PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Viimeiset kuvat w109:stä. Eli peräpellin alareunan tein vielä uusiksi kun kori oli laskettu grillistä alas
Turbo pakosarjojakin on tullut jokunen tehtyä. Nimim. JSJ:n tupla-ahdettuun G-mersuun tein tällaisen:
Lisää juttua ko autosta löytyy täältä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=420" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielenkiinnolla odotellaan säätämistä ja penkitystä
Sitten myös perinteisempiä sarjoja
Turbo pakosarjojakin on tullut jokunen tehtyä. Nimim. JSJ:n tupla-ahdettuun G-mersuun tein tällaisen:
Lisää juttua ko autosta löytyy täältä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=420" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielenkiinnolla odotellaan säätämistä ja penkitystä
Sitten myös perinteisempiä sarjoja
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Siistejä sarjoja Löytyykös noita vitosen moniventtiiliin...
W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
W201 190 Om605 St-Projekti
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Kiitos! Saattaapa löytyäkkin-Yamatec- kirjoitti:Siistejä sarjoja Löytyykös noita vitosen moniventtiiliin...
IG: @pyrytakkunen
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
No onhan nuo aika TÖRKEEN hienoja!
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Nättiä jälkeä kertakaikkiaan! Muotoilijan silmään sattuu hieman tuo logo tosin..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Kiitos kiitos! Logon juuret menee yli 10 vuoden taakse jolloin se on saanut alkunsa. Jokaisellahan on mielipide niinkun pitääkin olla!EVO X kirjoitti:Nättiä jälkeä kertakaikkiaan! Muotoilijan silmään sattuu hieman tuo logo tosin..
IG: @pyrytakkunen
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Kyllä tuo logo tuohon mustaan sarjaan käy just eikä melkein...
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Päivitellääs vähän! Nyt on allekirjoittanutkin sekaantunut CDI moottoreihin pakosarjojen muodossa. Elikkäs tuli mallattua ja tehtyä v6 cdi moottoriin pakosarjat. Kori johon nuo tuli on henkilöauto mallia. Tarkoitus ei ollut apinoida Petehrin tekemiä sarjoja, mutta konehuoneessa ei ole oikeasti yhtään liikaa tilaa joten saman näköisethän niistä hyvin pitkälle tuli Kollektori mallia, kuten virityspakosarjat minun mielestä kuuluukin olla! Sarjojen teossa pyrin ottamaan huomioon sen että 3" dp mahtuu ja pultit pääsee kiristelemään joka sylinterin kohdalta. suunnittelua riitti mutta sopivat paikoilleen!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Onko auto johon nuo tulee hopea ja kaks ovinen?
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Onpa tosiaan melko tutun näköiset sarjat. Tosin eipä noita oikein erilailla voi tehdäkään tilan puutteesta johtuen. Teitkö jouston sisään myös suoran sisäputken?
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Suattaahan se ollakkinjukkis. kirjoitti:Onko auto johon nuo tulee hopea ja kaks ovinen?
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Laitoin joo jouston sisälle putken senkin takia, että sarjan halkaisija ei kasva mahdottoman isoksi sillä kohtaa. Todella pienet on kyllä kanavat tuon moottorin kansissa ja mietin jopa sitä että olis vetänyt kollektorille pienemmällä putkella ja vasta siitä eteenpäin 42mm, niin virtausnopeus ei hidastuis. Toisaalta tuntuu oudolta että noinkin iso moottori hengittäis kunnolla pienistä rööreistä kun kierroksia on enemmän...Petehri kirjoitti:Onpa tosiaan melko tutun näköiset sarjat. Tosin eipä noita oikein erilailla voi tehdäkään tilan puutteesta johtuen. Teitkö jouston sisään myös suoran sisäputken?
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Tuollakin tutun näköistä sarjaa koneen kyljessä https://www.facebook.com/blacksmokeracing" onclick="window.open(this.href);return false;
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
taitaa PTracingin maine kasvaa ja levitä noiden pakosarjojen kanssa. onko jonoksi asti asiakkaita? onko noi aina mittatilaustöitä, vai teetkö jostain valmiista sabluunasta aina samanlaisen tiettyyn moottoriin? varmaan laippa tietenkin riippuu ahtimesta, mutta noin niinku muuten.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Heavy kirjoitti:Tuollakin tutun näköistä sarjaa koneen kyljessä https://www.facebook.com/blacksmokeracing" onclick="window.open(this.href);return false;
Jännä nähdä paljonko cdi:stä saavat tehoa puristettua ulos!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Kyllähän noita on saanut hitsailla ja mieluista hommaa on niin miksipäs sitä ei tekis muillekkin! Tuleepa yrittäminenkin tutuksi! Yleisimmistä w124 ja w201 kokoonpanoista on jigit tehtynä ja uusia tulee aina kun teen johonkin customi sarjan!pera8x kirjoitti:taitaa PTracingin maine kasvaa ja levitä noiden pakosarjojen kanssa. onko jonoksi asti asiakkaita? onko noi aina mittatilaustöitä, vai teetkö jostain valmiista sabluunasta aina samanlaisen tiettyyn moottoriin? varmaan laippa tietenkin riippuu ahtimesta, mutta noin niinku muuten.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Olisikko mahdollista tehdä tuosta sellainen versio, jossa takimmaisten sylintereiden putki ei menisikkään kollektorille asti "yksin", vaan yhdistyisi keskimmäisen putken kanssa yhteen.PTracing kirjoitti:Päivitellääs vähän! Nyt on allekirjoittanutkin sekaantunut CDI moottoreihin ...
Etummaisen ja keskimmäisen välissä ainakin näyttäisi olevan sellainen kohta, johon olisi mahdollista se tehdä.
Ideana olisi saada pakosarjan tilavuutta pienemmäksi ja pulssi paremmin ahtimelle.
Mainostaisin kuitenkin edelleen yksinkertaisempaa ratkaisua.
Tällaisessa moottori konstruktiossa ei pakopulssien "lomittumisesta" tarvitse sen kummemmin huolehtia, sytytysjärjestys tekee sen.
Jo vakioilla pakosarjoilla tulee "heräämis ongelmaa", kun tilavuus kasvaa ja pakosarjan jäähtymisominaisuus paranee, varmaan vaikuttaa heräämiseen.
Ahtimen toiminnasta tulee herkästi sellaista että ensin se ahdin ikään kuin "viipyilee" ja sitten yhtäkkiä onkin kaikki pelissä.
Ja jos vääntö parin- kolmensadan kierroksen aikana tuplaantuu, lähelle tuhatta, niin mikään vahvistamaton voimansiirto ei sitä kestä.
Se piikittämis ilmiö on niin äkkinäinen, ettei ahtimen säätö mekaanisesti oikein hanskaa.
Se on sellainen kakkosnelosella persuuksiin.
Parhaan tehon ja virtauksen suhteen luulen tämän "kollektorimallin" olevan paras.
No, toivottavasti olen tässä nyt väärässä käyttöominaisuuksien suhteen.
Tämä nyt perustuu vaan omiin kokemuksiini, jotka ovat vähän erityyppisistä moottoreista.
Saman, todella rajun heräämisen saa aikaan myös ahtimen ottopäätä suurentamalla.
