C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastuksessa?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastuksessa?
Tuossa päivällä kävin konttorilla varovasti kyselemässä että mihin verrataan tota omaa coupee tässä muutoskatsastus hommassa (omavalmiste moottori)?
No katsuri katsoi pikaseen wikipediasta ja sain vastauksen, että mallisarja on kaikissa sama oli se coupe tai farkku (eli 124:jä) niin E 60 AMG:seen kuulema voidaan verrata??
Hyvähän se tietysti olisi jos tehoja voitaisiin verrata tuohon kuuslitraseen mutta, kun "alustankin on myös vastattava sitä laitetta sitten jos tehot yltää sinne asti..." Eli...
Onko oikeesti näin?
Eikös nämä AMG vehkeet ole ns. viripajojen tekemiä mitä ei voida verrata ollenkaan näihin mitä tehtaalta on tullut?
Oma näppituntuma olisi se että tämä C124 300-24/320 on tehokkain moottorivaihtoehto coupeen jne. R6:na millä se on tehtaalta lähtenyt ja siihen sitä pitäisi verrata?
Ja nämä kasikoneiset tehtaan tekemät ole jo eri pohjalevyllä eli eri lähtöpohjalla näitten R6:sten koneisten kanssa??
Että tässä nyt kyselen, että miten muut on saanu leimaa paperiin ja millä vertailulla on menty?
Onhan tässä 300-24:ssa nelimäntäset etusatulat ja levyt noin 300mm ja takana jota kuinkin 280mm kaksimäntäset satulat. Vakaajajista ei tietoa.
Onko ne samat, kun esim. 420:ssä?
Tuohon taulukkoon se sitä vertasi.
http://www.autowiki.fi/index.php/Merced ... imoottorit" onclick="window.open(this.href);return false;
No katsuri katsoi pikaseen wikipediasta ja sain vastauksen, että mallisarja on kaikissa sama oli se coupe tai farkku (eli 124:jä) niin E 60 AMG:seen kuulema voidaan verrata??
Hyvähän se tietysti olisi jos tehoja voitaisiin verrata tuohon kuuslitraseen mutta, kun "alustankin on myös vastattava sitä laitetta sitten jos tehot yltää sinne asti..." Eli...
Onko oikeesti näin?
Eikös nämä AMG vehkeet ole ns. viripajojen tekemiä mitä ei voida verrata ollenkaan näihin mitä tehtaalta on tullut?
Oma näppituntuma olisi se että tämä C124 300-24/320 on tehokkain moottorivaihtoehto coupeen jne. R6:na millä se on tehtaalta lähtenyt ja siihen sitä pitäisi verrata?
Ja nämä kasikoneiset tehtaan tekemät ole jo eri pohjalevyllä eli eri lähtöpohjalla näitten R6:sten koneisten kanssa??
Että tässä nyt kyselen, että miten muut on saanu leimaa paperiin ja millä vertailulla on menty?
Onhan tässä 300-24:ssa nelimäntäset etusatulat ja levyt noin 300mm ja takana jota kuinkin 280mm kaksimäntäset satulat. Vakaajajista ei tietoa.
Onko ne samat, kun esim. 420:ssä?
Tuohon taulukkoon se sitä vertasi.
http://www.autowiki.fi/index.php/Merced ... imoottorit" onclick="window.open(this.href);return false;
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Tuohon 320 on verrattu aina ku itse oon muutos katsastuksessa käyttäny. Mut Kait sitä voi v8 koneisiinkin verrata,jos alusta vastaa sellaista... Amg.n luulisin olevan eri malli sarjaa...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Sitä meiltä olen kyllä itsekkin että 320 on vertaus kohde tässä tapauksessa.pontsei kirjoitti:Tuohon 320 on verrattu aina ku itse oon muutos katsastuksessa käyttäny. Mut Kait sitä voi v8 koneisiinkin verrata,jos alusta vastaa sellaista... Amg.n luulisin olevan eri malli sarjaa...
Voin olla kyllä väärässäkin.
Eikö enempää ole osanottajia??
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Lista alustan ja jarrujen osista ja eroavaisuuksien osalta muutos vastaamaan vertailuajoneuvoa.
wiimax.fi
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Mistähän niitä vois saada?dealer kirjoitti:Lista alustan ja jarrujen osista ja eroavaisuuksien osalta muutos vastaamaan vertailuajoneuvoa.
Nettihän niitä on pullollaan kaiken maailman faktoja tieten mut mitä uskotaan lopulta?
Tässä mitä nyt vähän olen tutkiskellu niin 400:ssa alkupään laitteessa on samat jarrut kun tossa omassa 24venassa.
