W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Laitetaanpas tännekkin juttua tuosta omasta kesäautosta jos jollakin sattuu kiinnostamaan
Tuossa 22 vuotta sitten sain elämäni ensimmäiset autokyydit synnytyssairaalasta kotiin w123 mersulla. Ehkä se siitä on tuonne takaraivoon jäänyt että sellainen on pakko joskus saada itselle.
Noh alkukesästä kaveri soitti Kajaanista että nyt ostohousut jalkaan, tämän parempaa et mistään saa.
Eihän se auttanut kuin lähteä paikanpäälle toteamaan että siisti on! Eipä se tämänikäinen auto ruosteeton ole mutta sen verran ruosteeton kuiten, että museorekisteriinkään ei hirveitä määriä tarvitsisi tehdä...
Autohan on vuosimallia -84 ja pellin alta löytyy 230 bensa nelilovisella manuaalillla. Kilsoja lasissa vähän reilu 260k. Auton ensimmäisenä omistajana lukee mukana seuranneissa papereissa Kiinan kansantasavallan suurlähetystö. CD kilpien välissä siis on vietetty ensimmäiset kolme vuotta. Varmaan suurlähetystön talkkarin auto tai sitten kiinalaiset on köyhiä, koska varusteita ei ole laisinkaan. Epäkuntoinen vakkari löytyy mutta sekin on jälkiasennus ja viiksi laitettu väärälle puolelle rattia
Siinä leveä hymy naamalla kotiin ajellessa käytiin pään sisällä painia... Tonttiin vaiko museorekisteriin
Noh aikasemmin tuli jo saksasta ostettua 16x8 kasireikä vanteet vaikkei ollut autoa mihin ne laittaa. Heti kotiin päästyä piti sovittaa passaisko ne tähän... Kyllähän ne näyttäis passaavan vaikka lättyä pitäiskin useampi sentti hommata väliin.
Kuppahan nuihin oli melko hyvin iskenyt. Hinkkasin vanteiden etupuolet alumiinille ajatuksena että olispa komeat kiillotettuina. Totesin kuitenkin että on niin rutosti hinkkaamista että ei kyllä tänä kesänä tulisi valmiiksi. Takapuolia en jaksanut aivan alumiinille asti hioa. Alumiini pohjamaalit pintaan ja siihen hinkkavärit ja vielä lisää hinkkaamista.
Vannehopeat päälle ja kl-varaosista uudet keskimerkit. Jousiksi tuli saksasta tilattua
h&r -50mm vieterit. Suosiolla vähän laikkaa jousille ja eikun sovittamaan.
Renkaiksi tilasin eteen 195/40 federalit ja taakse 195/45 sailunit. Tässä vaiheessa jenkkiparkit jo löytäneet paikalleen ja ankean harmaa maski dipattu mustaksi.
Korkeahan se vielä oli mutta silti meinasi renkaat hangata kaareen kääntäessä. Mysticiltä mankeli lainaan ja pokkaukset lyttyyn. Neljästä kaaresta vain yksi meni pilalle ruosteiden takia. Taakse saatiin sentti lisää lättyä, ei siellä nyt ole kuin 50mm
Mankeloinnin yhteydessä laikattiin jousista vähän lisää ja silvottiin pohjaanlyöntikumit niin pieniksi kuin mahdollista. Sitten Japtoysin miittiin kuokkimaan. Pitihän sielläkin kaksi oikeaa autoakin olla edustamassa
Korkeahan se oli edelleen... Silti tässä vaiheessa piti vakio pohjapanssari ruuvata hallin seinustalle hengailemaan. Alkoi tympäsemään kun näin korkea auto raapii tasaisella tiellä pohjasta
Välillä käytiin harjottelemassa kuvaamista. Kokoajan kuitenkin takaraivossa hakkasi että alemmas on pakko päästä. Tiedossa vain oli että etuiskarit alkaa makaamaan pohjassa...
Sitten vain motonettiin shoppailemaan ja sieltä tarttui mukaan pajeron iskarit. Alapään kumi piti vaihtaa mersun iskarista ja yläpäähän hitsata muutama sentti jatkoa kun ei olisi jäänyt yhtään ulosjoustoa Melkein suoraan siis passaa maasturin iskarit tonttimeseen Kuvasta käy ilmi miten toimii mercedeksen säädettävä alusta. Ainoastaan yksi suunta ja se on alas Munattomien hommaa semmoset joita säädetään ylöspäin...
Noh iskarien vaihdon jälkeen korkeus öljypohjan kohdalta reilu 3cm. Nyt kehtasi jo ajella ilman paperipussia päässä
Reiättömät kilvet laitettu tarranauhalla kiinni. keulasta ritilät dipattu mustaksi. Rikkinäisen ritilän tilalle hommattu uusi alkuperäinen saksasta mutta ei vielä paikallaan.
Hötsiin oli tarkoitus lähteä käymään. Pakoputken kiinnikeitä korjailtiin tässä vaiheessa varmaan viidettä kertaa. Öljypohjakin oli jo ottanut osumaa ja kaipasi liimailua. Samalla vetäistiin helmat kilikolilla valkeaksi että näyttäisi korkea auto edes vähän matalemmalta.
Ajovalot käytettiin auki, dippailtiin harmaat muovit mustaksi ja laitettiin kusikalvot sumareihin.
Ja eikun ouluhallin eteen parkkiin
Tuommonen se on pershiistä. Takavaloihin tehty johtopäätöksiä niin palaa parkeilla kolme polttimoa vakion yhden sijaan.
Ajovaloissa kusiset polttimot.
Hötsin jälkeen ei olekaan kummempia tapahtunut. Pakoputken ripustin jousilla roikkumaan jos se vähän aikaa taas kestää hidasteita...
Teknoa laitettu sen verran että kasettisoitin vaihdettu alpineen ja nuihin ainoisiin kaiutinpaikkoihin laitettu rainbowin 4" erillissarja.
Tämä lähtee tässä ihan lähiviikkoina talveksi seisontaan. Ei tätä enää saa talvella pilata!
Jos tähän laittaisi ylös muutaman kohdan mitä talven aikana touhutaan jos saadaan aikaiseksi.
Sisälle
-Rikkinäinen kuskinpenkki pitäisi korjata.
