W123 - sisusta-asiaa
W123 - sisusta-asiaa
Alla olevassa linkissä on kuvia hyvin siististä W123 Coupesta. Kiinnostaisi tietää, onko tuollainen sisusta alkuperäinen vai itse rakenneltu. Ties mitä sitä itsellekin päähän pälkähtää, nyt kun tuo 300D - maalausremppa on muutenkin vähän paisunut niinkuin pullataikina... Ei mitään järkee, mut ainakin on kohta (toivottavasti?) reikiä nolla. Eipä sitä muissa yhteyksissä, kuin mersufoorumilla (eikä kyllä oikein täälläkään...) kehtaisi edes sanoakkaan, että on ehostamassa -82 mallin autoa, joka ei ole edes harvinainen, eikä vähän ajettu.
Re: W123 - sisusta-asiaa
Laitetaan nyt se kuvakin tähän että tiedetään mistä puhutaan....Jyry kirjoitti:Alla olevassa linkissä on kuvia hyvin siististä W123 Coupesta. Kiinnostaisi tietää, onko tuollainen sisusta alkuperäinen vai itse rakenneltu. Ties mitä sitä itsellekin päähän pälkähtää, nyt kun tuo 300D - maalausremppa on muutenkin vähän paisunut niinkuin pullataikina... Ei mitään järkee, mut ainakin on kohta (toivottavasti?) reikiä nolla. Eipä sitä muissa yhteyksissä, kuin mersufoorumilla (eikä kyllä oikein täälläkään...) kehtaisi edes sanoakkaan, että on ehostamassa -82 mallin autoa, joka ei ole edes harvinainen, eikä vähän ajettu.
Niin, ja kehtaa vaan sanoa....
Mutta sisustuksesta...
Alkuperäisessä asussa näyttäisi olevan ainoastaan musta kojelauta zebranolistoineen.
Ovi- ja potkupahvit ovat oikeantyyppisiä, mutta maalattuja tai muuten käsiteltyjä, tuollaista harmaata väriä ei saanut W123:n sisustaan.
Ihmettelen tuota betoninharmaata värivalintaa: keskikonsolinkin karvamatto on antrasiitin sisustuksen kanssa kuuluvaa hieman violettiin taittuvaa sävyä, miksei esim. sitä ole käytetty ovipahveissa, etenkin kun ulkoväriin on paneuduttu, ja sekin kameleonttina antaa välillä violetin vivahteen.
Penkit ovat mitä ilmeisimmin C126:sta (vaiko C124:stä?).
Mutta onko tuo sitten hieno, se on makuasia... Eihän se ole edes Velour, vai mitä Jarkko sanoisi....
Re: W123 - sisusta-asiaa
Mitäh, sano ihmeessä ja jos joku ihmettelee niin eipähän tarvi tarjota kaljaa ja tällä forumilla ei varmana ihmetellä.Jyry kirjoitti:Eipä sitä muissa yhteyksissä, kuin mersufoorumilla (eikä kyllä oikein täälläkään...) kehtaisi edes sanoakkaan, että on ehostamassa -82 mallin autoa, joka ei ole edes harvinainen, eikä vähän ajettu.
Ihankuin myös keskikonsoli kokonaisuudessaan olis oikeantyyppinen? Maalattu tms vain.raul kirjoitti:Alkuperäisessä asussa näyttäisi olevan ainoastaan musta kojelauta zebranolistoineen.
Ovi- ja potkupahvit ovat oikeantyyppisiä, mutta maalattuja tai muuten käsiteltyjä, tuollaista harmaata väriä ei saanut W123:n sisustaan.
Re: W123 - sisusta-asiaa
Heh, ei oo edes velour, mutta suurimman naurun remahduksen aiheutti toi ratti. Varsinainen gti-pilleri, tuollaiset kaikille kimppatilaukseen
Minkälaista 123-sisustaa Jyry on aikeissa päivittää?
Minkälaista 123-sisustaa Jyry on aikeissa päivittää?
Juu on. Vain joku thyyning-tekoalumiini tms. -verhoilulevy laitettu keskikonsoliin.vihiz kirjoitti:Ihankuin myös keskikonsoli kokonaisuudessaan olis oikeantyyppinen? Maalattu tms vain.
Itseasiassa olen hitsaillut koria, joka alkaa olla aika hyvässä mallissa peltien suhteen. Sanotaan nyt vaikka niin, että ruostepeikon niska on jo taitettu. Niin autosta ei ole tarkoitus tehdä mitään tuningjuttua, mutta olen 300tkm katsellut sitä samaa sinistä sisustaa... En tiedä, voi olla, että jää ihan "orggis" kuosiin, tai sitten ei, jos löytyy sopivasti jotain muuta ja siistikuntoista.
Noita kojetauluja on vissiin ollu kaksivärisiä, kerran näin sellaisen päältä ns.paskanruskeen, jossa oli musta kojetaulun yläosa ja muuten beige sisustus.
Noita kojetauluja on vissiin ollu kaksivärisiä, kerran näin sellaisen päältä ns.paskanruskeen, jossa oli musta kojetaulun yläosa ja muuten beige sisustus.
Itse asiassa niissä beige-sisustuksellisissa on ruskea kojelauta (dunkelbraun) joka on kyllä hyvin lähellä mustaa. Mulla on molemmissa autossa sellaiset. Asiasta tietämätön ei kyllä huomaa eroa mustaan. Tässä vähän kuvaa tummanruskeasta kojelaudasta. Sitten oli vielä tietty siniset ja mustat kojelaudat.Jyry kirjoitti: Noita kojetauluja on vissiin ollu kaksivärisiä, kerran näin sellaisen päältä ns.paskanruskeen, jossa oli musta kojetaulun yläosa ja muuten beige sisustus.
Leka kirjoitti:Itse asiassa niissä beige-sisustuksellisissa on ruskea kojelauta (dunkelbraun) joka on kyllä hyvin lähellä mustaa. Mulla on molemmissa autossa sellaiset. Asiasta tietämätön ei kyllä huomaa eroa mustaan. Tässä vähän kuvaa tummanruskeasta kojelaudasta. Sitten oli vielä tietty siniset ja mustat kojelaudat.Jyry kirjoitti: Noita kojetauluja on vissiin ollu kaksivärisiä, kerran näin sellaisen päältä ns.paskanruskeen, jossa oli musta kojetaulun yläosa ja muuten beige sisustus.
Joo. Tätä juuri tarkoitin. Onko tämä ainut kaksivärinen kojetauluyhdistelmä?
Minusta vihreää eikä punaista kojetaulua ole ollut saatavissa, eli yhdistelminä myös vihreä pahvi-musta yläosa ja punainen pahvi-musta yläosa. Jos tätä tarkoitit.Jyry kirjoitti:Leka kirjoitti:Sitten oli vielä tietty siniset ja mustat kojelaudat.
Joo. Tätä juuri tarkoitin. Onko tämä ainut kaksivärinen kojetauluyhdistelmä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ööh, tarkoitat kaksivärisyydellä varmasti kojelaudan alaverhoilulevyjä. Onhan noita erivärisiä ala- ja ylä-osayhdistelmiä enemmänkin. Tummanruskea kojelauta on beigen lisäksi, kerman, ja punaisen värisissä. Musta kojelauta löytyy mustan sisustuksen lisäksi myös vihreästä.Jyry kirjoitti: Joo. Tätä juuri tarkoitin. Onko tämä ainut kaksivärinen kojetauluyhdistelmä?
Oottekos pannu merkille sen että sinisissä kojelaudoissa on yleensä enemmän halkeamia,kun mustassa. Ehjää sinistä yleensä aika vaikee löytää.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Emme ole mutta voi tuossa olla perääkin?W111 kirjoitti:Oottekos pannu merkille sen että sinisissä kojelaudoissa on yleensä enemmän halkeamia,kun mustassa. Ehjää sinistä yleensä aika vaikee löytää.
Periaatteessa mustan laudanhan pitäisi olla herkempi auringolle, joten siinä voisi kuvitella olevan enemmän feeluja.
