W114.072 eli 280CE
W114.072 eli 280CE
Hän tuli taloon. Ylevää on ajelu.
Nyt tarvis pari pikku juttua hoitaa. Päällimmäisenä maali kuplii parista paikasta, jotka tarttis ottaa kiinni. Radiossa (Becker Europa) ei ole yhtään johtoa kiinni, joten ei äännä, tokkopa ääntää muutenkaan. Eikä ole antenniakaan. Kuskin puolen lämmönsäätövaijeri on irti kamarin puolelta. Vakionopeudensäädin ei pelitä. Mittarivalot eivät ehkä pala. Lievästi puoltaa oikealle.
Ostoslistaa:
- sisustan sivujen ylin osa on puuta, tahtoo nahkaa. Samoin vaihdekepin ympärys, sekä ratin keskiö. Ratti saisi muutenkin olla valkoinen, eikä musta.
- sähköantenni
- renkaat eivät ole viimosen päälle
- jossain vaiheessa voisi olla sähköikkunat, niin saisi HT tunnelmaa, vaikka ajelee yksikseen
- käyttöohjekirjaa, korjausopasta
- voihan sitä koristella, jos jostain löytää esim alkuperäsiä työkaluja jne.
Kait sitä lisää tulee sitä mukaa, kun kaivelee. Aika kivasti kuitenkin tuli myös osaa auton mukana.
Olikohan kenellään tiedossa hyvää paikkamaalaria Varsinais-Suomessa?
Nyt tarvis pari pikku juttua hoitaa. Päällimmäisenä maali kuplii parista paikasta, jotka tarttis ottaa kiinni. Radiossa (Becker Europa) ei ole yhtään johtoa kiinni, joten ei äännä, tokkopa ääntää muutenkaan. Eikä ole antenniakaan. Kuskin puolen lämmönsäätövaijeri on irti kamarin puolelta. Vakionopeudensäädin ei pelitä. Mittarivalot eivät ehkä pala. Lievästi puoltaa oikealle.
Ostoslistaa:
- sisustan sivujen ylin osa on puuta, tahtoo nahkaa. Samoin vaihdekepin ympärys, sekä ratin keskiö. Ratti saisi muutenkin olla valkoinen, eikä musta.
- sähköantenni
- renkaat eivät ole viimosen päälle
- jossain vaiheessa voisi olla sähköikkunat, niin saisi HT tunnelmaa, vaikka ajelee yksikseen
- käyttöohjekirjaa, korjausopasta
- voihan sitä koristella, jos jostain löytää esim alkuperäsiä työkaluja jne.
Kait sitä lisää tulee sitä mukaa, kun kaivelee. Aika kivasti kuitenkin tuli myös osaa auton mukana.
Olikohan kenellään tiedossa hyvää paikkamaalaria Varsinais-Suomessa?
Viimeksi muokannut ManneMika, Pe 01.07.2016 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114.072 1972
Moi,
hieno Coupé
Mikä kone tuossa on? Onko alunperin jenkkiversio, päättelin noista sivuvilkuista?
terv.
hieno Coupé
Mikä kone tuossa on? Onko alunperin jenkkiversio, päättelin noista sivuvilkuista?
terv.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114.072 1972
Kiitos.
Sinne on mennyt, jepp. Äärivalot, ei vilkut. Eli palaa valojen ollessa päällä koko ajan. 1974 jo tuli Suomeen, eli aikas pian. Olisko ollu muuttoauto?
Kone on 110.981 tai 991, en tiedä, miten tuon selvittäisi? Eli 2,8 ruisku.
Sinne on mennyt, jepp. Äärivalot, ei vilkut. Eli palaa valojen ollessa päällä koko ajan. 1974 jo tuli Suomeen, eli aikas pian. Olisko ollu muuttoauto?
Kone on 110.981 tai 991, en tiedä, miten tuon selvittäisi? Eli 2,8 ruisku.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114.072 1972
Äärivalot it is!
M110 kone kyllä, 185 hp. Vai onko US-kuristettu? Manuaali?
Laita nyt muutama lisäkuva, sisustasta, konehuoneesta... yms.
M110 kone kyllä, 185 hp. Vai onko US-kuristettu? Manuaali?
Laita nyt muutama lisäkuva, sisustasta, konehuoneesta... yms.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114.072 1972
Hieno peli. Moottorin numero löytyy lohkon yläpinnasta, näkyy katsomalla virranjakajan ja lohkon väliin ylhäältä päin.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W114.072 1972
Kiitosta kommenteista ja vinkistä.
Pitää ottaa kuvia, jepp. Ja katsoa tuo koneen numero. Mistäs sitten saa tietoa? Klubin maksulappu on tuossa pöydällä, mitäs sitten irtoaa?
Ja on todellakin 5v manuaali.
Pitää ottaa kuvia, jepp. Ja katsoa tuo koneen numero. Mistäs sitten saa tietoa? Klubin maksulappu on tuossa pöydällä, mitäs sitten irtoaa?
Ja on todellakin 5v manuaali.
Re: W114.072 1972
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/7919519" onclick="window.open(this.href);return false; Itse asiassa tuolla on vähän kuvia.
Näkökyky ei ainakaan vielä riittänyt erottamaan mitään numeroita moottorista.
Näkökyky ei ainakaan vielä riittänyt erottamaan mitään numeroita moottorista.
Re: W114.072 1972
Nuo ovien puupanelit, ratin keskiö ja liekö vielä vaihekepin ympäryskin, on jotai jälkikäteiskötöstyksiä, eli revi ne vaa mäkee äkkiä. Liekö ameriikan Joelta jääny Capricen kylkien parketoinnista puukuviotapettia yli, ja on jämillä päättäny tehä mersustaki vähä vauraamman olosenManneMika kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/7919519 Itse asiassa tuolla on vähän kuvia.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114.072 1972
+1
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114.072 1972
Niitähän ne on, itse asiassa noita saa vieläkin ostella eBaystä. Ovat ihan puuta kaiken lisäksi. Vaan menivät täällä aikalaisosana museostakin läpi. Mustat ostan, jos jollain olis. Paitsi ratin haluan valkoisena.
Re: W114.072 1972
No niin, nyt on toista kertaa maalaamossa. Eka kerrasta jäi vielä yksi kukka näkemättä, olikin pieni. Eli kunto olis hyvä. Seuraavaksi varmaan radion kimppuun.
Re: W114.072 1972
Kantakorttikin ilmestyi Veholta ja näyttäisi siltä, että auto on entisöity alkuperäisasuunsa. Radio, niskatuet, värit ja 5-v vaihteisto pitävät kutinsa. Pitää vielä se moottorinnumero kaivaa esiin, ollut ainakin 110.981, eli 185 heponen, niinkuin kuuluukin.
Re: W114.072 1972
Ekan pesun ja kevyen vahan jälkeen irrottelin radiota ja keskikonsolia vaihdekepin ympäriltä. Autossa on joskus ollut uudempi stereo, melkoinen kasa johtoa tähteellä. Saapa nähdä, kuinka helposti saa Europan soimaan.
Ovien puulistoja koitin irti, helposti lähti. Kolmella sataa löytyis ameriikan maalta, vain oviin.
Vielä on pehmeätä pakoputken ulostulojen ympärillä, taidan jättää ensi vuoteen, sen verran on pajalla ollut maalausten yhteydessä.
Mielestäni istuinten selkänojien vakuumilukot eivät toimi.
Ovien puulistoja koitin irti, helposti lähti. Kolmella sataa löytyis ameriikan maalta, vain oviin.
Vielä on pehmeätä pakoputken ulostulojen ympärillä, taidan jättää ensi vuoteen, sen verran on pajalla ollut maalausten yhteydessä.
Mielestäni istuinten selkänojien vakuumilukot eivät toimi.
Re: W114.072 eli 280CE
Täytyy olla ulkonäöllisesti tyytyväinen, kun työkaverit ei enää muuta sanottavaa löydä, kun lisävalojen kiinnitystangon etupään alla ruostepilkku.
Vaikea on nuata sisustan osia kyllä löytää. Keskikonsolin osa sopisi miltei kaikista 114-115 autoista, joissa lattiakeppi, mutta ei vaan ole, tai on puhkottu liikaa reikiä. Rattia ei mistään, ehjää.
Komia tuolla on ajella, joku aika sitten eräs herra pysäytti risteyksessä ja kertoi itsellään olevan 250 coupe.
Vaikea on nuata sisustan osia kyllä löytää. Keskikonsolin osa sopisi miltei kaikista 114-115 autoista, joissa lattiakeppi, mutta ei vaan ole, tai on puhkottu liikaa reikiä. Rattia ei mistään, ehjää.
Komia tuolla on ajella, joku aika sitten eräs herra pysäytti risteyksessä ja kertoi itsellään olevan 250 coupe.
