Edullisia kilometrejä
Edullisia kilometrejä
Kun lukee näitä palstoja, saa käsityksen, että ehjää Mersua ei olekaan.
Kerron tässä tarinani autosta, jonka hain vajaa vuosi sitten Saksasta.
Auto W211 2004 90kW 200 CDI. Maksoin siitä 7500e ja veroja n.1600e + katsastukset ja
noutokulut päälle. Autossa oli mittarissa 142 000km ja auto oli Erste Hand (1-omistaja) ja siinä on
täydellinen huoltokirja. Olen ajanut sillä kesän ja talven mittaan n. 14000 km eikä autossa ole ilmennyt
ei sitten pienintäkään vikaa. Ei edes viallista nappulaa tai ylimääräisiä ääniä. Kaikki toimii ja kulutus pyörii
jossain 6,5l/100. Auton käyttökustannuksista suuri osa muodostuu auton pääoma eli hankintakustannuksista
ja jos olisin hankkinut esim. jonkin verran nuoremman, josta kulut olisivat olleet helposti 3-4 kertaiset
tähän nähden olisi auto menettänyt tänä aikana jälleenmyyntiarvostaan jos melkoisen osan.
Kaikki Mersut (yhtä lukuunottamatta), joita olen hankkinut ovat olleet vähintään 10 vuotta vanhoja W124:t vielä vanhempiakin
ja voin sanoa W124:n osalta, että sen halvempia kilometrejä ei saa millään muulla henkilöautolla.
Kerron tässä tarinani autosta, jonka hain vajaa vuosi sitten Saksasta.
Auto W211 2004 90kW 200 CDI. Maksoin siitä 7500e ja veroja n.1600e + katsastukset ja
noutokulut päälle. Autossa oli mittarissa 142 000km ja auto oli Erste Hand (1-omistaja) ja siinä on
täydellinen huoltokirja. Olen ajanut sillä kesän ja talven mittaan n. 14000 km eikä autossa ole ilmennyt
ei sitten pienintäkään vikaa. Ei edes viallista nappulaa tai ylimääräisiä ääniä. Kaikki toimii ja kulutus pyörii
jossain 6,5l/100. Auton käyttökustannuksista suuri osa muodostuu auton pääoma eli hankintakustannuksista
ja jos olisin hankkinut esim. jonkin verran nuoremman, josta kulut olisivat olleet helposti 3-4 kertaiset
tähän nähden olisi auto menettänyt tänä aikana jälleenmyyntiarvostaan jos melkoisen osan.
Kaikki Mersut (yhtä lukuunottamatta), joita olen hankkinut ovat olleet vähintään 10 vuotta vanhoja W124:t vielä vanhempiakin
ja voin sanoa W124:n osalta, että sen halvempia kilometrejä ei saa millään muulla henkilöautolla.
Viimeksi muokannut kaarik, Pe 17.02.2017 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Edullisia kilometrejä
Noh.. Ostin 1990 Toyota Carina II:n 370 eurolla. Ostin siihen yhden tuulilasinpyyhkijän (en raaskinut molemmille puolille), jäähdytinsementtipaketin, öljynsuodattimen ja öljyt ja ajoin 10000 km. Myin sen 150 eurolla mannelle, kun leima oli lopussa. Öljynvaihto oli turhaa, mutta aika halpaa ajoa sitä saa muillakin merkeillä. Hyvät talvirenkaat aluvanteilla jäi vielä itselle.
Halvimmat ajot olen kyllä saanut muutamalla w204:llä, kun niistä on saanut myydessä enemmän kuin ostaessa.
Halvimmat ajot olen kyllä saanut muutamalla w204:llä, kun niistä on saanut myydessä enemmän kuin ostaessa.
Re: Edullisia kilometrejä
Nykyinen 203 ollut edullinen ajaa. Pakollisia tekniikkaan liittyviä korjauksia 50tkm matkalla ei ole ollut kuin ahdin, jarruja kierros ja etuiskarit. Tuuninkiin ja muuhun laittoon onkin mennyt sitte paaaaljon enempi. Korjauskustannukset n.1000e
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Edullisia kilometrejä
Jäi mainitsematta, että jonkilainen taso pitää sentään säilyttääNoh.. Ostin 1990 Toyota Carina II:n 370 eurolla. Ostin siihen yhden tuulilasinpyyhkijän (en raaskinut molemmille puolille), jäähdytinsementtipaketin, öljynsuodattimen ja öljyt ja ajoin 10000 km. Myin sen 150 eurolla mannelle, kun leima oli lopussa. Öljynvaihto oli turhaa, mutta aika halpaa ajoa sitä saa muillakin merkeillä. Hyvät talvirenkaat aluvanteilla jäi vielä itselle.
Re: Edullisia kilometrejä
W124;ssa, jonka hankin uutena 90-luvun alussa
- pakoputki kesti 12 vuotta
- iskareita ei vaihdettu kertaakaan ajamani 330 000 km:n aikana
- edes polttimoita (H4) ei mennyt vaan vaihdoin ne vapaaehtoisesti 15 vuoden jälkeen (kertonee jotakin jännitteen stabilisuudesta)
- moottoriin ei tehty mitään
- keskuslukituksen kanssa ei millään säällä mitään ongelma
- ABS:n kanssa ei koskaan ongelmia
Asoita, joita piti uusia:
- etujouset
- takajarrurumpu/levy (halpa varaosa)
- niveliä etupäähän, mutta taakse ei koskaan
- suurin ongelma ruoste, johon ruostesuojaus olisi varmasti auttanut
- pakoputki kesti 12 vuotta
- iskareita ei vaihdettu kertaakaan ajamani 330 000 km:n aikana
- edes polttimoita (H4) ei mennyt vaan vaihdoin ne vapaaehtoisesti 15 vuoden jälkeen (kertonee jotakin jännitteen stabilisuudesta)
- moottoriin ei tehty mitään
- keskuslukituksen kanssa ei millään säällä mitään ongelma
- ABS:n kanssa ei koskaan ongelmia
Asoita, joita piti uusia:
- etujouset
- takajarrurumpu/levy (halpa varaosa)
- niveliä etupäähän, mutta taakse ei koskaan
- suurin ongelma ruoste, johon ruostesuojaus olisi varmasti auttanut
Viimeksi muokannut kaarik, Pe 17.02.2017 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Edullisia kilometrejä
kaarik kirjoitti: Kaikki Mersut, joita olen hankkinut ovat olleet vähintään 10 vuotta vanhoja W124:t vielä vanhempiakin
kaarik kirjoitti:W124;ssa, jonka hankin uutena 90-luvun alussa
Re: Edullisia kilometrejä
Korjasin sen juuri, koska kyseessä oli verovapaa tuontiauto, enkä sitä laskenutKaikki Mersut, joita olen hankkinut ovat olleet vähintään 10 vuotta vanhoja W124:t vielä vanhempiakin
Kaikki Mersut (yhtä lukuunottamatta), joita olen hankkinut ovat olleet vähintään 10 vuotta vanhoja W124:t vielä vanhempiakin
Re: Edullisia kilometrejä
Tuli ajeltua kans s203sella 75tkm. Kirjanpitoa ei tullu pidettyä, mutta perstuntumalta oli melko edullinen auto huoltokuluiltaan. Pyöränlaakeri, alatukivarsi, narinahela, öljynvaihdot yms...
Toisaalta, pelkkä hankintahinta oli saman verran mitä nykyisen w124 200deen hankintahinta ja polttoainekulut on ollut 65tkm matkalla. Huoltoihin on taas vastaavasti lankkuun tullut panostettua enemmän. Tästä on tullut jonkunlaista kulukirjanpitoa pidettyä ja laskeskelin, että noin 20snt/km on ajelu maksanut. Sisältää hankintahinnan, polttoaineet, huollot ja korjaukset, verot sekä vakuutukset. Ehkä ihan kaikkia pyyhkimensulkia tai polttimoita en ole muistanut merkata ylös, mutta ei tuo laskelma paljoa heitä.
Mondeolla ajelin taannoin noin 120tkm ja sen hankintahinta oli 800€. Mitään ylimääräistä en tehnyt, joskin kaikki huollot ja pakolliset korjaukset tuli hoidettua asianmukaisesti. Mitään todisteita en tietenkään laittanut ylös... Tämä oli vain kulkine jolla siirryttiin paikasta toiseen. Sen se kyllä hoitikin hyvin.
Aika näyttää, kuinka kallis tai halpa nykyinen w124 250dt tulee olemaan. Ajatus ei ole kyllä nihistää ja ajella mahdollisimman halvalla. Alati kasvava kiinnostus mersuilua kohtaan saattaa joskus käydä kukkarolle...
Toisaalta, pelkkä hankintahinta oli saman verran mitä nykyisen w124 200deen hankintahinta ja polttoainekulut on ollut 65tkm matkalla. Huoltoihin on taas vastaavasti lankkuun tullut panostettua enemmän. Tästä on tullut jonkunlaista kulukirjanpitoa pidettyä ja laskeskelin, että noin 20snt/km on ajelu maksanut. Sisältää hankintahinnan, polttoaineet, huollot ja korjaukset, verot sekä vakuutukset. Ehkä ihan kaikkia pyyhkimensulkia tai polttimoita en ole muistanut merkata ylös, mutta ei tuo laskelma paljoa heitä.
Mondeolla ajelin taannoin noin 120tkm ja sen hankintahinta oli 800€. Mitään ylimääräistä en tehnyt, joskin kaikki huollot ja pakolliset korjaukset tuli hoidettua asianmukaisesti. Mitään todisteita en tietenkään laittanut ylös... Tämä oli vain kulkine jolla siirryttiin paikasta toiseen. Sen se kyllä hoitikin hyvin.
Aika näyttää, kuinka kallis tai halpa nykyinen w124 250dt tulee olemaan. Ajatus ei ole kyllä nihistää ja ajella mahdollisimman halvalla. Alati kasvava kiinnostus mersuilua kohtaan saattaa joskus käydä kukkarolle...
Re: Edullisia kilometrejä
W201 vm. -91, 190 2.0d vakuutukset vuodessa liikenne ja kasko yht. 174,39€/v (liik. -83% ja kasko -70%) ei mitään vikaa, moniurahihnan vaihdoin kaiken varalta.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: Edullisia kilometrejä
Väyrynen oli kyllä heikoin, mutta ei sekään tekniikaltaan vaan ruosteherkkyydeltään.
Viimeksi muokannut kaarik, La 18.02.2017 09:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Edullisia kilometrejä
Kyllähän mersu kestävä auto on. Se on vaan kallis, joten aika usein sitä 400 tuhatta ajettua verrataan johonkin huomattavasti vähemmän ajettuun
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Edullisia kilometrejä
kaarik kirjoitti:Kun lukee näitä palstoja, saa käsityksen, että ehjää Mersua ei olekaan.
Niin, tämä on mersufoorumi jossa aika paljon kysellään juuri ongelmista . Oishan se erikoista jos jokainen mersulla ajava kirjottas että taas meni päivä eikä mitää vikaa...tn62634 kirjoitti:Noh.. Ostin 1990 Toyota Carina II:n 370 eurolla. Ostin siihen yhden tuulilasinpyyhkijän (en raaskinut molemmille puolille), jäähdytinsementtipaketin, öljynsuodattimen ja öljyt ja ajoin 10000 km. Myin sen 150 eurolla mannelle, kun leima oli lopussa. Öljynvaihto oli turhaa, mutta aika halpaa ajoa sitä saa muillakin merkeillä. Hyvät talvirenkaat aluvanteilla jäi vielä itselle.
No joo, molemmat viestit huokuu sitä että halpaa ajoa sitä saa muillakin merkeillä
Mutta kuten todettiin joku taso sentään pitää säilyttää; ei nyt sentään riisikipolla ajella... tai ainakaan kehuta sitä (täällä), kamoon
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Edullisia kilometrejä
Joo mersuilla saa vielä seuraavakki omistajat ajaa halapaa ajoa sun perästä, eikä heti tartte laittaa remonttiihin tonneja. Näitten jotka riisikipoolla halapaa ajoa ajavat (jotka siis itte tunnen) saa ajaa autonsa suaraan paaliin, on meinaan siinä kunnos ettei niitä kukaa enää huali .karra kirjoitti:kaarik kirjoitti:Kun lukee näitä palstoja, saa käsityksen, että ehjää Mersua ei olekaan.Niin, tämä on mersufoorumi jossa aika paljon kysellään juuri ongelmista . Oishan se erikoista jos jokainen mersulla ajava kirjottas että taas meni päivä eikä mitää vikaa...tn62634 kirjoitti:Noh.. Ostin 1990 Toyota Carina II:n 370 eurolla. Ostin siihen yhden tuulilasinpyyhkijän (en raaskinut molemmille puolille), jäähdytinsementtipaketin, öljynsuodattimen ja öljyt ja ajoin 10000 km. Myin sen 150 eurolla mannelle, kun leima oli lopussa. Öljynvaihto oli turhaa, mutta aika halpaa ajoa sitä saa muillakin merkeillä. Hyvät talvirenkaat aluvanteilla jäi vielä itselle.
No joo, molemmat viestit huokuu sitä että halpaa ajoa sitä saa muillakin merkeillä
Mutta kuten todettiin joku taso sentään pitää säilyttää; ei nyt sentään riisikipolla ajella... tai ainakaan kehuta sitä (täällä), kamoon
W124 300 E -87 Aut.