-haljenneen kojelaudan tilalle ehjä jos jostakin semmoinen löytyy.
-Keskikonsoliin jalopuut muovien tilalle.
-Nardi voisi passata tähänkin...
-JOS kaikki muu tehty laitetaan teknoa hilitysti.
-kontti pitäisi saada siistimmäksi. Laminaattia tai jotakin. Mahtuisihan sinne joku semmonen subwooferikin asiallisesti asennettuna
Ja ulos
-Olishan siinä vielä varaa madaltaa... Täytyy puntaroida löytyykö kasseja
-Vanteisiin pitäis saada leveyttä. 17" lorinserit löytyy mutta saattavat olla tuuman liian suuret...
-US mallin takavalot.
-ruostunut lokari vaihdetaan, helmoja siistitään, etuhelman pellit pitää saada istumaan kunnolla.
-Kone pois ja konehuoneesta ruosteet pois ja sheivaillaan mahdollisuuksien mukaan.
-Viisi vaihteinen växellåda pitäsi saada.
-Pakoputkea korjailla ja modailla ylemmäs...
Eiköhän sitä siinä ole. Niin ja jos ei vielä ole käynyt selväksi niin tämä ei ole menossa museointiin niin kauan kun se minulla on :lol!:
Ps. jos löytyy nuita ehjää kojelautaa, kuskinpenkkiä, jalopuita ym.. niin saa tarjota
Tuossa 22 vuotta sitten sain elämäni ensimmäiset autokyydit synnytyssairaalasta kotiin w123 mersulla. Ehkä se siitä on tuonne takaraivoon jäänyt että sellainen on pakko joskus saada itselle.
Noh alkukesästä kaveri soitti Kajaanista että nyt ostohousut jalkaan, tämän parempaa et mistään saa.
Eihän se auttanut kuin lähteä paikanpäälle toteamaan että siisti on! Eipä se tämänikäinen auto ruosteeton ole mutta sen verran ruosteeton kuiten, että museorekisteriinkään ei hirveitä määriä tarvitsisi tehdä...
Autohan on vuosimallia -84 ja pellin alta löytyy 230 bensa nelilovisella manuaalillla. Kilsoja lasissa vähän reilu 260k. Auton ensimmäisenä omistajana lukee mukana seuranneissa papereissa Kiinan kansantasavallan suurlähetystö. CD kilpien välissä siis on vietetty ensimmäiset kolme vuotta. Varmaan suurlähetystön talkkarin auto tai sitten kiinalaiset on köyhiä, koska varusteita ei ole laisinkaan. Epäkuntoinen vakkari löytyy mutta sekin on jälkiasennus ja viiksi laitettu väärälle puolelle rattia
Siinä leveä hymy naamalla kotiin ajellessa käytiin pään sisällä painia... Tonttiin vaiko museorekisteriin
Noh aikasemmin tuli jo saksasta ostettua 16x8 kasireikä vanteet vaikkei ollut autoa mihin ne laittaa. Heti kotiin päästyä piti sovittaa passaisko ne tähän... Kyllähän ne näyttäis passaavan vaikka lättyä pitäiskin useampi sentti hommata väliin.
Kuppahan nuihin oli melko hyvin iskenyt. Hinkkasin vanteiden etupuolet alumiinille ajatuksena että olispa komeat kiillotettuina. Totesin kuitenkin että on niin rutosti hinkkaamista että ei kyllä tänä kesänä tulisi valmiiksi. Takapuolia en jaksanut aivan alumiinille asti hioa. Alumiini pohjamaalit pintaan ja siihen hinkkavärit ja vielä lisää hinkkaamista.
Vannehopeat päälle ja kl-varaosista uudet keskimerkit. Jousiksi tuli saksasta tilattua
h&r -50mm vieterit. Suosiolla vähän laikkaa jousille ja eikun sovittamaan.
Renkaiksi tilasin eteen 195/40 federalit ja taakse 195/45 sailunit. Tässä vaiheessa jenkkiparkit jo löytäneet paikalleen ja ankean harmaa maski dipattu mustaksi.
Korkeahan se vielä oli mutta silti meinasi renkaat hangata kaareen kääntäessä. Mysticiltä mankeli lainaan ja pokkaukset lyttyyn. Neljästä kaaresta vain yksi meni pilalle ruosteiden takia. Taakse saatiin sentti lisää lättyä, ei siellä nyt ole kuin 50mm
Mankeloinnin yhteydessä laikattiin jousista vähän lisää ja silvottiin pohjaanlyöntikumit niin pieniksi kuin mahdollista. Sitten Japtoysin miittiin kuokkimaan. Pitihän sielläkin kaksi oikeaa autoakin olla edustamassa
Korkeahan se oli edelleen... Silti tässä vaiheessa piti vakio pohjapanssari ruuvata hallin seinustalle hengailemaan. Alkoi tympäsemään kun näin korkea auto raapii tasaisella tiellä pohjasta
Välillä käytiin harjottelemassa kuvaamista. Kokoajan kuitenkin takaraivossa hakkasi että alemmas on pakko päästä. Tiedossa vain oli että etuiskarit alkaa makaamaan pohjassa...
Sitten vain motonettiin shoppailemaan ja sieltä tarttui mukaan pajeron iskarit. Alapään kumi piti vaihtaa mersun iskarista ja yläpäähän hitsata muutama sentti jatkoa kun ei olisi jäänyt yhtään ulosjoustoa Melkein suoraan siis passaa maasturin iskarit tonttimeseen Kuvasta käy ilmi miten toimii mercedeksen säädettävä alusta. Ainoastaan yksi suunta ja se on alas Munattomien hommaa semmoset joita säädetään ylöspäin...
Noh iskarien vaihdon jälkeen korkeus öljypohjan kohdalta reilu 3cm. Nyt kehtasi jo ajella ilman paperipussia päässä
Reiättömät kilvet laitettu tarranauhalla kiinni. keulasta ritilät dipattu mustaksi. Rikkinäisen ritilän tilalle hommattu uusi alkuperäinen saksasta mutta ei vielä paikallaan.
