S211 320CDI -03 "black on black"
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
S211 320CDI -03 "black on black"
Morjesta vaan! Perinteeksi kun on jo topicin kirjoittelu muodostunut aiheesta kuin aiheesta, niin päätin tänne sitten topicin perustaa. Ite aina tykänny näitä lueskella niin jos jotain asiallista sisältöä saisi aikaan. Ensimmäisen mersu itselleni, sillä aikaisemmin olen touhunnut lähinnä vagilaisten kanssa. Kiikariin kyseinen malli päätyi lähinnä siitä syystä, että lähipiirissä pari tuollaista 320cdi eemeliä pyörii. Kaveri laittoi sitten 530d ja toinen heti perään 400cdi ässän niin eipä siinä paljon vaihtoehtoja jääny
Elikkä tarkalleen ottaen S211 320cdi Avari ja vuosimallia -03. Vin koodin perusteella elokuussa 2003 rullannu tehtaalta. Suomeen tuotu 2008 n. 135000 ajettuna ja Saksassa ollut entisen omistajan sukulaisella. Ts. olen nyt kolmas omistaja. Ollut pääasiassa matka-ajossa ja sisältä sen huomaakin sillä on kuin uutena eikä juuri minkäänlaista kulumaa. Näyttää siltä, että takapenkeillä ei ole paljon istuttu. Kilsatkin tuli ohimennen tarkistettua, kun kysästiin tullista paperit asian varmistamiseksi.
Tällä hetkellä mittarissa 317tkm. SBC just vaihettu uuteen.
Tarkoitushan oli tästä pikku hiljaa jalostaa ittiä miellyttävä kokonaisuus ja pysyä kuitenkin käyttis linjalla, joten hillityissä muutoksissa/parannuksissa pysytään.
053 AEJ 02/2; 03/0
07N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
185U MELANITE BLACK - METALLIC
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
248L KASSEL BRANCH
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
382 PORTABLE CTEL
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
573 CHILD SEAT MOUNTING, ISOFIX IN REAR
580 AIR CONDITIONING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
803 AEJ 02/1/X
803 *1 211____ 20000201 AEJ 02/1/X
803 *2 648.9__ 20021007 YOM 22/1
803 *3 722.6__ 20010316 YOM 22/1
830A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
831A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
942 LOAD COMPARTMENT PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M32 CAPACITY 3,2 LITER
M648 R6-DIESEL ENGINE OM648
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
U16 STOWAGE TANK BEHIND REAR SEAT BACKREST
Kaupoille tuli lähdettyä tosiaan -16 elokuussa ja ihan kuvatunlainen ei auto kuitenkaan ollut ottaen huomioon myyjän hehkutuksen. Pikku ruosteen alkuja oli siellä täällä ja maalipinnassa pistemäisiä jälkiä niinku ois maalisateessa ollut. Ruosteet nyt otettu kiinni ja pinta hoidettu myllyllä kuntoon. Noh autollahan ei käytännössä ehditty ajamaan yhtään, kunnes vikailmoitusta pukkasi mittaristoon ja hetken googlailun tuloksena olin melko varma, että SBC siellä itsestään muistuttelee. Mersuille vannoutuneen kaverin kanssa siinä oltiin jo tovi suunniteltu jos * hankittaisiin puoliksi ja näin tehtiin. Viikko meni kun läppäri tuli ja pääsin asian varmistamaan. Tuomio sieltä tuli, "Hydrauliikkayksikkö SBC, huoltokynnys saavutettu". Myyjään yhteys ja pienen tappelun jälkeen kulut puoliksi ja muuan mersuihin perehtynyt korjaamo vaihtoi pränikän yksikön
Tuosta selvittiin ja pääsikin kiinasta hankkimani ledi polttimot testiin ja päivitin sisävalot niillä. Nuoreni ilme tuolla hommalla kummasti. Samoihin aikoihin tilailin myös parkkeihin ja kilvenvaloiksi ledit, sekä pikku umpioihin CNlight 45W xenon polttimot kera e39 adaptereiden. Huhu kertoo, että tuolla setillä päästään kohtuulliseen valo tehoon Ballasteja en ole vielä tilannut, kun suunnitelmissa oli vasta tulevaksi talveksi laittaa.
Keskikonsolia tutkiessa löytyi vielä kunnon nokialainenki Ilme ois ollu varmasti näkemisen arvonen ku nostin tuon sieltä ja näytössä lukee vaan " Aseta SIM"
Tuossa välissä tuli sitten todettua, että sysiruma kilventausta pitää hävittää. Kilven kiinnitykseen eteen sekä taakse hyväksi todettu 3M dual lock.
Siinäpä auto vielä avareilla pesun jälkeen. Tuli tuolloin otettua kilvet taustoineen pois ja pestyä ihan viimesen päälle.
Siinäpä alkoikin sitten olemaan syksy melkoisen pitkällä ja vanne kuume oli jo pidempään ollut päällä. Sopivia vaan ei tahtonut millään löytyä ja kaiken maailman replicat alko oleen ns. "liian nähtyjä", ei napannut. Hakusessa oli muutenkin 19" kohtuu leveydellä. Viimeinkin sitten löytyi ihan mahottoman asialliset pienesti projekti kunnossa olevat Workin Rezaxet. 3- osaiset ja kokoa moisilla 9,5"x19 ja 10,5"x19".
