STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

J.Kulmala kirjoitti:
Ilmaister kirjoitti:
SprinterW903 kirjoitti: Tyohon löytyy apuja sieltä mistä Starin ostit......jos ei löydy niin ite ainakin panisin takasin menemään.
Nii, että laitteet palautuksee ja sulta tilaamaan toimivilla avaimilla(ko)? :clap: Hienosti meni taas jätkät.

Yksi vaihtoehto tuokin.
Jos tilailee itse ulkomailta Star-pakettia, voi aina varautua pahimpaan käyttöönoton tai laitteen toiminnan suhteen.

Minäkin voin myydä Starin ja IBM T30 1500 eurolla, joka toimii kuin junan vessa.
Tai sitten tilaa n. 300 eurolla sen kiinasta ja pyytää sieltä avaimet, toimii kuitenkin pääasiassa kaikilla :) Eiköhän noi teidänkin n. 5x hinnalla myytävät laitteet ole peräisin kiinasta...

Onko kukaan oikeasti lähettänyt Kiinan jotain tavaraa takaisin, postikulut taitaa olla sitä luokka, että jos ei satu toimimaan työntää roskiin koko paskan...
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
aveko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 16.06.2012 13:51
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja aveko »

noroljan kirjoitti:
J.Kulmala kirjoitti:
Ilmaister kirjoitti:
SprinterW903 kirjoitti: Tyohon löytyy apuja sieltä mistä Starin ostit......jos ei löydy niin ite ainakin panisin takasin menemään.
Nii, että laitteet palautuksee ja sulta tilaamaan toimivilla avaimilla(ko)? :clap: Hienosti meni taas jätkät.

Yksi vaihtoehto tuokin.
Jos tilailee itse ulkomailta Star-pakettia, voi aina varautua pahimpaan käyttöönoton tai laitteen toiminnan suhteen.

Minäkin voin myydä Starin ja IBM T30 1500 eurolla, joka toimii kuin junan vessa.
Tai sitten tilaa n. 300 eurolla sen kiinasta ja pyytää sieltä avaimet, toimii kuitenkin pääasiassa kaikilla :) Eiköhän noi teidänkin n. 5x hinnalla myytävät laitteet ole peräisin kiinasta...

Onko kukaan oikeasti lähettänyt Kiinan jotain tavaraa takaisin, postikulut taitaa olla sitä luokka, että jos ei satu toimimaan työntää roskiin koko paskan...

Niinhän siinä kävi että apuhan täältä foorumilta löytyi. Kiitos sitkeälle auttajalle, eli tositoimiin on päästy.

Itse olen pari kuukautta sitten lähettänyt silmälasit takaisin kiinaan kun tuli väärät. Postikulut olivat 2.luokan kirjeenä 8€ paikkeilla. Rahat tuli vielä takaisin postikuluista kun laitoin kuitin sinne ja uudet lasit tulikin sitten saman puljun jenkkitehtaalta.
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 604
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Kaikista helpoimmalla ja halvimmalla taitaa päästä ostamalla halvalla Kiinan Stari, toivoa ehjää, ja heti ensimmäiseksi kloonata kovalevylle ei-kiinalainen kopio toimivasta järjestelmästä. Sen jälkeen ei muuta ku lisenssit kuntoon.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13237
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Obnoxio kirjoitti:Kaikista helpoimmalla ja halvimmalla taitaa päästä ostamalla halvalla Kiinan Stari, toivoa ehjää, ja heti ensimmäiseksi kloonata kovalevylle ei-kiinalainen kopio toimivasta järjestelmästä. Sen jälkeen ei muuta ku lisenssit kuntoon.
Olisi hyvä jos yritettäisiin pitää keskustelu threadin otsikon alla tässä ja muissakin aiheissa. Star-testereiden hankinnasta on jo monta ketjua niin lukijoita helpottaisi kun hankintaan liittyvät asiat löytyisivät niistä ja jo hankittuun pakettiin liittyvät ongelmat vaikkapa tästä ketjusta.

Ymmärrän että aiheessa on vaikea pitäytyä jos lukee aiheeseen kuulumattoman kommentin ja siihen tekisi mieli jotain sanoa. Silläpä verukkeella itsekin jatkan ja sanoisin että vielä helpompaa olisi lotota ja voittorahoilla ostaa ihan aito paketti. Se vaatii tietenkin onnea mutta omasta mielestäni tuo ehdottamasi vaihtoehto kuuluu samaan kategoriaan. :) Toiseksi ei useinkaan auta että tekee varmuuskopion samoista viruksista jotka taas kaataa paketin eikä siltä varmuuskopiolta itse muksia saa palautettua toimintakuntoon kun sille tarve tulisi.

