CLK 270 CDI A 2004 - vikoja? kokemuksia? huomioitavaa?
CLK 270 CDI A 2004 - vikoja? kokemuksia? huomioitavaa?
Mersun hankinta odottaa vieläkin toteutusta, nyt harkinnassa myös CLK.
Mitä pitäisi huomioida jos hankkisi 2004 vuosimallin CLK 270 CDI:n?
Autossa on ilmeisesti ainakin SBC-jarrut, jotka ovat ikävässä maineessa, ongelmia kai myös 2004 vuosimallisissa?
270 CDi lienee ihan luotettava moottori, vaikka ison auton liikutteluun tuo ei ilmoitetun kiihtyvyyden perusteella kovin ihmeelliseltä vaikuta. Käyttövoimaveroa ilmeisesti noin 420€/vuosi ja kulutus siedettävä.
Mitä pitäisi huomioida jos hankkisi 2004 vuosimallin CLK 270 CDI:n?
Autossa on ilmeisesti ainakin SBC-jarrut, jotka ovat ikävässä maineessa, ongelmia kai myös 2004 vuosimallisissa?
270 CDi lienee ihan luotettava moottori, vaikka ison auton liikutteluun tuo ei ilmoitetun kiihtyvyyden perusteella kovin ihmeelliseltä vaikuta. Käyttövoimaveroa ilmeisesti noin 420€/vuosi ja kulutus siedettävä.
-
Re: CLK 270 CDI A 2004 - vikoja? kokemuksia? huomioitavaa?
CLK:ssa ei ole SBC-jarruja.
W124 300 E -87 Aut.
Re: CLK 270 CDI A 2004 - vikoja? kokemuksia? huomioitavaa?
Hienoa jos ei ole SBC-jarruja. Onpahan yksi mahdollinen murhe vähemmän.
-
Re: CLK 270 CDI A 2004 - vikoja? kokemuksia? huomioitavaa?
tuo 270cdi on automaatin kanssa ihan mukava yhdistelmä,vääntää kyllä ihan tarpeeksi ohituksiinkin,ohjelmoimalla saa sitten lisätehoja jos siltä tuntuu,kone kyllä kestää suurenkin tehonlisäyksen.
Korin ruosteettomuus kannattaa tarkistaa,pyöränkaarien taitetut sisäosat, ovien alaosat jne.
Huoltohistoria eli jos on vähänkään kilometrejä niin automaattilaatikon öljynvaihdot ainakin(mielellään 60tkm välein,ei kuulu vehon huolto ohjelmaan),toki hyvä jos jarrunesteet ja esim peräöljyt olisi vaihdettu mutta ne on aika edullista itsekkin vaihtaa. Automaattilaatikosta muutenkin toiminta ettei nyi tai täristä.
tuohon 400e lisäksi tulee vielä perus ajoneuvovero eli yhteensä verot jossain 600e paikkeilla vuodessa.
Varusteista että xenon valot on mielestäni pakolliset,eli varmistuu että ne löytyy jos haluaa eteenpäin nähdä.
Korin ruosteettomuus kannattaa tarkistaa,pyöränkaarien taitetut sisäosat, ovien alaosat jne.
Huoltohistoria eli jos on vähänkään kilometrejä niin automaattilaatikon öljynvaihdot ainakin(mielellään 60tkm välein,ei kuulu vehon huolto ohjelmaan),toki hyvä jos jarrunesteet ja esim peräöljyt olisi vaihdettu mutta ne on aika edullista itsekkin vaihtaa. Automaattilaatikosta muutenkin toiminta ettei nyi tai täristä.
tuohon 400e lisäksi tulee vielä perus ajoneuvovero eli yhteensä verot jossain 600e paikkeilla vuodessa.
Varusteista että xenon valot on mielestäni pakolliset,eli varmistuu että ne löytyy jos haluaa eteenpäin nähdä.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: CLK 270 CDI A 2004 - vikoja? kokemuksia? huomioitavaa?
Yksi CLK 270 CDI A koeajettu pikaisesti.
Komea auto, mutta ainakin koeajetussa yksilössä oli melko raskaan tuntuinen ohjaus ja vaihdelaatikko nykäisi kiihdytyksissä jonkin verran. Liekö tuo raskas ohjaus sitten ominaisuus? Asia selvinnee jotain toista CLK:ta kokeilemalla. Seisontajarru ei myöskään vapautunut ihan niin helposti kuin olettaisi, ehkä en vaan osannut. Oikeanpuoleisen takalasin laskeminen tuntui myös takkuavan, tuon saisi ehkä voitelulla kuntoon.
EDIT: Automaatti oli C-asennossa koko pikaisen koeajon ajan, olisi pitänyt testata myös S-asento, jolloin olisi oletettavasti tullut enemmän vaihtoja.
Komea auto, mutta ainakin koeajetussa yksilössä oli melko raskaan tuntuinen ohjaus ja vaihdelaatikko nykäisi kiihdytyksissä jonkin verran. Liekö tuo raskas ohjaus sitten ominaisuus? Asia selvinnee jotain toista CLK:ta kokeilemalla. Seisontajarru ei myöskään vapautunut ihan niin helposti kuin olettaisi, ehkä en vaan osannut. Oikeanpuoleisen takalasin laskeminen tuntui myös takkuavan, tuon saisi ehkä voitelulla kuntoon.
EDIT: Automaatti oli C-asennossa koko pikaisen koeajon ajan, olisi pitänyt testata myös S-asento, jolloin olisi oletettavasti tullut enemmän vaihtoja.
-
Re: CLK 270 CDI A 2004 - vikoja? kokemuksia? huomioitavaa?
