Ja onhan se mukavampi astua lakeerikengillä paitasillaan valmiiksi lämpimään autoon kuin odottaa sisätilojen lämpenemistä toppavaatteissa, vaikka se lämpiäminen suht nopeasti tapahtuisikin, ainakin pikkupakkasilla .Timo L. kirjoitti:simoks kirjoitti:
Mihin tämmösessä autossa webastoa edes tarvii kun se kuitenki lämpenee jo omillaan nopeasti verrattuna nykyajan vehkeisiin?
Ehkä siihen että auto saadaan käyntiin -25 asteen pakkasilla rasittamatta moottoria tarpeettomasti?
560SEL - Käyttöauton tarina
Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina
Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu
Mielenkiinnosta. Mitäs eroa näillä on?Hage kirjoitti: Radiostakin tuli otettua kuva, on se vaan hienon näköinen. Vielä hienompi olisi jos siitä kuulisi jotain
[ http://uppaa.fi/images/2016/02/17/b85a5ddbd96c7193abd9fbfd0a8cf330.jpg ]
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu
Tuo tangon radio on 753, joka oli saatavilla variaatioineen vv. 1985-87. Mie olen etsinyt tuollaista 123:eeni. BE830:n erona mm. CODE, 5W enemmän vahvistin tehoa per kanava. 753:ssa taas on pitkätkin aallot. Merkittävimpänä koodin lisäksi 830:ssa on Diversity-toiminto, joka tarkkailee säädetyn kanavan vaihtoehtoisia taajuuksia ja vaihtaa ne toistoa häiritsemättä tarvittaessa kuuluville.tango kirjoitti:Mielenkiinnosta. Mitäs eroa näillä on?Hage kirjoitti: Radiostakin tuli otettua kuva, on se vaan hienon näköinen. Vielä hienompi olisi jos siitä kuulisi jotain
[ http://uppaa.fi/images/2016/02/17/b85a5ddbd96c7193abd9fbfd0a8cf330.jpg ]
" onclick="window.open(this.href);return false;
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu
RDS? 2000 Europa löytyis, vaan taitaa olla jo W124. Meni kyl vähän offiksi.Timo L. kirjoitti: Merkittävimpänä koodin lisäksi 830:ssa on Diversity-toiminto, joka tarkkailee säädetyn kanavan vaihtoehtoisia taajuuksia ja vaihtaa ne toistoa häiritsemättä tarvittaessa kuuluville.
Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu
Niin tuo on kait sellainen esi-RDS. Ei näytä aseman nimeä vaan pelkästään taajuuden . Europassa ei ollut kumpaakaantango kirjoitti:RDS? 2000 Europa löytyis, vaan taitaa olla jo W124. Meni kyl vähän offiksi.Timo L. kirjoitti: Merkittävimpänä koodin lisäksi 830:ssa on Diversity-toiminto, joka tarkkailee säädetyn kanavan vaihtoehtoisia taajuuksia ja vaihtaa ne toistoa häiritsemättä tarvittaessa kuuluville.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina
Katsastusasemalta soittivat eilen ja sanoivat että finnittömät rekisterikilvet voi tulla hakemaan ensi viikosta alkaen eli nyt siis pitäisi vaan ne finnittömät kilventaustat hommata jostakin. Ärsyttää vaan nuo kilvet kun tuli niin ruma kirjainyhdistelmä..
Matotkin pitäisi hommata, vaan mistä ja minkälaiset? 124:ssä on semmoiset Mersun kumimatot mutta pitäisikö tähän hommata jotkut likaa ja pölyä keräävät kangasmatot?
Muuten tämän auton kohdalla ei ole tapahtunut mitään, radiokin vielä on irroittamatta.
Matotkin pitäisi hommata, vaan mistä ja minkälaiset? 124:ssä on semmoiset Mersun kumimatot mutta pitäisikö tähän hommata jotkut likaa ja pölyä keräävät kangasmatot?
