W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Moikka,
Eli kävipäs sitten uuden auton kanssa niin, että auto meni rikki.
Diesel oli kyllä varatankilla, mutta luulin että olisin päässyt sillä vielä huoltoasemalle, kun ei ollut "niin loppu"...
Auto aluksi alko käyttäytymään omituisesti (öö.. tuntui siltä kun rengas ois lähteny irti tai jotain muuta todella weirdiä shittiä) ja sit sen jälkeen vaan sammui.
Rullasin dösärille, kävin hakemassa lisää polttoainetta, tankkasin, yritin sahata käyntiin. Ei tulosta.
Kävin hakemassa toisen auton, yritin sahata autoa käyntiin, ei tulosta.
Hinasin auton kotiin talliin, kokeilin lataa akkua (ilmeisesti akkulaturi on paskana, koska sekään ei herännyt kettu henkiin). Kokeilin vielä viiimeisen kerran, koska kaveri sanoi että auton pitäisi itse ilmata ittensä, mutta saattaa vaatia pari akkua ennen kun lähtee uudestaan käymään.
No, kokeilimpa sitten vielä heikommalla akulla antaa isolle akulle apuvirtaa, koitin käyntiin, ei auttanut..
Elikkä siis...
Ennen kun tää total failure tapahtui, ennalta "varoittavia" oireita olivat parina kertana "heikohko" käynnistyminen (= joutu sahaa hetken käyntiin, ja kerran lähti "huonosti" käyntiin aluksi)
Ja sitten oli se sähkövika mistä olin jo tehnyt foorumille erillisen topicin, mutta se ei ole esiintynyt etupuskurin korjauksen ja alustan reiän (joka syntyi tunkkaamisesta öljyn vaihdon yhteysessä) korjaamisen (sekä sen kaiken alustasta valuneen veden) jälkeen.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=171681" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä nyt vilkaisin polttoaineletkuja, niin olihan niissä ilmaa niin vitusti...
Eli pystyykö sitä ilmaa poistamaan jotenkin?
Vai pitääkö vaan venailla että saan uuden akun / laturin / soitettua Diesel järjestelmän tehneeseen firmaan että mites nää takuu asiat menikään...
Sori jos tuli sekavaa tekstiä.
Eli kävipäs sitten uuden auton kanssa niin, että auto meni rikki.
Diesel oli kyllä varatankilla, mutta luulin että olisin päässyt sillä vielä huoltoasemalle, kun ei ollut "niin loppu"...
Auto aluksi alko käyttäytymään omituisesti (öö.. tuntui siltä kun rengas ois lähteny irti tai jotain muuta todella weirdiä shittiä) ja sit sen jälkeen vaan sammui.
Rullasin dösärille, kävin hakemassa lisää polttoainetta, tankkasin, yritin sahata käyntiin. Ei tulosta.
Kävin hakemassa toisen auton, yritin sahata autoa käyntiin, ei tulosta.
Hinasin auton kotiin talliin, kokeilin lataa akkua (ilmeisesti akkulaturi on paskana, koska sekään ei herännyt kettu henkiin). Kokeilin vielä viiimeisen kerran, koska kaveri sanoi että auton pitäisi itse ilmata ittensä, mutta saattaa vaatia pari akkua ennen kun lähtee uudestaan käymään.
No, kokeilimpa sitten vielä heikommalla akulla antaa isolle akulle apuvirtaa, koitin käyntiin, ei auttanut..
Elikkä siis...
Ennen kun tää total failure tapahtui, ennalta "varoittavia" oireita olivat parina kertana "heikohko" käynnistyminen (= joutu sahaa hetken käyntiin, ja kerran lähti "huonosti" käyntiin aluksi)
Ja sitten oli se sähkövika mistä olin jo tehnyt foorumille erillisen topicin, mutta se ei ole esiintynyt etupuskurin korjauksen ja alustan reiän (joka syntyi tunkkaamisesta öljyn vaihdon yhteysessä) korjaamisen (sekä sen kaiken alustasta valuneen veden) jälkeen.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=171681" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä nyt vilkaisin polttoaineletkuja, niin olihan niissä ilmaa niin vitusti...
