cls et ?
Re: cls et ?
Meidän perheen CLS:ssä on kesällä 9,5x19 et35 ja mahtuu heittämällä. Rimtuckista löytyy yksi CLS jossa 20" rengastus 9/10" ja et25, tuossa näyttäisi olevan madallustakin ja vielä tilaa olisi tuoda ulommaskin. http://rimtuck.com/search/thumbnails&ma ... =CLS-class
Re: cls et ?
Vähän turhan laaja tuo sinun kysymys, koska CLS:ään mahtuu melkein kaikki markkinoilla olevat vanteet tuossa kokoluokassa. Oleellisempi asia on, että kuinka kaarelle haluat vannetta tuoda ja minkälaista rengastusta meinasit laittaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: cls et ?
Itsellä olis 245/40/18 kesärenkaat ja niille pitäis vanteet hommata..tai sitten 19"vanteet renkaineen...
Re: cls et ?
Aivan liian usein näkee kun porukka laittaa CLS:ään jokku liian isolla ET:llä olevat tarvikevanteet. Usein jotkut 8x19 ET35 jotka näyttää vaan tuollaisessa autossa aivan perseenreijältä. Orkkis ET on 8.5" Leveällä vanteella takana 18mm joten siitä voi sitten laskea mitä se pitää olla. 9"-->24mm, 9.5" 30mm jne...
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: cls et ?
Ja tuosta alkuperäisestä on vielä varaa tuoda ulospäin aika paljon, riippuen tietenkin renkaasta. Mutta jos tuolle 245:lle haet vannetta, niin ehkä 9-9,5 tuumaa levee vois olla sopiva.EVO X kirjoitti:Orkkis ET on 8.5" Leveällä vanteella takana 18mm joten siitä voi sitten laskea mitä se pitää olla. 9"-->24mm, 9.5" 30mm jne...
Googlen kuvahaku on tässä hyvä apu, niin näät miltä näyttää mikäkin rengas tietyn levyisellä vanteella. Hakusanaksi esim. "245/40 18x9,5"
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: cls et ?
Lainataan ketjua> Olis myytävänä käytetyt Amg III:set 8,5"x18" ja et on 38. Ovat olleet W211:ssa. Käyvätkö nuo et:n puolesta cls:ään(w219)
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: cls et ?
Nostetaan vanha topic, mutta josko löytyisi varmaa tietoa vannevalintaan. Olen käyttänyt (ehkä liikaakin) searchia, mutta haluaisin varmistaa vielä mikä setti toimii.
Kyseessä siis W219 ja siihen tulossa eteen 10x20" ja taakse 11x20". Offsettiä vaille valmista ja se on varmaankin jotain kakkosella alkavaa, mutta olisiko varmaa tietoa millaisella ET-luvulla kyseiset vanteet toimivat CLS:n alla?
Ja nimenomaan vakiokaariin ja ilman kikkailuja, mutta mahdollisimman lähelle kaarta. Tilattu olisi myös -35/35 madallusjouset kaveriksi. Onko alkuperäistä kokoa vastaavia rengaskokosuosituksia?
Kyseessä siis W219 ja siihen tulossa eteen 10x20" ja taakse 11x20". Offsettiä vaille valmista ja se on varmaankin jotain kakkosella alkavaa, mutta olisiko varmaa tietoa millaisella ET-luvulla kyseiset vanteet toimivat CLS:n alla?
Ja nimenomaan vakiokaariin ja ilman kikkailuja, mutta mahdollisimman lähelle kaarta. Tilattu olisi myös -35/35 madallusjouset kaveriksi. Onko alkuperäistä kokoa vastaavia rengaskokosuosituksia?
Re: cls et ?
Ota huomioon sitten edessä tarvike vanteen sopivuus. Että saatko ilman lättyä keskikupin tai edes koko vanteen paikalle , oli eetee mikä tahansa.
Re: cls et ?
