W211 Airmatic DC takapään vika

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Moi,
en löytänyt haulla sopivaa tietoa W211 (sedan) airmaticin rakenteesta. Mulla putosi ajossa perä aivan alas eikä edes yritä yhtään nousta. Kompura toimii ja sen vieressä olevassa jakotukissa on oma putki kaikkiin nurkkiin. Jos yksi pussi repesi niin eikö kyseisen nurkan olisi pitänyt vajota? Miksi koko perä putosi kerralla, etupää toimii normaalisti eli nousee & laskee napista. Näkisikö *:lla vikaa tarkemmin?
Kiitos vastauksista.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tarkistitko takapään tasoanturin, siis ihan silmämääräisesti onko varret paikallaan?
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Vasta kompura tarkistettu, illalla jatkuu. Löytyykö tasoanturi (1 kpl?) jostain keskeltä rungon ja taka-akselin välistä?
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Maucca
Mersumies
Mersumies
Viestit: 506
Liittynyt: Ke 23.12.2009 21:17
Paikkakunta: Pahoinvointivaltio

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja Maucca »

Vasemmalla puolella. palkissa näkyy kaksi mutteria alapuolella.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jasu24 kirjoitti:Vasta kompura tarkistettu, illalla jatkuu. Löytyykö tasoanturi (1 kpl?) jostain keskeltä rungon ja taka-akselin välistä?
perä murikan vieressä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Kiitos (CDI203 myös privasta), tähdet ei ole mulla nyt kovin hyvin; otin kompuran virtaliittimen ( 2 paksua johtoa) irti ajatuksena syöttää irtoakulla suoraan virtaa kompuralle testausta varten. Panin liitimen kuitenkin takaisin, mutta nyt se ei inahdakaan moottorin käydessä. Eilen se varmasti toimi ja nosti etupään ylös. Silloin näytössä oli malfunction ja nuoli korin kuvan alla. Nyt tuli punaisella stop car....
Mitkä voisi muu estää kompuran käynnistymisen kuin sen hajoaminen? Rele on vaihdettu, sulake? Korin asento?
Releen "pakko-ohjaus" on vaikeaa kun se on lyhyillä piuhoilla sulakeboxin takana lyhyillä johdoilla...
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja epk »

mites se tasoanturi takaata , katsoitko sen jo ?
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

En vielä kun mykkä kompura jäädytti touhun.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja epk »

kompura mykkä kun tanko irti takaata ja pyyntiä kompuralle ei ole ? :)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jasu24 kirjoitti:Kiitos (CDI203 myös privasta)...
Voi kauheeta kuinka joku voi YV:llä asioita hoidella... :wink:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
Jasu24 kirjoitti:Kiitos (CDI203 myös privasta)...
Voi kauheeta kuinka joku voi YV:llä asioita hoidella... :wink:
Vastailla ajansalliessa kun joku sillä kysyy :D
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jasu24 kirjoitti:Kiitos (CDI203 myös privasta), tähdet ei ole mulla nyt kovin hyvin; otin kompuran virtaliittimen ( 2 paksua johtoa) irti ajatuksena syöttää irtoakulla suoraan virtaa kompuralle testausta varten. Panin liitimen kuitenkin takaisin, mutta nyt se ei inahdakaan moottorin käydessä. Eilen se varmasti toimi ja nosti etupään ylös. Silloin näytössä oli malfunction ja nuoli korin kuvan alla. Nyt tuli punaisella stop car....
Mitkä voisi muu estää kompuran käynnistymisen kuin sen hajoaminen? Rele on vaihdettu, sulake? Korin asento?
Releen "pakko-ohjaus" on vaikeaa kun se on lyhyillä piuhoilla sulakeboxin takana lyhyillä johdoilla...
Jos epk mainitsema taka anturi on ok niin
(jos anturi on tai sen vipu minkä DBFI mainitsi on irti niin sattaa
antaa tietooa mistä "luulee" takapään olevan jo tavoite tasossa)
Tarkista myös hantin jalkatilasta sen pääsulake