Nuita auton alkup avantgarde vanteita yritin myydä ennen joulua ihan puoli ilmaiseksikkin. Päädyin kuitenkin lopulta siihen tulokseen, että fiksaan nuo kesään mennessä ja kokeillaan sitten uudestaan.
Siinäpä auto sitten uusilla kesävalsseilla. Täytyy sanoa, että ei voisi kokonsa puolesta paremmin sopia tähän koppaan. Päänvaivaa tuottaa tosin lähinnä renkaiden kantavuudet ym. Valikoin sitten eteen kumiksi 235/30 ja taakse tulee jossain välissä 245/35. Tällä koolla piisaa takarenkaillakin kantavuus. Venyä tulee jonkun verran, mutta nuo 265 rupiaa oleen jo kuumottavan lähellä kaarta tuolla ET:llä enkä viittis ruveta mankeloimaan mitään.
Juuri ennen näitä kuvia tuli kaverin kans poistettua tuo takalasin naarmutinki (tai siis sen moottori + akseli) ja isäukko teki tuohon just passelin peitelevyn Huomaa kyllä, että ei oo paljo takalasin vinkkari pyörinyt tuolla kun sen oli jo edeltävä omistaja rääpinyt pois.
Ja kuten kuvasta näkyy niin jää nyky kuosissa keula liian ylös Arvuuttelin aika pitkään, että mitä hankin tuohon lääkkeeksi, mutta päätös oli selvä kun lähelle tuli myyntiin edukkaasti perinteinen H&R -30mm satsi.
Ja parina iltana käytiin muutaman kaverin kans työstämässä keulaa. Eihän se ihan sovinnolla meinannut aluksi onnistua kun työkalut hajoili. Mietinkin miksi se jotenkin alkujaankin keuli tuo auto. Sokkahan oli ylimmässä lovessaan Kuvassa siis oon jo siirtänyt sen alimpaan.
Ja siinähän se ois sitten homma paketissa. Omaan mieleen tuli hyvä madallus kun käyttis linjalla tässä ollaan kuitenkin. Täytyy perää ehkä vähän staarilla vielä hieroa.
Vasemman kuvan tiimoilta muistinkin, että olen unohtanut valopäivitykset täysin. Kontista kaivelemaan kiinasta tilatut polttimot ja testaamaan tuliko sävy lähellekkään alkup. xenoneita. Hiukka sinisemmät ovat.
Eilen päätin sitten laittaa tilaukseen kompuran huoltosatsin. Onhan tuo tosin toiminut, mutta tähän ikään mennessä on kerinnyt kyllä syödä vaikka mitä. Suunnilleen viikon päästä siis pitäis tulla uudet tiivisteet, männänrengas ja silica geelit. On kyllä vähän muutakin keväthuoltoa mielessä, mutta pitää katsoa tässä mille kannattaa ruveta Luultavasti ainakin kompuran merkeissä palailen seuraavan kerran asiaan!
Elikkä tarkalleen ottaen S211 320cdi Avari ja vuosimallia -03. Vin koodin perusteella elokuussa 2003 rullannu tehtaalta. Suomeen tuotu 2008 n. 135000 ajettuna ja Saksassa ollut entisen omistajan sukulaisella. Ts. olen nyt kolmas omistaja. Ollut pääasiassa matka-ajossa ja sisältä sen huomaakin sillä on kuin uutena eikä juuri minkäänlaista kulumaa. Näyttää siltä, että takapenkeillä ei ole paljon istuttu. Kilsatkin tuli ohimennen tarkistettua, kun kysästiin tullista paperit asian varmistamiseksi.
Tällä hetkellä mittarissa 317tkm. SBC just vaihettu uuteen.
Tarkoitushan oli tästä pikku hiljaa jalostaa ittiä miellyttävä kokonaisuus ja pysyä kuitenkin käyttis linjalla, joten hillityissä muutoksissa/parannuksissa pysytään.