Jep, tuskin mahtuu napa kokonaan vanteen reiästä läpi, niin eteen joutuu jonkinlaiset lätyt laittamaan. Olisiko näistä ja offseteistä käytännön kokemuksia?epk kirjoitti:Ota huomioon sitten edessä tarvike vanteen sopivuus. Että saatko ilman lättyä keskikupin tai edes koko vanteen paikalle , oli eetee mikä tahansa.
Re: cls et ?
ainakin 9,5 et17 jää edessä sisään , siitä voi ainaki vähän osviittaa laskeskella.
Re: cls et ?
Olisi kiikarissa vannesetti CLS:stä ja menossa mahdollisesti W211.
Etuvanteet 8,5x18 ET 34,5 renkaina 255/40 ja taakse 9,5x18 ET 48 renkaina 285/35, meneekö heittämällä alle?
Etuvanteet 8,5x18 ET 34,5 renkaina 255/40 ja taakse 9,5x18 ET 48 renkaina 285/35, meneekö heittämällä alle?
Re: cls et ?
Onkohan nuo uudemman 218-korisen CLS:n vanteet?w211e500 kirjoitti:Olisi kiikarissa vannesetti CLS:stä ja menossa mahdollisesti W211.
Etuvanteet 8,5x18 ET 34,5 renkaina 255/40 ja taakse 9,5x18 ET 48 renkaina 285/35, meneekö heittämällä alle?
219, joka siis 211 rinnakkaismalli, et-luvut on kyllä reippaasti pienemmät. Muistaakseni tuon kokoisina edessä 28 ja takana 33.
Aika isot on myös nuo pyörät, jos 211 alle mielii laittaa Lisäksi leveys on melkoinen. En itse laittaisi noin leveitä ja matalia renkaita noin "kapeille" vanteille.
Re: cls et ?
Mulla on edessä 9,5x20 et15 ja vanne kaaren tasalla.epk kirjoitti:ainakin 9,5 et17 jää edessä sisään , siitä voi ainaki vähän osviittaa laskeskella.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: cls et ?
juu, riippuu tietysti millä korkeudella auto on ja renkaasta myös.
Re: cls et ?
No joo, vanteestahan tässä puhuttiin. Ja sen verran on kumissa venyä, että vanteen reuna on ulompana kuin kumi. Rengas on 255/30 ja madallusta on.epk kirjoitti:juu, riippuu tietysti millä korkeudella auto on ja renkaasta myös.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: cls et ?
Joko vanteet olet hommannu? Jos et, niin mä kattelisin noita vanteita ET25 nurkilla. Näissä olisi omien laskujen mukaan turvamarginaalia kaariin, helpompi tuoda lopuksi vannetta pikkulättyjen kanssa ulospäin, kuin sisäänpäin, jos sille ilmenee tarvetta. Lopullinen istuvuus riippuu myös paljon renkaan koosta ja rengasmerkistä ja että haluaako kumin venyvän vanteelle vai suoran seinämän. Minkälaista rengaskokoa ajattelit?Rockford kirjoitti:Nostetaan vanha topic, mutta josko löytyisi varmaa tietoa vannevalintaan. Olen käyttänyt (ehkä liikaakin) searchia, mutta haluaisin varmistaa vielä mikä setti toimii.
Kyseessä siis W219 ja siihen tulossa eteen 10x20" ja taakse 11x20". Offsettiä vaille valmista ja se on varmaankin jotain kakkosella alkavaa, mutta olisiko varmaa tietoa millaisella ET-luvulla kyseiset vanteet toimivat CLS:n alla?
Ja nimenomaan vakiokaariin ja ilman kikkailuja, mutta mahdollisimman lähelle kaarta. Tilattu olisi myös -35/35 madallusjouset kaveriksi. Onko alkuperäistä kokoa vastaavia rengaskokosuosituksia?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: cls et ?
