Demecin lastut
Demecin lastut
Onko kokemuksia (varsinkin dieselit)? Millä periaatteella toimii? Miten paljon savuttaa? Miten toiminut?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Autoni edellinen omistaja laittoi uudempaan autoonsa ( w210 200Cdi) Demecin lastun ja ei moittinut. Säätävät penkissä juuri sille yksilölle sopivaksi ja ei ollut aivan älytön savupommi. Mutta voimaa oli kuitenkin 168HP.
Saavat todennäköisesti parhaiten räätälöityä lastun suomen olosuhteisiin kuin jotku eurooppalaiset plug&play valmistuotteet.
Saavat todennäköisesti parhaiten räätälöityä lastun suomen olosuhteisiin kuin jotku eurooppalaiset plug&play valmistuotteet.
Joku mersupurkaamo??
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Niin taitaa olla ne demecin power sivut päivityksen alla. Ainakin tuohon meiken malliin, oli ennen saatavilla pari eri lastua. Suurempi ja pienempi tehoinen. Pienempitehoisen hinta oli siinä vähän yli 1000 egee ja suurempitehoinen tais olla reilut 2000 egee. Asennuskulujen hintaa en muista.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ehkä...ehkä...kannattaa harkita jotain edullisempaa paikkaa ? Nuo hinnat vaikuttavat olevan liituraitamiähille, mikäli tosiaan pelkkä lastu ja muutama mittaus maksaa 2 k€, vai tuliko siihen jotain hilppeitä mukaan (turbo, putket yms.)JaniM kirjoitti:Niin taitaa olla ne demecin power sivut päivityksen alla. Ainakin tuohon meiken malliin, oli ennen saatavilla pari eri lastua. Suurempi ja pienempi tehoinen. Pienempitehoisen hinta oli siinä vähän yli 1000 egee ja suurempitehoinen tais olla reilut 2000 egee. Asennuskulujen hintaa en muista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Eikös nämä Demecin lastut oo Karalan tekemiä, eli halvemmalla saa varmaan suoraan Turboteciltä.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Joo, kyllä ne on Turboteciltä peräisin, eli sieltä niitä varmaan kannattaa mieluummin kysellä. Luulis ainakin tulevan halvemmiksi. Mutta ei ole näköjään sielläkään hinnasto vielä valmis.ssdesign kirjoitti:Eikös nämä Demecin lastut oo Karalan tekemiä, eli halvemmalla saa varmaan suoraan Turboteciltä.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Demec on myös http://www.brabus.de/ edustaja Suomessa, joten varmaankin tilanteen mukaan otetaan lastu/osat tilanteeseen sopivalta toimittajalta.JaniM kirjoitti:Joo, kyllä ne on Turboteciltä peräisin, eli sieltä niitä varmaan kannattaa mieluummin kysellä. Luulis ainakin tulevan halvemmiksi. Mutta ei ole näköjään sielläkään hinnasto vielä valmis.ssdesign kirjoitti:Eikös nämä Demecin lastut oo Karalan tekemiä, eli halvemmalla saa varmaan suoraan Turboteciltä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Demecin lastut
JaniM kirjoitti:Onko kokemuksia (varsinkin dieselit)? Millä periaatteella toimii? Miten paljon savuttaa? Miten toiminut?
Tehon nousu perustuu siihen, että lastu lisää ruiskutusta, käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ruiskutusaikaa pidennetään, sekä täyden ruiskutusmäärän kierroslukua hieman lasketaan. Mikäli ahtimessa on varaa nostaa ahtopainetta, niin se merkitsee, että ruiskutusta voidaan lisätä entistä enemmän. Käytännössä kuitenkin vakimoottorin ruiskutuskapasiteetti loppuu "kesken" ensin, ja ahtopaineen noston lähes ainoaksi tehtäväksi jää se savutuksen vähentäminen.
Mikäli lastun asentamisen jälkeen halutaan lisää tehoa moottorista, niin se merkitsee, että ensin täytyy saada ruiskutuskapasiteetia lisättyä. Dieselmoottorin tehojen noston kannalta on ensiarvoisen tärkeää, että se polttoaine saataisiin suhautettua mahdollisimman lyhyessä ajassa, jolloin suurellakin polttoainemäärällä on mahdollisuus palaa tehojen kannalta optimaalisessa kohden työtahtia. Lyhyt ruiskutushetki tuo voimaa lisää nimenomaan suuremmillekkin kierroksille.
Savunpöllähdys tulee tavallisesti silloin, kun pienillä kierroksilla polkaistaan kaasu pohjaan, mutta kierrosten noustessa savutuksen pitäisi tasaisesti vähetä ja loppua, mikäli moottori on muuten kunnossa ja ruiskutusmäärä jossain järjellisissä mittasuhteissa.
Toivottavasti arvaan nyt kerrankin oikein, kun arvelen, että sinun autossasi on jakajatyyppinen ruiskutusjärjestelmä.
Kuulemma siihen on saatavana vakiota suurempiakin suuttimia.
Tässä foorumissa on paljon puhuttu eräästä pumppupajasta, joka osaa lisätä pumpun ruiskutuskapasiteettia.
Vielä korkeampia teholukuja tavoiteltaessa sitten täytyy saada ilmaa lisää moottoriin, mutta siihenkin varmaan löytyy täältä apua.
Tämä on nyt minulla kolmas auto, jossa on Karalan lastu.
Hyvin ovat pelanneet.
Yhteensä olen ajanut useita satoja tuhansia näillä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
halvalla saat tehoja ku ostat 1/4w vastuksen (oisko?)700-1000ohmia ja sillä huijjataan polttoaineen lämpötilaa...eli lisää syöttöä, eli kuin ennenvanhaa ruuvattii syöttöä. maksanee noin 10centtiä...mitään takuita en ota virityksestä,mutta volkkaripojat ovat saaneet toimimaan....
romujenkeräys on sairaus!