Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

elikkäs meneillään on m111 2.0 moottorin istutus w201 mersuun, ahdettuna tottakai

aikomuksena käyttää mersun omia puolia/.
suuttimet ensialkuun koneen alkuperäiset/ etsin omista purkuautoista isommat.
turboksi todennäköisesti tulossa turbobanditin gt45.

aikomuksena käyttää mersun omia antureita, mikäli mahdollista (triggeri tottakai kampiakselin päähän)

monia ecuja katsellut ja ihmetellyt, mutta ihankaikkea ei oikein taho vasta-alkaja ymmärtää.

tämänhetkiset vaihtoehdot;
1.haltech sprint 500
2.ecumaster emu
2.megasquirt 2 v2.2/3

muita varteenotettavia vaihtoehtoja?,, budjetti hiippailee siinä 1000€ paikkeilla. Suuttimet oltava ilmeisesti 8ohmiset vähintään, tarvitsenkos sytkävahvistinta?
Viimeksi muokannut pikkukankkunen, To 18.02.2016 00:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tonnin hintaluokassa on ECU-vaihtoehtona myös Adaptronic e420d, tai KMS:n perusversio. Useimmat ECUt vaativat sytkävahvistimen, itse käytän Bosch 0 280 100 200 kopiota, jossa joutuu itse säätämään dwell-ajan, fiksumpiakin löytyy. Alkuperäiset hukkakipinäpuolat käyvät hyvin, suuttimien on syytä olla reilusti isommat, jos tehoja lisätään reilusti. Triggerin voi laittaa damperiin tai käyttää M111 omaa 60-2 triggeriä, joa vauhtipyörästä löytyy. GT45 on todella iso ahdin ja ajettavuus keskikierroksilla on kyseenalaista, kokoluokka GT30 riittää niin pitkälle, kuin laillisesti saat virittää (180 kW) ja sen ylikin.

Imuputkisto ja pakoputkisto menevät uusiksi ja välijäähy, downpipe ym. pitää laittaa, muutostyö ei siis ole mikään viikonlopun projekti vaan varaa reilusti rahaa ja aikaa ja toinen auto käyttöautoksi. Joudut päivittämään jarrut, jouset, vakaajat jne, jos aiot katsastaa ahdetun W201:sen tehoalueella 90...180 kW. Kytkin ja mahdolliset vauhtipyörän muutostyöt ovat myös tarpeen ja maksavat jonkun verran. Tuo tonnin budjetti mootorinohjaukseen on pelkkä käsiraha, tee kunnon suunnitelma ja budjetti ja mieti sitten asiaa uudelleen.

Jos W201 ja M111 ahdettuna tosissaan kiinnostaa, voit tutustua minun topikkiini ja nettisivuihini.

EDIT: Kaksilitarinen perus-M111 ei ole ahtamiseen niin vahva kuin siihen suunnitellut 2- ja 2,3-litraiset Kompressor-mallit.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

sinun topickia on lueskeltu ja yritetty sisäistää.

tonnin budjettiin en ole laskenut mitään uusia suuttimia, ym, ainoastaan sen että sen saa pyörivään ja toimivaan kuntoon.

m111 omaa triggeriä en aio käyttää koska anturin on joku lainannut eikä ole siihen koneeseen alkuperäistä vauhtipyörää jossa olisi hampaat. moottorista tarkoitus hakea paljon huipputehoa, toki tuo silti on turhan iso turbo.

ahtoputkea on jo tilailtu ja tiedossa on ettei ole viikonlopun muutostyö kyseessä, pelkästään ruostekorjauksiin olen nyt tuhrannut puolivuotta...

kompurakone harkinnassa, mutta tuttu joka on useamman koneen rakentanut, arveli että paremmat veivit ja veriura lohkoon niin pääsee jo aikapitkälle tuolla vapaastihengittävällä.

tehotavoite on siinä 250-300hp ja ideana olisi ainakin kokeilla re85 saada toimimaan, kuinkahan isot suuttimet kannattaisi metsästää?
onkos noissa kaikissa ecuissa mahdollisuus saada ohjaus metanoliruiskuulle? ainakin megassa ja haltechissa on? tuossa m111 ei kai ollut dampperissa värinänvaimenninta, niin siihen uskaltaa teettää kokonaan uuden hihnapyörän?