Noin keskimäärin se halvin vaihtoehto ei välttämättä ole edullisin.
Avatar
jari36
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja jari36 »

Miten ja mistä saa "xentryn" suomen kieliseksi... Wis haku on "jo" ;) suomen kielellä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja veskola »

Niinkin eksoottisilla hakusanoilla kun xentry ja kieli löytyi tämä vastaus: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 40#p836240" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13237
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jari36 kirjoitti:Miten ja mistä saa "xentryn" suomen kieliseksi... Wis haku on "jo" ;) suomen kielellä.
Tarkoitatko että WIS käyttöliittymä on asetettu suomenkieliseksi? Tuon voisi tulkita myös niin että hakuasetukset on suomen kielelle (hakee suomenkielisiä dokkareita) mutta käyttöliittymä voi silti olla joku muu.

Tuolta linkistä löysin vain ohjeen "Xentryn kieliasetus ei ohjeita tarviikaan" :) mikä pitääkin paikkaansa mutta sieltä Xentryn alkuruudusta löytyy asetukset valikko ja sieltä kielivalinnat.
Pekka S.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 30.09.2005 13:52
Paikkakunta: Pori

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Pekka S. »

joskami kirjoitti:Kuka osais antaa neuvon miten saan toimimaan tuon sdconnectin dassin kanssa, xentryn toimii eli uudemmat autot pystyy lukemaan, mutta vanhemmat mitkä pitäisi mennä tuolladassilla niin ei yhteyttä.

Kone oli lainassa ja kun palautui niin huomasin, että kovo oli hajonnut.
Backuppia tästä uusimmasta versiosta ei ollut vaan löysin koneelta 1/2014 version, mutta en muista onko se tuon varakoneen partD vai sdconnect mallia.

Eli olisiko mahdollista, että DAs puolelle olisi väärä cal.ini tiedosto? En muista miten noita piti muutella sd ja partD välillä.

Vai onko jotain muuta mikä ei tule mieleen.

Eli virheilmo:
"Initialization of multiplexer failed.
Possible causes:
The link between the diagnosis multiplexer and the diagnostic socket is interrupted.
The link between the diagnosis multiplexer and the diagnostic unit is interrupted.
The voltage supply at the diagnostic socket (circuit 30 and (or ) circuit 31) is faulty.
Note;
When using SDconnect, check connection status using the Toolkit."
Selvisikö tämä ongelma koskaan?

Itselläni on hieman samantyyppistä ongelmaa 09.2014 version sekä PartD muksin kanssa, eli Xentryn kautta saa autoon yhteyden (alapalkin lukko-ikoni menee kiinni), ja yhteys toimii kuten pitäisikin. DAS:a käytettäessä yhteys vaikuttaisi katkeavan välittömästi (akun jännite näkyy, alapakkiin ilmestyy punainen ruksi). DAS:n T_/D_/D2_ fiksattuja bin-kansioita vaihtelemalla lopputulos oli joko:
- D2) "muodostetaan yhteyttä auton kanssa" dialogi jää jumiin
- D, T) yhteys epäonnistuu ilmoitukseen "Initialization of multiplexer failed..." jne.

Toisella koneella (versio 09.2011) yhteys onnistuu sekä Xentrystä että DAS:sta, ja olenkin yrittänyt löytää eroavaisuuksia asetuksien välillä (cal.ini, jne.), mutta toistaiseksi tuloksetta. Muuta huomionarvoista 09.2014 seikkailuista:
- koneessa natiivi Win XP (Dell D620)
- läppärin oma COM-portti on kaiketi menehtynyt matkan varrella, joten käytössä on USB-COM-adapteri, joka on osoittautunut toimivaksi mm. virtuaalikone+09.2011 yhdistelmän kanssa
- testattu W212 vm. 12 ja W209 vm. 06, HHT-aikakauden autoilla ei kokeiltu
- sarjaportin nopeus- sekä latenssiasetuksia säädetty, mm. ääripäät sekä useimmiten suositeltuja arvoja (9600, 19200 jne.)


Toinen ongelma liittyy Xentryyn ja Offline-ohjelmointiin. Pitäisi ohjelmoida W212:n valo-ohjainlaite (XALWA-R), mutta homma tökkää Offline-ohjelmointiin vaadittuun salasanakyselyyn. DAS-sovelluksestahan tuon kyselyn saa fixattua pois, mutta Xentryyn ei kaiketi ole samanlaista ja/tai maksutonta ratkaisua?

