W123 Kojelaudan listan irroitus
W123 Kojelaudan listan irroitus
Meikän 300D on vielä sitä mallia ettei ollut sitä jalopuulistaa kojelaudassa, vaan se vinyylinen systeemi. Mites sen irroitus sujuu parhaiten? Onko se vaan ns. klipseillä kiinni eli hellävaroen irti vaikka pienellä ruuvarilla kammeten vai miten? Kaveri poisti rekisteristä vanhan TDT:nsä ja ei tarvii enää sen kojelaudan puulistoja eli vaihtaisin sitten puulistan tilalle.
EIEIEIEI! EI missään nimessä puupintaa irti alumiinipohjasta! Alumiinipohjan täytyy lähteä ehdottomasti mukana. Itse ostin täältä jalopuulevyt ja -tuhkakupin autooni, ja myyjä oli irrottanut pelkät puuviilut. Viilu tahtoo aina taipua väkisin irrotettaessa, ja siinäpä sitten olikin miettiminen, kuinka ne saan siististi uudelleen liimattua.Sjtv kirjoitti:Se on liimalla kiinni niinkuin on myös ne jalopuulistatkin. Ruuvaria väliin tökkimällä olen aina ne irti ottanut
Jos en väärin muista, niissä taisi olla jotkut taivutettavat väkäset profiilin takapuolella. Tämä on paha sanoa, koska se kapea lista oli autossani valmiina, ja vaihdoin vain tuhkakupin ja muun keskikonsolin verhoilun. Enemmän tietävät valaiskoot lisää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Itsellä on aina ollut ne alumiinipohjat liimalla kiinni niissä mistä olen irroitellut listoja että niitä on varmaan sitten joku joskus aikaisemminkin irroitellut niissä autoissa.Timo L. kirjoitti:EIEIEIEI! EI missään nimessä puupintaa irti alumiinipohjasta! Alumiinipohjan täytyy lähteä ehdottomasti mukana. Itse ostin täältä jalopuulevyt ja -tuhkakupin autooni, ja myyjä oli irrottanut pelkät puuviilut. Viilu tahtoo aina taipua väkisin irrotettaessa, ja siinäpä sitten olikin miettiminen, kuinka ne saan siististi uudelleen liimattua.Sjtv kirjoitti:Se on liimalla kiinni niinkuin on myös ne jalopuulistatkin. Ruuvaria väliin tökkimällä olen aina ne irti ottanut
Jos en väärin muista, niissä taisi olla jotkut taivutettavat väkäset profiilin takapuolella. Tämä on paha sanoa, koska se kapea lista oli autossani valmiina, ja vaihdoin vain tuhkakupin ja muun keskikonsolin verhoilun. Enemmän tietävät valaiskoot lisää.
Hmm... mitenkä minä muistan, että niissä olisi tartunnat.. voin toki muistaa väärin. W116:ssa leveässä listassa on pieni kierretanko, johon tulee takaapäin muovimutteri. (samantyylinen kuin hattuhyllyn kiinnitys tavaratilan puolelta).Sjtv kirjoitti:Itsellä on aina ollut ne alumiinipohjat liimalla kiinni niissä mistä olen irroitellut listoja että niitä on varmaan sitten joku joskus aikaisemminkin irroitellut niissä autoissa.Timo L. kirjoitti:EIEIEIEI! EI missään nimessä puupintaa irti alumiinipohjasta! Alumiinipohjan täytyy lähteä ehdottomasti mukana. Itse ostin täältä jalopuulevyt ja -tuhkakupin autooni, ja myyjä oli irrottanut pelkät puuviilut. Viilu tahtoo aina taipua väkisin irrotettaessa, ja siinäpä sitten olikin miettiminen, kuinka ne saan siististi uudelleen liimattua.Sjtv kirjoitti:Se on liimalla kiinni niinkuin on myös ne jalopuulistatkin. Ruuvaria väliin tökkimällä olen aina ne irti ottanut
Jos en väärin muista, niissä taisi olla jotkut taivutettavat väkäset profiilin takapuolella. Tämä on paha sanoa, koska se kapea lista oli autossani valmiina, ja vaihdoin vain tuhkakupin ja muun keskikonsolin verhoilun. Enemmän tietävät valaiskoot lisää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Moi!
Pura se hanskalokeron kansi niin näät millaiset käännetyt luiskat siellä sisällä on.
Reilu kuukausi sitten tuli muuten liimailtua noita viiluja. Se tuhkakupin viilu oli niin kierossa, että liimasin sen kiinni jollain venemiesten kaksikomponentti liimalla (ei enää irtoa). Muut viilut liimasin (niihen alumiini luiskiin) Wurthin tiiviste liimalla.
Pura se hanskalokeron kansi niin näät millaiset käännetyt luiskat siellä sisällä on.
Reilu kuukausi sitten tuli muuten liimailtua noita viiluja. Se tuhkakupin viilu oli niin kierossa, että liimasin sen kiinni jollain venemiesten kaksikomponentti liimalla (ei enää irtoa). Muut viilut liimasin (niihen alumiini luiskiin) Wurthin tiiviste liimalla.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Viilut ovat liimalla kiinni alumiiniluiskissa jotka taas ovat kiinni kojelaudan läpi menevillä kynsillä. Kynnet on käännetty takaa 90deg. Tuo alumateriaali on pehmeää joten kynnet saa suoristettua takaa helposti pihdeillä.
W116-mallissa puulistoissa on ihan kierretapit ja kojelaudan takana muoviset "mutterit" niinkuin kaima edellä valottikin.
W116-mallissa puulistoissa on ihan kierretapit ja kojelaudan takana muoviset "mutterit" niinkuin kaima edellä valottikin.
Koneella on koneen tahti
Re: ..
Joku voisikin kertoa millaisella työkalulla sen kannen 'avausnamikan' saa painettua läpi.jarski kirjoitti:Jos kojelaudan värit ja "kuosit" sattuu olemaan samanlaiset, niin hanskalokeron kansi kannattaa vaihtaa kokonaan. Paljon helpompi niin kuin vaihtaa pelkät listat..
Koneella on koneen tahti
Jaaha. Mielenkiintoinen keskustelu käynnissä. Heitänpä kysymyksen itsekin tähän soppaan.
Osaatteko viisaat neuvoa, miten W124:n puulista oviverhoilussa sitten on kiinnitettynä? Millaisiin toimenpiteisiin pitäis ryhtyä, kun alkaa pikkuhiljaa ärsyttää oman autoni kuskin puolen etuovesta varsinkin huonopintaisillä teillä kuuluva narina, jonka olen paikallistanut huonosti istuvaan koristelistaan. Se kun helisee, kun sitä sormella kevyesti taputtelee, ja jos siitä ajon aikana painaa, niin eipä narise. Harmittaa muuten äänettömässä autossa.
Osaatteko viisaat neuvoa, miten W124:n puulista oviverhoilussa sitten on kiinnitettynä? Millaisiin toimenpiteisiin pitäis ryhtyä, kun alkaa pikkuhiljaa ärsyttää oman autoni kuskin puolen etuovesta varsinkin huonopintaisillä teillä kuuluva narina, jonka olen paikallistanut huonosti istuvaan koristelistaan. Se kun helisee, kun sitä sormella kevyesti taputtelee, ja jos siitä ajon aikana painaa, niin eipä narise. Harmittaa muuten äänettömässä autossa.
Se puulista on kiinni muttereilla, joten ovipahvin joutuu irroittamaan. Ohjeet siihen löytyy haulla.RH kirjoitti:Jaaha. Mielenkiintoinen keskustelu käynnissä. Heitänpä kysymyksen itsekin tähän soppaan.
Osaatteko viisaat neuvoa, miten W124:n puulista oviverhoilussa sitten on kiinnitettynä? Millaisiin toimenpiteisiin pitäis ryhtyä, kun alkaa pikkuhiljaa ärsyttää oman autoni kuskin puolen etuovesta varsinkin huonopintaisillä teillä kuuluva narina, jonka olen paikallistanut huonosti istuvaan koristelistaan. Se kun helisee, kun sitä sormella kevyesti taputtelee, ja jos siitä ajon aikana painaa, niin eipä narise. Harmittaa muuten äänettömässä autossa.
Edit: itse "korjasin" aikanaan hätäkorjauksena sillesti että tungin ear-plug korvatulpan palasen listan ja oven väliin. Loppui narina.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Re: ..
Ei siinä kyllä mitään kummaa ollut, esim. pihdeillä tai muulla painaa vain klipsit takaa alas. Takaisin asentaessa on syytä kiinnittää huomiota että "Oben"-teksti tulee ylöspäin.Timo K. kirjoitti:Joku voisikin kertoa millaisella työkalulla sen kannen 'avausnamikan' saa painettua läpi.
Eh, ootko vakavissasDaaz kirjoitti:Se vinyylihän on oikeastaan paremman näköinen kuin puu