Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1.12.
- vastanlid
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 12.06.2012 11:47
- Paikkakunta: Pohjanmaa (Vaasa-Kokkola)
Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1.12.
Moi,
En tiedä onko täällä ollut jo aiheesta puhetta, mutta Trafi on julkaissut uuden ohjeen Diesel päästömittauksiin 1.12.2016 alkaen (punainen osuus):
http://www.trafi.fi/filebank/a/14805131 ... s_2016.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyväksymisen ja hylkäyksen raja-arvot
Savutusmittauksessa saatujen absorptio- eli k-kertoimien sallitut arvot
ovat seuraavat:
vapaasti hengittävillä dieselmoottoreilla: k ≤ 2,5 m-1
turboahtimella varustetuilla dieselmoottoreilla: k ≤ 3,0 m-1
mikäli moottori on EY-tyyppihyväksytty direktiivin
88/77/ETY+1999/96/EY (tai kyseisen direktiivin myöhempien
muutosten) mukaiseen EURO IV tai EURO V luokkaan; tai em.
direktiivin mukaiseksi erittäin ympäristöystävälliseksi ajoneuvoksi;
tai moottori on EY-tyyppihyväksytty direktiivin
70/220/ETY+98/69/EY (tai kyseisen direktiivin myöhempien
muutosten) mukaiseen EURO 4 luokkaan; tai moottori tai ajoneuvo
vastaa em. vaatimuksia: k ≤ 1,5 m-1
o tieto ajoneuvon päästöluokasta löytyy ATJ:stä. Jos tietoa ei
ole saatavilla, pidetään rajana EURO 4 (IV) –vaatimusten
voimaantuloa:
1.1.2006 – ensi kertaa käyttöönotettava M1-luokan
(enimmäismassa enintään 2500 kg) ja N1-luokan Ialaluokan
ajoneuvo
1.1.2007 – ensi kertaa käyttöönotettava M-luokan
(enimmäismassa yli 2500 kg) ja N1-luokan II- ja IIIalaluokan
ajoneuvo
1.10.2006 – ensi kertaa käyttöönotettava M2-, M3-,
N2- ja N3-luokan ajoneuvo
Huom. mikäli auton valmistaja on ilmoittanut yleisistä rajaarvoista
poikkeavan (suurempi tai pienempi) absorptio eli
k-kertoimen, käytetään arvostelussa tätä raja-arvoa.
Eli auton päästöt mitataan auton oman k-arvo rajan perusteella jos sellainen on ilmoitettu. Omassa W212 220CDi:ssa merkintä löytyy (0,40) oikean oven palkista ja siten ollen auton K-arvo raja katsastuksessa on 0,40 ei 1,50 kuten ennen. Toki kunnossa oleva auto menee tuostakin läpi, mutta ihmeen vähän asiasta ollut infoa missään. Tuli vaan esille katsastuksessa että tällainen käytäntö nyt.
En tiedä onko täällä ollut jo aiheesta puhetta, mutta Trafi on julkaissut uuden ohjeen Diesel päästömittauksiin 1.12.2016 alkaen (punainen osuus):
http://www.trafi.fi/filebank/a/14805131 ... s_2016.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyväksymisen ja hylkäyksen raja-arvot
Savutusmittauksessa saatujen absorptio- eli k-kertoimien sallitut arvot
ovat seuraavat:
vapaasti hengittävillä dieselmoottoreilla: k ≤ 2,5 m-1
turboahtimella varustetuilla dieselmoottoreilla: k ≤ 3,0 m-1
mikäli moottori on EY-tyyppihyväksytty direktiivin
88/77/ETY+1999/96/EY (tai kyseisen direktiivin myöhempien
muutosten) mukaiseen EURO IV tai EURO V luokkaan; tai em.
direktiivin mukaiseksi erittäin ympäristöystävälliseksi ajoneuvoksi;
tai moottori on EY-tyyppihyväksytty direktiivin
70/220/ETY+98/69/EY (tai kyseisen direktiivin myöhempien
muutosten) mukaiseen EURO 4 luokkaan; tai moottori tai ajoneuvo
vastaa em. vaatimuksia: k ≤ 1,5 m-1
o tieto ajoneuvon päästöluokasta löytyy ATJ:stä. Jos tietoa ei
ole saatavilla, pidetään rajana EURO 4 (IV) –vaatimusten
voimaantuloa:
1.1.2006 – ensi kertaa käyttöönotettava M1-luokan
(enimmäismassa enintään 2500 kg) ja N1-luokan Ialaluokan
ajoneuvo
1.1.2007 – ensi kertaa käyttöönotettava M-luokan
(enimmäismassa yli 2500 kg) ja N1-luokan II- ja IIIalaluokan
ajoneuvo
1.10.2006 – ensi kertaa käyttöönotettava M2-, M3-,
N2- ja N3-luokan ajoneuvo
Huom. mikäli auton valmistaja on ilmoittanut yleisistä rajaarvoista
poikkeavan (suurempi tai pienempi) absorptio eli
k-kertoimen, käytetään arvostelussa tätä raja-arvoa.
Eli auton päästöt mitataan auton oman k-arvo rajan perusteella jos sellainen on ilmoitettu. Omassa W212 220CDi:ssa merkintä löytyy (0,40) oikean oven palkista ja siten ollen auton K-arvo raja katsastuksessa on 0,40 ei 1,50 kuten ennen. Toki kunnossa oleva auto menee tuostakin läpi, mutta ihmeen vähän asiasta ollut infoa missään. Tuli vaan esille katsastuksessa että tällainen käytäntö nyt.
- J
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
"Eli auton päästöt mitataan auton oman k-arvo rajan perusteella jos sellainen on ilmoitettu. Omassa W212 220CDi:ssa merkintä löytyy (0,40) oikean oven palkista ja siten ollen auton K-arvo raja katsastuksessa on 0,40 ei 1,50 kuten ennen. Toki kunnossa oleva auto menee tuostakin läpi, mutta ihmeen vähän asiasta ollut infoa missään. Tuli vaan esille katsastuksessa että tällainen käytäntö nyt."
Onko tästä käytännöstä katsastuksessa lisää kokemuksia?
Minkälaisia k-arvoja olette katsastuksessa/mittauksissa saaneet W/S212 OM651 moottoreille?
Pw
Onko tästä käytännöstä katsastuksessa lisää kokemuksia?
Minkälaisia k-arvoja olette katsastuksessa/mittauksissa saaneet W/S212 OM651 moottoreille?
Pw
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Tässähän se alkuperäinen viesti olikin. Asiasta on keskustelua lisää täällä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=182069" onclick="window.open(this.href);return false;
.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=182069" onclick="window.open(this.href);return false;
.
2007 R 320cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Vaikuttaakos DPF pöntön sisälmysten tyhjentäminen tuohon mittaustuloksiin kuinka paljon, meinaan jos rajat laskenut käytännössa kaikissa 2010 luvun diesel autoissa niin voiko aiheuttaa sitä ettei mene enää läpi katsastuksesta?
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Kyllähän savutus lisääntyy, kun dpf suolistetaan. Mutta kuinka paljon, en osaa sanoa.
Euro 5 ja uudempien raja-arvojen kirityksen vielä ymmärtää, noissa kun on jo aina dpf vakiona. Se mikä menee yli ymmärryksen on vanhemmat autot. 2000 mallisistakin löytyy jo alta ykkosen arvoja kilvestä, kun tähän asti rajana on ollut 3.
Euro 5 ja uudempien raja-arvojen kirityksen vielä ymmärtää, noissa kun on jo aina dpf vakiona. Se mikä menee yli ymmärryksen on vanhemmat autot. 2000 mallisistakin löytyy jo alta ykkosen arvoja kilvestä, kun tähän asti rajana on ollut 3.
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
320 cdi v6 07 Ässä. Dpf paikallaan k-arvo 0.2. Dpf suolistettuna k-arvo 0.7 tyyppikilvessä k-arvo 0,5
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Dpf autot pitäis mennä lähelle nollaa, ellei jopa nollaan.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Autolla oli ajettu Dpf paikoillaan 180 th. Vaikkuttaisko jo että oli k-arvo 0.2
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Onko tietoa, mikä on nykyään k-arvo Peugeot 406 Hdi 2002 110 hv:n versiossa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Eli ainakaan kyseinen auto ei mene ilman DPF:ää läpi katsastuksesta jos oikein ymmärsin? Mitenkäs uudemmat, esim W212 200 cdi koneella, mahtaakohan mennä läpi jos DPF:ästä on kamat otettu ulos? Onko kellään kokemusta tuollaisen suhteen?Jukkahep kirjoitti:320 cdi v6 07 Ässä. Dpf paikallaan k-arvo 0.2. Dpf suolistettuna k-arvo 0.7 tyyppikilvessä k-arvo 0,5
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
-
- Mersumies
- Viestit: 2782
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Omassa on kyltissä merkattu 0,5, eli tuskin on toivoakaan suolistetulla DPF:llä. Mielenkiintoista olisi myös tietää mitä tapahtuu ja kuka vastaa jos on myynyt eteenpäin suolistetulla pöntöllä olevan auton, eikä sitä saakkaan enään katsastettua ja tutkittaessa huomataan, että pönttö tyhjäDiisseliKiisseli kirjoitti:Eli ainakaan kyseinen auto ei mene ilman DPF:ää läpi katsastuksesta jos oikein ymmärsin? Mitenkäs uudemmat, esim W212 200 cdi koneella, mahtaakohan mennä läpi jos DPF:ästä on kamat otettu ulos? Onko kellään kokemusta tuollaisen suhteen?Jukkahep kirjoitti:320 cdi v6 07 Ässä. Dpf paikallaan k-arvo 0.2. Dpf suolistettuna k-arvo 0.7 tyyppikilvessä k-arvo 0,5
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Niinpä, ei taida nämä DPF pöntön sisälmykset olla mitään kovin halpaa varaosaa... Muuten, näyttääkö W212 eemeli mittaristossa jotain kun DPF poltto aktivoituu?
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Katsasatus mieheltä kysyin niin tulossa,on obd pistokkeeseen oleva testeri ioka tunnistaisi ainakin dbf poistoon ohjelmoinnilla...itse lastutukseen se ei kaiketi vaikuta mutta mikä lie sitten todellinen savuraja silloin...
Mutta suoraan sanoen misä ollut dbf ja poistettu toiminnasta se ei,tule menemään läpi leimasta päästö mittauksellakaan....siihen arvoon ei päästä ilman toimivaa dbf laitetta.
Mutta suoraan sanoen misä ollut dbf ja poistettu toiminnasta se ei,tule menemään läpi leimasta päästö mittauksellakaan....siihen arvoon ei päästä ilman toimivaa dbf laitetta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Tässä tulee siss monelle avarretuilla putkistoilla ajaville ilmeisesti DBF uudelleenasennus homma ja kallimmaksi tulee jos ei ole tajunnut sisälmyksiä säilyttää... Mutta tämä oli hyvä tietää että nämä säännökset ovat tiukentuneet, tietää varoa mahdollisesti hiukkaspöntöttömiä myynnissä olevia autoja...
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Hieno homma että tämäkin keskustelu repesi kahteen ketjuun. Tuikku oli kuitenkin sitä mieltä tuolla toisessa kejussa, että pitäisi ilman pönttökin päästä alle 0.5.
Toinen juttu on että kun näiltä lähes 20 vuotta vanhoilta väyrysiltä vaaditaan:
Toinen juttu on että kun näiltä lähes 20 vuotta vanhoilta väyrysiltä vaaditaan:
- 220, 0.8
270, 0.9
320, 1.0
2007 R 320cdi
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Tänään etsin katsastuslaput ja viime katsastuksen savuarvo 0,4, ohjelmoitu ja dpf tyhjätty Että kunnolla hanaa ennen katsastusta ja uus ilmansuodatin niin ei pitäis olla ongelma. Niin ja siinä tarrassa merkitty arvoksi 0,5.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Katsoin viime vuoden katsastuslapun diesel CR-V:stä mistä on pönttö tyhjätty, egr poistettu ja voimaa maksimi määrä niin tulos oli 0,02 Ei tuolla määräyksellä ole mitään merkitystä dpf autoissa jos moottori on kunnossa ja ohjelma tehty oikein!!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Siinäpä se jos kone on muuten kunnossa...
yleensä sitä DPF:ä halutaan poistaa kun se jotain herjailee/on tukossa
mikä taas yleensä johtuu sittä että konessa on jotain mikä sen tukkii
yleensä sitä DPF:ä halutaan poistaa kun se jotain herjailee/on tukossa
mikä taas yleensä johtuu sittä että konessa on jotain mikä sen tukkii
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Silläkin voi olla pieni merkitys mittauksessa mitä ainetta tankissa on. Minulla ei ole ns nykydieseliä ikinä ollut ajossa mutta pienimmät arvot ovat tulleet Nesteen green tms. kalliimpia laatuja käytettäessä. Ei se mitään ihan humpuukia ole mitä ne kehittelee siellä kun puhtaammin palaa.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1327
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Löytyy pari muutakin kikkaa todeta, onko se DPF tyhjätty vai ei. Eiköhän asia odota enää vain sitä, että Trafilta tulee se klassinen paimenkirje, jossa asia nostetaan tarkastettavaksi kaikista joissa pitäisi ollaatlas kirjoitti:Katsasatus mieheltä kysyin niin tulossa,on obd pistokkeeseen oleva testeri ioka tunnistaisi ainakin dbf poistoon ohjelmoinnilla...itse lastutukseen se ei kaiketi vaikuta mutta mikä lie sitten todellinen savuraja silloin...
Sama huomio tuli etenkin kevyesti suutinvammaisilla enemmän ajetuilla dieseleillä.Kipsu kirjoitti:Silläkin voi olla pieni merkitys mittauksessa mitä ainetta tankissa on. Minulla ei ole ns nykydieseliä ikinä ollut ajossa mutta pienimmät arvot ovat tulleet Nesteen green tms. kalliimpia laatuja käytettäessä. Ei se mitään ihan humpuukia ole mitä ne kehittelee siellä kun puhtaammin palaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Mersumies
- Viestit: 2782
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
ei näytäDiisseliKiisseli kirjoitti:Niinpä, ei taida nämä DPF pöntön sisälmykset olla mitään kovin halpaa varaosaa... Muuten, näyttääkö W212 eemeli mittaristossa jotain kun DPF poltto aktivoituu?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Mitähän tääkin tarkoittaa kun tollainen löyty netin syövereistä: http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... t_docx.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Muutamin sovelettuja poikeuksia vuonna 2014 kunnes joku jotain mutta ilmoittaa esim trafi nytkleinbus79 kirjoitti:Mitähän tääkin tarkoittaa kun tollainen löyty netin syövereistä: http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... t_docx.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
jos samn lapun saa nyt päivätynän niin hyvä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Voiko olla että minun vanhus 220D ei mene nyt läpi, kun ovessa on tarra jossa luku 0.8. Viime katsastuksessa k-arvo ollut 1.6
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Mulla kans 220D -97:ssa on tossa tarrassa 0,8 ja hyvin meni läpi leimasta 1,12 savuilla muutama päivä sitten. Jotain hämärää hommassa kylla on. Vai onko toi edes savuarvo tossa ovipilarissa olevassa tarrassa?
Edit: Ei taida tää moottori olla hyväksytty ap.viestin mainitseman direktiivin mukaan. Saattaa olla euro3 tai jotain.
Edit: Ei taida tää moottori olla hyväksytty ap.viestin mainitseman direktiivin mukaan. Saattaa olla euro3 tai jotain.
Viimeksi muokannut toozi, Ti 17.01.2017 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Koskiko tuo uusi määräys 2006 ja uudempia autoja...
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Missään ei ainakaan ole mainittu mitään vuosimallleja tai euro rajoja jota ei koskisi. Tai on tuolla yhdessä lapussa mainittu ennen 1980.
Tässä ketjussa ei tätä linkkiä vielä tainnut olla:
https://tekniikanmaailma.fi/autot/trafi ... ylkayksia/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä ketjussa ei tätä linkkiä vielä tainnut olla:
https://tekniikanmaailma.fi/autot/trafi ... ylkayksia/" onclick="window.open(this.href);return false;
2007 R 320cdi
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
No nyt kun katsoin ton alkuperäisen Trafin pdf:n, niin kyllähän sen voi tulkita niin ettei vuosimallilla tai euro-normilla ole merkitystä. Jos tyyppikilvestä löytyyy arvo, niin sillä mennään. No on toi oma joskus tyyppikilven mukaiseenkin savuarvoon katsastuksessa menny. Täytyy vaan polkea noet huolella putkistosta ja vaihtaa ilmanputsari jos niillä menis
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
omaani s211 270cdi kattelin niin löysin tarrasta luvun 1,6 voiko olla se se savuarvo?
Toisessa autossa w212 200bluetec näytti olevan lukema 0,51
Tänään kävin paikallisessa pakokaasu firmassa ja siellä puhuivat että 2007 eteen päin dieseleissä pitää toimia moottorivalo ja ei saa palaa vaikka olisi hyväksyttävän arvon antanut polkasussa.
Toisessa autossa w212 200bluetec näytti olevan lukema 0,51
Tänään kävin paikallisessa pakokaasu firmassa ja siellä puhuivat että 2007 eteen päin dieseleissä pitää toimia moottorivalo ja ei saa palaa vaikka olisi hyväksyttävän arvon antanut polkasussa.
Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
Re: Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöjen tarkastus 1
Ei kai kukaan ole niin pöljä että ajelee alle 10 vuotta vanhalla dieselillä moottorin vikavalo palaen, tai jopa poistaa sen toiminnasta
wiimax.fi