w124 madallusjouset kuvilla
w124 madallusjouset kuvilla
Eli olis tarkotus madaltaa tuo lankku ihan vakioiskareilla mutta vaan ostamalla pelkät madallusjouset.
en vaan oikeen tiedä noista jousista kun luin että kaupan kertomat madallusmäärät (mm )eivät aina pidä paikkansa.
niin jos olisi halukkaita lähettämään kuvia omista lankuista ja kertoa samalla mitkä jouset alla niin helpottaisi kummasti
oma malli on w124 250D sedan. vm -88
kiitokset jo etukäteen
en vaan oikeen tiedä noista jousista kun luin että kaupan kertomat madallusmäärät (mm )eivät aina pidä paikkansa.
niin jos olisi halukkaita lähettämään kuvia omista lankuista ja kertoa samalla mitkä jouset alla niin helpottaisi kummasti
oma malli on w124 250D sedan. vm -88
kiitokset jo etukäteen
Re: w124 madallusjouset kuvilla
E 300 Turbodiesel, jousisarja Eibach E2518 -140, joissa ohjeellinen madallus edessä 35mm ja takana 25-30mm. Edessä ja takana on tässä nro 3 jousen aluskumit.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Yllätävän paljonkin jo madaltaa noilla millimäärilläNozki kirjoitti:[ http://nozki.kuvat.fi/kuvat/W124%20E300%20Turbodiesel%20-94/IMG_4458.JPG/_full.jpg ]
E 300 Turbodiesel, jousisarja Eibach E2518 -140, joissa ohjeellinen madallus edessä 35mm ja takana 25-30mm. Edessä ja takana on tässä nro 3 jousen aluskumit.
hyvältä näyttää! Harkitsen noita 45mm 40mm madaltavia.
Lisätäkää muutkin ihmeessä lisää kuvia tämä auttoi jo paljon.
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Jos enemmän madaltavat laitat asenna samalla taakse säädettävät cambertangot, tai vaihda takarenkaat muutaman tuhannen kilometrin välein.
wiimax.fi
Re: w124 madallusjouset kuvilla
no joo täytynee varmaan nekin sitten tilata kiitokset vinkistädealer kirjoitti:Jos enemmän madaltavat laitat asenna samalla taakse säädettävät cambertangot, tai vaihda takarenkaat muutaman tuhannen kilometrin välein.
onko muuten paha homma tuo jousien vaihto itse? täytynee jostain lainata vaan jousipuristin.
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Mulla ei ole missään mersussa kulunut renkaat mitenkään merkittävän epätasaisesti ilman noita (laittomia) camber-tankoja, vaikka alustat yleensä mallia "lana". Ihan kohdilleenhan noita cambereita ei tosiaan saa, mutta ainakin paikallisessa Vianorissa (kotka) ovat saaneet kulmat hyviksi.
Jousien vaihto ei ole hankala homma siihen tarkoitetuilla puristimilla. Takana vähän ahdasta, mutta kun laittaa tunkin alatukivarren alle ja irroittaa tukivarren korin päästä niin vaihtuu vaikka ilman puristimia. Itse laitan kyllä aina varmuuden vuoksi puristimet paikoilleen kyseiselläkin metodilla.
Puristimia lienee jo joka toisella foorumilaisella, joten laitat vain vuokraus ilmoitusta, paikkakunnan kera, niin eiköhän tuollaiset jostain jouda
Jousien vaihto ei ole hankala homma siihen tarkoitetuilla puristimilla. Takana vähän ahdasta, mutta kun laittaa tunkin alatukivarren alle ja irroittaa tukivarren korin päästä niin vaihtuu vaikka ilman puristimia. Itse laitan kyllä aina varmuuden vuoksi puristimet paikoilleen kyseiselläkin metodilla.
Puristimia lienee jo joka toisella foorumilaisella, joten laitat vain vuokraus ilmoitusta, paikkakunnan kera, niin eiköhän tuollaiset jostain jouda
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Niin, eli madalluksen määrästä riippuen joko pielessä tai paljon pielessä. Säätömahdollisuutta kun ei ole.Ihan kohdilleenhan noita cambereita ei tosiaan saa
wiimax.fi
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Okei! Kiitos vinkeistä katotaan sit eka kuin kovaan campperiin renkaat sit menee ja mietitään noita cambertankoja. onko sulla toi lankku jollain alustalla vai pelkillä jousilla tiputettu?sonikki kirjoitti:Mulla ei ole missään mersussa kulunut renkaat mitenkään merkittävän epätasaisesti ilman noita (laittomia) camber-tankoja, vaikka alustat yleensä mallia "lana". Ihan kohdilleenhan noita cambereita ei tosiaan saa, mutta ainakin paikallisessa Vianorissa (kotka) ovat saaneet kulmat hyviksi.