Luulin taas vaihteeksi itsekkin, että haluan sellaisen, mutta joo ....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Kyllähän se olis mahdollista tehdä putket yhtymään heti toisiinsa mutta sitten olis sama jättää koko kollektori pois ja vetää kaikki putket orkkis tyyliin, eli sen kollektorin hyöty menetettäisiin. Sen tarkoitushan on tehdä imu viereisiin kanaviin silloin kun yksi pulssi menee sen läpi. Tämä on sellainen minkä oon huomannut vaikuttavan positiivisesti myös siihen kuuluisaan heräämiseen, puhumattakaan ylärekisterin tehosta. Siksi haluan käyttää kollektoria pakosarjoissa. Onhan se työläämpi tehdä mutta se on tekijän ongelma Toki sarjasta noin niinkun yleensä ei minunkaan mielestä kannata tehdä ns. ylipitkää tarkoituksella. Minulla on ollut reseptinä se että turbo halutulle paikalle, kunnon kollektori ja sitten putket mahdollisimman lyhyttä ja järkevää reittiä kanavista kollektoriin. Putkikoko olis ehkä voinut olla ko. moottorissa kollektoreille asti hieman pienempi, koska pakokanavan reijät on todella pienet mutta muuta muutosta sarjoihin en tekis jos auton tehon lisäys on tavoitteena. Cdi miesten oon kuullut valittavan että kyllähän se alhaalta vetää hyvin mutta ylös pitäis saada lisää niin jospa pakosarjoilla jotain muutosta siihen tulis. Toki suurennetullakaan ahtimella ei määräänsä enempää pysty tehoa ottamaan... Käsittääkseni ko auto on tulossa sinulle ohjelmointiin niin sitten nähdään kuinka pieleen meni!tuikku kirjoitti:Olisikko mahdollista tehdä tuosta sellainen versio, jossa takimmaisten sylintereiden putki ei menisikkään kollektorille asti "yksin", vaan yhdistyisi keskimmäisen putken kanssa yhteen.PTracing kirjoitti:Päivitellääs vähän! Nyt on allekirjoittanutkin sekaantunut CDI moottoreihin ...
Etummaisen ja keskimmäisen välissä ainakin näyttäisi olevan sellainen kohta, johon olisi mahdollista se tehdä.
Ideana olisi saada pakosarjan tilavuutta pienemmäksi ja pulssi paremmin ahtimelle.
Mainostaisin kuitenkin edelleen yksinkertaisempaa ratkaisua.
Tällaisessa moottori konstruktiossa ei pakopulssien "lomittumisesta" tarvitse sen kummemmin huolehtia, sytytysjärjestys tekee sen.
Jo vakioilla pakosarjoilla tulee "heräämis ongelmaa", kun tilavuus kasvaa ja pakosarjan jäähtymisominaisuus paranee, varmaan vaikuttaa heräämiseen.
Ahtimen toiminnasta tulee herkästi sellaista että ensin se ahdin ikään kuin "viipyilee" ja sitten yhtäkkiä onkin kaikki pelissä.
Ja jos vääntö parin- kolmensadan kierroksen aikana tuplaantuu, lähelle tuhatta, niin mikään vahvistamaton voimansiirto ei sitä kestä.
Se piikittämis ilmiö on niin äkkinäinen, ettei ahtimen säätö mekaanisesti oikein hanskaa.
Se on sellainen kakkosnelosella persuuksiin.
Parhaan tehon ja virtauksen suhteen luulen tämän "kollektorimallin" olevan paras.
No, toivottavasti olen tässä nyt väärässä käyttöominaisuuksien suhteen.
Tämä nyt perustuu vaan omiin kokemuksiini, jotka ovat vähän erityyppisistä moottoreista.
Saman, todella rajun heräämisen saa aikaan myös ahtimen ottopäätä suurentamalla.
Luulin taas vaihteeksi itsekkin, että haluan sellaisen, mutta joo ....
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Päivitellääs vähäsen. Kaiken kiireen keskellä käyttöautoon pikku kevät fiksailuja! Taakse vaihdoin tasonäätöiskarin kolisevan tilalle ja ompa mukava ajella ilman ylimääräisiä ääniä. Ehjän puskurin eteen ja takaluukun listan kaveri maalas kun ei itte oo kerenny. Nekin laittelin paikoilleen kuin myös kesävanteiksi hommatut 8" kaivonkannet uusilla renkailla! On se vaan tuo 606 päällikkö kone käyttöautoon. En oo moottorinvaihdon jälkeen tehnyt mitään tekniikkaremonttia siihen eikä oo ollu minkäänlaista ongelmaa vaikka tehot on ollut kokoajan säädettynä mukavalle tasolle!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Pakosarjoja on taas tullut tehtyä. Alkaa löytymään tuo oma tyyli näihin om60x moottorin sarjoihin.
