Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Niin vielä mun nykyisestä c200 farkku 320tkm ajettu ja aut,cdi,huollot Rollen Tähtihuollossa,muuten kaikki ok,mut pientä ruostumista esiintunkee,minkä arvoinen tämä olis?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Heps, mulla tuli kans TS850P:t mukana. Maaliskuun alussa haettiin mamman kanssa mese tänne lappiin ja hyvin pärjättiin lopputalvi. Eilen pyöräytin jälleen alle ja totesin, että vaihto alkaa lähestyä kun pintaa oli noin 5mm enää. Jarrutuspito jäällä ei tietenkään vedä vertoja hyville nastoille, mutta ennakoimalla mahdollisuuksien mukaan pärjää hyvinkin. Toki eihän se tarvi kuin kerran sattua se äkkitilanne. Kuitenkin positiivisempi kokemus, kuin alkuun oletin näiden renkaiden kohdalla, eikä mersun keula osoittanutkaan metsään tai rengasliikkeeseen heti kun kotiin toipui.AM204 kirjoitti:Uskaltaako ns. Saksan kitkoilla ajella Etelä-Suomen talvessa? Continentalin TS850 tuli auton mukana.
S212 250CDI
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kiitos kommentistasi! Mulla on nyt alla ja aika näyttää, huomaanko edes eroa Nokialaisiin.Ed Hunter kirjoitti:Heps, mulla tuli kans TS850P:t mukana. Maaliskuun alussa haettiin mamman kanssa mese tänne lappiin ja hyvin pärjättiin lopputalvi. Eilen pyöräytin jälleen alle ja totesin, että vaihto alkaa lähestyä kun pintaa oli noin 5mm enää. Jarrutuspito jäällä ei tietenkään vedä vertoja hyville nastoille, mutta ennakoimalla mahdollisuuksien mukaan pärjää hyvinkin. Toki eihän se tarvi kuin kerran sattua se äkkitilanne. Kuitenkin positiivisempi kokemus, kuin alkuun oletin näiden renkaiden kohdalla, eikä mersun keula osoittanutkaan metsään tai rengasliikkeeseen heti kun kotiin toipui.AM204 kirjoitti:Uskaltaako ns. Saksan kitkoilla ajella Etelä-Suomen talvessa? Continentalin TS850 tuli auton mukana.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Päästö 157g, alin prosentti = 24%. Vero n.7300€. Ei hirveen kaukana puolesta. Naamakohotus maksaa näissä vielä.HJP kirjoitti:Oman auton verotus tuli valmiiksi, verohakemus jätetty sisään 31.7 ja päätös tuli siis 10.10 = n. 2,5kk käsittelyaika.
Verotusperiaatteena arvolausunto, jolla 34tkm ajetulle 06/2015 rekisteröidylle C200:selle arvottu yleinen myyntihinta 40069€ josta veroa maksettavaksi 9416€.
Autovero meni suht. lähelle omaa arviotani, toki hieman ihmettelen käyttöönottovuoden reipasta vaikutusta myyntihintaan, Mahdista vastaava 12/2014 rekisteröity samoilla kilometreillä = yleinen myyntihinta 34567€ eli 6kk vanhempi auto on jopa 5500€ edullisempi Tullin mielestä.
Tuskin kuitenkaan ihan puoleen pääsee, 7g laatikolla päästöt n. 147g jolloin veroprosentti 25,2 verotusarvon ollessa n. 33500€ = ~8400€.simppa80 kirjoitti:Ok. Aloitan tällä viikolla verotuksen W212 -12 250 CDI 4Matic 100thkm ja lähes luulen että puoleen jää vero tuosta.nh1131 kirjoitti:Vero oli tosiaan karvan vaille 13 k€ ja kilometrit 134 tkm
Co on 170 g/km
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kaverille tuli w204 saksan kitkoilla. Merkkiä en tiiä mutta käytiin koeajaan ni kyllä sillä ois hengestään päässy (ainakin täällä Oulun seudulla) jos niitä renkaita ei ois heti uusinu. Kannaattaa kokeilla mutta varautua ostamaan uudet.Ed Hunter kirjoitti:AM204 kirjoitti:Uskaltaako ns. Saksan kitkoilla ajella Etelä-Suomen talvessa? Continentalin TS850 tuli auton mukana.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tämähän on loppumaton vääntö, mutta omana mielipiteenäni sanoisin että Etelä-Suomessa riippuu asuinpaikasta (ne viimeiset kilometrit) ja tilannenopeudesta - jos asuu ns. asvaltin varressa eikä pysy kitkoilla tiellä niin mopo- ja autokortin voi ehkä pitää, mutta ainakin C,D ja E kannattaa viedä heti takaisin sheriffillesimppa80 kirjoitti:Kaverille tuli w204 saksan kitkoilla. Merkkiä en tiiä mutta käytiin koeajaan ni kyllä sillä ois hengestään päässy (ainakin täällä Oulun seudulla) jos niitä renkaita ei ois heti uusinu. Kannaattaa kokeilla mutta varautua ostamaan uudet.Ed Hunter kirjoitti:AM204 kirjoitti:Uskaltaako ns. Saksan kitkoilla ajella Etelä-Suomen talvessa? Continentalin TS850 tuli auton mukana.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Juu ja nythän puhun nimenomaan saksankitkoista. Itselläni on alla conti6 Kitka tässä nykyisessä. Täällä Oulussa on vähemmän lunta kun siellä etelässä eli mielestäni asuinpaikalla ei niin väliä. Suolaa nakataan jatkuvasti niin tiet pää osin sulat. Tuohon moottoritielle matkaa muutama kilometri. . Kaverille liike maksoi puolet hankook nastoista kun soitti ja kertoi auton vaarallisuudesta ja ilmoituksessa puhuttiin että kahdet hyvät renkaat. Juu pintaa niissä oli mutta pitoa ei ollenkaan kun kevyestin lunta tiellä.jysi kirjoitti:Tämähän on loppumaton vääntö, mutta omana mielipiteenäni sanoisin että Etelä-Suomessa riippuu asuinpaikasta (ne viimeiset kilometrit) ja tilannenopeudesta - jos asuu ns. asvaltin varressa eikä pysy kitkoilla tiellä niin mopo- ja autokortin voi ehkä pitää, mutta ainakin C,D ja E kannattaa viedä heti takaisin sheriffillesimppa80 kirjoitti:Kaverille tuli w204 saksan kitkoilla. Merkkiä en tiiä mutta käytiin koeajaan ni kyllä sillä ois hengestään päässy (ainakin täällä Oulun seudulla) jos niitä renkaita ei ois heti uusinu. Kannaattaa kokeilla mutta varautua ostamaan uudet.Ed Hunter kirjoitti:AM204 kirjoitti:Uskaltaako ns. Saksan kitkoilla ajella Etelä-Suomen talvessa? Continentalin TS850 tuli auton mukana.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: To 08.09.2016 13:07
Re: Tarinointia tuontiautoista
Itse ajellut keskieuroopan kitkoilla nyt tämän talven. Kelejähän on jo ollut ihan laidasta laitaan.
Renkaat Continental WinterContact.
Kuiva asfaltti, ei ongelmaa.
Märkä asfaltti, ei ongelmaa
Kova pakkassää, lumi. Ei ongelmaa
Sohjo/runsas lumisade, paljon lunta tiellä, kinoksia, pakkasta pari astetta. Pitkittäispito OK, sivuttaispito huono. Poikittain vähän jos kaasua polkaisee. Toisaalta niin kaikilla muillakin on ongelmia ko. kelissä.
Pakkanen, paljas asfaltti. Ihan OK. Kitkoillehan tuo on aina vaikea alusta.
Eli itse henkisesti varauduin kunnon renkaiden hankintaan. Taitaa jäädä tulevaisuuteen. Auto siis 4matic joten se tietenkin auttaa etenemiskykyyn.
Renkaat Continental WinterContact.
Kuiva asfaltti, ei ongelmaa.
Märkä asfaltti, ei ongelmaa
Kova pakkassää, lumi. Ei ongelmaa
Sohjo/runsas lumisade, paljon lunta tiellä, kinoksia, pakkasta pari astetta. Pitkittäispito OK, sivuttaispito huono. Poikittain vähän jos kaasua polkaisee. Toisaalta niin kaikilla muillakin on ongelmia ko. kelissä.
Pakkanen, paljas asfaltti. Ihan OK. Kitkoillehan tuo on aina vaikea alusta.
Eli itse henkisesti varauduin kunnon renkaiden hankintaan. Taitaa jäädä tulevaisuuteen. Auto siis 4matic joten se tietenkin auttaa etenemiskykyyn.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Nimenomaan pelkastään niillä minä olen ajellut 2003 alkaen. Ehkä niitä on sitten huonojakin.simppa80 kirjoitti:Juu ja nythän puhun nimenomaan saksankitkoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Vähän tarinaa viime viikolta. Käväisin tuossa Kölnissä hakemassa autoa lähisukulaiselle.
Mobilen sivuja oli tutkittu yhdessä pari kk ja nyt löytyi sopiva yksilö sopivasta paikasta sopivaan aikaan, eli kävi mainiosti vapaan ottaminen pientä Saksan matkaa varten.
Autoksi valikoitui W205 220d vuosimallia 2015 ja Kölnistä Mersun liikkeestä. Paluumatka päätettiin hoitaa ajamalla perjantaina Tanskaan sukulaisten luo, lauantaiaamuna lautalla Göteborgiin ja sieltä ajo Tukholmaan ja iltalautalla Turkuun.
Sähköpostin välityksellä tuli tehtyä kaupat. Kauppakirjaan nimi ja rahat siirtyi verkkopankissa. Transit-plate.com palvelusta viiden päivän siirtokilvet suoraan hotellille, 125€.
Torstaina siis matkaan SAS:in siivin lennolla Düsseldorfiin. Lentokentältä päästiin junalla kätevästi Kölnin päärautatieasemalle alle tunnissa, josta lyhyt kävely varaamamme hotelliin. Torstai-iltana tutustuimme Kölnin lukuisiin joulumarkkinoihin, eli edullista terästettyä glögiä ja tietenkin olutta
Perjantaiaamuna keltaiset kilvet kainalossa taksilla Daimlerin liikkeeseen sovittuun aikaan. Myyjä tuli tunnin myöhässä ja autokaan ei ollut vielä valmis, eli pari tuntia tuhraantui turhaan siinä liikkeessä istuskellessa... Auto saapui vihdoin ja kaikki kunnossa, toiset renkaat kyydissä ja myyjätär ojensi käteen kahdet avaimet ja kukkapuskan Tankissa polttoainetta 3/4 joten ei muutakuin nokka kohti pohjoista.
Saksan autobaanat oli melko ruuhkaisia, eikä vasenta kaistaa missään vaiheessa päässyt yli 150km/h. Välillä madeltiin oikein kunnolla. Tanskan rajalle saavuttiin kuuden jälkeen illalla. Pakolliset tuliaiset eli olutta ja muuta alkoholipitoista jonkin verran mukaan. Rajalla on viinakauppoja samaan tyyliin, kuin meidän ikiomassa Tallinnassa. Meillä on SuperAlko, Tanskan rajalla Scanbolaget Kauppojen nettisivutkin on vain tanskaksi ja ruotsiksi, ei saksaksi, vaikka Saksassa sijaitsevatkin.
Tanskassa illallinen ja aivan liian myöhään nukkumaan, jota seurasi aivan liian aikainen herääminen. Matka jatkui Fredrikshamn-Göteborg lautalla. Laitetaan siitä vaikka kuva:
Lauantaina rauhallinen ajomatka Tukholmaan ja yölautalla Turkuun... Sunnuntaiaamuna herätessä näppäilin kannettavalla tietokoneella käyttöönottoilmoituksen tullille ja sitten ei muuta kuin loppuviikosta veroilmoitusta sisään...
Mobilen sivuja oli tutkittu yhdessä pari kk ja nyt löytyi sopiva yksilö sopivasta paikasta sopivaan aikaan, eli kävi mainiosti vapaan ottaminen pientä Saksan matkaa varten.
Autoksi valikoitui W205 220d vuosimallia 2015 ja Kölnistä Mersun liikkeestä. Paluumatka päätettiin hoitaa ajamalla perjantaina Tanskaan sukulaisten luo, lauantaiaamuna lautalla Göteborgiin ja sieltä ajo Tukholmaan ja iltalautalla Turkuun.
Sähköpostin välityksellä tuli tehtyä kaupat. Kauppakirjaan nimi ja rahat siirtyi verkkopankissa. Transit-plate.com palvelusta viiden päivän siirtokilvet suoraan hotellille, 125€.
Torstaina siis matkaan SAS:in siivin lennolla Düsseldorfiin. Lentokentältä päästiin junalla kätevästi Kölnin päärautatieasemalle alle tunnissa, josta lyhyt kävely varaamamme hotelliin. Torstai-iltana tutustuimme Kölnin lukuisiin joulumarkkinoihin, eli edullista terästettyä glögiä ja tietenkin olutta
Perjantaiaamuna keltaiset kilvet kainalossa taksilla Daimlerin liikkeeseen sovittuun aikaan. Myyjä tuli tunnin myöhässä ja autokaan ei ollut vielä valmis, eli pari tuntia tuhraantui turhaan siinä liikkeessä istuskellessa... Auto saapui vihdoin ja kaikki kunnossa, toiset renkaat kyydissä ja myyjätär ojensi käteen kahdet avaimet ja kukkapuskan Tankissa polttoainetta 3/4 joten ei muutakuin nokka kohti pohjoista.
Saksan autobaanat oli melko ruuhkaisia, eikä vasenta kaistaa missään vaiheessa päässyt yli 150km/h. Välillä madeltiin oikein kunnolla. Tanskan rajalle saavuttiin kuuden jälkeen illalla. Pakolliset tuliaiset eli olutta ja muuta alkoholipitoista jonkin verran mukaan. Rajalla on viinakauppoja samaan tyyliin, kuin meidän ikiomassa Tallinnassa. Meillä on SuperAlko, Tanskan rajalla Scanbolaget Kauppojen nettisivutkin on vain tanskaksi ja ruotsiksi, ei saksaksi, vaikka Saksassa sijaitsevatkin.
Tanskassa illallinen ja aivan liian myöhään nukkumaan, jota seurasi aivan liian aikainen herääminen. Matka jatkui Fredrikshamn-Göteborg lautalla. Laitetaan siitä vaikka kuva:
Lauantaina rauhallinen ajomatka Tukholmaan ja yölautalla Turkuun... Sunnuntaiaamuna herätessä näppäilin kannettavalla tietokoneella käyttöönottoilmoituksen tullille ja sitten ei muuta kuin loppuviikosta veroilmoitusta sisään...
Re: Tarinointia tuontiautoista
Homma siis edelleen toimii, näköjään keltapaisilläkin.egyptian kirjoitti: Transit-plate.com palvelusta viiden päivän siirtokilvet suoraan hotellille, 125€.
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Tarinointia tuontiautoista
Pyysin autoliikkeltä tarjousta muutamasta tuontipelistä ja pyysin erottelemaan verojen osuuden loppuhinnasta. Autot olivat sellaisia, joita ei löytynyt Mahti-järjestelmästä ja tullin sovellettujen verojen taulukossakaan ei ollut vastaavaa (löytyi vanhempia ja enemmän ajettuja), mutta silti autoliike kertoi verojen määrän tarkasti. Mistähän olivat mahtaneet onkia verojen määrän, kun en itse moista paikkaa löytänyt?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Onko mahdollista liikkeelle ottaa verotuspäätös etukäteen, eli hakea se lunastamatta sitä kuitenkaan ?Bercedes Menz kirjoitti:Pyysin autoliikkeltä tarjousta muutamasta tuontipelistä ja pyysin erottelemaan verojen osuuden loppuhinnasta. Autot olivat sellaisia, joita ei löytynyt Mahti-järjestelmästä ja tullin sovellettujen verojen taulukossakaan ei ollut vastaavaa (löytyi vanhempia ja enemmän ajettuja), mutta silti autoliike kertoi verojen määrän tarkasti. Mistähän olivat mahtaneet onkia verojen määrän, kun en itse moista paikkaa löytänyt?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kekkosslovakiassa autoliikkeet ovat paremmassa asemassa maahantuonnissa kun yksityiset.Bercedes Menz kirjoitti: Mistähän olivat mahtaneet onkia verojen määrän, kun en itse moista paikkaa löytänyt?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Tarinointia tuontiautoista
Eli annetut verojen määrät ovat oikeat ts. jos lähtisin itse hakemaan moista autoa, niin saisin samanlaisen veropäätöksen (ei tarvitse jännittää miten tulli tämän arpoo)? Kysymys vielä, onko heillä jokin laskuri vai mistä ovat saaneet kyseiset arvot veroille?karra kirjoitti:Kekkosslovakiassa autoliikkeet ovat paremmassa asemassa maahantuonnissa kun yksityiset.Bercedes Menz kirjoitti: Mistähän olivat mahtaneet onkia verojen määrän, kun en itse moista paikkaa löytänyt?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Hienoa auto pukkaa taas kaamoksen keskelle! Mitä muita varusteita tuohon on eksynyt, kuin kuvasta katsottuna avantgarde ulkopuolen paketti, ILS valot ja kattoluukku?egyptian kirjoitti:Vähän tarinaa viime viikolta. Käväisin tuossa Kölnissä hakemassa autoa lähisukulaiselle.
Lauantaina rauhallinen ajomatka Tukholmaan ja yölautalla Turkuun... Sunnuntaiaamuna herätessä näppäilin kannettavalla tietokoneella käyttöönottoilmoituksen tullille ja sitten ei muuta kuin loppuviikosta veroilmoitusta sisään...
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tyylikkään auton sait tuotuaegyptian kirjoitti:
Sähköpostin välityksellä tuli tehtyä kaupat. Kauppakirjaan nimi ja rahat siirtyi verkkopankissa. Transit-plate.com palvelusta viiden päivän siirtokilvet suoraan hotellille, 125€.
Miten tuo transit-plate.com käytännössä toimii? Allekirjoitetut kauppakirjat ne tarvitsee ja mitä muuta? Auto rekisteröity omiin nimiin saksassa?
Itse hain viimekuussa Berliinistä S212 E250 cdi vm.2012 niin liike teki keltaiset kilvet minulle yms. muut valmiiksi. Menin perjantaina hakemaan auton ja en olisi mitenkään kerennyt rekisteröinti konttoreille kun ne meni kiinni klo 12.00. Eli autoa ei ikinä rekisteköity minun nimiin saksassa vaan kauppakirjassa mainittiin tarvittavat jutut. esim Saksan liikennevakuutuksessa luki liikkeen nimi. Hinta oli 120€
S204 C350 CDI Avantgarde -10
Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12
Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei tarvitse mitään kauppakirjaa.
Vaan tarvitset rekisteriotteen, passin.
Ostat palvelun ja kerrot minne ja milloin haluat rekisterikilvet toimitettuna.
Palveluun skannataan nuo asiakirjat sekä pari dokumenttia pitää skannata sinne allekirjoitettuna.
Eli pitää olla sellainen tulostin vieressä missä on skannaustoiminto.
Vaan tarvitset rekisteriotteen, passin.
Ostat palvelun ja kerrot minne ja milloin haluat rekisterikilvet toimitettuna.
Palveluun skannataan nuo asiakirjat sekä pari dokumenttia pitää skannata sinne allekirjoitettuna.
Eli pitää olla sellainen tulostin vieressä missä on skannaustoiminto.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei kelpaa saksan ulkopuolella nuo keltaiset kilvet
W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
Re: Tarinointia tuontiautoista
Itse olen hoidellut paljon dokumenttien skannauksia ihan kännykällä sähköiseen muotoon.sportsman kirjoitti: Eli pitää olla sellainen tulostin vieressä missä on skannaustoiminto.
Doc Scanner ohjelma on hyvä ainakin iPhonessa.
Tulostaa sillä ei vielä ikävä kyllä voi, kännykällä ilman tulostinta
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tämän mukaan käyvät koko Euroopan alueellakoff kirjoitti:Ei kelpaa saksan ulkopuolella nuo keltaiset kilvet
http://www.transit-plate.com" onclick="window.open(this.href);return false;
On kuulunut, että joissakin maissa olisi ollut ongelmia, esim Tanska ja Hollanti
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei onnistu noin, sillä ed.sivulla olevat kilpien anomus ja -valtakirjadokumenttiTLP kirjoitti:Itse olen hoidellut paljon dokumenttien skannauksia ihan kännykällä sähköiseen muotoon.sportsman kirjoitti: Eli pitää olla sellainen tulostin vieressä missä on skannaustoiminto.
Doc Scanner ohjelma on hyvä ainakin iPhonessa.
Tulostaa sillä ei vielä ikävä kyllä voi, kännykällä ilman tulostinta
pitää tulostaa, allekirjoittaa ja skannata takaisin ed. firmaan.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei tarvitse.... kännykamera käy - vähän hifisteltynäkin http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015012 ... 0_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;sportsman kirjoitti: Eli pitää olla sellainen tulostin vieressä missä on skannaustoiminto.
Eikö lomakkeen voi tulostaa valmiiksi ja täyttää kynällä loput?
Re: Tarinointia tuontiautoista
No tuota 'skannausta' tarkoitin.sportsman kirjoitti:Ei onnistu noin, sillä ed.sivulla olevat kilpien anomus ja -valtakirjadokumenttiTLP kirjoitti:Itse olen hoidellut paljon dokumenttien skannauksia ihan kännykällä sähköiseen muotoon.sportsman kirjoitti: Eli pitää olla sellainen tulostin vieressä missä on skannaustoiminto.
Doc Scanner ohjelma on hyvä ainakin iPhonessa.
Tulostaa sillä ei vielä ikävä kyllä voi, kännykällä ilman tulostinta
pitää tulostaa, allekirjoittaa ja skannata takaisin ed. firmaan.
Onnistuu matkatulostimella, jotka nykyään menee todella pieneen.
Skanneri kun siihen lyödään, onkin tilanne eri.
Doc Scanner ohjelmisto voi tuottaa jpg-kuvaa tai pdf:ää siitä haluamastasi prosyyristä sähköiseen muotoon.
Monesti työtodistukset yms. skannattu tuolla ja lähetetty virallisille tahoille, kelpaavina.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: Tarinointia tuontiautoista
Keltaiset kilvet kelpaa EU:n alueella. Tietämättömien viranomaisten takia ongelmia on kuulemma ollut (joskus), varmaan vähenevään päin koko ajan.
Re: Tarinointia tuontiautoista
TLP kirjoitti:No tuota 'skannausta' tarkoitin.sportsman kirjoitti:Ei onnistu noin, sillä ed.sivulla olevat kilpien anomus ja -valtakirjadokumenttiTLP kirjoitti:Itse olen hoidellut paljon dokumenttien skannauksia ihan kännykällä sähköiseen muotoon.sportsman kirjoitti: Eli pitää olla sellainen tulostin vieressä missä on skannaustoiminto.
Doc Scanner ohjelma on hyvä ainakin iPhonessa.
Tulostaa sillä ei vielä ikävä kyllä voi, kännykällä ilman tulostinta
pitää tulostaa, allekirjoittaa ja skannata takaisin ed. firmaan.
Onnistuu matkatulostimella, jotka nykyään menee todella pieneen.
Skanneri kun siihen lyödään, onkin tilanne eri.
Doc Scanner ohjelmisto voi tuottaa jpg-kuvaa tai pdf:ää siitä haluamastasi prosyyristä sähköiseen muotoon.
Monesti työtodistukset yms. skannattu tuolla ja lähetetty virallisille tahoille, kelpaavina.
Jos on jo itse valmiiksi Saksassa, niin voihan ne kilvet hakea itsekin rekisteritoimistosta. Tuo palvelu toimii hyvin jos on hallussa Saksanrekisteriote ja katsastustodistus. Eli kun ostaa Suomesta käsin auton Saksasta ja lentää sinne autoa hakemaan, niin voi tilata kilvet suoraan liikkeeseen.
Aiemmin, kun ei tarvinnut olla auton tietoja kilvet saadakseen , niin tilasin tuota kautta kilvet valmiiksi hotellin respaan. Aamulla kun lähdin auto-ostokselle, niin ole jo kilvet valmiina. Sitten kun sopiva auto löytyi, niin kirjoitti vain autontiedot siihen punaiseen korttiin ja baanalle...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tämä reittivalinta pitäisi kokea. Päädyitkö maisemien takia, kustannusten vaiko aikataulun ohjaamana?egyptian kirjoitti:Matka jatkui Fredrikshamn-Göteborg lautalla.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tavallaan kaikki yllämainitut, mutta tuollapäin Tanskaa sattuu asumaan sukulaisia, joten senkin takia luonnollinen välipysähdyksen paikka.DBFI kirjoitti:Tämä reittivalinta pitäisi kokea. Päädyitkö maisemien takia, kustannusten vaiko aikataulun ohjaamana?egyptian kirjoitti:Matka jatkui Fredrikshamn-Göteborg lautalla.
Tuo Stena Linen lauttayhteys on toimiva. Matkana verrattavissa Helsingistä Tallinnaan, mutta kaikki matkustajat tuntuivat olevan selvin päin Ruoka on ruotsinlaivojen hinnoissa ja "tax-free"-kauppa Tanskan hintatasoa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
On tuota Göteborgin-Fredriksham reittiä joskus käytettyä, toiseen suuntaan. Juurikin vaihtelun vuoksi. Omat kokemukset ovat vanhoja, n. 20 v takaa.egyptian kirjoitti:Tavallaan kaikki yllämainitut, mutta tuollapäin Tanskaa sattuu asumaan sukulaisia, joten senkin takia luonnollinen välipysähdyksen paikka.DBFI kirjoitti:Tämä reittivalinta pitäisi kokea. Päädyitkö maisemien takia, kustannusten vaiko aikataulun ohjaamana?egyptian kirjoitti:Matka jatkui Fredrikshamn-Göteborg lautalla.
Tuo Stena Linen lauttayhteys on toimiva. Matkana verrattavissa Helsingistä Tallinnaan, mutta kaikki matkustajat tuntuivat olevan selvin päin Ruoka on ruotsinlaivojen hinnoissa ja "tax-free"-kauppa Tanskan hintatasoa.
Reittiaikataulut olivat ainakin silloin harvoja. Muistaakseni sopivin lähti n. 13 Göteborgista. Aamun laivalta Tukholmasta teki hiukan tiukkaa ehtiä. Silloin ei ollut motaria koko matkalla, ja matkaa taitaa olla 400 km luokkaa.
Aikomus oli ehtiä Hampuriin illaksi. Kokonaismatkaa tämä reitti ei lyhennä. Samat 12-13 tuntia siihen meni Tukholmasta Hampuriin.
Tanskan puoli Fredrikham - Flensburg, muistuu jotenkin puuduttavan tylsänä. Moottoritieltä ei näe mitään kiinnostavaa. Verrattuna siis normi reittiin Helsinborg-Puttgarden, jossa lyhyet laivamatkat suovat pakolliset tauon.
Tuli silloin monesti vaihdettua kesärenkaat alle Saksan laivalla autokannella, jos oli talven takia nastat alla.
Paluut Saksasta tuli ajettua yleensä öisin, joten Göteborg jäi pois juuri harvojen vuorojen takia.
Muuten Göteborgin reitti sopii, jos matka suuntautuu esim. Saksan läntiseen osaan.
Onko Hampurin länsipuolella Elbe-tunnelit (tie 7) saatu kuntoon?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Olen mennyt kerran (2010?). Päivälaivalla Tukholmaan, keskiyöllä Göteborgista Fredrikshamniin, parin tunnin paussi satamassa ja sitten päiväksi palaveriin Aalborgiin, illalla kohti Saksaa.simosami kirjoitti:On tuota Göteborgin-Fredriksham reittiä joskus käytettyä, toiseen suuntaan. Juurikin vaihtelun vuoksi. Omat kokemukset ovat vanhoja, n. 20 v takaa.egyptian kirjoitti:Tavallaan kaikki yllämainitut, mutta tuollapäin Tanskaa sattuu asumaan sukulaisia, joten senkin takia luonnollinen välipysähdyksen paikka.DBFI kirjoitti:Tämä reittivalinta pitäisi kokea. Päädyitkö maisemien takia, kustannusten vaiko aikataulun ohjaamana?egyptian kirjoitti:Matka jatkui Fredrikshamn-Göteborg lautalla.
Tuo Stena Linen lauttayhteys on toimiva. Matkana verrattavissa Helsingistä Tallinnaan, mutta kaikki matkustajat tuntuivat olevan selvin päin Ruoka on ruotsinlaivojen hinnoissa ja "tax-free"-kauppa Tanskan hintatasoa.
Reittiaikataulut olivat ainakin silloin harvoja. Muistaakseni sopivin lähti n. 13 Göteborgista. Aamun laivalta Tukholmasta teki hiukan tiukkaa ehtiä. Silloin ei ollut motaria koko matkalla, ja matkaa taitaa olla 400 km luokkaa.
Aikomus oli ehtiä Hampuriin illaksi. Kokonaismatkaa tämä reitti ei lyhennä. Samat 12-13 tuntia siihen meni Tukholmasta Hampuriin.
Tanskan puoli Fredrikham - Flensburg, muistuu jotenkin puuduttavan tylsänä. Moottoritieltä ei näe mitään kiinnostavaa. Verrattuna siis normi reittiin Helsinborg-Puttgarden, jossa lyhyet laivamatkat suovat pakolliset tauon.
Tuli silloin monesti vaihdettua kesärenkaat alle Saksan laivalla autokannella, jos oli talven takia nastat alla.
Paluut Saksasta tuli ajettua yleensä öisin, joten Göteborg jäi pois juuri harvojen vuorojen takia.
Muuten Göteborgin reitti sopii, jos matka suuntautuu esim. Saksan läntiseen osaan.
Maisemista samat kommentit. Tukholma-Göteborg ajomatka oli aikataulultaan aika tiukka, matka-aika pidempi ja kustannukset korkeammat kun Puttgardenin kautta joten jäi yhteen kertaan.