053 AEJ 02/2; 03/0
07N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
185U MELANITE BLACK - METALLIC
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
248L KASSEL BRANCH
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
382 PORTABLE CTEL
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
573 CHILD SEAT MOUNTING, ISOFIX IN REAR
580 AIR CONDITIONING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
803 AEJ 02/1/X
803 *1 211____ 20000201 AEJ 02/1/X
803 *2 648.9__ 20021007 YOM 22/1
803 *3 722.6__ 20010316 YOM 22/1
830A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
831A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
942 LOAD COMPARTMENT PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M32 CAPACITY 3,2 LITER
M648 R6-DIESEL ENGINE OM648
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
U16 STOWAGE TANK BEHIND REAR SEAT BACKREST
Kaupoille tuli lähdettyä tosiaan -16 elokuussa ja ihan kuvatunlainen ei auto kuitenkaan ollut ottaen huomioon myyjän hehkutuksen. Pikku ruosteen alkuja oli siellä täällä ja maalipinnassa pistemäisiä jälkiä niinku ois maalisateessa ollut. Ruosteet nyt otettu kiinni ja pinta hoidettu myllyllä kuntoon. Noh autollahan ei käytännössä ehditty ajamaan yhtään, kunnes vikailmoitusta pukkasi mittaristoon ja hetken googlailun tuloksena olin melko varma, että SBC siellä itsestään muistuttelee. Mersuille vannoutuneen kaverin kanssa siinä oltiin jo tovi suunniteltu jos * hankittaisiin puoliksi ja näin tehtiin. Viikko meni kun läppäri tuli ja pääsin asian varmistamaan. Tuomio sieltä tuli, "Hydrauliikkayksikkö SBC, huoltokynnys saavutettu". Myyjään yhteys ja pienen tappelun jälkeen kulut puoliksi ja muuan mersuihin perehtynyt korjaamo vaihtoi pränikän yksikön
Tuosta selvittiin ja pääsikin kiinasta hankkimani ledi polttimot testiin ja päivitin sisävalot niillä. Nuoreni ilme tuolla hommalla kummasti. Samoihin aikoihin tilailin myös parkkeihin ja kilvenvaloiksi ledit, sekä pikku umpioihin CNlight 45W xenon polttimot kera e39 adaptereiden. Huhu kertoo, että tuolla setillä päästään kohtuulliseen valo tehoon Ballasteja en ole vielä tilannut, kun suunnitelmissa oli vasta tulevaksi talveksi laittaa.
Keskikonsolia tutkiessa löytyi vielä kunnon nokialainenki Ilme ois ollu varmasti näkemisen arvonen ku nostin tuon sieltä ja näytössä lukee vaan " Aseta SIM"
Tuossa välissä tuli sitten todettua, että sysiruma kilventausta pitää hävittää. Kilven kiinnitykseen eteen sekä taakse hyväksi todettu 3M dual lock.
Siinäpä auto vielä avareilla pesun jälkeen. Tuli tuolloin otettua kilvet taustoineen pois ja pestyä ihan viimesen päälle.
Siinäpä alkoikin sitten olemaan syksy melkoisen pitkällä ja vanne kuume oli jo pidempään ollut päällä. Sopivia vaan ei tahtonut millään löytyä ja kaiken maailman replicat alko oleen ns. "liian nähtyjä", ei napannut. Hakusessa oli muutenkin 19" kohtuu leveydellä. Viimeinkin sitten löytyi ihan mahottoman asialliset pienesti projekti kunnossa olevat Workin Rezaxet. 3- osaiset ja kokoa moisilla 9,5"x19 ja 10,5"x19".
Nuita auton alkup avantgarde vanteita yritin myydä ennen joulua ihan puoli ilmaiseksikkin. Päädyin kuitenkin lopulta siihen tulokseen, että fiksaan nuo kesään mennessä ja kokeillaan sitten uudestaan.
Siinäpä auto sitten uusilla kesävalsseilla. Täytyy sanoa, että ei voisi kokonsa puolesta paremmin sopia tähän koppaan. Päänvaivaa tuottaa tosin lähinnä renkaiden kantavuudet ym. Valikoin sitten eteen kumiksi 235/30 ja taakse tulee jossain välissä 245/35. Tällä koolla piisaa takarenkaillakin kantavuus. Venyä tulee jonkun verran, mutta nuo 265 rupiaa oleen jo kuumottavan lähellä kaarta tuolla ET:llä enkä viittis ruveta mankeloimaan mitään.
Juuri ennen näitä kuvia tuli kaverin kans poistettua tuo takalasin naarmutinki (tai siis sen moottori + akseli) ja isäukko teki tuohon just passelin peitelevyn Huomaa kyllä, että ei oo paljo takalasin vinkkari pyörinyt tuolla kun sen oli jo edeltävä omistaja rääpinyt pois.
Ja kuten kuvasta näkyy niin jää nyky kuosissa keula liian ylös Arvuuttelin aika pitkään, että mitä hankin tuohon lääkkeeksi, mutta päätös oli selvä kun lähelle tuli myyntiin edukkaasti perinteinen H&R -30mm satsi.
Ja parina iltana käytiin muutaman kaverin kans työstämässä keulaa. Eihän se ihan sovinnolla meinannut aluksi onnistua kun työkalut hajoili. Mietinkin miksi se jotenkin alkujaankin keuli tuo auto. Sokkahan oli ylimmässä lovessaan Kuvassa siis oon jo siirtänyt sen alimpaan.
Ja siinähän se ois sitten homma paketissa. Omaan mieleen tuli hyvä madallus kun käyttis linjalla tässä ollaan kuitenkin. Täytyy perää ehkä vähän staarilla vielä hieroa.
Vasemman kuvan tiimoilta muistinkin, että olen unohtanut valopäivitykset täysin. Kontista kaivelemaan kiinasta tilatut polttimot ja testaamaan tuliko sävy lähellekkään alkup. xenoneita. Hiukka sinisemmät ovat.
