S211 642 viritys
- Oliiviapina
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 05.06.2013 19:09
- Paikkakunta: HML
Re: S211 642 viritys
kukas foorumin velhoista "lastuttaa", säätää askin ja poistaa EGR:n käytöstä Etelä-Suomen alueella? Ei viittis ajella pohjosiin päin Tuikutettavaks jos täältä päin joku tekee edes puoliks yhtä hyvin . Auto mallia s211 320cdi -07...
S211 320cdi -07
Re: S211 642 viritys
Päivitellääs tilannetta.
Eilen tuli käytyä Kajaanin suunnalla, paljon kiitoksia vielä tuikulle vaivannäöstä!
Reissua ei varsinaisesti voi kutsua menestyksekkääksi, lisä tehoa ei tullut ja ongelmia ilmeni lisää.
Ongelmia esiintyi niin polttoaine kuin ahtopaine puolella. Koko tuo V6:sen paineputkisto "viritys" on aivan nauretta! (päivitellään kun keretään)
Mutta mutta, onkos joku asentanut ahtopainemittaria om642:seen? Olisi väliaikainen tarve ahtopainemittarille, eli jos jollain tiedossa paikka johon "helppo" asentaa mittari niin saa kertoa.
Eilen tuli käytyä Kajaanin suunnalla, paljon kiitoksia vielä tuikulle vaivannäöstä!
Reissua ei varsinaisesti voi kutsua menestyksekkääksi, lisä tehoa ei tullut ja ongelmia ilmeni lisää.
Ongelmia esiintyi niin polttoaine kuin ahtopaine puolella. Koko tuo V6:sen paineputkisto "viritys" on aivan nauretta! (päivitellään kun keretään)
Mutta mutta, onkos joku asentanut ahtopainemittaria om642:seen? Olisi väliaikainen tarve ahtopainemittarille, eli jos jollain tiedossa paikka johon "helppo" asentaa mittari niin saa kertoa.
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
ex.w202 c250 TD -95
Re: S211 642 viritys
Miten porukalla ahtolämmöt pysyy kurissa, eikös yli 50 asteen lämmöillä jo syöttöjä ruveta rajoittamaan?
Omassa E 350CDI (265hv) mittailin lämpöjä ja 10 asteen ulkolämpötilassa nousi yli 60 asteen orggis välijäähyllä.
Nyt paikoillaan 550x230x76 kiinakuuleri ja nyt ei 20 asteen ulkolämmöillä oikein nouse yli 40 asteen. Suosittelen varsinkin jos lastutettu (oma ei vielä ole)
Näyttäisi välijäähdytin olevan samalla varaosanumerolla E220cdi:ssä (OM651) kuin omassa 350cdi:ssä.
Omassa E 350CDI (265hv) mittailin lämpöjä ja 10 asteen ulkolämpötilassa nousi yli 60 asteen orggis välijäähyllä.
Nyt paikoillaan 550x230x76 kiinakuuleri ja nyt ei 20 asteen ulkolämmöillä oikein nouse yli 40 asteen. Suosittelen varsinkin jos lastutettu (oma ei vielä ole)
Näyttäisi välijäähdytin olevan samalla varaosanumerolla E220cdi:ssä (OM651) kuin omassa 350cdi:ssä.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: S211 642 viritys
Oulussa Powerflash on tehnyt ohjelmointia näihin uusimpiin V6 versioihin (mallinimi 350 CDI), kuulalaakeriturbolla. Ohjelmahommassa omat metkunsa, mutta esimerkiksi tuo kaverilleni tehty CLS 350 CDI 4 Matic tuli kyllä kivaksi. Olen sillä päässyt ajelemaan ja mittasin sen myös Boshin dynossa. Dynohuoneessa hyvä jäähdytys, niinpä vakiokuulerin lämmöt pysyi syyskelillä hyvin kurissa. Noin 340 Hp ja reipas 700 Nm DIN mittaustulos. Auto muokattiin tuliteränä, nyt ajettu noin 1,5 vuotta.jani k kirjoitti:onko kellään kokemuksia tästä uudemman om 642 ohjelmoinnista
kuinka paljon pelkällä ohjelelmoinnilla saa tehoa järkevästi?
muutoksia moottorissa on aika paljon.
Asiasta voi kysyä lisää Powerflashista: http://www.powerflash.fi" onclick="window.open(this.href);return false; / Eki
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: S211 642 viritys
TuplaH kirjoitti:Miten porukalla ahtolämmöt pysyy kurissa, eikös yli 50 asteen lämmöillä jo syöttöjä ruveta rajoittamaan?
Omassa E 350CDI (265hv) mittailin lämpöjä ja 10 asteen ulkolämpötilassa nousi yli 60 asteen orggis välijäähyllä.
Nyt paikoillaan 550x230x76 kiinakuuleri ja nyt ei 20 asteen ulkolämmöillä oikein nouse yli 40 asteen. Suosittelen varsinkin jos lastutettu (oma ei vielä ole)
Näyttäisi välijäähdytin olevan samalla varaosanumerolla E220cdi:ssä (OM651) kuin omassa 350cdi:ssä.
Jep, se kannattaa vaihtaa vaikka siihen edulliseen Motonetin tai Bilteman liki vakionkokoiseen kiinalaiseen kuuleriin. Vaihtelin sen itsekkin jo aiemmin, näkyy pysyvän lämmöt kurissa ihan asiallisesti silläkin. Mahtuu 211: ssa ainakin helpohkosti vakion tilalle, siististi.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: S211 642 viritys
Tämmöinen pikku projekti aloitettu, ja toivottavasti vähän viisaammaksi tultaisiin om642 osalta.
Eli TommiS:lta ostettu viriturbo aihioksi harvinainen alkupään om642 moottoreissa oleva garrett gt2259vnt.
Siihen tuikulta saatu billetti kompura siipi ja hevosvoima.comilta amg 49mm amg pakosiipi sorvattu paikoilleen.
Alkuperäinen turbohan näissä on gt2056vnt. Alla kuvissa kokoeroja turbiinipuolelta.. Vakio 2056 pakosiipi 43mm.
Kokooja pakosarja joka yhdistää vasemman ja oikean pakosarjan turbolle, on ihan surkee, kokoojassa 30mm reijät, kun pakosarjoilta tulee 35 mm reijät. Turbossa 45mm reikä, kokoojassa 40mm. Subraa joutui tarjoomaan, jotta reiät sattuis ees jotenkin toisiinsa.
Sitten vielä seuraava ehkä vakava löytö, EGR:n imusarjaan tulossa 25mm ja 50mm korkea putken pätkä joka on 40mm sisällä ahtoputkessa, jonka halk.on n.55mm eli 40% sen virtaus alasta. Kaikki egr:n ohjelmasta poistaneet, sahatkaa se pois sieltä! Oma mese vihelti kuin lentävän kalakukon pilli tiällä Savossa 1.8 bar ahdoilla, vihellys hävis tuon putken poistamisen myötä.
Kiva ois kuulla vaikuttaako pelkkä tuo mutkan poisto mihinkään, itellä tuli niin monta muutakin muutosta samaan aikaan, ettei voi olla 100 varma sen haitoista.
Uusi turbo 1.6bar ahdoilla lisi ilmaa 225 g/s -> 250g/s ja alaväännöt hävis.
Ahtopyyntö muutettiin 2 bar, ei tullut kuin 1.8bar(pakopaine 3.1bar) eikä ilmaa lisää. Tällöin hiukkasloukku oli tyhjätty, mutta katit paikoillaan. ELi joku ahdistaa. Yllätyksenä mulle oli, että autossa on kaksi kattia, pikku ja iso katti. Pikku katin suolistus nosti ahtoja 0,1 bar.
Ison katin suolistus ehkä vielä vähän auttoi. Mutta ei ratkaissut ilman 'vähyyttä'.
Downpipe käy kolme kertaa 60mm kattien luona ja niiden jälkeen, toivottavasti ne ahdistaa lähes tulevaa savutonta väh. 350hp teho tavoitetta. Seuraavaksi nuo 60mm kurit otetaan pois uudella 3" downpipella ja toivotaan, että ilma lisii. Jos se ei auta niin sitten alkaa imupuolen tarkempi jyyräys.
Tais tulla sekava juttu, sorry niin paljon uusia löytöjä, ettei tiedä mistä aloittaisi. Mutta tarkoitus myös tuikkua auttaa näiden 6 syl. muamoottoreiden tehojen etsinnässä ettei hän olisi ainoa pioneeri, vaikkakin siirtyi bimmeri leiriin .
Mutta miksi 2.0 tdi vw miehet on jo samoissa tehoissa?
Eli TommiS:lta ostettu viriturbo aihioksi harvinainen alkupään om642 moottoreissa oleva garrett gt2259vnt.
Siihen tuikulta saatu billetti kompura siipi ja hevosvoima.comilta amg 49mm amg pakosiipi sorvattu paikoilleen.
Alkuperäinen turbohan näissä on gt2056vnt. Alla kuvissa kokoeroja turbiinipuolelta.. Vakio 2056 pakosiipi 43mm.