minä vielä illasta lueskelen sinun topickin läpi ajatuksen kanssa, siitä topickista sain alkujaan ideankin lyödä m111 teiniin :) ensin piti tulla perus-ok-moniventtiili käyttöauto, mutta ruostekorjauksiin meni niinpaljon aikaa että tuntuu että se kori menisi hukkaan käyttöautona.

onkos sinulla käytössä mitkä moottorikorvakkeet? itseltä löytyy m102 ja m111 vakiokorvakot, istuukohan se niillä miten kohdilleen..
Viimeksi muokannut pikkukankkunen, To 18.02.2016 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja tomant »

OK, olet näköjään suunnitellut systeemiä ihan tosissasi ,-) Budjettia kannattaa kuitenkin miettiä, että ei tule yllätyksiä.

Minulla on korkeaohmiset Boschin EV14-suuttimet, jotka antavat noin 708 cm3 @ 4 bar (603@3 bar) ja ne ovat toimineet hienosti. Ehkä niissä on hieman turhan paljon reserviä, mutta ne toimivat tyhjäkäynnilläkin hyvin. Etanolikoneessa 300 hevosvoimaan saattaisi riittää 500 cm3 suuttimet.

Etanoli/vesiruiskun lisäämistä olen joskus miettinyt, mutta minusta metanoli on liian myrkyllistä tavaraa. Lisäksi pelottaa öljyn poishuuhtoutuminen sylinterissä ja taas yhden tarkkailua vaativan lisäjärjestelmän rakentaminen. Toisaalta jo etanoli polttoaineena pitänee lämpötiloja ja nakutusta kurissa. Eiköhän tuollaista pumppua voi noilla ECUilla ohjata, jos lähdöt ja säätöparametrit riittävät.

Ainakin kompressorikoneen hihnapyörässä on dampperi valettu kumimassalla kiinni eli hihnapyörä on kaksiosainen.

Moottorin etukiinnikkeiksi käyvät ilmeisesti M111-koneen kiinnikkeet malleista W124 E200 ja W124 E220, joita ei tahdo löytyä mistään. Löysin arkistoista vain yhden valokuvan, jossa osat nro 601 223 28 04 ja 601 223 30 04 (jostain diesel-koneesta) ja näistä muistaakseni toinen tai molemmat sopivat. M102-kiinnikkeet eivät sovi M111-lohkoon.

EDIT: EPC antaa E220-kiinnkkeiksi vasen 111 223 07 04 ja oikea 601 223 30 04, mutta vasemmalle käy tuo 601 223 28 04, joka löytyy koneista OM602 ja OM601.

Aloita sitten kunnon rakennustopiikki tuonne turbo-osioon, ettei se huku tänne tekniikan sekaan.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

rauhassa teen tätä, niin en kehtaa ehkä paneutua topickin pystyttämiseen. pitää vielä mallailla ja vertailla noita suutinhommia.

kiinnikkeitä löytyy;
w124 om601, w201 m102, w124 m102 ja w202 m111 kiinnikkeet, pitää koittaa niistä saada jotain aikaa tai vaikka vääntää omat 6mm tavarasta.

nimenomaan nakutuksen ja korkeiden lämpöjen estämiseksi ajatellut metanoliruiskua, 50% metanolia ja 50% tislattua vettä, ainakin kuulemaan haltechilla saa esim kaasun/ lämmön mukaan aktivoitumaan.

aikapaljon voi vielä projektissa asiat muuttua, mutta korina pysyy w201 ja koneen on oltava 4-pyttyinen moniventtiili :)


pitää seuraavaksi ottaa työnalle sytytyspuoli ja lähteä siitä kokeilemaan, mitä saan aikaan :)
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja tomant »

Katso noiden w124 OM601 kiinnikkeiden osanumerot, saattavat olla sopivat.

Jos polttoaineena on RE85, onko tuosta metanoli/vesiruiskutuksesta enää lisähyötyä?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

tomant kirjoitti:Katso noiden w124 OM601 kiinnikkeiden osanumerot, saattavat olla sopivat.