Alla muutamia epämääräisiä muistiinpanoja&linkkejä, mitä nettiä selaillessa tuli vastaan:
- Xentry salasanojen-generointiin löytyy ohjelm(i)a (esimerkiksi CarProKey)
- 11/2012 alkaen mahdollisuus Xentry Offline-ohjelmointiin poistettu
- 09/2014 DAS Offline-ohjelmointiin tarvitaan 07/2014 datalevyä tjsp. (http://mhhauto.com/Thread-DAS-Offline-P ... 10-11-2014" onclick="window.open(this.href);return false;)
- Joitain tiedostoja 07-09/2014 versioihin (http://lemur.biz/das-xentry-ustranenie- ... ojka-progr" onclick="window.open(this.href);return false;)

edit. lisätty tietoja koneesta sekä testatuista autoista
Viimeksi muokannut Pekka S., Ma 29.12.2014 21:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13237
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Yllä olevaan olisi hyvä lisätä mitä autoja on DAS:illa testailtu ja mitä Xentryllä vaikkakin tuskin sitten muksissa ongelmaa jos vanhemmalla softalla toimii (muksissa vaan ihan eri osat käytössä esim. jonkin vanhan 210:n diagnoosissa verrattuna siihen 212:een).

Jos HHT:lle ei mennä niin kyllä sen paketin pitäisi toimivalla DAS\bin folderilla olla kunnossa.

Pitääkö siihen W212 ohjainlaitteeseen saada uusi softa vai pitääkö tehdä versiokoodausmuutoksia?
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 974
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja joskami »

Pekka S. kirjoitti:
joskami kirjoitti: Eli olisiko mahdollista, että DAs puolelle olisi väärä cal.ini tiedosto? En muista miten noita piti muutella sd ja partD välillä.
Selvisikö tämä ongelma koskaan?

Itselläni on hieman samantyyppistä ongelmaa 09.2014 version sekä PartD muksin kanssa, eli Xentryn kautta saa autoon yhteyden (alapalkin lukko-ikoni menee kiinni), ja yhteys toimii kuten pitäisikin. DAS:a käytettäessä yhteys vaikuttaisi katkeavan välittömästi (akun jännite näkyy, alapakkiin ilmestyy punainen ruksi). DAS:n T_/D_/D2_ fiksattuja bin-kansioita vaihtelemalla lopputulos oli joko:
- D2) "muodostetaan yhteyttä auton kanssa" dialogi jää jumiin
- D, T) yhteys epäonnistuu ilmoitukseen "Initialization of multiplexer failed..." jne.
Dassin bin kansio oli Part D versio, oli valmiiksi muokattu sd bin kansio itsellä jolla rupesi toimimaan.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Pekka S.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 30.09.2005 13:52
Paikkakunta: Pori

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Pekka S. »

DBFI kirjoitti:Yllä olevaan olisi hyvä lisätä mitä autoja on DAS:illa testailtu ja mitä Xentryllä vaikkakin tuskin sitten muksissa ongelmaa jos vanhemmalla softalla toimii (muksissa vaan ihan eri osat käytössä esim. jonkin vanhan 210:n diagnoosissa verrattuna siihen 212:een).

Jos HHT:lle ei mennä niin kyllä sen paketin pitäisi toimivalla DAS\bin folderilla olla kunnossa.
joskami kirjoitti:Dassin bin kansio oli Part D versio, oli valmiiksi muokattu sd bin kansio itsellä jolla rupesi toimimaan.
Hyviä huomioita, päivitin alkuperäistä viestiä. Asennuksessa oli työpöydällä zipattuna nuo eri DAS\bin kansiot (D, D2, T), josta alkuun järkeilin, että copy&pasten pitäisi riittää DAS:lle. Kun homma ei heti pelittänytkään, niin tuli mieleen josko näistä puuttuisi jokin blacklist-fix tai jotain vastaavaa. Pitää nuo paketit vielä kerran käydä ajatuksella läpi.

