W204 harkinnassa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

tn62634 kirjoitti:Kenties tämä? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7812221" onclick="window.open(this.href);return false;

Kyllähän AMG-paketti hyvä on olla. Siinä tulee lisäksi mukana parametriohjaus. Se on halpa lisävaruste, mutta harva muuten sitä ottaa. Normaalissa AMG-paketissa on tavallinen Artico/kangasyhdistelmä. Siinä AMG Plus -paketissa tulee sitten Alcantaraa tai sen tapaista ja ainakin jonakin vuonna oli punaiset turvavyöt, jotka eivät mielestäni sovi ihan kaikkiin väriyhdistelmiin.

Itse ottaisin ehkä Comandin ennen AMG-pakettia, jos vaihtoehtona olisi olla AMG-paketin kanssa kokonaan ilman navigaattoria. Myös ottaisin tehoa ja vääntöä ennen AMG-pakettia, mutta tämähän on toki mahdollista saada myös ohjelmoituttamalla auton.

Lisäksi hyviä olla on peilipaketti, mutta ilmankin toimeen tulee. Samoin suurtilavuustankki, se olisi lähes ilmainen lisävaruste, mutta helpottaa elämää. Luksusvarusteet sitten erikseen vielä, mutta ne ovat Suomeen myydyissä harvinaisia. Pikkukoneella on yleensä aina ns. Premium Business.

Mutta makuasioita nämä myös ovat. Koskaan ei ole mahdollista saada kaikkia varusteita. Käytettyyn saan itse paremmat kuin uuteen silti.
Juurikin kyseinen auto ja aina jonkinlainen kompromissi tuppaa olemaan ellei uutta osta juuri haluamillaan varusteilla yms.
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

Legge kirjoitti:Paljonko pyytävät ja paljonko ajettu? Ihan komia paketti tuo on, vaikkei hirveästi lisäkuorrutetta olekaan ruksittu. Itse laitan enemmän painoaroa tuolle AMG-paketille kuin esim. naville. Tekee W204:sta niin paljon hienomman näköisen. Tuo leather combination on ilmeisesti kumi/kangas-yhdistelmä? Vai tuoko AMG-paketti kankaan tilalle jotain alcantaran tapaista?
Tuossa toisessa viestissä nettiauton linkki autoon mistä tässä keskustelen. Tosin pyyntihintaa en siitä ihan ole maksamassa (jos nyt ostan koko autoa). Itselleni myös tuo AMG -paketti on todella tärkeä, koska se tuo autoon niin paljon näköä. Myös bi-xenon on sellainen mistä en luovu.
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

Itse en vieläkään ymmärrä tuota comandia ja sen tarpeellisuutta. Onhan se kiva olla olemassa, mutta käytännössä en vielä oikein ole keksinyt sille hyötyä. Navi siihen ilmeisesti kuuluu aina ja se nyt voisi olla sellainen, mutta ei niin tarpeellinen itselleni.

Ja mikä on tuo peilipaketti?

Ja osaatteko sanoa, että miten paljon tuo parametriohjaus vaikuttaa ohjaustuntumaan? En ole varma, että onko moista ollut koeajamissani autoissa aikaisemmin.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja markoala »

Peilipaketti: Himmenevä taustapeili ja vasen sivupeili. Sähköisesti pysäköinti asentoon kääntyvät sivupeilit.

Parametri ohjaus: Maantiellä tuntuma tukeva, nurkissa notkea.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

markoala kirjoitti:Peilipaketti: Himmenevä taustapeili ja vasen sivupeili. Sähköisesti pysäköinti asentoon kääntyvät sivupeilit.

Parametri ohjaus: Maantiellä tuntuma tukeva, nurkissa notkea.
Kiitos :thumbup:
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Klarion kirjoitti:Itse en vieläkään ymmärrä tuota comandia ja sen tarpeellisuutta. Onhan se kiva olla olemassa, mutta käytännössä en vielä oikein ole keksinyt sille hyötyä. Navi siihen ilmeisesti kuuluu aina ja se nyt voisi olla sellainen, mutta ei niin tarpeellinen itselleni.

Ja mikä on tuo peilipaketti?

Ja osaatteko sanoa, että miten paljon tuo parametriohjaus vaikuttaa ohjaustuntumaan? En ole varma, että onko moista ollut koeajamissani autoissa aikaisemmin.
Parametriohjaus on helkkarin hyvä varuste!
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Sillä peilin kippausominaisuudella ei välttämättä tee mitään, mutta automaattihimmennystä osaa arvostaa puoli vuotta vuodesta. Ja olen omistanut 2005-mallin E-Mersun, jossa ei ollut navigaattoria. Enää en ostaisi ilman. Kyseessä on maailman paras automerkki. Miksi tinkiä niistä jutuista, joita on jo kaiken maailman Kiioissakin. Nettiautosta kun ruksaa automaatin, xenonit ja navigaattorin, pääsee jo pitkälle.

Minulla oli Perusmalli/Serienausstattung-204 vuosi sitten ja ei haitannut normaali ulkonäkö, kun autossa sisällä oli riittävät olosuhteet viihtymiseen. Vanteilla saa ulkonäönkin kuntoon helposti omaa silmää miellyttäväksi.

Kuva
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

tn62634 kirjoitti:Sillä peilin kippausominaisuudella ei välttämättä tee mitään, mutta automaattihimmennystä osaa arvostaa puoli vuotta vuodesta. Ja olen omistanut 2005-mallin E-Mersun, jossa ei ollut navigaattoria. Enää en ostaisi ilman. Kyseessä on maailman paras automerkki. Miksi tinkiä niistä jutuista, joita on jo kaiken maailman Kiioissakin. Nettiautosta kun ruksaa automaatin, xenonit ja navigaattorin, pääsee jo pitkälle.

Minulla oli Perusmalli/Serienausstattung-204 vuosi sitten ja ei haitannut normaali ulkonäkö, kun autossa sisällä oli riittävät olosuhteet viihtymiseen. Vanteilla saa ulkonäönkin kuntoon helposti omaa silmää miellyttäväksi.

[ http://i849.photobucket.com/albums/ab57/tn62634/17-1_1.jpg ]
Ymmärrän kyllä tuon navigaattoripointtisi, mutta itselläni toisaalta on puhelin tai tabletti mukana mitä käytän navigoinnissa tarpeen tullen. Väittäisin, että nämä Android -pohjaiset laitteet Google Maps navigoinnin kera on parempi, kuin auton oma integroitu softan pohjalta. Tietysti se auton oma on siitä kiva, että se integroituu osaksi autoa ja on aina mukana menossa.

Semmoinen pieni käytännön pointti tuosta, että jos nettiautosta ruksit hakuun valmiiksi esim. xenonit tms. lisävarusteita, niin käy aika usein niin, että osa autoista suodattuu pois vaikka niissä nämä varusteet olisikin. Osa ilmoittajista ei merkkaa niitä nettiauton varusteluetteloon, vaan kirjoittaa ne kuvauskenttään tai ei kirjoita ollenkaan, vaikka autossa ovatkin. Esim. nytkin on muutama W204 tullut vastaan nettiautossa missä esim. on xenonit olleet, vaikka niitä ei ole ilmoitettu missään. Lisäksi itselläni on yleensä hakuehdoissa "sedan", mutta tämäkin on suodattanut jonkin verran sedaneita pois hausta, kun ei ole ilmoitettu autosta, että onko sedan vai mikä.
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

Bercedes Menz kirjoitti:
Klarion kirjoitti:Itse en vieläkään ymmärrä tuota comandia ja sen tarpeellisuutta. Onhan se kiva olla olemassa, mutta käytännössä en vielä oikein ole keksinyt sille hyötyä. Navi siihen ilmeisesti kuuluu aina ja se nyt voisi olla sellainen, mutta ei niin tarpeellinen itselleni.