Jos polttoaineena on RE85, onko tuosta metanoli/vesiruiskutuksesta enää lisähyötyä?

tomant
täälläpäin on yksi re85 tankkauspaikka, niin sekin jos lähtee niin pitää ainakin asentaa 'valmiuteen' semmonen.

haltech flex fuel ois hyvä tähän hommaan, muttei toimi sprint-sarjan ecujen kanssa= halvin ecu jossa toimii 1400-2000€ :crazy:
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Sporttijanne
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 14.02.2016 10:26
Viesti:

Re: Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja Sporttijanne »

pikkukankkunen kirjoitti:elikkäs meneillään on m111 2.0 moottorin istutus w201 mersuun, ahdettuna tottakai

aikomuksena käyttää mersun omia antureita, mikäli mahdollista (triggeri tottakai kampiakselin päähän)

muita varteenotettavia vaihtoehtoja?,, budjetti hiippailee siinä 1000€ paikkeilla. Suuttimet oltava ilmeisesti 8ohmiset vähintään, tarvitsenkos sytkävahvistinta?
Moi!
Vaikka olen uusi täällä forumilla, jälkiasennettavista moottorinohjainlaitteista on pii-tkä kokemus. Tässä muutama vinkki ja huomio projektisi suunnitteluun:

On tosiaan hyvä ajatus käyttää moottorin alkuperäisiä asentoantureita, sillä itse tehdyt triggeripyörät ja anturoinnit harvoin ovat toimivuudeltaan samaa tasoa alkuperäisten kanssa.

Seuraavassa mainittu parikin alle 1000€:n hintaluokkaan osuvaa ohjainlaitteita, joilla onnistuu kaikki mainitsemasi toiminnot ja ohjaukset. Myös etanolipitoisuusanturille on suora tuki, jolloin voit halutessasi säätää moottorisi toimimaan monella polttoaineella, ja tankata sekaisin viinaa ja bensaa. Taitaa vielä jäädä reserviinkin muutama toiminnallisuus jatkokehittelyyn, vaikka esimerkiksi: Vesiruiskun ohjaus, sähköinen ahtopaineohjaus ja kännykän/tabletin käyttö näyttönä, jne.

Mainitsemasi Ecumaster EMU:n lisäksi tähän soveltuu Link G4+ Atom ECU. Ecumaster EMU:ssa on sisäinen MAP-anturi, sytytyspäätetasteet (6 kpl) ja sisäinen laajakaistalambdaohjain, mutta Link G4+ Atom ECU:uun nämä pitää hankkia erikseen. Molemmissa tapauksissa on käytettävä korkeaohmisia suuttimia - ja sellaisiahan kaikki nykyaikaiset nopeatoimiset suuttimet ovatkin. 300 hepan tehoihin viinalla ja noin 85%:lla suuttimien aukioloajoilla tarvitset noin 600ml/min tuottavat suuttimet. Mutta suosittelen hankkimaan suuremmat suuttimet, kun mainitsemallasi turbolla ei olla vielä noilla tehoilla sen hyvällä hyötysuhdealueella - Tai vielä käyttökelpoisempi koneesta tulee, kun hankit pienemmän turbon. E85:n kanssa, ja jos sinulla on välijäähdytin, tuskin tarvitset vesimetanolisuihkutusta.

Toivottavasti nämä tiedot auttavat sinua vähän eteenpäin projektisi suunnittelussa, ja ettei sinun tarvitsisi hankkia turhia tai käyttötarkoitukseesi sopimattomia osia. :thumbup:
Laita viestiä, jos kaipaat lisävinkkejä!
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

Sporttijanne kirjoitti:
pikkukankkunen kirjoitti:elikkäs meneillään on m111 2.0 moottorin istutus w201 mersuun, ahdettuna tottakai

aikomuksena käyttää mersun omia antureita, mikäli mahdollista (triggeri tottakai kampiakselin päähän)

muita varteenotettavia vaihtoehtoja?,, budjetti hiippailee siinä 1000€ paikkeilla. Suuttimet oltava ilmeisesti 8ohmiset vähintään, tarvitsenkos sytkävahvistinta?
Moi!
Vaikka olen uusi täällä forumilla, jälkiasennettavista moottorinohjainlaitteista on pii-tkä kokemus. Tässä muutama vinkki ja huomio projektisi suunnitteluun:

On tosiaan hyvä ajatus käyttää moottorin alkuperäisiä asentoantureita, sillä itse tehdyt triggeripyörät ja anturoinnit harvoin ovat toimivuudeltaan samaa tasoa alkuperäisten kanssa.

