Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

tn62634 kirjoitti:Kyllä ne 16-tuumaiset ovat. Samoja kyllä taitaa olla myös 17-tuumaisina, kun katselin tänään Goodmanssin parkkihallissa yhden 204:n alla. Olisi tarve saada tilalle 17-tuumaiset vaihdossa ja maksan kyllä väliä. En nähnyt yhtään kanttariosumaa eli hyvät ovat. Tarvisin nämä kyllä kevääseen saakka, koska koitan selvitä näillä kesärengaskauteen asti.

Jos joku tietää missä kuva on otettu niin voi kertoa. :)
Splendid! 16-tuumaiset on mulle ihan passelit. Vaihdossa ei tosin ole antaa 17-tuumaisia, mutta rahalla kai siitä selviää. Odotellaan kunnes lumet ovat sulaneet. Voidaan sitten kattella minkänäköiset noi olis E:n alla, jos vaikka sais ens talveks siitä vanteet.

Edit: paikaksi veikkaan Lyypekkiä...eiku toi on Hannover.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Klarion »

tn62634 kirjoitti:Nyt on vahvasti lisävarusteltu C200 CDI Hämeenlinnassa (Kuva ei tosin ole Vanajanlinnan edustalta vaan astetta prameammalta residenssiltä). Pahoittelen Avantgardessa olevaa talvipyörämallia kuvassa, mutta kesällä on sentään lisävarusteiset vanteet alla:

[ http://i849.photobucket.com/albums/ab57/tn62634/Mobile%20Uploads/DSC_2774.jpg ]
Hait ilmeisesti itse auton Saksasta? Minkä vuotinen ja millaisilla metreillä? Miten paljon odotettavissa veroja? Tuleeko lopulta edullisemmaksi kaikkien kulujen jälkeen vrt. jos ostaisi suomesta? Tosin vastaavilla varusteilla ei välttämättä ihan heti löytyisi..

Tekisi mieli laajentaa auton etsintää itse myös Saksan puolelle, mutta ei ole minkäänlaista kokemusta auton ostamisesta sieltä ja varmaan ostaisin jonkun päältä kauniin kolaroidun pommin :lol: :think: Näyttäisi helposti menevän pari tonnia hakukuluihin jos käyttäisi jotain välitysfirmaa..
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Klarion kirjoitti:
Hait ilmeisesti itse auton Saksasta? Minkä vuotinen ja millaisilla metreillä? Miten paljon odotettavissa veroja? Tuleeko lopulta edullisemmaksi kaikkien kulujen jälkeen vrt. jos ostaisi suomesta? Tosin vastaavilla varusteilla ei välttämättä ihan heti löytyisi..
Joo, ostin Stuttgartin Mersulta. Tämä on 2012 rekisteröity C200 CDI T Avantgarde ja 130000 ajettu. Enemmän mittarissa kuin edeltäjässä, mutta ei haittaa. Veroja tulee reilu 4600e. Varmasti Suomesta saa halvemmallakin 200 CDI:n. Tämä yksilö on maksanut Saksassa uutena noin 58000 euroa (19% alv:lla ja ilman autoveroa sekä Veho-lisiä) ja saksalaisessa merkkiliikkeessäkään se ei ollut ihan halvin kaksatanen CDI. Aina varusteita puuttuu, mutta tässä oli jotain uutta itselle. Myyn kyllä vaikka heti, jos joku antaa ison tukun rahaa. :) Samanlaista en saa tilalle kyllä.

Suomessa moni liike tuo autoja rekoilla ja huutavat niitä liisinkiautojen huutokaupoista. Esim. tällä keinoin hintataso on edullinen. Itse yksityishenkilönä menen seikkailunhaluisena mielummin paikan päälle ja ostan sellaisesta kaupasta, josta autolle saa takuun eikä auto ole sellainen, jonka merkkiliike dumppaisi häkkikauppiaalle. :)

En ole kovin kokenut ostaja itsekään, mutta aina olen Saksasta hyvän saanut. Jos pitäisi hinta sanoa haulle niin varmaan tonni merkkiliikkeen autolle. Prinsesse Benediktellä Puttgardenista Rodbyyn matkalla tapasin vähän kokeneemman kaverin. Kertoi tuoneensa noin kolmesataa autoa. :shock:
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Klarion »

Ilmeisesti aika riskitöntä ostaa Saksassa näistä kunnollisista liikkeistä eli autot yleensä on sitä mitä annetaan ymmärtää.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

No, niin tuli taas vaihteeksi käytyä hankintamatkalla Saksanmaalla. Tällä kertaa Baijerin alueella.
Yllättäen kilpikonttorilla oli hyvin helppoa ja ei edes kyselty dokumenttia , josta selviäisi osoite.
Ykkösvaihtoehtoni oli paikanpäällä mobilen ilmoituksen mukainen. Mesestä kaupat, rahat tiskiin ja paluumatkalle. Vajaa 700 kilometriä Travemundeen . Tiet kuvia ja lämpötila 2-6 astetta. Kasselin mäkiosuudellakin oli tiet sulat, mutta pelloilla lunta.
Kulut, lento 250€, kilvet 80€, laiva 307( oma hytti). Suosittelen map24.de reittiopasta , samalla selviää helposti julkiset liikennevälineet. Itse en käyttänyt taksia lainkaan vaan metrolla pääsee :)
Viimeksi muokannut sportsman, Su 21.02.2016 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

sportsman kirjoitti:No, niin tuli taas vaihteeksi käytyä hankintamatkalla Saksanmaalla. Tällä kertaa Nurnbergissa.
Yllättäen kilpikonttorilla oli hyvin helppoa ja ei edes kyselty dokumenttia , josta selviäisi osoite.
Ykkösvaihtoehtoni oli paikanpäällä mobilen ilmoituksen mukainen. Mesestä kaupat, rahat tiskiin ja paluumatkalle. Vajaa 700 kilometriä Travemundeen . Tiet kuvia ja lämpötila 2-6 astetta. Kasselin mäkiosuudellakin oli tiet sulat, mutta pelloilla lunta.
Kulut, lento 250€, kilvet 80€, laiva 307( oma hytti). Suosittelen map24.de reittiopasta , samalla selviää helposti julkiset liikennevälineet. Itse en käyttänyt taksia lainkaan vaan metrolla pääsee :)
Millaisen auton hait?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Bercedes Menz kirjoitti:
sportsman kirjoitti:No, niin tuli taas vaihteeksi käytyä hankintamatkalla Saksanmaalla. Tällä kertaa Nurnbergissa.
Yllättäen kilpikonttorilla oli hyvin helppoa ja ei edes kyselty dokumenttia , josta selviäisi osoite.
Ykkösvaihtoehtoni oli paikanpäällä mobilen ilmoituksen mukainen. Mesestä kaupat, rahat tiskiin ja paluumatkalle. Vajaa 700 kilometriä Travemundeen . Tiet kuvia ja lämpötila 2-6 astetta. Kasselin mäkiosuudellakin oli tiet sulat, mutta pelloilla lunta.
Kulut, lento 250€, kilvet 80€, laiva 307( oma hytti). Suosittelen map24.de reittiopasta , samalla selviää helposti julkiset liikennevälineet. Itse en käyttänyt taksia lainkaan vaan metrolla pääsee :)
Millaisen auton hait?
Vanhan Mersun :)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

sportsman kirjoitti:
Bercedes Menz kirjoitti:
sportsman kirjoitti:No, niin tuli taas vaihteeksi käytyä hankintamatkalla Saksanmaalla. Tällä kertaa Nurnbergissa.
Yllättäen kilpikonttorilla oli hyvin helppoa ja ei edes kyselty dokumenttia , josta selviäisi osoite.
Ykkösvaihtoehtoni oli paikanpäällä mobilen ilmoituksen mukainen. Mesestä kaupat, rahat tiskiin ja paluumatkalle. Vajaa 700 kilometriä Travemundeen . Tiet kuvia ja lämpötila 2-6 astetta. Kasselin mäkiosuudellakin oli tiet sulat, mutta pelloilla lunta.
Kulut, lento 250€, kilvet 80€, laiva 307( oma hytti). Suosittelen map24.de reittiopasta , samalla selviää helposti julkiset liikennevälineet. Itse en käyttänyt taksia lainkaan vaan metrolla pääsee :)
Millaisen auton hait?
Vanhan Mersun :)
Niinhän me kaikki :roll: :wink:
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja simosami »

tn62634 kirjoitti:
Klarion kirjoitti:
Hait ilmeisesti itse auton Saksasta? Minkä vuotinen ja millaisilla metreillä? Miten paljon odotettavissa veroja? Tuleeko lopulta edullisemmaksi kaikkien kulujen jälkeen vrt. jos ostaisi suomesta? Tosin vastaavilla varusteilla ei välttämättä ihan heti löytyisi..
Joo, ostin Stuttgartin Mersulta. Tämä on 2012 rekisteröity C200 CDI T Avantgarde ja 130000 ajettu. Enemmän mittarissa kuin edeltäjässä, mutta ei haittaa. Veroja tulee reilu 4600e. Varmasti Suomesta saa halvemmallakin 200 CDI:n. Tämä yksilö on maksanut Saksassa uutena noin 58000 euroa (19% alv:lla ja ilman autoveroa sekä Veho-lisiä) ja saksalaisessa merkkiliikkeessäkään se ei ollut ihan halvin kaksatanen CDI. Aina varusteita puuttuu, mutta tässä oli jotain uutta itselle. Myyn kyllä vaikka heti, jos joku antaa ison tukun rahaa. :) Samanlaista en saa tilalle kyllä.

En ole kovin kokenut ostaja itsekään, mutta aina olen Saksasta hyvän saanut. Jos pitäisi hinta sanoa haulle niin varmaan tonni merkkiliikkeen autolle. Prinsesse Benediktellä Puttgardenista Rodbyyn matkalla tapasin vähän kokeneemman kaverin. Kertoi tuoneensa noin kolmesataa autoa. :shock:
Maksoitko paikan päällä, vai etukäteen? Ja miten kauan odottelit paikan päällä luovutusta?
Onko Junge Sterne? Xenonit?
Muuten on hieno sisältä :shock:
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

simosami kirjoitti: Maksoitko paikan päällä, vai etukäteen? Ja miten kauan odottelit paikan päällä luovutusta?
Onko Junge Sterne? Xenonit?
Muuten on hieno sisältä :shock:
Maksoin etukäteen ja oli rekisteröity jo valmiiksi edellisenä päivänä nimiini valmiiksi niin ei siihen turhaa aikaa tarvinut käyttää. Olin vähän etuajassa liikkeessä niin pesivät vielä autoa, mutta ei siinä mennyt kuin puoli tuntia. Juttelin sitten myyjän kanssa mukavia sillä välin ja join kahvit. On ajettu yli 120000 niin ei voi olla Junge Sterne, mutta toki Mercedes-Benz Europa Garantie on autossa. Ja tottakai on xenonit. En ilman ostaisikaan. :)

Varustelista taisi olla jo toisella sivulla, mutta tällainen siis kyseessä:

052 AEJ 11/2
197U OBSIDIAN BLACK
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220A LEATHER
221A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
30P COMPARTMENT PACKAGE
310 DUAL CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
3P2 DISCOUNT, QUANTITY DISCOUNT CUSTOMERS
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL THERMOTRONIC
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
802 MODEL YEAR 2012
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
882 INTERIOR SAFEGUARD
889 KEYLESS - GO
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
916 FUEL TANK WITH GREAT CAPACITY - VOLUME 1
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
932 TANK AT DRIVER/FRONT PASSENGER SEAT
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G996 TRANSMISSION CODE VERSION 96
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
NF5 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P47 AUTOMATIC PACKAGE
P49 MIRRORS PACKAGE
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
P64 FRONT MEMORY PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
R95 17" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DES. MIXED TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U12 FLOOR MATS - VELOUR
U22 LUMBAR SUPPORT ADJUSTMENT
U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V50 SPEED + LOAD INDEX 91W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Mitäs se "jotain uutta itselle" oli?

Ja 513 ei varmaan tuossakaan toimi Suomessa, mutta heti Suomen ulkopuolella?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Minulle uutta olivat Keyless-Go, muistipaketti ja penkkien tuuletus. Peruutuskamera on yhä kokematta. Ja tosiaan 513 ei täällä toimi ja olisi tosi hyvä varuste.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja simosami »

tn62634 kirjoitti:Minulle uutta olivat Keyless-Go, muistipaketti ja penkkien tuuletus. Peruutuskamera on yhä kokematta. Ja tosiaan 513 ei täällä toimi ja olisi tosi hyvä varuste.

Hyvät on nippelit, ei tuohon montaa kohtaa enään lisää voi rastia. No ehkä isompi pannu, jokin harmaa väri olisi omat valinnat..

513, liikennemerkkien tunnistus ? En ole sellaisella ajellut Suomessa. Saksassa kyllä, mutta sekin auto oli baijerin kylästä. Ja toimi siellä hienosti. Jopa tietyö aluella.