T3 om605
T4 om606
T3 laipalla om606
w124 korissa paikoillaan
Sitten tuli tehtyä sarja veneeseen jossa on mb 200cdi moottori. Omistaja itse tekee vaipan pakosarjan ympärille että vesi jäähdyttää sarjaa. Siksi tuo yksi ylimääräinen laippa tuolla välissä
T3 om605
T4 om606
T3 laipalla om606
w124 korissa paikoillaan
Sitten tuli tehtyä sarja veneeseen jossa on mb 200cdi moottori. Omistaja itse tekee vaipan pakosarjan ympärille että vesi jäähdyttää sarjaa. Siksi tuo yksi ylimääräinen laippa tuolla välissä
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Kyllä olet tosiaan varsinainen metallimies,tekemäsi työt on kaikki niin siistejä että tuo on jo taidetta !
MB W-210 200cdi vm 99
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Kiitosmake280s kirjoitti:Kyllä olet tosiaan varsinainen metallimies,tekemäsi työt on kaikki niin siistejä että tuo on jo taidetta !
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Ko.v6 cdi oli saanut uuden ohjelman ja hyvin tuntui kulkevan kun kyydissä kävin. Vaikkakin pakoputken loppupätkä on vielä vakio kuin myös vaimennin. Vertailupohjaa mulla ei noista oo että miten kulkee ja pelaa muihin tehtyihin verrattuna mutta, asianosaiset voi varmaan kommentoida jossain välissä tarkemminPTracing kirjoitti:Päivitellääs vähän! Nyt on allekirjoittanutkin sekaantunut CDI moottoreihin pakosarjojen muodossa. Elikkäs tuli mallattua ja tehtyä v6 cdi moottoriin pakosarjat. Kori johon nuo tuli on henkilöauto mallia. Tarkoitus ei ollut apinoida Petehrin tekemiä sarjoja, mutta konehuoneessa ei ole oikeasti yhtään liikaa tilaa joten saman näköisethän niistä hyvin pitkälle tuli Kollektori mallia, kuten virityspakosarjat minun mielestä kuuluukin olla! Sarjojen teossa pyrin ottamaan huomioon sen että 3" dp mahtuu ja pultit pääsee kiristelemään joka sylinterin kohdalta. suunnittelua riitti mutta sopivat paikoilleen!
[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/PTracing%20exhaust%20manifolds/IMG_3443.jpg] ][/url]
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Nättiä jälkeä !
Löytyykö kuvia 603sen sarjasta
Löytyykö kuvia 603sen sarjasta
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Vähän huono kuva mutta tässä taitaa olla viimeisin447za kirjoitti:Nättiä jälkeä !
Löytyykö kuvia 603sen sarjasta
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Joo kyllä siitä hyvä tuli ja tosiaan kun imu ja pakopuolen loput ahdistukset saa pois, niin viimesetkin savut uskoisin poistuvan.PTracing kirjoitti: Ko.v6 cdi oli saanut uuden ohjelman ja hyvin tuntui kulkevan kun kyydissä kävin. Vaikkakin pakoputken loppupätkä on vielä vakio kuin myös vaimennin. Vertailupohjaa mulla ei noista oo että miten kulkee ja pelaa muihin tehtyihin verrattuna mutta, asianosaiset voi varmaan kommentoida jossain välissä tarkemmin
Pariin otteeseen lievennettiin, koska valusiivellä ei mene ihan sitä ilmamäärää mitä billetillä, mutta minusta kaasunvaste on hyvä ja veto tasaista.
Painava se on vaan tuo clk:kin, melkein 1800 näytti vaaka tyhjälle autolle
Kolmenlaista pakosarja tyyppiä olen nyt kokeillut samalla isolla ahtimella ja haluaisin saada vielä testiin yhdet, pienellä putkikoolla, ihan vain mielenkiinnosta
Sen jälkeen alkaisi muodostua jonkinlainen kuva näistä veekutvosen eri kombinaatioista..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
.
