Uusi tulokas 500E 1992, myyty pois 2019
Uusi tulokas 500E 1992, myyty pois 2019
Ostin tänään tutulta 1992 500E:n joka on black on black eli väri blauscwartz 199 ja mustat nahat, jaetulla takapenkillä. Autolla ajettu jo 330 tkm ja historia on tiedossa tuolta 2007 paikkeilta kun auto tuli maahan. Tuttuni osti sen 2009 ja on huollattanut sitä pääosin merkkiliikkeessä.
Valmistenumerolla en saanut varusteita vaan oudon kommentin: There is a production order for this vehicle!
Tässä mitä sain EPC:stä:
Identification number: WDB1240361B775199 3
Chassis
Sales designation: SLK 250
Order number: 0 1 220 04709
Delivery date: 14 05 1992
Production order: There is a production order for this vehicle!
Paint code 1: 199U
Equipment: 271A
Engine no.: 119974 12 004661
Transmission: 722365 03 716757
SA code 199U 228 260 271A 291 310 363 551 620 682
Aika paljon on tehty jo kuluvien osien vaihtoa, laittelen tähän tietoa kun olen saanut kuittipinkan perkauksen tehtyä.
Kuvia ei ole vielä mutta perus auto, orkkis aluvanteilla, ei mitään sen kummosempaa. Tarttee viedä myllytykseen auto kun on maalipinta jo pinttynyt, orkkis maali on kyseessä toki.
Koeajon jälkeen palattiin samaan säilytyshalliin mutta auto ajettiin sitten minun omaan ruutuun joka oli jäänyt tyhjäksi SLC:n lähdettyä. Talliin jäi vielä ex-omistajan pojan japanintuonti E55 AMG.
Valmistenumerolla en saanut varusteita vaan oudon kommentin: There is a production order for this vehicle!
Tässä mitä sain EPC:stä:
Identification number: WDB1240361B775199 3
Chassis
Sales designation: SLK 250
Order number: 0 1 220 04709
Delivery date: 14 05 1992
Production order: There is a production order for this vehicle!
Paint code 1: 199U
Equipment: 271A
Engine no.: 119974 12 004661
Transmission: 722365 03 716757
SA code 199U 228 260 271A 291 310 363 551 620 682
Aika paljon on tehty jo kuluvien osien vaihtoa, laittelen tähän tietoa kun olen saanut kuittipinkan perkauksen tehtyä.
Kuvia ei ole vielä mutta perus auto, orkkis aluvanteilla, ei mitään sen kummosempaa. Tarttee viedä myllytykseen auto kun on maalipinta jo pinttynyt, orkkis maali on kyseessä toki.
Koeajon jälkeen palattiin samaan säilytyshalliin mutta auto ajettiin sitten minun omaan ruutuun joka oli jäänyt tyhjäksi SLC:n lähdettyä. Talliin jäi vielä ex-omistajan pojan japanintuonti E55 AMG.
Viimeksi muokannut karra, To 21.11.2019 19:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Onnittelut! Tämä lienee se paikallinen auto vai Kotkan auto?
There is a production order for this vehicle! -lause tarkoittaa, että autossa on jotain tavallisuudesta poikkeavaa, esim. Kundenwunsch-varuste, erikoinen väri tms. Viikonloppuna puheena olleessa 60-luvun vihreällä maalatussa E 320 T:ssä oli kantakortissa myös sama lause.
Kannattanee kysyä Anssilta tai Arilta olisiko tietoa.
There is a production order for this vehicle! -lause tarkoittaa, että autossa on jotain tavallisuudesta poikkeavaa, esim. Kundenwunsch-varuste, erikoinen väri tms. Viikonloppuna puheena olleessa 60-luvun vihreällä maalatussa E 320 T:ssä oli kantakortissa myös sama lause.
Kannattanee kysyä Anssilta tai Arilta olisiko tietoa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Tämä on paikallinen eli ravintoloitsijan auto, oletan että kotkalainen eli Team Kymin jäsenen auto ei ole enää myynnissä. Viimeiksi kun puhuttiin niin idea oli odottaa näiden hintakehitystä
Joo karkeasti ottaen varmaan 6-7 k euroa on tähän autoon pistetty rahaa 7 vuoden aikana. Palaan myöhemmin siihen että mitä tähän on vaihdettu.
Helvetin hyvät jarrut on kun koeajolla testasin niitä; sadastaviidestäkympistä melkein seis niin ei paljoa vikuroinut. Alla uudehkot Dunlopit.
Isä ja poika oli heittäneet muutama vuosi sitten Saksan turneen tällä, 6 tuhatta oli tullut matkamittariin sillä reissulla
Joo karkeasti ottaen varmaan 6-7 k euroa on tähän autoon pistetty rahaa 7 vuoden aikana. Palaan myöhemmin siihen että mitä tähän on vaihdettu.
Helvetin hyvät jarrut on kun koeajolla testasin niitä; sadastaviidestäkympistä melkein seis niin ei paljoa vikuroinut. Alla uudehkot Dunlopit.
Isä ja poika oli heittäneet muutama vuosi sitten Saksan turneen tällä, 6 tuhatta oli tullut matkamittariin sillä reissulla
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Laita karra äkkiä kuiva autosta.
Sinä aina ostat näitä "isolohko" Mersuja.
Menee seurantaan tämä ketju.
Sinä aina ostat näitä "isolohko" Mersuja.
Menee seurantaan tämä ketju.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Tästä hankinnasta kannattaa jo todellakin onnitella!
Itsekin kuolannut jo reilut 10 vuotta 500 E:n perään. Yksi ainoa koeajo antoi lähtemättömän vaikutelman. Edes viimeisin koeajamani C55 AMG ei vakuuttanut niin paljon.
Laita nyt kuvia tänne, niin muutkin pääsee fiilisteleen
P.S. Karralla on ollut kyllä aina kalusto kohillaan muutenkin ! SEL 6.9 on mun toinen unelma.
Itsekin kuolannut jo reilut 10 vuotta 500 E:n perään. Yksi ainoa koeajo antoi lähtemättömän vaikutelman. Edes viimeisin koeajamani C55 AMG ei vakuuttanut niin paljon.
Laita nyt kuvia tänne, niin muutkin pääsee fiilisteleen
P.S. Karralla on ollut kyllä aina kalusto kohillaan muutenkin ! SEL 6.9 on mun toinen unelma.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Pontus,oletko nähnyt stadissa montaakaan tälläista autoa?
-90 luvulla pyöri musta 500 E jota jo silloin ihastelin kun jouduin ajeleen kakssatkulla ja puolikkaalla kiisselillä.
Olis kiva nähdä se Villen AUTO kun on valmis.
Me ollaan kaikki vajaa patasilla ajelevat ihan vähän kateellisia mutta ehkä helpottais jos pääsis edes kyytiin.
Voidaan tuoda koppa tai pari konttiin matkalle ja kiusaamaan nuorisoa kylille.
-90 luvulla pyöri musta 500 E jota jo silloin ihastelin kun jouduin ajeleen kakssatkulla ja puolikkaalla kiisselillä.
Olis kiva nähdä se Villen AUTO kun on valmis.
Me ollaan kaikki vajaa patasilla ajelevat ihan vähän kateellisia mutta ehkä helpottais jos pääsis edes kyytiin.
Voidaan tuoda koppa tai pari konttiin matkalle ja kiusaamaan nuorisoa kylille.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Onnitelut hiennosta valinnasta Karra! Tuo 500E on kyllä unelma-auto. Kuvia heti!
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Onnittelut Karra!
Kaikesta päätellen tuo ei kyllä projekti ole
Kaikesta päätellen tuo ei kyllä projekti ole
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Onnea uus hankinnalle, onhan tuo 124 korinen aina hieno ja vielä 500satkuna!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Kiitosta! Joo ajattelin että tähän osioonhan nämä kuulkuu, kuitenkin autossa on vähän hommaa.
Maalipinnan myllytys nyt ainakin. Virtalukon patruuna pitäs tilata orkkisavaimelle, siihen on nyt laitettu uusi sylkky mutta se vaatii eri avaimen eli nyt on kaksiavainjärjestelmä.
Kiva ois laittaa vähän näyttävämmät vanteet alle, orkkikset toki saa jäädä jemmaan. Mitenköhän tällaiset Lemmarien kopiot, mahtaakohan etujarrut mahtua noihin sisälle?
http://www.ebay.de/itm/4x-Alufelgen-Kes ... SwuAVWxaML" onclick="window.open(this.href);return false;
Jälkiasennushäly saa luvan lähteä, joku nimittäin purkaa akkua ja autoon on laitettu sen takia pääkytkin takakonttiin. Mutta langaton kaukosäädin taas saisi jäädä, sen verran kätevä se on.Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Maalipinnan myllytys nyt ainakin. Virtalukon patruuna pitäs tilata orkkisavaimelle, siihen on nyt laitettu uusi sylkky mutta se vaatii eri avaimen eli nyt on kaksiavainjärjestelmä.
Kiva ois laittaa vähän näyttävämmät vanteet alle, orkkikset toki saa jäädä jemmaan. Mitenköhän tällaiset Lemmarien kopiot, mahtaakohan etujarrut mahtua noihin sisälle?
http://www.ebay.de/itm/4x-Alufelgen-Kes ... SwuAVWxaML" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Vanteiden originaali koko on 8x16 ET34, jonka sisään mahtuu isommat 600SL:n jarrut, jollaiset ovat myöhemmissä viissatasissa. Sulla lienee pienemmät jarrut, joten säteen suunnassa tilaa on riittävästi. Normivanteilla vanteen ja satulan väli on varsin pienellä välyksellä, ja nyt ET olisi pienempi, joten luultavasti sopii, riippuu toki vanteen sisäprofiilista. Pienempi ET tuo vannetta ulos mikä on visuaalisti parempi, sillä levikkeissä on varaa leveämmällekin vanteelle. Vastapainona ajo-ominaisuudet huononevat, kun kääntöpiste ei ole renkaan keskellä.karra kirjoitti:Kiva ois laittaa vähän näyttävämmät vanteet alle, orkkikset toki saa jäädä jemmaan. Mitenköhän tällaiset Lemmarien kopiot, mahtaakohan etujarrut mahtua noihin sisälle?
Re: Uusi tulokas 500E 1992
ottaisin hieman takapakkia noitten vanteiden kanssa
t. 5satkuun markan vanteet ulkonäköä pilamaan.
t. 5satkuun markan vanteet ulkonäköä pilamaan.
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Minulla oli käsitys että viissatasissa oli samat etujarrut koko elinkaaren. Alkusarjan 400E:ssä oli pienemmät jarrut, ja 15" vanteet, sitemmin etujarruista tuli samat kuin viissatasissa ja vannekoko kasvoi 16 tuumaan.
Joo ehdotuksia vanteista otetaan vastaan, ajattelin ET:tä vähän pienentää kun kaarisssa on hyvin tilaa ja omat vanteet on hieman "ujot". Mielessäni on siis joko BBS RS tai LM tyyppiset vanteet. Orkkiset on vaan sen verran kalliit että ajattelin kopiollakin pärjätä. Ja kooksi ajattelin 17".
Joo ehdotuksia vanteista otetaan vastaan, ajattelin ET:tä vähän pienentää kun kaarisssa on hyvin tilaa ja omat vanteet on hieman "ujot". Mielessäni on siis joko BBS RS tai LM tyyppiset vanteet. Orkkiset on vaan sen verran kalliit että ajattelin kopiollakin pärjätä. Ja kooksi ajattelin 17".
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Keskin KT4 ei ole kyllä nähnytkään Lemanseja. Ihan hyvä edullinen vaihtoehto ja ulkonäöllisesti ok on Interactionin B9. Ainahan tollaseen viissatkuun mielummin laittais ihan aitoa tai edes laadukasta alle, mutta mulla on ihan hyvät kokemukset B9:stä ja ostaisin sellaiset helposti uudelleen nykyiseenkin autooni.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Joo mutta pikaisella vilkaisulla ET on se 35 eli ei muuta offsettiä. Jos ET pysyisi samana nin sitten vois etsiä ebaysta vaikka R230 SL:n vanteet, ne on yleensä 8,5 leveitä ja laatu pitäisi olla OK koska orkkisvanteet kyseessä.EVO X kirjoitti:Keskin KT4 ei ole kyllä nähnytkään Lemanseja. Ihan hyvä edullinen vaihtoehto ja ulkonäöllisesti ok on Interactionin B9. Ainahan tollaseen viissatkuun mielummin laittais ihan aitoa tai edes laadukasta alle, mutta mulla on ihan hyvät kokemukset B9:stä ja ostaisin sellaiset helposti uudelleen nykyiseenkin autooni.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Olet jäljillä. Viisatasessa aluksi oli edessä 300 mm ja takana 278mm. 2/1993 alkaen muuttuivat isommiksi (320 / 300). 400E:ssa oli aluksi 294 / 278. Maaliskuussa 1993 eteen tuli sama 320mm, mutta takana säilyi 278mm.karra kirjoitti:Minulla oli käsitys että viissatasissa oli samat etujarrut koko elinkaaren. Alkusarjan 400E:ssä oli pienemmät jarrut, ja 15" vanteet, sitemmin etujarruista tuli samat kuin viissatasissa ja vannekoko kasvoi 16 tuumaan.
320mm laikkojen kohdalla on muutakin eroa kuin koko, sillä niissä on vino jäähdytysrivotus eli vasemmalla ja oikealla on erinumeroinen laikka.
