MB E320CDI 2006 startti ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mertzi60
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Ma 30.06.2003 11:29
Paikkakunta: Stadi

MB E320CDI 2006 startti ongelma

Viesti Kirjoittaja mertzi60 »

Mikä on, jos auto seisoo paripäivää joutuu starttailee huomattavasti pidempään, päivän seisonnalla vielä lähtee kuin palmun alta. Onko tossa polttoainelinjassa joku regulaattori tsydeemi vai vuotaako suuttimet, vai.....? Missään ei näy polltoainelinjassa koneen päällä märkää, siis vuotoa.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: MB E320CDI 2006 startti ongelma

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Katsele kulkeeko ilmaa kirkaissa poltto aine putkissa, jos kulkee, niin niiden o-renkaat vaihtoon.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6287
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: MB E320CDI 2006 startti ongelma

Viesti Kirjoittaja MiHe »

arska10 kirjoitti:Katsele kulkeeko ilmaa kirkaissa poltto aine putkissa, jos kulkee, niin niiden o-renkaat vaihtoon.
Toi on jo niin 'uus' että ei o-renkaat enää ongelma... ehkä ennemmin just ruiskuvuoto. Toisaalta vähän outo että pitää seistä vähintään kaksi päivää, yleensä niissä ongelmissä riittää että jähtyy.

Vaikutaako starttiin jos virrat päällä ja antaa olla vähän aikaa (tai käyttää virrat pois ja takas), syöttöpumpun pitäis 'täyttää' systeemi jos se on päässyt valumaan tyhjäksi (mistä se johtuu en muista). Syöttöpumpuissakin on joskus harvoin ollut vikaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
mertzi60
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Ma 30.06.2003 11:29
Paikkakunta: Stadi

Re: MB E320CDI 2006 startti ongelma

Viesti Kirjoittaja mertzi60 »

arska10 kirjoitti:Katsele kulkeeko ilmaa kirkaissa poltto aine putkissa, jos kulkee, niin niiden o-renkaat vaihtoon.
W211 V6nen, missä kohtaa kirkkaita putkia kulkee, vai oliko ne vaan surassakutvosessa ? Auto ei ole mulla vaan kaverilla ns. "puhelimen päässä", en pääse itse näkemään. Vaihdettiin siihen kesällä suodatin ja letkut, en muista nähneeni mitään kirkaitta, muuta kuin pöydällä remontin jälkeen :D
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: MB E320CDI 2006 startti ongelma

Viesti Kirjoittaja Forestman »

mertzi60 kirjoitti:Mikä on, jos auto seisoo paripäivää joutuu starttailee huomattavasti pidempään, päivän seisonnalla vielä lähtee kuin palmun alta. Onko tossa polttoainelinjassa joku regulaattori tsydeemi vai vuotaako suuttimet, vai.....? Missään ei näy polltoainelinjassa koneen päällä märkää, siis vuotoa.

Minulla auttoi pari vuotta sitten samallaiseen vaivaan fortte käsittely. 1/4 tankkiin täysi fortte purkki ja ajo tankki mahdollisimman tyhjäksi. Tupla hehkutuksia ja hehkutusta vielä kun valo sammuu. Tämä auttoi. Poltto-ainelinjoille ei tehty mitään. Sen jälkeen pari hehkua vaihdettu. Viisammat voisi kertoa jatkuuko hehkutus valon sammumisen jälkeen? Pitkällä hehkutuksella hain hekujen puhdistusta. Samallainen kone kuin aloittajalla, eli hehku on erittäin nopea vain muutamia sekuntteja, vaikuttaakohan hehkun karstoittumiseen?
Minulla oli vaivoja 150tkm:n kohdalla, nykyään ajettu 200tkm.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: MB E320CDI 2006 startti ongelma

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ei taida ollakkaan noissa enää kirkkaita putkia taitavat olla jo mustia
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
mertzi60
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Ma 30.06.2003 11:29
Paikkakunta: Stadi

Re: MB E320CDI 2006 startti ongelma

Viesti Kirjoittaja mertzi60 »

MiHe kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Katsele kulkeeko ilmaa kirkaissa poltto aine putkissa, jos kulkee, niin niiden o-renkaat vaihtoon.
Toi on jo niin 'uus' että ei o-renkaat enää ongelma... ehkä ennemmin just ruiskuvuoto. Toisaalta vähän outo että pitää seistä vähintään kaksi päivää, yleensä niissä ongelmissä riittää että jähtyy.

Vaikutaako starttiin jos virrat päällä ja antaa olla vähän aikaa (tai käyttää virrat pois ja takas), syöttöpumpun pitäis 'täyttää' systeemi jos se on päässyt valumaan tyhjäksi (mistä se johtuu en muista). Syöttöpumpuissakin on joskus harvoin ollut vikaa.
Tätyy kokeilla tota, mut eikö toi viittais selvästi siihen, että linja tyhjenee. Eikö noissa tosiaan ole mitään regua tai takaiskuvenaa ?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB E320CDI 2006 startti ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kokeile niin että virrat päälle ei käynnistystä
Ja sama pari kertaa ja sitten koitaa käyntiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
mertzi60
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Ma 30.06.2003 11:29
Paikkakunta: Stadi

Re: MB E320CDI 2006 startti ongelma

Viesti Kirjoittaja mertzi60 »

CDI203 kirjoitti:Kokeile niin että virrat päälle ei käynnistystä
Ja sama pari kertaa ja sitten koitaa käyntiin

Eli jos käynnistyy tolla, niin missä vika ? Nyt kun juttelin kaverin kanssa uudestaan, niin pientä tarkennusta tohon "pari päivää seisoo" aikaisempaan tietoon ja edelleen puhutaan autosta :mrgreen: . Kuulema tekee sitä aikaisemminkin, tänään oli tehnyt jo alle vrkauden seisonnalla. Olisko sitten hehkureleen kanssa ongelmaa, oliko noissa jotain eri volttisia releitä ja ne piemempivolttiset(oliko jotain 4.8v) oli kuulema hehkutulpan rikkojia ? Kesällä kuulema jossain pajalla vaihdettu 4 tulppaa, en tiedä miks ei vaihdettu kaikkia.
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Re: MB E320CDI 2006 startti ongelma

Viesti Kirjoittaja markkumara »

Mulla samanlainen auto -07 mallia. Oli pieni pykimä suodattimelle menevässä lyhyemmässä letkussa. Maksoi alkuperäisenä n.5e + klemmarit pari e lisää.
mertzi60
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Ma 30.06.2003 11:29
Paikkakunta: Stadi

Re: MB E320CDI 2006 startti ongelma

Viesti Kirjoittaja mertzi60 »

markkumara kirjoitti:Mulla samanlainen auto -07 mallia. Oli pieni pykimä suodattimelle menevässä lyhyemmässä letkussa. Maksoi alkuperäisenä n.5e + klemmarit pari e lisää.
Joo, ne filsulle menevät letkut on vaihdettu filsunvaihdon yhteydessä , eli niissä tuskin ongelmaa.
Vastaa Viestiin