Miten se toimii? Luulin, että lukee kameralla merkit, ja näyttää ruudulla?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

simosami kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Minulle uutta olivat Keyless-Go, muistipaketti ja penkkien tuuletus. Peruutuskamera on yhä kokematta. Ja tosiaan 513 ei täällä toimi ja olisi tosi hyvä varuste.

Hyvät on nippelit, ei tuohon montaa kohtaa enään lisää voi rastia. No ehkä isompi pannu, jokin harmaa väri olisi omat valinnat..

513, liikennemerkkien tunnistus ? En ole sellaisella ajellut Suomessa. Saksassa kyllä, mutta sekin auto oli baijerin kylästä. Ja toimi siellä hienosti. Jopa tietyö aluella.

Miten se toimii? Luulin, että lukee kameralla merkit, ja näyttää ruudulla?
Joo, mutta se haluaa jonkin tiedon myös navilta, ja Suomen kartoissa ei tarvittavia tietoja ole. Heti Suomen ulkopuolella (ainakin Ruotsi / Viro, Venäjästä ja Norjasta ei ole kokemusta) toimii kyllä. Näihinhän on kyllä jotain virityksiä, joilla saisi toimimaan Suomessakin.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Minulla oli tuossa profiilikuvan Osnabrückista ostamassani autossa sellainen palikka Comandin taakse, jolla kamera osasi kuvata liikennemerkit täällä Suomessakin. Valitettavasti tällä virityksellä liikennemerkkitieto ei säily karttaruudulla kovin kauaa. Vaatisi sen karttapohjan nopeustiedon toimiakseen kuten muualla. Onhan sekin tyhjää parempi, mutta ei toimi kuten kuuluu.
Avatar
Silakka_E500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: La 29.09.2012 21:27

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Silakka_E500 »

Itsellä kova odotus päällä, parin viikon päästä pitäisi X166 tulla pihaan Saksasta. Harharetket muiden merkkien ratissa loppuvatkin itsellä sitten tähän, aiempaa mersua jäi aina vertaamaan sen seuraajiin ja tämä merkkiinpaluun valinta onkin sitten se lopullinen, ellei mallin välillä tule jotain poukkoilua sitten joskus kaukana tulevaisuudessa. Pitää katsoa jos jaksaa kirjoittaa tarinan auki "liikkeen kautta tuotuna"-vaihtoehdosta...
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Sain Tampereen tullista veropäätöksen viikossa. Olisipa oikaisu yhtä tehokasta.

Kuva
ainuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 19.04.2009 18:17

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ainuman »

Liityin myös tuontiautoilijoiden joukkoon :)

Mitenkäs se nyt tällähetkellä on, pitääkö veropäätöksistä valittaa automaattisesti vai...? Vuodenalustahan tuli jokin muutos mutta itselle ei nyt ihan avautunut tämä prosessi.
S211 320CDI 4matic -08
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

ainuman kirjoitti:Liityin myös tuontiautoilijoiden joukkoon :)

Mitenkäs se nyt tällähetkellä on, pitääkö veropäätöksistä valittaa automaattisesti vai...? Vuodenalustahan tuli jokin muutos mutta itselle ei nyt ihan avautunut tämä prosessi.
Jos olet vailla tullilta takaisin rahaa, niin sinun tulee tehdä oikaisuvaatimus. Ohjeet on siinä autoveropäätöksessä. Muuten et saa rahojasi takaisin .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

sportsman kirjoitti:
ainuman kirjoitti:Liityin myös tuontiautoilijoiden joukkoon :)

Mitenkäs se nyt tällähetkellä on, pitääkö veropäätöksistä valittaa automaattisesti vai...? Vuodenalustahan tuli jokin muutos mutta itselle ei nyt ihan avautunut tämä prosessi.
Jos olet vailla tullilta takaisin rahaa, niin sinun tulee tehdä oikaisuvaatimus. Ohjeet on siinä autoveropäätöksessä. Muuten et saa rahojasi takaisin .
Luulisin, että kysymys koski sitä, tuleeko tällä hetkellä sellaisia päätöksiä, jotka ovat virheellisiä ja rahaa pitäisi tulla takaisin, vai oikeita, jolloin rahaa ei ole odotettavissa takaisin.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
ainuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 19.04.2009 18:17

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ainuman »

tj86430 kirjoitti:
sportsman kirjoitti:
ainuman kirjoitti:Liityin myös tuontiautoilijoiden joukkoon :)

Mitenkäs se nyt tällähetkellä on, pitääkö veropäätöksistä valittaa automaattisesti vai...? Vuodenalustahan tuli jokin muutos mutta itselle ei nyt ihan avautunut tämä prosessi.
Jos olet vailla tullilta takaisin rahaa, niin sinun tulee tehdä oikaisuvaatimus. Ohjeet on siinä autoveropäätöksessä. Muuten et saa rahojasi takaisin .
Luulisin, että kysymys koski sitä, tuleeko tällä hetkellä sellaisia päätöksiä, jotka ovat virheellisiä ja rahaa pitäisi tulla takaisin, vai oikeita, jolloin rahaa ei ole odotettavissa takaisin.
Juu, tarkoitin juuri tätä mitä tj86430 sanoi. Eli lieneekö tullin päätökset nyt suoraan oikein vai ei? Laittelen vaikka tänne päätöksen tiedot kun ne sitten joskus tulevat.
S211 320CDI 4matic -08
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja noroljan »

ainuman kirjoitti:Eli lieneekö tullin päätökset nyt suoraan oikein vai ei?
Tulee ne oikein tällähetkellä (kait?). Tiedä sitten jos myöhemmin muuttuu taas jonkun oikeuskäsittelyn jälkeen ja tulee aihetta valittaa :roll:

Viime kesänä saamaani päätökseen en keksinyt myöskään mitään mistä valittaa. Sama veroprosentti oli näköjään Tammikuun tilastoissa, kun minkä itsekkin maksoin.
tn62634 kirjoitti:Sain Tampereen tullista veropäätöksen viikossa. Olisipa oikaisu yhtä tehokasta.

Samaa kirosin viime kesänä, Maanantaina laput postiin ja Torstaina lasku luukussa, toisinpäin kyllä kestää ja kestää...

Olikos veroprosentti suoraan taulukosta, vai oliko eri kun annettiin ymmärtää taulukon mukaan?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

noroljan kirjoitti:Olikos veroprosentti suoraan taulukosta, vai oliko eri kun annettiin ymmärtää taulukon mukaan?
Samalla lailla kuin jo aiemminkin. Eli se prosentti, joka on auton käyttöönottoajankohtana ollut voimassa (ja samalla myös alin kun auto on ollut uusi tai tuotu sen jälkeen käytettynä). Tässä tapauksessa rekisteröity 1/2012 ja päästöt CO2 140 ja veroprosentti 22%. Mielestäni niin kuin pitääkin, vaikka eräässä W211-aiheessa tätä sekoitettiin vähän eri lailla.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Suomen autoverolaki, muuttuu hyvin usein, jopa 5 kertaa vuodessa. Jos haluaa varmistaa, että saa autoveropäätöksessä oikean kohtelun, niin suosittelen tekemään ed.päätöksestä oikaisupyynnön juuri ennenkuin päätös menettää muutoksen haku mahdollisuuden. Eli Suomeksi tee oikaisuvaatimuksen 3 vuoden sisällä autoveropäätöksesi päivämäärästä, näin turvaat oikeutesi. Sitten kun saat tullin tekemän uuden autoveropäätöksen oikaisuvaatimuksesi johdosta , on sinulla taas mahdollisuus tehdä valitus HHO:n .

Moni jätti oikaisuuvaatimuksen tekemättä arvonlisäveron perimisestä ja niinhän siinä vain kävi , että sinä ei saanut periä .

Nykyisellään tuntuu , että tullissa on menossa pudostuspeli työntekijöiden kesken ja suorituksista palkitaan . Autoveropäätöksen saa viikkossa , mutta oikaisupyyntöön saa vastauksen vasta kolmen vuoden päästä . Liekö nuo henkilökohtaisen lisän perusteet tullissa, millä saa palkkaan bonusta :)

Katselin tuossa juuri viime vuonna tehtyä autoveropäätöstä, koskien siis samaa autoa . Ensin oli käytetty autoveroprosenttina arvoa 33,4 % ja sitten oikaisupyynnöstäni 27,4 %:iin ja nyt käytetään sitä mallisarjan alinta ,joka on 21,9 %:a(tätä autoveroprosenttia on käytetty vuoden 2016 alusta ) . Joten täytyi taas laittaa postia tulliin . Eihän tuo rahassa ole paljoakaan , jos verotusarvon on ollut 10 000 euroa niin ensin meni veroa sitten 3340 euroa , ja sitten 2740 euroa ja lopulta 2190 euroa , erotus ensimmäiseen 1150 euroa . .. Mutta omat rahat saa takaisin vain itse tekemällä asialle jotain. Muuten nuo tullin sivuilla olevat autoveroprosenttitaulukot , Käyttöönotto 1.1.2003 - 31.12.2007 ovat hyvin virhelliset, ehkä kannattaa katsoa noita tullin tekemiä autoveropäätöksiä vuodelta 2016, tammikuun päätökset on jo julkaistu , ehkä kohta julkaistaan myös helmikuun päätökset .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
ainuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 19.04.2009 18:17

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ainuman »

Itselle uudella pelillä nyt n.500 km alla ja muutamia huomioita on tullut. 18-tuuman kesäkiekot ovat alla ja tuntuu että auto hakee kovasti uria yms. muita tien epäkohtia. Lieneekö tämä normaalia Suomen niin "hyvillä" teillä? Renkaat ovat kuluneet ihan normaalisti ja ratti suorassa. Edellinen auto oli S211 perusalustalla ja nyt uusi airmaticilla ja nelivedolla.

Alusta on kuin pakasta vedetty, pitäisikö viedä suojattavaksi? Ajatus on pitää autoa kyllä kauan perheessä.
S211 320CDI 4matic -08
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kannattaa suojauttaa osaavassa liikkeessä. Tiedän yhden 2004 vuoden 211 mallin mihin pohjaan laitetaan uutta peltiä. Joten ajoissa tehty suojaus on tarpeen pohjaan, helmoihin ja takaluukkuun ainakin. 204 kestää melko hyvin. Mutta 6/2007 auto joka Suomeen tuotu 2010 sai säkin hiekkaa puhallettuna pohjaan 2015 ja happoväri, maali, kotelosuoja, massa. Nyt kestää . Millainen on olikaan Väyrynen 8 vuotiaana... Eli edistystä on tapahtunut.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Tuo ruosteensuojauskäsittely vanhaan autoon jakaa kyllä mielipiteitä. Olen kysynyt katsastusmiehen mielipidettä ruosteensuojauksesta , kun olemme yhdessä ihmetelleet auton pohjaa rekisterikatsastusken yhteydessä.
Yleensä vastaus on ollut , että ei ole järkevää suojata vanhan auton pohjaa, perusteena:
Kotelot ja pohja pitäisi pestä todella hyvin ja antaa kuivua tarpeeksi pitkään. Kosteus ja massat eivät ole todellakaan hyvä yhdistelmä.

Itse huuhtelen suolan ja muun moskan pois pohjasta noin kerran kuussa .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Lisäksi sellainen täyskäsittely maksanee nykyisin noin 1000 euroa ja voi miettiä onko sen arvoista. Minulla on ollut useita autoja, joissa on ollut näitä merkkikäsittelyjä ja jossain yksilössä useampaan kertaankin uusittu. Valitettavasti ovat olleet ihan mätiä 20 vuoden päästä käsittelystä, vaikka ovat joskus suojattukin (uutena tai matkan varrella). Tietty tarra sivulasissa on ollut ruosteen tae. Varmasti aineet ja menetelmät ovat kehittyneet kuten autotkin.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Minä olen ostanut PPG maaleja myyvästä Oulun A-väristä sitä avohammasratas rasvan ja liuottimen seosta. 50€/3kp Sitä voi laittaa paineilma massaruiskulla vähän likaiseenkin ja märkään pohjaan. Korkeintaan irtopölyn ja hiekkakasautumat puhaltelee paineilmapistoolilla pois
Parin kolmen vuoden välein kun uusii käsittelyn niin hyvin suojaa ruosteelta. Renkaita vaihtaessa kans joskus lisään sitä pahimpiin paikkoihin.
Mitään oikeita alustamassoja ei voi noin vapaasti käyttää kuin tuota rasvaa vaan niitä varten pitää puhdistaa pohjat ja pohjamaalata.

Liikkeen omistaja maalaa autoja ja on kehittänyt tuon tuotteen itse ja pakkaa sen myös.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
ainuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 19.04.2009 18:17

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ainuman »

Kiitos kommenteista, olen tullut siihen tulokseen että suojaus saa jäädä ja täytyy pestä alusta sopivin väliajoin.

Edelleen kaipaisin kokemuksia tuosta ajettavuudesta, tosiaan kesärenkailla auto luikertelee oikein huolella vaikka kaistaa vaihtaessa.
S211 320CDI 4matic -08
Vastaa Viestiin