Eilen päätin sitten laittaa tilaukseen kompuran huoltosatsin. Onhan tuo tosin toiminut, mutta tähän ikään mennessä on kerinnyt kyllä syödä vaikka mitä. Suunnilleen viikon päästä siis pitäis tulla uudet tiivisteet, männänrengas ja silica geelit. On kyllä vähän muutakin keväthuoltoa mielessä, mutta pitää katsoa tässä mille kannattaa ruveta Luultavasti ainakin kompuran merkeissä palailen seuraavan kerran asiaan!
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
onko noissa vanteissa 5x114,3 jako ? aina vähän ihmetellyt miten onnistuu 14mm pultilla ne laittaa 5x112 jakoon , eikös epäkeskosta lopu "matka" eli ne on vähän niiku väkisten kiinni silloin ?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Tässä setissä 5x112 ja ihan normi pulteilla pyörii alla. JDM vehkeissä kaiketi harvemmin tulee vastaan tuota (112) jakoa, luulisin
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
aa nonii , juu se o harvinaista japsi vanteissa mutta mahdollista !
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Onnea hei! Itsellä saman värinen kikotin. Mustana menin ostamaan ja samana iltana oli ilme varmasti myös näkemisen arvoinen kun huomasin että sopivalla valolla se taittaa vihreäksi
Miellyttää kyllä itsellä ainakin silmää.
Miellyttää kyllä itsellä ainakin silmää.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Hah Sama homma! Huomasin tuon värin oikeastaan vasta seuraavalla aurinko kelillä kun kaupat tehtiin pilvisellä säällä. Tuosta ekasta kuvasta autoa ei kyllä välttämättä uskois mustaksi
Tulipahan tässä pestyä talven pölyt vappupäivän ratoksi. Likaseltahan tuo näyttää jotenkin kuvaan ja kunhan kelit lämpenee niin täytyy ruveta vielä myllytys hommiin. Pari erikoisempaa detailiaki ois mielessä autoon, mutta pitää palailla niihin kunha saa systeemit toimiviksi
Ja tästä vielä ennen ja jälkeen kuvat jollekulle, joka suunnittelee parkkien päivitystä. Polttimot tilasin ebaysta hakusanalla "t10 canbus led". Näissä vielä sellainen eräänlainen "frame" ja linssi päällä. Ei kovin montaa vaihtoehtoa sen tyyppisissä ollutkaan.
Onko porukka viritellyt miten omiin pirsseihin bluetoothia? Suunnittelin aluksi, että teen vaan tuonne auxiin lykättävän bt mutikan (lähinnä musiikille) , mutta toisaalta houkuttelis semmonen oem+ tyyppinen varuste kuten ViseeO, mutta kaikki puhelimen tilalle asennettavat bt pulikat vaatii kuitenkin vissiin sen UHI (388) varusteen autosta? Epäilen kyllä, että toimisko musiikin striimaus tuommosella, kun puhutaan kuitenkin aikas vanhasta raudasta bt:n suhteen mutta puolensa siinäkin kuitenkin ois.
Tulipahan tässä pestyä talven pölyt vappupäivän ratoksi. Likaseltahan tuo näyttää jotenkin kuvaan ja kunhan kelit lämpenee niin täytyy ruveta vielä myllytys hommiin. Pari erikoisempaa detailiaki ois mielessä autoon, mutta pitää palailla niihin kunha saa systeemit toimiviksi
Ja tästä vielä ennen ja jälkeen kuvat jollekulle, joka suunnittelee parkkien päivitystä. Polttimot tilasin ebaysta hakusanalla "t10 canbus led". Näissä vielä sellainen eräänlainen "frame" ja linssi päällä. Ei kovin montaa vaihtoehtoa sen tyyppisissä ollutkaan.
Onko porukka viritellyt miten omiin pirsseihin bluetoothia? Suunnittelin aluksi, että teen vaan tuonne auxiin lykättävän bt mutikan (lähinnä musiikille) , mutta toisaalta houkuttelis semmonen oem+ tyyppinen varuste kuten ViseeO, mutta kaikki puhelimen tilalle asennettavat bt pulikat vaatii kuitenkin vissiin sen UHI (388) varusteen autosta? Epäilen kyllä, että toimisko musiikin striimaus tuommosella, kun puhutaan kuitenkin aikas vanhasta raudasta bt:n suhteen mutta puolensa siinäkin kuitenkin ois.
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
On mulla ainakin Workit C215 alla ja kokeilen niitä kyllä jo oman S211 allekkin. Vanteen pulttien reiät piti muistaakseen 1mm isontaa niin pultit on ihan kohtisuoraan, näyttäisi olevan vara isompikin jakoheitto passata kartioissa.epk kirjoitti:onko noissa vanteissa 5x114,3 jako ? aina vähän ihmetellyt miten onnistuu 14mm pultilla ne laittaa 5x112 jakoon , eikös epäkeskosta lopu "matka" eli ne on vähän niiku väkisten kiinni silloin ?
Mitkä on sulla ET luvut noissa kiekoissa?
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00
EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.
Http://www.garaget.org/Kiviranta
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00
EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.