Sinänsä DAS:n toimimattomuus ei omalla kohdalla ole kovin kriittistä, kun uudempi Xentry toimii tuolla paremmalla koneella ja vanhemman ja hitaamman koneen voikin pyhittää DAS:a varten -- Uusi kone, uudet autot; vanha kone, vanhat autot :smile: .
DBFI kirjoitti:Pitääkö siihen W212 ohjainlaitteeseen saada uusi softa vai pitääkö tehdä versiokoodausmuutoksia?
Auton toisen puolen valo-ohjainlaite oli mennyt rikki (ja kaiketi todettu vaihtamalla vasen ja oikea ristiin). Uusi ja käyttämätön ohjainboksi on siis asennettu, ja käyttöönottoa (initial startup) vailla. Xentry tarjoaa vaihtoehtoa "Käyttöönotto tekemällä asetukset uuteen ohjainlaitteeseen manuaalisesti", joka on myös salasanalla suojattu. Vähän oli toiveissa se, että tuon valikon kautta säästyisi SCN-koodaukselta, mutta se saattaa olla turha toivo :).
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Pekka S. kirjoitti: Sinänsä DAS:n toimimattomuus ei omalla kohdalla ole kovin kriittistä, kun uudempi Xentry toimii tuolla paremmalla koneella ja vanhemman ja hitaamman koneen voikin pyhittää DAS:a varten -- Uusi kone, uudet autot; vanha kone, vanhat autot :smile: .
Mikähän mulla nyt menee taas ohi tässä asiassa. Eikös siitä Xentrystä aukea DAS, joka tapauksessa? Pelkän DASin kautta ei saa yhteyttä autoon omassakaan, mutta mitäs se haittaa. (versio oli joku alkuvuosi 2014.)

E: Vai saako tuolla Xetryllä yhteyden suoraan johonkin uusiin autoihin, olen kuvitellut, että se on vain välttämätön väliohjelma, että saa DASin auki :shifty:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

noroljan kirjoitti: Eikös siitä Xentrystä aukea DAS, joka tapauksessa? Pelkän DASin kautta ei saa yhteyttä autoon omassakaan, mutta mitäs se haittaa. (versio oli joku alkuvuosi 2014.)

E: Vai saako tuolla Xetryllä yhteyden suoraan johonkin uusiin autoihin, olen kuvitellut, että se on vain välttämätön väliohjelma, että saa DASin auki :shifty:
Ei tarvitse olla kovin uusi kun on mallia 204 niin suoraan xentryllä (ja viralisesti ei millän muulla)

-117
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13237
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

noroljan kirjoitti: Eikös siitä Xentrystä aukea DAS, joka tapauksessa? Pelkän DASin kautta ei saa yhteyttä autoon omassakaan, mutta mitäs se haittaa. (versio oli joku alkuvuosi 2014.)
Yleensä kloonipaketeissa on DAS pääohjelma vaihdettu jolloin DAS:in voin käynnistää suoraan jos testailee esim. 211, 220, 221 korista tai vastaavia. Samalla pystyy valitsemaan testaako vanhempia 204-korisia DAS:illa vaiko Xentryllä (jos on sellainen softaversio jossa tarpeelliset tiedostot tallella).
Pekka S.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 30.09.2005 13:52
Paikkakunta: Pori

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Pekka S. »

DBFI kirjoitti:
noroljan kirjoitti: Eikös siitä Xentrystä aukea DAS, joka tapauksessa? Pelkän DASin kautta ei saa yhteyttä autoon omassakaan, mutta mitäs se haittaa. (versio oli joku alkuvuosi 2014.)
Yleensä kloonipaketeissa on DAS pääohjelma vaihdettu jolloin DAS:in voin käynnistää suoraan jos testailee esim. 211, 220, 221 korista tai vastaavia. Samalla pystyy valitsemaan testaako vanhempia 204-korisia DAS:illa vaiko Xentryllä (jos on sellainen softaversio jossa tarpeelliset tiedostot tallella).
Tähän voisin vielä lisätä sellaisen pointin, että DAS on huomattavasti kevyempi ohjelma kuin Xentry. Joten jos Xentryä ei tarvita auton tutkailuun, niin saa nopeammin oikean ohjelman auki. Hitaus vielä korostuu, mikäli läppäri on kovinkin vanha tai staria ajetaan virtuaalikoneesta hitaalta ulkoiselta kiintolevyltä.
Pekka S.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 30.09.2005 13:52
Paikkakunta: Pori

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Pekka S. »

Pekka S. kirjoitti:Auton toisen puolen valo-ohjainlaite oli mennyt rikki (ja kaiketi todettu vaihtamalla vasen ja oikea ristiin). Uusi ja käyttämätön ohjainboksi on siis asennettu, ja käyttöönottoa (initial startup) vailla. Xentry tarjoaa vaihtoehtoa "Käyttöönotto tekemällä asetukset uuteen ohjainlaitteeseen manuaalisesti", joka on myös salasanalla suojattu. Vähän oli toiveissa se, että tuon valikon kautta säästyisi SCN-koodaukselta, mutta se saattaa olla turha toivo.
Salasanageneraattori Xentry Offline-ohjelmointiin löytyi lopulta, mutta simulaation perusteella operaatio tullee pysäämään SCN-koodaukseen, joten ei voittoa tällä kertaa. Jos jotakuta kuitenkin kiinnostaa kyseinen generaattori, niin googlella löytynee hakusanoilla "carhelp.info xentry password calculator". HUOM! En laita suoraa linkkiä, koska usea virusskanneri (ohessa Virustotalin raportti https://www.virustotal.com/en/file/32a0 ... 420072258/" onclick="window.open(this.href);return false;) antoi tiedostosta "positiivisen" tuloksen, joten käyttö omalla vastuulla.

Selvittelin sitten huvikseni, että millaisia ratkaisuja saisi virallisia reittejä pitkin suoraan sylttytehtaalta. Perinteisen XENTRY Diagnosticsin [1] (tuttavallisemmin star) lisäksi oli uudempiin EURO5/6 malleihin saatavilla XENTRY Diagnostics EU ja XENTRY Pass Thru. Loppujen lopuksi vaikkapa tuo XENTRY Pass Thru ei nyt niin mahdottoman kallis ole aidosta paketista... Ohessa listattuna näiden kahden jälkimmäisen ominaisuuksia ja eroavaisuuksia staariin verrattuna:
  • Tuettuna ainoastaan EURO 5 ja EURO VI luokitellut mallit
  • Voidaan asentaa henkilökohtaiseen tietokoneeseen (vähintään WIN7 SP1, loput järjestelmävaatimukset täällä [2])
  • Sivut http://www.techinfo-shop.com" onclick="window.open(this.href);return false; [3]
  • Ei myydä yksityishenkilöille (kohderyhmänä esimerkiksi sitoutumattomat korjaamot, Daimler AG joko hyväksyy tai hylkää anomuksen)
  • [list]
  • Tosin sama koskee alkuperäistä XENTRY Diagnostics -järjestelmää
[*] XENTRY Diagnostics EU[/*]
  • Ominaisuudet käytännössä samat kuin XENTRY Diagnosticsissa
  • Sisältää Starter Kit -paketin jossa on:
  • [list]
  • SDconnect-multiplekseri (palautettava sopimuksen päättyessä)
  • OBD-kaapeli
  • USB2LAN-adapteri ja LAN-kaapeli (SDconnectia varten)
  • Ohjelma/data DVD:t + päivitykset sopimuskauden ajan
[/list]
[*] Xentry Pass Thru EU[/*]
  • Vaatii SAE J-2534 standardia [4] tukevan Pass Thru -laitteen, esimerkiksi [5,6,7]
  • Sisältää ohjelma-DVD:n sekä päivitykset sopimuskauden ajaksi
  • Pelkistetyt ominaisuudet [8]:
  • [list]
  • Ohjainlaitteiden käyttöönotto (uudelleenohjelmointi, koodaus)
  • Vikamuistin luku/tyhjennys
[/list][/list]
Hinnastoja: [9]
XENTRY Diagnostics EU
Vuosimaksu 610 € (sisältäen muksin, vähintään 3 vuoden sopimus)
1 tunti 8 €
1 päivä 40 €
1 kuukausi 350 €
1 vuosi 2330 €

XENTRY Pass Thru EU
Vuosimaksu 110 €
1 tunti 6 €
1 päivä 30 €
1 kuukausi 250 €
1 vuosi 1670 €

[1] http://service-parts.mercedes-benz.com/ ... geId=30540" onclick="window.open(this.href);return false;
[2] http://service-parts.mercedes-benz.com/ ... geId=30625" onclick="window.open(this.href);return false;
[3] http://www.techinfo-shop.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
[4] http://en.wikipedia.org/w/index.php?tit ... utomotive)
[5] http://www.ime-actia.de/index.php/en/pa ... 4-protocol" onclick="window.open(this.href);return false;
[6] http://www.boschdiagnostics.com/testequ ... 4FAQs.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
[7] http://www.efichip.com/en/catalog/3/26/" onclick="window.open(this.href);return false;
[8] http://fi-ww.bosch-automotive.com/fi/ww ... mercedes_1" onclick="window.open(this.href);return false;
[9] http://service-parts.mercedes-benz.com/ ... geId=30642" onclick="window.open(this.href);return false;
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Pekka S. kirjoitti:... Auton toisen puolen valo-ohjainlaite oli mennyt rikki (ja kaiketi todettu vaihtamalla vasen ja oikea ristiin). Uusi ja käyttämätön ohjainboksi on siis asennettu, ja käyttöönottoa (initial startup) vailla. Xentry tarjoaa vaihtoehtoa "Käyttöönotto tekemällä asetukset uuteen ohjainlaitteeseen manuaalisesti", joka on myös salasanalla suojattu. Vähän oli toiveissa se, että tuon valikon kautta säästyisi SCN-koodaukselta, mutta se saattaa olla turha toivo :).
Vediamo
Tai vaikkapa mb commanderin tapainen kokoonpano, jolla voi "vanhan" ohjainlaitteen dumpin lukea ylös, mikäli se on vielä luettavissa ja sitten kirjoittaa sen "uuteen".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pekka S. kirjoitti:
Pekka S. kirjoitti:Auton toisen puolen valo-ohjainlaite oli mennyt rikki (ja kaiketi todettu vaihtamalla vasen ja oikea ristiin). Uusi ja käyttämätön ohjainboksi on siis asennettu, ja käyttöönottoa (initial startup) vailla. Xentry tarjoaa vaihtoehtoa "Käyttöönotto tekemällä asetukset uuteen ohjainlaitteeseen manuaalisesti", joka on myös salasanalla suojattu. Vähän oli toiveissa se, että tuon valikon kautta säästyisi SCN-koodaukselta, mutta se saattaa olla turha toivo.
Salasanageneraattori Xentry Offline-ohjelmointiin löytyi lopulta, mutta simulaation perusteella operaatio tullee pysäämään SCN-koodaukseen, joten ei voittoa tällä kertaa. Jos jotakuta kuitenkin kiinnostaa kyseinen generaattori, niin googlella löytynee hakusanoilla "carhelp.info xentry password calculator". HUOM! En laita suoraa linkkiä, koska usea virusskanneri (ohessa Virustotalin raportti https://www.virustotal.com/en/file/32a0 ... 420072258/" onclick="window.open(this.href);return false;) antoi tiedostosta "positiivisen" tuloksen, joten käyttö omalla vastuulla.