Mutta pikaisesti laskien omista autoista (toki käytölläkin on ollut vaikutuksensa?)
Mustia 5 kpl, 3 ehjiä.
Sinisiä 5 kpl, 1 ehjä (ehkä 2, en enää muista... ).
Ruskeita 2 kpl, 2 ehjiä.
Tuon perusteella voisin allekirjoittaa W111:n väitteen, ainakin varauksin.
Jospa se on pakkanen joka halkeemat täälläpäin aiheuttaa.Kolmessa tiedossani olevalla sinisellä kojelaudalla varustetussa W123 mersussa kojelaudoissa halkeamia.Vuosimallit -84,-80,-82.Voi toki olla sattumaakin,mutta itse tein tällaisen huomion...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
- saksantähti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 14.04.2004 10:28
- Paikkakunta: TURKU
allekirjoitan..
Mitä omiin 123siin (2 kpl sinisiä) ja sukulaisten ja tuttavien 123siin tulee niin kaikissa niissä ollu halkeamia mutta kun muistelen mustia kojelautoja joita ollu 4 kpl kun laskee omat ja perhepiirin autot niin yhdessäkään ei halkeamaa.. Joku joskus väitti että kyseisessä sinisessä sellasta väripigmenttiä mikä aiheuttaa haurastumista ja sitäkautta halkeamia mutta mene ja tiedä...W111 kirjoitti:Oottekos pannu merkille sen että sinisissä kojelaudoissa on yleensä enemmän halkeamia,kun mustassa. Ehjää sinistä yleensä aika vaikee löytää.
-S-
Tähdellisempää tekemistä kaikille...
W123 300TD ´79/84
C107 350SLC ´75 "-Elviira-"
W123 300TD ´79/84
C107 350SLC ´75 "-Elviira-"
Joo siis kyllähän se pakkanen tai ehkä vielä tarkemmin lämpötilavaihtelut, on se mikä näitä halkeamia aiheuttaa, mutta keksipäs siitä syy miksi sininen olisi huonompi kuin musta....W111 kirjoitti:Jospa se on pakkanen joka halkeemat täälläpäin aiheuttaa.Kolmessa tiedossani olevalla sinisellä kojelaudalla varustetussa W123 mersussa kojelaudoissa halkeamia.Vuosimallit -84,-80,-82.Voi toki olla sattumaakin,mutta itse tein tällaisen huomion...
Yksilötasolle tämäkin "tutkimus" varmaan menisi.
Sellainen huomio vielä, että eniten on tullut halkeamia vastaan 2-sarjan kojelaudoissa, vaikka sen pitäisi olla täysin sama kuin 3.sarjan....
1.srj: 2 yht. / 1 ehjää
2.srj: 7 yht. / 3 ehjä
3.srj: 3 yht. / 2 ehjää
..
Mulla löytyy tuosta -85 w123:sta ehjä sininen kojelauta Lienee ainut maailmassa? Mutta kaikesta päätellen autoa on säilytetty tallissa ja kojelauta säästynyt säiden vaihteluilta..
Asiasta kolmanteen. Tänään tutkin yhtä meikäläisen käsiin jäävää 3.sarjan w123:a, mallia -82. Se on kolmos sarjaa kyllä ihan varmasti, mutta sähköpeiliä ei ole apukuskin puolella Mittariston takaa löytyi leima; 9.82. Eli auto on ihan ensimmäisiä 3.-sarjalaisia. Näköjään on sitten niin, ettei ensimmäisissä 3.sarjalaisissa ole sähköpeiliä?...
Asiasta kolmanteen. Tänään tutkin yhtä meikäläisen käsiin jäävää 3.sarjan w123:a, mallia -82. Se on kolmos sarjaa kyllä ihan varmasti, mutta sähköpeiliä ei ole apukuskin puolella Mittariston takaa löytyi leima; 9.82. Eli auto on ihan ensimmäisiä 3.-sarjalaisia. Näköjään on sitten niin, ettei ensimmäisissä 3.sarjalaisissa ole sähköpeiliä?...
w115,123,124,126,210 yms.
