joskami kirjoitti:Kuka osais antaa neuvon miten saan toimimaan tuon sdconnectin dassin kanssa, xentryn toimii eli uudemmat autot pystyy lukemaan, mutta vanhemmat mitkä pitäisi mennä tuolladassilla niin ei yhteyttä.
Kone oli lainassa ja kun palautui niin huomasin, että kovo oli hajonnut.
Backuppia tästä uusimmasta versiosta ei ollut vaan löysin koneelta 1/2014 version, mutta en muista onko se tuon varakoneen partD vai sdconnect mallia.
Eli olisiko mahdollista, että DAs puolelle olisi väärä cal.ini tiedosto? En muista miten noita piti muutella sd ja partD välillä.
Vai onko jotain muuta mikä ei tule mieleen.
Eli virheilmo:
"Initialization of multiplexer failed.
Possible causes:
The link between the diagnosis multiplexer and the diagnostic socket is interrupted.
The link between the diagnosis multiplexer and the diagnostic unit is interrupted.
The voltage supply at the diagnostic socket (circuit 30 and (or ) circuit 31) is faulty.
Note;
When using SDconnect, check connection status using the Toolkit."
Selvisikö tämä ongelma koskaan?
Itselläni on hieman samantyyppistä ongelmaa 09.2014 version sekä PartD muksin kanssa, eli Xentryn kautta saa autoon yhteyden (alapalkin lukko-ikoni menee kiinni), ja yhteys toimii kuten pitäisikin. DAS:a käytettäessä yhteys vaikuttaisi katkeavan välittömästi (akun jännite näkyy, alapakkiin ilmestyy punainen ruksi). DAS:n T_/D_/D2_ fiksattuja bin-kansioita vaihtelemalla lopputulos oli joko:
- D2) "muodostetaan yhteyttä auton kanssa" dialogi jää jumiin
- D, T) yhteys epäonnistuu ilmoitukseen "Initialization of multiplexer failed..." jne.
Toisella koneella (versio 09.2011) yhteys onnistuu sekä Xentrystä että DAS:sta, ja olenkin yrittänyt löytää eroavaisuuksia asetuksien välillä (cal.ini, jne.), mutta toistaiseksi tuloksetta. Muuta huomionarvoista 09.2014 seikkailuista:
- koneessa natiivi Win XP (Dell D620)
- läppärin oma COM-portti on kaiketi menehtynyt matkan varrella, joten käytössä on USB-COM-adapteri, joka on osoittautunut toimivaksi mm. virtuaalikone+09.2011 yhdistelmän kanssa
- testattu W212 vm. 12 ja W209 vm. 06, HHT-aikakauden autoilla ei kokeiltu
- sarjaportin nopeus- sekä latenssiasetuksia säädetty, mm. ääripäät sekä useimmiten suositeltuja arvoja (9600, 19200 jne.)
Toinen ongelma liittyy Xentryyn ja Offline-ohjelmointiin. Pitäisi ohjelmoida W212:n valo-ohjainlaite (XALWA-R), mutta homma tökkää Offline-ohjelmointiin vaadittuun salasanakyselyyn. DAS-sovelluksestahan tuon kyselyn saa fixattua pois, mutta Xentryyn ei kaiketi ole samanlaista ja/tai maksutonta ratkaisua?
Alla muutamia epämääräisiä muistiinpanoja&linkkejä, mitä nettiä selaillessa tuli vastaan:
- Xentry salasanojen-generointiin löytyy ohjelm(i)a (esimerkiksi CarProKey)
- 11/2012 alkaen mahdollisuus Xentry Offline-ohjelmointiin poistettu
- 09/2014 DAS Offline-ohjelmointiin tarvitaan 07/2014 datalevyä tjsp. (
http://mhhauto.com/Thread-DAS-Offline-P ... 10-11-2014" onclick="window.open(this.href);return false;)
- Joitain tiedostoja 07-09/2014 versioihin (
http://lemur.biz/das-xentry-ustranenie- ... ojka-progr" onclick="window.open(this.href);return false;)
edit. lisätty tietoja koneesta sekä testatuista autoista