Selvittelin sitten huvikseni, että millaisia ratkaisuja saisi virallisia reittejä pitkin suoraan sylttytehtaalta. Perinteisen XENTRY Diagnosticsin [1] (tuttavallisemmin star) lisäksi oli uudempiin EURO5/6 malleihin saatavilla XENTRY Diagnostics EU ja XENTRY Pass Thru. Loppujen lopuksi vaikkapa tuo XENTRY Pass Thru ei nyt niin mahdottoman kallis ole aidosta paketista... Ohessa listattuna näiden kahden jälkimmäisen ominaisuuksia ja eroavaisuuksia staariin verrattuna:
  • Tuettuna ainoastaan EURO 5 ja EURO VI luokitellut mallit
  • Voidaan asentaa henkilökohtaiseen tietokoneeseen (vähintään WIN7 SP1, loput järjestelmävaatimukset täällä [2])
  • Sivut http://www.techinfo-shop.com" onclick="window.open(this.href);return false; [3]
  • Ei myydä yksityishenkilöille (kohderyhmänä esimerkiksi sitoutumattomat korjaamot, Daimler AG joko hyväksyy tai hylkää anomuksen)
  • [list]
  • Tosin sama koskee alkuperäistä XENTRY Diagnostics -järjestelmää
[*] XENTRY Diagnostics EU[/*]
  • Ominaisuudet käytännössä samat kuin XENTRY Diagnosticsissa
  • Sisältää Starter Kit -paketin jossa on:
  • [list]
  • SDconnect-multiplekseri (palautettava sopimuksen päättyessä)
  • OBD-kaapeli
  • USB2LAN-adapteri ja LAN-kaapeli (SDconnectia varten)
  • Ohjelma/data DVD:t + päivitykset sopimuskauden ajan
[/list]
[*] Xentry Pass Thru EU[/*]
  • Vaatii SAE J-2534 standardia [4] tukevan Pass Thru -laitteen, esimerkiksi [5,6,7]
  • Sisältää ohjelma-DVD:n sekä päivitykset sopimuskauden ajaksi
  • Pelkistetyt ominaisuudet [8]:
  • [list]
  • Ohjainlaitteiden käyttöönotto (uudelleenohjelmointi, koodaus)
  • Vikamuistin luku/tyhjennys
[/list][/list]
Hinnastoja: [9]
XENTRY Diagnostics EU
Vuosimaksu 610 € (sisältäen muksin, vähintään 3 vuoden sopimus)
1 tunti 8 €
1 päivä 40 €
1 kuukausi 350 €
1 vuosi 2330 €

XENTRY Pass Thru EU
Vuosimaksu 110 €
1 tunti 6 €
1 päivä 30 €
1 kuukausi 250 €
1 vuosi 1670 €