Vähän turhan jyrkästi olen tainnut kirjoittaa aiheesta aikaisemmin.
Kaikkihan nuo näkyy saavan sitten kuitenkin heräämään ihan riittävästi.
Kollektorimalli ja hiukan reilumman kokoinen putkikoko vähän enemmän kehtuuttaa vaan.
Jonkinlaiseksi aloitus syötöksi olen muutamaan viimeiseen laittanut noin 135mm^3 ja 2,1bar.
SIllä tulee noin 850nm ja hyvin lähelle 400hv.
Hyvässä kunnossa oleva laatikko vielä tuntuu sen kestävän, samoin mutkin komponentit.
Siitä on hyvä lähtä säätämään, savun määrä sitten kertoo, mitä pitää tehdä, pitääkö syöttöä vähentää, vai onko huntu kuitenkin niin pieni, että kun ahtimessa on varaa 0,1bar, niin se käyttämällä savun määrä laskeutuu hyväksyttävälle tasolle.
Näitä mersun V6, sia nyt muutaman tehneenä, niin savun perusteella parhaiten virtaa, eli vähiten savuttaa Eemeli vakio pakosarjoilla. ( ???)
Paras on ollut erään foorumilaisen E280cdi, se oli ensimmäinen, jossa vakio laatikolle ei tarvinnut syöttöä vähentää - ainakaan vielä.
Kiihdytystestin perusteella tehoja kuitenkin on, savua tehoon nähden naurettavan vähän.
"Ainoa" ero toisiin taisi olla 3,5 tuumainen daunpaippi, sitä pitää vielä makustella, mutta tiettyä logiikkaa siinä kyllä on.
Niin kuin kumipää asian jo ilmaisikin, minäkin mielelläni näkisin vielä sellaisen pakosarjaversion, jossa putkikoko olisi vain vähän vakiota suurempi ja ihan yksinkertainen malli, "vakion oloinen".
Voisi verrata, mutta siis kaikki saa kyllä ihan hyvin pelaaman.
On niissä kuitenkin selvät erot, paremmuudesta en sano mitään, kun luulisin että nuo jälkiasennusputket taitaa olla kestävämmät, eikä irroita palasia.
Paremmuuteen liittyy siis pelkän tehon lisäksi muutakin ...
Vähän turhan jyrkästi olen tainnut kirjoittaa aiheesta aikaisemmin.
Kaikkihan nuo näkyy saavan sitten kuitenkin heräämään ihan riittävästi.
Kollektorimalli ja hiukan reilumman kokoinen putkikoko vähän enemmän kehtuuttaa vaan.
Jonkinlaiseksi aloitus syötöksi olen muutamaan viimeiseen laittanut noin 135mm^3 ja 2,1bar.
SIllä tulee noin 850nm ja hyvin lähelle 400hv.
Hyvässä kunnossa oleva laatikko vielä tuntuu sen kestävän, samoin mutkin komponentit.
Siitä on hyvä lähtä säätämään, savun määrä sitten kertoo, mitä pitää tehdä, pitääkö syöttöä vähentää, vai onko huntu kuitenkin niin pieni, että kun ahtimessa on varaa 0,1bar, niin se käyttämällä savun määrä laskeutuu hyväksyttävälle tasolle.
Näitä mersun V6, sia nyt muutaman tehneenä, niin savun perusteella parhaiten virtaa, eli vähiten savuttaa Eemeli vakio pakosarjoilla. ( ???)
Paras on ollut erään foorumilaisen E280cdi, se oli ensimmäinen, jossa vakio laatikolle ei tarvinnut syöttöä vähentää - ainakaan vielä.
Kiihdytystestin perusteella tehoja kuitenkin on, savua tehoon nähden naurettavan vähän.
"Ainoa" ero toisiin taisi olla 3,5 tuumainen daunpaippi, sitä pitää vielä makustella, mutta tiettyä logiikkaa siinä kyllä on.
