Om603 ja om606 pumput

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Om603 ja om606 pumput

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Tervehdys kaikki. Ajattelin kysyä om pumpuista hieman ehkä noviisityyppistä kysymystä.

Itselläni on om606 vaparipumpusta tehty 8mm herlevi pumppu. Pumpussahan on oma alkuperäinen ohjaus morkoolille, painelähtö on vain siirretty männän alapuolelle jotta avaa paineen tullessa.

Olen katsonut sitten noita tehtyjä 603 pumppuja. Näissähän on toteutettu tuon sammutinvivun kautta syötön lisäys hukkaportin kellolla. KORJATKAA JOS TÄSSÄ VAIHEESSA MENEE VIKAAN :)

Mietin itse tuota ahtopaineen ohjausta joka nostaa ahtosyöttöä ja ajattelin kysyä mielipidettä tästä.
Tuossa om606 vakiokellossa mitä muutetaan on ymmärtääkseni se säätö lähes on/off. Se ilmeisesti määrätyn ahtopaineen jälkeen avautuu kerrasta tappiin ja on hyvin hankala säätää enemmän kierroskohtaisesti. Siinä päässä oleva pultti mutteri säädöllä rajoitetaan maksimi/minimi avautumista.
Kunnolla jousitettu hukkaportin kellohan ei kerrasta linttaa itseään auki jos ajetaan tasakaasulla kuormittaen moottoria vaan toimii ehkä hieman "tarkemmin"

Mielipidettä kysyääkseni kumpi teidän mielestä toimii paremmin? Ainakin tätä perus hukkaporttia on paineventtiilillä mahdollisuus säätää paljon tarkemmin eikö vain.

Olen tekemässä toista konetta itselleni ja siksi tälläisiä kyselen.
KiitoS
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Vastaa Viestiin