Muuten tämän auton kohdalla ei ole tapahtunut mitään, radiokin vielä on irroittamatta.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu
Uudemmissa tuolla tarkoitetaan ainakin useamman antennin tekniikkaa, eli ei varsinaisesti vaihda taajuuksia vaan ottaa käyttöön sen antennin, jolla on vahvempi signaali kullakin hetkellä. No se siitä OT:stakarra kirjoitti:Niin tuo on kait sellainen esi-RDS. Ei näytä aseman nimeä vaan pelkästään taajuuden . Europassa ei ollut kumpaakaantango kirjoitti:RDS? 2000 Europa löytyis, vaan taitaa olla jo W124. Meni kyl vähän offiksi.Timo L. kirjoitti: Merkittävimpänä koodin lisäksi 830:ssa on Diversity-toiminto, joka tarkkailee säädetyn kanavan vaihtoehtoisia taajuuksia ja vaihtaa ne toistoa häiritsemättä tarvittaessa kuuluville.
Hieno auto on (ja näköjään vähäpäästöinen lappujen mukaan)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu
Tätä olenkin ihmetellyt, millä perusteella? Tuo 300E-24 joka on kuukautta uudempi auto on isopäästöinen jolloinka hc-arvo saa olla maksimissan 600 kun taas tässä vain 100. Luulisi että tämäkin olisi isopäästöinen, tai ainakin haluaisin niin.noroljan kirjoitti:ja näköjään vähäpäästöinen lappujen mukaan
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina
Jaa-a en tiedä millä perusteella on vähäpäästöinen, tälläisen taulukon olen koneelle tallentanut:
Radiotakin selvittelin, ei mullakaan 560 SECcissä ole merkitty kantakorttiin mitään soitinta, sitä en tiedä mikä siinä on ollut, jos on ollut. Tämän ikäisissä ei näköjään ole merkitty kaikkia muutenkaan kantakorttiin, esim toi 480 tasonsäätö puuttuu kantakortista, vaikka se näissä 560 taitaa olla vakiona.
Tosin EPC antaa noiden SA-koodien lisäksi (ainakin omaan SECciin) tälläisiä koodeja kymmeniä (tai sata voi olla lähempänä):
Lisävarustenumerot:
81 56381/03 (nimeä ei olemassa)
82 11282/08 (nimeä ei olemassa)
82 11337/01 (nimeä ei olemassa)
82 11339/23 (nimeä ei olemassa)
82 56066/07 (nimeä ei olemassa)
82 56191/24 (nimeä ei olemassa)
82 56337/11 (nimeä ei olemassa)
82 56400/10 (nimeä ei olemassa)
82 56407/10 (nimeä ei olemassa)
82 56424/36 (nimeä ei olemassa)
82 56424/37 (nimeä ei olemassa)
82 56656/05 (nimeä ei olemassa)
82 56657/44 (nimeä ei olemassa)
83 56337/11 (nimeä ei olemassa)
..
..
..
Näitä voi klikata EPC:ssä ja niistä selviää jotain varusteita, mutta ainakaan omassa ei mikään viittaa radioon, tossa ne koodit näkyy selityksineen aina ryhmittäin:
Vähän on vanhoissa mersuissa asiat eri tavalla, kun vähänkään tuoreemmissa, mutta mukava välillä oppia jotain uuttakin
Oma SECci on rekisteröity ennen 1.12.1988 ja on siten ilmeisesti automaattisesti ei vähäpäästöinen (vaikka katti löytyykin), mutta millä perusteella sitten tossa välillä 1.12.1988 - 31.12.1991 auto on vähäpäästöinen ja millä ei, sitä en tiedä, kun kumpia vaan voivat kaiketi olla Radiotakin selvittelin, ei mullakaan 560 SECcissä ole merkitty kantakorttiin mitään soitinta, sitä en tiedä mikä siinä on ollut, jos on ollut. Tämän ikäisissä ei näköjään ole merkitty kaikkia muutenkaan kantakorttiin, esim toi 480 tasonsäätö puuttuu kantakortista, vaikka se näissä 560 taitaa olla vakiona.
Tosin EPC antaa noiden SA-koodien lisäksi (ainakin omaan SECciin) tälläisiä koodeja kymmeniä (tai sata voi olla lähempänä):
Lisävarustenumerot:
81 56381/03 (nimeä ei olemassa)
82 11282/08 (nimeä ei olemassa)
82 11337/01 (nimeä ei olemassa)
82 11339/23 (nimeä ei olemassa)
82 56066/07 (nimeä ei olemassa)
82 56191/24 (nimeä ei olemassa)
82 56337/11 (nimeä ei olemassa)
82 56400/10 (nimeä ei olemassa)
82 56407/10 (nimeä ei olemassa)
82 56424/36 (nimeä ei olemassa)
82 56424/37 (nimeä ei olemassa)
82 56656/05 (nimeä ei olemassa)
82 56657/44 (nimeä ei olemassa)
83 56337/11 (nimeä ei olemassa)
..
..
..
Näitä voi klikata EPC:ssä ja niistä selviää jotain varusteita, mutta ainakaan omassa ei mikään viittaa radioon, tossa ne koodit näkyy selityksineen aina ryhmittäin:
Vähän on vanhoissa mersuissa asiat eri tavalla, kun vähänkään tuoreemmissa, mutta mukava välillä oppia jotain uuttakin
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina
Nuo pitkät SA-numerot tarkoittavat usein johtosarjoja, kiinnitysosia lisävarusteisiin (lyhyet SA-koodit). En ole juuri itse kokenut niistä saavani lisätietoa/-hyötyä harrastuksessa .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina
Oma SECci on rekisteröity ennen 1.12.1988 ja on siten ilmeisesti automaattisesti ei vähäpäästöinen (vaikka katti löytyykin), mutta millä perusteella sitten tossa välillä 1.12.1988 - 31.12.1991 auto on vähäpäästöinen ja millä ei, sitä en tiedä, kun kumpia vaan voivat kaiketi olla
tämä riippuu jotenkin auton maahantuontiajasta. minun ensimmäinen c124 300ce -89 oli vähäpäästöinen koska se oli maahantuotu joskus 2000 luvun alkuvuosina. kaverilla taas oli samanlainen "suomi-auto" ja sitä ei kohdeltu vähäpäästöisenä.
tämä riippuu jotenkin auton maahantuontiajasta. minun ensimmäinen c124 300ce -89 oli vähäpäästöinen koska se oli maahantuotu joskus 2000 luvun alkuvuosina. kaverilla taas oli samanlainen "suomi-auto" ja sitä ei kohdeltu vähäpäästöisenä.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina
No jo on pentele, on tuossa moniventtiilisessäkin katti paikallaan. Eli voisiko tämän tulkita niin että mielivaltaisesti nämä päätetään mikä on isopäästöinen ja mikä ei?
Tulikin muuten mieleen voiko uutta kantakorttia tilata? Eli siis se siniraidallinen läpyskä missä näkyisi tilaajan nimi jne.
Entäpä voiko tuon omistajahistorian tilata jostain sillä annoin katsurille vanhingossa sen paperin mukaan enkä saanut sitä koskaan takaisin, liekö heittänyt roskiin. Kuva kyllä siitä paperista on mutta haluisin virallisen paperisen version.
Tulikin muuten mieleen voiko uutta kantakorttia tilata? Eli siis se siniraidallinen läpyskä missä näkyisi tilaajan nimi jne.
Entäpä voiko tuon omistajahistorian tilata jostain sillä annoin katsurille vanhingossa sen paperin mukaan enkä saanut sitä koskaan takaisin, liekö heittänyt roskiin. Kuva kyllä siitä paperista on mutta haluisin virallisen paperisen version.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 1990 560 SEL - Käyttöauton tarina
Tänään aamulla ennen töihin lähtöä koitin ruuvata kilvenalusia paikalleen jotka olin viime viikolla saanut postissa, ovat oikeen suomalaista muovia ja vieläpä vanhan kilpikoon mukaiset vaan kun eivät ylety reikiinsä takaa ja edessä ei ole edes reikiä siinä kohdalla missä pitäisi. Pitääpä siis porata uudet rei'ät niihin tässä lähiaikoina ennenkuin otan SEL:n takas liikenteeseen.