E yleis mittarilla tarkistaa johdot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Pari tyhmää kysymystä vielä; voiko kompuraa testata ulkoisella akulla? Olisiko tarkkaa sijaintia kompuraa sulakkeelle?
Kiitos vielä kaikille jeesistä.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jasu24 kirjoitti:Pari tyhmää kysymystä vielä; voiko kompuraa testata ulkoisella akulla? Olisiko tarkkaa sijaintia kompuraa sulakkeelle?
Kiitos vielä kaikille jeesistä.
Kompuran sulake on siellä front prefuseboksissa, #74, 40A. Voi sitä kompressoria testata sisäisellä tai ulkoisella akulla mutta sopivaa sulaketta kannattaa käyttää välissä. Releen liittimistä onnistuu releen ohitus jos auton oma sulake on ehjä.
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Onko mainittu sulake kaikissa w211 FL malleissa apumiehen etujalkatilassa?
E: Löytynee lattiamaton alta?
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jasu24 kirjoitti:Onko mainittu sulake kaikissa w211 FL malleissa apumiehen etujalkatilassa?
E: Löytynee lattiamaton alta?
Tehtaalta lähtiessä on siellä pelkääjän puolella, tiedä sitten mitä kullekin mallille on omistajat aikanaan viritelleet.

Voi sen sulakkeen tarkistaa myös nyppäämällä releen irti ja mittaamalla yleismittarilla syöttöpinnin jännitteen.
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Tasoanturin varsi killui irtonaisena!! Nyt särkylääke alle niskasärkyä helpottamaan ja tallin lattialle makaamaan vipua asentamaan paikalleen. Onkohan siinä mitään lukkoa vai pitäisikö sen pysyä pallossa "itsekseen"? Seuraavaksi jännitän takapussien kuntoa kun tuli ajettua kotiin viimeiset 10 km "pussit tyhjänä" sekä lähteekö Malfunction -herja ilman *:ia.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Jasu24 kirjoitti:Tasoanturin varsi killui irtonaisena!! Nyt särkylääke alle niskasärkyä helpottamaan ja tallin lattialle makaamaan vipua asentamaan paikalleen.
Noinkohan se vanha siellä pysyy (toki voi hätäkorjauksena laittaa pienen nippusiteen, itse ajelin läpi Euroopan Itävallassa mersuhuollossa nippusiteellä korjatulla ja kotimaassa sitten hommasin ja asennutin uuden)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Varsi paikallaan mutta tilanne yhtä huono. Auto maassa ja mittaristo punaisena eikä kompura pörise auton käskemänä. Suoralla sähköllä pörisee, mutta silti auto tunnu nousevan. Tosin en kokeillut varren laittamisen jälkeen. Löytysikö vielä vinkkejä?
E: hantin jalkatilan sulake on ehjä ja paria toimivaa relettä vaihdeltu keskenään. Releen pakko-ohjaus on hankalaa koska releen johdot on pirun lyhyet eli releen kanta piilossa.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

jos kompura on sökö voi auton nostaa antamalla paineilmaa siihen kompuran imuletkuun! kaivele imuputki esille käynnistä auto ja paina paineilmaa siihen imuletkuun 8-10bar ja auto nousee jos pussit ehjät!
ML W164
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Auto seisoo taas ryhdikkäästi. Kompuran herätti henkiin testerin komento ja vikakoodin nollaus. Lisukkeena oli paineenlaskuventtiilin katkennut piuha.
Saakohan Veholta taka-akselin asentoanturin muovista tankoa vai myyvätkö antureineen ?
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Jasu24 kirjoitti:Auto seisoo taas ryhdikkäästi. Kompuran herätti henkiin testerin komento ja vikakoodin nollaus. Lisukkeena oli paineenlaskuventtiilin katkennut piuha.
Saakohan Veholta taka-akselin asentoanturin muovista tankoa vai myyvätkö antureineen ?
Tanko on muuttunut metalliseksi, mutta kyllä sen saa erikseen (ainakin KL-varaosista).
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Kiitos kaikille asiassa auttaneille!
Tosin aamulla perä laski jälleen 20 km ajon jälkeen eli kiivaasti uutta tankoa hankkimaan.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja epk »

Hmm, onkos tää metallinen tanko sitten jotenkin vähempi ruostumaan kiinni? Silloinhan se vääntää kaiken paskaksi vs muovinen juuttuessaan kiinni?
Avatar
Mikko>
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 01.08.2007 23:46
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja Mikko> »

Siinä uudessa metallisessa on erilaiset nivelet. http://www.merteil.fi/kuva-data/54346.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Airmatic DC takapään vika

Viesti Kirjoittaja epk »

okkee, sama systeemi siis kun etutangoissa, nekin tuppaa ajansaatossa kerään vedet sisälle = valmista kauraa. Kannattaa lisätä noihin lisää rasvaa jos vaan saa.
Vastaa Viestiin