Pitäisi ehkä tällä viikolla saapua. Tulossa on nyt taakse 11x20" ET30. Mukana kympin lätty, niin saa hienosäädettyä kohdalleen, jos tarvetta. Eteen 10x20" ja ET35, tämä navan takia, kun joutuu joka tapauksessa laittamaan tähänkin kympin spacerin. Nyt on myös H&R:n alusta ruuvattu paikalleen, edessä -35mm ja takana -45mm. Stancesta tuli omaan silmään sopiva ja on hieman laskenut vielä kuvien oton ja ajelun jälkeen.aziz kirjoitti:
Joko vanteet olet hommannu? Jos et, niin mä kattelisin noita vanteita ET25 nurkilla. Näissä olisi omien laskujen mukaan turvamarginaalia kaariin, helpompi tuoda lopuksi vannetta pikkulättyjen kanssa ulospäin, kuin sisäänpäin, jos sille ilmenee tarvetta. Lopullinen istuvuus riippuu myös paljon renkaan koosta ja rengasmerkistä ja että haluaako kumin venyvän vanteelle vai suoran seinämän. Minkälaista rengaskokoa ajattelit?
Alla on nyt 9,5x18" ET35. Edessä 245/40ZR18 ja takana hieman ylikokokoinen 245/45ZR18, siksi perä on aavistuksen "uivan" näköinen. Nyt on tullut pähkäiltyä renkaiden kanssa tovi jos toinenkin.
Alunperin olisin laittanut taakse 275/30ZR20, mutta on hieman ylikokoinen ja saman kokoinen vrt. tuohon 245/45ZR18.
Oikea koko olisi 285/25ZR20, mutta miten tuo 25:nen mahtaa toimia käytännössä? Se istuisi muuten 11":selle tietysti asiallisesti, mutta alkaa olemaan kohtalainen nahka.
Toinen ongelma on eturengastus. Oikea koko olisi mitä ilmeisimmin 245/30R20, joka vastaa tuota alkuperäistä 245/40R18. Ainoa vaan, että miltä näyttää kympillä. En haluaisi tällä kertaa ihan mahdottomia venykumeja. Mahtuuko 255/30 eteen
Jenkkifoorumeilla kovin väittävät, että ei ole eroa nimeksikään, otti sitten 25 tai 30 profiililla.
Hankalia tarkkaan mietittäviä valintoja, kun ei viitsisi montaa kertaa renkaitakaan klikata
AUTOKIRURGI - AJONEUVOJEN POLIKLINIKKA - 16-vuoden kokemuksella ajoneuvojen hyvinvointia - maalaukset, huollot, entisöinnit, rengastyöt
IN GARAGE:
-Dodge Charger -73
-Harley-Davidson Sportster -89
-Triumph TT -01 SALE
-Peugeot Boxer HDi -05
-Mercedes-Benz W219 CLS -06
-BMW E46 330iA Touring -00
-Suzuki Carry Pick-up "Rekka" -84
http://www.autokirurgi.com" onclick="window.open(this.href);return false;
IN GARAGE:
-Dodge Charger -73
-Harley-Davidson Sportster -89
-Triumph TT -01 SALE
-Peugeot Boxer HDi -05
-Mercedes-Benz W219 CLS -06
-BMW E46 330iA Touring -00
-Suzuki Carry Pick-up "Rekka" -84
http://www.autokirurgi.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: cls et ?
Eikös orkkis koot noille 20" vanteille ois 255/30/20 ja 305/25/20? Itellä on nyt tän kesän(tai kunnes löytyy sopivasetti vanteita mitä laittaa alle) 9,5x20" carlssonin vanteet ja näissä ET43 ja edessä 10mm vanteiden omat limput ja takana 30mm pultattavat. Näillä sitten tuo 255/30/20 kumi.
Eli ite olisin painanut tuon sinne eteen ja taakse sit leveämmän. kuitenkin tuo minunkin rengas jo venyy vanteelle jonkinverran.
Itselle laskin unelma pakettia niin se olisi 9,5x20" 255/30/20 kumilla ja ET10-13 ja taakse 11,5x20 305/25/20 kumilla ja Et10 ja leveydet siksi että veny identtinen molemmissa.
