Mikä autovaha on paras ?
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mikä autovaha on paras ?
Itse olen kokeillut Korrek classicia ja todennut sen kohtuulliseksi vahaksi. Se on työläs vaha joka on pysynyt auton kyljissä keskimäärin 3kk.
Autoglymi on myöskin hyvä vaha eikä niin työläs kuin muut kiinteät vahat. Pysynyt 6kk...
Onko muista vahoista kokemuksia??
Autoglymi on myöskin hyvä vaha eikä niin työläs kuin muut kiinteät vahat. Pysynyt 6kk...
Onko muista vahoista kokemuksia??
no..
Meikäläisen mielestä paras vaha on Autoglym. Ensin super resin polishia pintaan ja sen jälkeen extra gloss protectionia ("hullunkiiltoa"), niin johan kiiltää, vielä kun olis kunnon maalipinta mitä kiillottaa.
Kerran löysin hyllystä ties kuinka vanhaa kiinteää Korrekin auto- ja venevahaa, oli sellaisessa punertavassa, pyöreässa peltirasiassa. Voi juma kun sitä laittoi pintaan, kiilsi niin pirusti, konepellistäkin hävisi vaaleat pisteet& läiskät. Siinä jäi Korrekin oma kiillotusvaha toiseksi. Ei taida saada tuota vahaa enää mistään?..
Kerran löysin hyllystä ties kuinka vanhaa kiinteää Korrekin auto- ja venevahaa, oli sellaisessa punertavassa, pyöreässa peltirasiassa. Voi juma kun sitä laittoi pintaan, kiilsi niin pirusti, konepellistäkin hävisi vaaleat pisteet& läiskät. Siinä jäi Korrekin oma kiillotusvaha toiseksi. Ei taida saada tuota vahaa enää mistään?..
w115,123,124,126,210 yms.
Re: no..
Mulla olis yks puoliks käytetty purkki.jarski kirjoitti:Kerran löysin hyllystä ties kuinka vanhaa kiinteää Korrekin auto- ja venevahaa, oli sellaisessa punertavassa, pyöreässa peltirasiassa. Voi juma kun sitä laittoi pintaan, kiilsi niin pirusti, konepellistäkin hävisi vaaleat pisteet& läiskät. Siinä jäi Korrekin oma kiillotusvaha toiseksi. Ei taida saada tuota vahaa enää mistään?..
Kyllä sitä pitäis vielä olla myynnissä, ei siitä pitkää aikaa ole (suom. montaa vuotta), kun sitä hyllyssä näin.
Muistaakseni jonkin ikivanhan TM-testin mukaan kiiltää paremmin kuin mikään A-Glymin vaha, mutta on kuulemma todella työlästä työstää.
Ja suojaava vaikutus on huippuluokkaa.
Eipä ole tullut käytettyä vuosiin, joten ei ole omaa muistikuvaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
testejä
Ulkomaisessa testissä Autoglym ei "pärjänny". Onko TM tehnyt testejä ??
Kuitenkin pidän autoglymiä parempana vahana, koska se on helppo levittää ja kiillottaa.
http://www.bilpleieguiden.com/tester/bilpolish.pdf
Kuitenkin pidän autoglymiä parempana vahana, koska se on helppo levittää ja kiillottaa.
http://www.bilpleieguiden.com/tester/bilpolish.pdf
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Vanhaan autoon kiinteetä vahaa ?
Onko näin että vanhempiin autoihin kannattaisi laittaa kiinteää
vahaa "Simonizia tai muuta", jolloin vaha pysyisi paremmin...
Uusiin autoihin autoglymiä ??
Näin kertoivat auton myllyttäjät, mutta syytä eivät itsekkään tienneet. Vaan sanoivat että vanhassa autossa kiinteä kama pysyy pitempään ??
vahaa "Simonizia tai muuta", jolloin vaha pysyisi paremmin...
Uusiin autoihin autoglymiä ??
Näin kertoivat auton myllyttäjät, mutta syytä eivät itsekkään tienneet. Vaan sanoivat että vanhassa autossa kiinteä kama pysyy pitempään ??
Re: Vanhaan autoon kiinteetä vahaa ?
Mielenkiintoista Varsinkin kun suurin osa vanhoistakin peleistä taitaa olla jo (ainakin) kertaalleen ylimaalattuja.capriceman kirjoitti:Onko näin että vanhempiin autoihin kannattaisi laittaa kiinteää
vahaa "Simonizia tai muuta", jolloin vaha pysyisi paremmin...
Uusiin autoihin autoglymiä ??
Näin kertoivat auton myllyttäjät, mutta syytä eivät itsekkään tienneet. Vaan sanoivat että vanhassa autossa kiinteä kama pysyy pitempään ??
Koneella on koneen tahti
Re: Vanhaan autoon kiinteetä vahaa ?
TM testasi autovahat numerossa 5/00
Uusien autojen vahat:
Auto Glym Extra Gloss 9,7yleisarvosana 5tähteä
Turtle Wax Top Coat 8,4 4
Sonax xxTreme 8,0 3
Korrec Protec 7,4 3
Carlake uuden auton vaha 6,7 -
Biltema Metallic Wax 5,6 -
Vanhojen autojen vahat:
Carlake Puolikiinteä autovaha 8,6 4
Simoniz "keltainen" 8,5 4
Turtle Wax Fixausvaha 8,3 4
Auto Glym Super Resin Polish 8,1 3
Korrek Classic 7,9 3
Pikavahat:
Carlake Sunshine Autovaha 8,6 4
Sonax Pikakiilto 8,4 4
Simoniz Autovaha 8,2 3
Turtle Wax Zip Express 8,1 3
Korrek Quick Wax 7,9 3
Valvoline ProShine Wax 7,4 2
Uusien autojen vahat:
Auto Glym Extra Gloss 9,7yleisarvosana 5tähteä
Turtle Wax Top Coat 8,4 4
Sonax xxTreme 8,0 3
Korrec Protec 7,4 3
Carlake uuden auton vaha 6,7 -
Biltema Metallic Wax 5,6 -
Vanhojen autojen vahat:
Carlake Puolikiinteä autovaha 8,6 4
Simoniz "keltainen" 8,5 4
Turtle Wax Fixausvaha 8,3 4
Auto Glym Super Resin Polish 8,1 3
Korrek Classic 7,9 3
Pikavahat:
Carlake Sunshine Autovaha 8,6 4
Sonax Pikakiilto 8,4 4
Simoniz Autovaha 8,2 3
Turtle Wax Zip Express 8,1 3
Korrek Quick Wax 7,9 3
Valvoline ProShine Wax 7,4 2
c203 180K -05
Niin, siis kuka millekin antaa arvoa. Tuo Autoglymihän on työn helppouden puolesta ihan omaa luokkaansa ja kiilto on sentäs keskimääräistä parempi. Keltainen Simoniz taasen olisi sellainen aine, jota meikäläisnekin tekisi joskus mieli kokeilla, mutta työmäärä on kuulemma niin hurja, että....
ASiasta astialle. Kokeilimme erään sangen kauhtuneen bemarin konepellin (punainen, tietysti ) Carlaken kliineriä ja sitten vielä Korrekin Teflox-vahaa.
Melkein tekisi mieli neuvoa ostamaan jotain muuta kuin C-kliineriä, jos jollain on haalistunut ja kiilloton pelti ongelmana. Maalipinnasta tuli noilla neuvoiln nimittäin "vahatun huonokuntoisen" pellin näköinen eli ei kovin hyvä.
Jatkamme kokeiluja toisenmerkkisillä tuotteilla lähitulevaisuudessa.
ASiasta astialle. Kokeilimme erään sangen kauhtuneen bemarin konepellin (punainen, tietysti ) Carlaken kliineriä ja sitten vielä Korrekin Teflox-vahaa.
Melkein tekisi mieli neuvoa ostamaan jotain muuta kuin C-kliineriä, jos jollain on haalistunut ja kiilloton pelti ongelmana. Maalipinnasta tuli noilla neuvoiln nimittäin "vahatun huonokuntoisen" pellin näköinen eli ei kovin hyvä.
Jatkamme kokeiluja toisenmerkkisillä tuotteilla lähitulevaisuudessa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Turtle Wax:n vahoja on tullut testattua. Original tai värivaha toimii ainakin vanhalla maalipinnalla. Metallic on todettu hyväksi hyväkuntoisella maalipinnalla.
Viimeksi muokannut AriK123, Ti 12.08.2003 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
turtle ja autoglym
Turtlen värivahat on ihan hyviä, ainakin valkoisesta autosta tulee "arielpuhdasta" Keväällä kun vahasin oikein kunnolla niin kävin auton läpi ensin autoglymin cleanerilla (ei sisällä hankausaineita) ja sitten turtlen valkoisella värivahalla ja tulihan puhdas ja kiiltävä!! Vahaa on vielä pinnassa ainakin siitä päätellen että vesi jää isoiksi pisaroiksi pellin päälle, vahauksesta on kolme kuukautta. Tosin olen paljon pessyt pelkällä vedellä ja semmoisella autonpesuharjalla missä on 2m alumiinivarsi ja "hevosenjouhikarvat", säästää sekä vahaa että maalipintaa. Jos on metallimaalinen auto niin varmaan yksi parhaista yhdistelmistä on juuri autoglymin cleaner ja saman valmistajan vaha päälle! Tulee todella kiiltävä ja hyvä jälki, pitää vaan malttaa sen viimeisen vahan kuivua kunnolla niin on helppo kiillottaa (tai sehän lähtee kun vähän rättiä näyttää kiiltämään kuin juutalaisen ***ku...). Entisen auton (omega) metallihohtomaalipinta suorastaan häikäsi tuon käsittelyn jälkeen!
Naarmujen peittoon voi käyttää mm. turtlen stickiä näin: hankaa naarmuun poikittain tuota väristickiä reilusti, sen jälkeen esim. juuri autoglymin cleanerilla kiillotus ja värivaha päälle. Pelkällä värivahalla ei saa puikon hankausjälkiä piiloon mutta cleanerilla onnistuu helposti.
Haalistuneiden mustien tai harmaiden muoviosien värin palauttamiseen hyviä kokemuksia on hagmansin litkusta mikä levitetään sienellä listojen päälle. Pari kerrosta riittää moneksi kuukaudeksi ja kestää kaikki konepesut sun muut. Aine muodostaa pinnalle ohuen kalvon ja on parasta juuri koville, haalistuneille muoveille.
Naarmujen peittoon voi käyttää mm. turtlen stickiä näin: hankaa naarmuun poikittain tuota väristickiä reilusti, sen jälkeen esim. juuri autoglymin cleanerilla kiillotus ja värivaha päälle. Pelkällä värivahalla ei saa puikon hankausjälkiä piiloon mutta cleanerilla onnistuu helposti.
Haalistuneiden mustien tai harmaiden muoviosien värin palauttamiseen hyviä kokemuksia on hagmansin litkusta mikä levitetään sienellä listojen päälle. Pari kerrosta riittää moneksi kuukaudeksi ja kestää kaikki konepesut sun muut. Aine muodostaa pinnalle ohuen kalvon ja on parasta juuri koville, haalistuneille muoveille.
Re: turtle ja autoglym
Levittelin joskus ennenmuinoin tuota hagmansia opelin harmaisiin puskureihin. Vahapurkin kyljessä luki harmaa. Jostainsyystä puskureista kuitenkin tuli MUSTAT eikä toivotut harmaat. Jälki oli kyllä ihan pätevää mutta halusin puskureista harmaat.juha kirjoitti: Haalistuneiden mustien tai harmaiden muoviosien värin palauttamiseen hyviä kokemuksia on hagmansin litkusta mikä levitetään sienellä listojen päälle. Pari kerrosta riittää moneksi kuukaudeksi ja kestää kaikki konepesut sun muut. Aine muodostaa pinnalle ohuen kalvon ja on parasta juuri koville, haalistuneille muoveille.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Carnauba
On tullut käytetyksi, muistaakseni useankin valmistajan, ns "Carnaubavahaa" jossa on teis mitä palmuöljyä seassa ja olen ollut oikein tyytyväinen. Yleensä ovat nestemäisiä tosi helposti levitettäviä, kuivattuaan jynssääminen on aika urakka mutta mitäs sitä ei tekisi kauniin kiillon eteen.
Vahasin auton viimeksi toukokuussa ja edelleen on liukas kuin Tommi Aura ja kiiltää kuin Naantalin aurinko. Tai kiiltäisi jos pesisin siitä mustat sormenjäljet pois... (remontin jälkiä)
Onko muilla kokemusta carnaubavahoista? Mielipiteitä?
Henkka
Vahasin auton viimeksi toukokuussa ja edelleen on liukas kuin Tommi Aura ja kiiltää kuin Naantalin aurinko. Tai kiiltäisi jos pesisin siitä mustat sormenjäljet pois... (remontin jälkiä)
Onko muilla kokemusta carnaubavahoista? Mielipiteitä?
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Vahasta
Joo olen kokeillut carnaubavahaa. Sillä saa kiiltävän pinnan
mutta jos annat hieman kuivahtaa liikaa pellillä sen vahan niin
sen kiillottaminen on hakalaa. Carnaubavahan huono puoli on
vahakerroksen likaisuuden kerrostuminen. Kuumassa pellissä
vahaan tarttuu likaa jota on myöhemmin vaikea saada pois(ongelma on tummemmissa autoissa...)
mutta jos annat hieman kuivahtaa liikaa pellillä sen vahan niin
sen kiillottaminen on hakalaa. Carnaubavahan huono puoli on
vahakerroksen likaisuuden kerrostuminen. Kuumassa pellissä
vahaan tarttuu likaa jota on myöhemmin vaikea saada pois(ongelma on tummemmissa autoissa...)
Autovahatkin on varmaan ihan ok. Itse olen jo vuosia käyttänyt autoissani venevahaa. Pääasiassa Hempelsin tuotetta.
Nestemäisenä todella helppoa työstää. Tehty kestämään suolaista merivettä ja muita ääriolosuhteita, joten toimii todella hyvin myös autossa. Ei sisällä hankaavia aineita ja pitää pintansa pitkään.
Nestemäisenä todella helppoa työstää. Tehty kestämään suolaista merivettä ja muita ääriolosuhteita, joten toimii todella hyvin myös autossa. Ei sisällä hankaavia aineita ja pitää pintansa pitkään.
Tuli ympyrä ja tähti - siitä se autoilu sujumaan lähti
Kiiltämään!
Oon käyttäny monenlaisia vahoja mutta aika hyväks yhdistelmäks oon huomannu Turtlen värivahan (huulikiiltoineen) ja päälle Auto Glymin kultapullosta. Puikolla ja vahalla saa pienet naarmut aika hyvin peittoon ja Glymillä kiilto kohalleen. Syksyllä kun on tehnyt savotan niin keväälläkin kun aloittaa käsin pesun niin huomaa että on pysyny pinnassa koko talven. On meinaan helppo pestä.
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Äänestäisin Korrekin Tefloxin puolesta; meneehän tuossa toki aikansa kun sen hoitelee..
t. J
t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Vanhaa topicia jatkaen:
Tulipa vahattua molemmat autot viikonloppuna ensimmäistä kertaa tälle keväälle. Glymiäkin olisi ollut kaapissa, mutta kokeilinpa huvikseni Korrekin "Kestovahaa". Vihreässä autossa en äkkiseltään huomannut sen kummempaa vaikutusta, mutta sinisessä vahatun ja kiillotetun pinnan ero oli silminnähtävä käsittelemättömään pintaan verrattuna. Autoglymin punaisella ja kultaisella en muistaakseni yhtä voimakasta eroa huomannut. Korrekin vaha antoi reippaasti syvyyttä värille. Katsotaan nyt, miten kestää pinnassa. Mielessä kyllä kävi Glymin kultaisen veto vielä pintaan, mutta aika loppui kesken...
Tulipa vahattua molemmat autot viikonloppuna ensimmäistä kertaa tälle keväälle. Glymiäkin olisi ollut kaapissa, mutta kokeilinpa huvikseni Korrekin "Kestovahaa". Vihreässä autossa en äkkiseltään huomannut sen kummempaa vaikutusta, mutta sinisessä vahatun ja kiillotetun pinnan ero oli silminnähtävä käsittelemättömään pintaan verrattuna. Autoglymin punaisella ja kultaisella en muistaakseni yhtä voimakasta eroa huomannut. Korrekin vaha antoi reippaasti syvyyttä värille. Katsotaan nyt, miten kestää pinnassa. Mielessä kyllä kävi Glymin kultaisen veto vielä pintaan, mutta aika loppui kesken...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kysymykseen parhaasta en nyt kommentoi mitään, mutta eilen tuli kokeiltua mielenkiinnosta uutta vahaa - Turtle wax extreme polishing waxia.
Kiilto on mielestäni ihan kohtuullinen, harmaassa autossa lopputuloksen tutkiskelu on hieman vaikeaa.
Mutta se mikä hämmästytti toimituksessa oli sen helppous. Vahan levittäminen oli isompi homma kuin itse kiillottaminen, normaalistihan on päinvastoin. Saa nähdä kuinka vaha kestää pesua, hieman epäilyttää, oikotietä onneenhan ei yleensä ole. Laiskalle vahaajalle erinomainen tuote.
Kiilto on mielestäni ihan kohtuullinen, harmaassa autossa lopputuloksen tutkiskelu on hieman vaikeaa.
Mutta se mikä hämmästytti toimituksessa oli sen helppous. Vahan levittäminen oli isompi homma kuin itse kiillottaminen, normaalistihan on päinvastoin. Saa nähdä kuinka vaha kestää pesua, hieman epäilyttää, oikotietä onneenhan ei yleensä ole. Laiskalle vahaajalle erinomainen tuote.
Jep, tuo jäi mainitsematta Korrekista, että koostumus oli mielestäni aika lähellä Autoglymin punaista. Eli eipä vaatinut hurjaa hankaamista kiillottuakseen tuo.HVM kirjoitti: Mutta se mikä hämmästytti toimituksessa oli sen helppous. Vahan levittäminen oli isompi homma kuin itse kiillottaminen, normaalistihan on päinvastoin. Saa nähdä kuinka vaha kestää pesua, hieman epäilyttää, oikotietä onneenhan ei yleensä ole. Laiskalle vahaajalle erinomainen tuote.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Itsekin tuli tuossa autoa vahattua. Kaikennäköisiä nurkista löytyviä vahoja tuli kokeiltua, myös glymiä, mutta tulos oli niin heikko, että hävetti edellisen omistajan puolesta.
Mietiskelin siinä mielessäni, että jos auto ei olisi metallivärissä, vaan joku perussininen tai-punainen, niin mahtaisi se näyttää todella hirveältä.
Siinä sitten piti ottaa aikalisä ja rynnistää ostoksille vanhaa kunnon fareclaa ostamaan (ei kovin karkeaa kuitenkaan). Sillä sitten hieroin koko auton läpi ja vasta sen jälkeen yritin vahausta uudelleen. Nyt oli lopputulos halutun kaltainen. päädyin sitten siinä vahaamisessa käyttämään värivahaa (oliko tuo nyt turtlen tekemää?). se oli tosi helppoa työstää ja tummansinisen auton maalipinnassa näkyvät naarmut hävisivät silminnähden.
Nyt sitten seuraillaan, että montako pesukertaa tuo tuntuu pysyvän pinnassa. Vaan vaikkei olisi kestävyydeltään ihan parasta A-luokkaa, niin väliäkös tuolla, helpostihan tuon uudelleen jo vetäisee. Se himmenneen pinnan kiillotus siinä karsee homma oli.
Mietiskelin siinä mielessäni, että jos auto ei olisi metallivärissä, vaan joku perussininen tai-punainen, niin mahtaisi se näyttää todella hirveältä.
Siinä sitten piti ottaa aikalisä ja rynnistää ostoksille vanhaa kunnon fareclaa ostamaan (ei kovin karkeaa kuitenkaan). Sillä sitten hieroin koko auton läpi ja vasta sen jälkeen yritin vahausta uudelleen. Nyt oli lopputulos halutun kaltainen. päädyin sitten siinä vahaamisessa käyttämään värivahaa (oliko tuo nyt turtlen tekemää?). se oli tosi helppoa työstää ja tummansinisen auton maalipinnassa näkyvät naarmut hävisivät silminnähden.
Nyt sitten seuraillaan, että montako pesukertaa tuo tuntuu pysyvän pinnassa. Vaan vaikkei olisi kestävyydeltään ihan parasta A-luokkaa, niin väliäkös tuolla, helpostihan tuon uudelleen jo vetäisee. Se himmenneen pinnan kiillotus siinä karsee homma oli.
Autoglymmin punanen + kulta on ihan hyvä ja todella vaivaton vaha omasta mielestäni. Se siinä vaan pistää ketuttamaan, että työt saa tehdä kahteen kertaan, ja aineet maksaa suorastaan helvetin paljon. Samalla hinnalla saa Korrekkia tai Turtlea vähintään kolme pulloa, eikä ne nyt niin paljon huonompia voi olla, ettei niitä kannattaisi ostaa, kun maksavat kolme kertaa vähemmän kuin Autoglymin punainen + kulta.
Paras vaha on ehdottomasti Simonizin keltainen, mutta sitä nyt ei hullukaan työstä useammin kuin kerran vuodessa. Kyllä se vaan niin pirun kovasti tarttuu, ja saa hinkata ja hankata tuntitolkulla, oli sitten kone tai ei. Mutta kyllä se sitten kiiltääkin, ja kyllä kestää...
Autobildin tuoreen vahatestinhän näytti voittavan Korrekin TFX.
Paras vaha on ehdottomasti Simonizin keltainen, mutta sitä nyt ei hullukaan työstä useammin kuin kerran vuodessa. Kyllä se vaan niin pirun kovasti tarttuu, ja saa hinkata ja hankata tuntitolkulla, oli sitten kone tai ei. Mutta kyllä se sitten kiiltääkin, ja kyllä kestää...
Autobildin tuoreen vahatestinhän näytti voittavan Korrekin TFX.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: To 26.05.2005 15:59
- Paikkakunta: Lausanne, Switzerland
Tunteeko kukaan Zainoa? Tai Finish Firstiä? Olen nähnyt parhaimmat tulokset näillä kahdella vahalla (vaikka ihan vahoja ne ei oo...).
Kestää tosi kauan ja antaa siistin kiilteen Taitaa olla myös eniten suositeltuja 'vahoja' muissa auto forumeissa (englannin kielisissä siis) niinkuin www.s2ki.org, www.miata.net ja niin pois päin.
Kestää tosi kauan ja antaa siistin kiilteen Taitaa olla myös eniten suositeltuja 'vahoja' muissa auto forumeissa (englannin kielisissä siis) niinkuin www.s2ki.org, www.miata.net ja niin pois päin.
Ajan: SLK 55 AMG
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Ruotsalaisia vaha testejä
Ruotsalaisissa lehdissä on kans testattu vahoja.
Bilsportissa tais olla tuorein testi ihan hiljattain.
Vahat kehittyy myös koko ajan.
Tässä ois vähän vanhempi ja eri lehden testi.
http://www.automotorsport.se/artikelmal ... rsion=6425
ja ihan sivun alhaalla bilvax(pdf).
Bilsportissa tais olla tuorein testi ihan hiljattain.
Vahat kehittyy myös koko ajan.
Tässä ois vähän vanhempi ja eri lehden testi.
http://www.automotorsport.se/artikelmal ... rsion=6425
ja ihan sivun alhaalla bilvax(pdf).
A170cdi-00 1999-
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Turtlen värivaha ainakin antoi mukavasti lisäkiiltoa autolle, tosin edellisen omistajan tekemät paikkamaalaukset tulivat samalla esille...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com