Kokooja pakosarja joka yhdistää vasemman ja oikean pakosarjan turbolle, on ihan surkee, kokoojassa 30mm reijät, kun pakosarjoilta tulee 35 mm reijät. Turbossa 45mm reikä, kokoojassa 40mm. Subraa joutui tarjoomaan, jotta reiät sattuis ees jotenkin toisiinsa.
Sitten vielä seuraava ehkä vakava löytö, EGR:n imusarjaan tulossa 25mm ja 50mm korkea putken pätkä joka on 40mm sisällä ahtoputkessa, jonka halk.on n.55mm eli 40% sen virtaus alasta. Kaikki egr:n ohjelmasta poistaneet, sahatkaa se pois sieltä! Oma mese vihelti kuin lentävän kalakukon pilli tiällä Savossa 1.8 bar ahdoilla, vihellys hävis tuon putken poistamisen myötä.
Kiva ois kuulla vaikuttaako pelkkä tuo mutkan poisto mihinkään, itellä tuli niin monta muutakin muutosta samaan aikaan, ettei voi olla 100 varma sen haitoista.
Uusi turbo 1.6bar ahdoilla lisi ilmaa 225 g/s -> 250g/s ja alaväännöt hävis.
Ahtopyyntö muutettiin 2 bar, ei tullut kuin 1.8bar(pakopaine 3.1bar) eikä ilmaa lisää. Tällöin hiukkasloukku oli tyhjätty, mutta katit paikoillaan. ELi joku ahdistaa. Yllätyksenä mulle oli, että autossa on kaksi kattia, pikku ja iso katti. Pikku katin suolistus nosti ahtoja 0,1 bar.
Ison katin suolistus ehkä vielä vähän auttoi. Mutta ei ratkaissut ilman 'vähyyttä'.
Downpipe käy kolme kertaa 60mm kattien luona ja niiden jälkeen, toivottavasti ne ahdistaa lähes tulevaa savutonta väh. 350hp teho tavoitetta. Seuraavaksi nuo 60mm kurit otetaan pois uudella 3" downpipella ja toivotaan, että ilma lisii. Jos se ei auta niin sitten alkaa imupuolen tarkempi jyyräys.
Tais tulla sekava juttu, sorry niin paljon uusia löytöjä, ettei tiedä mistä aloittaisi. Mutta tarkoitus myös tuikkua auttaa näiden 6 syl. muamoottoreiden tehojen etsinnässä ettei hän olisi ainoa pioneeri, vaikkakin siirtyi bimmeri leiriin .
Mutta miksi 2.0 tdi vw miehet on jo samoissa tehoissa?
Viimeksi muokannut mirmir69, La 04.10.2014 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: S211 642 viritys
Ai niin, tuohon laitoin ahtopainemittarin lähdön, 5mm reikä, kierre 6mm jarrunilmaus anturille, ja kemisti varmisti sen tiiveyden kemiallisella metallilla, kun ei ollu hitsaaja paikalla.
Siihen pikku teollisuus mittari, joka mahtuu konepellin ja pyyhkijöiden väliin.
Siihen pikku teollisuus mittari, joka mahtuu konepellin ja pyyhkijöiden väliin.
Viimeksi muokannut mirmir69, La 04.10.2014 23:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: S211 642 viritys
Nyt on alkanut pysymään.Tuohon allekirjoituksen ylimpään autoon vaihdoin ahtoja.comin 550x180x65 kennolla olevan mallin (lähdöt piti vaihtaa).TuplaH kirjoitti:Miten porukalla ahtolämmöt pysyy kurissa, eikös yli 50 asteen lämmöillä jo syöttöjä ruveta rajoittamaan?
Omassa E 350CDI (265hv) mittailin lämpöjä ja 10 asteen ulkolämpötilassa nousi yli 60 asteen orggis välijäähyllä.
Nyt paikoillaan 550x230x76 kiinakuuleri ja nyt ei 20 asteen ulkolämmöillä oikein nouse yli 40 asteen. Suosittelen varsinkin jos lastutettu (oma ei vielä ole)
Näyttäisi välijäähdytin olevan samalla varaosanumerolla E220cdi:ssä (OM651) kuin omassa 350cdi:ssä.
Vakio coolerilla +17 ulkolämpötilassa matalin ahtolämpö 28 astetta,sama ulkolämpötila mutta uusi cooleri,matalin lukema 15 astetta.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: S211 642 viritys
.
No joo
Tässä on nyt kyseessä sikäli erikoinen mersun malli, että ahtimen lisäksi putkistokin on naftisti mitoitettu.
Pelkkä ahtimen suurennus nostaa ilman määrää "alussa" luokkaa 30%, mutta kun ahdot oikeasti nousee voima-alueelle, ero on enää luokkaa 15%.