Ja mikä on tuo peilipaketti?

Ja osaatteko sanoa, että miten paljon tuo parametriohjaus vaikuttaa ohjaustuntumaan? En ole varma, että onko moista ollut koeajamissani autoissa aikaisemmin.
Parametriohjaus on helkkarin hyvä varuste!
Siltä se ainakin kuulostaa :)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Klarion kirjoitti: Ymmärrän kyllä tuon navigaattoripointtisi, mutta itselläni toisaalta on puhelin tai tabletti mukana mitä käytän navigoinnissa tarpeen tullen. Väittäisin, että nämä Android -pohjaiset laitteet Google Maps navigoinnin kera on parempi, kuin auton oma integroitu softan pohjalta. Tietysti se auton oma on siitä kiva, että se integroituu osaksi autoa ja on aina mukana menossa.
Lisäksi olen ehkä turhamainen, koska minua henkilökohtaisesti haittaa takaraivossa navigaattorin puute. Se on minulle jonkunlaista viihdettä siinä ruudulla myös, kun paljon ajaa. Mercedeksen Comandissa on ihan hyvä navigaattori ja sillä löytää kokemusteni perusteeella Brandenburgin portille ja Kölnin tuomiokirkolle sekä Pälkäneen perämetsille. Mutta se siitä navigaattorista. Minulle se vaan pitää Mersussa olla, mutta ymmärrän, että joku sitä ei kaipaa. En luopuisi vastaavasti automaattivaihteistostakaan. Beckerin navigaattorin kanssakin minua haittasi huono resoluutio ja kaipasin Comandia.

Ei se parametriohjauskaan niin välttämätön ole, mutta mielummin sen kanssa kuin ilman. Kyllä aika pienelläkin varustetasolla toimeen tulee. Ymmärrän hyvin, että AMG-paketti pitää olla. Pitää se itsellenikin olla, mutta persaukisena en ole vielä kahteen autoon sitäkään saanut vaan aina pitää jostain tinkiä. :)
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

Tämä vaikuttaisi olevan aika hyvin varusteltu ja valkoinen väri on kyllä mielestäni paras mahdollinen W204:ssa

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7826899" onclick="window.open(this.href);return false;
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

tn62634 kirjoitti:
Klarion kirjoitti: Ymmärrän kyllä tuon navigaattoripointtisi, mutta itselläni toisaalta on puhelin tai tabletti mukana mitä käytän navigoinnissa tarpeen tullen. Väittäisin, että nämä Android -pohjaiset laitteet Google Maps navigoinnin kera on parempi, kuin auton oma integroitu softan pohjalta. Tietysti se auton oma on siitä kiva, että se integroituu osaksi autoa ja on aina mukana menossa.
Lisäksi olen ehkä turhamainen, koska minua henkilökohtaisesti haittaa takaraivossa navigaattorin puute. Se on minulle jonkunlaista viihdettä siinä ruudulla myös, kun paljon ajaa. Mercedeksen Comandissa on ihan hyvä navigaattori ja sillä löytää kokemusteni perusteeella Brandenburgin portille ja Kölnin tuomiokirkolle sekä Pälkäneen perämetsille. Mutta se siitä navigaattorista. Minulle se vaan pitää Mersussa olla, mutta ymmärrän, että joku sitä ei kaipaa. En luopuisi vastaavasti automaattivaihteistostakaan. Beckerin navigaattorin kanssakin minua haittasi huono resoluutio ja kaipasin Comandia.

Ei se parametriohjauskaan niin välttämätön ole, mutta mielummin sen kanssa kuin ilman. Kyllä aika pienelläkin varustetasolla toimeen tulee. Ymmärrän hyvin, että AMG-paketti pitää olla. Pitää se itsellenikin olla, mutta persaukisena en ole vielä kahteen autoon sitäkään saanut vaan aina pitää jostain tinkiä. :)
Ymmärrän kyllä. Itselläni on pakkomielle taas xenon -valoihin ja aivan sama mitä muuta siinä autossa on, ilman xenoneita ei kelpaa :problem:
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Legge »

Klarion kirjoitti:Tämä vaikuttaisi olevan aika hyvin varusteltu ja valkoinen väri on kyllä mielestäni paras mahdollinen W204:ssa

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7826899" onclick="window.open(this.href);return false;
Melkolailla samat kilkkeet kuin tossa mun autossa. Nahkajakkarat vaan puuttuu. Kyllä noilla pärjää, eikä tule tunnetta, että karvalakilla ajelee...ja samaa mieltä väristä ;)

Becker on ajanut asiansa ainakin meikäläisen käytössä. Melko harvoin navia käyttää, mutta silloin, kun sattuu tarvitsemaan, niin ei tarvitse alkaa luuria räpläämään ja perille pääsee.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

Legge kirjoitti:
Klarion kirjoitti:Tämä vaikuttaisi olevan aika hyvin varusteltu ja valkoinen väri on kyllä mielestäni paras mahdollinen W204:ssa

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7826899" onclick="window.open(this.href);return false;
Melkolailla samat kilkkeet kuin tossa mun autossa. Nahkajakkarat vaan puuttuu. Kyllä noilla pärjää, eikä tule tunnetta, että karvalakilla ajelee...ja samaa mieltä väristä ;)

Becker on ajanut asiansa ainakin meikäläisen käytössä. Melko harvoin navia käyttää, mutta silloin, kun sattuu tarvitsemaan, niin ei tarvitse alkaa luuria räpläämään ja perille pääsee.
Ruskeat nahkajakkarat näyttää ainakin tuon valkoisen värin kanssa aika hyvältä:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7726272" onclick="window.open(this.href);return false;

Näyttääpäs tuo ei-faceliftin sisusta askeettiselta..
Koala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 31.01.2016 16:37
Paikkakunta: Kuopio

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Koala »

Klarion kirjoitti:
Legge kirjoitti:
Klarion kirjoitti:Tämä vaikuttaisi olevan aika hyvin varusteltu ja valkoinen väri on kyllä mielestäni paras mahdollinen W204:ssa

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7826899" onclick="window.open(this.href);return false;
Melkolailla samat kilkkeet kuin tossa mun autossa. Nahkajakkarat vaan puuttuu. Kyllä noilla pärjää, eikä tule tunnetta, että karvalakilla ajelee...ja samaa mieltä väristä ;)

Becker on ajanut asiansa ainakin meikäläisen käytössä. Melko harvoin navia käyttää, mutta silloin, kun sattuu tarvitsemaan, niin ei tarvitse alkaa luuria räpläämään ja perille pääsee.
Ruskeat nahkajakkarat näyttää ainakin tuon valkoisen värin kanssa aika hyvältä:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7726272" onclick="window.open(this.href);return false;

Näyttääpäs tuo ei-faceliftin sisusta askeettiselta..

Pre-Facelift on sisältä kuin 90-luvun Japanilaiset. Varsinkin jos sattuu olemaan musta sisusta kangasjakkaroilla niinkuin minulla. Facelift:ssä alkaa olemaan jo näköä ja arvoa.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Esimerkkilinkin auton hinnalla saa jo hyvän Faceliftin.
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

tn62634 kirjoitti:Esimerkkilinkin auton hinnalla saa jo hyvän Faceliftin.
Olen tuota samaa seuraillut, kun pre-faceliftin hinnat on melkein samassa faceliftin kanssa. Ja onhan tuo facelifti nyt kaikin puolin parempi hankinta ja siitä kannattaa se muutama extratonni maksaa.
mamajane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 27.02.2011 20:50
Paikkakunta: Espoo

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja mamajane »

Tässä on alkanut W204-kuume nousta ja olen hakenut autoa seuraavilla ehdottomilla kriteereillä: diesel, automaatti, täysi huoltohistoria, tupakoimaton, täysi nahkasisusta. Budjetti veroineen olisi n. 15000€, kilometreillä ei väliä kunhan ovat oikeassa suhteessa pyydettyyn hintaan. Sedan ja farmari molemmat käyvät, ulkoväri saisi olla vähintään tumma, mieluiten musta. 220CDI voisi olla passeli, myös 200CDI käy, suuremmille tehoille ei ole tarvetta.

Suomessa kyseeseen voisi tulla esim. tämä, hinta tosin ylittää budjetin varmaan tingittynäkin jonkin verran: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7762623" onclick="window.open(this.href);return false;

Yhtä lupaavaa W204:ta tuli syksyllä käytyä Suomessa katsomassa, mutta se jäi liikkeeseen kaikkine vikoineen ja puutteineen. Voisitteko antaa vinkkejä mitä esim. noiden kahden ym. yksilön kohdalla olisi syytä tarkastella? W204-kokemusta ei pahemmin ole, oppimisvaihe on meneillään. Kannattaako tällä hetkellä lähteä ensikertalaisena Saksaan hakumatkalle?
Viimeksi muokannut mamajane, Ke 23.03.2016 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EQB 300 4Matic -23
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

mamajane kirjoitti:Tässä on alkanut W204-kuume nousta ja olen hakenut autoa seuraavilla ehdottomilla kriteereillä: diesel, automaatti, täysi huoltohistoria, tupakoimaton, täysi nahkasisusta. Budjetti veroineen olisi n. 15000€, kilometreillä ei väliä kunhan ovat oikeassa suhteessa pyydettyyn hintaan. Sedan ja farmari molemmat käyvät, ulkoväri saisi olla vähintään tumma, mieluiten musta. 220CDI voisi olla passeli, myös 200CDI käy, suuremmille tehoille ei ole tarvetta.

Saksassa linkin auto olisi kaiketi edullisin kriteerit täysin täyttävä yksilö: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... 1_c01_4201" onclick="window.open(this.href);return false;

Suomessa kyseeseen voisi tulla esim. tämä, hinta tosin ylittää budjetin varmaan tingittynäkin jonkin verran: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7762623" onclick="window.open(this.href);return false;

Yhtä lupaavaa W204:ta tuli syksyllä käytyä Suomessa katsomassa, mutta se jäi liikkeeseen kaikkine vikoineen ja puutteineen. Voisitteko antaa vinkkejä mitä esim. noiden kahden ym. yksilön kohdalla olisi syytä tarkastella? W204-kokemusta ei pahemmin ole, oppimisvaihe on meneillään. Kannattaako tällä hetkellä lähteä ensikertalaisena Saksaan hakumatkalle?
Mobilen linkin takana ei ollut enää mitään.

Tuo Suomen Mersu ei taida olla nahka- vaan muovipenkeillä. Parkkitutkia ei ole, joten mahtaako olla Elegance-varusteilla?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
mamajane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 27.02.2011 20:50
Paikkakunta: Espoo

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja mamajane »

Bercedes Menz kirjoitti:
mamajane kirjoitti:Tässä on alkanut W204-kuume nousta ja olen hakenut autoa seuraavilla ehdottomilla kriteereillä: diesel, automaatti, täysi huoltohistoria, tupakoimaton, täysi nahkasisusta. Budjetti veroineen olisi n. 15000€, kilometreillä ei väliä kunhan ovat oikeassa suhteessa pyydettyyn hintaan. Sedan ja farmari molemmat käyvät, ulkoväri saisi olla vähintään tumma, mieluiten musta. 220CDI voisi olla passeli, myös 200CDI käy, suuremmille tehoille ei ole tarvetta.

Saksassa linkin auto olisi kaiketi edullisin kriteerit täysin täyttävä yksilö: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... 1_c01_4201" onclick="window.open(this.href);return false;

Suomessa kyseeseen voisi tulla esim. tämä, hinta tosin ylittää budjetin varmaan tingittynäkin jonkin verran: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7762623" onclick="window.open(this.href);return false;

Yhtä lupaavaa W204:ta tuli syksyllä käytyä Suomessa katsomassa, mutta se jäi liikkeeseen kaikkine vikoineen ja puutteineen. Voisitteko antaa vinkkejä mitä esim. noiden kahden ym. yksilön kohdalla olisi syytä tarkastella? W204-kokemusta ei pahemmin ole, oppimisvaihe on meneillään. Kannattaako tällä hetkellä lähteä ensikertalaisena Saksaan hakumatkalle?
Mobilen linkin takana ei ollut enää mitään.

Tuo Suomen Mersu ei taida olla nahka- vaan muovipenkeillä. Parkkitutkia ei ole, joten mahtaako olla Elegance-varusteilla?
Ei taida mobilesta löytyä mitään lyhyitä linkkejä, tässä toinen yritys: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Varusteiden suhteen ei ole penkkien verhoilun lisäksi mitään erityisiä vaatimuksia, xenonit on käytännössä oltava, lasikatto on mieleinen myös. Talvivarusteet puuttuvat varmaan jokaisesta vielä Saksassa majailevasta autosta, joten ne pitäisi laittaa jälkikäteen.
EQB 300 4Matic -23
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

mamajane kirjoitti:

Suomessa kyseeseen voisi tulla esim. tämä, hinta tosin ylittää budjetin varmaan tingittynäkin jonkin verran: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7762623" onclick="window.open(this.href);return false;
100A IMITATION LEATHER
101A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
197U OBSIDIAN BLACK
1P9 CONTROL CODE MARKETING
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
248 REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
255B No code designation available
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
294 KNEE AIRBAG
297 ELECTRIC ROLLER SUN BLINDS IN REAR DOOR LH AND RH
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
310 DUAL CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
485 (COMFORT RUNNING GEAR)
510 AUDIO 20 RADIO WITH CD CHANGER
550 TRAILER COUPLING
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
682 FIRE EXTINGUISHER
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
734 TRIM PIECES - WOOD EUCALYPTUS
809 AEJ 06/1/M/X
809 *1 722.6__ 19960119 AEJ 06/1/M/X
809 *2 204____ 20040825 AEJ 08/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
F204 MODEL SERIES 204
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M006 POWER OUTPUT VARIANT
M010 EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M646 R4-DIESEL ENGINE OM646
P28 FLEET PACKAGE SPECIAL MODEL
R01 SUMMER TIRES
R79 INVALID
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U37 FOGLAMP
V22 SPEED- + LOADINDEX 91V
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
mamajane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 27.02.2011 20:50
Paikkakunta: Espoo

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja mamajane »

Ok, eli keinonahat tuossa autossa.

Onhan näitä vielä pari lähellä, tässä yksi jonka penkkien väristä en kyllä pahemmin pidä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7841414" onclick="window.open(this.href);return false;

Loput autot ovatkin sitten enimmäkseen puolinahoilla, tuo vaatimus täydestä nahkaverhoilusta kääntää katseen helposti Saksan suuntaan...
EQB 300 4Matic -23
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Keinonahka on ihan hyvä. Parkkitutkat ja navigaattori saisivat olla.

Budjettiin vähän lisää niin alkaa varusteita löytyä enemmän.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Olisi todella hyvä 204 220cdi farkku pusines ymm,,, wepassto ym ,,
2012 vm, edullisesti myynnissä.
yv,
mamajane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 27.02.2011 20:50
Paikkakunta: Espoo

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja mamajane »

Saisinko asiantuntijakommentit seuraavista Saksan autoista? Mikä selittää pyyntihintaeron? Pelkät varusteet vai jälleenmyyjä?

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... ommend_DES" onclick="window.open(this.href);return false;

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... ommend_DES" onclick="window.open(this.href);return false;

Facelift kiinnostaisi siinä mielessä että autoissa on melko selvästi pienemmät päästöarvot kuin vanhemmissa malleissa. Uudempi 200CDI menee jo varsin modernilla kulutuksella.
EQB 300 4Matic -23
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Molemmissa on mainittu maantieajojen päästöt, mutta ehkä tämän huomasitkin. Tuollaisen 200 CDI farmarin päästöarvo on ~140 yhdistetyssä kulutuksessa.

Valkoisessa on ILS-xenonvalot, joita pitäisin ehdottomana varusteena. Ainakin mustassa on kahdet renkaat. Mutta kuvien perusteella kunnosta on mahdotonta sanoa mitään. Mustassa taitaa myyjän etninen tausta olla turkkilainen ja valkoisessa rautaesiripun takaa.

Varustelu vaikuttaa siltä, että ovat tehty kovaan käyttöön, kun on minimitasolla ja Artico-sisustalla. Voivat olla ihan leasingautojakin esim. kaupparatsun autoja, mutta vuokrakäyttö tms. on mahdollinen myös. Kuvien perusteella ottaisin valkoisen, koska siinä on xenonit. Huolto tosin edessä ja toiset renkaat puuttunevat. Kesärenkaina hyvät Pirellit. Ei ole kyllä mitään Avantgardea nähnytkään vaan Serienausstattung, johon on maski vaihdettu. Lisäksi mainitaan navigointijärjestelmä, mutta tekstissä sitten vain valmius Beckerille. Hyvin epämääräistä ilmoittelua. Mustassa mainitaan itse navigaattorimoduulikin.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja nautseri »

No ei kunpaakaa.
Tuossa valkoisessa on tuo ratti joka ei ole käsittääkseni avantgarde?
Ja moottorin pitäisi olla vähintään 220 cdi.
joka on omassani ja on todella eri maailmasta kuin pienemmät 250 olisi vieläkin parempi.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

nautseri kirjoitti:No ei kunpaakaa.
Tuossa valkoisessa on tuo ratti joka ei ole käsittääkseni avantgarde?
Niin sehän on siis Perusmalli/Serienausstattung, jossa on näköjään vaan Avantgarden maski, joka on yleinen tuunaus.
nautseri kirjoitti: Ja moottorin pitäisi olla vähintään 220 cdi.
joka on omassani ja on todella eri maailmasta kuin pienemmät 250 olisi vieläkin parempi.
Moottorin saa ohjelmoituttamalla kyllä riittäväksi kaikista. Siinä mielessä tehokkaampi on myös parempi, että kuluttaakin vähemmän. Mutta omasta mielestä 200 CDI vie tuota koria ihan kivasti ja otti 215 mittariin kunnes talvinopeusrajoitin alkoi valittaa. Käytännön suorituskyky on ihan riittävä kotisuomeen eikä sillä jaloissa tarvi olla muuallakaan, vaikkei tietenkään ihmeisiin pysty. Perstuntumalta 180 CDI on vaisumpi kuin mitä 16 hevosvoiman ero antaisia olettaa verrattuna kaksataseen. Minulla on myös 250 CDI ja onhan se eri laite, mutta silti mielummin hieno 200 CDI kuin neekerimallinen 250 CDI. :)
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja nautseri »

No .
Vedän joskus asuntovaunua ,niin siinä se on iso ero.
mamajane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 27.02.2011 20:50
Paikkakunta: Espoo

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja mamajane »

Itsellä ei ole vaununvetotarvetta, oman kokemuksen perusteella tuollainen 200CDI kyllä riittää auton liikutteluun isommallakin kuormalla.

Olisihan näitä autoja linkitettäväksi loputtomasti, mutta tässä vielä pari ei-faceliftiä jotka ovat käsittääkseni paremmin varusteltuja. Ilmeisesti varusteet pitää aina katsoa VIN-koodilla eikä myyjien antamiin varustetietoihin tai mallimerkintöihin ole juuri luottamista?

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... ommend_DES" onclick="window.open(this.href);return false;

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... ommend_DES" onclick="window.open(this.href);return false;
EQB 300 4Matic -23
Vastaa Viestiin