Re: W114.072 1972
Helpommin sanottu kuin tehty. Noita osia ei löydy mistään, ei mistään! (Poislukien ratin kesklö)jackie kirjoitti:Nuo ovien puupanelit, ratin keskiö ja liekö vielä vaihekepin ympäryskin, on jotai jälkikäteiskötöstyksiä, eli revi ne vaa mäkee äkkiä. Liekö ameriikan Joelta jääny Capricen kylkien parketoinnista puukuviotapettia yli, ja on jämillä päättäny tehä mersustaki vähä vauraamman olosenManneMika kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/7919519 Itse asiassa tuolla on vähän kuvia.
Re: W114.072 1972
Onhan noita. Ollaan yhteyksissä kunhan keretään.ManneMika kirjoitti:Helpommin sanottu kuin tehty. Noita osia ei löydy mistään, ei mistään! (Poislukien ratin kesklö)
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: W114.072 eli 280CE
Mukava kuulla. Vaan koskahan sitä ehtii?
Re: W114.072 eli 280CE
Viimeistään sitten kun imakasti lietsoo länsituuli sekä riipii lehtosia puista käsin. Eikun siis laitoin yv:llä yhteystiedot.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: W114.072 eli 280CE
Tuohon olisikin ollut heti pätevä vastaus; täällä on hitonmoinen länsi-/ lounatuuli toista vuorokautta, ihmiset saarillansa jumissa jne.
Re: W114.072 eli 280CE
Tuosa olisi nyt se oven sisustan malli, onko se sitten 1.0 tahi 1.5 en itse osaa sanoa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W114.072 eli 280CE
Minun koneella ei näy kun alimman kommentin kuva. Kiinnostaisi nähdä konetilasta kuvaa, kun itsellä on työnalla vm -72 , johon asennan 280 moottorin.
Pasi P
-71 230 long, -95 CE 320/24
-71 230 long, -95 CE 320/24
Re: W114.072 eli 280CE
No eipä ne näköjään enää näy tuolla sivuilla, ei. Otan lisää ja laitan tänne.
Re: W114.072 eli 280CE
Enpä ole vastannut, täytyy korjata asia.
Muutoin ovien ikkunalistat löyty sitten Teksasista ja ovat autossani nyt kiinni. Laitan siitäkin kuvaa.
Pikkasen kylmänä pätkii, joten vaihdoin uudet tulpat. Vanhat näytti muuten hyvältä, mutta kovasti mustaa paitsi elektrodi. Jakajan kansi ja johtotarjous pyydetty Veholta. Pyörijä pitäsi löytyä Motonetistä. Kärjet ainaki oli, tosin johto meni väärään suuntaan, mutta ehkä sen saa sovitettua. Kuinkahan kärkien päällä olevan valkoisen muoviosan saisi ehjänä pois? Ja mitä se tekee? Kuvasta apua tajuntaan.
Vanteita en ole vielä löytänyt, siis 15' barokkeja.
Norsunluuratin saisi puoleen hintaan Saksasta vs Suomi. Täytyy löytää keino.
Joskus kun oikein on toimettomana, otan radion ja vakkarin työn alle.
Ulkonäkö autossa on kyllä erittäin hyvä. Tarvii vielä ostaa joku krominkiillotusaine.
Muutoin ovien ikkunalistat löyty sitten Teksasista ja ovat autossani nyt kiinni. Laitan siitäkin kuvaa.
Pikkasen kylmänä pätkii, joten vaihdoin uudet tulpat. Vanhat näytti muuten hyvältä, mutta kovasti mustaa paitsi elektrodi. Jakajan kansi ja johtotarjous pyydetty Veholta. Pyörijä pitäsi löytyä Motonetistä. Kärjet ainaki oli, tosin johto meni väärään suuntaan, mutta ehkä sen saa sovitettua. Kuinkahan kärkien päällä olevan valkoisen muoviosan saisi ehjänä pois? Ja mitä se tekee? Kuvasta apua tajuntaan.
Vanteita en ole vielä löytänyt, siis 15' barokkeja.
Norsunluuratin saisi puoleen hintaan Saksasta vs Suomi. Täytyy löytää keino.
Joskus kun oikein on toimettomana, otan radion ja vakkarin työn alle.
Ulkonäkö autossa on kyllä erittäin hyvä. Tarvii vielä ostaa joku krominkiillotusaine.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut ManneMika, Ti 06.06.2017 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W114.072 eli 280CE
Näyttää muuten siltä, että autosta ei enää näy kuvaa. Synti, joka korvataan tässä ja nyt.
Pyyhkijät ovat muuten nyt harmaat.
Pyyhkijät ovat muuten nyt harmaat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W114.072 eli 280CE
Ja se konehuone. Uskaltaakohan aineella ja letkulla/ painepesurilla pestä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W114.072 eli 280CE
Ja se joskus kysytty moottorinumero löyty viimein, kun tajsuin sen olevan meistetty, eikä valettu. Piti siis poistaa vähän töhnää päältä pois.... voi pyhä yksinkertasuus.
981 10 000896. Aika varhanen yksilö.
981 10 000896. Aika varhanen yksilö.
Re: W114.072 eli 280CE
Mistähän tulpanjohtoja (päästä päähän) kannattaa ostella, Veho tarjoaa 400 satsi, hiukan on suolasta?
Re: W114.072 eli 280CE
Mulla jäi aikoinaan varastoon 114 Coupesta vaihdekepin ympäristön osa. Voi kyllä olla että automaattiversiosta. Onko eroa, en tiedä.
Jos pistät yv:nä sähköpostiosoitteesi voin lähettää parit kuvat. Lisäksi on muistaakseni parit tuulilasin sisäpuoliset listat.
Jos pistät yv:nä sähköpostiosoitteesi voin lähettää parit kuvat. Lisäksi on muistaakseni parit tuulilasin sisäpuoliset listat.
C220 CDI Kombi - 03 Elegance
115 220 b - 71 autom. museokats.
Ex.
124 - 92, 230 automaatti + nahat, AC, tempomat ym.
C280 Kombi - 99 Elegance, Tip-Tronic, AC, ESP, kattoluukku, tempomat ja paljon muuta.
W201 - 92. 1.8 bensa, 4-vaiht, AC, tempomatic 572000 km kone avaamatta.
C180 Kombi - 97 Elegance, manuaali AC ym. pientä.
C280 Kombi - 98 AC, autom. ym
C180 Elegance - 94 AC
124 300 TD - 90 manuaali, AC
124 300 TD - 90 autom.
2 x 107 350 SLC
114 250 CE
123 230 TE
115 220 b - 71 autom. museokats.
Ex.
124 - 92, 230 automaatti + nahat, AC, tempomat ym.
C280 Kombi - 99 Elegance, Tip-Tronic, AC, ESP, kattoluukku, tempomat ja paljon muuta.
W201 - 92. 1.8 bensa, 4-vaiht, AC, tempomatic 572000 km kone avaamatta.
C180 Kombi - 97 Elegance, manuaali AC ym. pientä.
C280 Kombi - 98 AC, autom. ym
C180 Elegance - 94 AC
124 300 TD - 90 manuaali, AC
124 300 TD - 90 autom.
2 x 107 350 SLC
114 250 CE
123 230 TE
Re: W114.072 eli 280CE
Mikäli nuo ovat alkuperäiset tulpanjohdot ovat päät irtotavaraa ja kierteillä johdossa. Ne lähtee pyörittämällä irti. Mikäli päissä on "puukierteet", niin sitten vain ostamaan uutta sytytysjohtoa metritavarana. Samalla kannattaa mitata häiriönpoistajien vastus, että se on kaikissa sama. Toisessa mallissa on johdoissa puristetut kierteet, niitä ei voi normityökaluilla vaihtaa vaan vaatii oman työkalun. Kannattaa kokeilla varovaisesti ensin M3 kierteellä olevat tahtovat olla hapettuneet kiinni ja menevät rikki.
Vaikeampi malli
http://www.hehlhans.de/tipp98-2-1.htm#b5" onclick="window.open(this.href);return false;
Muuta asiaa:
https://www.limora.com/media/catalog/ca ... /11660.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
Vaikeampi malli
http://www.hehlhans.de/tipp98-2-1.htm#b5" onclick="window.open(this.href);return false;
Muuta asiaa:
https://www.limora.com/media/catalog/ca ... /11660.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W114.072 eli 280CE
Löytyy sekä kumista, että metallipäätä. Lisäksi tallin perukoilla muutama metallinen varalla.
Tarviipa viikonloppuna vähän tutkailla noita johtoja ja mittailla vastuksia, myös pyörijästä. Se, sekä kansi ovat aavistuksen huonon näkösiä.
Tarviipa viikonloppuna vähän tutkailla noita johtoja ja mittailla vastuksia, myös pyörijästä. Se, sekä kansi ovat aavistuksen huonon näkösiä.