Jokin alkaa ahdistamaan.
Ahdot ei halua paremmalla ahtimella nousta yli 1,8bar, pakopainetiedosta ja siipien asennosta voi päätellä, että ilman määrä ei riitä kovemmille paineille => jokin ahdistaa.
Muistaakseni S-mallissa oli aikoinaan maininta, että paremmin virtaavalla pakoputkistolla oli se ~10hv,n tehoero tehty, en ole varma, hämärä muistikuva.
Olisko siinä vihjettä.
"Tavallisen" 2359,n billetti kompurasiipi käy myös tähän alkupään V6,n ahtimeen.
Pakosiipi/akseli pitää olla se AMG.llle tehty malli, muuten ei ole mitään järkeä rakennella viriahdinta näihin.
No joo
Tässä on nyt kyseessä sikäli erikoinen mersun malli, että ahtimen lisäksi putkistokin on naftisti mitoitettu.
Pelkkä ahtimen suurennus nostaa ilman määrää "alussa" luokkaa 30%, mutta kun ahdot oikeasti nousee voima-alueelle, ero on enää luokkaa 15%.
Jokin alkaa ahdistamaan.
Ahdot ei halua paremmalla ahtimella nousta yli 1,8bar, pakopainetiedosta ja siipien asennosta voi päätellä, että ilman määrä ei riitä kovemmille paineille => jokin ahdistaa.
Muistaakseni S-mallissa oli aikoinaan maininta, että paremmin virtaavalla pakoputkistolla oli se ~10hv,n tehoero tehty, en ole varma, hämärä muistikuva.
Olisko siinä vihjettä.
"Tavallisen" 2359,n billetti kompurasiipi käy myös tähän alkupään V6,n ahtimeen.
Pakosiipi/akseli pitää olla se AMG.llle tehty malli, muuten ei ole mitään järkeä rakennella viriahdinta näihin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Viikon arvoitus, mistä vehkeestä ja millä haavetehoilla kyseisen mitan täyttävä 'tupla'putki on löydetty?
Lisävihje, jos omistat v6 cdi:n ja kuvittelit siinä olevan 2,5" putken ison katin ja hiukkasloukun välissä, tämä rutistus kertoo, että olet onnellinen tuplaputken omistaja, jossa sisämitta on n.50mm
Ja kaupanpäälle vielä viimeinen rutistus!! 46mm
Ja siihen verrokkina mitä sen reiän pitäisi olla.
ELi kun halutaan mennä reilusti yli lastun tehojen, niin hyvät suhteet rautakauppaan täytyypi olla.
Lisävihje, jos omistat v6 cdi:n ja kuvittelit siinä olevan 2,5" putken ison katin ja hiukkasloukun välissä, tämä rutistus kertoo, että olet onnellinen tuplaputken omistaja, jossa sisämitta on n.50mm
Ja kaupanpäälle vielä viimeinen rutistus!! 46mm
Ja siihen verrokkina mitä sen reiän pitäisi olla.
ELi kun halutaan mennä reilusti yli lastun tehojen, niin hyvät suhteet rautakauppaan täytyypi olla.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: S211 642 viritys
Tässä tuotekehitys ehdotus Stuttgarttiin , viherpiipertäjien ihannoiva KAT, mallia Savo
Ja sitten katilta ex.hiukkasloukulle:
Vakio 'suolistetulla' putkella ahdot 1,8 bar pakopaine 3,1 bar.
Eka maistelut Suomiputkella samalla ohjelmalla, ahdot 2bar, pakopaine 2,5bar. Eli toivottavasti ronkittiin
oikeasta paikasta näin aluksi.
Kohta pelottaa, että loppuputkikin ahistaa
Pelottavan näköiset rutut on poikkituen kohdalla, kun lähdetään loukulta loppuputkille
Ja sitten katilta ex.hiukkasloukulle:
Vakio 'suolistetulla' putkella ahdot 1,8 bar pakopaine 3,1 bar.
Eka maistelut Suomiputkella samalla ohjelmalla, ahdot 2bar, pakopaine 2,5bar. Eli toivottavasti ronkittiin
oikeasta paikasta näin aluksi.
Kohta pelottaa, että loppuputkikin ahistaa
Pelottavan näköiset rutut on poikkituen kohdalla, kun lähdetään loukulta loppuputkille
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: S211 642 viritys
No niin, piinapenkissä käyty ja näyttäisihän tuo, että jostain oikeista kohdista muamoottoria on ronkittu
375 hp / 3740 rpm
845 Nm / 2771 rpm
Kiitokset tuikulle turbon suunnittelusta ja ohjelman värkkäyksestä mehtuun ohessa. Samoin kiitokset Auvinen :selle ja Osmolle rauta hitsuu hommista.