[1] http://service-parts.mercedes-benz.com/ ... geId=30540" onclick="window.open(this.href);return false;
[2] http://service-parts.mercedes-benz.com/ ... geId=30625" onclick="window.open(this.href);return false;
[3] http://www.techinfo-shop.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
[4] http://en.wikipedia.org/w/index.php?tit ... utomotive)
[5] http://www.ime-actia.de/index.php/en/pa ... 4-protocol" onclick="window.open(this.href);return false;
[6] http://www.boschdiagnostics.com/testequ ... 4FAQs.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
[7] http://www.efichip.com/en/catalog/3/26/" onclick="window.open(this.href);return false;
[8] http://fi-ww.bosch-automotive.com/fi/ww ... mercedes_1" onclick="window.open(this.href);return false;
[9] http://service-parts.mercedes-benz.com/ ... geId=30642" onclick="window.open(this.href);return false;

Noista kun ottaa paketin millä jo jotain tekee niin ei ole enään pahan hintaista





-92







,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hyvä ja hyvä on niin suhteellinen käsite ...
Riippuu tieten käyttötarkoituksestakin.
Jos tarkoitus, tai halu on lukea vikakoodit, korjata viat, käyttöönottaa uusia laitteita, päivittää vanhoja... niin hyvähän se riittävillä valtuuksilla varustettu staari siinä on.
Mutta jos tarkoitus on oikeasti muuttaa kokoonpanoa, saada tekniikka toimimaan eri tavalla - väärin, ihan hullusti, kopistella liiat osat ja herjat poikkeen - niin siihen tarvitaan jotain muuta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Mutta kyllähän se SCN koodaus pitäis saada toimimaan joka tallissa.... Joku Kiinasta kauppasi on-line sellaista palvelua. Onko kukaan kokeillu? Mullakin tosiaan nortoni sylkäisi tuon Venäjän sivuston paketin pihalle.
Pitänee ottaa riski ja kokeilla jollakin romukoneella tuota pakettia
Tuoosa on jonkun verran perustietoa Xentryn käytöstä
https://dl.dropboxusercontent.com/u/311 ... XENTRY.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6286
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

HannuS kirjoitti:Mutta kyllähän se SCN koodaus pitäis saada toimimaan joka tallissa.... Joku Kiinasta kauppasi on-line sellaista palvelua. Onko kukaan kokeillu? Mullakin tosiaan nortoni sylkäisi tuon Venäjän sivuston paketin pihalle.
Pitänee ottaa riski ja kokeilla jollakin romukoneella tuota pakettia
Tuoosa on jonkun verran perustietoa Xentryn käytöstä
https://dl.dropboxusercontent.com/u/311 ... XENTRY.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tää on hyvinkin totta... kerro jos saat setin puhdistettua. Tuolla MHH foorumilla ne kauppailee koodipalvelua maksua vastaan, välittävät vaan vissiin koodauksen tuloksen haluavalla (ja nykyään taitaa reksiteröityminenkin foorumille taitaa maksaa)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja HannuS »

MiHe kirjoitti:
HannuS kirjoitti:Mutta kyllähän se SCN koodaus pitäis saada toimimaan joka tallissa.... Joku Kiinasta kauppasi on-line sellaista palvelua. Onko kukaan kokeillu? Mullakin tosiaan nortoni sylkäisi tuon Venäjän sivuston paketin pihalle.
Pitänee ottaa riski ja kokeilla jollakin romukoneella tuota pakettia
Tuoosa on jonkun verran perustietoa Xentryn käytöstä
https://dl.dropboxusercontent.com/u/311 ... XENTRY.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tää on hyvinkin totta... kerro jos saat setin puhdistettua. Tuolla MHH foorumilla ne kauppailee koodipalvelua maksua vastaan, välittävät vaan vissiin koodauksen tuloksen haluavalla (ja nykyään taitaa reksiteröityminenkin foorumille taitaa maksaa)
No nyt löytyi tuollainen. Teksti kuulostaa aika lailla samalta kuin sillä aikaisemmalla Kiinan kaverilla joka kauppas online - palvelua. Ei paha hinta jos toimii. Olisko jollain jotain koodattavaa että pääsis kokeileen
ja yhdessä murehtiin menetettyä 100 taalaa. :oops: Tai sitten hyppimään innosta :lol:
http://www.obd2tool.com/goods-1864-Offl ... +star.html" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13237
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

HannuS kirjoitti:
No nyt löytyi tuollainen. Teksti kuulostaa aika lailla samalta kuin sillä aikaisemmalla Kiinan kaverilla joka kauppas online - palvelua. Ei paha hinta jos toimii. Olisko jollain jotain koodattavaa että pääsis kokeileen
ja yhdessä murehtiin menetettyä 100 taalaa. :oops: Tai sitten hyppimään innosta :lol:
http://www.obd2tool.com/goods-1864-Offl ... +star.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Puhutaankohan nyt samoista asioista. Tuon linkin takaa saa "fixin" jolla DASiin saa aktivoitua off-line ohjelmointivalikon. Myynti-ilmoituksesta ei saa selvää mihin softaversioon tuo on tehty, todennäköisesti ei toimi uusimpien softien kanssa. MHH:lta saa kuitenkin ilmaiseksi vastaavan ratkaisun mihin tahansa DAS/Xentry versioon (12/2014 asti, ei siis sama ratkaisu kaikkiin).