Myös alkuperäisiä mattoja etsiskelen mutta kauhean kalliita ovat Suomessa, joku firma myy yhtä settiä 120€ ja Huuto.netissä 'väärän' värisiä parilla kympillä. Ei niiden nyt uusia tarvitsisi olla kunhan olisivat hyväkuntoiset ja mustan väriset.
Mikäs tämä kimppamattotilaus oikein oli? Kiinnostaisi kovasti itsekkin tilata jostain kohtuuhinnalla matot autoon
Myös alkuperäisiä mattoja etsiskelen mutta kauhean kalliita ovat Suomessa, joku firma myy yhtä settiä 120€ ja Huuto.netissä 'väärän' värisiä parilla kympillä. Ei niiden nyt uusia tarvitsisi olla kunhan olisivat hyväkuntoiset ja mustan väriset.
Mikäs tämä kimppamattotilaus oikein oli? Kiinnostaisi kovasti itsekkin tilata jostain kohtuuhinnalla matot autoon
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 1990 560 SEL - Käyttöauton tarina
mulla olis mustat, mutta olisko sulla vaalean harmaitaHage kirjoitti:Tänään aamulla ennen töihin lähtöä koitin ruuvata kilvenalusia paikalleen jotka olin viime viikolla saanut postissa, ovat oikeen suomalaista muovia ja vieläpä vanhan kilpikoon mukaiset vaan kun eivät ylety reikiinsä takaa ja edessä ei ole edes reikiä siinä kohdalla missä pitäisi. Pitääpä siis porata uudet rei'ät niihin tässä lähiaikoina ennenkuin otan SEL:n takas liikenteeseen.
Myös alkuperäisiä mattoja etsiskelen mutta kauhean kalliita ovat Suomessa, joku firma myy yhtä settiä 120€ ja Huuto.netissä 'väärän' värisiä parilla kympillä. Ei niiden nyt uusia tarvitsisi olla kunhan olisivat hyväkuntoiset ja mustan väriset.
Mikäs tämä kimppamattotilaus oikein oli? Kiinnostaisi kovasti itsekkin tilata jostain kohtuuhinnalla matot autoon
ja olihan pikkumatoista kyse
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 1990 560 SEL - Käyttöauton tarina
Ei oo 126:een mitään mattoja tarjota vaihdossa, en tiedä mihin faija hävitti 300SE:nsä matot kun olisin ne mieluusti ottanut omaani. Auton mukana ne ei ainakaan menneet.
Etu-ja takamatot olisi siis hakusessa.
Etu-ja takamatot olisi siis hakusessa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 1990 560 SEL - Käyttöauton tarina
http://www.ebay.de/itm/Rips-Fusmatten-p ... H0octnuUDg" onclick="window.open(this.href);return false;
Täältähän näitä saa niin paljon ku tarvitsee, tosin nämä matot ovat lyhyeen malliin.
Matoistahan aina yleisesti kuluu vain kuskin matto, joten takamatot pesemällä niistä saa varmasti vielä hyvät !
Täältähän näitä saa niin paljon ku tarvitsee, tosin nämä matot ovat lyhyeen malliin.
Matoistahan aina yleisesti kuluu vain kuskin matto, joten takamatot pesemällä niistä saa varmasti vielä hyvät !
Dodge Charger 440 R/T 1969
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 1990 560 SEL - Käyttöauton tarina
no hitto, sieltähän löytys vaaleen harmaat matot, jos joku tilaa ittelleen lähtisin mieluusti mukaan tilaukseen, tulis kulutkin pienemmäks nokkaa koheVille126 kirjoitti:http://www.ebay.de/itm/Rips-Fusmatten-p ... H0octnuUDg
Täältähän näitä saa niin paljon ku tarvitsee, tosin nämä matot ovat lyhyeen malliin.
Matoistahan aina yleisesti kuluu vain kuskin matto, joten takamatot pesemällä niistä saa varmasti vielä hyvät !
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 1990 560 SEL - Käyttöauton tarina
Jep. Tuolta olen tilanut itse useita mattoja ja laatu on ollut hyvä. Näillä oli mattoja jossainvaiheesssa myös sillä "alumiinilaatalla" jossa luki Mercedes-Benztouhottaja kirjoitti:no hitto, sieltähän löytys vaaleen harmaat matot, jos joku tilaa ittelleen lähtisin mieluusti mukaan tilaukseen, tulis kulutkin pienemmäks nokkaa koheVille126 kirjoitti:http://www.ebay.de/itm/Rips-Fusmatten-p ... H0octnuUDg
Täältähän näitä saa niin paljon ku tarvitsee, tosin nämä matot ovat lyhyeen malliin.
Matoistahan aina yleisesti kuluu vain kuskin matto, joten takamatot pesemällä niistä saa varmasti vielä hyvät !
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: 1990 560 SEL - Käyttöauton tarina
Mulla on sama ongelma kuin Touhottajalla eli en osaa netistä tilata Kimppatilaus siis kiinnostaa itseä kanssa, tai sitten tilaan V*hon kautta..
Tulikin mieleen että eikös 560 mallissa kuuluisi olla takajalkatilassa semmoiset jalkatuet vai olivatko lisävarusteena? Joka tapauksessa semmoiset olisi myös hankintalistalla, jos vaan tietäisi semmoisten mustanväristen varaosanumeron.
Tulikin mieleen että eikös 560 mallissa kuuluisi olla takajalkatilassa semmoiset jalkatuet vai olivatko lisävarusteena? Joka tapauksessa semmoiset olisi myös hankintalistalla, jos vaan tietäisi semmoisten mustanväristen varaosanumeron.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 1990 560 SEL - Käyttöauton tarina
Joskus kävin koeajamassa yhen 420sel:n missä oli takajalkatiloissa ne tyynyt, varmaan joku lisävaruste juu.Hage kirjoitti:Mulla on sama ongelma kuin Touhottajalla eli en osaa netistä tilata Kimppatilaus siis kiinnostaa itseä kanssa, tai sitten tilaan V*hon kautta..
Tulikin mieleen että eikös 560 mallissa kuuluisi olla takajalkatilassa semmoiset jalkatuet vai olivatko lisävarusteena? Joka tapauksessa semmoiset olisi myös hankintalistalla, jos vaan tietäisi semmoisten mustanväristen varaosanumeron.
W210 E320cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 1990 560 SEL - Käyttöauton tarina
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 1990 560 SEL - Käyttöauton tarina
Noni tuommoiset juurikin on haussa, kuva näyttää olevan omasta langistasi? Löytyykö tommoiselle pahkalle lisävaruste- tai varaosanumeroa?touhottaja kirjoitti:kyllä, lisä varuste
[ [url=http://i1.aijaa.com/t/00572/14133954.t.jpg] ][/url]
amevriikan maalta näitä löytyy
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 1990 560 SEL - Käyttöauton tarina
SA 226 on koodi, saatavilla 1980 alkaen.Hage kirjoitti:Noni tuommoiset juurikin on haussa, kuva näyttää olevan omasta langistasi? Löytyykö tommoiselle pahkalle lisävaruste- tai varaosanumeroa?touhottaja kirjoitti:kyllä, lisä varuste
[ [url=http://i1.aijaa.com/t/00572/14133954.t.jpg] ][/url]
amevriikan maalta näitä löytyy
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 560SEL 1990 - Käyttöauton tarina
Kaikkea on ehtinyt tapahtua tässä parin kuukauden aikana langille, niistä myöhemmin lisää mutta nyt päällimmäisenä on kysymys että langissa perä istuu hitusen, voiko se johtua pelkästään vanhoista nesteistä tasonsäädössä vai pitääkö iskarit uusia jotta perän saisi oikealle korkeudelle? Takaiskarit uusin jokatapauksessa syksyllä samalla kun laitan webaston kuntoon.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 560SEL 1990 - Käyttöauton tarina
Voiskoha olla vaa se kallistuksenvakaajan ja tasonsäätöventtiilin välinen tanko antanu aikojen saatossa periks, tai lähinnä kai luistanu kiinnityksestään kallistuksenvakaajaan.Hage kirjoitti:langissa perä istuu hitusen, voiko se johtua pelkästään vanhoista nesteistä tasonsäädössä vai pitääkö iskarit uusia jotta perän saisi oikealle korkeudelle?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: 560SEL 1990 - Käyttöauton tarina
Niin en osaa tuosta sanoa vielä mitään, täytyisi saada taas auto nosturille jotta pääsis tiirailemaan tilannetta..jackie kirjoitti:Voiskoha olla vaa se kallistuksenvakaajan ja tasonsäätöventtiilin välinen tanko antanu aikojen saatossa periks, tai lähinnä kai luistanu kiinnityksestään kallistuksenvakaajaan.Hage kirjoitti:langissa perä istuu hitusen, voiko se johtua pelkästään vanhoista nesteistä tasonsäädössä vai pitääkö iskarit uusia jotta perän saisi oikealle korkeudelle?
Jos se tanko on kiinni siinä missä pitää niin mikä olisi seuraava todennäköisin paikka missä saattaisi olla vikaa?
Niin ja SEL-malliin kuuluvaa mattosarjaa saa edelleen tarjota..
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 560SEL 1990 - Käyttöauton tarina
Noniin kylläpäs oon taas hidas tänne kirjoittamaan, piti noista viime kuussa tehdyistä jutuista kirjoittaa tänne jo aikapäiviä sitten Syytän sosiaalista elämää, töitä ja emäntää tästä
Noh, jokatapauksessa ongelmia vielä on ja joitain ei; pelottava rallatus kylmänä käynnistäessä jota epäilin jakoketjuksi olikin *rummun päristystä* tuuletin joka otti koteloonsa kiinni Kotelo on näköjään joskus irroitettu ja laitettu hiukan liian ylös paikoilleen joka siis aiheutti tuon äänen. Onneks ei ollut mitään vakavaa.
Vähän kyllä tosin ihmetyttää, ei ole silmiin eikä korviin kantautunut että tuo kehikko olisi kenelläkään pitänyt meteliä.
Myös toimivan bensatankin anturin ostin Timopohj:lta joten iso kiitos siitä, nyt uskaltaa ajaa yli 200km täydellä tankilla.
Termarikin vaihdettu, oliskos se nyt muistaakseni juurikin siihen 82 asteiseen
Hihnasto tuli hovimekaanikon toimesta vaihdettua, pentele kun ei ole aikaa tehdä kaikkea itse (ja jos on niin sitten ei ole omaa osaamista, työkaluja tai nosturia vapaana).
Kesärenkaat kävin tasapainottamassa ja samalla selvisi että renkaat on samalta vuodelta kuin mitä edellinen katsatus Saksassa eli 2001, tasapainotuksella tärinä helpottui huomattavasti mutta ei tommosia koppuroita saa kunnolla suoraksi, kaivonkannet oli sentään onneksi suorat eli uudet Michelinit/Nokiat ostan tämän kesän kuluessa.
Myös vaihdelaatikko tuli huuhdeltua hovimekaanikon toimesta ja voe mahoton kun vaihtaa pehmeästi nyt vaan eipä tuo huudatus parantunut ollenkaan, vieläkin saa jonkin aikaa ajella jotta vaihtaisi korkeimmalle vaihteelle ~45km/h Mikä mättää.. Voisiko tuo jollain säädätyksellä korjaantua? Kukahan mahtaisi tietää kenen puoleen kääntyä?
Sisustankin pesin ja balsamilla käsittelin melkein kaikki nahkaosat, loppui se kamala nahan natina siihen paikkaan viikonloppuna (n. 2h meni) mutta haju siellä tuntuu vielä olevan ja otsonointiin on nyt varattu huomiseksi aika.
Seuraavana to do -listassa olisi kaiken edeltävän lisäksi;
- kylmästöintipumpun tiivisteiden vaihto (vuotaa)
- Simpukan korjaussarjan osto & vaihdon teetättäminen jollain osaavalla korjaamolla koska en itse uskalla tuohon koskea
- Oikea takajarru kitisee, liekö jumissa..
- Perä istuu hitusen, kahtelen jouset ja Jackien mainitsema tangon ennenkuin tilailen mitään romuja
- eturekisterikilpi tuli aikoinaan laitettua hiukan vinoon, ei paljoa mutta kumminkin häiritsevän paljon eli n. sentin säätö tarpeen
- Tilaan ne kirotun matot Veholta
- Radion suhteen en ole vieläkään tehnyt mitään, tähän asti kuunneltu vain kasin ääniä
Kuvia ei tullut tällä kertaa kuin pari pahoittelen, sisusta on melkein täysin samanlainen kuin edellisissä kuvissa.
E: Ainiin ja se bensankulutus! Nyt kun viikonloppuna kävin tankkaamassa tankin täyteen ja sitten ajelin 110km maanteitä niin sen jälkeen tankkiin meni sen 9,66litraa ennenkuin stoppasi Eli siis 14 litran ero kulutuksessa, mitään selitystä en keksi noin isolle erolle muuta kuin sen että katalysaattori olisi ollut ennen tukossa? Oikeastaan ihan sama mistä on johtunut, pääasia on että nyt kuluttaa normaalisti Trippimittarissa tällä hetkellä 467km ja 1/4 tankkia jäljellä, varoitusvalon syttyessä arviolta taitaa olla mittarissa ~550km jolloinka kulutus tulisi olemaan ~14litraa.
Noh, jokatapauksessa ongelmia vielä on ja joitain ei; pelottava rallatus kylmänä käynnistäessä jota epäilin jakoketjuksi olikin *rummun päristystä* tuuletin joka otti koteloonsa kiinni Kotelo on näköjään joskus irroitettu ja laitettu hiukan liian ylös paikoilleen joka siis aiheutti tuon äänen. Onneks ei ollut mitään vakavaa.
Vähän kyllä tosin ihmetyttää, ei ole silmiin eikä korviin kantautunut että tuo kehikko olisi kenelläkään pitänyt meteliä.
Myös toimivan bensatankin anturin ostin Timopohj:lta joten iso kiitos siitä, nyt uskaltaa ajaa yli 200km täydellä tankilla.
Termarikin vaihdettu, oliskos se nyt muistaakseni juurikin siihen 82 asteiseen
Hihnasto tuli hovimekaanikon toimesta vaihdettua, pentele kun ei ole aikaa tehdä kaikkea itse (ja jos on niin sitten ei ole omaa osaamista, työkaluja tai nosturia vapaana).
Kesärenkaat kävin tasapainottamassa ja samalla selvisi että renkaat on samalta vuodelta kuin mitä edellinen katsatus Saksassa eli 2001, tasapainotuksella tärinä helpottui huomattavasti mutta ei tommosia koppuroita saa kunnolla suoraksi, kaivonkannet oli sentään onneksi suorat eli uudet Michelinit/Nokiat ostan tämän kesän kuluessa.
Myös vaihdelaatikko tuli huuhdeltua hovimekaanikon toimesta ja voe mahoton kun vaihtaa pehmeästi nyt vaan eipä tuo huudatus parantunut ollenkaan, vieläkin saa jonkin aikaa ajella jotta vaihtaisi korkeimmalle vaihteelle ~45km/h Mikä mättää.. Voisiko tuo jollain säädätyksellä korjaantua? Kukahan mahtaisi tietää kenen puoleen kääntyä?
Sisustankin pesin ja balsamilla käsittelin melkein kaikki nahkaosat, loppui se kamala nahan natina siihen paikkaan viikonloppuna (n. 2h meni) mutta haju siellä tuntuu vielä olevan ja otsonointiin on nyt varattu huomiseksi aika.
Seuraavana to do -listassa olisi kaiken edeltävän lisäksi;
- kylmästöintipumpun tiivisteiden vaihto (vuotaa)
- Simpukan korjaussarjan osto & vaihdon teetättäminen jollain osaavalla korjaamolla koska en itse uskalla tuohon koskea
- Oikea takajarru kitisee, liekö jumissa..
- Perä istuu hitusen, kahtelen jouset ja Jackien mainitsema tangon ennenkuin tilailen mitään romuja
- eturekisterikilpi tuli aikoinaan laitettua hiukan vinoon, ei paljoa mutta kumminkin häiritsevän paljon eli n. sentin säätö tarpeen
- Tilaan ne kirotun matot Veholta
- Radion suhteen en ole vieläkään tehnyt mitään, tähän asti kuunneltu vain kasin ääniä
Kuvia ei tullut tällä kertaa kuin pari pahoittelen, sisusta on melkein täysin samanlainen kuin edellisissä kuvissa.