Eli ite olisin painanut tuon sinne eteen ja taakse sit leveämmän. kuitenkin tuo minunkin rengas jo venyy vanteelle jonkinverran.
Itselle laskin unelma pakettia niin se olisi 9,5x20" 255/30/20 kumilla ja ET10-13 ja taakse 11,5x20 305/25/20 kumilla ja Et10 ja leveydet siksi että veny identtinen molemmissa.
W219 CLS350
FuncCrew Ry
FuncCrew Ry
Re: cls et ?
Mulla on juuri tuo sinun unelma paketti. Edessä ET15 ja vanteen reuna on kaaren tasalla. CLS:n etulokarin kaari on sen muotoinen, että näyttää mun mielestä jo hölmöltä, jos vannetta alkais tuomaan venykumin kanssa kaaresta pihalle. 255/30-kumilla tulee sopiva veny ainakin omaan makuun.G.T.S kirjoitti:Eikös orkkis koot noille 20" vanteille ois 255/30/20 ja 305/25/20? Itellä on nyt tän kesän(tai kunnes löytyy sopivasetti vanteita mitä laittaa alle) 9,5x20" carlssonin vanteet ja näissä ET43 ja edessä 10mm vanteiden omat limput ja takana 30mm pultattavat. Näillä sitten tuo 255/30/20 kumi.
Eli ite olisin painanut tuon sinne eteen ja taakse sit leveämmän. kuitenkin tuo minunkin rengas jo venyy vanteelle jonkinverran.
Itselle laskin unelma pakettia niin se olisi 9,5x20" 255/30/20 kumilla ja ET10-13 ja taakse 11,5x20 305/25/20 kumilla ja Et10 ja leveydet siksi että veny identtinen molemmissa.
Takana on ET17 ja vanne tulee hieman kaaresta pihalle. 305/25-renkaan kanssa mennään tosi hilkulla ja syvässä joustossa saattaa hipaista kaareen kiinni. Sisäkantteja koitin painaa mankelilla sisään, mutta tilanne ei muuttunut oleellisesti. On tosi lujaa peltiä tai sitten ei riittänyt rohkeus. Takajarrulevyistäkin sorvuutin 1,5mm pois ja sain vannetta hieman sisään päin. Tarvii varmaan sorvuuttaa vanteen keskiöstä 2mm pois, jos noi tulee joskus purettua.
Aikojen alussa ostin ensimmäisen rengassatsin näille vanteille varmuuden vuoksi 245/30 ja 295/25-kokoisina, mutta kun katsuri alko vittuilemaan liian kapeista kumeista niin seuraavan otin numeroa isompana. Nykyinen rengaskoko istuu paljon paremmin vanteille, mutta takana alko tosiaan tulla kaarella ahdasta. Tuli aikoinaan suotta ahnehdittua tuon takavanteen ET:n kanssa, kun vanteita alettiin teettämään. Paljon helpompi on tuoda ulospäin kuin viedä sisään.
Kaiken tämän muun hauskuuden lisäksi joudun (saan) käyttää Contin kumeja. Taitaa olla markkinoiden kapeimpia nimelliskokoonsa nähden ja näissä on tosi pyöreet kulmat. Aikaisemmassa autossa käytin Dunlopin kumeja koska niissä oli hyvät vannesuojat ja oli muutenkin hyvät ajaa, mutta Dunlopin 305:sta ei ollut mitään toivoa saada mahtumaan taakse. Kulutuspinnasta mitattuna oli peräti 20mm leveäpi Contin kumiin verrattuna, vaikka nimelliskoko oli sama.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: cls et ?
heh, täysin totta. Tuo on todella iso ero välillä välillä, samankokoisissa renkaissa, että vesittää helposti sellaiset 10mm eetee laskuria vertailitpa sitä mihin tahansa. Siksi onkin hyvä olla metrin verran spassu varastoa mistä lähtee sovitteleen. Merkkirenkaista sama huomio, contin rengas ratkaisevasti kapeempi mitä esim. goodyear.
