W210 E55 1998
W210 E55 1998
Ensimmäinen mersu tuli hankittua tuossa viikko sitten. Pitkään on tullut kateltua nettiautosta E55:sia ja E50:sia mutta nyt sattui sopiva yksilö kohdalle niin piti hakea pois. Auto on 1998 vuoden E55 ja tuotu Japanista 2012 Suomeen. Mittarissa on 99tkm ja uskoisin kilometrien pitävän paikkaansa. Ulkoa ja sisääpäin hyvässä kunnossa eikä mahottomasti fiksattavaa ole.
Jotain pieniä juttuja on kuten tehostimesta tai jostain nivelestä tuleva vikinä käännettäessä rattia paikallaan. Pitänee tutkia asiaa kun auton saa ajoon (ei talvirenkaita ja auto on tallissa). Koeajolla muuten auto tuntui varsin napakalta ja laatikko ja kone tuntui pelaavan hyvin, nastoilla ei nyt pahemmin tosin pitoja ollut vaikka asvaltti oli sula. Mukana tuli jonkin verran osaa autoon mm. uudet Contin SportContact2 takarenkaat, takalevyt/palat ja käsijarrukengät. Edellinen omistaja oli vaihtanut perään Quaifen lukon ja iskarit Konin keltaisiin. Auto on originaali kunnossa ja siinä on kanssa tarkoitus pysyä, pieniä juttuja aattelin tehdä (H&R:n jouset ja myöhemmin ehkä koneelle jotain että saisi pari heposta lisää).
Auton lisävarustekoodit:
189 ENGINE WIRING HARNESS/BATTERY CABLE
213 PARAMETER STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
273 TELEPHONE PRE-INSTALLATION D-NET MOBILE
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
290 WINDOWBAG
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
472 ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580A LEATHER, CONDOR
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
586A LEATHER EMERALD
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
693 ALL-ROUND WD-BLUE GLASS,BAND FILTER,REAR WINDOW-ES
753 RADIO MB AUDIO 10 CC WITH VK/RDS
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
774 SHELL MODIFICATION FOR AMG-WHEELS
809 AEJ 06/1/M/X
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
877 READING LAMP IN THE REAR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
Jotain pieniä juttuja on kuten tehostimesta tai jostain nivelestä tuleva vikinä käännettäessä rattia paikallaan. Pitänee tutkia asiaa kun auton saa ajoon (ei talvirenkaita ja auto on tallissa). Koeajolla muuten auto tuntui varsin napakalta ja laatikko ja kone tuntui pelaavan hyvin, nastoilla ei nyt pahemmin tosin pitoja ollut vaikka asvaltti oli sula. Mukana tuli jonkin verran osaa autoon mm. uudet Contin SportContact2 takarenkaat, takalevyt/palat ja käsijarrukengät. Edellinen omistaja oli vaihtanut perään Quaifen lukon ja iskarit Konin keltaisiin. Auto on originaali kunnossa ja siinä on kanssa tarkoitus pysyä, pieniä juttuja aattelin tehdä (H&R:n jouset ja myöhemmin ehkä koneelle jotain että saisi pari heposta lisää).
Auton lisävarustekoodit:
189 ENGINE WIRING HARNESS/BATTERY CABLE
213 PARAMETER STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
273 TELEPHONE PRE-INSTALLATION D-NET MOBILE
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
290 WINDOWBAG
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
472 ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580A LEATHER, CONDOR
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
586A LEATHER EMERALD
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
693 ALL-ROUND WD-BLUE GLASS,BAND FILTER,REAR WINDOW-ES
753 RADIO MB AUDIO 10 CC WITH VK/RDS
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
774 SHELL MODIFICATION FOR AMG-WHEELS
809 AEJ 06/1/M/X
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
877 READING LAMP IN THE REAR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
Suojaa ihmeessä auton kori. Tekniikka varmasti kestää, mutta koppa maatuu, jos meinaat talvella ajella. Hieno peli
Re: W210 E55 1998
Ei ole tarkoitus ajaa talvella kun tuolla ei ole tietääkseni yhtään talvea ajettukaan. Vähän harmittaa kun piti laittaa likaisena talliin kun ei viittinyt kesärenkailla lähteä sutimaan mihinkään pesupaikoille.
