Juben w124 250d -91 OM605 ST -SÅLD-

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja johani »

eikös tässä ollut kaksoismassa ku muovihelmat ja manuaali ? puntaroitko sitä ollenkaan vertailunvuoksi ? paljonko painaa kytkimen kanssa ?
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

johani kirjoitti:eikös tässä ollut kaksoismassa ku muovihelmat ja manuaali ? puntaroitko sitä ollenkaan vertailunvuoksi ? paljonko painaa kytkimen kanssa ?
Juu oli, en ole itse punninnut mutta vauhtipyörä topicissa joku mainitsi w124 kaksoismassan painavan 18kg :wtf:
Näin unta että saatiin käyntiin mutta ei ollu oikein vetoja, puoli baaria ahtoja, helvetisti savua eikä lyöny sutia edes ykkösellä :|
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lisää snapseja, jää moiset unet pois ja tulee lohikäärmeet tilalle.

Tsemppiä, hienoja nuo mustalla käsitellyt osat.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Nyt tuli alkuperäinen vauhtipyörä takaisin Blingfactorylta, paketin paino 19kg eli kyllä se pyörä vaan oikeasti reilun 18kg painaa ilman kytkintä :wtf:
Pitää 11,5kg kevennys alkaa jo tuntumaan kierrosherkkyydessä, aika mukavastihan nuo jo mörähtää pelkällä 8mm Mynäläisellä! :thumbup:

Haluttais vaihtaa venttiilijouset nyt samalla mutta ehkä sillä ei saa aikaan kuin kasan romua koska hx35 käy jokatapauksessa ylhäällä pieneksi ja kampura/vauhtipyörä pakettia ei ole tasapainotettu, vetävät on nyt säädetty 5500rpm tai 5800rpm (en muista tarkkaan eikä ole laput tässä) :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Tuleekos sulle jousittamaton levy tuohon? .. melko rallatusta pitää noi 5-koneet semmosella,ainakin mulla :oops: Kierrosherkkä ja huonossa lykyssä kelju ajettava jo 7 millisellä.. vähän vaikee uskoa että 8mm olis sen mukavee :? toki jos kaikki natsaa yhteen niin ei bonanzaa ollenkaan. Itellä lähti bonanzat pois viimetalvena askin vaihdon yhteydessä, oikeen yrittämällä saa pomppimaan ja kokemattomaltakin "vaatii osaamista" että pomppii :shock:

Edit:jousittamatonhan se oli,lie bimmerin levy/aski tulossa?
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ei kyllä tuo levy ihan Mersun boorituksella on ja 300E-24 ZF aski tulee, aski kyllä tulee kovalla vauhtipyörällä rallattamaan mutta ei kai kytkinlevy itsessään vaikuta muuhun kuin että rasittaa laatikkoa enemmän vaihdoissa ja on vähän äkkinäisempi käyttää kun ei ole mitään joustoa välissä :roll:
Pian nähdään onko bonanzaa, Mynän kasejahan on kovasti kehuttu manuaalin kaverina ja tähän autoon on uusittu ihan kaikki niin kytkimen, kardaanin kun pian alustankin osalta joten väljää ei ainakaan ole varmasti missään :roll:

Ps: Mikä ahdin Terholla?
Viimeksi muokannut Jube, Pe 19.09.2014 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Garretin mikälie mörkömalli.. varmaan gt40 olikohan 62/102mm kompura ja pakopesä jotain 65 jättö. .99a/r suhteellisen kivasti heräilee tuokin.3000rpm alkaa ahtoviisari olla menossa pohjaa kohti ja lujaa. voisha tuo vähä pieneekkin olla mutta sitte se ei vedä ylös saakka nuolla ahtimilla mitä hyllysä olis oottamassa :eh:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ihan mielenkiinnosta vaan kyselin kun minulla hx35 ja pumppu säädetty 120 kuutioon, ko. syöttömäärällä on otettu nelosella alkavia mutta ei em. ahtimella.
Minulla on vaparikoneen nokat joten toivon että kympin kestäisi lisätä syöttä ja nelos luvulle mentäisiin penkissä, 60mm hukkaportti toivottavasti jeesaa pakopaineen suhteen +5000rpm kun #12 pakopesä alkaa käymään ahtaaksi mutta usko 400hv vaadittavaan tuottoon riittää silti koska ahdin on hx35/40 super profiiilin kompurasiivellä.

Monta yötä piti ahdinvalintaa miettiä mutta kyllä se mahdollisimman alhaalta alkava "alue" on käyttöautossa prioriteetti numero uno ja tuohan se tehon tuntoakin jos 2000rpm jälkeen mennään jyrkällä käyrällä ylipaineelle!
Mutta spekulointi on spekulointia, ajellaan penkkiin heti kun karkeasäädöt on saatu tehtyä, perjantaina 26.9 on aikomus ajaa ensimmäiset testiajot :roll:
Projektin mottohan on että autoa ei edes yritetä käyntiin ennenkuin kaikki on viimeisenpäälle valmista, ei ainakaan jää mikään puolitiehen :thumbup:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kuvat ei jostain syystä näy.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

pera8x kirjoitti:kuvat ei jostain syystä näy.
Jotain probleemaa Photobucketin päässä :|
Edit: Kuvat näkyy taas 23.9, tullut kuukausittainen latausraja täyteen ja minähän en noille kuvapalvelimille ala maksamaan a) yhtään b) mitään :evil:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ei tästä nyt oikein tule mitään, kaikki loppusuoran pikkujutut menee päin v*ttua! :evil:

Odotettu hukkaportin o-rengas oli mennyt kaverille Kempeleeseen eikä luonnollisesti ehdi mitenkään ennen viikonloppua minulle, edellisen KKD motorsportin paketin tilasin em. paikkaan koska olin silloin lomareissulla, toki ihan 100% oma vika kun en hoksannut antaa oikeaa osoitetta :|
Pakosarjan pinnapultit muttereineen tilasin KL:stä mutta niitä oli 5kpl liian vähän :|
Ja sitten se päävoitto, olin mitannut/ajatellut imusarjan tuloputken olevan 2,5" vaikka tosipuheessahan se on 68mm, tähän siis piti saada 63,5mm mutkan tilalle 68mm 180 asteinen musta mutka jota luonnollisesti ei Suomenmaalta löytynyt ---> Briteistä tilaukseen ja taas odotellaan reilu viikko :|

Mutta jotain kuvasaastetta kuitenkin!

Filsu ja "mörköturbo" paikoillaan, minusta sopii todella hyvin konehuoneeseen:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Huohotinsäiliölle olisi tuossa hyvä paikka (Säiliö tottakai maalataan mustaksi)
Kuva

Tehostajan pumppu ja laturin korvakkokin sai mustaa niskaan:
Kuva
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Pientä päivitystää taas, suodatinjalka ja huohottimen keruusäiliö maalattu sekä tuulitunneli muokattu, lisäksi laitettiin w202 paisari ulkonäkösyistä :roll:

Kuva

Kuva

Kuva

Konehuoneen yleisilme alkaa olla juuri sitä mitä on haettu eli mörköteemaa yhdistettynä parhaaseen mahdolliseen viimeistelytasoon :thumbup:

Kuva

Kuva
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3550
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Aikas kliiniseltä alkaa näyttää! :clap:
Mites toi venakopan muovikansi -- käviskö siihen vaparin muovi että se olis suora? Siinähän on tuo valuputken monttu nyt turhaan..?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

EVO X kirjoitti:Aikas kliiniseltä alkaa näyttää! :clap:
Mites toi venakopan muovikansi -- käviskö siihen vaparin muovi että se olis suora? Siinähän on tuo valuputken monttu nyt turhaan..?
Kiitos kehuista!
Vaikka muokattua, pinnoitettua ja maalattua osaa on paljon niin siihen on pyritty että kaikki osat näyttäisivät siltä että kuuluvat sinne missä nyt ovat, onko siinä mielestänne onnistuttu?