Seuraavassa mainittu parikin alle 1000€:n hintaluokkaan osuvaa ohjainlaitteita, joilla onnistuu kaikki mainitsemasi toiminnot ja ohjaukset. Myös etanolipitoisuusanturille on suora tuki, jolloin voit halutessasi säätää moottorisi toimimaan monella polttoaineella, ja tankata sekaisin viinaa ja bensaa. Taitaa vielä jäädä reserviinkin muutama toiminnallisuus jatkokehittelyyn, vaikka esimerkiksi: Vesiruiskun ohjaus, sähköinen ahtopaineohjaus ja kännykän/tabletin käyttö näyttönä, jne.

Mainitsemasi Ecumaster EMU:n lisäksi tähän soveltuu Link G4+ Atom ECU. Ecumaster EMU:ssa on sisäinen MAP-anturi, sytytyspäätetasteet (6 kpl) ja sisäinen laajakaistalambdaohjain, mutta Link G4+ Atom ECU:uun nämä pitää hankkia erikseen. Molemmissa tapauksissa on käytettävä korkeaohmisia suuttimia - ja sellaisiahan kaikki nykyaikaiset nopeatoimiset suuttimet ovatkin. 300 hepan tehoihin viinalla ja noin 85%:lla suuttimien aukioloajoilla tarvitset noin 600ml/min tuottavat suuttimet. Mutta suosittelen hankkimaan suuremmat suuttimet, kun mainitsemallasi turbolla ei olla vielä noilla tehoilla sen hyvällä hyötysuhdealueella - Tai vielä käyttökelpoisempi koneesta tulee, kun hankit pienemmän turbon. E85:n kanssa, ja jos sinulla on välijäähdytin, tuskin tarvitset vesimetanolisuihkutusta.

Toivottavasti nämä tiedot auttavat sinua vähän eteenpäin projektisi suunnittelussa, ja ettei sinun tarvitsisi hankkia turhia tai käyttötarkoitukseesi sopimattomia osia. :thumbup:
Laita viestiä, jos kaipaat lisävinkkejä!
Paljon on saanut uutta ajateltavaa, pitää vielä jatkaa suunnittelua. Paras tuki vaikuttaisi olevan haltecilla, eli kerran kaikilla onnistuu likelle samat toiminnot niin voisi sen ottaa kokeiluun. Turbo näillänäkymin tulee turbobanditilta (moni kehunut asiakaspalvelua), vähän mallailin ja mietin jos ottaisi tb58 ja lähtisi sillä koittamaan.

hinta ei ole minulle se tärkein asia osien valinnassa, vaan takuu ja asiakaspalvelu. sillä en halua suuria rahoja sijoittaa jos suunnitelmat sattuvatkin muuttumaan radikaalisti.

pitää tuota metanoliruiskua vielä miettiä ja kokeilla, tuleeko tarvetta. Kannattaako suuttimet ostaa suosiolla esim finjectorilta, vai yrittää metsästää purkaamoilta? onkos vinkkejä laajakaistan valintaan, kelpaako tälläiseen esim tuo halvin innovaten paketti, vai pitäisikö olla jotain 'parempaa'?

Tähänmennessä on ollut suuri apu vastanneista, antanut ainakin paljon mietittävää :)
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

Tuli semmonen homma mieleen että kun tuo on se uudemmanmallinen kone (suorasytkä ja muovinen imusarja)

Niin pystynkö siis esim jos otan megan 2x sytkälähdöllä kytkemään ecun suoraan puoliin? Vai onko pakko laittaa vahvistin väliin, "esson baarissa" oli vähän eriäviä mielipiteitä asiasta.