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
On hieno! Kaverilla on tuollanen saman värinen E50:nen ja on kyllä messevä laite. Itellä CLK55:nen. Lisää kuvia kiitos.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W210 E55 1998
Onnea auton hankinnan johdosta! Minulla on vahva epäily että tuliko tämä Lappeerantaan?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W210 E55 1998
Joo majailee toriparkissa yhtä kerrosta alempana kun sinun 6.3 Isän 500E ja oma bemari on siellä Taipalsaarella tallissa.karra kirjoitti:Onnea auton hankinnan johdosta! Minulla on vahva epäily että tuliko tämä Lappeerantaan?
edit. Samoilla avaimilla pääsee molempiin noihin asukasparkkeihin niin käy ihmeessä katsomassa autoa jos kiinnnostaa.
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
Terve
Kotelot kannattaa suojauttæ ainakin,on tuo väykky vaan semmoinen peli,että se ruostuu,satoi tai paistoi.
Terveisin Jamppa
Kotelot kannattaa suojauttæ ainakin,on tuo väykky vaan semmoinen peli,että se ruostuu,satoi tai paistoi.
Terveisin Jamppa
Re: W210 E55 1998
Pelko oli jo persiissä että matkalla suihkunut suola ruostuttaa väykyn tallissa No eiköhän se kevääseen selviä ja sitten pitää miettiä tuota koteloiden suojausta...jamppa kirjoitti:Terve
Kotelot kannattaa suojauttæ ainakin,on tuo väykky vaan semmoinen peli,että se ruostuu,satoi tai paistoi.
Terveisin Jamppa
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
Jees, pitää käydä 6.3:a käyttämässä tässä helmikuun aikana Toriparkissa niin samalla käy siinä alahallissa visiitillä . Minullahan on SEC siellä Taipalsaaren tallissa. Ei saatu sitä S 55 AMG Coupea sinne tallia koristamaan .Oktopuss kirjoitti:Joo majailee toriparkissa yhtä kerrosta alempana kun sinun 6.3 Isän 500E ja oma bemari on siellä Taipalsaarella tallissa.karra kirjoitti:Onnea auton hankinnan johdosta! Minulla on vahva epäily että tuliko tämä Lappeerantaan?
edit. Samoilla avaimilla pääsee molempiin noihin asukasparkkeihin niin käy ihmeessä katsomassa autoa jos kiinnnostaa.
Tuliko auto trailerilla vai lavetilla kun suolaantui? Katselin netistä rekkarin perusteella eli katsastus olisi 28.2 - 30.6.2015. Ei kun leimalle heti maaliskuun eka ja samalla auto pesuun . Ei tarvi leimalle mentäessä ottaa takaisin liikenteeseen eikä tarvi talvirenkaita.
Jos se on suolainen, ja siis hyvässä kunnossa kori + japanintuonti niin melkein jotenkin yrittäisin käyttää siinä pesuparkissa jollain tapaa - menetelmiähän on useita ... mutta kaikki ei laillisia. No joo ei kai se nyt heti ala happanemaan
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W210 E55 1998
Trailerilla tuotiin. Semmoinen nollakeli koko matkan ja ainakin yksi suolarekka tuli vastaan, teki pahaa katsoa kun suolaa oikein suihkusi kunnolla väykyn päälle Oli kyllä mielessä että kun kelit menee nollaan tai plussan puolelle ja tiet sulaa niin käytän vaikka siinä pesuparkissa. Takarenkaat on aika pitkälti silestonet niin ei oikein kiinnosta lähteä sutimaan yhtään liukkaammille teille.
Voisi sitten keväällä/kesällä kattoa jos treffattaisiin yhdessä tämän, 500E:n ja jonkun noiden sinun mersujen kanssa
Voisi sitten keväällä/kesällä kattoa jos treffattaisiin yhdessä tämän, 500E:n ja jonkun noiden sinun mersujen kanssa
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
Onnistuu! Ja vielä kerran tervetuloa mersumaailmaan vaikka olithan jo sillä 500E:llä ajellutkin . Puuhaamme oman jaoksen ajotapahtumaa 16 tai 24.5. , sekä mahdollisesti jotain talviliukkaisiin liittyvää ennen sitä.Oktopuss kirjoitti:Voisi sitten keväällä/kesällä kattoa jos treffattaisiin yhdessä tämän, 500E:n ja jonkun noiden sinun mersujen kanssa
Ai niin työkaverin poika oli ostanut veekasiväykyn, en vaan muista oliko se 420 vai 430, auton koria kunnostetaan sen kotitallissa Taipalsaaren kirkolla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W210 E55 1998
Tuli ajettua autolla tuossa pari viikkoa sitten kun kelit salli. Tuntu ihan hyvältä mitä nyt vetelee noilla kumeilla ympäriinsä urissa. Liekkö leveiden renkaiden ominaisuus vai pyöränkulmat vähän päin persettä... Takarenkaat kun vaihto ja laitto renkaisiin tarpeeksi painetta niin tuntu vähän paremmalta.
