Projekti 450 SEL 6.9 on muuttanut Ruotsiin elokuussa 2019
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Oli iloinen yllätys ku satuttiin olemaan cruising iltana keskustassa. En muistanut yhtään, että oli kuun eka perjantai. Vielä kivempi oli törmätä tähän autoon ja Karraan. Kiitos kun jaksoit esitellä ja kertoa.
P.S. Painukoot jorpakkoon kaikki väheksyjät ja juuri nämä peukalolla hinkkaajat.
P.S. Painukoot jorpakkoon kaikki väheksyjät ja juuri nämä peukalolla hinkkaajat.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kiva oli jutella pitkästä aikaa joo. Siinähän pyöri foorumilaisia myös, sekä Klubin henkilökuntaa että myös Karel Kakon ex-6.9:n edellinen ja nykyinen omistaja(suku) yhtaikaa . Meillä riitti aika hyvin juttua nimittäin.Tape kirjoitti:Oli iloinen yllätys ku satuttiin olemaan cruising iltana keskustassa. En muistanut yhtään, että oli kuun eka perjantai. Vielä kivempi oli törmätä tähän autoon ja Karraan. Kiitos kun jaksoit esitellä ja kertoa.
P.S. Painukoot jorpakkoon kaikki väheksyjät ja juuri nämä peukalolla hinkkaajat.
Juu suuttimet ei ole missään astronomisissa hinnoissa:
http://www.ebay.de/itm/200975236651?_tr ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;
Sanotaanko näin että käyttikset on noin 90% kunnossa molemmat, 10 % on pikkuvikoja jotka eivät juurikaan haittaa ajamista. 300 SEL 6.3 on tilanteeseen nähden samanlaisessa kunnossa, SEC voisi olla jopa 100% kunnossa koska se toimii nyt. Kesäajoa ei webaston toimimattomuus (kv-pumppu sekä puhallin rikki) mutta joku muu voisi rankata 90 % tasolle esim kromikaarien ja pikkuruosteiden takia . SLC on projektistatuksella (leima monta vuotta vanha) ja niin on tämä 6.9, ajattelin ottaa sen pois vakuutuksista (jos se nyt onnistuu edes, tai irtisanon vakuutuksen) koska se kannattaa rekisteröidä vasta sitten kun saan siihen uudet ruiskusuuttimet.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5680
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projektina 450 SEL 6.9
mites toi suuttimien kierre, muistaakseni M103 koneessa on taajempi nousu putken kierteessä mitä vanhemmissa K-jeteissä
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Vanhoiissa koneissa on ihan sama suutin. Muistaakseni M103:een ei ikinä muuttunut uudempi, tiheäkierteinen suutin. Se tuli ensimmäisen uudempiin M116-M117:iin. Sitä suutinta ei sitten tuohon hintaan saakkaan.touhottaja kirjoitti:mites toi suuttimien kierre, muistaakseni M103 koneessa on taajempi nousu putken kierteessä mitä vanhemmissa K-jeteissä
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tuon ebayn soveltuvuustaulukon mukaan tämä suutin ei käy siis 560 SECciin, kuten kerroitkin. Eli uudemmissa kasikoneissa, 1985 alkaen onkin eri suutin. Taas oppi jotain uutta!unski kirjoitti:Vanhoiissa koneissa on ihan sama suutin. Muistaakseni M103:een ei ikinä muuttunut uudempi, tiheäkierteinen suutin. Se tuli ensimmäisen uudempiin M116-M117:iin. Sitä suutinta ei sitten tuohon hintaan saakkaan.
EDIT ebayssa uudempi suutin, numerolla 0437502054: http://www.ebay.de/itm/1-X-BOSCH-Einspr ... 3cfbe4732a" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
PDR eli Painless Dent Repair a.k.a. Koukkumies kävi tutkimassa autoa. Vasemman takaoven alaosan klommo suoristettiin vedenpoistoreiän kautta mutta syvän ja terävän vekin takia maalipinta antautui, perhana. Eli se paneli menee maalattavaksi mutta ei nyt tarvi ainakaan kitata. Seuraavaksi työn alle otetaan vasen etupyöränaukko (menee maalaukseen joka tapauksessa) ja konepelti sekä katon/C-pilarin yhtymäkohta jotka yritetään painaa suoriksi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kuule karra, se Juvalla mainitsemani auton rumuus katosi heti, kun barokit tuli alle . Ehkä noilla mustilla vanteilla mustat kumipuskurit vielä korostuivat.karra kirjoitti:Kesäöinen sneaky peak:
[ http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/1980%20450%20SEL/P7010400_zpsqbw0q8x2.jpg ]
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Projektina 450 SEL 6.9
En ole kerinnyt oikein muita kuvia ottaan, tässä toisesta takakulmasta samalta yöltä:
Tulis nyt ne perhanan ruiskusuuttimet, matkalla ovat jo...
Tulis nyt ne perhanan ruiskusuuttimet, matkalla ovat jo...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Sitten kun säädät seosta, niin säätöruuvin tulppa pitää aina ruuvata takaisin säädön jälkeen. Tulppa tiivistää aukon joka on suorassa yheydessä imusarjaan.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Jumalaare; suuttimet vaihdettu ja ero on kuin yöllä ja päivällä! Puistamiset on tiessään, auto kehrää tasaisesti kuin kissa. Veto on parempi ja kierrosherkkys loistava, mieletöntä ! Ihan kuin eri autolla ajaisi.
No joo vero menee maksuun 16.7. ja sitten auto on rekisteröitävä. Ajattelin tässä välissä kokeilla jos tämä jollekin kelpaisi, silloin syksyllähän pidin tätä hetken aikaa nettiautossa ja ajattelin tänä iltana virittää tästä uuden ilmoituksen. Pitää vaan miettiä tuotteelle jokin hinta.
Autossahan ei ole mitään tiedossa olevaa vikaa, eikä varmaan piilovikaakaan. Antaisin mielelläni tämän jollekin joka veisi homman loppuun eli kosmeettisia asioita; muutama kohta pitää maalata eli vasen etupyöränkaari, oikea takapyöräkaari, takaikkunan aluspelti sekä oikean etuoven ja vasemman takaoven alapaneeli. Koukkumies tulee alkavalla viikolla oikaisemaan ne pari klommoa mitä vielä on.
Jos ei kelpaa niin jatkan tätä itse ensi talvena. Penkit on suuri kysymysmerkki, meneekö ne MR tarkastuksesta läpi patinoituneena vaiko ne pitää uusia...
No joo vero menee maksuun 16.7. ja sitten auto on rekisteröitävä. Ajattelin tässä välissä kokeilla jos tämä jollekin kelpaisi, silloin syksyllähän pidin tätä hetken aikaa nettiautossa ja ajattelin tänä iltana virittää tästä uuden ilmoituksen. Pitää vaan miettiä tuotteelle jokin hinta.
Autossahan ei ole mitään tiedossa olevaa vikaa, eikä varmaan piilovikaakaan. Antaisin mielelläni tämän jollekin joka veisi homman loppuun eli kosmeettisia asioita; muutama kohta pitää maalata eli vasen etupyöränkaari, oikea takapyöräkaari, takaikkunan aluspelti sekä oikean etuoven ja vasemman takaoven alapaneeli. Koukkumies tulee alkavalla viikolla oikaisemaan ne pari klommoa mitä vielä on.
Jos ei kelpaa niin jatkan tätä itse ensi talvena. Penkit on suuri kysymysmerkki, meneekö ne MR tarkastuksesta läpi patinoituneena vaiko ne pitää uusia...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tietysti menee patinoituneena, jos ne vaan ovat ehjät.karra kirjoitti: Jos ei kelpaa niin jatkan tätä itse ensi talvena. Penkit on suuri kysymysmerkki, meneekö ne MR tarkastuksesta läpi patinoituneena vaiko ne pitää uusia...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Täsäs onkin se kysymys että mikä on ehjä . Kuskin penkin pari halkeamaa repesivät auki kun autolla on nyt tässä ajettu. Mutta ne näyttää edelleen halkeamilta, ei repeämiltä . Eli eivät repsota, siinä pinnassa on vaan halkeaman näköinen viiru.Timo L. kirjoitti:Tietysti menee patinoituneena, jos ne vaan ovat ehjät.karra kirjoitti: Jos ei kelpaa niin jatkan tätä itse ensi talvena. Penkit on suuri kysymysmerkki, meneekö ne MR tarkastuksesta läpi patinoituneena vaiko ne pitää uusia...
Niin unohtui mainita että vanhat ruiskunsuuttimet oli todella likaisia (varreltaan); niissä oli mustaa sontaa ja tahmaa sekä kökköjä, varmaan jenkeissä käytössä ollut EGR on liannut noita imukanavia. Suuttimen kärki näytti puhtaalta.
Tulin töihin tällä ja on se vaan nyt ihan toisenlainen auto, kun se nykiminen on tiessään niin alustan pehmeys, mukavuus ja auton yleinen hiljaisuus tulee esille. Kuulee vaan sen kellon tikityksen . Tuo on ollut aikakaudellaan varmaan maaliman parhaita autoja ajomukavuudeltaan, ellei sitten sitikkamiehet toista väitä. Mikähän iso kissa oli tuona ajankohtana tuotannossa, eli 1975 - 1980?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Eiköhän CX sitikka liene jo tuolla aikavälillä valmistuksessa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kyllä ne sitten kannattaa korjauttaa. Nahkapaikka alapuolelle liimaten?karra kirjoitti:Täsäs onkin se kysymys että mikä on ehjä . Kuskin penkin pari halkeamaa repesivät auki kun autolla on nyt tässä ajettu. Mutta ne näyttää edelleen halkeamilta, ei repeämiltä . Eli eivät repsota, siinä pinnassa on vaan halkeaman näköinen viiru.Timo L. kirjoitti:Tietysti menee patinoituneena, jos ne vaan ovat ehjät.karra kirjoitti: Jos ei kelpaa niin jatkan tätä itse ensi talvena. Penkit on suuri kysymysmerkki, meneekö ne MR tarkastuksesta läpi patinoituneena vaiko ne pitää uusia...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tarttis saada kattoverhoilun oikean puolen muovipaneli irti, se jossa kauhukahvat kiinni. B-pilarin verhoilu on jo irti sekä kauhukahvat. Edestä panelia taitaa pitää aurinkolipan kiinnike ja takaa vissiin C-pilarin verhous.
Kuinka C-pilarin verhouksen saa irti?
Tarttee vissiin ottaa takapenkki sekä selkänoja pois, ja ehkä takalaisin yläpuolinen muovipaneli? Kaikki tuntuu olevan niin pirun piukassa eikä raaskis väkivaltaa käyttää...
Kuinka C-pilarin verhouksen saa irti?
Tarttee vissiin ottaa takapenkki sekä selkänoja pois, ja ehkä takalaisin yläpuolinen muovipaneli? Kaikki tuntuu olevan niin pirun piukassa eikä raaskis väkivaltaa käyttää...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Eikös se lähde vetämällä "autoon" päin.karra kirjoitti: Kuinka C-pilarin verhouksen saa irti?
.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Ilmeisesti se sekä takaikkunan yläpuolinen paneli lähtee juuri vetämällä. Lisää voimaa!tango kirjoitti:Eikös se lähde vetämällä "autoon" päin.karra kirjoitti: Kuinka C-pilarin verhouksen saa irti?
.
Läysin netistä tällaisen jutun kun takalasia irroitettiin:
The chrome trim was removed - starting with the horizontal bottom piece and then followed by the two upper halfs - the lower trailing edge piece pulls directly backwards and the side pieces at right angles to the opening
The rear seat, upper rear headliner trim (sfter removing rear light) and both rear side C pillars panels were removed by puling directly forwards.
The interior trim at the base of the rear window is removed by releasing the blue plastic nuts in the boot under the parcel shelf - my 450 had four nuts but this car has a nut at either end and two bent metal clips in the central positions.
The rear Hand grips were removed, reading lights removed and then using a small hook the clip can be disengaged through the reading light aperture on each side and the side panels left loose around the rear window rubber.
The wiring on each side needs to be inbolted on the RH side (earthing point) and unplugged on the LH side (power supply)
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Katsoppas jos noista löytyy vinkkiä tai apuja
http://www.topklasse.net.au/forums/show ... php?t=3600" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.truegamefishing.com/116/Inte ... lLeft2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.truegamefishing.com/116/Inte ... elLeft.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.topklasse.net.au/forums/show ... php?t=3600" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.truegamefishing.com/116/Inte ... lLeft2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.truegamefishing.com/116/Inte ... elLeft.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kiitos, tuon mukaan C-pilarin verhouspalassa olisi alapäässä lipareet jossa ruuvit. Ylhäältä vaan vetämällä.
Tarttee kantaa noi sohvat ulos sitten ja alkaa irrottaan päreitä...
Kyllä ottaa päähän purkaa, kun tuo klommo tuli siis rahdin yhteydessä; Jose steppalllut auton katolla tennareineen .
Tarttee kantaa noi sohvat ulos sitten ja alkaa irrottaan päreitä...
Kyllä ottaa päähän purkaa, kun tuo klommo tuli siis rahdin yhteydessä; Jose steppalllut auton katolla tennareineen .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Takaikkunan yläpaneli lähti irti vetämällä sitä eteenpäin. C-pilarin verhouspanelin yläreuna lähti kiskaisemalla sitä vaan ulos, alhaalta se on jossain kiinni, vissiin ruuveilla hatuhyllyn alla. Katon sivupaneli lähti irti irroittamalla ensin A- ja B-pilarien verhouksen, aurinkolipan, kauhukahvat ja nuo edellä mainitut C-pilarin ja takaikkunan yläpanelit.
Koukkumies pääsi sitä kautta painamaan katon klommon suoraksi. Konepelti sekä vasen pyöränkaari suoristettiin myös. Auto on nyt valmis lasiliikkeeseen takalasin irrotukseen ja sitten maalaamoon.
Tänään loppui sopivasti ajoaika tarrakilvistäkin .
Koukkumies pääsi sitä kautta painamaan katon klommon suoraksi. Konepelti sekä vasen pyöränkaari suoristettiin myös. Auto on nyt valmis lasiliikkeeseen takalasin irrotukseen ja sitten maalaamoon.
Tänään loppui sopivasti ajoaika tarrakilvistäkin .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Mitenköhän tuo takarekisterikilven asennus? Itse haluaisin tästä ns suomilookin eli laittaisin sinne sen ison kromatun kilvenaluslevyn. Sain vaan sellaisen mielipiteen että auto pitäisi tehdä sen näköiseksi kun se olisi ollut silloin uutena tänne tuotu, eli teoriassa muutto- tms tuontiautona jenkeistä koska suoraan tänne Härmään jenkkimallia ei olisi saanut. Silloinhan kilvet pitäisi olla lyhyitä N-kilpiä, tosin N kirjaimen jälkeen tuli J ja nyt oli menossa C ennen kuin nämä uudet miniatyyrikilvet ovat tulleet.
Eli sen mukaan lyhyt enintään 5-merkkinen olis saatava. Etupuskurin koloon ei nimittäin kuusimerkkinen sovi. Mutta miten takakilpi olisi silloin laitettu, noh sama kysymyshän on nyt siis esillä, eli jenkeistä tuotu auto? Sopiiko tällaiseen se suomimallisen taustalevy, omasta mielestäni sopii. Sitten pitää porata reiät kilvenaluslevylle koska jenkkireiät on liian etäällä korkeussunnassa. Suomimallinen taustalevy peittää juuri ne jenkkikipien reiät.
Tai minun pitää tehdä kilvenaluslevyn kilvenaluslevy joka sopii jenkkireikiin. Sitten siihen reiät jotta suomimallinen aluslevy saadaan paikoilleen, ja varsinainen rekisterikilpi siihen. Mutta 5-merkkisenä koska eteen ei virallisesti/suoraan mahdu 6-merkkinen.
Eli sen mukaan lyhyt enintään 5-merkkinen olis saatava. Etupuskurin koloon ei nimittäin kuusimerkkinen sovi. Mutta miten takakilpi olisi silloin laitettu, noh sama kysymyshän on nyt siis esillä, eli jenkeistä tuotu auto? Sopiiko tällaiseen se suomimallisen taustalevy, omasta mielestäni sopii. Sitten pitää porata reiät kilvenaluslevylle koska jenkkireiät on liian etäällä korkeussunnassa. Suomimallinen taustalevy peittää juuri ne jenkkikipien reiät.
Tai minun pitää tehdä kilvenaluslevyn kilvenaluslevy joka sopii jenkkireikiin. Sitten siihen reiät jotta suomimallinen aluslevy saadaan paikoilleen, ja varsinainen rekisterikilpi siihen. Mutta 5-merkkisenä koska eteen ei virallisesti/suoraan mahdu 6-merkkinen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tähän tulee nyt 6-merkkiset rekisterikilvet. Olin maanantaina yhteyksissä konttorille että katsovat kaiken valmiiksi jotta saan kilvet kainaloon perjantaina. Tiistaina soittivat että ne painot oli kadonneet joten lähetin uudestaan valokuvat jenkkityyppikilvistä missä kaikki painot.
Kävin sitten ruokiksella katsastuskonttorilla, ei onnistunut rekisteröinti kun Tulli oli antanut rekisteröintiluvan autolle jonka valmistenumero alkaa 116... ja minun autoni oli Trafin systeemissä WDB116... jenkkityyppikilvissä oli se 116-alkuinen numero oikeasti mutta en muistanut mitä oli rintapellissä tehtaalla meistettynä. Piti mennä säilytystallille katsomaan ja tosiaan, tehtaalta lähtiessä auto oli saanut VIN-numeron 11603612007201 ilman WDB:tä. Kantakortin saa kuitenkin EPC:stä WDB-alkuisella numerolla.
Katsastuskonttori joutuu vielä muuttamaan Trafin systeemiin auton valmistenumeron ilman WDB:tä, menee kello kolmen jälkeen että saan plakaatit kainaloon.
Kävin sitten ruokiksella katsastuskonttorilla, ei onnistunut rekisteröinti kun Tulli oli antanut rekisteröintiluvan autolle jonka valmistenumero alkaa 116... ja minun autoni oli Trafin systeemissä WDB116... jenkkityyppikilvissä oli se 116-alkuinen numero oikeasti mutta en muistanut mitä oli rintapellissä tehtaalla meistettynä. Piti mennä säilytystallille katsomaan ja tosiaan, tehtaalta lähtiessä auto oli saanut VIN-numeron 11603612007201 ilman WDB:tä. Kantakortin saa kuitenkin EPC:stä WDB-alkuisella numerolla.
Katsastuskonttori joutuu vielä muuttamaan Trafin systeemiin auton valmistenumeron ilman WDB:tä, menee kello kolmen jälkeen että saan plakaatit kainaloon.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kävin Itätähdessä tällä, nyt on yhtä juhlaa ajaa kun uusilla suuttimilla meno on silkintasaista. Kyllä tällä jenkkivehkeelläkin maisema vaihtuu, sopiva matkavauhti olisi sellainen motarinnopeus, pienellä rikesakkomarginaalilla. Meno on silloin herkimmillään ja siitä esim rekan ohituksenkin yli 500 Nm tarjoaa mukavaa reserviä, väännössä ei pode hengenahdistusta tämäkään laite. Tässä tais punaraja alkaa 5500 rpm kohdilla.
Jos tämä jää nyt minulle ensi talveksi (kuten varmaan käykin) niin houkutus olis teettää rst-putkisto niin lähtis nuo katalysaattorit sieltä ahdistamasta. Moottorille ei kannattane mitään tehdä, kun jenkkiversiossa on matalapuristeiset männät. Niitä voisi teoriassa hyodyntää ajamalla venäjältä ostetulla 92 oktaanisella bensalla mutta hinnanero on siellä mitätön ja puljaamista tarvitaan eli ei kannata. Ja taitaa tällä olla kuitenkin se 95 oktaanin vaatimus jo olla, jenkki-380 SL olisi mennyt vielä matalemmalla ohjekirjan mukaan.
Nykyrengastuksella sisempi eli kilometrimittari toimii tällä tavalla:
48 km/h - todellinen 60 km/h
60 km/h - todellinen 80 km/h
72 km/h - todellinen 100 km/h
80 km/h - todellinen 113 km/h
Ei tuossa mitään logiikkaa ole, mutta navigaattorilla tarkastettu. Mistä sitten johtuukin... vakiorengastuksella satasessa nopeusmittarinneula näyttäisi kohtisuoraan ylös, nyt se on aavistuksen vasemmalla puolella.
Kerrotaan vielä etä joko ennen tai jälkeen maalarikeikkaa auton hinnasta voi vielä keskustella, se ei ole kiveen hakattu. Teknisesti tälle voi nyt jonkinlaista "asevelitakuuta" antaa... ja luonnollisesti ruosteettomuustakuun mikä on W116 koppaiselle jo aika paljon
Jos tämä jää nyt minulle ensi talveksi (kuten varmaan käykin) niin houkutus olis teettää rst-putkisto niin lähtis nuo katalysaattorit sieltä ahdistamasta. Moottorille ei kannattane mitään tehdä, kun jenkkiversiossa on matalapuristeiset männät. Niitä voisi teoriassa hyodyntää ajamalla venäjältä ostetulla 92 oktaanisella bensalla mutta hinnanero on siellä mitätön ja puljaamista tarvitaan eli ei kannata. Ja taitaa tällä olla kuitenkin se 95 oktaanin vaatimus jo olla, jenkki-380 SL olisi mennyt vielä matalemmalla ohjekirjan mukaan.
Nykyrengastuksella sisempi eli kilometrimittari toimii tällä tavalla:
48 km/h - todellinen 60 km/h
60 km/h - todellinen 80 km/h
72 km/h - todellinen 100 km/h
80 km/h - todellinen 113 km/h
Ei tuossa mitään logiikkaa ole, mutta navigaattorilla tarkastettu. Mistä sitten johtuukin... vakiorengastuksella satasessa nopeusmittarinneula näyttäisi kohtisuoraan ylös, nyt se on aavistuksen vasemmalla puolella.
Kerrotaan vielä etä joko ennen tai jälkeen maalarikeikkaa auton hinnasta voi vielä keskustella, se ei ole kiveen hakattu. Teknisesti tälle voi nyt jonkinlaista "asevelitakuuta" antaa... ja luonnollisesti ruosteettomuustakuun mikä on W116 koppaiselle jo aika paljon
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Vahvimmin veikkaisin, että autossa on tavallisen 450:n nopeusmittari. Asianhan voi tarkistaa myös matkamittarin virheestä. Tuskin siihen nyt olisi pelkkää taustaa vaihdettu. Pelkän mitarin vaihtaminen mittaristopakettiin on nopea juutu. 2,65/3,07 suhde on 0,86...virhe näyttäisi olevan sellaista 0,75 luokkaa tuossa mittarissa.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Jees. Tutkin tänään että vakkarin alipainekello vaikuttais olevan ehjä, vaijerissa on vaan kauheasti löysää eli muutama sentti pitäs saada kirittyä. Vaiko se kello osaa sen kiriä itse... ois tuossa hyllyssä käytetty vakkarin boksi jota pitäs kokeilla, kun se vakionopeusssäädin ei pelaa.
Kävin maalarilla maanantaina; auto otetaan syyskuun alussa paikkamaalaukseen. Etuhiekkapelti on rutussa, siihen ois helpompi ostaa uusi jos niitä saa jostain. Sen verran lenkura että miten sellaista ropelia voi oikaista?
Kävin maalarilla maanantaina; auto otetaan syyskuun alussa paikkamaalaukseen. Etuhiekkapelti on rutussa, siihen ois helpompi ostaa uusi jos niitä saa jostain. Sen verran lenkura että miten sellaista ropelia voi oikaista?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Vkl aikana heitetty vajaan 500 km huoleton reissu. Varttitankki jäi vielä bensaa eli nyt kulutus on aivan kohtuullista. Hyvä ilmastoitu matka-auto.
Ostin tähän käytetyt arkimatot Kouvolasta, ne saa olla noiden uusien irtomattojen päällä, sitten pyhäajossa käytetään pelkästään niitä.
Ostin tähän käytetyt arkimatot Kouvolasta, ne saa olla noiden uusien irtomattojen päällä, sitten pyhäajossa käytetään pelkästään niitä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Olen alkanut purkaa autoa maalaria varten. Ensin lähti osa tuplapuskureista. Niiden ruuvit ja mutterit oli kuin uudenveroisia, lähti nätisti auki .
Mitenköhän ovien kylkilistat on kiinni? Ihanko vaan muovinastoilla painamalla? Aattelin jos kysäisis ensin ennen kun ehtii mitään hajottamaan
Mitenköhän ovien kylkilistat on kiinni? Ihanko vaan muovinastoilla painamalla? Aattelin jos kysäisis ensin ennen kun ehtii mitään hajottamaan
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
karra kirjoitti:
Mitenköhän ovien kylkilistat on kiinni? Ihanko vaan muovinastoilla painamalla? Aattelin jos kysäisis ensin ennen kun ehtii mitään hajottamaan
Yleensä taka päässä listaa on mutteri mikä pitää irrottaa ja etu päässä on hahlo mikä pitää liuttaa pois viimeisenä ja siinä keskellä on niitä muovinastoja.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Joo tuohan pätee W126 aikakaudelle . Tässä oli ihan vielä ne painonastat jotka menee niihin muoviholkkeihin. Napsuttelin irti muutaman listan ja löysäsin etupuskurin vasemman päädyn jotta se ei ole tiellä. Ei oikein se pääty tahdo lähteä irti siitä alumiiniosasta vaikka pultitkin on auki. Kuminen etureuna vaikuttaa ahdistavan, no katsotaan mitä maalari sanoo.slsl77 kirjoitti:karra kirjoitti:
Mitenköhän ovien kylkilistat on kiinni? Ihanko vaan muovinastoilla painamalla? Aattelin jos kysäisis ensin ennen kun ehtii mitään hajottamaan
Yleensä taka päässä listaa on mutteri mikä pitää irrottaa ja etu päässä on hahlo mikä pitää liuttaa pois viimeisenä ja siinä keskellä on niitä muovinastoja.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224