Re: cls et ?
aziz kirjoitti:Mulla on juuri tuo sinun unelma paketti. Edessä ET15 ja vanteen reuna on kaaren tasalla. CLS:n etulokarin kaari on sen muotoinen, että näyttää mun mielestä jo hölmöltä, jos vannetta alkais tuomaan venykumin kanssa kaaresta pihalle. 255/30-kumilla tulee sopiva veny ainakin omaan makuun.G.T.S kirjoitti:Eikös orkkis koot noille 20" vanteille ois 255/30/20 ja 305/25/20? Itellä on nyt tän kesän(tai kunnes löytyy sopivasetti vanteita mitä laittaa alle) 9,5x20" carlssonin vanteet ja näissä ET43 ja edessä 10mm vanteiden omat limput ja takana 30mm pultattavat. Näillä sitten tuo 255/30/20 kumi.
Eli ite olisin painanut tuon sinne eteen ja taakse sit leveämmän. kuitenkin tuo minunkin rengas jo venyy vanteelle jonkinverran.
Itselle laskin unelma pakettia niin se olisi 9,5x20" 255/30/20 kumilla ja ET10-13 ja taakse 11,5x20 305/25/20 kumilla ja Et10 ja leveydet siksi että veny identtinen molemmissa.
Takana on ET17 ja vanne tulee hieman kaaresta pihalle. 305/25-renkaan kanssa mennään tosi hilkulla ja syvässä joustossa saattaa hipaista kaareen kiinni. Sisäkantteja koitin painaa mankelilla sisään, mutta tilanne ei muuttunut oleellisesti. On tosi lujaa peltiä tai sitten ei riittänyt rohkeus. Takajarrulevyistäkin sorvuutin 1,5mm pois ja sain vannetta hieman sisään päin. Tarvii varmaan sorvuuttaa vanteen keskiöstä 2mm pois, jos noi tulee joskus purettua.
Aikojen alussa ostin ensimmäisen rengassatsin näille vanteille varmuuden vuoksi 245/30 ja 295/25-kokoisina, mutta kun katsuri alko vittuilemaan liian kapeista kumeista niin seuraavan otin numeroa isompana. Nykyinen rengaskoko istuu paljon paremmin vanteille, mutta takana alko tosiaan tulla kaarella ahdasta. Tuli aikoinaan suotta ahnehdittua tuon takavanteen ET:n kanssa, kun vanteita alettiin teettämään. Paljon helpompi on tuoda ulospäin kuin viedä sisään.
Kaiken tämän muun hauskuuden lisäksi joudun (saan) käyttää Contin kumeja. Taitaa olla markkinoiden kapeimpia nimelliskokoonsa nähden ja näissä on tosi pyöreet kulmat. Aikaisemmassa autossa käytin Dunlopin kumeja koska niissä oli hyvät vannesuojat ja oli muutenkin hyvät ajaa, mutta Dunlopin 305:sta ei ollut mitään toivoa saada mahtumaan taakse. Kulutuspinnasta mitattuna oli peräti 20mm leveäpi Contin kumiin verrattuna, vaikka nimelliskoko oli sama.
Eli nopeella summauksella eteen 9,5 vanne ET15 ja taakse sitten 11,5x20" ja Et 20 ois aika passeli paketti?
Tässä itelle tosiaan E mersuun suunnitellut Carlssonin 2/5 vanteet joissa vakio mitat 9,5x20" et43 takana tuollainen 30mm limppu ja sais tuoda sen 20mm lisää vielä pihalle ja edessä vanteiden omat 10mm spacerit ja siellä sama 20mm pihalle niin ois mukavasti kaarella. Edessähän tuo ei sinäänsä ole ongelma ottais vaan takaalta limput eteen, mut takana sit hiukan ahdistais laitella 50mm spaceria. Et jos löytyis 40mm niin vois ehkä miettiä mut oiskos sekin hiukan liikaa?