Hyvin riitti vastus penkissä, ei tarvinnut arpoa ahtojen nousua. Vääntökäyrässä näkyy tielläkin tuleva lähes laatikon kyykkäys 2800 rpm kohdalla. Mutta hyvin pitää 350tkm ajetuksi, ei vielä vikatiloja, mutta ehkä ne on lähempänä kuin etempänä. Siedettävä voimahuntu tulee 3800 rpm jälkeen, kun pakopaine vielä menee lähelle 3 bar viimeisimmän ohjelmaversion jälkeen, vielä putki ahdistaa loppupäästä.
Syötöjen muutoksista lasketut tehot olivat n.380 hp, kyllä ohjelmantekijä ja auto tietää missä ne syötöt menee!!
375 hp / 3740 rpm
845 Nm / 2771 rpm
Kiitokset tuikulle turbon suunnittelusta ja ohjelman värkkäyksestä mehtuun ohessa. Samoin kiitokset Auvinen :selle ja Osmolle rauta hitsuu hommista.
Hyvin riitti vastus penkissä, ei tarvinnut arpoa ahtojen nousua. Vääntökäyrässä näkyy tielläkin tuleva lähes laatikon kyykkäys 2800 rpm kohdalla. Mutta hyvin pitää 350tkm ajetuksi, ei vielä vikatiloja, mutta ehkä ne on lähempänä kuin etempänä. Siedettävä voimahuntu tulee 3800 rpm jälkeen, kun pakopaine vielä menee lähelle 3 bar viimeisimmän ohjelmaversion jälkeen, vielä putki ahdistaa loppupäästä.
Syötöjen muutoksista lasketut tehot olivat n.380 hp, kyllä ohjelmantekijä ja auto tietää missä ne syötöt menee!!
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: S211 642 viritys
Mukava seurata kunnon tiimin tekemisiä ja tuloksia.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: S211 642 viritys
Loppu putki vielä tekoon.
Re: S211 642 viritys
.
No joo, hyvät on lukemat.
Pahoin pelkään, että se on nyt melko lailla siinä.
Ehkä muutaman hevosvoiman muutoksiin on varaa, täytyy kuitenkin muistaa että kyseessä on vaan yksi pienehkö vnt-ahdin, jolla ei varsinaisesta käyttömukavuudesta vielä tarvi tinkiä pätkääkään.
Kuitenkin pieni ~49 millinen pakosiipi ei taida neljiä satoja enää kyetä virtaamaan.
No joo, hyvät on lukemat.
Pahoin pelkään, että se on nyt melko lailla siinä.
Ehkä muutaman hevosvoiman muutoksiin on varaa, täytyy kuitenkin muistaa että kyseessä on vaan yksi pienehkö vnt-ahdin, jolla ei varsinaisesta käyttömukavuudesta vielä tarvi tinkiä pätkääkään.
Kuitenkin pieni ~49 millinen pakosiipi ei taida neljiä satoja enää kyetä virtaamaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Onneksi joku osaa ja viitti näitä v6 viritellä kunnolla, hienot on lukemat.
Tuossahan taitaa maksimi tehon kohdalla olla 110-115mm syöttöä.
Tuikku mites EDC17 ohjaimella olevilla autoilla pääsekö sillä yhtä pitkälle, jos päivittää turbon ja tuon pakopuolen?
Siinähän tuon ohjelman luku ja kirjoitus ei oikein puolla tuota useampaa kokeilua, vai joko CMD voi kirjoittaa ja lukea obd kautta?
Tuossahan taitaa maksimi tehon kohdalla olla 110-115mm syöttöä.
Tuikku mites EDC17 ohjaimella olevilla autoilla pääsekö sillä yhtä pitkälle, jos päivittää turbon ja tuon pakopuolen?
Siinähän tuon ohjelman luku ja kirjoitus ei oikein puolla tuota useampaa kokeilua, vai joko CMD voi kirjoittaa ja lukea obd kautta?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: S211 642 viritys
Ahdot oli tossa vasta 2.1 bar
Max. järkevästä ruiskutus ajasta 30% käyttämättä kuulemma.
Ja eiliset vedot tuli läpi, noista ex.loukun reijistä. P....le tämä kuva on ollut mulla jo pari vuotta kun loukun tyhjensin, mutta
ei oo tullut mieleen ennen tätä, että mistä oikein on kyse
Aika pienistä reijistä 375hp tuli läpi (huhuh taas puolet pienemmät kuin miltä ulkoapäin näyttää). Oiskohan tuolla se puuttuva 6,3 %, jostain kohta pakkomielteeksi kääntyvästä lähestyvästä tasalukemasta.