Http://www.garaget.org/Kiviranta
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
ET:t tosiaan eteen 24 ja taakse 25
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Itsellä on joku tollanen ViseeO puhelin orkkiksena kiinni omassa S211 -04 ja kyllä One plus one ainakin Bluetoothin yhdistää siihen. Koitin Youtubesta laittaa jonkun biisin pyöriin mutta en kyllä keksinyt mistä sen sieltä commandista olis saanu soittaan sitä. Mietin kyllä samalla itse että varmaan sen verran vanha että tuskinpa osaakaan soittaa. Enpä sen jälkeen paljon jaksanut sitä tutkia.kxtxnprvmi kirjoitti:Onko porukka viritellyt miten omiin pirsseihin bluetoothia? Suunnittelin aluksi, että teen vaan tuonne auxiin lykättävän bt mutikan (lähinnä musiikille) , mutta toisaalta houkuttelis semmonen oem+ tyyppinen varuste kuten ViseeO, mutta kaikki puhelimen tilalle asennettavat bt pulikat vaatii kuitenkin vissiin sen UHI (388) varusteen autosta? Epäilen kyllä, että toimisko musiikin striimaus tuommosella, kun puhutaan kuitenkin aikas vanhasta raudasta bt:n suhteen mutta puolensa siinäkin kuitenkin ois.
Ja kiitos tuosta parkki vinkistä. Pitääpä laittaa tilaukseen kun on ollut suunnitelmissa tuupata kans ledit noihin etuparkkeihin. Oliko ne ihan vaan vanhat pois ja uudet tilalle vaihto?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Ookkei niin se varmaan on! Pitää tuupata tuonne auxiin pulikka nii saa ainaki spotifyn pelaamaan ilman piuhaa.
-
Jep tosiaan ihan plug & play tyyppinen homma! Parkit lähti irti vaan kääntämällä vastapäivään sieltä umpion takaa. Eikä oo ajotietokonekkaan herjaillut mitään noista
-
Jep tosiaan ihan plug & play tyyppinen homma! Parkit lähti irti vaan kääntämällä vastapäivään sieltä umpion takaa. Eikä oo ajotietokonekkaan herjaillut mitään noista
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Laitahan kuvaa pimeällä sisätiloista niin näkee miltä se ledeillä nyt näyttää.
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Noniin nyt on tulossa saksanmaalta ledit postissa ! Kiitos vielä.kxtxnprvmi kirjoitti:Ookkei niin se varmaan on! Pitää tuupata tuonne auxiin pulikka nii saa ainaki spotifyn pelaamaan ilman piuhaa.
-
Jep tosiaan ihan plug & play tyyppinen homma! Parkit lähti irti vaan kääntämällä vastapäivään sieltä umpion takaa. Eikä oo ajotietokonekkaan herjaillut mitään noista
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
No nyt ehtii taas tännekkin vähän kirjotella.
Takana kun värkkäilin tämän "domelightin" kanssa niin kävi sellainen pikku moka, että johtohan sieltä katkesi. Googlettelun tuloksena kävi ilmi, että en tosiaan oo ensimmäinen enkä varmaan viimenenkää jolle näin käy. Ajattelin, että ei kannata ruveta koko johtoa vaihtamaan, kun joutuis raottaan katon verhoilua sillä tuo johtohan kaiketi tulee etummaisesta valosta. Päätin katkaista johdon siististi ennen repeämis kohtaa ja hiomapaperilla pyyhkäsin pinnoitteen päältä pois. Liittimen revin myös auki ja juotin suoraan pinneihin 3kpl 15cm 1,5mm2 johdot. Esijuottamalla johdot pääsikin sitten auton päässä kohtalaisen helpolla. Saa vaan olla tarkkana tuon nauhan kanssa ettei pala tai irtoa kontaktipinta juotettaessa. Itse työn vaiheista tai lopputuloksesta ei oikein jäänyt kuvia käteen, mutta ehjäksi tuli
Tuossa nyt sitten jonkinlaista osviittaa miltä ne ledit näyttää. Eteen en oo vielä tohtinu vaihtaa tuonne kattomoduuliin kun en oo vielä selvittäny miten sen saa purettua hajottamatta mitään. Vissiin pitää kuitenki taustapeili puottaa pois ym. Kuvassa kuitenkin taustapeilin alta löytyvät valot päällä ja sieltä myöskin ledit löytyy.
Sitten tulikin eteen tilanne, että täytyi ruveta vaihdattaan eturenkaat, jotka jo aikasemmin talvella tilailin. Samalla siistin pahimmat kanttari osumat pois ja kiillotin lipat. Jokunen tunti siinä kaikkineen vierähti. Osittain meni vähän oikeaa menetelmää etsiessä. Viime kesänä hommaamani rotary masiina pääsi töihin kolmen eri laikan ja muutaman eri kiillotusaineen kera. Lopulta löytyi oikea combo ja perään pyöritin vielä rättilaikkaa porakoneen nokassa. Lopuksi pyyhkäsin sinolia ohuesti kiillon kestävyyden toivossa.
Tuon jälkeen jäikin valssit oottelee uusia gumeja. Takasille pitäisi vielä suorittaa vastaava kaava eli mahd. kanttarit pois ja kiillotus päälle.
Viimeinki sain pyöräytettyä nuo uudet polttimotki sumareihin. Huomasin siinä samalla, että täytyy kuskin puoleiselle sumariumpiolle tehä jotain. Sen verran samiaksi mennyt ja kuvasta sen joten kuten myös näkee.
