automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jouni320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 12.02.2012 19:09

automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja jouni320 »

Olen tässä pohtinut, että olisiko mitään järkeä väsätä laatikolle oma lämmitys tämmöisellä säteilylämmittimellä tms. Itsellä ollu tapana kylmillä antaa laatikon pyöriä, mutta välillä tulee äkkilähtöjä jne. Haulla en ainakaan äkkiseltään mitään löytänyt. Autona 270cdi ML -00
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2359
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

jouni320 kirjoitti:Olen tässä pohtinut, että olisiko mitään järkeä väsätä laatikolle oma lämmitys tämmöisellä säteilylämmittimellä tms. Itsellä ollu tapana kylmillä antaa laatikon pyöriä, mutta välillä tulee äkkilähtöjä jne. Haulla en ainakaan äkkiseltään mitään löytänyt. Autona 270cdi ML -00
Epäilemättä notkistaa laatikon toimintaa lähdettäessä liikkeelle mutta tehoa pitäisi olla melko paljon koska öljytilavuus on suuri ja turbiinia ei oikein voi lämmittää.

ATF-öljy sinänsä kyllä on melko notkeaa kun jähmepiste on esim. tuossa -45C°.

http://www.fi.commaoil.com/productsguid ... 8e6ff66b78" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja koyama »

E200kompressor kirjoitti:
jouni320 kirjoitti:Olen tässä pohtinut, että olisiko mitään järkeä väsätä laatikolle oma lämmitys tämmöisellä säteilylämmittimellä tms. Itsellä ollu tapana kylmillä antaa laatikon pyöriä, mutta välillä tulee äkkilähtöjä jne. Haulla en ainakaan äkkiseltään mitään löytänyt. Autona 270cdi ML -00
Epäilemättä notkistaa laatikon toimintaa lähdettäessä liikkeelle mutta tehoa pitäisi olla melko paljon koska öljytilavuus on suuri ja turbiinia ei oikein voi lämmittää.

ATF-öljy sinänsä kyllä on melko notkeaa kun jähmepiste on esim. tuossa -45C°.

http://www.fi.commaoil.com/productsguid ... 8e6ff66b78" onclick="window.open(this.href);return false;
lauhduttimen putkeen tt thermo letkulämmitin.En tiiä toimiiko,mutta kannattaa kokeilla :mrgreen:
tosiasiassa jonkunlainen lämmitin olisi asiaa.Öljypohjassa noin 4.5 litraa öljyä,mutta säteilylämmitin on surkean ja toivottoman välimaastossa tuohon hommaan kun pakkasta on 35 kuten nyt.
Voiko öljyjä yleensäkään kierrättää /lämmittää putkissa ja kierrättää automaatissa :?: Kuulostaa hullulta ja varmaan onkin.
Joka lämmittimen keksii niin leijonan luolasta ei tuohon ehkä rahoitusta saa :o ,mutta ehkä jostain muualta
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
joe smith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:32
Paikkakunta: jyväskylä mlk.

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja joe smith »

Minulle tuli kauan sitten usasta-54 Cadillac ja siinä on hydramatic automaatin tyhjennys propussa puikkomainen lämmitin hehkutulpan näköinen mut isompi,myöskin koneessa molemmissa lohkoissa samanlaiset.Valmistaja general electric 110volt ovat tehdas asennusta, ikinä en ollut kuullutkaan tollasista,selvitin asiaa ja joku kokeellinen Alaska juttu tehtaalla v-54.Ne on paikallaan vieläkin mutta toimivuutta en ole kokeillut.
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

Tässä on foorumilaisella C-malli myytävänä, jossa kehutaan tt-thermon lämittävän myös vaihteistoöljyn tasaisesti:
-Lohkolämmitin TT-thermo kiertovesipumppu: (lämmittää moottorin tasaisesti nestekierrolla 6l/min. Voit pitää lämmityksen kovilla pakkasilla vaikka läpi yön ja vahinkoa ei synny! Vaan moottori on tasaisesti noin 50-asteinen ja samalla on lämmittänyt vaihteiston myös tasaisesti!! Kulutus putoaa merkittävästi ja kuljettajan tyytyväisyys senkun kasvaa) , sisätilapistoke + defa slim sisätilapuhallin (tehokkain mitä löytyy, joten ikkunoitakaan ei tarvii skrapaa kovassakaan pakkasessa, jos virtaa on saatavilla)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=181962" onclick="window.open(this.href);return false;

:?
2007 R 320cdi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17271
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niin :mrgreen:
wiimax.fi
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

dealer kirjoitti:No niin :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Huttiainen kirjoitti:Tässä on foorumilaisella C-malli myytävänä, jossa kehutaan tt-thermon lämittävän myös vaihteistoöljyn tasaisesti:
Siinä onkin teräsmiespulveria laatikkoöljyissä. :wink:

Eikös siinä vaihteiston jäähdytyskierrossa ole termostaatti eli ei taida lämmetä moottorilämmöilläkään heti liikkeelle lähdettäessä (jos on alkuperäinen syylärin vaihteistoöljyn jäähdytin syylärin sisällä)?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Huttiainen kirjoitti:Tässä on foorumilaisella C-malli myytävänä, jossa kehutaan tt-thermon lämittävän myös vaihteistoöljyn tasaisesti:
-Lohkolämmitin TT-thermo kiertovesipumppu: (lämmittää moottorin tasaisesti nestekierrolla 6l/min. Voit pitää lämmityksen kovilla pakkasilla vaikka läpi yön ja vahinkoa ei synny! Vaan moottori on tasaisesti noin 50-asteinen ja samalla on lämmittänyt vaihteiston myös tasaisesti!! Kulutus putoaa merkittävästi ja kuljettajan tyytyväisyys senkun kasvaa) , sisätilapistoke + defa slim sisätilapuhallin (tehokkain mitä löytyy, joten ikkunoitakaan ei tarvii skrapaa kovassakaan pakkasessa, jos virtaa on saatavilla)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=181962" onclick="window.open(this.href);return false;

:?

Miten ihmessä se sen tekee :roll:
laatikoöljy kun kiertää vasta koneen käydessä
(moottorin pyöriessä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13291
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja karra »

DBFI kirjoitti:
Huttiainen kirjoitti:Tässä on foorumilaisella C-malli myytävänä, jossa kehutaan tt-thermon lämittävän myös vaihteistoöljyn tasaisesti:
Eikös siinä vaihteiston jäähdytyskierrossa ole termostaatti eli ei taida lämmetä moottorilämmöilläkään heti liikkeelle lähdettäessä (jos on alkuperäinen syylärin vaihteistoöljyn jäähdytin syylärin sisällä)?
Onkohan siellä termostaattia? Mites ku tekee ns huuhteluöljynvaihdon niin kyllähän se pukkaa sieltä öljyä ulos, tosin kuumanahan öljyt aina vaihdetaan...

Vaikka ja kun se öljy sinne syylarin kupeessa olevaan lauduttimeen (siis öljynjäähdyttimeen) meneekin niin syylarissa oleva neste on kumminkin kylmä, kun eihän moottorinlämmitin sitä lämmitä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
OMA648
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ke 27.07.2016 22:53
Paikkakunta: Espoo/ Heinävesi

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja OMA648 »

DBFI kirjoitti:Huttiainen kirjoitti:Tässä on foorumilaisella C-malli myytävänä, jossa kehutaan tt-thermon lämittävän myös vaihteistoöljyn tasaisesti:
Eipä se TT-Thermo laatikkoa suoraan lämmitä mutta jos raaskii pitää sitä pöhisemässä koko yön ja kone 50 asteinen niin johtumalla varmaan laatikkokin hiukan lämpenee. :mrgreen:
Erityisesti kun laittaa lämppärin päälle heti ajosta tultua... :shock:
S211 320CDI -05
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Mutta ajatteleppa jo on esim -25 astetta ja kytket tuon tt-lämmitemen päälle, niin moottorin ja laatikon välissä on vauhtipyörä joka ei niin vaan lämpene. Joten tuo lämmön johto on aika huono.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
karvinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 07.08.2004 23:56

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja karvinen »

joe smith kirjoitti:Minulle tuli kauan sitten usasta-54 Cadillac ja siinä on hydramatic automaatin tyhjennys propussa puikkomainen lämmitin hehkutulpan näköinen mut isompi,myöskin koneessa molemmissa lohkoissa samanlaiset.Valmistaja general electric 110volt ovat tehdas asennusta, ikinä en ollut kuullutkaan tollasista,selvitin asiaa ja joku kokeellinen Alaska juttu tehtaalla v-54.Ne on paikallaan vieläkin mutta toimivuutta en ole kokeillut.

Ainakin traktoreihin näitä on saanut vielä 2000 luvulla. Ongelmana on vaan pieni teho öljytilavuuteen nähden. 90 litraa öljyä ei juuri lämpiä sillä 200 watilla mitä noista irtoaa.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja RH »

On ne öljytkin 50-luvulla ollut vähän erilaista kuraa kuin nykyisin, eikä paremmasta tiedetty, niin eiköhän tuo ole ole silloin ollut jopa ihan asialliseksi luokiteltava aivopieru :lol: .
Muutoin ketjun aloittajan kysymykseen, että hyvä kun jaksaa kantaa huolta omaisuudestaan, mutta jos auto on mallia -00, eli ikää kohta 20v, niin eiköhän tuo hengissä edelleenkin pysy, jos on tähän astikin pysynyt, kun huolloista huolehtii asiallisesti ja käyttää nätisti. Se lämmityskäyttö varmaan on ihan oikeinkin asiaa, kunhan sitä ei sorru tekemään Hyvinkäällä :mrgreen: .
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Säteily lämmitin pohjaa vasten...useampi tunti lämmitystä tai jatkuva lämmitys sinne kun seisoo...silleen järkevin.
Toki ei sitä tartte pitkään tyhjäkäynnillä käyttää kun alkaa notkistua nopeasti...muutenkinhan turbiinista tulee yleensä käsiä polttavaa kuumaa kun pyörimis ero on suurimmaan j kuormitus kanssa...tai oikeastaan tulista.....voihan sitä jarrua vasten hieman kierrättää vaihdepäällä....tämä olisi kaikkein nopein keino mutta ei sitä kuulemma hyväksytä...työkoneissa tuli tolleen neuvojen kanssa tehtyä....mutta ei sitä tehty minuutti tolkulla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

Miksi vaihteistoöljyä muuten pitäisi lämmittää? Tuossa viisilovisessa eli 722.6:ssa on öljyn lämpötila-anturi, ja ohjauselektroniikka ottaa öljyn lämpötilan huomioon. Kylmänä vaihdot voivat olla aavistuksen jämäkämpiä, mutta ainakin omissa autoissa ero on ollut pieni. Mitään haittaa kylmästä vaihteistoöljystä ei ole, koska kuten todettiin, sen jähmepiste on alhainen.

Kuluneella viikolla starttasin ässän -23 asteen pakkasesta. Webasto oli pöhissyt 40 minuuttia, ja ennen starttia mittaristo näytti moottorille noin +50 asteen lämpötilaa. En huomannut vaihteiston toiminnassa mitään moitittavaa.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1326
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

joe smith kirjoitti:Minulle tuli kauan sitten usasta-54 Cadillac ja siinä on hydramatic automaatin tyhjennys propussa puikkomainen lämmitin hehkutulpan näköinen mut isompi,myöskin koneessa molemmissa lohkoissa samanlaiset.Valmistaja general electric 110volt ovat tehdas asennusta, ikinä en ollut kuullutkaan tollasista,selvitin asiaa ja joku kokeellinen Alaska juttu tehtaalla v-54.Ne on paikallaan vieläkin mutta toimivuutta en ole kokeillut.
Ideahan on käytössä uudemmassakin kalustossa, eli VAG käyttää hehkutulppia myös jäähdytysnesteen lisälämmitykseen.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17271
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla oli asennusta vaille (eli melkein valmis :D ) moottoriöljynlämmitin nelitahtiskootteriin.
Auton hehkutulppa öljytikun tilalle ja ennen käynnistystä muutamaksi minuutiksi virtaa siihen niin á vot. Kokeilin puolen litran öljytilavuuteen ja hyvin lämmitti.
Jäi asentamatta kun pakkasten tullen kuitenkin ajot väheni olemattomiin.
atlas kirjoitti:voihan sitä jarrua vasten hieman kierrättää vaihdepäällä
No mikäs järki se tässä on ? Ei kai ole mikään itsetarkoitus että öljy on lämmintä, vaan kysyjällä ajatuksena se että mahdollisten vaurioiden välttämiseksi voisi sitä lämmittää ennen vaihteiston kuormittamista.
wiimax.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

karra kirjoitti:
Eikös siinä vaihteiston jäähdytyskierrossa ole termostaatti eli ei taida lämmetä moottorilämmöilläkään heti liikkeelle lähdettäessä (jos on alkuperäinen syylärin vaihteistoöljyn jäähdytin syylärin sisällä)?
Onkohan siellä termostaattia? Mites ku tekee ns huuhteluöljynvaihdon niin kyllähän se pukkaa sieltä öljyä ulos, tosin kuumanahan öljyt aina vaihdetaan...

Vaikka ja kun se öljy sinne syylarin kupeessa olevaan lauduttimeen (siis öljynjäähdyttimeen) meneekin niin syylarissa oleva neste on kumminkin kylmä, kun eihän moottorinlämmitin sitä lämmitä.[/quote]

Siis mistä tulee öljyä huuhteluvaihdossa? Öljyt kyllä "kiertää" vaikka termostaatti olisi kiinni. Se termostaattihan on siellä etupäässä ja ohjaa kuumana öljyt syyläriin jäähdytettäväksi ja kylmänä ohjaa suoraan takaisin vaihteistoon.

Totta kyllä että vaihteistoöljyjen lämmitykseen ei syyläristä apua saisi edes heti liikkeelle lähdettäessä.
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

Ainakaan EPC:llä ei näy termostaattia.

Kuva

(kuva: http://mb-teilekatalog.info/view_SubGro ... subgrp=125)
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tur_o kirjoitti:Ainakaan EPC:llä ei näy termostaattia.
EPC:llä kyllä näkyy termostaatti (510) mutta olet silti oikeassa. :) Minulla oli mielessä sellainen ulkoinen vaihteiston jäähdytin ja sen yhteydessä käytetään termostaattia. Usein tuo ulkoinen jäähdytin on kuitenkin sarjassa syylärin jäähdyttimen kanssa jolloin termostaatti ei sulje syylärin kautta kulkevaa lenkkiä.

Karrankin kommentti pitää silti paikkaansa.

Kaiken lisäksi jätin katsomatta miten tuo aloitusviestin auto on toteutettu, ulkoista vaihteiston lisäjäähdytintäkään ei monessa mallissa ole.
Transmission oil cooler thermostat.JPG
Avatar
JMT84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ti 20.05.2008 21:39
Paikkakunta: Haukipudas

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja JMT84 »

Entäs tämmönen lämmitin laatikon pohjaan: http://www.nokianvenehuolto.com/arcticf ... p-991.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta enemmän: http://www.arctic-fox.com/products/elec ... ir-heaters" onclick="window.open(this.href);return false;

Itellä tuli laitettua bemarin M62 moottorin öljypohjaan (7,5litraa öljytilavuus) 250w artic fox ihan kokeeksi ku autossa ei ollut mitään lämmitintä.
Mitattua dataa ei ole kun tietokoneella ei öljynlämpöä löytyny.
Näillä mennään:
W211 500E -03
Audi A6 3.0TDi Quattro -09
s124 300TDT -91 PPD

Exät:
Opel Manta B 1.6S -78
s203 320CDI -05 -Tuikutettu-
BMW E39 535iA -96
W124 300D -89 PPD (EX M104)
s123 300TD -81/84
W123 240D STT Turbo -85
s124 250TD -91
BMW 525i -91
W124 300E - 24 -89
Audi 100CS 2.2i -86
OMA648
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ke 27.07.2016 22:53
Paikkakunta: Espoo/ Heinävesi

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja OMA648 »

Tosta säteilylämmittimestä on omakohtaista kokemusta. Mulla on Bemarin öljypohjassa sellainen, en tiedä liekö 550W.
Tein testin jossa mittasin moottoriöljyn lämpötilan öljytikun reijästä ennen lämmityksen aloittamista, -17 astetta.
Kahden tunnin lämmityksen jälkeen öljyn lämpö oli noussut jo -11 asteeseen. :D
Että sen verran tehokas systeemi...hommasin Webaston.
S211 320CDI -05
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

...

Öljyt, kone lämpenee kosanitoholla myös nuotio pohjien alla käy jos kaasua ei ole,

E: on vaan tarkkan että ei lämpen mikään liika
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17271
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja dealer »

JMT84 kirjoitti:Entäs tämmönen lämmitin laatikon pohjaan: http://www.nokianvenehuolto.com/arcticf ... p-991.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Moottoriöljytilavuudelle 1,3-3,8 litraa tai hydrauliikkaöljytilavuudelle 3,8-37,9 litraa, tuo 125w :D
Vaikken asiasta juuri mitään ymmärrä olen sitä mieltä että vajaan 40 litran öljysaavin kylkeen liimattuna tuo lätkä ei lämpöjä nosta ... "kulutus 0,1A"
wiimax.fi
Avatar
JMT84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ti 20.05.2008 21:39
Paikkakunta: Haukipudas

Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?

Viesti Kirjoittaja JMT84 »

Tänään oli tuo 250w lämmitin 3h päällä, -8 pakkasta ja nostin mittatikun ylös niin ihan käden lämpöseltä tuntu öljynen tikku.
Tuohan on 4,3-11,4 moottoriöljytilavuudelle.
Mutta ei tuommonen lämmitys lätkä paljon lämmittele kahdessa tunnissa jos on -30 pakkasta. Saa pitää aina töpselissä..
Näillä mennään:
W211 500E -03
Audi A6 3.0TDi Quattro -09
s124 300TDT -91 PPD

Exät:
Opel Manta B 1.6S -78
s203 320CDI -05 -Tuikutettu-
BMW E39 535iA -96
W124 300D -89 PPD (EX M104)
s123 300TD -81/84
W123 240D STT Turbo -85
s124 250TD -91
BMW 525i -91
W124 300E - 24 -89
Audi 100CS 2.2i -86
Vastaa Viestiin