Kävin tänään Kajaanissa, ohjelmasta vuoltiin vääntö piikit pois, nyt max 800Nm, eipä laatikko rynkytä enää. Mutta maisteltu
bmw:N vahvistettua laatikkoa, jossa vääntöjä ei tarvii rajata vaan vapauttaa. Tarttuva tauti, tuikku, lähetä mullekkin sun aamulääkkeet ja unohda ennen aamulääkkeiden vaikutusta, että eka veto osui muka viimeiseen rajaan tuurillaan
Työkiireet alkaa vähäksi aikaa, mutta ei tämä vielä tässä ollut.
Max. järkevästä ruiskutus ajasta 30% käyttämättä kuulemma.
Ja eiliset vedot tuli läpi, noista ex.loukun reijistä. P....le tämä kuva on ollut mulla jo pari vuotta kun loukun tyhjensin, mutta
ei oo tullut mieleen ennen tätä, että mistä oikein on kyse
Aika pienistä reijistä 375hp tuli läpi (huhuh taas puolet pienemmät kuin miltä ulkoapäin näyttää). Oiskohan tuolla se puuttuva 6,3 %, jostain kohta pakkomielteeksi kääntyvästä lähestyvästä tasalukemasta.
Kävin tänään Kajaanissa, ohjelmasta vuoltiin vääntö piikit pois, nyt max 800Nm, eipä laatikko rynkytä enää. Mutta maisteltu
bmw:N vahvistettua laatikkoa, jossa vääntöjä ei tarvii rajata vaan vapauttaa. Tarttuva tauti, tuikku, lähetä mullekkin sun aamulääkkeet ja unohda ennen aamulääkkeiden vaikutusta, että eka veto osui muka viimeiseen rajaan tuurillaan
Työkiireet alkaa vähäksi aikaa, mutta ei tämä vielä tässä ollut.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: S211 642 viritys
Noh, oliko se aika ero Britteihin 2h JA 30 Vuotta
http://www.bodylogicuk.com/index.php/10/327172/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei kai täällä nyt kuitenkaan noin huonosti mene? Tai sitten virittäjillä on rahaura tiedossa tuolla Britannian saarella
http://www.bodylogicuk.com/index.php/10/327172/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei kai täällä nyt kuitenkaan noin huonosti mene? Tai sitten virittäjillä on rahaura tiedossa tuolla Britannian saarella
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: S211 642 viritys
Luulisin, käytännössä sama moottorihan se on.joskami kirjoitti:Onneksi joku osaa ja viitti näitä v6 viritellä kunnolla, hienot on lukemat.
Tuossahan taitaa maksimi tehon kohdalla olla 110-115mm syöttöä.
Tuikku mites EDC17 ohjaimella olevilla autoilla pääsekö sillä yhtä pitkälle, jos päivittää turbon ja tuon pakopuolen?
Siinähän tuon ohjelman luku ja kirjoitus ei oikein puolla tuota useampaa kokeilua, vai joko CMD voi kirjoittaa ja lukea obd kautta?
Ei ole mersuun vielä mitään helpotusta, uusi W212 V6 Eemeli on liian hankale justeerata.
Aiheeseen on vielä hankala sanoa mitään, kun on tehtynä vasta tämä yksi, joka sekin on vielä pikkuisen kesken.
Entisiin kokemuksiin aiheesta verraten, niin vielä vaatii useita versioita ohjelmasta, ennen kuin kaikki varmasti on ok.
Kun tässä ollaan vielä siinä tilanteessa, että ilman määrä nousee pykälän kerrallaan, kunnes taas joku ahdistaa, pitäisi päästä ilman kierron kannalta tilanteeseen, jossa moottoriin myös kunnialla menee se ilma, jonka ahdin pystyy tekemään, vasta sitten kannattaa oikein viilata ohjelmaa kohdilleen.
Ja vasta sitten tietää savun tai savuttomuuden.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Hei,
2,1 bar ahtopyyntö ja -5c ulkolämpö, ja kaikki savut hävis tästä vehkeestä. Ajeltu nyt n. pari tkm pakollisia työajuja, hienosti pelaa ja vetelee.
Max. ilmamäärä nähtynä 280 g/s. Alavääntökin alkaa n. 1500 rpm, kun ei polje kaasua heti syvälle (autom.laatikon pito vaikutaa näköjään eniten tähän).