Raskas ohjaus on ominaisuus jos ei ole parametric steering eli nopeuden mukaan säätyvää ohjaustehostinta.
Toki kannattaa ajaa toinenkin yksilö että saa tuntuman mikä on normaali "raskas".
s asentoa kannattaa suosia muutenkin enemmän,ei luistata niin paljon ja laatikko kuluu vähemmän.
Suurin osa noista laatikko ongelmista tulee huoltamalla kuntoon mutta ilmaista ei öljyn,johdinlevyn,kyb venttiilin yms vaihdot ole.
Toki kannattaa ajaa toinenkin yksilö että saa tuntuman mikä on normaali "raskas".
s asentoa kannattaa suosia muutenkin enemmän,ei luistata niin paljon ja laatikko kuluu vähemmän.
Suurin osa noista laatikko ongelmista tulee huoltamalla kuntoon mutta ilmaista ei öljyn,johdinlevyn,kyb venttiilin yms vaihdot ole.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: CLK 270 CDI A 2004 - vikoja? kokemuksia? huomioitavaa?
2002 vuosimallin CLK 270 CDI A ajettu tänään vertailun vuoksi. Raskas ohjaus on tosiaan ominaisuus, ihan yhtä raskasta oli tässäkin yksilössä ratin pyörittely hitaissa nopeuksissa. Tässä vanhemmassa yksilössä moottorin ääni kuulosti aika rouhealle ja kuului selvästi sisälle, vaihteisto tuntui vaihtavan aavistuksen pehmeämmin (tällä kertaa S-asennossa) eiliseen autoon verrattuna.
-
Re: CLK 270 CDI A 2004 - vikoja? kokemuksia? huomioitavaa?
Itse katsoisin moottorikopan alle! Näkee suuttimien kunnon jollakin tapaa... onko polttoaineuotoja, suuttimien pohjatiivisteet jne. Aika yleisiä vikoja, mutta ajoissa kun kunnolla korjaa, menee taas pitkälle. Lootan öljyt kannattaa vaihtaa, jos ei parempaa historiaa. Yks vikakohta jäähdyttimen kenno ja sitäkautta
lootan ja nesteiden sekoittuminen.
Loota tosiaan luistaa normisti aika paljon, kun lähtee 2-vaihteella liikkeelle, s-moodilla 1-vaihteella. Kestävä huollettuna moottorin ja vaihteiston osalta.
lootan ja nesteiden sekoittuminen.
Loota tosiaan luistaa normisti aika paljon, kun lähtee 2-vaihteella liikkeelle, s-moodilla 1-vaihteella. Kestävä huollettuna moottorin ja vaihteiston osalta.
Re: CLK 270 CDI A 2004 - vikoja? kokemuksia? huomioitavaa?
Ei mitään ongelmia, osta pois vaan. Joka autossa on aina jotain, mutta CLKssa ei ainakaan minulla ole mitään valittamista, hyvin on toiminut 4 vuotta. Akun olen joutunut uusimaan ja automaattilootan öljyt vaihdettu. Kiva peli ajella, mutta 270 CDi ei ole kyllä mikään tykki, vähän sellainen herrasmiehen coupe.
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Re: CLK 270 CDI A 2004 - vikoja? kokemuksia? huomioitavaa?
On se paperilla hippasen nopeempi kiihtymään kun 200 kompura samassa kopassa. ja jos vertaa 200CDI väyryseen niin alkaa tuntumaan tykimmältätouko1 kirjoitti: Kiva peli ajella, mutta 270 CDi ei ole kyllä mikään tykki, vähän sellainen herrasmiehen coupe.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CLK 270 CDI A 2004 - vikoja? kokemuksia? huomioitavaa?
Enkä kyllä ole mielestäni ainuttakaan w209 koppasta nähnyt ruosteessa. Ei kyllä ole mikään takuuvarma tieto, mutta en ole huomannut. W209 sisustassa on sellainen ero, mielestäni, että ->6/2004 jälkeen niissä on uudempi keskikonsolin varustus(radio/navigaattori jne.) mikä on hiukan tyylikkäämpi kuin aikaisemmissa. Makuasia kuitenkin.
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Re: CLK 270 CDI A 2004 - vikoja? kokemuksia? huomioitavaa?
Itse olen kanssa harkinnut nykyisen W208 clk päivittämistä uudempaan. Lähinnä mietityttää tuo ruoste asia olen nimittäin nähnyt liikaa 2000-luvun taitteen w208 ja w203 mersuja joissa ruosteen alkua jokapaikassa, eli alkaisikohan nämä uudemmat clkt olemaan jo sellaisia joista ruoste ongelmat saatu karsittua ? Moottoreista olen ajatellut 240, 320 tai 270. Nykyisen clkn 230K moottoriin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen mutta taitaa nämä uudemmat m271 tyypin kompura koneet olla jakoketju ongelmineen aika heikkoa tekoa joten ne kannattanee rajata pois ? Automattilootasta ei taida pahaa sanottavaa olla jos öljynvaihdot yms. tehty ajallaan.
C207 250CDI - 10
W203 200CDI -04
Ex:W208 230K -99
W203 200CDI -04
Ex:W208 230K -99
Re: CLK 270 CDI A 2004 - vikoja? kokemuksia? huomioitavaa?
Mää päivitin 208:sta 209:iin ja en oo katunu. Ohjaustuntuma ja yleinen ajettavuus parempi. Koppa himpun isompi. Ainut negatiivinen asia on että vuotuinen käyttömaksu räjähti käsiin. Tietysti oma vika kun oli vain yksi moottorivaihtoehto. Mutta siis yleisestiottaen kehitystä on tapahtunut noiden koppien välillä melkoisesti.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!