Hötsiin oli tarkoitus lähteä käymään. Pakoputken kiinnikeitä korjailtiin tässä vaiheessa varmaan viidettä kertaa. Öljypohjakin oli jo ottanut osumaa ja kaipasi liimailua. Samalla vetäistiin helmat kilikolilla valkeaksi että näyttäisi korkea auto edes vähän matalemmalta.
Ajovalot käytettiin auki, dippailtiin harmaat muovit mustaksi ja laitettiin kusikalvot sumareihin.
Ja eikun ouluhallin eteen parkkiin
Tuommonen se on pershiistä. Takavaloihin tehty johtopäätöksiä niin palaa parkeilla kolme polttimoa vakion yhden sijaan.
Ajovaloissa kusiset polttimot.
Hötsin jälkeen ei olekaan kummempia tapahtunut. Pakoputken ripustin jousilla roikkumaan jos se vähän aikaa taas kestää hidasteita...
Teknoa laitettu sen verran että kasettisoitin vaihdettu alpineen ja nuihin ainoisiin kaiutinpaikkoihin laitettu rainbowin 4" erillissarja.
Tämä lähtee tässä ihan lähiviikkoina talveksi seisontaan. Ei tätä enää saa talvella pilata!
Jos tähän laittaisi ylös muutaman kohdan mitä talven aikana touhutaan jos saadaan aikaiseksi.
Sisälle
-Rikkinäinen kuskinpenkki pitäisi korjata.
-haljenneen kojelaudan tilalle ehjä jos jostakin semmoinen löytyy.
-Keskikonsoliin jalopuut muovien tilalle.
-Nardi voisi passata tähänkin...
-JOS kaikki muu tehty laitetaan teknoa hilitysti.
-kontti pitäisi saada siistimmäksi. Laminaattia tai jotakin. Mahtuisihan sinne joku semmonen subwooferikin asiallisesti asennettuna
Ja ulos
-Olishan siinä vielä varaa madaltaa... Täytyy puntaroida löytyykö kasseja
-Vanteisiin pitäis saada leveyttä. 17" lorinserit löytyy mutta saattavat olla tuuman liian suuret...
-US mallin takavalot.
-ruostunut lokari vaihdetaan, helmoja siistitään, etuhelman pellit pitää saada istumaan kunnolla.
-Kone pois ja konehuoneesta ruosteet pois ja sheivaillaan mahdollisuuksien mukaan.
-Viisi vaihteinen växellåda pitäsi saada.
-Pakoputkea korjailla ja modailla ylemmäs...
Eiköhän sitä siinä ole. Niin ja jos ei vielä ole käynyt selväksi niin tämä ei ole menossa museointiin niin kauan kun se minulla on :lol!:
Ps. jos löytyy nuita ehjää kojelautaa, kuskinpenkkiä, jalopuita ym.. niin saa tarjota
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Ouluhallin edestä bongasin tämän ja jokupäivä rovaniemeltäki leksanparkista. Komia!
2011 S212 350 CDI 4matic
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Syystä tai toisesta alkoi öljypohja olla siinä kunnossa että piti mersu pukata talliin ja nosta pelti pystyyn.
Jonkinlaista mekaanista kulutusta vissiin kohdistunut kun alkoi olla jo niin ohut että todettiin ettei kannata enää edes korjata. Vähän tuli ajeltua asenteella: "Runkopalkit ne siellä vain raapii..." No raptecilta löytyi passeli öljypohja ja laitettiin siihen vähän lisää materiaalia mistä kulua.
Samalla nostin konetta reilun 2.5 cm ylöspäin. Tuommosesta jäykästä kumista tein korokepalat ja pidemmillä pulteilla vain kiinni. Nyt on sitten öljypohja ylempänä kuin runkopalkit niin ei heti vastaa maahan eikä hajoa vaikka vastaisikin...
Muuten ei ole kuin ajeltu ja nautittu. Uhkaavasti se alkaa talviunet kutsua, mutta ajellaan nyt vielä muutama päivä. Kyllähän se on semmoista terapiaa ja mieli lepää kun tällä saa ajaa
Ensikesän vannepolitiikkakin edennyt vähän, mutta siitä enemmän kun nahkahousu saa jotakin tänne toimitettua. Ajatus kuitenkin ollut että vähintään 9" eteen ja 10" taakse.
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Siistihän tämä on mutta helmat mustaksi!
Ps Oman mersun korkeus oli tämä eikä kyllä hävettänyt yhtään ajella. Tosin tulevaisuudessa tullaan laskemaan hieman että saadaan campperit kohilleen
Ps Oman mersun korkeus oli tämä eikä kyllä hävettänyt yhtään ajella. Tosin tulevaisuudessa tullaan laskemaan hieman että saadaan campperit kohilleen
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Thanks Helmat ei oo menossa enää mustaksi. Niin ylhäällä tuo helmalinja näissä että näyttää korkealta vaikka palkit olis jo maassaIsto95 kirjoitti:Siistihän tämä on mutta helmat mustaksi!
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Aika makian näkönen peli. Persettä nostasin ylöspäin hiukan.
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Noniin pussihousut ja muutkin, eiköhän se ole aika kaivaa tämäkin ylös. Niin se vaan uhkaavasti alkaa kesä lähestyä ja touhutippa tulee kun ajatteleekin että pääsee taas kesä-mersulla ajelemaan.
Vanha rouva on tosiaan viettänyt ansaittua talviunta. Talvi mennyt kaikkea ylimääräistä touhutessa vaikka olisi pitänyt tämän kesäkuntoa hieroa kohdalleen (puhumattakaan omasta kesäkunnosta). Talvilintta piti hommata ja harjoitella vanteiden levittämistä ja sen sellaista. Eihän se tietenkään ketään yllätä että -87 vuonna valmistettu kaksilitrainen voimanpesä saa tenavan kulkemaan uskomattoman kovaa. Tietenkin piti huippuja testata poliisin tutkaan ja setä sininen oli sitä mieltä että parempi olla kuusi viikkoa ajelematta. (133km/h se huilasi, olis se kulkenu vielä vähän kovempaakin ) Noh vihdoin aikaa keskittyä olennaiseen...