Joo niissähän on jonkin verran "sekasikiöitä", eli esim. tiedän yksilön jossa on sähköpeili ja uudempi mittaristo muttei esim. jalopuita.
Kaikki nk. kolmossarjan tunnuspiirteethän eivät tulleet samaan aikaan.
Tai sitten pitää tarkasti miettiä mitkä ovat nimenomaan kolmossarjan tunnuspiirteet. Yleisesti ottaen ovat juuri sähköpeili ja zebranot, ainakin. Sekä luonnollisesti värit ja sisustukset. Sekä valot. No, mietitään lisää.
Sitten taas esim. pienempi hätävilkku-switch tuli hiukan aiemmin...
Kaikki nk. kolmossarjan tunnuspiirteethän eivät tulleet samaan aikaan.
Tai sitten pitää tarkasti miettiä mitkä ovat nimenomaan kolmossarjan tunnuspiirteet. Yleisesti ottaen ovat juuri sähköpeili ja zebranot, ainakin. Sekä luonnollisesti värit ja sisustukset. Sekä valot. No, mietitään lisää.
Sitten taas esim. pienempi hätävilkku-switch tuli hiukan aiemmin...
..
Mutta mittaristo oli kuitenkin 3.sarjan autosta ja 300D:stä, niin kuin autokin on ja 3.sarjahan tuli 9/82...
Jalopuut siinä on kojelaudassa, kokokangaspenkit, kangaskeskusta ovipahvit...
Hätävilkkukatkaisimesta. Otetaan 3 kappaletta -82 mallin 2.sarjan w123:sia, niistä kahdesta löytyy pieni hätävilkkukatkaisija ja yhdestä iso
Jalopuut siinä on kojelaudassa, kokokangaspenkit, kangaskeskusta ovipahvit...
Hätävilkkukatkaisimesta. Otetaan 3 kappaletta -82 mallin 2.sarjan w123:sia, niistä kahdesta löytyy pieni hätävilkkukatkaisija ja yhdestä iso
w115,123,124,126,210 yms.
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
Re: ..
3.sarjassa sähköpeilin vakionaolo riippui markkina-alueesta. Kaikki Suomeen tilatut autot tuli sähköpeilillä, kun taas mm. Saksassa se oli vielä lisävaruste. Monen Saksaan tilatun 3.sarjalaisen kantakortista löytyy SA 502 eli mekaanisesti säädettävä oikea ulkopeili. Mihin tuo on jarski uutena tilattu?jarski kirjoitti:Asiasta kolmanteen. Tänään tutkin yhtä meikäläisen käsiin jäävää 3.sarjan w123:a, mallia -82. Se on kolmos sarjaa kyllä ihan varmasti, mutta sähköpeiliä ei ole apukuskin puolella Mittariston takaa löytyi leima; 9.82. Eli auto on ihan ensimmäisiä 3.-sarjalaisia. Näköjään on sitten niin, ettei ensimmäisissä 3.sarjalaisissa ole sähköpeiliä?...
Pienempi hätävilkun katkaisija tuli -81 loppuvuodesta. Eli ko. auto on todennäköisesti valmistettu ennen muutosajankohtaa ja rekisteröity vasta -82 puolella.jarski kirjoitti:Hätävilkkukatkaisimesta. Otetaan 3 kappaletta -82 mallin 2.sarjan w123:sia, niistä kahdesta löytyy pieni hätävilkkukatkaisija ja yhdestä iso
Re: ..
Ja mulla on sitten toinen ehjä sininen...jarski kirjoitti:Mulla löytyy tuosta -85 w123:sta ehjä sininen kojelauta Lienee ainut maailmassa? Mutta kaikesta päätellen autoa on säilytetty tallissa ja kojelauta säästynyt säiden vaihteluilta..
Asiasta kolmanteen. Tänään tutkin yhtä meikäläisen käsiin jäävää 3.sarjan w123:a, mallia -82. Se on kolmos sarjaa kyllä ihan varmasti, mutta sähköpeiliä ei ole apukuskin puolella Mittariston takaa löytyi leima; 9.82. Eli auto on ihan ensimmäisiä 3.-sarjalaisia. Näköjään on sitten niin, ettei ensimmäisissä 3.sarjalaisissa ole sähköpeiliä?...