Toinen homma että kait vanhempi, alumiininen imusarja käy suoraan tuon muovisen tilalle?

Tässä oli nyt nämä tämänhetkiset tärkeimmät kysymykset :)
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja tomant »

pikkukankkunen kirjoitti:...Toinen homma että kait vanhempi, alumiininen imusarja käy suoraan tuon muovisen tilalle?
Imusarja käy, mutta kaasuläppä ja -vivusto täytyy kehitellä. Itse laitoin M102-koneesta kaasuvivuston ja Volvon kaasuläpän, jossa TPS. Tämä kaasuläpän vaihtaminen vaati kohtuullisen paljon suunnittelua ja käsityötä. M111-koneen kaasuläppä W124 E220-koneesta saattaa käydä suoraan. Jos ECUssa riittää säädöt ja osaat säätää, voit mahdollisesti käyttää M111-koneen sähköistä kaasuläppää W202-korista.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
nokileka w124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 20.05.2012 15:36

Re: Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja nokileka w124 »

edit; hups ei ollukkaan omilla tunnuksilla konneelle kirjautunut...
MITÄ ENEMMÄN IHMISELLÄ ON AUTOJA SITÄ PAREMPI IHMINEN HÄN ON.
2000-LUVUN JÄLKEEN EI OLE TEHTY YHTÄÄN AUTOA!


w123 300d tomatti wanha taxi rojekti
w201 2.0 ex
w124 2.0d ex
oldsmobile delta 88 royale lintta ex
Dodge custom 4d 1947 prokkis
300ce
W201

ex:
s124 200d
lintta sorsa
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

tomant kirjoitti:
pikkukankkunen kirjoitti:...Toinen homma että kait vanhempi, alumiininen imusarja käy suoraan tuon muovisen tilalle?
Imusarja käy, mutta kaasuläppä ja -vivusto täytyy kehitellä. Itse laitoin M102-koneesta kaasuvivuston ja Volvon kaasuläpän, jossa TPS. Tämä kaasuläpän vaihtaminen vaati kohtuullisen paljon suunnittelua ja käsityötä. M111-koneen kaasuläppä W124 E220-koneesta saattaa käydä suoraan. Jos ECUssa riittää säädöt ja osaat säätää, voit mahdollisesti käyttää M111-koneen sähköistä kaasuläppää W202-korista.

tomant
silti varmaan luotettavin/ helpoin on asentaa vanhemmasta koneesta/ kompurakoneesta imusarja ja siitä lähteä muokkaamaan, ei välttämättä tuo muovinen hirveitä kestä ;)

mikä on yleensä ok-hinta teetetylle imusarjalle? jossain törmäsin ilmoitukseen jossa joku tarjoutu tekevänsä perus 4mukiseen semmosen imusarjan kun haluaa 400€, tietysti mersun oman imusarjan saa 20-100€ ja ei välttämättä oo ulkonäöllisesti muuta hyötyä noille tehotavoitteille?

onkos ecumaster toiminut kuinkahyvin? olikos sinulla ihan alkuperäiset lämpöanturit käytössä?
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja tomant »

Ecumasteria en tunne ja alkuperäinen M111-lämpöanturi on käytössä ECUlle ja sähköiselle vesipumpulle on omansa.

Ehkä sinun kannattaisi lukea tuota projektitarinaa kotisivullani tai täällä foorumilla, niin ei tarvitse joka asiaa kysyä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Moottorinohjauksista, valinta-avulle tarvis!

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

tomant kirjoitti:Ecumasteria en tunne ja alkuperäinen M111-lämpöanturi on käytössä ECUlle ja sähköiselle vesipumpulle on omansa.

Ehkä sinun kannattaisi lukea tuota projektitarinaa kotisivullani tai täällä foorumilla, niin ei tarvitse joka asiaa kysyä.

tomant
Jostain oli jäänyt sellainen muistikuva että sinulla oli käytössä ecumasterin ohjain, mutta pitää nyt ihan ajankanssa selata koko tuo sinun topickki läpi ja mietiskellä asaa.

Nyt jo kytkennät aika selvillä, sytkäpuolella on vielä mietittävää tosin
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Vastaa Viestiin