Sitten asiaan. Nuo kasireiäthän oli semmoinen väliaikaisratkaisu ja jotain miehekkäämpää pitäis alle saada. 17" tuumaiset lorinsserit varastossa jo olikin. pienet mittailut ja muiden lopputulos osoitti että uhkaa maavara kasvaa korkeammaksi kuin siinä naapurin papan talbotissa. Isot pojat oli kertonut että semmonen ko ebäy vois olla hyvä paikka etsiä vanteita No tuumasta toimeen siis.
16" tuumaiset lorinssereiden keskiöt sattui löytymään.. Siinä pienessä päässäni mietiskelin että vanhemmat lortot ja vanhempi mersu sopii varmasti yhtä hyvin yhteen kuin kaurapuuro ja sinappi joten ei muutakuin rahat nahkahousun tilille ja odottelemaan. En tiedä sitten onko nämä ne THE vanteet tämmöseen mutta saa kelvata paremman puutteessa :bounce: . Bebsin valmistamathan nämä on kuvasta näkyy ja räsien kehät ja keskimutterit passaa.
Laivanruorin kokoisen vakioratin tilalle hommasin nardilaisen mersun sovitteella. Myös us mallin takavalo hommattu. Toinen siis puuttuu vielä kun ei ole sattunut silmään, jos joku tuollaisen oikean puoleisen jostakin löytää niin vinkkaappa.
Pitihän niitä tietenkin sovittaa ja mittailla minkälaiset kehät sinne uppoaa. Edessä ongelmaa aiheuttaa juuri vanteen kohdalle osuva raidetangon pää joka rajoittaa melko tehokkaasti. Taakse näyttää äkkiseltään melko leveäkin vanne uppoavan.
Sisäkehiksi tuli iclairilta taakse 7" leveä ja eteen 6 tuumainen. Lisää sovittelua ja mittailua. Edessä näyttäisi 3" ulkokehä tulevan hieman ulos kaaresta ja taakse sopii 3.5" hyvin sukeltamaan. Näillähän vanteiden leveydeksi muodostuu ujot 9.5" ja 11". Ulkokehiä ei vielä tosiaan ole saanut aikaiseksi tilata, eiköhän niihin kultaiset pultit tilata sitten samalla.
Ajatuksissa oli aluksi pitää vanteet hopeana mutta alkaa vaikuttaa että joku muu väri niihin suditaan sitten kuitenkin... Eikös ne pastellisävyt oo aina muodissa
Seuraavaksi kone ylös. Kyllähän tuon jokainen tajuaa että moottori tuonne pitäisi saada tuon nelipyttyisen ompelukoneen tilalle. Superturbohan se varmaan sinne kuuluisi mutta pidetään tämä kuitenkin pensselin pesuaineella käyvänä ettei tartte harrasteautosta dieselveroa alkaa maksamaan. Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla tuo talvella hommattu m103 eli 2.6 litrainen kutonen. Koska kesä kuitenkin lähestyy ja ei tuo aivan plug and playna mene tuonne niin ajellaan ensi kesä vielä vanhalla koneella ja katsellaan koneenvaihtoa ensitalvena sitten kun on päätetty mikä sinne laitetaan. Vaihdelaatikko kuitenkin vaihdetaan nyt viisi vaihteiseen, on vähän mukavampi ajella jos sattuu kauemmas vaikka lähtemään...
Nyt on huono kuva, mutta paremma katosivat kun kameran muistikortti päätti viskata jo otetut kuvat bittiavaruuteen.
Hieman on ruoste iskenyt konehuoneeseen joten siinähän on samalla hyvä vähän sheivailla. Akku siirtyy takakonttiin, siellähän sitä virtaa kuitenkin enemmän tullaan tarvitsemaan... Johdot pyritään vetämään lokarin sisään ja puolat sun muut siirretän muulla tuosta lokarista.
Viimekesänä joustovara oli melko lähellä nollaa. Ymmärtäähän sen kun tukivarsi hakkaa peltiä vasten. Ei muutakuin tilaa tekemään siis. Myös kallistuksen vakaajalle ja alatukivarrelle piti hieman leikkoa tilaa. Jospa se nyt joustaisi edes sen mitä tarvitsee.
Pullistukset tehty tukivarsille ja ylimääräiset reiät hitsattu umpeen. Lukkopellistä tein irrotettavan, mahtuu laatikon kanssa pukkaamaan koneen paikalleen. Hiekkapelti/ jäähdyttäjän alapalkki vaihdettiin uuteen kun oli vähän mätä iskenyt. Saadaan tuo hiekkapelti istumaan kunnolla toisinkuin viimekesänä.
Pitihän se käyttää vaihtoon menevää lokaria paikallaan niin näkee mihin on mahdollisuudet nyt. Ilmeisesti pallonivelet rajoittaa seuraavaksi mutta eipä tuo haittaa kun alkaa olla runkopalkki melkolailla maassa. Tämä tulee kuitenkin jatkossakin kulkemaan raudoilla niin tuohon ei ihan päästä mutta lähelle pyritään
Tässäpä näkyy tilanne nyt. Epoksit sudittiin alle ja kitit päälle. Kitit alkaa olla pölistelty ja hovimaalari aikoi tulla lähipäivinä ruiskimaan maalit pannuhuoneeseen. Katsotaan nyt minkä värin se sinne levittää. Saattaahan se tulla valkoseksi tai saattaa olla ettei tule
Pahoittelen huonoa ulosantia, sekavaa tekstiä ja epäselviä kuvia. Yrittäkää ymmärtää lappilaista...
Vanha rouva on tosiaan viettänyt ansaittua talviunta. Talvi mennyt kaikkea ylimääräistä touhutessa vaikka olisi pitänyt tämän kesäkuntoa hieroa kohdalleen (puhumattakaan omasta kesäkunnosta). Talvilintta piti hommata ja harjoitella vanteiden levittämistä ja sen sellaista. Eihän se tietenkään ketään yllätä että -87 vuonna valmistettu kaksilitrainen voimanpesä saa tenavan kulkemaan uskomattoman kovaa. Tietenkin piti huippuja testata poliisin tutkaan ja setä sininen oli sitä mieltä että parempi olla kuusi viikkoa ajelematta. (133km/h se huilasi, olis se kulkenu vielä vähän kovempaakin ) Noh vihdoin aikaa keskittyä olennaiseen...
Sitten asiaan. Nuo kasireiäthän oli semmoinen väliaikaisratkaisu ja jotain miehekkäämpää pitäis alle saada. 17" tuumaiset lorinsserit varastossa jo olikin. pienet mittailut ja muiden lopputulos osoitti että uhkaa maavara kasvaa korkeammaksi kuin siinä naapurin papan talbotissa. Isot pojat oli kertonut että semmonen ko ebäy vois olla hyvä paikka etsiä vanteita No tuumasta toimeen siis.
16" tuumaiset lorinssereiden keskiöt sattui löytymään.. Siinä pienessä päässäni mietiskelin että vanhemmat lortot ja vanhempi mersu sopii varmasti yhtä hyvin yhteen kuin kaurapuuro ja sinappi joten ei muutakuin rahat nahkahousun tilille ja odottelemaan. En tiedä sitten onko nämä ne THE vanteet tämmöseen mutta saa kelvata paremman puutteessa :bounce: . Bebsin valmistamathan nämä on kuvasta näkyy ja räsien kehät ja keskimutterit passaa.
Laivanruorin kokoisen vakioratin tilalle hommasin nardilaisen mersun sovitteella. Myös us mallin takavalo hommattu. Toinen siis puuttuu vielä kun ei ole sattunut silmään, jos joku tuollaisen oikean puoleisen jostakin löytää niin vinkkaappa.
Pitihän niitä tietenkin sovittaa ja mittailla minkälaiset kehät sinne uppoaa. Edessä ongelmaa aiheuttaa juuri vanteen kohdalle osuva raidetangon pää joka rajoittaa melko tehokkaasti. Taakse näyttää äkkiseltään melko leveäkin vanne uppoavan.
Sisäkehiksi tuli iclairilta taakse 7" leveä ja eteen 6 tuumainen. Lisää sovittelua ja mittailua. Edessä näyttäisi 3" ulkokehä tulevan hieman ulos kaaresta ja taakse sopii 3.5" hyvin sukeltamaan. Näillähän vanteiden leveydeksi muodostuu ujot 9.5" ja 11". Ulkokehiä ei vielä tosiaan ole saanut aikaiseksi tilata, eiköhän niihin kultaiset pultit tilata sitten samalla.
Ajatuksissa oli aluksi pitää vanteet hopeana mutta alkaa vaikuttaa että joku muu väri niihin suditaan sitten kuitenkin... Eikös ne pastellisävyt oo aina muodissa
Seuraavaksi kone ylös. Kyllähän tuon jokainen tajuaa että moottori tuonne pitäisi saada tuon nelipyttyisen ompelukoneen tilalle. Superturbohan se varmaan sinne kuuluisi mutta pidetään tämä kuitenkin pensselin pesuaineella käyvänä ettei tartte harrasteautosta dieselveroa alkaa maksamaan. Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla tuo talvella hommattu m103 eli 2.6 litrainen kutonen. Koska kesä kuitenkin lähestyy ja ei tuo aivan plug and playna mene tuonne niin ajellaan ensi kesä vielä vanhalla koneella ja katsellaan koneenvaihtoa ensitalvena sitten kun on päätetty mikä sinne laitetaan. Vaihdelaatikko kuitenkin vaihdetaan nyt viisi vaihteiseen, on vähän mukavampi ajella jos sattuu kauemmas vaikka lähtemään...
Nyt on huono kuva, mutta paremma katosivat kun kameran muistikortti päätti viskata jo otetut kuvat bittiavaruuteen.
Hieman on ruoste iskenyt konehuoneeseen joten siinähän on samalla hyvä vähän sheivailla. Akku siirtyy takakonttiin, siellähän sitä virtaa kuitenkin enemmän tullaan tarvitsemaan... Johdot pyritään vetämään lokarin sisään ja puolat sun muut siirretän muulla tuosta lokarista.
Viimekesänä joustovara oli melko lähellä nollaa. Ymmärtäähän sen kun tukivarsi hakkaa peltiä vasten. Ei muutakuin tilaa tekemään siis. Myös kallistuksen vakaajalle ja alatukivarrelle piti hieman leikkoa tilaa. Jospa se nyt joustaisi edes sen mitä tarvitsee.
Pullistukset tehty tukivarsille ja ylimääräiset reiät hitsattu umpeen. Lukkopellistä tein irrotettavan, mahtuu laatikon kanssa pukkaamaan koneen paikalleen. Hiekkapelti/ jäähdyttäjän alapalkki vaihdettiin uuteen kun oli vähän mätä iskenyt. Saadaan tuo hiekkapelti istumaan kunnolla toisinkuin viimekesänä.
Pitihän se käyttää vaihtoon menevää lokaria paikallaan niin näkee mihin on mahdollisuudet nyt. Ilmeisesti pallonivelet rajoittaa seuraavaksi mutta eipä tuo haittaa kun alkaa olla runkopalkki melkolailla maassa. Tämä tulee kuitenkin jatkossakin kulkemaan raudoilla niin tuohon ei ihan päästä mutta lähelle pyritään
Tässäpä näkyy tilanne nyt. Epoksit sudittiin alle ja kitit päälle. Kitit alkaa olla pölistelty ja hovimaalari aikoi tulla lähipäivinä ruiskimaan maalit pannuhuoneeseen. Katsotaan nyt minkä värin se sinne levittää. Saattaahan se tulla valkoseksi tai saattaa olla ettei tule
Pahoittelen huonoa ulosantia, sekavaa tekstiä ja epäselviä kuvia. Yrittäkää ymmärtää lappilaista...