Ja päivitetyssä 400:ssa on jäähytetyt takana.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Eikö lie varmimman lapun saa maahantuojalta,käyt jossain Mersu liikkeessä/pajalla, niin ne antaa eroavaisuus lapun. meillä paikalliskonttorilla on katsottu autodadasta erot ja menty niiden pohjalta, on onnistunut aina.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
No niin varmistus on konttorilta saatu.
Tämä laite on malli sarjan (coupe) tehokkain.
Eli +20% lisää tehoa ja leimalle eikä tarvii muita muutoksia.
Selvitys mitä on tehty.
Pääasiassa ruiskusta, kuulerista, turbosta ja kuulema turha tulla jollain 0,2-0,3 bariin painella eli ahtoja on oltava käyttöalueella.
Tämä laite on malli sarjan (coupe) tehokkain.
Eli +20% lisää tehoa ja leimalle eikä tarvii muita muutoksia.
Selvitys mitä on tehty.
Pääasiassa ruiskusta, kuulerista, turbosta ja kuulema turha tulla jollain 0,2-0,3 bariin painella eli ahtoja on oltava käyttöalueella.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, Ma 05.10.2015 20:49. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Sehän meni helposti, hienoa ! Vertailutodistus olisi voitu tarvittaessa tehdä.
wiimax.fi
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Onkos kellään tietoa tai kokemusta Pyhäsalmessa ABC:n lähellä olevasta säätöpajasta mitkä kuulema ymmärtää Megan päälle?
Tekeevät vissiin Megan säätöjä penkissä?
Toinen olis jyväskylässä MoTest?
Kokemuksia kellään??
Tekeevät vissiin Megan säätöjä penkissä?
Toinen olis jyväskylässä MoTest?
Kokemuksia kellään??
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Pyhäsalmen mesta on ihan hyvä ja kyllä se motestillaki onnistuu, mihin on lyhyempi matka,menee sinne.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Taitaa mennä viimeset säätö hommat ens keväälle...
Tälle vuotta jos sais edes kilpiin niin oli voitto sekin.
Tälle vuotta jos sais edes kilpiin niin oli voitto sekin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Ihan mielenkiinosta, mihin katsuri perusteli ton ahtopaine rajan? Laissahan tuota ei ole joten esim 0.1 bar pitäisi riittää...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Su 11.05.2014 19:56
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Itellä olis kans tarvetta tolle vertailu todistukselle. auto alkuperäinen s124 300 tdt ja pitäs verrata tohon 320 malliin. Jarrut vaihdoin eteen 4-mäntäset muuta ei tietääkseni tarvitse vaihtaa? Jos jollain olisi tälläinen vertailu todistus tai paikka mistä sais niin olisin kyllä kiitollinen.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Katsuri tuumasi puhelimessa että tänne on sit turha tulla millään lähemmäs nolla paineilla.Lumpero kirjoitti:Ihan mielenkiinosta, mihin katsuri perusteli ton ahtopaine rajan? Laissahan tuota ei ole joten esim 0.1 bar pitäisi riittää...
Että tietääkseen taitaa olla minimi se 0,5baria.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Vaatiikos ne teho lapun vai ihan ahtopaine mittarista lukemat tutkii?
Niin ja voikos noitaAMG, 400 ja 500e verrata mihinkään kun ne ei ole tehtaan tekeleitä?
Niin ja voikos noitaAMG, 400 ja 500e verrata mihinkään kun ne ei ole tehtaan tekeleitä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Vertailu toditus löytyy myydä, 124 e300d verrattuna 320 bensaan. YV:llä voi laittaa lisää. (käyttöautolta kyseinen lappu 100e)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: C124 300-24 Turbo projekti ja vertailu malli katastukses
Tietysti dynolaput pitää olla ja ahtopaineet siinä jne.atlas kirjoitti:Vaatiikos ne teho lapun vai ihan ahtopaine mittarista lukemat tutkii?
Niin ja voikos noitaAMG, 400 ja 500e verrata mihinkään kun ne ei ole tehtaan tekeleitä?
No.. ensimmäisen konttorin kohdalla voi kuulema verrata vaikka E60:hen (wikipedian mukaan).
Tietysti jos perse kestää niin voi hommata E60 vastaavat jarrut ja alustanosat yms.
Mut coupen kohdalla ainakin toi mikä mulla on niin se on malli sarjan tehokkain laite mitä tehtaalta on lähtenyt, et siihen verrataan eli +20% tehoja.
Sedan ja farkku on kuulema erikseen vaikka on 124 sarjaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter