Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Katseiden kohteena olisi alle 700tkm ajerttu facelift 07/08. 200Cdi koneella ja automaattivaihteistolla.
Kestäisikö tuollainen vielä käyttöautona kun huollot on tehty kuitenkin ajallaan ja melko tarkasti. Autolla ajettu myös erityisen pitkään taksissa.
Kone ei taida hajota helposti, entä vaihteisto?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Jos ei montaa tonnia maksa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5262
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja S202 »

6000-8000€ näytti olevan yli puoli miljoonaa ajetut. Kyllähän siinä kilometrejä on, mutta onhan niihin sitten moniin uusittu paljon kaikenlaista. Yleinen kunto ratkaisee, 300tkm ajettu tuontikiertopalkinto saattaa olla paljon resumpi mitä tarkalla pidolla ollut 500tkm ajettu taksi. Onhan niitäkin sitten monenlaisia, varmasti pohjoisen suomen paljon ajettu taksi on erilainen mitä pääkaupunkiseudun :roll:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 860
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja -230k- »

kyllähän noilla cdi koneilla ja laatikoilla on ajettu n 800tkm mutta mitään takuutahan siitä ei ole. 500tkm jälkeen voi jo olettaa että mitä tahansa voi tapahtua.
hyvin huollettu ja lähes kaikki huolto osat ja apulaitteet kun on kertaalleen tai useamminkin jo vaihdettu niin voihan sillä olla kilometrejä vielä edessä vaikka yli 500tkm mittarissa. yksilöitä. Jotkut ei enään paljonajettuihin mitään vaihda jos se vaan liikkuu ja menee leimasta,sellaisesta hyvän tekeminen on kallista.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joka leimallehan täytyy 211:ssa niveliä vaihtaa. :)
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Tämä farmari on ollut Ruotsin taksi. Ja ilmeisesti melkein tänne saakka.
Vesipumppu on viimeisin osa joka uusittu Suomessa. Muista huolloista ei tietoa.
Maalipinta on todella hyvä kun on ollut yliteipattu kokonaan.

Auto kuulemma toimii moitteetta. Mietin vain että milloin tällainen kone hajoaa kun ei näistä ole mitään
kokemuksia itsellä. Ei myöskään vaihteistosta. Se vain että jos km on yli 400kt niin mielummin melkein ostaa
sellaisen joka on ollut huolloissa tarkasti esim juuri taksi. Eihän näille takuita ole mutta kun pitäisi 40-50tkm päästä vuodessa eteenpäin.

Mitenkäs öljynvaihto tällaiseen w211 200cdi koneeseen tehdään? Ja mikä on virallinen vaihtoväli?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Eihän se taksissa olo vielä takaa, että on hyvin huollettu. Riippuu ihan omistajasta. Mutta jos on ajettu lähes 700000 niin onhan siihen huoltoja ollut pakko tehdä. Jossain vaiheessahan kaikki hajoaa ja kyllä noin paljon ajettu Mersu alkaa olla lähempänä Kuusakoskea kuin Sindelfingenin tuotantolinjaa, vaikka kuinka tähtilasien läpi asiaa katselisi.

Öljyt vaihdetaan 25000 välein. Vaihteistoöljyt mielestäni taksiin 60000 välein automaattivaihteisiin.

Maalipinnasta kannattaa katsoa helmamuovin ja takalokasuojan yhtymäkohta. Näiden välissä oleva kumi hankaa pellin puhki.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

y30harrastaja kirjoitti:Tämä farmari on ollut Ruotsin taksi. Ja ilmeisesti melkein tänne saakka.
Vesipumppu on viimeisin osa joka uusittu Suomessa. Muista huolloista ei tietoa.
Maalipinta on todella hyvä kun on ollut yliteipattu kokonaan.

Auto kuulemma toimii moitteetta. Mietin vain että milloin tällainen kone hajoaa kun ei näistä ole mitään
kokemuksia itsellä. Ei myöskään vaihteistosta. Se vain että jos km on yli 400kt niin mielummin melkein ostaa
sellaisen joka on ollut huolloissa tarkasti esim juuri taksi. Eihän näille takuita ole mutta kun pitäisi 40-50tkm päästä vuodessa eteenpäin.

Mitenkäs öljynvaihto tällaiseen w211 200cdi koneeseen tehdään? Ja mikä on virallinen vaihtoväli?

