusta pitää kun että ois ainakin ykkösen veivissä väljää. Melkein syö miestä kun huhtikuulle asti kumminki leimaa ja talvileluksi ostettiin niin tärkein osa koko autossa kettuaa.
Otettiin vilminpätkää tuosta että mitä tuo *ska koittaa sanoa, jokanen voi käydä siitä tekemässä omat tulkintansa
https://www.youtube.com/watch?v=P_U2pAlXG18
Otettiin vilminpätkää tuosta että mitä tuo *ska koittaa sanoa, jokanen voi käydä siitä tekemässä omat tulkintansa
https://www.youtube.com/watch?v=P_U2pAlXG18
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Jos öljyn paineet on hyvät niin katsopa nokka akselin kuntoa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Hyvät paineet on kyllä heti startin jälkeen, eikä kone oo kyllä kuulemma öljyäkään syöny aiemmin, onhan tuo puhtaan leimankin saanu samalla koneella toukokuussa. Avaan tosiaan venakoppaa heti kun taas auton pariin pääsen, infoan sitten lisää.
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
mä en ole vie koskaan nähny m102 et ykkönen klo. 6 mielummin jotain klo. 4 tai 5 jotenkin epäilyttää toi virranjakajan asento.
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Jos jakaja on roiskaistu vain paikalleen ja sitten laiteltu johdot kanteen ja pyörijä ykköskohtaan kun kampi ykk niin kyllä se pelaa ,sytty järjestys vaan oltava oikea
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Kyllähän tuo käynti on semmosta kolinaa ettei vikaa tarvi syttö tai bensapuolelta hakea...
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
mut sielä ei oo ny ykkönen merkissään voisin varmaan huomenna pyörähtää nokialla...
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Se mua on tuo jakajan, ainakin kannen, asento itteäkin askarruttanu että eikö johot yleensä oo vähä niinku linjassa koneen kanssa että ykkönen n. klo neljässä, kakkonen n.klo kahdessa, kolmonen klo kasissa ja nelonen kymmenessä. Ykkönen ja kakkonen oikeella ja kolmonen ja nelonen vasemmalla, nythän tuo on ristissä eikä se kiristyspultti edes anna periksi että sais käännettyä "oikeaan" asentoon, eikä kanttakaan pysty sen asetusloven takia kääntelemään päällä. Huono palaminen aiheuttaa dieselkoneessa voimakasta kalkatusta ja samanlaisia oireita, mutta bensakoneesta ei tosiaan kokemusta juuri ole kun baijerilaisesta kaasari m10:stä.
Tämä ko. tenavahan tuli siis meikäläiselle puolivahingossa (kun halvalla sai ) askarreltavaksi tässä kunnossa ja nyt on vaan edellisen omistajan sotkuja tässä yritelty selvittää, jos tästä itelle talviauton sais. Pähkäillään että onko tuosta kalua vai haetaanko suosista uus mylly ja nakataan tilalle.
Tämä ko. tenavahan tuli siis meikäläiselle puolivahingossa (kun halvalla sai ) askarreltavaksi tässä kunnossa ja nyt on vaan edellisen omistajan sotkuja tässä yritelty selvittää, jos tästä itelle talviauton sais. Pähkäillään että onko tuosta kalua vai haetaanko suosista uus mylly ja nakataan tilalle.
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Laitappa hyvä valokuva virranjakajan päältä, kansi pyörijä ja se suoja pois...
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Mau5trap kirjoitti:
Otettiin vilminpätkää tuosta että mitä tuo *ska koittaa sanoa, jokanen voi käydä siitä tekemässä omat tulkintansa
https://www.youtube.com/watch?v=P_U2pAlXG18
Äänen perusteella useampi nokka sileänä eikä laakerivikakaan ole poissuljettu.
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Melkosen raamatun kirjotin tänne ja yritin kuvia liittää, mutta jaksaa mussuttaa että liian isoa juttua tulossa ja loppujenlopuksi poisti koko tekstin. Nokka-akseli näyttää ainakin omaan silmään hyväkuntoiselta ja hetki kun ilman venakoppaa käytettiin konetta niin kaikki keinut liikkuu hyvin eikä venttiilikoneisto edes säksätä. Tuoreen näköiset öljytkin koneessa. Käsipelillä yritin konetta pyöritellä ykk:hon että sytkän kattoo, mutta täytyy ottaa tulppia irti kun on niin ärkeleen raskas ettei miehessä papu riittäny.
Viimeksi muokannut Mau5trap, Ma 15.09.2014 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
http://kuvapilvi.fi/k/yWQS.jpg
http://kuvapilvi.fi/k/yWQH.jpg
Erillisessä viestissä näköjään tulee läpi.
http://kuvapilvi.fi/k/yWQH.jpg
Erillisessä viestissä näköjään tulee läpi.
Re: 1 ja 4 sylintereistä sytkä mykkänä 190e 2.0i
Tuo viiva tossa jakaja kuvassa on ykkönen, ET ensin kohdalleen. Eli ny pyöriä aikalailla oikealla kohalla.