Seuraavaksi luvassa pyöränkulmien tarkastus ja pieni keväthuolto. Pitää myös ottaa paremmat kuvat kun saa auton huolella pestyä.
Seuraavaksi luvassa pyöränkulmien tarkastus ja pieni keväthuolto. Pitää myös ottaa paremmat kuvat kun saa auton huolella pestyä.
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
Ei se nyt yhtäkkiä ala ruostumaan. Eikä noi muutenkaan edes altapäin tai koteloista niin ruostu, tai jos ruostuu niin silloin on jo vähintään toinen kierros ovia ja maalattu viiteen kertaan. Suojaus toki kannattaa. Perheessä väykky jonka suurin syy ruostumiselle näyttäis olevan vaan yksinkertaisesti huonot rakenneratkaisut, ovien alareunat ruostuu kun niissä on se typerä lista pohjassa jonka väliin jää kuraa, eikä sen lisäksi sitten ihan kauhean ruosteessa ookkaan. Toki se maalipintakin on huono.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W210 E55 1998
Elikkäs auto kävi huollossa ja todettiin ainakin se että molemmat alapallot on niin väljät että pyöränkulmia on turha alkaa säätämään noilla. Liekkö tuo ohjauksesta tuleva ääni onkin noista alapalloista? Eivät sitä vielä osanneet sanoa... SRS valo palaa kun pelkääjän penkillä istuu painavempi henkilö, sanoivat että pitää se penkin tunnistin vaihtaa. Oisko kuitenkin mahdollista että oisi joku halvempi fixi tuohon (johto paskana/liitin?). Tunnistin maksaa siis 250e + työ (penkki purettava). Moottorin ilmansuodattimet oli myöskin väärät jotka tilattiin marmorilta, liekkö jotkut 420/430 suodattimet tilattu.
Eli ei mennyt ihan niinkun siinä kuuluisassa strömsössä No uusi huolto varattu jossa laitetaan nuo alapallot, kulmat säädetään, oikeat suodattimet ja tuo SRS vika hoidetaan kuntoon.
Eli ei mennyt ihan niinkun siinä kuuluisassa strömsössä No uusi huolto varattu jossa laitetaan nuo alapallot, kulmat säädetään, oikeat suodattimet ja tuo SRS vika hoidetaan kuntoon.
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
Miltäs tälläinen nyt tuntuu ajella sinun entisen E36 "M3" jälkeen?
Minullakin salaa ollut haaveissa W210 AMG jo jonkin aikaa kun noita jotenkin järjellisellä rahalla pystyy hankkimaan, ainakin vielä. Tiedä sitten miten hinnat tuosta alkavat kehittymään.
Pitäisi melkein jossain päästä sitten kokeilemaan tai edes kyytiin ennen ostohousujen vetoa jalkaan kun tuo automaatti on aika vieras ja hieman näppylöitä aiheuttava kapistus.
Minullakin salaa ollut haaveissa W210 AMG jo jonkin aikaa kun noita jotenkin järjellisellä rahalla pystyy hankkimaan, ainakin vielä. Tiedä sitten miten hinnat tuosta alkavat kehittymään.
Pitäisi melkein jossain päästä sitten kokeilemaan tai edes kyytiin ennen ostohousujen vetoa jalkaan kun tuo automaatti on aika vieras ja hieman näppylöitä aiheuttava kapistus.
Re: W210 E55 1998
Aika eri planeetaltahan nuo on M3 oli enemmän semmonen karting auto ajaa (matala, tarkka ohjaus yms), mersu taas tuntuu enemmän ihan normaalilta sedanilta eikä miltään urheiluautolta. Ei sillä että mersu olisi huono ajaa, ohjaushan on paljon tarkempi kun vaikka W124:ten kuulamutteri ohjaus ja alusta on kuitenkin kohtuu jämäkkä. Tähän on tosin vaihdettu orkkis iskarit noihin Koneihin, joten voi olla että kallistelee vähemmän mitä alkuperäinen.
