S124 jäähdytin vuotaa - voiko korjata?
S124 jäähdytin vuotaa - voiko korjata?
Turbodiesel merkkaa reviirinsä nykyään tiputtamalla muutaman jäähdytysnestetipan keulansa alle. Vuotokohta on apukuskin puolella, siinä alavesiletkun ja vedenpoistohanan yläpuolella.
Autossahan on muovipäätyinen jäähdytin, ja altapäin tarkasteltuna vesi tulee sieltä jostain muovipäädyn sisältä. Voikos tällaista jäähdytintä korjata millään tavoin? Mitään paikkauspulvereita en aio käyttää.
Autossahan on muovipäätyinen jäähdytin, ja altapäin tarkasteltuna vesi tulee sieltä jostain muovipäädyn sisältä. Voikos tällaista jäähdytintä korjata millään tavoin? Mitään paikkauspulvereita en aio käyttää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Onko noissa syyläreissä kuinka paljon eroa W124:n sisällä? Eli käykö turboon jonkun muun mallin syyläri?
Edit: Soittelinpa paikalliselle Kennopisteelle. Sanoi, että kertakäyttökamaa, ja tarjosi uutta jäähdytintä. Näinkö on?
Uuden syylärin hinta 326-332 euroa. Hmn.
Edit: Soittelinpa paikalliselle Kennopisteelle. Sanoi, että kertakäyttökamaa, ja tarjosi uutta jäähdytintä. Näinkö on?
Uuden syylärin hinta 326-332 euroa. Hmn.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kaikissa 300 Turboissa (4matic,TDT, kapeekylkiset, E-mallit sun muut) näyttäisi olevan sama syyläri (A 124 500 00 02, vanhempi malli A 124 500 31 03), joita ei pikaisella tutkinnalla tietenkään löytynyt mistään muusta 124-mallista.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
W124 250 dieseliin syyläri 135 euroa.Taisi olla nissen merkkinen...
Tuolta lisää
http://212.83.117.146/~mersu/forum/view ... ght=#47059
Tuolta lisää
http://212.83.117.146/~mersu/forum/view ... ght=#47059
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
Olisiko se merkki Nissens? Minulla on ainakin sellainen.
http://www.nissens.dk/
http://www.nissens.dk/
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Aiheeseen liittyvää...
Jäähdytinneste painesäiliön korkki voi olla hyvä vaihtaa/tarkistaa. Ajan mittaan se ei toimi/aukea oikeilla paineilla jolloin jäähdytin järjestelmään tulee liikaa paineita.
Toki jäähdyttimet ovat kulutustavaraa nykyjään.
Kokeilin aikanaan 240D ajaa korkki "auki" vähäsen niin että paineet pääsivät pois ja toimi ihan hyvin eikä nostanut lämpöjä.Mutta sehän oli kunnon mersu.
Jäähdytinneste painesäiliön korkki voi olla hyvä vaihtaa/tarkistaa. Ajan mittaan se ei toimi/aukea oikeilla paineilla jolloin jäähdytin järjestelmään tulee liikaa paineita.
Toki jäähdyttimet ovat kulutustavaraa nykyjään.
Kokeilin aikanaan 240D ajaa korkki "auki" vähäsen niin että paineet pääsivät pois ja toimi ihan hyvin eikä nostanut lämpöjä.Mutta sehän oli kunnon mersu.
A170cdi-00 1999-
Niinhän tuo taisi ollakin...AriK123 kirjoitti:Olisiko se merkki Nissens? Minulla on ainakin sellainen.
http://www.nissens.dk/
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Hankala saada hyvää koska kennon ja muovipäätyjen välissä on kumitiiviste joka pursottaa tai paskaa välissä....Jani kirjoitti:Jos se vuotaa kennon ja päädyn välistä, saattaa "kiinnityskynsiä" kiristämällä saada pitämään
Ainakin yhden oon onnistunut "korjaamaan" tuolla tavalla.
Niitä käy myös korjata jolloin laitetaan uusi kenno(kuparista) vanhan tilalle vanhan muovipäätyihin kiinni,
jolloin mersun merkki säilyy.