Eli pystyykö sitä ilmaa poistamaan jotenkin?
Vai pitääkö vaan venailla että saan uuden akun / laturin / soitettua Diesel järjestelmän tehneeseen firmaan että mites nää takuu asiat menikään...
Sori jos tuli sekavaa tekstiä.
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Jakaja pumpusta yleensä ..en nyt tiedä tosta täysin niin ylin pumpun päädystä lähtevä putki ..mihin lie menee niin suuttimen puolelta löysälle ja starttailemaan.
Pitää muuten katsoa myös hauan kautta niin voisi löytyä ihan oikea hyvä keino.
Tossa juttua
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitää muuten katsoa myös hauan kautta niin voisi löytyä ihan oikea hyvä keino.
Tossa juttua
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Teoriassa, järjestelmän pitäisi olla itse ilmaava..
Koitan ensin saada akkuun lisää virtaa ja muutaman kerran starttailla.. Eikai se siitä enempää rikkikään voi mennä (jos normaalisti käyttää..)
Koitan ensin saada akkuun lisää virtaa ja muutaman kerran starttailla.. Eikai se siitä enempää rikkikään voi mennä (jos normaalisti käyttää..)
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Suuttimelta joutuu yleensä ilmaamaan 290:t.
wiimax.fi
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Ohjekirja käskee startata 90 sekuntia polttoaineen loputtua.
Jos ei osaa tai uskalla startata kunnes auto käynnistyy niin manuaalin kannattaa hinata käyntiin.
Jos ei osaa tai uskalla startata kunnes auto käynnistyy niin manuaalin kannattaa hinata käyntiin.
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Okei, nyt on koitettu sahata niin paljon et oikeesti ois pitäny kyl lähtee käyntiin jos on lähteäkseen.
Vielä näyttäis ilmaa putkessa suodattimelta moottorille(?) olevan. Kun avasin suodattimen niin sekin oli vaan n. 70% täynnä, osaisko joku sanoo et löytyykö jostain sitä ilmausruuvia, kun en ole onnistunut sitä paikallistamaan...
Ja olisko apua jos täyttäis suodattimen täyteen ja heittäis kiinni? Jos se sais imastua sitä löpöö koneelle saakka...
Vielä näyttäis ilmaa putkessa suodattimelta moottorille(?) olevan. Kun avasin suodattimen niin sekin oli vaan n. 70% täynnä, osaisko joku sanoo et löytyykö jostain sitä ilmausruuvia, kun en ole onnistunut sitä paikallistamaan...
Ja olisko apua jos täyttäis suodattimen täyteen ja heittäis kiinni? Jos se sais imastua sitä löpöö koneelle saakka...
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Täytä suodatin ja avaa polttoaine putket löysälle suutimen päästä, niin pitäisi ilmaantua.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Mikähän tuos linkitetys "edellises viestiketjus" oli ratkaisu?
Vaatii hyvän akun että pyörittää kunnolla niin lähtee käyntiin, jos ei muuta vikaa kun polttoaineen loppuminen.
Edit: Etupuskurin korjaus siis auttoi edelliseen vikaan? Ei ole sitten vikaa sähkösuuttimes kun sen vastusarvon mittasit ja se menee kerrasta rikki.
Jos auto toimii ongelmitta niin ei siitä ilmasta siellä polttoainelinjas kannata välittää kun jakajapumppu ui dieselis.
Vaatii hyvän akun että pyörittää kunnolla niin lähtee käyntiin, jos ei muuta vikaa kun polttoaineen loppuminen.
Edit: Etupuskurin korjaus siis auttoi edelliseen vikaan? Ei ole sitten vikaa sähkösuuttimes kun sen vastusarvon mittasit ja se menee kerrasta rikki.
Jos auto toimii ongelmitta niin ei siitä ilmasta siellä polttoainelinjas kannata välittää kun jakajapumppu ui dieselis.
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Tuo on rivipumpulla, mutta periaate on sama.
https://www.youtube.com/watch?v=3lLK86DxeAY" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=3lLK86DxeAY" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Eipä taida olla rivipumpulla taitaa olla jakajapumppu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Juutuubilinkin vehjes lienee rivipumpulla, sitä se et tarkoitti
wiimax.fi
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Meinasin vaan tuota otsikon väykkyä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
etrade kirjoitti:Mikähän tuos linkitetys "edellises viestiketjus" oli ratkaisu?
Vaatii hyvän akun että pyörittää kunnolla niin lähtee käyntiin, jos ei muuta vikaa kun polttoaineen loppuminen.
Edit: Etupuskurin korjaus siis auttoi edelliseen vikaan? Ei ole sitten vikaa sähkösuuttimes kun sen vastusarvon mittasit ja se menee kerrasta rikki.
Jos auto toimii ongelmitta niin ei siitä ilmasta siellä polttoainelinjas kannata välittää kun jakajapumppu ui dieselis.
Tavallaan sitä ongelmaa ei ole saatu ratkaistua. Se ei vaan ole toistunut enää sen jälkeen, epäilin että puskurin korjaus & alustasta valunut vesi ois aiheuttanut oikosulun jossain kohtaa tms.
Joo yritetään huomenna täyttää se filtteri, ja avata ruiskuilta auki kaverin kanssa... Jos vaikka sais Mersun taas käyntiin
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Joo, on tosiaan tuo auto jakajapumpulla, mutta laitoin tuon videolinkin rivipumpullisesta että erityisesti näin joulunaikaan pitäis uskoa riittää. Kuten videosta huomaa niin vasta auton ollessa kunnon kierroksilla lopetetaan starttaus ja tietenkin suodattimen täyttö sekä suutinputkien avaus auttaa.
Kerran oli ettei lähtenyt kyseinen moottori käyntiin edes hinaamalla kun oli suodatinjalan tiiviste päin persettä, mutta täs tapaukses on tuskin siitä kyse.
Kerran oli ettei lähtenyt kyseinen moottori käyntiin edes hinaamalla kun oli suodatinjalan tiiviste päin persettä, mutta täs tapaukses on tuskin siitä kyse.
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Joo en usko että tiivisteet olis päin helvettiä, olis varmaan jossain naftaa tai huomattu aikasemmin.. Pitää koittaa huomenna uudestaan kun oon saanu kaks akkua ladattua jonkunlaiseen latinkiin.
Siinä samalla sitten pakko varmaan availla niitä suuttimia.
Kiitos videosta, se ainakin todistaa mun "apumekaanikoille" sen että se todellakin pitäisi ilmata itse itsensä..
Siinä samalla sitten pakko varmaan availla niitä suuttimia.
Kiitos videosta, se ainakin todistaa mun "apumekaanikoille" sen että se todellakin pitäisi ilmata itse itsensä..
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Suuttimilta avaaminen onnopein keino ilmata ja saada se käyntiin..ilma vain puristuu kasaan ..mitään ei tapahdu....voit sahata ja polttaa akkusi ja starttisi loppuun .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Jep, nyt kun vaan sais tosissaan ne työkalut ja jonkun frendiks tekee sen ni olis ihan jees.
Kävin koittaa ilmaa sitä startilla, nyt ainakin letkut näyttäis olevan täynnä.
Ehkä jo huomenna...
Kävin koittaa ilmaa sitä startilla, nyt ainakin letkut näyttäis olevan täynnä.
Ehkä jo huomenna...
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Kait löytyy talosta esim. jakoavain, sen jälkeen muutama minuutti töitä niin auto käy.
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Osanumero A0010741784 on oltava kunnossa pumpun ja suuttimien paluuletkun välissä tai muuten saa pakkasella pyörittää konetta käyntiin muutaman tunnin seisomisen jälkeen, kuten dieseli olis loppununu.
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Jees, vikaa tutkittu taas lisää ja alan pikku hiljaa tulemaan siihen tulokseen että ruiskupumppu ei toimi jostain syystä.
Voiko joku vikakoodi mitä ei jostain syystä X, ilmoiteta kojetaulussa estää auton käynnistymisen?
Joka tapauksessa tällä hetkellä näyttää siltä, että auto on saatava Dieselmiehelle takuuhuoltoon...
Voiko joku vikakoodi mitä ei jostain syystä X, ilmoiteta kojetaulussa estää auton käynnistymisen?
Joka tapauksessa tällä hetkellä näyttää siltä, että auto on saatava Dieselmiehelle takuuhuoltoon...
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Kojetaulussa ei ilmoiteta juuri mitään, puolenkymmentä paikkaa on joista vikavalo syttyy. Vikakoodi vikamuistissa ei estä käynnistymistä.
Tuliko suuttimilta polttoainetta kun löysäilit suutinputkia ?
Tuliko suuttimilta polttoainetta kun löysäilit suutinputkia ?
wiimax.fi
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Aiemman viestiketjun kuitis näkyi että tuo ylempänä oleva Osanumero A0010741784 on vaihdettu .
Hyvä homma niin lähtee talvella hienosti käyntiin.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvä homma niin lähtee talvella hienosti käyntiin.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Jena, ja se vikakin oli aika yksinkertainen
Perhana, sehän piti oikein ottaa työkalut käteen ja ottaa ne kaks muovia pois päältä, ja ihan oikeasti avata vähän niitä suuttimia
Noooo, nyttenpähän olen tämänkin verran taas viisaampi!
Ps. Lähtee muuten käyntiin kun palmun alta!
Perhana, sehän piti oikein ottaa työkalut käteen ja ottaa ne kaks muovia pois päältä, ja ihan oikeasti avata vähän niitä suuttimia
Noooo, nyttenpähän olen tämänkin verran taas viisaampi!
Ps. Lähtee muuten käyntiin kun palmun alta!
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Niinpä, teoria ja käytäntö ei aina kulje käsi kädessä..... ihan oikeasti avata vähän niitä suuttimia
wiimax.fi
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Näinhän tässä ketjussa moni jo neuvoidealer kirjoitti:Niinpä, teoria ja käytäntö ei aina kulje käsi kädessä..... ihan oikeasti avata vähän niitä suuttimia
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Saa sen startillakin käyntiin (kuten ohjekirja neuvoo), mutta ens kerralla kun dieseli loppuu niin ei turhaaan yritä käynnistää ennenkun on tarpeeksi dieseliä tankis.
Tuli täyteen 6vuotta kun ostin samanlaisella moottorilla olevan mersun. Piti ostaa Ducato Turusta mutta siinä oli menny vetoaksila poikki niin rautatieasemalla äkkiä googlasin kolikko Internetis jonkun halvan pakun ja sellainen oli Paimios. Hyppäsin junaan Helsingis ja ne lupas tulla vastaan Salon rautatieasemalle. Kyselivät kylmäs pakkassääs iltapäivällä Salos, että olenko minä se Sellon murhamies? En tienny murhista.
Ruoholahteen pääsin niin alkoi auto oikutella. Pakkasta. Limsapulloilla hain 3kertaa dieseliä mutta ei lähteny käyntiin. Soittelin kaikki paikat läpi jotka tunsi mersuja, että onkohan menny moottori rikki? Oli onneksi katsastamaton saappi parin kilometrin pääs niin siitä sai tarpeeksi virtaa pedaali pohjas. Hirvittävä tilanne ens kertalaiselle kun pitkästä aikaa ostin oman auton, mutta käyntiin lähti.
Tuli täyteen 6vuotta kun ostin samanlaisella moottorilla olevan mersun. Piti ostaa Ducato Turusta mutta siinä oli menny vetoaksila poikki niin rautatieasemalla äkkiä googlasin kolikko Internetis jonkun halvan pakun ja sellainen oli Paimios. Hyppäsin junaan Helsingis ja ne lupas tulla vastaan Salon rautatieasemalle. Kyselivät kylmäs pakkassääs iltapäivällä Salos, että olenko minä se Sellon murhamies? En tienny murhista.
Ruoholahteen pääsin niin alkoi auto oikutella. Pakkasta. Limsapulloilla hain 3kertaa dieseliä mutta ei lähteny käyntiin. Soittelin kaikki paikat läpi jotka tunsi mersuja, että onkohan menny moottori rikki? Oli onneksi katsastamaton saappi parin kilometrin pääs niin siitä sai tarpeeksi virtaa pedaali pohjas. Hirvittävä tilanne ens kertalaiselle kun pitkästä aikaa ostin oman auton, mutta käyntiin lähti.
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Iso auto täydelllä lastilla ja manuaalina. Minkähänlaanen se olis sillä 6syl KKK. Ei varmaan kiihdytyskisaan mutta ainakaan vikoja ei olisi niin paljoa.
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Väärin yleistetty vaikka ohjekirja mitä neuvoisi, todennäköisesti hajoaa ainakin starttimoottori eikä lähde vaikka kuinka pitkään starttaa. Kyllä se vaan niin on että 290:stä pitää avata suuttimilta putkia, vaikka yksi tapaus jossa lähti starttaamalla olisikin tiedossa.et kirjoitti:Saa sen startillakin käyntiin (kuten ohjekirja neuvoo),
Tiedän näitä hinatunkin pitkin maakuntaa eikä käyntiin, sitten kun ilmaa niin lähtee nätisti.
wiimax.fi
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Kyllä,
Täytyy myöntää että starttia tuli huudatettua niin paljon, että kyllä sen hajoaminen pelotti.
Kun muoviset läpyskät (oikeastaan vaan isomman pois ottaminen olisi riittänyt) otti pois niin suuttimet oli heti saatavilla.
Kolme ensimmäistä pyttyä kun olin ilmannut niin auto hörähti iloisesti käyntiin ja kaikki ilma oli saatu jo pois järjestelmästä.
No otinpahan opikseni
Täytyy myöntää että starttia tuli huudatettua niin paljon, että kyllä sen hajoaminen pelotti.
Kun muoviset läpyskät (oikeastaan vaan isomman pois ottaminen olisi riittänyt) otti pois niin suuttimet oli heti saatavilla.
Kolme ensimmäistä pyttyä kun olin ilmannut niin auto hörähti iloisesti käyntiin ja kaikki ilma oli saatu jo pois järjestelmästä.
No otinpahan opikseni
Re: W210 290 TD 1998 Diesel ilmaus ongelma(?) APUVA
Ihan pakko on kommentoida omakohtaisin kokemuksin... Kahteen otteeseen onnistuin ajamaan tankin tyhjäksi ex290:stä ja molemmilla kerroilla lähti ihan startilla käyntiin. Ei tietysti ihan heti, mutta aikansa kun jaksoi starttia pyörittää niin lähti. Eikä se lopultakaan kovin montaa starttausta vaatinut, tip-startilla (?) olisko ollu puolenkymmentä kertaa...dealer kirjoitti:Väärin yleistetty vaikka ohjekirja mitä neuvoisi, todennäköisesti hajoaa ainakin starttimoottori eikä lähde vaikka kuinka pitkään starttaa. Kyllä se vaan niin on että 290:stä pitää avata suuttimilta putkia, vaikka yksi tapaus jossa lähti starttaamalla olisikin tiedossa.et kirjoitti:Saa sen startillakin käyntiin (kuten ohjekirja neuvoo),
Tiedän näitä hinatunkin pitkin maakuntaa eikä käyntiin, sitten kun ilmaa niin lähtee nätisti.
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97