Jousien vaihto ei ole hankala homma siihen tarkoitetuilla puristimilla. Takana vähän ahdasta, mutta kun laittaa tunkin alatukivarren alle ja irroittaa tukivarren korin päästä niin vaihtuu vaikka ilman puristimia. Itse laitan kyllä aina varmuuden vuoksi puristimet paikoilleen kyseiselläkin metodilla.
Puristimia lienee jo joka toisella foorumilaisella, joten laitat vain vuokraus ilmoitusta, paikkakunnan kera, niin eiköhän tuollaiset jostain jouda
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Hjoo, en tiedä vaikuttaako leveät kumit miten kulumiseen, mulla leveimmät kumitkin vain 245 leveät tuossa eemelissä. En ole jaksanut vielä siihen asentaa edes noita säätöpultteja eteen, kun ei mitään onelmaa ole ollut kulumisen kanssa.
Lankussa mulla on Eibach pro kit (niin kuin joka autossa ja tulee olemaankin) ja Konin sportit. Toimi ihan hyvin hyvä kuntoisilla vakio iskareillakin, mutta pätkäisin hiukan ja laitoin nuo sportit. Kuviakin olisi voinnut laittaa, mutta ei pääse kirjautumaan tuonne photobuckettiin jostain syystä.
Lankussa mulla on Eibach pro kit (niin kuin joka autossa ja tulee olemaankin) ja Konin sportit. Toimi ihan hyvin hyvä kuntoisilla vakio iskareillakin, mutta pätkäisin hiukan ja laitoin nuo sportit. Kuviakin olisi voinnut laittaa, mutta ei pääse kirjautumaan tuonne photobuckettiin jostain syystä.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Noita eibachin pro kit sarjoja olen katsellukki ja on vissiin ihan laadukkaatkin.sonikki kirjoitti:Hjoo, en tiedä vaikuttaako leveät kumit miten kulumiseen, mulla leveimmät kumitkin vain 245 leveät tuossa eemelissä. En ole jaksanut vielä siihen asentaa edes noita säätöpultteja eteen, kun ei mitään onelmaa ole ollut kulumisen kanssa.
Lankussa mulla on Eibach pro kit (niin kuin joka autossa ja tulee olemaankin) ja Konin sportit. Toimi ihan hyvin hyvä kuntoisilla vakio iskareillakin, mutta pätkäisin hiukan ja laitoin nuo sportit. Kuviakin olisi voinnut laittaa, mutta ei pääse kirjautumaan tuonne photobuckettiin jostain syystä.
jos kuvat saat jostain niin olis mahtavaa
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Omaan W124 300E -87 aut. pistin vuosi sitten Eibach Pro Kit springs E2517-140. Edestä madalsi aivan kuten Nozkin autossa mutta takaa jäi yllättävän ylös. Jousikumeina 1:set edessä ja takana.
Onko Nozkilla tietoa mitä eroa noissa E2518-140 ja E2517-140 sarjoissa on?
Onko Nozkilla tietoa mitä eroa noissa E2518-140 ja E2517-140 sarjoissa on?
W124 300 E -87 Aut.
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Eibach 35 mm madaltavat ja olikohan edestä puoli kierrosta ja takaa kierros pois, edessä ykkösen ja takana kolmosen kumit.
No, tämä on kylläkin farkku.
No, tämä on kylläkin farkku.
wiimax.fi
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Ei mulla kyllä ole tietoa sen tarkemmin, mutta äkkiseltään näyttäis olevan niin, että toi 17 -sarja on vähän kevyemmälle autolle ja 18 -satsi painavammalle, tai siis taka-akselin kuormaksi on merkitty enemmän tuolle viimeksimainitulle. On niissä tosin vähän erilaiset madalluksetkin takana. Oma arvaukseni on, että etuojouset ovat molemmissa samat, mutta tämä ei perustu tietoon... Itse tilasin vain sen perusteella, että sain selliaset jouset, jotka olivat mahdollisimman painavalle W124:lle, koska sitä toi 300 turbodiesel varmasti on, jos ei nyt V8 -koneisia lasketa mukaan. Ja kohtuullisen vähäistä madallusta olin etsimässä, tosin noi madalsivat sitten kuitenkin lopulta enemmän kuin olisin toivonut.acparma kirjoitti:Omaan W124 300E -87 aut. pistin vuosi sitten Eibach Pro Kit springs E2517-140. Edestä madalsi aivan kuten Nozkin autossa mutta takaa jäi yllättävän ylös. Jousikumeina 1:set edessä ja takana.
Onko Nozkilla tietoa mitä eroa noissa E2518-140 ja E2517-140 sarjoissa on?