Niin kuin kumipää asian jo ilmaisikin, minäkin mielelläni näkisin vielä sellaisen pakosarjaversion, jossa putkikoko olisi vain vähän vakiota suurempi ja ihan yksinkertainen malli, "vakion oloinen".
Voisi verrata, mutta siis kaikki saa kyllä ihan hyvin pelaaman.
On niissä kuitenkin selvät erot, paremmuudesta en sano mitään, kun luulisin että nuo jälkiasennusputket taitaa olla kestävämmät, eikä irroita palasia.
Paremmuuteen liittyy siis pelkän tehon lisäksi muutakin ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Juu kaikki vaikuttaa kaikkeen ja jokainen moottori on aina jollain tavalla yksilö Niin tuohon ahtimeen on vielä olemassa parempaa siipeä saatavilla? Onko näissä muissa ollut koko putkisto tehty uusiksi perälle asti? Epäilen että vakio äänenvaimennin ahdistaatuikku kirjoitti:.
Vähän turhan jyrkästi olen tainnut kirjoittaa aiheesta aikaisemmin.
Kaikkihan nuo näkyy saavan sitten kuitenkin heräämään ihan riittävästi.
Kollektorimalli ja hiukan reilumman kokoinen putkikoko vähän enemmän kehtuuttaa vaan.
Jonkinlaiseksi aloitus syötöksi olen muutamaan viimeiseen laittanut noin 135mm^3 ja 2,1bar.
SIllä tulee noin 850nm ja hyvin lähelle 400hv.
Hyvässä kunnossa oleva laatikko vielä tuntuu sen kestävän, samoin mutkin komponentit.
Siitä on hyvä lähtä säätämään, savun määrä sitten kertoo, mitä pitää tehdä, pitääkö syöttöä vähentää, vai onko huntu kuitenkin niin pieni, että kun ahtimessa on varaa 0,1bar, niin se käyttämällä savun määrä laskeutuu hyväksyttävälle tasolle.
Näitä mersun V6, sia nyt muutaman tehneenä, niin savun perusteella parhaiten virtaa, eli vähiten savuttaa Eemeli vakio pakosarjoilla. ( ???)
Paras on ollut erään foorumilaisen E280cdi, se oli ensimmäinen, jossa vakio laatikolle ei tarvinnut syöttöä vähentää - ainakaan vielä.
Kiihdytystestin perusteella tehoja kuitenkin on, savua tehoon nähden naurettavan vähän.
"Ainoa" ero toisiin taisi olla 3,5 tuumainen daunpaippi, sitä pitää vielä makustella, mutta tiettyä logiikkaa siinä kyllä on.
Niin kuin kumipää asian jo ilmaisikin, minäkin mielelläni näkisin vielä sellaisen pakosarjaversion, jossa putkikoko olisi vain vähän vakiota suurempi ja ihan yksinkertainen malli, "vakion oloinen".
Voisi verrata, mutta siis kaikki saa kyllä ihan hyvin pelaaman.
On niissä kuitenkin selvät erot, paremmuudesta en sano mitään, kun luulisin että nuo jälkiasennusputket taitaa olla kestävämmät, eikä irroita palasia.
Paremmuuteen liittyy siis pelkän tehon lisäksi muutakin ...
reilustikkin koska tuossakin autossa on suora putki sinne asti ja äänet on hyvinkin sivistyneet. Jos olis läpivirtaavaa mallia niin olis todella tympeä meteli ajossa.
Alkaa tämä cdi viritys kiinnostamaan allekirjoittanuttakin vaikka esikammiomiehiä oon ollutkin!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
.
Juu, on
Ero voisi olla luokkaa 30-40hv, valu/billett.
Se ero tulee kierroksilla, valusiipi on herkempi heräämään.
En ole huomannut mitään eroa, mielestäni käyttömukavin ratkaisu on hiukkassuodatinpöntön jälkeen vakio.
Äänet ei juurikaan vakiosta muutu.
Ei tämä cdi,n kanssa pelaaminen pelkkää naureskelua ja selkään taputtelua kuitenkaan ole, valitettavasti.