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Tyylikästä
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Katoppas Näyttää uudelta, mistä sattui moinen löytymään ? Seuraillaan, jos sattuu oikeanpuoleista myyntiin....Myös us mallin takavalo hommattu. Toinen siis puuttuu vielä kun ei ole sattunut silmään, jos joku tuollaisen oikean puoleisen jostakin löytää niin vinkkaappa.
wiimax.fi
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Täälläkin on kiinnostusta US takavaloille jos niitä jostain enempi löytyy
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Tässä olisi siisti käytetty oikea takavalo, uusia ei tahdo oikein löytyä.
http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-W123-8 ... 44&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko idea tässä punaisessa marker-valossa?
http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-W123-8 ... 44&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko idea tässä punaisessa marker-valossa?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Komiahan tämä on kun mikä! Mites jenkkiparkit toteutetaan mersuun? Pitääkö vilkkureleelle tehdä jotain?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Alkuperäinen W123 jenkkiparkki on tehty niin että etuvilkussa on erikseen 21w vilkkupolttimo ja 10w (vai 5w ?) parkkipolttimo.
wiimax.fi
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Onnittelut erittäin onnistuneesta värivalinnasta...http://www.classicdigest.com/readers-st ... eas/14/150" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Jaahas pitäiskö se muutama kuva heittää missä mennään. kyllähän kesäauton pitäisi olla jo ajossa mutta koitetaan nyt tehdä kunnolla ettei tartte heti tehdä uudestaan.
Konepellin hiekkapuhaltelin sisältä, oli vähän päässyt korroosio iskemään. Ruskea väri sudittiin myös pellin sisälle, olisihan se varmaan mennyt valkeanakin mutta se on nyt ruskea ja piste
Siistiin konehuoneeseen ei oikein ruosteisia ja paskaisia osia kehtaa kasata. Kallistuksenvakaaja, puola ja jarrutehostin suihkittu mustaksi.
Venttilikoppa maalailtiin vht maalilla, tuli tuommonen sopiva mattapinta. Laturi, termostaattikotelo ja ohjaustehostimen kansi näyttäis saaneen hopeaa päälle. Ilmanputsarin kansi, sulakerasian kansi, pissapojan säiliötä ja laturin kiinnikettä muunmuassa sudittu semi mustalla.
Venttiilikopasta otettiin kohoumat kirkkaksi. Uusi kiiltävä öljykorkki pitäisi laittaa tilaukseen.
Pakosarjan pultteja ei uskaltanut alkaa availemaan, luultavasti 31 vuotta on tehnyt tehtävänsä Harjailtiin siis paikallaan ruosteet pois ja maalailtiin vht flameproofia pintaan.
Venttiileistä ruuvailin välykset kohdaleen ja uusi venttiilikopan tiiviste ettei siisti konehuone ole heti öljyssä
Pakoputken alkupätkä oli ottanut vähän maakosketusta ja ruostetta joten taiteilin uuden. Yksi äänenvaimennin pudotettiin pois, kyllä sinne vielä kaksi jäi. Liitoskohdan siirsin kauemmas. Nyt saa putkea vähän ylemmäs ja ei töki aina tuohon liitokseen. Nimimerkillä hyvin tökkää tallin kynnykseen :lol:
Flameproofia sudittiin myös putkeen kun ei rosteriputkeen rahkeet riittäny.
Laatikon pesaisin. Se viisivaihteinen laatikko jää tällä erää vielä laittamatta, joutuu kardaania lyhentelemään ja sellaista. Jospa se marssivauhti pysyy paremmin laillisen puolella tuolla nelilovisella :bounce:
Pääsulake alkaa olla asemissa. Pakosarjan puoli on melko siisti. Tuonne yläkulmaan akun tilalle tulee vielä pissapojan säiliö, muuten siinä alkaa olla kaikki kasassa. Imusarjan puoli vaatii vielä vähän hieromista ja siistimistä..
Sisälokareista hiekkapuhalsin ruosteet pois, massoja en kuitenkaan viitsinyt alkaa terveistä kohdista kynsimään. On nimittäin tiukassa ja haisee syövälle, ilmeisesti jotaki natsi-saksan aikaisia tekeleitä tuo massa Epoksit pensselöin paljaisiin kohtiin ja paksulti valkoista maalia päälle.
Johdot tuli tosiaan vedettyä tuohon lokarin väliin piiloon.
Ei kehdannut ruosteisia tukivarsia jättää tuonne puhtaanvalkoiseen kaareen joten niitä pitäisi alkaa seuraavaksi jumppaamaan ja maalaamaan. Ylätukivarret ja raidetangon päät on uudet. Alapallonivelet ja alatukivarsien puslat vaihdella uuteen. Varmaan pitää jarruosat hakea kans tähän samaan konkursiin. Alapallonivel on mallia hankala ja tiukassa mutta eiköhän sekin voiman edessä nöyrry
Tukivarret taidan pensselöidä harmaaksi ja jarrut mustaksi ja siihen mallin...
Pari käytettyjä jenkkilyhtyjä sattui ebaysta silmään joten nyt on sitten yksi uusi ylimääräinenkin. Lakkaa pintaan ja hyvät tuli
Nardia soviteltiin paikalleen ja ilmeisesti se sinne passaa Jalopuita tulee tuonne keskikonsoliin lisää samalla.
Ja sitten ne vanteet.
Uudet alumiiniset kehät ja kultaiset kehäpultit tuli Felgen fuchsilta. Briitemaxin aineilla koitin vähän kiilloitella ja kyllä ne varmaan vähän kiillottuikin. Sanoisin että aika mässyt tulee
Pari keskimutteria on ottanut vähän osumaa joten kokeeksi dippasin yhden mustaksi. En sitten tiedä passaako vai ei. 3D keskimerkit pitää vielä tilailla.
Takavanteita ei ole vielä saanut kasaan mutta eteen piti sovitella.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin
Konepellin hiekkapuhaltelin sisältä, oli vähän päässyt korroosio iskemään. Ruskea väri sudittiin myös pellin sisälle, olisihan se varmaan mennyt valkeanakin mutta se on nyt ruskea ja piste
Siistiin konehuoneeseen ei oikein ruosteisia ja paskaisia osia kehtaa kasata. Kallistuksenvakaaja, puola ja jarrutehostin suihkittu mustaksi.
Venttilikoppa maalailtiin vht maalilla, tuli tuommonen sopiva mattapinta. Laturi, termostaattikotelo ja ohjaustehostimen kansi näyttäis saaneen hopeaa päälle. Ilmanputsarin kansi, sulakerasian kansi, pissapojan säiliötä ja laturin kiinnikettä muunmuassa sudittu semi mustalla.
Venttiilikopasta otettiin kohoumat kirkkaksi. Uusi kiiltävä öljykorkki pitäisi laittaa tilaukseen.