Hiukkasloukun jälkeinen Putki näyttäis olevan 2" loppuun asti. Vain hiukkasloukun jälkeen ne on kutistettu puoleen siitä n. 5cm matkalla,
tämä korjataan seuraavaksi.
Kysymys pakoputkien virittäjille:?Jos alkuputki on 3" auton puoleen väliin asti ja siitä jatketaan 2x2", niin riittääkö se rapiat 400hp tehoille?
Loppuvaimentimet 2kpl tuntuisi olevan melko avaria, ainakin testasin, että letku menee suoraan vaimentimesta läpi. Vai onko joku kurkannut kaksi loppuvaimentimisen w211 :n loppuvaimentimien sisustoihin? Eli ettei siellä ole mitään yllätys ahdistusta odotettavissa?
2,1 bar ahtopyyntö ja -5c ulkolämpö, ja kaikki savut hävis tästä vehkeestä. Ajeltu nyt n. pari tkm pakollisia työajuja, hienosti pelaa ja vetelee.
Max. ilmamäärä nähtynä 280 g/s. Alavääntökin alkaa n. 1500 rpm, kun ei polje kaasua heti syvälle (autom.laatikon pito vaikutaa näköjään eniten tähän).
Hiukkasloukun jälkeinen Putki näyttäis olevan 2" loppuun asti. Vain hiukkasloukun jälkeen ne on kutistettu puoleen siitä n. 5cm matkalla,
tämä korjataan seuraavaksi.
Kysymys pakoputkien virittäjille:?Jos alkuputki on 3" auton puoleen väliin asti ja siitä jatketaan 2x2", niin riittääkö se rapiat 400hp tehoille?
Loppuvaimentimet 2kpl tuntuisi olevan melko avaria, ainakin testasin, että letku menee suoraan vaimentimesta läpi. Vai onko joku kurkannut kaksi loppuvaimentimisen w211 :n loppuvaimentimien sisustoihin? Eli ettei siellä ole mitään yllätys ahdistusta odotettavissa?
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: S211 642 viritys
Pakoputken pinta-ala putoaa ~12% tuossa 3" >> 2x2" jatkokohdassa, eli jonkun verranhan tuo loppupätkä jarruttaa. Miten paljon se on noilla n. 400hp tehoilla, siihen osaa joku viisaampi vastata?
Kerrataan vielä näitä turbojen modauksia. Oliko nyt niin, että AMG:n ahtimen pakosiipi mahtuu vain GT2259 ja GT2260 runkoihin ja vakio GT2056:sta ei kannata lähteä mitään rakentamaan? GT2259 mahtaa olla niin kiven alla, että GT2260:n pariin joutunee siirtymään.
Jotain tässä on ruvettava tekemään, on tyhmää pitää suutinpotentiaalia vakan alla.
Kerrataan vielä näitä turbojen modauksia. Oliko nyt niin, että AMG:n ahtimen pakosiipi mahtuu vain GT2259 ja GT2260 runkoihin ja vakio GT2056:sta ei kannata lähteä mitään rakentamaan? GT2259 mahtaa olla niin kiven alla, että GT2260:n pariin joutunee siirtymään.
Jotain tässä on ruvettava tekemään, on tyhmää pitää suutinpotentiaalia vakan alla.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Re: S211 642 viritys
.
Vakioon ahtimeen 2056,n saa juuri ja juuri mahtumaan suoran 320cdi,n pakosiiven, siihen on siihen vakio kuoriin käypäinen billetti kompurasiipi.
Ei aivan max muutos, jotain kuitenkin, luulisin että lähelle 350hv.
Toinen käypäinen ahdin on se 2259, siihen käy se AMG+billett, jolla lähtee sitten enemmän.
2260 taitaa olla vaan bemari/audi moottoreissa, kiinnitys ei käy MB.
Vakioon ahtimeen 2056,n saa juuri ja juuri mahtumaan suoran 320cdi,n pakosiiven, siihen on siihen vakio kuoriin käypäinen billetti kompurasiipi.
Ei aivan max muutos, jotain kuitenkin, luulisin että lähelle 350hv.
Toinen käypäinen ahdin on se 2259, siihen käy se AMG+billett, jolla lähtee sitten enemmän.
2260 taitaa olla vaan bemari/audi moottoreissa, kiinnitys ei käy MB.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Nyt vasta huomasin tämän. On kyllä hienosti onnistunut paketti!mirmir69 kirjoitti:No niin, piinapenkissä käyty ja näyttäisihän tuo, että jostain oikeista kohdista muamoottoria on ronkittu
375 hp / 3740 rpm
845 Nm / 2771 rpm
Kiitokset tuikulle turbon suunnittelusta ja ohjelman värkkäyksestä mehtuun ohessa. Samoin kiitokset Auvinen :selle ja Osmolle rauta hitsuu hommista.