Suorituskyvyssä mersu kyllä vie M3:sta. Tehoa ja vääntöä molempia enemmän ja laakeammalla kierrosalueella. Tekee ajamisesta paljon vaivattomampaa kun ei tarvii aina huudattaa konetta jos haluaa kiihdyttää kovemmin. Tuo 5-vaihteinen automaatti toimii mielestäni oikein hyvin ja vaihdot on kohtuu sulavia ja nopeita.
Eli sanoisin näin että bemari oli parempi ajaa mutkapätkiä ja ehkä hauskempi kun oli manuaali ja tuommoinen kierroskone. Mersu taas enemmän mukavuuspainoitteinen pitkänmatkan cruiseri jossa löytyy tarvittaessa tehoa. Jokapäiväisenä käyttiksenä jos jompikumpi olisi niin kyllä valinta kallistuisi mersuun ehdottomasti.
Suorituskyvyssä mersu kyllä vie M3:sta. Tehoa ja vääntöä molempia enemmän ja laakeammalla kierrosalueella. Tekee ajamisesta paljon vaivattomampaa kun ei tarvii aina huudattaa konetta jos haluaa kiihdyttää kovemmin. Tuo 5-vaihteinen automaatti toimii mielestäni oikein hyvin ja vaihdot on kohtuu sulavia ja nopeita.
Eli sanoisin näin että bemari oli parempi ajaa mutkapätkiä ja ehkä hauskempi kun oli manuaali ja tuommoinen kierroskone. Mersu taas enemmän mukavuuspainoitteinen pitkänmatkan cruiseri jossa löytyy tarvittaessa tehoa. Jokapäiväisenä käyttiksenä jos jompikumpi olisi niin kyllä valinta kallistuisi mersuun ehdottomasti.
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
Uusi ja vanha vierekkäin
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
Törmättiinkin joo vapunpäivänä tallissa. Hieno auto ja aika makeat äänet . Ei kun Saimaan Tähteen sitten molemmilla autoilla .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W210 E55 1998
Sain vihdoinkin pestyä väykyn
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
No huhhuh kun on hieno auto Itse olen ihan hulluna noihin 210 malleihin ja kun luukussa lukee vielä AMG niin vielä parempiOktopuss kirjoitti:Sain vihdoinkin pestyä väykyn
[ https://lh4.googleusercontent.com/-z6OCxRSCx3o/VUutYCkEzlI/AAAAAAAAACM/uaL2nPd7upU/w1297-h973-no/20150507_160210.jpg ]
[ https://lh5.googleusercontent.com/-DAgojQ2ySPQ/VUutYTzWKEI/AAAAAAAAACQ/fhLvyMUWwJA/w1443-h973-no/persse.png ]
Re: W210 E55 1998
Auto tuli taas otettua ajoon noin kuukausi sitten ja hyvin on pelannut. Öljyt pitäisi pikkuhiljaa vaihtaa mutta taidan 10tkm välein tähän vaihtaa ne. Bemariin tuli vaihdettua 5000km välein öljyt.
Takarenkaita kattelin tuossa kun tarkastin rengaspaineet ja totesin että alkavat olemaan aika loppu. Ihmeen nopeasti ovat kuluneet kun viime vuoden huhtikuussa vaihdoin uudet. Kulmat tarkastettiin vähän sen jälkeen kun renkaat vaihdettiin joten tuskimpa siinä syy kulumiseen (liekkö raskas kaasujalka? ) Onkos porukoilla kokemusta noista halvemmista kumeista ja mikä olisi hyvä merkki/malli? Tiedän että jotkut kiinakumit alkaa olemaan ihan hyviäkin mutta mikä olisi hyvä tuossa vakiokoossa E55:een (235/40/18 edessä ja 265/35/18 takana)
Takarenkaita kattelin tuossa kun tarkastin rengaspaineet ja totesin että alkavat olemaan aika loppu. Ihmeen nopeasti ovat kuluneet kun viime vuoden huhtikuussa vaihdoin uudet. Kulmat tarkastettiin vähän sen jälkeen kun renkaat vaihdettiin joten tuskimpa siinä syy kulumiseen (liekkö raskas kaasujalka? ) Onkos porukoilla kokemusta noista halvemmista kumeista ja mikä olisi hyvä merkki/malli? Tiedän että jotkut kiinakumit alkaa olemaan ihan hyviäkin mutta mikä olisi hyvä tuossa vakiokoossa E55:een (235/40/18 edessä ja 265/35/18 takana)
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
Autoon vaihdettiin nyt tehostimen pumppu josta ääni tuli kääntäessä. Nyt ainakin tuo ääni on hävinnyt mutta alustalähtien auton ohjaus on ollut mielestäni liian kevyt, ihan kun tehostus on kokoajan tapissa (autossa siis parametriohjaus). Eikä ohjaus myöskään tunnu nopeuden kasvaessa jämäköityvän yhtään vaan pysyy yhtä löysänä kokoajan.