Eipä muuten ole OM605 vaparissakaan tuo muovi suora, 606:ssa on :|
Olen miettinyt että hitsautan tuon kohdan tasaiseksi jonka jälkeen kitataan ja maalataan vai onkohan 606 muovissa sama pulttijako jos katkaisis takaosasta?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mites, meinaakko paineistaa tuota muovista imusarjaa oikein huolella? mietin vaan, jos yli 400 heppasta meinaa, niin kyllä se jo jonkun verran ilmaakin tarttee. tuossa juuri itte hain vastaavan koneen ja mietin, että pärjääkö tolla muovisella. lopulta kuitenkin päädyin 606:n alumiiniseen imusarjaan. siitä saa rakenneltua. ei välttämättä tykkää kovin monesta baarista tuo muovinen sarja.. tosin itellä ei mitään kokemuksia koko moniventtiilikoneista, että sen pohjalta ei kannata alkaa rakentaan. :D
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kyllä meinasin tuolla mennä, ei se 120 kuution palaminen nyt niiin valtavaa painetta vaadi jos tuottoa riittää (oma ahdin siis #12 pakopesällä ja HX35 super mallin kompuralla) eikä mikään ahdista ilman kulkua ja/tai aiheuta ylimääräistä kuormaa moottorille :roll:
Nelosella alkavia tästä ei 120:llä tule mutta jos nokka swapin turvin pystyisi nostamaan syöttöä vaikka kympillä ja se saataisiin palamaan ison hukkaportin turvin ylös asti hennolla savulla niin sitten jyrkkä ehkä? :wtf:
Aina pitää olla vähän epärealistiset tavoitteet, 350-370hv ja 500-550Nm tästä luultavasti todellisuudessa löytyy mutta käytännön suorituskyky ja mahdollisimman laaja käyttöalue on se mitä haetaan! :thumbup:

Pumpun, kytkimen, ahtolinjan jne. suhteenhan potentiaalia olisi eri sataluvuille ja jos vielä kansityöt tekisi niin 550hv on jeemu ottanut mutta tästä ollaan edelleen tekemässä käyttöautoa...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kyllä tuo muovi imusarja on todettu kestävän ainakin 3.5bar.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Minkähänlaisille paineille hukkaportti kannattaa "karkeasäätää" pöydällä?
Ajattelin että olisko joku 1,7-1,8bar :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Laittaa sen n.2bar paikkeille Nii siitä Sitte säätelee. Ja eri pulttijako siinä 606 muovissa.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

makke190 kirjoitti:Laittaa sen n.2bar paikkeille Nii siitä Sitte säätelee. Ja eri pulttijako siinä 606 muovissa.
Juu niin näyttää olevan eri jako mutta jos etummaiset pultit sattuu niin saa sinne takapäähän jotenkin kikkailtua kiinnikkeet :roll:
Meinaatko 2bar siten että säätöruuvi on about puolivälissä?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Omaan muokkasin tuon venakopan muovin 606 turbon mallisesta. Etummaiset pultit sopii ja takapäähän tekee vain kiinnikkeet vaikka lattaraudasta ja niihin kierteet.
W201 250D
W202 250D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja makke190 »

itsellä oli tällaisia kaksi joilla ohjasin hukkaporttia. Tosin ilman mittaria ja mitään tuommosia ihme härveleitä vaan siinä oli ainoastaan liittimet 6mm pneumatiikka letkulle. Ja jos portissa vastapaine ohjaus mahdollisuus niin sitä kannattas käyttää niin toimii mielestäni paremmin kun ilman sitä.

http://64.40.115.138/file/lu/18/176664/ ... download=1" onclick="window.open(this.href);return false;


Mutta jos sillä portin omalla säädöllä pelaa niin en tiedä miten säätövarat riittää.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Hienoa jälkeä Jubelta :thumbup: Mielenkiinnolla odotetaan käyttökokemuksia ja penkkilappua ku itellä samanlainen projekti meneillään, tosin 606 :wink:

Yks asia ihmetyttää, Jubella on tapana tehä kaikki viimesenpäälle nii minkätakia turbon öljynpaineletku on tehty normaalista hydr letkusta? Tuotahan on kyllä käytetty paljon ja saattaa kestääkki mut siinä on aina pieni riski, teräspunos teflon letku mikä on suunniteltu tuohon käyttöön olis maksanu saman verran mitä tuo norm letku, eikä tarvi pelätä ettei letku kestäis. Tarkotus ei oo moittia, ihmetyttää vaan, myös moni muu joka rakentaa st kamppetta nii näkyy laittavan normaalin hydr letkun.
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mika.S kirjoitti: Yks asia ihmetyttää, Jubella on tapana tehä kaikki viimesenpäälle nii minkätakia turbon öljynpaineletku on tehty normaalista hydr letkusta? Tuotahan on kyllä käytetty paljon ja saattaa kestääkki mut siinä on aina pieni riski, teräspunos teflon letku mikä on suunniteltu tuohon käyttöön olis maksanu saman verran mitä tuo norm letku, eikä tarvi pelätä ettei letku kestäis. Tarkotus ei oo moittia, ihmetyttää vaan, myös moni muu joka rakentaa st kamppetta nii näkyy laittavan normaalin hydr letkun.
Niin no, tuo maksoi 30€ ja teräspunos teflonista olisi maksanut satasen enemmän...
Pieni summa tietysti satanen tässä kokonaisuudessa mutta ei tullu ostettua, normi hydrauliikka letkua on kaikki kaveritkin käyttäneet ilman ongelmia!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Kalliitta on punosletkut teilläpäin.. Jokaiseen omaan autoon oon teettäny punosletkun ja hintahaarukka 20-50e.
W201 250D
W202 250D
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kuisma_ kirjoitti:Kalliitta on punosletkut teilläpäin.. Jokaiseen omaan autoon oon teettäny punosletkun ja hintahaarukka 20-50e.
Juu niin se sano että noin satasen enemmän maksaa, ehdotti kyllä että tehdään oikeasta tavarasta!
Myyjä oli kyllä aika uuno kun meinasi tuonkin tehdä ensin ilma letkusta :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Jube kirjoitti:
Kuisma_ kirjoitti:Kalliitta on punosletkut teilläpäin.. Jokaiseen omaan autoon oon teettäny punosletkun ja hintahaarukka 20-50e.
Juu niin se sano että noin satasen enemmän maksaa, ehdotti kyllä että tehdään oikeasta tavarasta!
Myyjä oli kyllä aika uuno kun meinasi tuonkin tehdä ensin ilma letkusta :roll:
No huhhuh, paikallinen letkuntekijä sano mulle et samaan hintaan tulee teflonletku mitä normaali
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja veskola »

10 mm teräspunosteflonletkuja olen teettänyt ja käyttänyt niitä jopa ahtimen vesiletkuina. Kahdelle on tullut hintaa luokkaa 40-50€ sisältäen liittimet. Mitään paksuahan sen ei tarvitse olla. Mustan hydrauliletkun etu on, ettei se pomppaa silmään sieltä. Pitää vain katsoa, ettei se letku pääse liikkumaan kuumiin osiin kun kärry kiihdyttää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mika.S kirjoitti: No huhhuh, paikallinen letkuntekijä sano mulle et samaan hintaan tulee teflonletku mitä normaali
Jäi nyt senverran häiritsemään tämä asia että täytyy kysyä uudelleen kun käy Rovaniemellä, tottahan se "oikeasta" tavarasta tehdään jos hintaero on kohtuullinen!
Minullahan tuo hydrauliikka letku on kiinni kannessa joten ei pääse vastaamaan mihinkään...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Minä oon tupannut tekeen raudasta, tai kuparista. Eipä taipuile, eikä maksa kun alta kympin. Toki tyätä siihen tulee, kun itekseen nikkaroi.jubella kyllä hienoa työnjälkeä. Peukka tarvii antaa!
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin