automaattilaatikon öljyn lämmitys?
automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Olen tässä pohtinut, että olisiko mitään järkeä väsätä laatikolle oma lämmitys tämmöisellä säteilylämmittimellä tms. Itsellä ollu tapana kylmillä antaa laatikon pyöriä, mutta välillä tulee äkkilähtöjä jne. Haulla en ainakaan äkkiseltään mitään löytänyt. Autona 270cdi ML -00
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Epäilemättä notkistaa laatikon toimintaa lähdettäessä liikkeelle mutta tehoa pitäisi olla melko paljon koska öljytilavuus on suuri ja turbiinia ei oikein voi lämmittää.jouni320 kirjoitti:Olen tässä pohtinut, että olisiko mitään järkeä väsätä laatikolle oma lämmitys tämmöisellä säteilylämmittimellä tms. Itsellä ollu tapana kylmillä antaa laatikon pyöriä, mutta välillä tulee äkkilähtöjä jne. Haulla en ainakaan äkkiseltään mitään löytänyt. Autona 270cdi ML -00
ATF-öljy sinänsä kyllä on melko notkeaa kun jähmepiste on esim. tuossa -45C°.
http://www.fi.commaoil.com/productsguid ... 8e6ff66b78" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
lauhduttimen putkeen tt thermo letkulämmitin.En tiiä toimiiko,mutta kannattaa kokeillaE200kompressor kirjoitti:Epäilemättä notkistaa laatikon toimintaa lähdettäessä liikkeelle mutta tehoa pitäisi olla melko paljon koska öljytilavuus on suuri ja turbiinia ei oikein voi lämmittää.jouni320 kirjoitti:Olen tässä pohtinut, että olisiko mitään järkeä väsätä laatikolle oma lämmitys tämmöisellä säteilylämmittimellä tms. Itsellä ollu tapana kylmillä antaa laatikon pyöriä, mutta välillä tulee äkkilähtöjä jne. Haulla en ainakaan äkkiseltään mitään löytänyt. Autona 270cdi ML -00
ATF-öljy sinänsä kyllä on melko notkeaa kun jähmepiste on esim. tuossa -45C°.
http://www.fi.commaoil.com/productsguid ... 8e6ff66b78" onclick="window.open(this.href);return false;
tosiasiassa jonkunlainen lämmitin olisi asiaa.Öljypohjassa noin 4.5 litraa öljyä,mutta säteilylämmitin on surkean ja toivottoman välimaastossa tuohon hommaan kun pakkasta on 35 kuten nyt.
Voiko öljyjä yleensäkään kierrättää /lämmittää putkissa ja kierrättää automaatissa Kuulostaa hullulta ja varmaan onkin.
Joka lämmittimen keksii niin leijonan luolasta ei tuohon ehkä rahoitusta saa ,mutta ehkä jostain muualta
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Minulle tuli kauan sitten usasta-54 Cadillac ja siinä on hydramatic automaatin tyhjennys propussa puikkomainen lämmitin hehkutulpan näköinen mut isompi,myöskin koneessa molemmissa lohkoissa samanlaiset.Valmistaja general electric 110volt ovat tehdas asennusta, ikinä en ollut kuullutkaan tollasista,selvitin asiaa ja joku kokeellinen Alaska juttu tehtaalla v-54.Ne on paikallaan vieläkin mutta toimivuutta en ole kokeillut.
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Tässä on foorumilaisella C-malli myytävänä, jossa kehutaan tt-thermon lämittävän myös vaihteistoöljyn tasaisesti:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=181962" onclick="window.open(this.href);return false;-Lohkolämmitin TT-thermo kiertovesipumppu: (lämmittää moottorin tasaisesti nestekierrolla 6l/min. Voit pitää lämmityksen kovilla pakkasilla vaikka läpi yön ja vahinkoa ei synny! Vaan moottori on tasaisesti noin 50-asteinen ja samalla on lämmittänyt vaihteiston myös tasaisesti!! Kulutus putoaa merkittävästi ja kuljettajan tyytyväisyys senkun kasvaa) , sisätilapistoke + defa slim sisätilapuhallin (tehokkain mitä löytyy, joten ikkunoitakaan ei tarvii skrapaa kovassakaan pakkasessa, jos virtaa on saatavilla)
2007 R 320cdi
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
dealer kirjoitti:No niin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Siinä onkin teräsmiespulveria laatikkoöljyissä.Huttiainen kirjoitti:Tässä on foorumilaisella C-malli myytävänä, jossa kehutaan tt-thermon lämittävän myös vaihteistoöljyn tasaisesti:
Eikös siinä vaihteiston jäähdytyskierrossa ole termostaatti eli ei taida lämmetä moottorilämmöilläkään heti liikkeelle lähdettäessä (jos on alkuperäinen syylärin vaihteistoöljyn jäähdytin syylärin sisällä)?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Huttiainen kirjoitti:Tässä on foorumilaisella C-malli myytävänä, jossa kehutaan tt-thermon lämittävän myös vaihteistoöljyn tasaisesti:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=181962" onclick="window.open(this.href);return false;-Lohkolämmitin TT-thermo kiertovesipumppu: (lämmittää moottorin tasaisesti nestekierrolla 6l/min. Voit pitää lämmityksen kovilla pakkasilla vaikka läpi yön ja vahinkoa ei synny! Vaan moottori on tasaisesti noin 50-asteinen ja samalla on lämmittänyt vaihteiston myös tasaisesti!! Kulutus putoaa merkittävästi ja kuljettajan tyytyväisyys senkun kasvaa) , sisätilapistoke + defa slim sisätilapuhallin (tehokkain mitä löytyy, joten ikkunoitakaan ei tarvii skrapaa kovassakaan pakkasessa, jos virtaa on saatavilla)
Miten ihmessä se sen tekee
laatikoöljy kun kiertää vasta koneen käydessä
(moottorin pyöriessä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Onkohan siellä termostaattia? Mites ku tekee ns huuhteluöljynvaihdon niin kyllähän se pukkaa sieltä öljyä ulos, tosin kuumanahan öljyt aina vaihdetaan...DBFI kirjoitti:Eikös siinä vaihteiston jäähdytyskierrossa ole termostaatti eli ei taida lämmetä moottorilämmöilläkään heti liikkeelle lähdettäessä (jos on alkuperäinen syylärin vaihteistoöljyn jäähdytin syylärin sisällä)?Huttiainen kirjoitti:Tässä on foorumilaisella C-malli myytävänä, jossa kehutaan tt-thermon lämittävän myös vaihteistoöljyn tasaisesti:
Vaikka ja kun se öljy sinne syylarin kupeessa olevaan lauduttimeen (siis öljynjäähdyttimeen) meneekin niin syylarissa oleva neste on kumminkin kylmä, kun eihän moottorinlämmitin sitä lämmitä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Eipä se TT-Thermo laatikkoa suoraan lämmitä mutta jos raaskii pitää sitä pöhisemässä koko yön ja kone 50 asteinen niin johtumalla varmaan laatikkokin hiukan lämpenee.DBFI kirjoitti:Huttiainen kirjoitti:Tässä on foorumilaisella C-malli myytävänä, jossa kehutaan tt-thermon lämittävän myös vaihteistoöljyn tasaisesti:
Erityisesti kun laittaa lämppärin päälle heti ajosta tultua...
S211 320CDI -05
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Mutta ajatteleppa jo on esim -25 astetta ja kytket tuon tt-lämmitemen päälle, niin moottorin ja laatikon välissä on vauhtipyörä joka ei niin vaan lämpene. Joten tuo lämmön johto on aika huono.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
joe smith kirjoitti:Minulle tuli kauan sitten usasta-54 Cadillac ja siinä on hydramatic automaatin tyhjennys propussa puikkomainen lämmitin hehkutulpan näköinen mut isompi,myöskin koneessa molemmissa lohkoissa samanlaiset.Valmistaja general electric 110volt ovat tehdas asennusta, ikinä en ollut kuullutkaan tollasista,selvitin asiaa ja joku kokeellinen Alaska juttu tehtaalla v-54.Ne on paikallaan vieläkin mutta toimivuutta en ole kokeillut.
Ainakin traktoreihin näitä on saanut vielä 2000 luvulla. Ongelmana on vaan pieni teho öljytilavuuteen nähden. 90 litraa öljyä ei juuri lämpiä sillä 200 watilla mitä noista irtoaa.
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
On ne öljytkin 50-luvulla ollut vähän erilaista kuraa kuin nykyisin, eikä paremmasta tiedetty, niin eiköhän tuo ole ole silloin ollut jopa ihan asialliseksi luokiteltava aivopieru .
Muutoin ketjun aloittajan kysymykseen, että hyvä kun jaksaa kantaa huolta omaisuudestaan, mutta jos auto on mallia -00, eli ikää kohta 20v, niin eiköhän tuo hengissä edelleenkin pysy, jos on tähän astikin pysynyt, kun huolloista huolehtii asiallisesti ja käyttää nätisti. Se lämmityskäyttö varmaan on ihan oikeinkin asiaa, kunhan sitä ei sorru tekemään Hyvinkäällä .
Muutoin ketjun aloittajan kysymykseen, että hyvä kun jaksaa kantaa huolta omaisuudestaan, mutta jos auto on mallia -00, eli ikää kohta 20v, niin eiköhän tuo hengissä edelleenkin pysy, jos on tähän astikin pysynyt, kun huolloista huolehtii asiallisesti ja käyttää nätisti. Se lämmityskäyttö varmaan on ihan oikeinkin asiaa, kunhan sitä ei sorru tekemään Hyvinkäällä .
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Säteily lämmitin pohjaa vasten...useampi tunti lämmitystä tai jatkuva lämmitys sinne kun seisoo...silleen järkevin.
Toki ei sitä tartte pitkään tyhjäkäynnillä käyttää kun alkaa notkistua nopeasti...muutenkinhan turbiinista tulee yleensä käsiä polttavaa kuumaa kun pyörimis ero on suurimmaan j kuormitus kanssa...tai oikeastaan tulista.....voihan sitä jarrua vasten hieman kierrättää vaihdepäällä....tämä olisi kaikkein nopein keino mutta ei sitä kuulemma hyväksytä...työkoneissa tuli tolleen neuvojen kanssa tehtyä....mutta ei sitä tehty minuutti tolkulla.
Toki ei sitä tartte pitkään tyhjäkäynnillä käyttää kun alkaa notkistua nopeasti...muutenkinhan turbiinista tulee yleensä käsiä polttavaa kuumaa kun pyörimis ero on suurimmaan j kuormitus kanssa...tai oikeastaan tulista.....voihan sitä jarrua vasten hieman kierrättää vaihdepäällä....tämä olisi kaikkein nopein keino mutta ei sitä kuulemma hyväksytä...työkoneissa tuli tolleen neuvojen kanssa tehtyä....mutta ei sitä tehty minuutti tolkulla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Miksi vaihteistoöljyä muuten pitäisi lämmittää? Tuossa viisilovisessa eli 722.6:ssa on öljyn lämpötila-anturi, ja ohjauselektroniikka ottaa öljyn lämpötilan huomioon. Kylmänä vaihdot voivat olla aavistuksen jämäkämpiä, mutta ainakin omissa autoissa ero on ollut pieni. Mitään haittaa kylmästä vaihteistoöljystä ei ole, koska kuten todettiin, sen jähmepiste on alhainen.
Kuluneella viikolla starttasin ässän -23 asteen pakkasesta. Webasto oli pöhissyt 40 minuuttia, ja ennen starttia mittaristo näytti moottorille noin +50 asteen lämpötilaa. En huomannut vaihteiston toiminnassa mitään moitittavaa.
Kuluneella viikolla starttasin ässän -23 asteen pakkasesta. Webasto oli pöhissyt 40 minuuttia, ja ennen starttia mittaristo näytti moottorille noin +50 asteen lämpötilaa. En huomannut vaihteiston toiminnassa mitään moitittavaa.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1326
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Ideahan on käytössä uudemmassakin kalustossa, eli VAG käyttää hehkutulppia myös jäähdytysnesteen lisälämmitykseen.joe smith kirjoitti:Minulle tuli kauan sitten usasta-54 Cadillac ja siinä on hydramatic automaatin tyhjennys propussa puikkomainen lämmitin hehkutulpan näköinen mut isompi,myöskin koneessa molemmissa lohkoissa samanlaiset.Valmistaja general electric 110volt ovat tehdas asennusta, ikinä en ollut kuullutkaan tollasista,selvitin asiaa ja joku kokeellinen Alaska juttu tehtaalla v-54.Ne on paikallaan vieläkin mutta toimivuutta en ole kokeillut.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Minulla oli asennusta vaille (eli melkein valmis ) moottoriöljynlämmitin nelitahtiskootteriin.
Auton hehkutulppa öljytikun tilalle ja ennen käynnistystä muutamaksi minuutiksi virtaa siihen niin á vot. Kokeilin puolen litran öljytilavuuteen ja hyvin lämmitti.
Jäi asentamatta kun pakkasten tullen kuitenkin ajot väheni olemattomiin.
Auton hehkutulppa öljytikun tilalle ja ennen käynnistystä muutamaksi minuutiksi virtaa siihen niin á vot. Kokeilin puolen litran öljytilavuuteen ja hyvin lämmitti.
Jäi asentamatta kun pakkasten tullen kuitenkin ajot väheni olemattomiin.
No mikäs järki se tässä on ? Ei kai ole mikään itsetarkoitus että öljy on lämmintä, vaan kysyjällä ajatuksena se että mahdollisten vaurioiden välttämiseksi voisi sitä lämmittää ennen vaihteiston kuormittamista.atlas kirjoitti:voihan sitä jarrua vasten hieman kierrättää vaihdepäällä
wiimax.fi
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Onkohan siellä termostaattia? Mites ku tekee ns huuhteluöljynvaihdon niin kyllähän se pukkaa sieltä öljyä ulos, tosin kuumanahan öljyt aina vaihdetaan...karra kirjoitti:
Eikös siinä vaihteiston jäähdytyskierrossa ole termostaatti eli ei taida lämmetä moottorilämmöilläkään heti liikkeelle lähdettäessä (jos on alkuperäinen syylärin vaihteistoöljyn jäähdytin syylärin sisällä)?
Vaikka ja kun se öljy sinne syylarin kupeessa olevaan lauduttimeen (siis öljynjäähdyttimeen) meneekin niin syylarissa oleva neste on kumminkin kylmä, kun eihän moottorinlämmitin sitä lämmitä.[/quote]
Siis mistä tulee öljyä huuhteluvaihdossa? Öljyt kyllä "kiertää" vaikka termostaatti olisi kiinni. Se termostaattihan on siellä etupäässä ja ohjaa kuumana öljyt syyläriin jäähdytettäväksi ja kylmänä ohjaa suoraan takaisin vaihteistoon.
Totta kyllä että vaihteistoöljyjen lämmitykseen ei syyläristä apua saisi edes heti liikkeelle lähdettäessä.
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Ainakaan EPC:llä ei näy termostaattia.
(kuva: http://mb-teilekatalog.info/view_SubGro ... subgrp=125)
(kuva: http://mb-teilekatalog.info/view_SubGro ... subgrp=125)
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
EPC:llä kyllä näkyy termostaatti (510) mutta olet silti oikeassa. Minulla oli mielessä sellainen ulkoinen vaihteiston jäähdytin ja sen yhteydessä käytetään termostaattia. Usein tuo ulkoinen jäähdytin on kuitenkin sarjassa syylärin jäähdyttimen kanssa jolloin termostaatti ei sulje syylärin kautta kulkevaa lenkkiä.Tur_o kirjoitti:Ainakaan EPC:llä ei näy termostaattia.
Karrankin kommentti pitää silti paikkaansa.
Kaiken lisäksi jätin katsomatta miten tuo aloitusviestin auto on toteutettu, ulkoista vaihteiston lisäjäähdytintäkään ei monessa mallissa ole.
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Entäs tämmönen lämmitin laatikon pohjaan: http://www.nokianvenehuolto.com/arcticf ... p-991.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta enemmän: http://www.arctic-fox.com/products/elec ... ir-heaters" onclick="window.open(this.href);return false;
Itellä tuli laitettua bemarin M62 moottorin öljypohjaan (7,5litraa öljytilavuus) 250w artic fox ihan kokeeksi ku autossa ei ollut mitään lämmitintä.
Mitattua dataa ei ole kun tietokoneella ei öljynlämpöä löytyny.
Tuolta enemmän: http://www.arctic-fox.com/products/elec ... ir-heaters" onclick="window.open(this.href);return false;
Itellä tuli laitettua bemarin M62 moottorin öljypohjaan (7,5litraa öljytilavuus) 250w artic fox ihan kokeeksi ku autossa ei ollut mitään lämmitintä.
Mitattua dataa ei ole kun tietokoneella ei öljynlämpöä löytyny.
Näillä mennään:
W211 500E -03
Audi A6 3.0TDi Quattro -09
s124 300TDT -91 PPD
Exät:
Opel Manta B 1.6S -78
s203 320CDI -05 -Tuikutettu-
BMW E39 535iA -96
W124 300D -89 PPD (EX M104)
s123 300TD -81/84
W123 240D STT Turbo -85
s124 250TD -91
BMW 525i -91
W124 300E - 24 -89
Audi 100CS 2.2i -86
W211 500E -03
Audi A6 3.0TDi Quattro -09
s124 300TDT -91 PPD
Exät:
Opel Manta B 1.6S -78
s203 320CDI -05 -Tuikutettu-
BMW E39 535iA -96
W124 300D -89 PPD (EX M104)
s123 300TD -81/84
W123 240D STT Turbo -85
s124 250TD -91
BMW 525i -91
W124 300E - 24 -89
Audi 100CS 2.2i -86
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Tosta säteilylämmittimestä on omakohtaista kokemusta. Mulla on Bemarin öljypohjassa sellainen, en tiedä liekö 550W.
Tein testin jossa mittasin moottoriöljyn lämpötilan öljytikun reijästä ennen lämmityksen aloittamista, -17 astetta.
Kahden tunnin lämmityksen jälkeen öljyn lämpö oli noussut jo -11 asteeseen.
Että sen verran tehokas systeemi...hommasin Webaston.
Tein testin jossa mittasin moottoriöljyn lämpötilan öljytikun reijästä ennen lämmityksen aloittamista, -17 astetta.
Kahden tunnin lämmityksen jälkeen öljyn lämpö oli noussut jo -11 asteeseen.
Että sen verran tehokas systeemi...hommasin Webaston.
S211 320CDI -05
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
...
Öljyt, kone lämpenee kosanitoholla myös nuotio pohjien alla käy jos kaasua ei ole,
E: on vaan tarkkan että ei lämpen mikään liika
Öljyt, kone lämpenee kosanitoholla myös nuotio pohjien alla käy jos kaasua ei ole,
E: on vaan tarkkan että ei lämpen mikään liika
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Moottoriöljytilavuudelle 1,3-3,8 litraa tai hydrauliikkaöljytilavuudelle 3,8-37,9 litraa, tuo 125wJMT84 kirjoitti:Entäs tämmönen lämmitin laatikon pohjaan: http://www.nokianvenehuolto.com/arcticf ... p-991.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikken asiasta juuri mitään ymmärrä olen sitä mieltä että vajaan 40 litran öljysaavin kylkeen liimattuna tuo lätkä ei lämpöjä nosta ... "kulutus 0,1A"
wiimax.fi
Re: automaattilaatikon öljyn lämmitys?
Tänään oli tuo 250w lämmitin 3h päällä, -8 pakkasta ja nostin mittatikun ylös niin ihan käden lämpöseltä tuntu öljynen tikku.
Tuohan on 4,3-11,4 moottoriöljytilavuudelle.
Mutta ei tuommonen lämmitys lätkä paljon lämmittele kahdessa tunnissa jos on -30 pakkasta. Saa pitää aina töpselissä..
Tuohan on 4,3-11,4 moottoriöljytilavuudelle.
Mutta ei tuommonen lämmitys lätkä paljon lämmittele kahdessa tunnissa jos on -30 pakkasta. Saa pitää aina töpselissä..
Näillä mennään:
W211 500E -03
Audi A6 3.0TDi Quattro -09
s124 300TDT -91 PPD
Exät:
Opel Manta B 1.6S -78
s203 320CDI -05 -Tuikutettu-
BMW E39 535iA -96
W124 300D -89 PPD (EX M104)
s123 300TD -81/84
W123 240D STT Turbo -85
s124 250TD -91
BMW 525i -91
W124 300E - 24 -89
Audi 100CS 2.2i -86
W211 500E -03
Audi A6 3.0TDi Quattro -09
s124 300TDT -91 PPD
Exät:
Opel Manta B 1.6S -78
s203 320CDI -05 -Tuikutettu-
BMW E39 535iA -96
W124 300D -89 PPD (EX M104)
s123 300TD -81/84
W123 240D STT Turbo -85
s124 250TD -91
BMW 525i -91
W124 300E - 24 -89
Audi 100CS 2.2i -86