ABC:n kanssa syytä olla tarkkana

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Riibertti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 07.04.2016 22:58

ABC:n kanssa syytä olla tarkkana

Viesti Kirjoittaja Riibertti »

Omasta ässästä murtui ABC-hydrauliikkajärjestelmästä letkun pää ja valutti nesteet ulos. Kotia oli matkaa 5km, niin päätin ajaa tosi hiljaa kotipihaan ( 40-50km/h ), ei olisi kannattanut... Letkun pätkä maksoi jotain 450€, mutta pumppu sai myös siipeensä tuosta ajamisesta ja maksoi 1750€ + työt ja ilmaukset päälle. Kononaiskustannus tuli tuolle korjaukselle 3495€ valtuutetussa mersuhuollossa. Ittellä ei vain osaaminen riittänyt tuohon. Onneksi ei tarvinnut mäntiä vaihdella...
Mutta kannattaa kyllä heti pysäyttää auto jos ABC-valo alkaa palamaan punaisella.

Oppirahat maksettu!
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: ABC:n kanssa syytä olla tarkkana

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Joo, kun ei se pumppu kestä edes kulunutta öljyä, niin voin vaan kuvitella mitä se tykkää ilman öljyjä ajamisesta :?

Kunnon hinnan olet maksanut pumpusta ja remontista, mutta sehän on ihan oma valinta :D
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
Riibertti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 07.04.2016 22:58

Re: ABC:n kanssa syytä olla tarkkana

Viesti Kirjoittaja Riibertti »

Kyllä kalliiksi tuli. Pumppua en saanu muualta kuin orkkiksen Saksan tehtaalta ja 450€:n letku sama homma, ei saanu muuta kuin orkkiksen. Aluksi luulin että riittää pelkkä letkun vaihto ja siksi "sai" olla korjattavana tuolla merkkihuollossa ja kun jälkeen päin selvis että pumppu myös vaidettava, niin v-käyrä oli jo niin korkeella että annoin mennä sit samaan konkkaan. Toinen vaihtoehto olisi tietysti hakea pirssi 80km:n päästä kärryllä pois. Käsittääkseni tuohon ( S600 -03 ) ei saa muuta kuin orkkispumpun, vai onko tässäkin kusetettu? Vanha pumppu toimi siihen saakka kunnes lämmöt nousi, eli pakkohan tuo oli vaihtaa. Kannattaa kyllä vaihtaa ehdottomasti öljyt ja filtteri tuohon ABC:n kahden vuoden välein. Tuossakin oli öljyt hirveetä skeidaa, ei varmaankaan hetkeen ole vaihdettu ( ostin tuon kärryn viime syksynä ).
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: ABC:n kanssa syytä olla tarkkana

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Se öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan ja siksi usein tekemättä, vaikka olisi kuinka hyvin huollettu yksilö. Edellisessä 600:sessani oli 3 pumppu menossa ja kilometrejä 140 t. Silberautossa se aina oli vaihdettu ja näytti reilun 1000e maksaneen sielläkin. Saksasta noita tilaamaalla varmaan saa Vehon hintoja halvemmalla.

Tälläinen tuli vastaan, kun ebaytä selailin :
http://www.ebay.co.uk/itm/ABC-TANDEM-PO ... SwH71XOXhM" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
Riibertti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 07.04.2016 22:58

Re: ABC:n kanssa syytä olla tarkkana

Viesti Kirjoittaja Riibertti »

Kiitos.

Pitääpä ens kerralla katsoa myös tuo silberauto kun kalliimpaa kilkettä tarvitsee. Mulla on 600:ssa mittarissa 98tkm ja ABC-öljyt oli tosiaan ollut yhtä kuraa.. Kuulemma noita pumppuja saa vaihtaa vähintään 90tkm välein, jollei sitten muista huoltaa säännöllisesti, mutta sulla näemmä noita on mennyt tiuhempaan :/
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Vastaa Viestiin