Pakosarjan pultteja ei uskaltanut alkaa availemaan, luultavasti 31 vuotta on tehnyt tehtävänsä Harjailtiin siis paikallaan ruosteet pois ja maalailtiin vht flameproofia pintaan.
Venttiileistä ruuvailin välykset kohdaleen ja uusi venttiilikopan tiiviste ettei siisti konehuone ole heti öljyssä
Pakoputken alkupätkä oli ottanut vähän maakosketusta ja ruostetta joten taiteilin uuden. Yksi äänenvaimennin pudotettiin pois, kyllä sinne vielä kaksi jäi. Liitoskohdan siirsin kauemmas. Nyt saa putkea vähän ylemmäs ja ei töki aina tuohon liitokseen. Nimimerkillä hyvin tökkää tallin kynnykseen :lol:
Flameproofia sudittiin myös putkeen kun ei rosteriputkeen rahkeet riittäny.
Laatikon pesaisin. Se viisivaihteinen laatikko jää tällä erää vielä laittamatta, joutuu kardaania lyhentelemään ja sellaista. Jospa se marssivauhti pysyy paremmin laillisen puolella tuolla nelilovisella :bounce:
Pääsulake alkaa olla asemissa. Pakosarjan puoli on melko siisti. Tuonne yläkulmaan akun tilalle tulee vielä pissapojan säiliö, muuten siinä alkaa olla kaikki kasassa. Imusarjan puoli vaatii vielä vähän hieromista ja siistimistä..
Sisälokareista hiekkapuhalsin ruosteet pois, massoja en kuitenkaan viitsinyt alkaa terveistä kohdista kynsimään. On nimittäin tiukassa ja haisee syövälle, ilmeisesti jotaki natsi-saksan aikaisia tekeleitä tuo massa Epoksit pensselöin paljaisiin kohtiin ja paksulti valkoista maalia päälle.
Johdot tuli tosiaan vedettyä tuohon lokarin väliin piiloon.
Ei kehdannut ruosteisia tukivarsia jättää tuonne puhtaanvalkoiseen kaareen joten niitä pitäisi alkaa seuraavaksi jumppaamaan ja maalaamaan. Ylätukivarret ja raidetangon päät on uudet. Alapallonivelet ja alatukivarsien puslat vaihdella uuteen. Varmaan pitää jarruosat hakea kans tähän samaan konkursiin. Alapallonivel on mallia hankala ja tiukassa mutta eiköhän sekin voiman edessä nöyrry
Tukivarret taidan pensselöidä harmaaksi ja jarrut mustaksi ja siihen mallin...
Pari käytettyjä jenkkilyhtyjä sattui ebaysta silmään joten nyt on sitten yksi uusi ylimääräinenkin. Lakkaa pintaan ja hyvät tuli
Nardia soviteltiin paikalleen ja ilmeisesti se sinne passaa Jalopuita tulee tuonne keskikonsoliin lisää samalla.
Ja sitten ne vanteet.
Uudet alumiiniset kehät ja kultaiset kehäpultit tuli Felgen fuchsilta. Briitemaxin aineilla koitin vähän kiilloitella ja kyllä ne varmaan vähän kiillottuikin. Sanoisin että aika mässyt tulee
Pari keskimutteria on ottanut vähän osumaa joten kokeeksi dippasin yhden mustaksi. En sitten tiedä passaako vai ei. 3D keskimerkit pitää vielä tilailla.
Takavanteita ei ole vielä saanut kasaan mutta eteen piti sovitella.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
huhu! Todella hienon näköistä puuhastelua! Innolla odotellaan lopputulosta.
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Hui s**tana kun on hienonnäköinen! konetila alkaa viimeistelytasoltaan muistuttamaan jo jenkki low ridereitten huikeeta viimeistelyä
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
E350CDI&A180CDI
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Kauneus on katsojan silmissä. Omaan silmään nuo vannehommet alkoi mennä takapakkia. Kulmikkaat vanteet riitelee W123 sulavien linjojen kansssa.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Suosittelen kyllä tuota viisvaihteisen vaihteiston vaihtamista.
Omaani vaihdoin ja onhan tuo nyt ihan eri peli ajaa pitempää matkaa.
Omaani vaihdoin ja onhan tuo nyt ihan eri peli ajaa pitempää matkaa.
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Jaahas unohtunut tänne päivittää, noh laitetaanpas kerralla sitten kunnolla tuota asiaa..
Joo elikkäs tukivarret tullut puhallettua ja putsailtua ja maalattua harmaaksi. Puslat, kumit, alapallonivelet ja ylätukivarret vaihdettu uusiin. Myös kaikki raidetangot ja ohjausiskunvaimennin laitettu samaan konkurssiin uudet.
Jarrukilvet meni vielä maalaamalla eikä tarvinnut uusia hommata. Pyöränlaakerit oli varmaan hyvät mutta laitettiin uudet kuitenkin. Alapallonivelet meinasi teettää työtä. Asennuksesta suuret kiitokset vielä Janille jos tätä lukee
Omista jarruista oli ilmausruuvit juuttuneet ja menneet poikki joten hommasin parempikuntoiset jarrut tilalle. Maalalilin satulat tummanharmaalla ja uudet tiivisteet ja palat pukkasin sisään.
Ruosteiset jarrulevyt vaihdettiin uusiin. Jarruletkut toki samalla uudet myös. muoviset sisälokarit tuli myös uudet. Nyt alkaa olla etupää siinä kunnossa että luultavasti ei tarvitse remontoida ihan heti.
Syyläriin on tähän ikään jo muutama kivi lentänyt mutta maalamalla siitäkin tuli vielä riittävän siisti keulalle kasattavaksi.
Takakelkka pitää ensi talvena pudottaa lattialle ja hieroa samanlaiseen kuntoon kuin etupää. Harjoittelin kuitenkin sitäkin yhden vetarin verran jo kun oli kumi rikki. Uudet kumit ja rasvat siis ja harmaata maalia ja ihan hyvä tuli..
Toinen etulokari piti vaihtaa kun kaari paljastui ruosteiseksi viimekesänä. Mankeloitiin pokkaus lyttyyn jo ennen maalausta..
Vähän pohjien hieromista ja tuli kuppaisestakin lokarista siisti
Antennin reikä tuli hitsattua umpeen niin ei muistuta enää sitä radio-ohjattavaa. Eipä tuota lapin radioa taida muutenkaan tulla kuunneltua
Siinäpä se odottaa hovimaalarin saapumista. Maalataan tosiaan ikkunalinjasta alaspäin, kattosta tulee vielä soiva peli myllyttämällä. Yksi tunkinreikä piti hitsata ja muutama paikka pohjaan.
Vanteet tuli tosiaan kasailtua loppuun ja hyvin mahtuu 11" sukeltamaan
Etuvanteisiin pyöräytettiin 195/40 kumi ja vannehan oli 9.5". Taakse yritettiin 215/40 kumia mutta todettiin toivottomaksi joten tilauksessa pykälää leveämmät sinne.
Pitäähän se jonkun mätsätä nuihin kultaisiin kehäpultteihin
Joo elikkäs tukivarret tullut puhallettua ja putsailtua ja maalattua harmaaksi. Puslat, kumit, alapallonivelet ja ylätukivarret vaihdettu uusiin. Myös kaikki raidetangot ja ohjausiskunvaimennin laitettu samaan konkurssiin uudet.
Jarrukilvet meni vielä maalaamalla eikä tarvinnut uusia hommata. Pyöränlaakerit oli varmaan hyvät mutta laitettiin uudet kuitenkin. Alapallonivelet meinasi teettää työtä. Asennuksesta suuret kiitokset vielä Janille jos tätä lukee
Omista jarruista oli ilmausruuvit juuttuneet ja menneet poikki joten hommasin parempikuntoiset jarrut tilalle. Maalalilin satulat tummanharmaalla ja uudet tiivisteet ja palat pukkasin sisään.
Ruosteiset jarrulevyt vaihdettiin uusiin. Jarruletkut toki samalla uudet myös. muoviset sisälokarit tuli myös uudet. Nyt alkaa olla etupää siinä kunnossa että luultavasti ei tarvitse remontoida ihan heti.
Syyläriin on tähän ikään jo muutama kivi lentänyt mutta maalamalla siitäkin tuli vielä riittävän siisti keulalle kasattavaksi.
Takakelkka pitää ensi talvena pudottaa lattialle ja hieroa samanlaiseen kuntoon kuin etupää. Harjoittelin kuitenkin sitäkin yhden vetarin verran jo kun oli kumi rikki. Uudet kumit ja rasvat siis ja harmaata maalia ja ihan hyvä tuli..
Toinen etulokari piti vaihtaa kun kaari paljastui ruosteiseksi viimekesänä. Mankeloitiin pokkaus lyttyyn jo ennen maalausta..
Vähän pohjien hieromista ja tuli kuppaisestakin lokarista siisti
Antennin reikä tuli hitsattua umpeen niin ei muistuta enää sitä radio-ohjattavaa. Eipä tuota lapin radioa taida muutenkaan tulla kuunneltua
Siinäpä se odottaa hovimaalarin saapumista. Maalataan tosiaan ikkunalinjasta alaspäin, kattosta tulee vielä soiva peli myllyttämällä. Yksi tunkinreikä piti hitsata ja muutama paikka pohjaan.
Vanteet tuli tosiaan kasailtua loppuun ja hyvin mahtuu 11" sukeltamaan
Etuvanteisiin pyöräytettiin 195/40 kumi ja vannehan oli 9.5". Taakse yritettiin 215/40 kumia mutta todettiin toivottomaksi joten tilauksessa pykälää leveämmät sinne.
Pitäähän se jonkun mätsätä nuihin kultaisiin kehäpultteihin
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Autohan maalattiin ikkunalinjasta alaspäin.
Kilven paikan sheivaisin Kilvelle tein irrotettavat kiinnikkeet puskurin alta.
Leimakin irtosi toisella yrittämällä.
Sitten siihen asiaan.
Takarenkaiden kanssa tosiaan on saanut taistella. Hieman pulla profiilihan niissä on mutta ohuempia ei vaan saatu millään menemään johtuen vanteen muodosta 225/45 siis nyt ja 215/40 sinne pitää taistella jossakin vaiheessa.
Vanteiden keskimutteri pitää vielä kiillottaa kunnolla ja tilailla 3D- lätkät niihin.
Sanoisin että vanteet on tähän autoon mitoitettu. Lättyä ei ole. Tiedä sitten istuuko ne vaiko ei
Korkeutta pitää vähän hieroa että saadaan molemmat puolet autosta balanssiin..
Muutama tunti tullut tuota konehuonetta hierottua. Eiköhän sen kehtaa motonetin pihalla avata ja öljyt katsoa..
Hifistelyä vaatii vielä. Kiiltävä öljykorkki ja sellaista. Pissapojan säiliö tulee vielä tuonne akun tilalle, kuvan oikeaan yläkulmaan. Tai tulee jos sellaista aletaan kaipaamaan.
Eiköhän sitä siinä jo olekkin :bounce:[/quote]
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Jumalaisen kaunista!
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
tarvii tätäkin rakentajaa kehua. hienoa työnjälkeä!
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Tuo lokareiden alapäitten välissä oleva hiekkapelti on ihan mutkalla viturallaan? Vai joko on osunut?
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Meinasin jo ehdottaa 225/35 r17 renkaita taakse, mutta hetken aikaa tuota runkopalkkikuvaa mietittyäni tulin siihen tulokseen että noiden vanteiden on pakko olla 16" eikä 17" ? Hyvältä kyllä näyttää takarenkaita lukuunottamatta, oliko tekniikkapuolelle mitään suunnitelmissa?
Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-
Mihin käyttöön tuollainen kikotin on tehty? Viedään trailerilla näyttelystä toiseen? Ajaahan tuolla ei voi kun ei ole tielaillinen ja lisäksi tuolla alustakombolla hengenvaarallinen varsinkin muille tiellä liikkujille (renkaat irtoo vanteelta heti kävelynopeutta nopeammin kaarrettaessa).
Mitä väliä hienolla työnlaadulla kun konsepti on käsittämätöntä tyylisuuntaa...
No, makuja löytyy joka lähtöön.
Mitä väliä hienolla työnlaadulla kun konsepti on käsittämätöntä tyylisuuntaa...
No, makuja löytyy joka lähtöön.