E: Ainiin ja se bensankulutus! Nyt kun viikonloppuna kävin tankkaamassa tankin täyteen ja sitten ajelin 110km maanteitä niin sen jälkeen tankkiin meni sen 9,66litraa ennenkuin stoppasi Eli siis 14 litran ero kulutuksessa, mitään selitystä en keksi noin isolle erolle muuta kuin sen että katalysaattori olisi ollut ennen tukossa? Oikeastaan ihan sama mistä on johtunut, pääasia on että nyt kuluttaa normaalisti Trippimittarissa tällä hetkellä 467km ja 1/4 tankkia jäljellä, varoitusvalon syttyessä arviolta taitaa olla mittarissa ~550km jolloinka kulutus tulisi olemaan ~14litraa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 560SEL 1990 - Käyttöauton tarina - Vaihdelaatikon ihmett
560:nen selli kulutus pitäis olla kaupunkiajossa 17,6l/100km
nopeudella 90km/h 11,1l/100km
nopeudella 120km/h 13,6l/100km
tämä siis katalysaattorilla varustettu auto ja katittomalla varustetulla autolla n. litraa pienepi kulutus
nopeudella 90km/h 11,1l/100km
nopeudella 120km/h 13,6l/100km
tämä siis katalysaattorilla varustettu auto ja katittomalla varustetulla autolla n. litraa pienepi kulutus
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 560SEL 1990 - Käyttöauton tarina - Vaihdelaatikon ihmett
Nuo on kyllä tiedossa, se mun maantieajo oli oikeastaan vanhoja teitä pitkin missä oli nopeusrajoitus 60-80km/h.touhottaja kirjoitti:560:nen selli kulutus pitäis olla kaupunkiajossa 17,6l/100km
nopeudella 90km/h 11,1l/100km
nopeudella 120km/h 13,6l/100km
tämä siis katalysaattorilla varustettu auto ja katittomalla varustetulla autolla n. litraa pienepi kulutus
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu
Hage kirjoitti: Vielä on pari häiritsevää ongelmaa; kylmänä laatikko ei tahdo vaihtaa alhaisilla kierroksilla ylöspäin. ~40-50km/h -> 3 ja ~70-80km/h 4. Jonkin matkaa kun ajaa kaupunkiajoa niin laatikko alkaa toimimaan kuin unelma, eli vaihtaa suurimmalle vaihteelle hiukan alle 50km/h, missä vika? Jos se olisi kaasuvaijerin löysyydestä kiinni niin luulisi ton ongelman olevan jatkuva.
karra kirjoitti:Kylmänä sähköohjatut pidättää isolle vaihtamista mutta tuossahan on perinteinen neliportainen laatikko, en osaa kyllä sanoa.
Oletko Hage tutkinut tuota laatikoa että onko siinä unskin kuvailema systeemi. Ainakin omassa E420 sellainen kylmänä esiintyvä viive oli, vaikka laatikko oli vielä perinteinen neliportainen 722.3. Kait tuossa 500E:ssäkin se on, en ole vaan huomannut sitä.unski kirjoitti:Tuohon kylmänä korkeisiin vaihtokierroksiin...se voi olla myös tarkoitettu ominaisuus. Tietyissä kattimalleissa on korotetut vaihtokohdat kylmälle moottorille, näin katti saadaan lämpiämään nopeammin. Ominaisuus on hoidettu ylimääräisellä alipainekennolla laatikossa joka kiristää ohjauspainevaijeria, nostaen vaihtokohtia. Sen tunnistaa, kun katsoo laatikon oikealle puolelle vaijerin lähtökohtaan. Siellä on muovinen häkkyrä johon tulee yksi tai kaksi alipaineputkea. Jos tulee vain yksi se on S - E kytkin, jos tulee kaksi, toinen on korotetun vaihtokohdan alipaineputki. Se on muistaakseni punainen...
Timppa
Ei kai nyt isoon mersuun kesäksi nokialaisia, suosittelen jotain parempia renkaita
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224