"Ongelmana" uudemmissa on se että nämä ns. kiinnityskynnet ovat tehty erinlailla niissä muovipäätyjen ympäri kiertää hmm... empä osaa selittää kunnolla mutta kynnet puuttuu.
En ole ihan ajan tasalla ja en muista että pystyikö myös niihin vaihtamaan kennon.
"Kynnettömät" ovat kestävempiä koska ei ole kynsiä jotka oikenee.
A170cdi-00 1999-
Korkki on ehkä kuukauden vanha ja oikean tyyppinen. Jäähdytin on muuten ensiluokkaisessa kunnossa, sehän tässä harmittaakin, jos uuden joutuu tuon "pikkuvian" takia ostamaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Korjauksen onnistuminen riippuu jäähdyttimen rakenteesta ja materiaalista. Omassa alummiinijäädyttimesä oli vaakapillistö tehty pyöreästä alumiiniputkistosta. Jokaisen vaakapillin päässä on kumitiiviste. Kumitiivisteet pykivät ja jäähdytin vuoti. Putkien päiden tiivisteiden korjaaminen voisi onnistua jollakin tiivistemassalla ulkoapäin. En kehdannut askarrella mokoman kanssa.
Suosiolla ostin uuden tarvikejäähdyttimen, muistaakseni 125 eur.
Tarkistappa vuotaako letkun juuresta. Yhdessä mesessä vuoti letkun kudoksen kautta nestettä pitkin muovipäätä. Letkussa oli sen verran varaa, että katkaisin klemmarin rikkoman kohdan pois ja klemmari taas kiinni ja vuoto lakkasi.
Suosiolla ostin uuden tarvikejäähdyttimen, muistaakseni 125 eur.
Tarkistappa vuotaako letkun juuresta. Yhdessä mesessä vuoti letkun kudoksen kautta nestettä pitkin muovipäätä. Letkussa oli sen verran varaa, että katkaisin klemmarin rikkoman kohdan pois ja klemmari taas kiinni ja vuoto lakkasi.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 12.01.2004 18:35
- Paikkakunta: Saarijärvi
Jäähdytin
Mä laitoin VALEO-merkkisen jäähdyttimen 124:seen Diisseliin , KL pyysi siitä 125 , mutta sain tingittyä tasan satasella ...
Näyttäis olevan alumiinia tää uusi , entinen oli kuparinväristä ainakin...
Helppo ja nopea vaihtaa ja ei ollu mielestäni pahanhintainenkaan..
Lycka till , laitahan vuodot kuriin
Näyttäis olevan alumiinia tää uusi , entinen oli kuparinväristä ainakin...
Helppo ja nopea vaihtaa ja ei ollu mielestäni pahanhintainenkaan..
Lycka till , laitahan vuodot kuriin
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Riippu paljolti mistä/minkä takia vuotaa. Jos muovihalki, kiinnitykset pääseet irti voi ehkä korjata.
Todennäköisesti ei.
Neste vuodot ilmenevät aina/herkinten kun ilmat kylmenevät silloin nesteet "pursuaa" jostain raosta.
Monestihan viat ovat just tollaisia pieniä jonka seurauksena vaihtaa joutuu koko osan, harmillista kyllä.
Nykyjään uusissa autossa voi esim. olla auton kaikki mittari valot LED:llä siis "ikuisia" mutta jos joku/useampi jostain syystä ei toimi niin ei muuta kuin uus mittari ja ~550e köyhempi (pikkuvika).
Miksi pitäi pystyä vaihtamaan "valoja" kun saa uusia koko mittareita.
Todennäköisesti ei.
Neste vuodot ilmenevät aina/herkinten kun ilmat kylmenevät silloin nesteet "pursuaa" jostain raosta.
Monestihan viat ovat just tollaisia pieniä jonka seurauksena vaihtaa joutuu koko osan, harmillista kyllä.
Nykyjään uusissa autossa voi esim. olla auton kaikki mittari valot LED:llä siis "ikuisia" mutta jos joku/useampi jostain syystä ei toimi niin ei muuta kuin uus mittari ja ~550e köyhempi (pikkuvika).