Näissä V6, kin on nyt kahdessa sellaisessa mallissa, jossa ohjelmaan tulee vielä tavanomaistakin enemmän muutoksia ja niihin todellakin silloin tulee paljon muutoksia. Niin on ilmaantunut herja puutteellisesta koodauksesta, Vitosta hävisi vähentämällä muutoksien määrää, mutta 280cdi,ssä en hoksannut kokeilla sitä, siihen pitää vielä palata. Mitään "oikeaa" vikakuvausta ei tule staariin - ei tietenkään, tusina tähtiä vaan...
Alkaakohan näiden tiettyjen softien tarkistussumman muutoksille varattu alue loppumaan, tulee siis käytännössä liikaa muutoksia ohjelmaan - en vielä tiedä, täytyy tehdä enemmän, jotta jokin logiikka/syy asiaan löytyy.
Juu, on
Ero voisi olla luokkaa 30-40hv, valu/billett.
Se ero tulee kierroksilla, valusiipi on herkempi heräämään.
En ole huomannut mitään eroa, mielestäni käyttömukavin ratkaisu on hiukkassuodatinpöntön jälkeen vakio.
Äänet ei juurikaan vakiosta muutu.
Ei tämä cdi,n kanssa pelaaminen pelkkää naureskelua ja selkään taputtelua kuitenkaan ole, valitettavasti.
Näissä V6, kin on nyt kahdessa sellaisessa mallissa, jossa ohjelmaan tulee vielä tavanomaistakin enemmän muutoksia ja niihin todellakin silloin tulee paljon muutoksia. Niin on ilmaantunut herja puutteellisesta koodauksesta, Vitosta hävisi vähentämällä muutoksien määrää, mutta 280cdi,ssä en hoksannut kokeilla sitä, siihen pitää vielä palata. Mitään "oikeaa" vikakuvausta ei tule staariin - ei tietenkään, tusina tähtiä vaan...
Alkaakohan näiden tiettyjen softien tarkistussumman muutoksille varattu alue loppumaan, tulee siis käytännössä liikaa muutoksia ohjelmaan - en vielä tiedä, täytyy tehdä enemmän, jotta jokin logiikka/syy asiaan löytyy.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Niin siinä siivessä on noinkin paljon enemmän potentiaalia. Tuosta cdi virityksestä saa todella helposti ruusuisen kuvan, että eihän se oo kun uus ohjelma sisään ja menoksi. Jonkunhan se ohjelma täytyy ensin tehdä ja hieroa kohdalleen! Toki sama homma se on kaikessa muussakin, jos parasta mahdollista lopputulosta tavoitellaantuikku kirjoitti:.
Juu, on
Ero voisi olla luokkaa 30-40hv, valu/billett.
Se ero tulee kierroksilla, valusiipi on herkempi heräämään.
En ole huomannut mitään eroa, mielestäni käyttömukavin ratkaisu on hiukkassuodatinpöntön jälkeen vakio.
Äänet ei juurikaan vakiosta muutu.
Ei tämä cdi,n kanssa pelaaminen pelkkää naureskelua ja selkään taputtelua kuitenkaan ole, valitettavasti.
Näissä V6, kin on nyt kahdessa sellaisessa mallissa, jossa ohjelmaan tulee vielä tavanomaistakin enemmän muutoksia ja niihin todellakin silloin tulee paljon muutoksia. Niin on ilmaantunut herja puutteellisesta koodauksesta, Vitosta hävisi vähentämällä muutoksien määrää, mutta 280cdi,ssä en hoksannut kokeilla sitä, siihen pitää vielä palata. Mitään "oikeaa" vikakuvausta ei tule staariin - ei tietenkään, tusina tähtiä vaan...
Alkaakohan näiden tiettyjen softien tarkistussumman muutoksille varattu alue loppumaan, tulee siis käytännössä liikaa muutoksia ohjelmaan - en vielä tiedä, täytyy tehdä enemmän, jotta jokin logiikka/syy asiaan löytyy.
IG: @pyrytakkunen