Off-line SCN-koodausvalikoilla taas ei tee mitään kun ei nykyään saa mistään sitä off-line SCN-koodia.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja aziz »

Sellanen pikku ongelma, kun yritin toverin W203 sportcoupesta kuitata huollon tehdyksi, mutta en löytänyt starilla mistään tuota kohtaa, että olisin päässyt tuon tekemään. Pengoin kaikki kentät läpi tuloksetta. Olisko apua tähän?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aziz kirjoitti:Sellanen pikku ongelma, kun yritin toverin W203 sportcoupesta kuitata huollon tehdyksi, mutta en löytänyt starilla mistään tuota kohtaa, että olisin päässyt tuon tekemään. Pengoin kaikki kentät läpi tuloksetta. Olisko apua tähän?
Ikä hiukan vaikutaa mutta assystin tai ki alta
Yleiset huolto työt. Tai ohjainlaite sovitukset
(203 kohdalla nopein kuitailla ratin nappuloista/reset nappulasta,
Jäljellä oleva/ylitynyt matka näkyviin, pitkään painaa reset nappulaa,
Kysyy haluaako kuitata niin painaa uudestan ja huolto on kuitattu)


-25

,
E: virta päällä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Riparale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 10.01.2013 22:33
Paikkakunta: Eura

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Riparale »

Morjens

Hommasin * C3 7/2014 piuhoineen plexerin jne. Minulla on tuo HDD malli ja xentry ei aukea. Erroria heittää. Onko tässä joku jippo joku key ym. Kun tuossa näytöllä olevassa kansiossa kyllä on kuvaohjeet (valitaan com2 jne) mutta mistä tuon uuden keyn saa joka sitten tuon ID:n kanssa sopii? Mikäli se tästä tökkii?

Kiitos
-S202 200CDI -01

-313 Sprinter (Itella AMG) Sprintshift -00
-211 Sprinter (kiimaliiteri) Sprintshift -01
-280 SEL -1978
-S211 220CDI A -08
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Riparale kirjoitti:Morjens

Hommasin * C3 7/2014 piuhoineen plexerin jne. Minulla on tuo HDD malli ja xentry ei aukea. Erroria heittää. Onko tässä joku jippo joku key ym. Kun tuossa näytöllä olevassa kansiossa kyllä on kuvaohjeet (valitaan com2 jne) mutta mistä tuon uuden keyn saa joka sitten tuon ID:n kanssa sopii? Mikäli se tästä tökkii?

Kiitos
Mitäs erroria se antaa,

Jos laitaa sen id ja ap numerot jonnekin näkyviin
Niin "key" voi jostain putkahtaa,

Tosin senhän saa sieltä mistä paketti on tullut

-22



,

E:tai siis pitäisi saada
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13237
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Todennäköisesti paketissa on myös kiinalaisten oma kopiosuojaus johon myyjä ei osaa antaa avainta vaan se pitää ostajan osata poistaa jonka jälkeen onnistuu tuo normiavainten tallennus.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja aziz »

CDI203 kirjoitti:
aziz kirjoitti:Sellanen pikku ongelma, kun yritin toverin W203 sportcoupesta kuitata huollon tehdyksi, mutta en löytänyt starilla mistään tuota kohtaa, että olisin päässyt tuon tekemään. Pengoin kaikki kentät läpi tuloksetta. Olisko apua tähän?
Ikä hiukan vaikutaa mutta assystin tai ki alta
Yleiset huolto työt. Tai ohjainlaite sovitukset
(203 kohdalla nopein kuitailla ratin nappuloista/reset nappulasta,
Jäljellä oleva/ylitynyt matka näkyviin, pitkään painaa reset nappulaa,
Kysyy haluaako kuitata niin painaa uudestan ja huolto on kuitattu)


-25

,
E: virta päällä
Kiitos tästä vinkistä. Ja tosiaan, syttyvirrat piti olla päällä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Vikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 23.11.2012 17:52
Paikkakunta: mäntsälä

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Vikki »

Mistähän johtuu kun xentry herjaa ettei ole käyttöoikeutta ja ota yhteyttä helpdeskiin.
Das toimii normaalisti.
Onko lisenssi mennyt vanhaksi?
Mb s210 320cdi avantgarde 2001
Vw kupla 1957
Vastaa Viestiin