Onnittelut kaikille projektiin osallistuneille
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: S211 642 viritys
.
Joo, ja loppujen lopuksi ihan helposti.
Parempi cooleri, turbo ja daunpaippi, perussetti.
Piti vaan ensin löytää ja hoksata ne ahdistavat kohdat.
Hyvä moottori.
Joo, ja loppujen lopuksi ihan helposti.
Parempi cooleri, turbo ja daunpaippi, perussetti.
Piti vaan ensin löytää ja hoksata ne ahdistavat kohdat.
Hyvä moottori.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Mites Tuikku mennäänkö tossa "Mirmir69" mesessä suuttimien/korkeapainepumpun äärirajoilla vai jäikö vielä varastoon?
Täytyy nyt samalla onnitella vaikka ilmeisesti jäi vielä ongelmia ratkottavaksi bemarin parissa. Kovat on väännöt!
Täytyy nyt samalla onnitella vaikka ilmeisesti jäi vielä ongelmia ratkottavaksi bemarin parissa. Kovat on väännöt!
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
ex.w202 c250 TD -95
Re: S211 642 viritys
.
En oikein osaa sanoa, ahtimen ehdoilla tuossa mennään.
Pakosarja on niin erikoinen ja mutkainen, että luulen sen tehon olevan tuossa.
En oikein osaa sanoa, ahtimen ehdoilla tuossa mennään.
Pakosarja on niin erikoinen ja mutkainen, että luulen sen tehon olevan tuossa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
.
No niin, täytynee nyt heti korjata eräs virhe.
Koskee tätä V6,n ahdinta 2056, mikä niissä lähes kaikissa vielä on.
Molemmat kotelot näyttäisi olevan samaa valua "isomman mallin" kanssa.
Siis, AMG,n pakosiipi sekä sopivan/halutun kokoinen kompurasiipi mahtuu myös tuon pienemmän kuoriin.
Mikä on hyvä, ei sen kummemmin tarvi ahtimen tyypistä tässä moottorissa välittää mitään.
Jos vetoja haluaa, niin nittä suhteellisen helpolla/halvalla myös saa.
Setti on : Cooleri, dawnpipe, ahdin, softa.
Normisetti.
No niin, täytynee nyt heti korjata eräs virhe.
Koskee tätä V6,n ahdinta 2056, mikä niissä lähes kaikissa vielä on.
Molemmat kotelot näyttäisi olevan samaa valua "isomman mallin" kanssa.
Siis, AMG,n pakosiipi sekä sopivan/halutun kokoinen kompurasiipi mahtuu myös tuon pienemmän kuoriin.
Mikä on hyvä, ei sen kummemmin tarvi ahtimen tyypistä tässä moottorissa välittää mitään.
Jos vetoja haluaa, niin nittä suhteellisen helpolla/halvalla myös saa.
Setti on : Cooleri, dawnpipe, ahdin, softa.
Normisetti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Yksi kohde mistä löytyy vielä muutama kateissa oleva hevonen on venyvä jakoketju!
Perjantaina vaihdoin omaan ja vanha oli venynyt yli 2cm ja kilometrejä on 262000,tuolla venymällä alkaa jako olla jo pikkusen pielessä.
Nyt kaasuun vastaaminen on paljon nopeampaa kuin aiemmin,ja moottorijarrutuksen jälkeinen viive tuntuisi olevan poissa.
Perjantaina vaihdoin omaan ja vanha oli venynyt yli 2cm ja kilometrejä on 262000,tuolla venymällä alkaa jako olla jo pikkusen pielessä.
Nyt kaasuun vastaaminen on paljon nopeampaa kuin aiemmin,ja moottorijarrutuksen jälkeinen viive tuntuisi olevan poissa.
Re: S211 642 viritys
Pystyykö tuota kettingin venymistä esim. starilla todentamaan?pete k kirjoitti:Yksi kohde mistä löytyy vielä muutama kateissa oleva hevonen on venyvä jakoketju!
Perjantaina vaihdoin omaan ja vanha oli venynyt yli 2cm ja kilometrejä on 262000,tuolla venymällä alkaa jako olla jo pikkusen pielessä.
Nyt kaasuun vastaaminen on paljon nopeampaa kuin aiemmin,ja moottorijarrutuksen jälkeinen viive tuntuisi olevan poissa.
Re: S211 642 viritys
Korkista kurkkaa:RikuK kirjoitti: Pystyykö tuota kettingin venymistä esim. starilla todentamaan?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5#p1049315" onclick="window.open(this.href);return false;
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.