Eli voisiko tuossa parametriohjauksessa olla jotain vikaa? Ilmeisesti hammastangossa on jonkinlainen venttiili tuohon liittyen mihin menee sähköliitin. Pystyykö tuota jotenkin testaamaan että onko rikki?
Eli voisiko tuossa parametriohjauksessa olla jotain vikaa? Ilmeisesti hammastangossa on jonkinlainen venttiili tuohon liittyen mihin menee sähköliitin. Pystyykö tuota jotenkin testaamaan että onko rikki?
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
Soittelin tänään KL-varaosalle ja kyselin tuota venttiiliä joka tulee hammastankoon. 280e kl:ssä ja sitten kysyin vielä paikallisesta merkkiliikkeestä ja 290e. Foorumilta löytyi joku vanha aihe missä käsiteltiin parametriohjausta ja sanottiin että venttiili voi vikautua välillä. Ei kai tuossa muita venttiilejä ole kun tuo? (sijaitsee siinä rattiakselin juuressa).
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
Ei oo muita venttiilejä.Oktopuss kirjoitti:Soittelin tänään KL-varaosalle ja kyselin tuota venttiiliä joka tulee hammastankoon. 280e kl:ssä ja sitten kysyin vielä paikallisesta merkkiliikkeestä ja 290e. Foorumilta löytyi joku vanha aihe missä käsiteltiin parametriohjausta ja sanottiin että venttiili voi vikautua välillä. Ei kai tuossa muita venttiilejä ole kun tuo? (sijaitsee siinä rattiakselin juuressa).
Re: W210 E55 1998
Partsinumero näyttää olevan A2104603784. Aika hintsusti näyttää olevan esim Ebayssä, ei yhtään. Kandee kysyä Bald.de suoraan.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W210 E55 1998
Muistaakseni tuossa venttiilissä oli todella pienet reiät, ei vaadi paljoa paskaa niin tukkeutuu/jumii. Että kannatta se ensin tarkistaa ennen kuin turhaan tilailee monen sadan osaa.
Re: W210 E55 1998
Jep kokeillaan tuo puhdistus aluksi jos lähtis sillä workkii. Tilasin myös eteen camberinsäätöpultit kun kuluttaa sisäreunaa ja vakiona camberia ei saa säädettyä.
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
Auto taas otettu ajoon ja johan parani ajettavuus uusilla eturenkailla. Vanhoista oli mennyt sisäreunat sileiksi kun oli liikaa camberia. Nyt kun on kulmat kunnossa ja uudet renkaat niin tuntuu todella hyvältä. Keulan pitokin parani huomattavasti. Alla vielä pikainen räpsy iltalenkin jälkeen.
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Re: W210 E55 1998
Pansu kirjoitti:Muistaakseni tuossa venttiilissä oli todella pienet reiät, ei vaadi paljoa paskaa niin tukkeutuu/jumii. Että kannatta se ensin tarkistaa ennen kuin turhaan tilailee monen sadan osaa.
Se venttiili on jäänyt jumiin täysille eikä pienennä tehostusta vauhdin kasvaessa jos venttiili ei saa ohjaussähköjä ohjaus on yhtä raskas kun ilman parametriojausta olevassa hammastangossa.
MB W-210 200cdi vm 99
Re: W210 E55 1998
Auton kanssa ei ole paljon tapahtunut muuta kun ajamista. Viime kuussa tuli käytyä Kouvolassa Kevättähti tapahtumassa ja Lappeenrannan lentokentällä kokeilemassa 1/4 maili ja loppunopeus. Tulokset olivat ihan ok, 14.132s varttimaili ja 1600m loppunopeus 238km/h. Olisi tehnyt mieli vetää toinenkin veto mutta piti lähteä jo töihin niin ei kerennyt.
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"