Viime viikolla valmistui asiakkaan 124 300TDT 4-matic johon vaihdoimme OM606 moottorin vaurioituneen OM603 tekniikan tilalle. Samalla uuteen tekniikkaan tehtiin toki pieniä päivityksiä.
4-matic öljypohja / etuperä, vaihteisto ja 7mm mynä + muut polttoaine laitteet sovitettuna uuteen moottoriin.
Tässä edellisissä kuvissa näkyvä pakosarja paikoillaan moottorissa. Ahtimeksi päätettiin kokeilla Garrett:in kuulalaakeroitua GT2860RS ahdinta hyvän heräävyyden toivossa. Tehotavoite tässä kuitenkin maltillinen 270-280hp.
Tekniikan ollessa irrallaan moottoriin, etuperään ja vaihteistoon vaihdettiin uudet tiivisteet. Hyväkuntoiseksi todettua perus moottoria ei kuitenkaan sen suuremmin avattu. Tietenkin samalla uusittiin myös hehkut, suutinkärjet, jakoketju ja lähes kaikki muutkin vaihdon tarpeessa olleet kulutus osat.
Pakoputken alkupätkä valmistui 3" RST putkesta.
Tässä tekniikka ja putki paikoillaan autossa.
Autossa oli alkuperäinen ilmastointi ja se aiheutti muutamia haasteita välijäähdyttimen asennuksen suhteen. Jäähdytinkennot päätettiin pitää alkuperäisillä paikoilla. Myöskään puskuria ei muokattu ja hinaus silmukka haluttiin säilyttää. Puskurin takana olevaa palkkia oli siis hieman muokattava.
Tässä palkki hitsattuna takaisin paikoilleen. Palkin muokkaamisella saatiin huomattavasti lisää tilaa välijäähdyttimelle.
Muotoilulla pyrittiin myös saamaan mahdollisimman tasainen ilman virtaus puskurista coolerille.
Välijäähdytin valmiina.
Kennot paikoillaan autossa.
Imusarjan puoleinen ahtoputki paikoillaan.
Myös pakoputken kanssa meinasi olla hieman ahdasta.
Tässä vielä pari kuvaa valmiista konehuoneesta.