C32/ C55- kokemuskysely
C32/ C55- kokemuskysely
No, hei taas forumille,
olisin kysynyt käyttökokemuksia AMG C32:sta. Yritin käyttää haku-toimintoa ja lopputulos oli nolla.
Asia pähkinänkuoressa:
Ostin vuosi sitten W211:n (2007, E280) ja isäni hinkui siitä asti ostaa ko. auton. Hän oli ostamassa Corollaa, jolloin hellyin ja myin hänelle AUTON (enkä karvalakkia). Noh, sain vaihdossa X-määrää euroja ja vaihtoautona Volvo V70-mallisen auton.
Taas noh, minulta puuttuu kaksi kiljuvaa kakaraa takapenkiltä, omakotitalo ja kultainen noutaja takaluukussa, ja Volvo vaan ei ole ns. "mun juttu", vaikka järkevä valinta olisikin. Aloin katsella kiinnostavia menopelejä netistä ja lopputuloksena oli, että ranskalaiset sopii vain rasvakeittimeen ja Mini R55:t ja R56:t, VAG-konsernin vehkeet on kaikki P----- *kröhöm* vika-alttiita (Audit 3,2-koneella, VW Golf R32:t ja Skodat jne.). Mutta Mercedes on edelleen se nro yksi.
Haen siis hieman erikoisempaa autoa, ja löysin kiinnostavan kohteeen: AMG C32:n.
Luin Googlesta, että tällä automallilla on huollot niin ja niin kalliita ja AMG-lisää on kaikissa osissa, mutta tosi hyvä ajettava. Mutta mitkä on ne oikeat negatiiviset asiat tässä autossa? Ulkoisesti näyttää normaalilta vanhalta C-sarjalaiselta, Motonetista saa puslia jne. sopuhintaan... X-määrää 0W-40 nämäkin koneet ottavat sisäänsä, vaihdelaatikon öljyt on vaihdettu ko. autossa 50 th. välein (taitaa käyttää normaalia vaihteistoöljyäkin) ja kyseessä on suomalainen auto.
Kiteyttävä kysymys: miksi tällaista autoa EI kannattaisi ostaa? Tähdennys, ajelisin tällä "talviautolla" 3/4 vuodesta, koska kesä menee Corvetella katto alhaalla.
olisin kysynyt käyttökokemuksia AMG C32:sta. Yritin käyttää haku-toimintoa ja lopputulos oli nolla.
Asia pähkinänkuoressa:
Ostin vuosi sitten W211:n (2007, E280) ja isäni hinkui siitä asti ostaa ko. auton. Hän oli ostamassa Corollaa, jolloin hellyin ja myin hänelle AUTON (enkä karvalakkia). Noh, sain vaihdossa X-määrää euroja ja vaihtoautona Volvo V70-mallisen auton.
Taas noh, minulta puuttuu kaksi kiljuvaa kakaraa takapenkiltä, omakotitalo ja kultainen noutaja takaluukussa, ja Volvo vaan ei ole ns. "mun juttu", vaikka järkevä valinta olisikin. Aloin katsella kiinnostavia menopelejä netistä ja lopputuloksena oli, että ranskalaiset sopii vain rasvakeittimeen ja Mini R55:t ja R56:t, VAG-konsernin vehkeet on kaikki P----- *kröhöm* vika-alttiita (Audit 3,2-koneella, VW Golf R32:t ja Skodat jne.). Mutta Mercedes on edelleen se nro yksi.
Haen siis hieman erikoisempaa autoa, ja löysin kiinnostavan kohteeen: AMG C32:n.
Luin Googlesta, että tällä automallilla on huollot niin ja niin kalliita ja AMG-lisää on kaikissa osissa, mutta tosi hyvä ajettava. Mutta mitkä on ne oikeat negatiiviset asiat tässä autossa? Ulkoisesti näyttää normaalilta vanhalta C-sarjalaiselta, Motonetista saa puslia jne. sopuhintaan... X-määrää 0W-40 nämäkin koneet ottavat sisäänsä, vaihdelaatikon öljyt on vaihdettu ko. autossa 50 th. välein (taitaa käyttää normaalia vaihteistoöljyäkin) ja kyseessä on suomalainen auto.
Kiteyttävä kysymys: miksi tällaista autoa EI kannattaisi ostaa? Tähdennys, ajelisin tällä "talviautolla" 3/4 vuodesta, koska kesä menee Corvetella katto alhaalla.
Viimeksi muokannut Jouni H, Pe 30.09.2016 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: C32- kokemuskysely
Yritit kaiketi foorumin haulla, joka vaatii neljä merkkiä toimiakseen. Tolla googlen haulla alkaa löytymään juttua.Jouni H kirjoitti:No, hei taas forumille,
olisin kysynyt käyttökokemuksia AMG C32:sta. Yritin käyttää haku-toimintoa ja lopputulos oli nolla.
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: C32- kokemuskysely
Onhan noi vanhoja autoja jo, ja kun ne on kaikki pre-faceliftejä. C55 olis huomattavasti mielenkiintoisempi, siinä on keulakin paljon hienompi mitä perus C:ssä. Ja auto on E-sarjalaisen jälkeen pieni.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: C32- kokemuskysely
Petri, juurikin foorumin haulla yritin, kiitos linkeistä.
Olen samaa mieltä S202:n kanssa C55:stä, mutta aika vähän niitä näytti olevan kaupan. Ja hintakin meni budjetin yli.
Tuo ko. C32 mitä olen katsellut, on suomiauto (tiedän, tiedän, tämä herättää taas keskustelua tuontiauto vs. suomiauto), ajettu 139 th. täydellisellä huoltokirjalla.
Mitä luin noita juttuja, niin ilmeiseti näissä AMG-malleissa on myös heikkona kohtana jakoketju. Vaihdelaatikko lienee aika hyvä/ vikavapaa (jos näin voi ilmaista)?
Katsoin eilen mm. Motonetin tarjoamia alustaosia, enkä kyllä huomannut monessakaan mainintaa ei AMG, joten pitääkö paikkansa, että "normipuslat yms. koiranluut on samaa kauraa ja niitä kuluu...
Jossain juttuketjussa oli maininta näiden olevan "periaatteessa" C320, tietyin muutoksin.
Olen samaa mieltä S202:n kanssa C55:stä, mutta aika vähän niitä näytti olevan kaupan. Ja hintakin meni budjetin yli.
Tuo ko. C32 mitä olen katsellut, on suomiauto (tiedän, tiedän, tämä herättää taas keskustelua tuontiauto vs. suomiauto), ajettu 139 th. täydellisellä huoltokirjalla.
Mitä luin noita juttuja, niin ilmeiseti näissä AMG-malleissa on myös heikkona kohtana jakoketju. Vaihdelaatikko lienee aika hyvä/ vikavapaa (jos näin voi ilmaista)?
Katsoin eilen mm. Motonetin tarjoamia alustaosia, enkä kyllä huomannut monessakaan mainintaa ei AMG, joten pitääkö paikkansa, että "normipuslat yms. koiranluut on samaa kauraa ja niitä kuluu...
Jossain juttuketjussa oli maininta näiden olevan "periaatteessa" C320, tietyin muutoksin.
Re: C32- kokemuskysely
Erittäin viisas päätös! Pidä kiinni kiinni siitä.Jouni H kirjoitti:Taas noh, minulta puuttuu kaksi kiljuvaa kakaraa takapenkiltä, omakotitalo ja kultainen noutaja takaluukussa...
Kuten jo aiemmin suositeltiin, myös minä suosittelisin nostamaan katseen C55:seen. Tuotiin kaverille keväällä tuommonen Tukholmasta ja on niin pirun hieno auto. Sanoisin että on pidemmän päälle halutumpi auto kuin vanhempi C32:nen.Jouni H kirjoitti:
Luin Googlesta, että tällä automallilla on huollot niin ja niin kalliita ja AMG-lisää on kaikissa osissa, mutta tosi hyvä ajettava. Mutta mitkä on ne oikeat negatiiviset asiat tässä autossa? Ulkoisesti näyttää normaalilta vanhalta C-sarjalaiselta, Motonetista saa puslia jne. sopuhintaan... X-määrää 0W-40 nämäkin koneet ottavat sisäänsä, vaihdelaatikon öljyt on vaihdettu ko. autossa 50 th. välein (taitaa käyttää normaalia vaihteistoöljyäkin) ja kyseessä on suomalainen auto.
Kiteyttävä kysymys: miksi tällaista autoa EI kannattaisi ostaa? Tähdennys, ajelisin tällä "talviautolla" 3/4 vuodesta, koska kesä menee Corvetella katto alhaalla.
Mutta itse kysymykseen... Googlet ja Suomi24 palstat aina pelottelee kalliilla huolloilla, sehän on sanomattakin selvää. Tuommonen AMG ei nyt kauheasti eroa tavallisesta. Samanlailla siihenkin öljyt pitää vaihtaa ja kulutusosia uusia. Kaikki löytää ihan normi varaosaputkasta. Ja mitä ei löydä niin saa näppärästi Ebaystä. En keksi mitään relevanttia syytä torpata AMG:n hankintaa jos sellaisen haluaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: C32- kokemuskysely
Eihän tuo C55 eroa ulkonäöllisesti muuten kuin etuvalot muuttuneet modernimpaan?
Itsellä valinnan ratkaisi pelkästään moottori ja sen viritettävyys, C32 on ahdettu ja aika helpolla saa siihen sen 50hv lisää, mikä taas C55 vapaasti hengittävään kasiin on työn ja tuskan takana.
Mersuihin osat maksaa, jos ne ostaa kaikki marmorilta. Ebayn kautta tai muuten ulkomailta tilaamalla, ne 600euron jarrulevytkin muuttuu ihan "normaaliin 200euroon". Alustan osissa osa käy "Motonetista" ja osan joutuu katselemaan muualta. Täällä on jokunen auton harrastaja ja aika paljon löytyy juttua mistä mitäkin kannattaa ostella.
C32 kalleimmat vakio viat ovat välijäähdyttimen pumppu ja itse vuotava välijäähdytin. Nokkaketju kyllä venyy ja saattaa hieman ääntää, mutta hyvin hyvin harvoin se hajoaa/katkeaa, äänestä voi myös päästä eroon uusimalla kiristimen. Oikein huonolla tuurilla alkupään autoissa voi olla nokka-akseli vikaa. Ihan perus tekniikkaa noin muuten ja vähän järkeilemällä ei sen ihmeempi pitää kuin mikään muukaan tuon ikäinen auto.
Itsellä valinnan ratkaisi pelkästään moottori ja sen viritettävyys, C32 on ahdettu ja aika helpolla saa siihen sen 50hv lisää, mikä taas C55 vapaasti hengittävään kasiin on työn ja tuskan takana.
Mersuihin osat maksaa, jos ne ostaa kaikki marmorilta. Ebayn kautta tai muuten ulkomailta tilaamalla, ne 600euron jarrulevytkin muuttuu ihan "normaaliin 200euroon". Alustan osissa osa käy "Motonetista" ja osan joutuu katselemaan muualta. Täällä on jokunen auton harrastaja ja aika paljon löytyy juttua mistä mitäkin kannattaa ostella.
C32 kalleimmat vakio viat ovat välijäähdyttimen pumppu ja itse vuotava välijäähdytin. Nokkaketju kyllä venyy ja saattaa hieman ääntää, mutta hyvin hyvin harvoin se hajoaa/katkeaa, äänestä voi myös päästä eroon uusimalla kiristimen. Oikein huonolla tuurilla alkupään autoissa voi olla nokka-akseli vikaa. Ihan perus tekniikkaa noin muuten ja vähän järkeilemällä ei sen ihmeempi pitää kuin mikään muukaan tuon ikäinen auto.
Re: C32- kokemuskysely
Pansu kirjoitti:Eihän tuo C55 eroa ulkonäöllisesti muuten kuin etuvalot muuttuneet modernimpaan?
On siinä muutakin eroa c55:ssä on w209:n keulan osat, se on hieman pitempi mitä muut w203. Eron huomaa parhaiten kun vertaa maskia ja konepellin saumaa. Kun c55/w209 konepellin avaa maski jää puskuriin mutta perus w203:ssa maski nousee konepellin mukana.
Re: C32- kokemuskysely
Kolmisen viikkoa C55:n nyt omistaneena lisäisin tähän sen, että 55:n on ns. facelift. Ja kasi on aina kasi. Jos sitä pirssiä haluaa alkaa virittämään, niin toki tuo kolmekakkosen ahdettu moottori sen helpommin suo. Huoltoihin kun varaa jemmaan touhutonnin, niin ei jää pulaan ensimmäisen kuprun sattuessa. Pitäisi kyllä olla peruskauraa yhdenkään "erikoisemman" auton hankkijalle/omistajalle. Muuten tuo on ollut mukavan tuntuinen, eikä toistaiseksi ostokrapulaa vielä ole. C32 en edes harkinnut, mutta se johtunee tuosta sylinterien lukumäärästä
Re: C32- kokemuskysely
Niin, hetken alkoi kiinnostaa jo CLS 350 CGI, mutta kävin katsomassa ja kokeilemassa yhtä, niin ei ainakaan kyseinen yksilö ollut SE. Oli ns. tuplatuontiauto, siis ensin Saksasta Ruotsiin ja Ruotsista Suomeen.
Hinta oli jäätävän kova, takapuskuri ruvella (tutkista piittaamatta) ja kiveniskemää koko auto täynnä. Lisäksi "pulkalla" oli ajettu alle 200th. ja nahkasisusta näytti kuin olisi ollut 95-vuotiaan vanhuksen turpavärkki levitetty jakkaroille. Kauhea jakoketjun rallatuskoneesta jne.
Kun puhuitte C55:stä alkoi kyllä sekin kiinnostaa... Corvette-miehenä voin allekirjoittaa sen, että kasi on aina kasi, mutta mitä hyötyä/huonoa C55:n ja C32:n välillä on? Ei siis vuosimallit, varusteet tms. vaan jotain konkreettista? C32 näyttää vain jotenkin "sleeperiltä"...
Voin paljastaa, että haku on nyt kulminoinut kahteen AMG-versioon:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-55-amg/8319548" onclick="window.open(this.href);return false;
ja
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-32-amg/8304558" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos joku myöntää ennen olleen näiden vehkeiden ratissa ja tietää näistä lähemmin jotain, saa laittaa yv:tä!
Hinta oli jäätävän kova, takapuskuri ruvella (tutkista piittaamatta) ja kiveniskemää koko auto täynnä. Lisäksi "pulkalla" oli ajettu alle 200th. ja nahkasisusta näytti kuin olisi ollut 95-vuotiaan vanhuksen turpavärkki levitetty jakkaroille. Kauhea jakoketjun rallatuskoneesta jne.
Kun puhuitte C55:stä alkoi kyllä sekin kiinnostaa... Corvette-miehenä voin allekirjoittaa sen, että kasi on aina kasi, mutta mitä hyötyä/huonoa C55:n ja C32:n välillä on? Ei siis vuosimallit, varusteet tms. vaan jotain konkreettista? C32 näyttää vain jotenkin "sleeperiltä"...
Voin paljastaa, että haku on nyt kulminoinut kahteen AMG-versioon:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-55-amg/8319548" onclick="window.open(this.href);return false;
ja
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-32-amg/8304558" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos joku myöntää ennen olleen näiden vehkeiden ratissa ja tietää näistä lähemmin jotain, saa laittaa yv:tä!
Re: C32- kokemuskysely
Kyllä se olis toi 55:nen ehdottomasti. Ehkä 32 sitten jos hinta olis halvempi, toki kohtuullisesti ajettu mutta ei noi oikein enää tuon hintaisia ole. Tai 3 vuotta sitten ei saanut 210t ajetusta millään 13 tuhattakaan. Ruosteongelmiakin tuon ikäisessä tahtoo olla, faceliftithän on senkin suhteen jo hyviä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: C32- kokemuskysely
Kun noita NA:aan ilmoituksia katsoo, jännä miten "sama" auto näyttää niin erilaiselta. Tuo 32:nen on niin vanhan näköinen mittaristoltaan ja keskikonsoliltaan. Elähtäneet haloheni-valot ja lyhyt keula. Ja onko vieä kitkarenkaat alla? No olipas rumasti ja puolueellisesti sanottu, anteeksi.
Sitten tuohon virittämiseen... Saahan siitä ahdetusta kutosestakin tehoa, mutta aika samoissa mennään. Pakosarjat ja softa tuohon V8:siin, nii oltaisko jossain 380-390 kieppeissä? Samat hommat ja hihnapyörä kutoseen. Missäs lukemissa sitten olllaan? Moottorit nyt on hyvin saman sukuisia ja jakavat paljon samoja osia ja mielestäni yhtä kestäviä. Lähinnä miten se teho on tuotetti eroaa.
Aika paljon tuosta linkin C55:sta puuttuu varusteita. Hieno se silti on. Mites kun tuossa ratissa on isot läpyskät, niin eikai sielä ole 7G vaihteisto? Vai onko se vaan joku vuosimallin tuoma juttu? Kaverilla on ainakin ne 2005 vuosimallisessa samanlaiset pikkunapit kuin mullakin ja on sama 5G vaihteisto.
Sitten tuohon virittämiseen... Saahan siitä ahdetusta kutosestakin tehoa, mutta aika samoissa mennään. Pakosarjat ja softa tuohon V8:siin, nii oltaisko jossain 380-390 kieppeissä? Samat hommat ja hihnapyörä kutoseen. Missäs lukemissa sitten olllaan? Moottorit nyt on hyvin saman sukuisia ja jakavat paljon samoja osia ja mielestäni yhtä kestäviä. Lähinnä miten se teho on tuotetti eroaa.
Aika paljon tuosta linkin C55:sta puuttuu varusteita. Hieno se silti on. Mites kun tuossa ratissa on isot läpyskät, niin eikai sielä ole 7G vaihteisto? Vai onko se vaan joku vuosimallin tuoma juttu? Kaverilla on ainakin ne 2005 vuosimallisessa samanlaiset pikkunapit kuin mullakin ja on sama 5G vaihteisto.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: C32- kokemuskysely
C32 softa + hihnapyörä ja ollaan 400konin tietämissä tai jopa yli, mihin saa ihmeitä tehdä C55:n kanssa.
C55 puuttuu ne muutamat vakio viat, mitkä löytyy C32 juurikin ahtimen takia, eli se mahdollisesti vuotava väläri ja pumppu. Ja linkin auto on -01 vuotinen, missä huonolla tuurilla nokka-akseli vikaa kuten jo kirjoitin. Eli konehan on about sama, mutta toinen on kahta sylinteriä pidempi ja on ehkä ns. varmempi valinta yksinkertaisen tekniikan vuoksi. Ja tosiaan noi 2000-luvun alun mersut valitettavasti ruostuu. Henk.koht mielipide että usein C55 on vain ylihinnoiteltu, oli ainakin jokunen vuosi sitten ja en ole juurikaan nyt seurannut onko hinnat tippuneet.
Läpyskät on saanut myös 5G lootaan
C55 puuttuu ne muutamat vakio viat, mitkä löytyy C32 juurikin ahtimen takia, eli se mahdollisesti vuotava väläri ja pumppu. Ja linkin auto on -01 vuotinen, missä huonolla tuurilla nokka-akseli vikaa kuten jo kirjoitin. Eli konehan on about sama, mutta toinen on kahta sylinteriä pidempi ja on ehkä ns. varmempi valinta yksinkertaisen tekniikan vuoksi. Ja tosiaan noi 2000-luvun alun mersut valitettavasti ruostuu. Henk.koht mielipide että usein C55 on vain ylihinnoiteltu, oli ainakin jokunen vuosi sitten ja en ole juurikaan nyt seurannut onko hinnat tippuneet.
Läpyskät on saanut myös 5G lootaan
Re: C32- kokemuskysely
Hei taas,
Tämäkin on vielä yksi mahdollisuus: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-55-amg/8297657" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä menee taas siihen, että halu sanoo ostamaan, mutta järki sanoo, että tuolla turbo-, neliveto-Volvollakin tulee toimeen...
Valitettavasti jos tässä jotain kauppoja tekee, niin kyllä se taitaa sittenkin olla tuo C55. Valitettavasti C32 näyttää todellakin hieman, hmm... ikäiseltään.
Mitä "tyyppivikoja" C55:ssä on? Linkitetyissä C55:ssä on molemmissa 5G- "läppävaihteistot", oletetusti. 7-G on paha juttu?
Kaikki ituhippivassarit (anteeksi karkea poliittinen ilmaisuni), siis vihervasemmisto pakottaa meitä ajamaan "hyprideillä" ja sähköautoilla, joten näiden kasi-Mersujen jälleenmyyntiarvo on surkea. Missä hintaluokassa C55:n vuosittainen käyttövero on?
Ja ai niin, onko näissä ilmajousitus takapäässä?
Alkaa ketuttamaan, että menin myymään täydellisen E-sarjalaisen...
Tämäkin on vielä yksi mahdollisuus: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-55-amg/8297657" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä menee taas siihen, että halu sanoo ostamaan, mutta järki sanoo, että tuolla turbo-, neliveto-Volvollakin tulee toimeen...
Valitettavasti jos tässä jotain kauppoja tekee, niin kyllä se taitaa sittenkin olla tuo C55. Valitettavasti C32 näyttää todellakin hieman, hmm... ikäiseltään.
Mitä "tyyppivikoja" C55:ssä on? Linkitetyissä C55:ssä on molemmissa 5G- "läppävaihteistot", oletetusti. 7-G on paha juttu?
Kaikki ituhippivassarit (anteeksi karkea poliittinen ilmaisuni), siis vihervasemmisto pakottaa meitä ajamaan "hyprideillä" ja sähköautoilla, joten näiden kasi-Mersujen jälleenmyyntiarvo on surkea. Missä hintaluokassa C55:n vuosittainen käyttövero on?
Ja ai niin, onko näissä ilmajousitus takapäässä?
Alkaa ketuttamaan, että menin myymään täydellisen E-sarjalaisen...
Re: C32- kokemuskysely
C32 vero on noin 400euroa, liekkö C55 päästöt samaa luokkaa tai muutaman euron enemmän.
Mutuilisin että tuota ei ole 7G lootalla edes tehty, tai jos on niin sen kyllä ottaisin.
Mutuilisin että tuota ei ole 7G lootalla edes tehty, tai jos on niin sen kyllä ottaisin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: C32- kokemuskysely
Onhan tuo nyt selvä asia, yhtään c32 omistajia "suututtamatta". Tiivistettynä: C32 vs C55, 55 eduksi: Parempi koppa, ulkonäkö, sisusta / mittaristo, toimintavarmuus(ei ahtimen ongelmia), kasin + puolet, eli äänet ja kuutiotuumia ei voita mikään , onhan se nyt uudempi vuosimalliltaankin. 32 edut: Vääntökäyrä ja potentiaali jatkojalostukseen + ehkä joku euro ajoneuvoveron eduksi, mutta onko sillä nyt mitään väliä onko se 400 vai 500, jos tuollainen käyttöautona on niin sehän on viikon tankkauksen ero.
Tämä nyt ei tänne kuulu, mutta e55(2x) ja e63 molemmat omistaneena, itse olen sitä mieltä että 55(n. 20-30k) tarjoaa enemmän vastinetta rahalle kuin 63(n. 30-45k), molemmat kuitenkin kasikoneella, toinen vapari ja toinen remmillä, vakionakaan ei varmaan ole kuin marginaalinen ero voimassa/kiihtyvyydessä, enkä tiedä kummanko hyväksi!
PS: Kaikki AMG:t ja mersut ylipäätään on vi**n hienoja pelejä! (Muutama "yömyssy" rankan työviikon jälkeen alla )
Tämä nyt ei tänne kuulu, mutta e55(2x) ja e63 molemmat omistaneena, itse olen sitä mieltä että 55(n. 20-30k) tarjoaa enemmän vastinetta rahalle kuin 63(n. 30-45k), molemmat kuitenkin kasikoneella, toinen vapari ja toinen remmillä, vakionakaan ei varmaan ole kuin marginaalinen ero voimassa/kiihtyvyydessä, enkä tiedä kummanko hyväksi!
PS: Kaikki AMG:t ja mersut ylipäätään on vi**n hienoja pelejä! (Muutama "yömyssy" rankan työviikon jälkeen alla )
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: C32/ C55- kokemuskysely
Kiitos Suksipoika, itsekin alan "rentoutua" viikon v-tutuksen jälkeen ja muokkasin vähän otsikkoa!
Joku on joskus sanonut, että kaikissa farmarimalleissa on takana ilmapussijouset, niin lienee C55:ssäkin?
Jostain kumman syystä kun ottaa "pari", niin palaa mieleen taas tuo C55...
Myös jälleenmyyntiarvoa tässä pohtineena, vaihdossa noista ei saa varmaan mitään, mutta ostaessa joutuu maksamaan itsensä puoli kipeäksi. Toisaalta, köyhälle kaikki on kallista.
Joku on joskus sanonut, että kaikissa farmarimalleissa on takana ilmapussijouset, niin lienee C55:ssäkin?
Jostain kumman syystä kun ottaa "pari", niin palaa mieleen taas tuo C55...
Myös jälleenmyyntiarvoa tässä pohtineena, vaihdossa noista ei saa varmaan mitään, mutta ostaessa joutuu maksamaan itsensä puoli kipeäksi. Toisaalta, köyhälle kaikki on kallista.
Re: C32/ C55- kokemuskysely
Ei c-mallissa ole ilmajousitusta perässä, olisko lisävarusteena saanut tasonsäädön
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: C32/ C55- kokemuskysely
Vaikka itselläni ei ole kuin muutamia koeajokokemuksia molemmista, itse ottaisin ehdottomasti C55:n. Ja yksi merkittävimmistä syistä on ruostuminen. Facelift kopat ei ole niin herkkiä ruosteelle kuin nuo C32:n kopat. Toisaalta C55:kin on jo iäkäs mutta C32 yleisesti jo vanha ainakin käyttöautoksi. C55 on mielestäni myös huomattavan nykyaikaisemman näköinen tuvan puolelta.
Toisaalta C32:t näyttää pääosin olevan farkkuja. Farkkukoppa ei vaan jotenkin mielestäni toimi AMG:ssä.
Toisaalta C32:t näyttää pääosin olevan farkkuja. Farkkukoppa ei vaan jotenkin mielestäni toimi AMG:ssä.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: C32/ C55- kokemuskysely
Reilu 5 vuotta on tullut ajeltua C32:lla. Ensimmäisen vuoden jälkeen alkoi lisäteho houkuttamaan ja se 50 heppaa tulee ahtimen pyörän / kampipyörän vaihdolla + softa. Auto on aika lailla erilainen kun siinä on 400 heppaa ja kun vääntöä on 2000 - 5800 alueella yli 450 Nm.
Huolloissa kalliimpia ovat olleet syyläri sekä ilmastoinnin kenno, joka vuoti. Muuten normihuollot. Öljyt, tulpat ja kolajavat osat vaihtaa ilman erikoisempaa kokemusta.
Jos nyt pitäisi tehokasta peliä etsiä niin ehdottomasti E55 M113K koneella. Vakiotehot ok, virittäminen suht. koht. helppoa, pomminvarma kone ja remmin ääntä ei voita mikään.
Huolloissa kalliimpia ovat olleet syyläri sekä ilmastoinnin kenno, joka vuoti. Muuten normihuollot. Öljyt, tulpat ja kolajavat osat vaihtaa ilman erikoisempaa kokemusta.
Jos nyt pitäisi tehokasta peliä etsiä niin ehdottomasti E55 M113K koneella. Vakiotehot ok, virittäminen suht. koht. helppoa, pomminvarma kone ja remmin ääntä ei voita mikään.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: C32/ C55- kokemuskysely
amgenter kirjoitti: Jos nyt pitäisi tehokasta peliä etsiä niin ehdottomasti E55 M113K koneella. Vakiotehot ok, virittäminen suht. koht. helppoa, pomminvarma kone ja remmin ääntä ei voita mikään.
Todellakin +10 tähän viestiin, mutta tässähän vertailtiin C:tä ja niiden kokemuksia Mahtavin kone mitä päässyt itse ikinä käskyttämään..
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: C32/ C55- kokemuskysely
Kyllähän se hieno moottori on. Talvella sutii aina kun liikkeelle lähtee, sen takia näistä kuluu monesti abs-pumpun hiilet loppuun.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: C32/ C55- kokemuskysely
Nyt se on sitten hankittu.
2006 C55... Ja samassa pääsi eroon "ylimääräisestä" rahasta, mutta kyllä tuo on siisti auto ja hieno kone!
2006 C55... Ja samassa pääsi eroon "ylimääräisestä" rahasta, mutta kyllä tuo on siisti auto ja hieno kone!
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: C32/ C55- kokemuskysely
Onnittelut hankinnastaJouni H kirjoitti:Nyt se on sitten hankittu.
2006 C55... Ja samassa pääsi eroon "ylimääräisestä" rahasta, mutta kyllä tuo on siisti auto ja hieno kone!
Kuvia odotellaan.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: C32/ C55- kokemuskysely
Onnittelut!Jouni H kirjoitti:Nyt se on sitten hankittu.
2006 C55... Ja samassa pääsi eroon "ylimääräisestä" rahasta, mutta kyllä tuo on siisti auto ja hieno kone!
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: C32/ C55- kokemuskysely
No löytyykö uudesta ostoksesta se 7G vaihteisto?
Re: C32/ C55- kokemuskysely
Ei, kyllä se ihan viisipykäläinen on, up- down- läpykkäillä.Pansu kirjoitti:No löytyykö uudesta ostoksesta se 7G vaihteisto?
Kiitos onnitteluista! Nyt vain huomasin, että kesäauto jää tarpeettomaksi!
Jos tiedätte jonkun joka olisi kiinnostunut 112th. km. ajetusta Vetestä, vinkatkaa!
Muutama miinus löytyi, vaikka piti olla "erinomainen". Peruutustutka huutaa pakittaessa koko ajan --> anturi/ antureita sökönä, pieni lommo vas. takaovessa ja käsijarrupoljin kenkkuilee --> ei tule ylös omalla voimallaan vaan jää alas ja väittää kässärin olevan päällä.
Myyjäliikkettä reklamoitu...
Re: C32/ C55- kokemuskysely
Onko ne läpykät kiinni siinä rattipylväässä vai ratissa?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: C32/ C55- kokemuskysely
Ratissa.S202 kirjoitti:Onko ne läpykät kiinni siinä rattipylväässä vai ratissa?