Vaikka on kova autokuume ,niin ehkä jos lukisit omasta kirjoituksestasi nuo paksuntamani kohdat ennen hankintaa ...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Tätäkö topikin aloittaja metsästää?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7673961
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja RH »

Mitä tuo nyt mitään... Mulla oli joskus maailmassa Pösö, jossa oli melkein miljoona mittarissa :D .
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja ruf »

Kuusankoski voisi olla seuraava omistaja. Mieti, että missä kunnossa on mm. runkolaakerit. Tuohon kun laittaa pikkuisen lisää niin saa c sarjaa alle 200000 km.
M-B E200cdi -07
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12613
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja epk »

niin tai samalla rahalla puolet vähempi menty prefacelift ....
lolletti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Su 27.11.2011 20:37
Paikkakunta: Pori/Turku

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja lolletti »

Ite ostin suoraan taksista 425tkm ajetun faceliftin, nyt 465tkm mittarissa. Hyvi pelittää, mitä noistaki voi sanoo, sama asia ku ostais arvan et pelittääkö vai korjataanko ja pelittää.
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja koyama »

Bercedes Menz kirjoitti:Tätäkö topikin aloittaja metsästää?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7673961
4000 e maks hinta tuommosella
Ostattelin samanlaista 220:stä avanttia tutulta taksikuskilta.Oli ensin myymässä,mutta vähentyneiden ajojen vuoksi aikoi ajaa eläkkeeseen ilman uuden ostoa.Reilu vuosi vielä.Sitten siinä on noin 550 tkm.Kerkeehän tuon ostaa sittenkin.
Auto pelannut tosi hyvin.Ilmapussit vaihtoon 410 tkm kohdalla ja laakerit eteen.
Ajoin muuan viikko sitten ja km määrä olisi voinut olla vaikka 200 tkm.Maaseututaksi on hyvä ostos jos on muistettu huoltaa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Kyllä linkin auto on ollut kyselyssä.
Olen tottunut kilometreihin, mutta ei ole tietoa millainen määrä menee tällaisella MB:llä. Varmaan menee yli miljoonakin, mutta onko näin "uusissa" Mersuissa todettuja tapauksia.
Auto oli menossa Pohjoispohjanmaalla ja kuulemma pelittää hyvin ja antaa hyvät kyydit jne.

Totta hinnasta pitäisi saada minimissään 2000€ pois, jotta uskaltaisi kaupoille. Karvaasta kokemuksesta tiedän että MB:n osto on vähän kuin arpapeli, mutta mielestäni kilometreistä huolimatta. Saksasta toin -02 E väyrysen jolla oli alle 200tkm ajettu ja imusarja hajosi heti. Tosin tietty tyyppivika muovisissa, mutta kuitenkin.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja koyama »

Tosi harvoin menee yli 700 tkm.
Ehtii käydä muutaman kerran vuosien varrella piuhan nokassa km saneerauksessa .
Ivalossa siirtyi eläkkeelle (kauppakassiksi)tuollainen yli milj.taksi.En muista oliko veislitti
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Ei nuo Saksassakaan ilmasia tunnu olevan:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Jos on enemmän harvinaista päästä yli 700tkm mesellä niin kyllä se rajoittaa omalta osalta näiden ostoa.
En kyllä hirveästi ole löytänyt yli 700tkm ajettuja e sarjalaisia. Kait se jotain kertoo. Onhan se tietty paljon mutta itseä kilometrit eivät pelota. Mb stä en vain ole oikeastaan koskaan löytänyt sitä paljon puhuttua käyttövarmuutta. Omalta osalta erittäin huono tuuri omistamieni kanssa. Noissa omissa harrasteissa joskus 1,4 miljoonaa ilman koneremppaa. Tosin näyttää kaikki hieman tuoreemmat autot olla joltain osalta aina lastentautinen tai heikko. Pitäisi ottaa riski mutta riskillä on tähtimerkissä liian suuri hinta. Katsotaan pitäisi päästä paikan päälle näkemään ja kuuntelemaan.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Paljon ajetun W211 faceliftin hankinta?

Viesti Kirjoittaja RH »

y30harrastaja kirjoitti:Jos on enemmän harvinaista päästä yli 700tkm mesellä niin kyllä se rajoittaa omalta osalta näiden ostoa.
koyama kirjoitti:Tosi harvoin menee yli 700 tkm.
Ehtii käydä muutaman kerran vuosien varrella piuhan nokassa km saneerauksessa .
Vastaa Viestiin