W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutkia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutkia?

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Terve ja heipähei.

Tarkoitus olisi tässä talven aikana katsella alle tommonen sopiva w211 korinen sedan tai farkku, mielummin jälkimmäinen. Tähän mennessä uusin mersu on ollut nykyinen -92 vuoden W124 ja kiinnostaisi tietää että mihin näissä uudemmissa mersuissa kannattaa kiinnittää huomiota?

Tarkoituksena hommata automaagisesti vaihteita vaihtava nokileka, todennäköisesti alkupään tuotantoa (2003-2006) taloudellisista syistä. Kiikarissa on muutamakin n. 300tkm ajettu yksilö, moottoreina 2.2-2.7litraset. Eihän tommonen 300tkm vielä näissä pahalta tunnu? Pääasiallinen ajo tulee olemaan n. 30km suuntaansa oleva työmatka josta 25km maantietä, eli kevyellä käytöllä tulee olemaan.

Ilmeisesti kori on suurimmalta osin sinkittyä metallia ja alumiinia, mutta missä on ruostepaikat? Tuon ikäisissä autoissa kait ne on jo tiedossa. Mitä eroa on alkusarjan autolla ja faceliftillä ulkoisesti, etenkin farmarissa?

Ja sitten häpeillen, 18" vai 19"?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1527
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutki

Viesti Kirjoittaja illinois »

Ei ruoste ole kovin suuri ongelma ellei nyt aivan hunningolla autoa pidetty.
7G loota on kyllä sivistyneempi kuin 5-lovinen , mutta ei ollut saatavissa kaikkien moottoreiden perään.
Perusjutut mitä auton koeajossa nyt voi jotenkuten todeta. Huoltoosat kohtuuhinnoissa, mutta yksittäiset hajoavat pisteosat kalliita.
Faceliftin tunnistaa helpoiten mm. etupuskurista joka uudemmassa hiukan taitettu (V-keula) rekisterikilven kohdilta.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutki

Viesti Kirjoittaja RH »

Tuossahan tuo näyttää roikkuvan heti seuraavana topiccina myyntiosastolla, jos et ole jo itse huomannut:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=181779" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2721
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Pohja kannattaa tutkia ettei tarvi hitsata. Samoin ainakin takaluukku.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutki

Viesti Kirjoittaja epk »

Niin vanhoja autoja että mitään vaan voi olla. Suuri mahdollisuus iskeä kyntensä paskaan ja syvälle. Moni 6-10ke auto, toiminta tonni tarkoittaa tonneja... Täähän on uus 124 joka tarkoittaa että kaikenmaailman sepät tehneet jälkensä suurimpaan osaan kalustoa.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutki

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Tuohan on hiljaa tosi, vanha auto on aina vanha ja toki 13-14v aikana on moni seppä koittanut onneaan. Yleisesti vaan mallin heikkouksia mietein. Kiitos vastauksista :thumbup:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W/S211, riittäkö renkaiden potkiminen vai tarviiko tutki

Viesti Kirjoittaja taky »

nj^ kirjoitti: Tarkoitus olisi tässä talven aikana katsella alle tommonen sopiva w211 korinen sedan tai farkku, mielummin jälkimmäinen.
... ja kiinnostaisi tietää että mihin näissä uudemmissa mersuissa kannattaa kiinnittää huomiota?
No omia kokemuksia S211 (farkku) 220 diesel manuaali vm.2004/2005 Avantgarde, takana reilu puoli vuotta/30 000km.
Kokonaisajomäärä nyt 420tkm

Mitä tehty sillä aikaa, projektina hankittu.
-molemmat akut vaihdettu
-molemmat ilmapussit tasonsäätöön/taakse
-takaluukun lukkokoneisto
-tuulilasi
-tuulilasinpyyhinmoottori
-uudet renkaat+vanteet
-huollot 15tkm välein
-uudet avaimet

Vaihdettu/tehty aikaisemmin
-SBC jarruyksikkö vaihdettu
-apulaitehihnan kiristäjä
-etujarru + levyt
-huoltokirjan mukaan säännöllisesti huollettu

Noiden jälkeen katsastettu heinäkuussa huomautuksitta ja varsin luotettavalta peliltä vaikuttaa, mutta jäämässä ylimääräiseksi uuden alta..
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Vastaa Viestiin