Voi verrata vaikka näistä:
http://eibachloweringsprings.pumaspeed. ... 7_2637.jsp
http://eibachloweringsprings.pumaspeed. ... 7_2648.jsp
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Sellainen korjaus vielä, että säädettävät cambertangot on laillisia jos katsastuksessa on näyttää joku todistus siitä, että ne ovat juuri siihen autoon tarkoitettu. Tämän sanoi itse katsastus-inssi vuosi sitten kun asiasta kysyin. Viime katsastuksessa ei inssi maininnut mitään autoon asennetuista oransseista tangoista. En siis itsekään ottanut asiaa puheeksi, vaikka olin läjän paperia niistä valmiiksi printannut. Nämä tangot siis kyseessä: http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Benz-W ... d1&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Omassa 230CE:ssä -40mm H&R Sportit. Takana ykkösen kumit, mutta eteen täytyi laittaa neloskumien lisäksi vielä 8mm kumilätkät jousikumien päälle että balassi löytyi. Tiedä sitten vaikuttaako varusteiden määrä tuon keulan mataluuteen (ilmastointi, webasto, asd). Ohjauskulmat on täysin kohillaan.
Omassa 230CE:ssä -40mm H&R Sportit. Takana ykkösen kumit, mutta eteen täytyi laittaa neloskumien lisäksi vielä 8mm kumilätkät jousikumien päälle että balassi löytyi. Tiedä sitten vaikuttaako varusteiden määrä tuon keulan mataluuteen (ilmastointi, webasto, asd). Ohjauskulmat on täysin kohillaan.
Viimeksi muokannut Veivaaja, La 11.07.2015 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 W212 W213
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Vielä kuva sivusta. Vanteet 18 x 8" et 31. Kumit 225/40.
C124 W212 W213
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Okeii tuo näyttää aika hyvältä! Onko 17' vanteet?dealer kirjoitti:Eibach 35 mm madaltavat ja olikohan edestä puoli kierrosta ja takaa kierros pois, edessä ykkösen ja takana kolmosen kumit.
No, tämä on kylläkin farkku.
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/5_WP_20150711_001_1.jpg ]
kun kattoo noita eibachin vietereitten kuvia niin onko ne ylä ja alapäästä kapeemmat ja keskellä leveempää kierrosta? mietin että jos niitä rälläköi niin mahtuuko ne enää paikalleen
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Nätti coupe! tuliko paljon campperia noilla -40mm vietereillä?Veivaaja kirjoitti:Sellainen korjaus vielä, että säädettävät cambertangot on laillisia jos katsastuksessa on näyttää joku todistus siitä, että ne ovat juuri siihen autoon tarkoitettu. Tämän sanoi itse katsastus-inssi vuosi sitten kun asiasta kysyin. Viime katsastuksessa ei inssi maininnut mitään autoon asennetuista oransseista tangoista. En siis itsekään ottanut asiaa puheeksi, vaikka olin läjän paperia niistä valmiiksi printannut. Nämä tangot siis kyseessä: http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Benz-W ... d1&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Omassa 230CE:ssä -40mm H&R Sportit. Takana ykkösen kumit, mutta eteen täytyi laittaa neloskumien lisäksi vielä 8mm kumilätkät jousikumien päälle että balassi löytyi. Tiedä sitten vaikuttaako varusteiden määrä tuon keulan mataluuteen (ilmastointi, webasto, asd). Ohjauskulmat on täysin kohillaan.
[ https://farm1.staticflickr.com/543/19417389959_38a17e1359_b.jpg ]
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Kiitos. Ei ne häiritsevän paljon yli-negatiiviseksi jäänyt. Kun camberit säädettiin kohilleen, niin tuli takarengas mukavasti kaaren reunalle. Kaaren taitosta joutui rullata tästä syystä hieman ylöspäin.pegosbil kirjoitti: Nätti coupe! tuliko paljon campperia noilla -40mm vietereillä?
C124 W212 W213
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Kyl ne on ihan samaa halkaisijaa koko pätkän. Noi on jotkut Eibachin yleiskuvat; ei ainakaan W124 vieterit... Eli voi katkaista, jos siltä tuntuu.pegosbil kirjoitti:Okeii tuo näyttää aika hyvältä! Onko 17' vanteet?dealer kirjoitti:Eibach 35 mm madaltavat ja olikohan edestä puoli kierrosta ja takaa kierros pois, edessä ykkösen ja takana kolmosen kumit.
No, tämä on kylläkin farkku.
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/5_WP_20150711_001_1.jpg ]
kun kattoo noita eibachin vietereitten kuvia niin onko ne ylä ja alapäästä kapeemmat ja keskellä leveempää kierrosta? mietin että jos niitä rälläköi niin mahtuuko ne enää paikalleen
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Jouset on suorat, voi leikellä tarvittaessa. Kuvan vanteet on 17" ja renkaat 205/40.pegosbil kirjoitti:Okeii tuo näyttää aika hyvältä! Onko 17' vanteet?dealer kirjoitti:Eibach 35 mm madaltavat ja olikohan edestä puoli kierrosta ja takaa kierros pois, edessä ykkösen ja takana kolmosen kumit.
No, tämä on kylläkin farkku.
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/5_WP_20150711_001_1.jpg ]
kun kattoo noita eibachin vietereitten kuvia niin onko ne ylä ja alapäästä kapeemmat ja keskellä leveempää kierrosta? mietin että jos niitä rälläköi niin mahtuuko ne enää paikalleen
wiimax.fi
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Tämä olikin uutta ja mielenkiintoista tietoa. Suoraan sanottuna en ole ennen edes nähnyt tuollaisia "virallisia" tankoja, vaan ainoastaan täälläkin myytäviä omavalmisteita.Veivaaja kirjoitti:Sellainen korjaus vielä, että säädettävät cambertangot on laillisia jos katsastuksessa on näyttää joku todistus siitä, että ne ovat juuri siihen autoon tarkoitettu. Tämän sanoi itse katsastus-inssi vuosi sitten kun asiasta kysyin. Viime katsastuksessa ei inssi maininnut mitään autoon asennetuista oransseista tangoista. En siis itsekään ottanut asiaa puheeksi, vaikka olin läjän paperia niistä valmiiksi printannut. Nämä tangot siis kyseessä: http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Benz-W ... d1&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Okei hyvä! Näissä jousissa tulee sitten vissiin kaikki tuv laput mukana että voi muutoskatsastaa?Nozki kirjoitti:Kyl ne on ihan samaa halkaisijaa koko pätkän. Noi on jotkut Eibachin yleiskuvat; ei ainakaan W124 vieterit... Eli voi katkaista, jos siltä tuntuu.pegosbil kirjoitti:Okeii tuo näyttää aika hyvältä! Onko 17' vanteet?dealer kirjoitti:Eibach 35 mm madaltavat ja olikohan edestä puoli kierrosta ja takaa kierros pois, edessä ykkösen ja takana kolmosen kumit.
No, tämä on kylläkin farkku.
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/5_WP_20150711_001_1.jpg ]
kun kattoo noita eibachin vietereitten kuvia niin onko ne ylä ja alapäästä kapeemmat ja keskellä leveempää kierrosta? mietin että jos niitä rälläköi niin mahtuuko ne enää paikalleen
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Siinä kuva mesestä Eibach E2517-140 jousilla.
Paljonko ottaa takaa pois, jos haluaisin madaltaa 1-1,5 cm lähemmäs kaarta (puoli kierrosta)?
W124 300 E -87 Aut.
Re: w124 madallusjouset kuvilla
Joo, Eibacheissa on kyllä TÜV -laput mukana, ja samat paperit saa halutessaan netistäkin tulostettavaksi. Mutta näin vanhaan autoon niitä ei tarvita mihinkään - ei tarvi muutoskatsastaa. Tai ei ainakaan mun tietääkseni tarvitse, enkä itsekään ole niin tehnyt silloin, kun mulla nuo jouset paikallaan olivat. Katsastuksessa kyllä kävin, ja katsastusmies niitä katseli ja jotain kyselikin, kun olivat silloin ihan uudet ja sitä myöten huomiotaherättävän puhtaat. Mutta ei hän mistään todistuksista tai muutoskatsastamisesta ollut kiinnostunut.pegosbil kirjoitti:Okei hyvä! Näissä jousissa tulee sitten vissiin kaikki tuv laput mukana että voi muutoskatsastaa?Nozki kirjoitti:Kyl ne on ihan samaa halkaisijaa koko pätkän. Noi on jotkut Eibachin yleiskuvat; ei ainakaan W124 vieterit... Eli voi katkaista, jos siltä tuntuu.pegosbil kirjoitti:Okeii tuo näyttää aika hyvältä! Onko 17' vanteet?dealer kirjoitti:Eibach 35 mm madaltavat ja olikohan edestä puoli kierrosta ja takaa kierros pois, edessä ykkösen ja takana kolmosen kumit.
No, tämä on kylläkin farkku.
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/5_WP_20150711_001_1.jpg ]
kun kattoo noita eibachin vietereitten kuvia niin onko ne ylä ja alapäästä kapeemmat ja keskellä leveempää kierrosta? mietin että jos niitä rälläköi niin mahtuuko ne enää paikalleen
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09