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Oikein hyvä vaihtoehto. Tuommonen 500E alkaa olla niin puhtaasti klassikkolinjaa, että semmoinen vähän ujompikin esitys on parempi kuin aftermarketkama. Oletko Karra lukenut Villen topiccia seikkailusta samanlaisen vempaimen kanssa?karra kirjoitti:Joo mutta pikaisella vilkaisulla ET on se 35 eli ei muuta offsettiä. Jos ET pysyisi samana nin sitten vois etsiä ebaysta vaikka R230 SL:n vanteet, ne on yleensä 8,5 leveitä ja laatu pitäisi olla OK koska orkkisvanteet kyseessä.
Ja muutenkin tämä on hyvä ja luonteva jatkumo sen taannoisen E420 tilalle .
Ai niin, näitä vanneasioita koskien; lupasin muistaakseni joskus taannoin piffata sulle pullakaffeet, jos jossain törmätään... Mahtaisko CMS 7.5. tärpätä? Porukkaahan siellä on kuin pipoa, mutta jos osut kävelemään vastaan, niin älä ihmettele, jos ventovieraan oloinen ihminen tulee tyrkyttämään kaffepaussia... Niin, luulisin tunnistavani sinut kyllä .
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Onnittelut
Ai tämäkin oli taas myynnissä Toissa kesänä, kun tuon kuvan otin, olivat vähä niinku kaupittelemassa tuota, mutta tulivat sit kuiteski "järkiinsä". Hyvä että löyty nyt ostaja lähipiiristä. Tuoho on vaihettu ainaki etujouset iha hiljattai (tais tulla viime Saimaan Tähdessä puheeks, ja miullaha ois ollu hyllyssä yhet jouset, ku oisivat vaa tienneet kysyä). Eteen on myös uusittu jarrusatulat, muistaakseni.karra kirjoitti:Tämä on paikallinen eli ravintoloitsijan auto,
Helvetin hyvät jarrut on kun koeajolla testasin niitä; sadastaviidestäkympistä melkein seis niin ei paljoa vikuroinut. Alla uudehkot Dunlopit.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Ai tämä auto kyseessä,juttelin omistajan kanssa viime syksyn ilmailupäivillä lentokentällä.
216 km/h / 1609 m.
216 km/h / 1609 m.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Kävin katsastamassa auton tänään. Tässä nyt kuvia, vanteissa on kromitähdelliset keskimerkit; ne pitää vaihtaa perusmalleihin - onneksi hyllyssä on uudet sellaiset, orkkikset vielä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Ai Ai kun on hienon näköinen!!
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Hieno auto ja oikealla värillä.. Mites mikä sytkä näissä nyt oli? Ke-Jetti vielä? Miten muuten noin toimiiko ja liekö näissä samoja johtosarjan murenemisongelmia kun muissa tän ikäsissä?
W210 E320cdi
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Moi!
Onnea hienolle hankinnalle!
Mitenkä ois jotkut MB-original 16" vanteet, jotka ois pelkistetymmät muodoltaan? Tai mikä vikana noissa 8-reikäisissä?
No, makuasia, sano musti kun... Nuo on vaan jotenkin sopivammat johonki pihalle.com Skylineen.
Karra ei tingi sylinterien kokonaismäärästä...
T;Wade
Onnea hienolle hankinnalle!
Mitenkä ois jotkut MB-original 16" vanteet, jotka ois pelkistetymmät muodoltaan? Tai mikä vikana noissa 8-reikäisissä?
No, makuasia, sano musti kun... Nuo on vaan jotenkin sopivammat johonki pihalle.com Skylineen.
Karra ei tingi sylinterien kokonaismäärästä...
T;Wade
karra kirjoitti:Kiitosta! Joo ajattelin että tähän osioonhan nämä kuulkuu, kuitenkin autossa on vähän hommaa.
Jälkiasennushäly saa luvan lähteä, joku nimittäin purkaa akkua ja autoon on laitettu sen takia pääkytkin takakonttiin. Mutta langaton kaukosäädin taas saisi jäädä, sen verran kätevä se on.Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Maalipinnan myllytys nyt ainakin. Virtalukon patruuna pitäs tilata orkkisavaimelle, siihen on nyt laitettu uusi sylkky mutta se vaatii eri avaimen eli nyt on kaksiavainjärjestelmä.
Kiva ois laittaa vähän näyttävämmät vanteet alle, orkkikset toki saa jäädä jemmaan. Mitenköhän tällaiset Lemmarien kopiot, mahtaakohan etujarrut mahtua noihin sisälle?
http://www.ebay.de/itm/4x-Alufelgen-Kes ... SwuAVWxaML" onclick="window.open(this.href);return false;
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Näissä satakaksnelosissa oli jo uudempi ruisku, onko se nyt LH-Jetronic vai mikä? Ensimmäisissä R129 ja W140 malleissa oli K-Jetti. Sytkä on kahdella virranjakajalla ja kahdella puolalla. Johtosarja on murenevaa materiaalia ja tähänkin se on vaihdettu.
Pikaisesti tsekattuna tänä on vaihdettu etujouset sitten kahteen kertaan, jälkimmäisellä kerralla iskarit myös. Katti ja pakoputkisto oli vaihdettu jo 9 vuotta sitten.
Edellinen omistaja on vaihtanut tähän lisäksi etujarrulevyt sekä -satulat. Nokka-akselin anturi ja syylari on uusittu, ajovalojen lasit myös. Kaikennäköistä kumihelaa ja puslaa on autoon mätetty ja takajarrusatulat kuin myös etujarrusatulatkin. Kuskinoven tiiviste ja takajarrulevyt oli vaihdettujen listalla. Jonkun verran kaikenlaista pikkuosaa, hihnaa, kiristintä ja vaikka mitä on mennyt.
Outoa että pakoputkistoon oli pistetty tuhat euroa 2010 sen vuonna 2007 sijoitetun 1500 euron lisäksi . Taka-akselistoon mennyt jotain niveliä, etuiskareiden yläpään kumit uusittu myös iskareiden kanssa..
Pikaisesti tsekattuna tänä on vaihdettu etujouset sitten kahteen kertaan, jälkimmäisellä kerralla iskarit myös. Katti ja pakoputkisto oli vaihdettu jo 9 vuotta sitten.
Edellinen omistaja on vaihtanut tähän lisäksi etujarrulevyt sekä -satulat. Nokka-akselin anturi ja syylari on uusittu, ajovalojen lasit myös. Kaikennäköistä kumihelaa ja puslaa on autoon mätetty ja takajarrusatulat kuin myös etujarrusatulatkin. Kuskinoven tiiviste ja takajarrulevyt oli vaihdettujen listalla. Jonkun verran kaikenlaista pikkuosaa, hihnaa, kiristintä ja vaikka mitä on mennyt.
Outoa että pakoputkistoon oli pistetty tuhat euroa 2010 sen vuonna 2007 sijoitetun 1500 euron lisäksi . Taka-akselistoon mennyt jotain niveliä, etuiskareiden yläpään kumit uusittu myös iskareiden kanssa..
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Uusi tulokas 500E 1992
onnea vaan uudelle autolle... mutta mihinkäs tonne konehuoneeseen on vielä webasto saatu mahtumaan..??
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Hieno auto. Onnittelut hankinnasta
Näyttää olevan samanlainen etukeno kun minun autossa oli.
Toivottavasti kesällä nähdään jossain niin voidaan vertailla
Näyttää olevan samanlainen etukeno kun minun autossa oli.
Toivottavasti kesällä nähdään jossain niin voidaan vertailla
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Hieno Laite! B9:jä on 35 ja +40 ET:llä. mutta ei pienemmällä mun tietääkseni.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Minusta ainoat tähän malliin passaavat vanteet on kaivonkannet kohtuullisella reunalla.
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Tarkoitat varmaan Monoblokkeja?Obnoxio kirjoitti:Minusta ainoat tähän malliin passaavat vanteet on kaivonkannet kohtuullisella reunalla.
[ http://www.thesmokingtire.com/wp-content/uploads/2010/07/500e1992016.jpg ]
Upea auto Karra toivotaan että törmätään joskus klubi/foorumimiitissä kun olet tolla liikenteessä
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Uusi tulokas 500E 1992
Juu nuo on Monoblockit ja jyrkkä ei niille-haiskahtaa tuuningille.
Oikeat kaivonkannet,daa daa,siis niitä tulitikkuaskin mentäviä reikiä ulkoreunassa joain 16 kpl.? ei reunaa ollenkaan,leveys 7" ja et noin 42
Rialit,made in Poland.painoa ihan hemmetisti mutta ei se haittaa kun voimaa on.
Oikeat kaivonkannet,daa daa,siis niitä tulitikkuaskin mentäviä reikiä ulkoreunassa joain 16 kpl.? ei reunaa ollenkaan,leveys 7" ja et noin 42
Rialit,made in Poland.painoa ihan hemmetisti mutta ei se haittaa kun voimaa on.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic