Sprinterin suuttimista. 316 cdi -04.
Sprinterin suuttimista. 316 cdi -04.
Ongelmana huono käynnistyvyys kylmänä. Ja lämpimänä myös hieman pitempi starttaus. Hehkut ok.
Ajattelin kokeilla tuota suuttimien ohivuotomittausta, kun sellainen letku/pullosysteemikin löytyi.
Meneekö homma näin: suuttimien päältä pieni liitin pois ja jokaisesta suuttimesta oma letku omaan pulloon.
1 minuutti kylmällä koneella käyntiin ja tarkastetaan dieselin määrä? Tarviiko mitään muita tulppailuja tms.?
Ilmoittelen sitten tuloksista, kun saan testattua.
Ajattelin kokeilla tuota suuttimien ohivuotomittausta, kun sellainen letku/pullosysteemikin löytyi.
Meneekö homma näin: suuttimien päältä pieni liitin pois ja jokaisesta suuttimesta oma letku omaan pulloon.
1 minuutti kylmällä koneella käyntiin ja tarkastetaan dieselin määrä? Tarviiko mitään muita tulppailuja tms.?
Ilmoittelen sitten tuloksista, kun saan testattua.
Re: Sprinterin suuttimista. 316 cdi -04.
Oikein sanoit...täältä löytyy ihan topikikin tosta kuvilla ja oliko 30% max sitten eroavaisuus suuttimien välillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinterin suuttimista. 316 cdi -04.
20% kuvaliset ohjeet mese fi tuosta altaatlas kirjoitti:Oikein sanoit...täältä löytyy ihan topikikin tosta kuvilla ja oliko 30% max sitten eroavaisuus suuttimien välillä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Sprinterin suuttimista. 316 cdi -04.
Jep. Kiitos tästäkin.
Raportoin jatkosta miten käy.
Raportoin jatkosta miten käy.
Re: Sprinterin suuttimista. 316 cdi -04.
Markus kirjoitti:Tarviiko mitään muita tulppailuja tms.?
Se paluulinja joka irrotetaan suuttimilta pitää tukkia. Muuten se sotkee konehuoneen.
Re: Sprinterin suuttimista. 316 cdi -04.
Noniin, tämä oli mennytkin ohi. Hyvä huomio Mika.TMika.T kirjoitti:Markus kirjoitti:Tarviiko mitään muita tulppailuja tms.?
Se paluulinja joka irrotetaan suuttimilta pitää tukkia. Muuten se sotkee konehuoneen.
Re: Sprinterin suuttimista. 316 cdi -04.
1 min. käyntiin= 1=60ml. 2=0ml. 3=10ml. 4=15ml. 5=65ml
Laitanko 1 ja 5 suuttimet uusiksi?
Laitanko 1 ja 5 suuttimet uusiksi?
Re: Sprinterin suuttimista. 316 cdi -04.
Aika selvältä tapaukselta näyttää 1. ja 5. suuttimien kohdalla.
Re: Sprinterin suuttimista. 316 cdi -04.
5 suutin onneksi lähti irti ja 1. suutinkin lähti kun aikansa antoi ahtoja koneelle. Kiikutin dieselpajalle nuo tilkittäväksi.
Re: Sprinterin suuttimista. 316 cdi -04.
Dieselipajan setä laittoi suuttimet pitäväksi ja yksi ulospäin vuotava myös korjattu. Pakkastahan ei ole että vielä tietäisi korjaantuko sillä.
Sitten: tuohon on joku laittanu railputken etupään liittimeen haaroituksen ja ProMotech tupakkiaskin/boxin. Mitenkähän tuo oikeasti huijailee jotakin arvoja virityksen muodossa.?
Sitten: tuohon on joku laittanu railputken etupään liittimeen haaroituksen ja ProMotech tupakkiaskin/boxin. Mitenkähän tuo oikeasti huijailee jotakin arvoja virityksen muodossa.?
Re: Sprinterin suuttimista. 316 cdi -04.
niinsanottu "tuhoboksi" vaikka tehoboksina myydään. Huijaa railpainetta korkeammaksi.
Särkee suuttimia ja mahd. pumpun. Savutusta. Vikatiloja/ sammumisia vähänkään kuluneemmilla osilla.
Ota pois, ja mieluummin oikea ohjelmointi siihen. Pääset eroon EGR:stä ja laatikkokin ymmärtää mitä koneessa tapahtuu sen jälkeen..
Toki maksaa jotain, mutta lopputulos on parempi ja kestävämpi.
Särkee suuttimia ja mahd. pumpun. Savutusta. Vikatiloja/ sammumisia vähänkään kuluneemmilla osilla.
Ota pois, ja mieluummin oikea ohjelmointi siihen. Pääset eroon EGR:stä ja laatikkokin ymmärtää mitä koneessa tapahtuu sen jälkeen..
Toki maksaa jotain, mutta lopputulos on parempi ja kestävämpi.
Re: Sprinterin suuttimista. 316 cdi -04.
Kyllä tämä rintteri taisi tulla kuntoon noilla suuttimien korjauksella, hyvin lähtee käymään -15 asteesta, ihan testimielessä. Pyörittää ehkä 3-4 sekuntia.