w124 kansiremontti
w124 kansiremontti
Moi. Pitäs ruveta suorittaan kyseistä operaatiota kun 2.2 16v hönkii öljyä kannen etupäästä ulos. Ajattelin kysästä mielipiteitä ja kokemuksia kun ei oo ikinä tullu viä ketjukoneeseen hommaa tehtyä.
Kannattaisko laahaimia ja kiristimiä vaihella samalla kun autolla kohta 330000 päästetty?
Mitenkäs kannen pultit.. onko venyviä ruuveja eli pakostakin vaihettavia?
KL ilmeisesti mieluusti myy kaiken mitä vaan keksivät mutta mitä hankinta listalle kannattais laittaa yläpään tiivistesarjan kaveriksi?
Kiitoksia jo etukäteen ja kysymyksiä aivan varmasti lisää luvassa
Kannattaisko laahaimia ja kiristimiä vaihella samalla kun autolla kohta 330000 päästetty?
Mitenkäs kannen pultit.. onko venyviä ruuveja eli pakostakin vaihettavia?
KL ilmeisesti mieluusti myy kaiken mitä vaan keksivät mutta mitä hankinta listalle kannattais laittaa yläpään tiivistesarjan kaveriksi?
Kiitoksia jo etukäteen ja kysymyksiä aivan varmasti lisää luvassa
S204 220cdi
Ex S211 320cdi
Ex S211 220cdi
Ex MB S124 300 24v
Ex MB S124 E220
Ex MB S210 220cdi
Ex MB w124 230E
Ex MB s124 E320
Ex MB w124 230E
Ex S211 320cdi
Ex S211 220cdi
Ex MB S124 300 24v
Ex MB S124 E220
Ex MB S210 220cdi
Ex MB w124 230E
Ex MB s124 E320
Ex MB w124 230E
Re: w124 kansiremontti
Kansipultit kyllä kannattaa vaihtaa koska sitten keljuttaa kun joku katkeaa kirittäessä.
Onhan niille venymäkin max mutta ei se satsi ole kallis..parikymppiä.
Ohjureita ei tosta kohdin voi vaihtaa kuin muutaman mutta katso kunnon mukaan...pisimmäthän on alhaalta kiinni ja vaatii jakokopan irroituksen.
Käytä muuten kansi koneistamolla koska voi olla että ventiili pinnat on jo loppu ettei tartte uudelleen purkamaan ja tasohan pitää kanssa oikaista jos tarvetta.
Venttiilivarrenkumit kanssa vaihtoon samalla koksa se on irtaallaan kaikkein helpoin tehdä.
Jos ketju kulkee pikku rattaan kautta kampuralle siinä kannen etupäässä niin varmista,koska siinä on vasuri kierre...jossakin vaiheessa ainakin kuutosessa vaihtui siihen pitkä laahain ja ratas jäi pois.
Kone ykk ja sitten merkit ketjuille ja rattaille ja tutkit vielä tehdas merkit yläpäästä ja sitten vasta purat.
Varovasti nokka akselien kanssa aukaistessa ja kirittäessä.
Onhan niille venymäkin max mutta ei se satsi ole kallis..parikymppiä.
Ohjureita ei tosta kohdin voi vaihtaa kuin muutaman mutta katso kunnon mukaan...pisimmäthän on alhaalta kiinni ja vaatii jakokopan irroituksen.
Käytä muuten kansi koneistamolla koska voi olla että ventiili pinnat on jo loppu ettei tartte uudelleen purkamaan ja tasohan pitää kanssa oikaista jos tarvetta.
Venttiilivarrenkumit kanssa vaihtoon samalla koksa se on irtaallaan kaikkein helpoin tehdä.
Jos ketju kulkee pikku rattaan kautta kampuralle siinä kannen etupäässä niin varmista,koska siinä on vasuri kierre...jossakin vaiheessa ainakin kuutosessa vaihtui siihen pitkä laahain ja ratas jäi pois.
Kone ykk ja sitten merkit ketjuille ja rattaille ja tutkit vielä tehdas merkit yläpäästä ja sitten vasta purat.
Varovasti nokka akselien kanssa aukaistessa ja kirittäessä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 kansiremontti
Ok. Paljon hyviä huomioita varsinkin jakopäästä. Kansi homma pääpiirteittäin hanskassa mut tuo jako on aika hepreaa. Kiitos ja lisä kysymyksiä lupaan tulevan
S204 220cdi
Ex S211 320cdi
Ex S211 220cdi
Ex MB S124 300 24v
Ex MB S124 E220
Ex MB S210 220cdi
Ex MB w124 230E
Ex MB s124 E320
Ex MB w124 230E
Ex S211 320cdi
Ex S211 220cdi
Ex MB S124 300 24v
Ex MB S124 E220
Ex MB S210 220cdi
Ex MB w124 230E
Ex MB s124 E320
Ex MB w124 230E
Re: w124 kansiremontti
Tohon koneeseen olisi joko w124 korjausopas tai w202 parempi jossa neuvotaan koneremppa kuvineen eli se maksaisi noin 30e jostain motonet ainakin.
Hanki se .
Hanki se .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 kansiremontti
Kansipultit, parit letkut imusarjan alle, vk-tiiviste. Tulpat samalla jos ajettu niillä paljon.KL ilmeisesti mieluusti myy kaiken mitä vaan keksivät mutta mitä hankinta listalle kannattais laittaa yläpään tiivistesarjan kaveriksi?
Pikkusälällä ei suuria katteita tehdä, taitaa olla enemmän hyvää hyvyyttään jos kertovat että vaihtaa sitä ja tuota samalla
wiimax.fi
Re: w124 kansiremontti
Tuli käytyä karkkikaupassa ja haalittua kaikki mahdolliset letkut yms. yläpäähän. Toki tuli ostettua huolto-osaa muutakin. Koneistamosta täytyy sanoo että mahtavaa palvelua ainakin tähän asti. Kahden päivän varotusajalla saa kannen ja venttiilit työlle ja aikaa tekemiseen menee kuuleman mukaan kolmisen tuntia. Saa nähä pitääkö paikkansa.
S204 220cdi
Ex S211 320cdi
Ex S211 220cdi
Ex MB S124 300 24v
Ex MB S124 E220
Ex MB S210 220cdi
Ex MB w124 230E
Ex MB s124 E320
Ex MB w124 230E
Ex S211 320cdi
Ex S211 220cdi
Ex MB S124 300 24v
Ex MB S124 E220
Ex MB S210 220cdi
Ex MB w124 230E
Ex MB s124 E320
Ex MB w124 230E
Re: w124 kansiremontti
Kiitokset vastauksita. Tuli uusittua johtosarja samalla, monia letkuja, muttereita ja pultteja. Sata2nelosen korjausopas aika hyödytön. Parempi varmaan ois w202:sen
S204 220cdi
Ex S211 320cdi
Ex S211 220cdi
Ex MB S124 300 24v
Ex MB S124 E220
Ex MB S210 220cdi
Ex MB w124 230E
Ex MB s124 E320
Ex MB w124 230E
Ex S211 320cdi
Ex S211 220cdi
Ex MB S124 300 24v
Ex MB S124 E220
Ex MB S210 220cdi
Ex MB w124 230E
Ex MB s124 E320
Ex MB w124 230E
Re: w124 kansiremontti
W202 opas on moottorin suhteen parempi...paremmat kuvat tosin mustavalkoisena mutta kattava kuva moottorin purkamisesta...toi w124 opus on kuin myynti esite tohon nähden.
Toki korjaamo kirja olisi raamattu vielä noihin nähden mutta c-opuksella jo tekee paljon jos moottorin on m111
Toki korjaamo kirja olisi raamattu vielä noihin nähden mutta c-opuksella jo tekee paljon jos moottorin on m111
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-