Eipä noita 123:sia aina ihan voi tehtaan spekseihin verrata. Kun autoilla on kuitenkin ikää 19 vuotta tai yli, ja ajettunakin aika reippaasti niin on aika todennäköistä että esimerkiksi johonkin autoon on jostain syystä vaihdettu hiukan eri sarjaan kuuluva mittaristo tai uusi peili ja jätetty sitten se sähkösäätö vetämättä. Mistä näistä tietää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
1978 valmistettu auto on 1.sarjaa... esim. seuraavista yksityiskohdista tunnistaa:Jossi kirjoitti:Noista pystäreiden versionumeroista onkin ollut juttua aiemmin, mutta onko w123 korisista? Löytyykö sivuja jossa olisi enemmän tietoa noista? Itselläni kun on aika alkuperäisessä kuosissa vm. -78 300 D eikä mitään hajua mikä versio on kysessä. :roll:
-kojelaudan materiaali on hieman "käärmeennahan" näköistä, eli kuviointi selkeästi massiivisempaa.
-ovien alareunoissa olevat muovilistat ovat vain n. tuuman korkuiset ('79- n.3")
-ratti kuuluisi olla vanhempi eli W116-mallinen, missä äänimerkkiosan reunat on "raidoitettu", tähän tyyliin: kuva
-jos kangassisusta, tunnistaa helposti ruutukuosista; penkeissä reunat keinonahkaa
-istuinten niskatuet ovat nk. Hasenornit, eli tämän tyyppiset
-lämmönsäätöpaneeli: kierrenupit hieman isommat kuin myöhemmissä versioissa; suunnansäätö vain yhdellä vivulla; ilmastoinnin kierrenuppi ylemässä paneelissa
-mittaristossa vilkun merkkivalo on sellainen kolmionmuotoinen, uudemmissa nuolenpäänmuotoinen
-muistaakseni myös jarrupalojen kuluineisuuden merkkivalo on punainen, eikä keltainen kuten myöhemmissä
Vielä jos auto olisi mahdollisesti vanhempi kuin tuo 1978 (tai ehkä vielä mahdollisesti aivan alkuvuodesta '78) löytyy lisää tunnistettavia yksityiskohtia kuten punainen polttonesteen loppumisen varoitusvalo, "kg/cm2" teksti öljynpainemittarille, erilaiset lukkonupit jne...
Lisätietoa löytyy osoitteesta www.vfw123.de , josta 1-2-3-Kartei. Vaatii tosin saksankielen taidon.Jossi kirjoitti:Noista pystäreiden versionumeroista onkin ollut juttua aiemmin, mutta onko w123 korisista? Löytyykö sivuja jossa olisi enemmän tietoa noista? Itselläni kun on aika alkuperäisessä kuosissa vm. -78 300 D eikä mitään hajua mikä versio on kysessä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Koskas siitä mittarista se "oel"-teksti vaihtui tippakannusymboliin? Samassa rytinässä, vai?raul kirjoitti: "kg/cm2" teksti öljynpainemittarille, erilaiset lukkonupit jne...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Onko niin, että kun on kantilliset etuvalot, niin kuuluu olla kromit takavalojen alla???
Autossani on kantilliset etuvalot & kumiset listat takavalojen alla.
Vm on -82. Tuntuisi 2. sarjalaiselta, kun ei ole sähköpeiliä, mittariston keskinapat on alumiiniset, mutta kuitenkin on jo symboolit tekstien sijasta ja nuoli-vilkkuvalot. Penkitkin nahka-kangas.
Autossani on kantilliset etuvalot & kumiset listat takavalojen alla.
Vm on -82. Tuntuisi 2. sarjalaiselta, kun ei ole sähköpeiliä, mittariston keskinapat on alumiiniset, mutta kuitenkin on jo symboolit tekstien sijasta ja nuoli-vilkkuvalot. Penkitkin nahka-kangas.