Tässä nyt kans miettinyt et lähtistkös noita sorvauttaan kolmiosaisiksi ja sitten tekemään se oman mieleinen pakka, eli edessä vain jättäis samanlevyisiksi uusilla lipoilla ja takana levittäis sen 2" lisää jotta täyttyis kaaret. Vai metsästäiskös suoraan pakan jonka levittää tai sitten pakan joka valmiiksi oikean levyinen joka tähän mennessä on osoittautunut melko hankalaksi tai sitten todella kalliiksi.
Nyt ensihätään vois tuo 40mm limppu olla melko hyvä ratkaisu jotta ois ees tän kesän sopiva paketti. Talveksi sitten MAEn yksiosaiset 19" vanteet jotka saa ihan pikku spaceri kikkailulla sopivaksi paketiksi.
W219 CLS350
FuncCrew Ry
FuncCrew Ry
Re: cls et ?
No joo, riippuu tosiaan tuosta rengasmerkistä, takana vois olla turvallisempi jopa 25. En ole varma, miten käy jos tuo tarvittaessa vaikka 5mm lätyllä vannetta ulospäin, riittääkö takanavan keskitysholkin pituus tässä tapauksessa. Olikohan 10mm lätty ohkasin, mitä takanapaan pystyy laittaa keskittävänä.G.T.S kirjoitti: Eli nopeella summauksella eteen 9,5 vanne ET15 ja taakse sitten 11,5x20" ja Et 20 ois aika passeli paketti?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: cls et ?
Suunnitelmissa olisi hommata 9x20 et 25 ja 10,5x20 et 27 spekseillä olevat 3SDM vanteet. Renkaiksi 245/30 ja 295/30. Airmatic alusta, eli madallusta jonkun verran ja kivahan se ois kun ei kaaria hinkkais, mutta kuitenkin olisi aika lähellä. Meneeköhän ton merkin vanne etunapaan ilman kikkailuja vai pitääkö olla vielä spaceri? Taaksekin taitaa just keskittävä speisseri mahtua tuolla et:llä, jos tulee tarvetta?
Re: cls et ?
Mä olsiin ehkä enemmän huolissaan tuosta rengastuksesta, koska halkaisija on kalkulaattorin mukaan takana 30mm enemmän kuin edessä. Mahtuukohan toleransseihin, ettei tule abs/esp-herjoja?-TPI- kirjoitti:Suunnitelmissa olisi hommata 9x20 et 25 ja 10,5x20 et 27 spekseillä olevat 3SDM vanteet. Renkaiksi 245/30 ja 295/30. Airmatic alusta, eli madallusta jonkun verran ja kivahan se ois kun ei kaaria hinkkais, mutta kuitenkin olisi aika lähellä. Meneeköhän ton merkin vanne etunapaan ilman kikkailuja vai pitääkö olla vielä spaceri? Taaksekin taitaa just keskittävä speisseri mahtua tuolla et:llä, jos tulee tarvetta?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: cls et ?
Kirjoitusvirhe. Tarkoitus on ollut kirjoittaa 295/25, jolloin kehä on sama.aziz kirjoitti:Mä olsiin ehkä enemmän huolissaan tuosta rengastuksesta, koska halkaisija on kalkulaattorin mukaan takana 30mm enemmän kuin edessä. Mahtuukohan toleransseihin, ettei tule abs/esp-herjoja?-TPI- kirjoitti:Suunnitelmissa olisi hommata 9x20 et 25 ja 10,5x20 et 27 spekseillä olevat 3SDM vanteet. Renkaiksi 245/30 ja 295/30. Airmatic alusta, eli madallusta jonkun verran ja kivahan se ois kun ei kaaria hinkkais, mutta kuitenkin olisi aika lähellä. Meneeköhän ton merkin vanne etunapaan ilman kikkailuja vai pitääkö olla vielä spaceri? Taaksekin taitaa just keskittävä speisseri mahtua tuolla et:llä, jos tulee tarvetta?
edit: lähinnä tuo etunapa jännittää. Pitääkö kaikissa aftermarket vanteissa valita sellanen ET että spaceri mahtuu väliin?