Miksi pitäi pystyä vaihtamaan "valoja" kun saa uusia koko mittareita.
A170cdi-00 1999-
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Joskus korjautin Volvo 244:sen syylärin, uudet kennot vanhoihin päätyihin. Maksoi käytännössä saman verran kuin uusi syyläri eli saavutettu hyöty oli minimaalinen, no tulipahan tuettua turkulaista käsityötä.
Nissensin syyläreistä on tosi hyviä kokemuksia, ollut niitä autoissa kuten mm.Isobemussa, ovat halpoja kuin makkara ja sopivat hyvin paikalleen.
Itse asiassa tämä mun tietokonekin jäähtyy Nissensin syylärillä, joskin Nissens tarkoitti tämän kuparisen arctic-mallin kennoston kyllä alun perin Ford Granadan lämppärinkennoksi... No minusta se on kuparin väärinkäyttöä tunkea uutta kaunista kennostoa johonkin Voorttiin sisälle Ennemmin kunnolla kiillotuslaikkaa ja tietokoneen kopan päälle näytille...
Pahoin pelkään että Timo ei kyllä mistään nissensistä innostu jollei siinä ole MB:n varaosanumeroa stanssattuna.
Nissensin syyläreistä on tosi hyviä kokemuksia, ollut niitä autoissa kuten mm.Isobemussa, ovat halpoja kuin makkara ja sopivat hyvin paikalleen.
Itse asiassa tämä mun tietokonekin jäähtyy Nissensin syylärillä, joskin Nissens tarkoitti tämän kuparisen arctic-mallin kennoston kyllä alun perin Ford Granadan lämppärinkennoksi... No minusta se on kuparin väärinkäyttöä tunkea uutta kaunista kennostoa johonkin Voorttiin sisälle Ennemmin kunnolla kiillotuslaikkaa ja tietokoneen kopan päälle näytille...
Pahoin pelkään että Timo ei kyllä mistään nissensistä innostu jollei siinä ole MB:n varaosanumeroa stanssattuna.
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Palautetaas vanha aihe päivän valoon. Miulla alko toi 123:nen vuotamaan nestettä kennon ja päädyn välistä. Koitan ekaks tiukata kynsiä, ja jos se ei auta, niin puran tuon päädun irti ja tutkin onko siinä välissä joku tiiviste, jonka vois uusia tai korvata sikafleksillä. Raportoin tapahtumien kulusta.Jani kirjoitti:Jos se vuotaa kennon ja päädyn välistä, saattaa "kiinnityskynsiä" kiristämällä saada pitämään
Ainakin yhden oon onnistunut "korjaamaan" tuolla tavalla.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Tiivistehän siellä oli, ja ihan koppura. Voi tosin olla, et vuoto on myös putkien liitoksissa päätypeltiin, joten löin vuotokohdan putkia kartiotuurnalla päistään hieman laajemmiksi, varmuuden vuoksi. Huomenna käyn hakee O-rengas nauhaa, jonka laitan tiivisteen tilalle ja sit siihen sikafleksiä höysteeks. "Hyvä siitä tulee ku sen liimaa."
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Sehän olikin site melkosen mahoton paikka saaha tuota enää kasaan, joten ostin suosiolla uuden syylärin. Nissenssille jäi hintaa reilut 170 egee.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
No niin, mainitaanpa tässä myös se, että minäkin ostin tuossa talvemmalla jo uuden jäähdyttimen. Hintaa Nissensille jäi 250 euroa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
www.motonet.fiPerttu K kirjoitti:No kun tälle tielle lähdettiin. Niin tilasin minäkin tänään uuden jäähdyttimen, 124 500 00 02, eli turbon jäähdyttimen. Paikallinen jäähdytinkorjaamo tarjosi halpaa Marelli 250€ ja hyvää 290€. Suositteli lämpimästi kalliimpaa. Tapojeni vastaisesti kuuntelin neuvoa ja ostin kalliimman.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.