Sävyhän osu sitte justesa kohilleen
Eilen tutkiskelin oikiastaa ekaa kertaa kunnolla staarilla, että mitä tää on syöny. Tulihan sieltä sitte jos jonkinnäköistä informaatiota. Mitä nyt ylös kirjailin niin parktronic,oviohjainlaite oikea etu, takaluukun ohjainlaite ja ilmastointiautomatiikka näytti vikaa. En sitten tiedä mihin nämä lopen vaikuttaa, kun äkkiseltään kaikki (paitsi parktronic ) näytti toimivan.
Takana kun värkkäilin tämän "domelightin" kanssa niin kävi sellainen pikku moka, että johtohan sieltä katkesi. Googlettelun tuloksena kävi ilmi, että en tosiaan oo ensimmäinen enkä varmaan viimenenkää jolle näin käy. Ajattelin, että ei kannata ruveta koko johtoa vaihtamaan, kun joutuis raottaan katon verhoilua sillä tuo johtohan kaiketi tulee etummaisesta valosta. Päätin katkaista johdon siististi ennen repeämis kohtaa ja hiomapaperilla pyyhkäsin pinnoitteen päältä pois. Liittimen revin myös auki ja juotin suoraan pinneihin 3kpl 15cm 1,5mm2 johdot. Esijuottamalla johdot pääsikin sitten auton päässä kohtalaisen helpolla. Saa vaan olla tarkkana tuon nauhan kanssa ettei pala tai irtoa kontaktipinta juotettaessa. Itse työn vaiheista tai lopputuloksesta ei oikein jäänyt kuvia käteen, mutta ehjäksi tuli
Tuossa nyt sitten jonkinlaista osviittaa miltä ne ledit näyttää. Eteen en oo vielä tohtinu vaihtaa tuonne kattomoduuliin kun en oo vielä selvittäny miten sen saa purettua hajottamatta mitään. Vissiin pitää kuitenki taustapeili puottaa pois ym. Kuvassa kuitenkin taustapeilin alta löytyvät valot päällä ja sieltä myöskin ledit löytyy.
Sitten tulikin eteen tilanne, että täytyi ruveta vaihdattaan eturenkaat, jotka jo aikasemmin talvella tilailin. Samalla siistin pahimmat kanttari osumat pois ja kiillotin lipat. Jokunen tunti siinä kaikkineen vierähti. Osittain meni vähän oikeaa menetelmää etsiessä. Viime kesänä hommaamani rotary masiina pääsi töihin kolmen eri laikan ja muutaman eri kiillotusaineen kera. Lopulta löytyi oikea combo ja perään pyöritin vielä rättilaikkaa porakoneen nokassa. Lopuksi pyyhkäsin sinolia ohuesti kiillon kestävyyden toivossa.
Tuon jälkeen jäikin valssit oottelee uusia gumeja. Takasille pitäisi vielä suorittaa vastaava kaava eli mahd. kanttarit pois ja kiillotus päälle.
Viimeinki sain pyöräytettyä nuo uudet polttimotki sumareihin. Huomasin siinä samalla, että täytyy kuskin puoleiselle sumariumpiolle tehä jotain. Sen verran samiaksi mennyt ja kuvasta sen joten kuten myös näkee.
Sävyhän osu sitte justesa kohilleen
Eilen tutkiskelin oikiastaa ekaa kertaa kunnolla staarilla, että mitä tää on syöny. Tulihan sieltä sitte jos jonkinnäköistä informaatiota. Mitä nyt ylös kirjailin niin parktronic,oviohjainlaite oikea etu, takaluukun ohjainlaite ja ilmastointiautomatiikka näytti vikaa. En sitten tiedä mihin nämä lopen vaikuttaa, kun äkkiseltään kaikki (paitsi parktronic ) näytti toimivan.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Jepsjeps! Kaikkea pientä fixailua tullut tehtyä tässä taas kuukauden aikana Mm. tuommonen nopea ja kohtuu huomaamaton paikkaus puhkikuluneeseen verhoiluun kuskin ovenpielessä.
Käyttämäni tuotehan oli tämmöistä "itseliimautuvaa" nylon matskua. Pakkauksessa oli 12x20 palanen, josta sitten leikkasin 5x20 siivut kuskin ja vänkärin puolelle. Suikaleista sitten pyöristelin kulmat sopiviksi ja tuli omaan mieleen aika hyvä.
Vänkäri ja kuskin puoli. Kuskin puolella tietenki jäi vähän ruttuun, kun oli tuo verhoilu kunnolla puhki niin kuin kuvasta näkyy. Apparin puolella ei ollut läheskään niin pahasti mennyt, mutta silmin nähden kulunut kuitenkin samasta kohtaa.
Sisustakin tuli käsiteltyä kauttaaltaan nahanhoitoaineella. Siinä sitten katselin pahaksi mennyttä ruoriani ja aloin selvittämään oisko sille jotain tehtävissä. Ensiapuna pesin sen sitten ns. kissasaippualla, jota löytyikin jo ennestään kaapista. Ennen jälkeen kuvia ei tullut, mutta huomattava ero on. Jokseenkin tuosta hämärästä kuvastakin sen näkee. Silti ei tullut vielä täysin tavoiteltua ja ajattelin testata vielä kuluneimpiin kohtiin nahkamaalia.
Sitten innostuin päivittelemään navia ja comandia. Elikkäs hankin tuohon uuden navilevyn ja comandiin firmispäivityksen. Lisäksi vielä sain käsiini naviprosessorin huolto levyn.
Tuohon comandin päivitykseen asti kaikki ihan ok, mutta mitään levyjä ei tuo kontissa oleva lukija tunnista. Ajattelin aluksi, että siellä ei edes ole mitään levykettä, kun comand niin väitti. Sieltä kuitenkin -08 levy tuli pihalle ja kokeilin syöttää uudestaan mutta ei tunnista. Lukee vaan enkuksi, että syötä levy. Sitten kokeilin vielä uudella levyllä, mutta sama tulos tälläkin. Onkohan tuossa nyt jotain mitä en hoksaa vai lukija vaan rikki Oon lukenu kaikki maholliset foorumit läpi asian tiimoilta ja monella tuo naviprosessorin huolto levyke auttanut tuohon vaivaan, mutta ei lue tämä sitäkään. Muistaakseni star sanoi tuosta kans jotain, mutta pikaisesti silloin vilkaisin ja taisi olla vaan jotain yritä syöttää levy uudelleen neuvoja. Pitää viime kädessä koittaa vielä ainakin jotain puhdistuslevyä, jos lukupää vaan ottanut jotain pölyä itseensä...
Käyttämäni tuotehan oli tämmöistä "itseliimautuvaa" nylon matskua. Pakkauksessa oli 12x20 palanen, josta sitten leikkasin 5x20 siivut kuskin ja vänkärin puolelle. Suikaleista sitten pyöristelin kulmat sopiviksi ja tuli omaan mieleen aika hyvä.
Vänkäri ja kuskin puoli. Kuskin puolella tietenki jäi vähän ruttuun, kun oli tuo verhoilu kunnolla puhki niin kuin kuvasta näkyy. Apparin puolella ei ollut läheskään niin pahasti mennyt, mutta silmin nähden kulunut kuitenkin samasta kohtaa.
Sisustakin tuli käsiteltyä kauttaaltaan nahanhoitoaineella. Siinä sitten katselin pahaksi mennyttä ruoriani ja aloin selvittämään oisko sille jotain tehtävissä. Ensiapuna pesin sen sitten ns. kissasaippualla, jota löytyikin jo ennestään kaapista. Ennen jälkeen kuvia ei tullut, mutta huomattava ero on. Jokseenkin tuosta hämärästä kuvastakin sen näkee. Silti ei tullut vielä täysin tavoiteltua ja ajattelin testata vielä kuluneimpiin kohtiin nahkamaalia.
Sitten innostuin päivittelemään navia ja comandia. Elikkäs hankin tuohon uuden navilevyn ja comandiin firmispäivityksen. Lisäksi vielä sain käsiini naviprosessorin huolto levyn.
Tuohon comandin päivitykseen asti kaikki ihan ok, mutta mitään levyjä ei tuo kontissa oleva lukija tunnista. Ajattelin aluksi, että siellä ei edes ole mitään levykettä, kun comand niin väitti. Sieltä kuitenkin -08 levy tuli pihalle ja kokeilin syöttää uudestaan mutta ei tunnista. Lukee vaan enkuksi, että syötä levy. Sitten kokeilin vielä uudella levyllä, mutta sama tulos tälläkin. Onkohan tuossa nyt jotain mitä en hoksaa vai lukija vaan rikki Oon lukenu kaikki maholliset foorumit läpi asian tiimoilta ja monella tuo naviprosessorin huolto levyke auttanut tuohon vaivaan, mutta ei lue tämä sitäkään. Muistaakseni star sanoi tuosta kans jotain, mutta pikaisesti silloin vilkaisin ja taisi olla vaan jotain yritä syöttää levy uudelleen neuvoja. Pitää viime kädessä koittaa vielä ainakin jotain puhdistuslevyä, jos lukupää vaan ottanut jotain pölyä itseensä...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Jatketaanpa vähän tarinointia, kun jo tovin hiljaisuudessa eletty.
Otin kuluneiden ajovalojen kans uusinta erän. Ja kaikkihan tietää miltä maantien syömät umpiot näyttää, joten hypätään suoraan niihin tuloksiin. Miellyttää
Umpiot hioin raakasti jostain grit 400 ylöspäin ja yhdellä paperilla aina yhteen suuntaan. Lopuksi myllyllä muutamaa eri laikkaa. Samalla mylläsin myös etuloksut ja konepellin. (Sekä takaluukun, kun varistelin merkinnät pois).
Pientä ruoste fixiä tein myös. Takaovien pielet oli kuprulla ja kontinluukussa lähellä saranoita oli alkua. Rapsuttelin maalit / pintaruosteen pois ja nätisti pensselöin mustaa hammeriteä ja tuli hyvä. Nuo kun käytännössä on sellaisessa paikassa, että ei huomaa muutoin kuin konttaamalla.
Tilaamani ratin nahkamaali tuli myös, mutta kaikesta tarkistelusta huolimatta oli väärän väristä Noh täytyy katella jos Suomesta löytyis lääke tuohon. Vielä kun tuo ratti on pelastettavissa
Noh sitten päästään päivään, kun auton nokka käännettiin pyöränsuuntaukseen. Matkalla sitten tuli mittaristoon vaikka minkälaista abs,esp,service brake ilmoitusta ja käsituntumalla jarrut lämpenivät huomattavasti. Starilla vilkaisin ja taka vasen abs-kehä vaihtoon.
Tässä välissä ehdin vaihtamaan kompuraan uuden letkun pätkän, kun oli mennyt poikki suodattimen ja kompuran välistä. Tuttu soitteli korjaamolta lähinnä abs-kehän tiimoilta, että alanko ite korjaamaan vai jätänkö heidän hommaksi ja mainitsi sitten että lähettää mulle kuvan katkenneesta kompuran letkusta. Täytyy syksyn mittaan ottaa kompura kokonaan irti ja kattoa tekeekö tuolla briteistä tilatulla huoltosarjalla mitään. Tuohon hätään mitään oem letkua joutanu tilaamaan niin sahailin lopulta pihalla seisovasta romu volkkarista ohjaustehostimen letkun pätkän.
Mielenkiintoa ei ollut tosiaan itse ruveta absin kehää vaihtamaan, joten jätettiin auto odottamaan lomilta palailevia korjaajia. Siinäpä se auto taisi lähes kuukauden seistäkkin. Viimeinkin sitten muuan elokuinen perjantai haettiin auto pajalta ja 2km onnellisena poljettiin menemään (matka korjaamolta kotiin), kunnes " Reduced braking effect..." jne. punaisella pohjalla. Auto pihaan ja rupesin katsomaan syytä tähän ja kaikki jarrunesteet pihalla.
Korjaamolta pojat tuli hiacen ja lavetin kans hakemaan auton ja ajattelin että saavat kattoa nyt samaan hengen vetoon mikä sieltä porsi.
Tuommoinen kuva sitten kilahti puhelimeen ja vaihtoon vasen (porsinut) jarruputki ja uusittiin samalla oikeakin, kun ei ollut sekään paljo paremmassa kunnossa.
Nyt viime perjantaina oli tosiaan suunnitelma lähtä katsastuksessa käyttämään ja eihän se nyt ihan putkeen mennyt sekään sitten.
Luvassa oli tavan määräaikaiskatsastus ja samalla muutoskatsastus madallusjousille, jotka talvella nakkasin keulaan.
Kontorilla istuuduttiin jo kahvin juontiin, kun inssi pyöritteli papereita. Kohta toinen inssi huusi tiskiltä, että "muuten hyvä, MUTTA..."
Ajattelin siinä, että mitähän nyt taas niin camberit poikkesi jonkin verran "ohjearvo" alueelta. Siitä sitten hylkäys ja keskeytys ja ehjällä autolla kotia kohti. On menny hienoksi touhu. Tuumattiin isän kans siinä tiskillä, että no jo tuli kalliit kahvit niin kuulemma "vakioalusta alle ja sillä siitä selviää". No selvä... kovin harrastaja ystävällistä puuhaa, kun miettii että mikä saikkina ilma-alustan kanssa tuolla logiikalla.
Noh kuukausi armonaikaa miettiä mille alkais tuon kans Selvisi myös tuo tupakansytyttimen toimimattomuus ja olikin vaan F54 15A sulake konehuoneen puolelta palanu. Siitä taisi olla jonku verran juttua täällä foorumillakin.
Tarkoitushan tuo oli tälle kesälle myllyttää ja hieroa tuo maalipinta hyväksi kauttaaltaan, mutta jääköön nyt ens kesään tai kevääseen. Aika sen verran vähissä tältä vuodelta tälle harrastamiselle.
Tuli tuo mielessä sitten pesastua auto vaan hyvin ja heitettyä collinitet pintaan. Siistin sitten konehuoneenkin samalla. Jos tuolla selviäis loppu vuoden kun välillä muistaa pestä vaan vahashampoolla.
Otin kuluneiden ajovalojen kans uusinta erän. Ja kaikkihan tietää miltä maantien syömät umpiot näyttää, joten hypätään suoraan niihin tuloksiin. Miellyttää
Umpiot hioin raakasti jostain grit 400 ylöspäin ja yhdellä paperilla aina yhteen suuntaan. Lopuksi myllyllä muutamaa eri laikkaa. Samalla mylläsin myös etuloksut ja konepellin. (Sekä takaluukun, kun varistelin merkinnät pois).
Pientä ruoste fixiä tein myös. Takaovien pielet oli kuprulla ja kontinluukussa lähellä saranoita oli alkua. Rapsuttelin maalit / pintaruosteen pois ja nätisti pensselöin mustaa hammeriteä ja tuli hyvä. Nuo kun käytännössä on sellaisessa paikassa, että ei huomaa muutoin kuin konttaamalla.
Tilaamani ratin nahkamaali tuli myös, mutta kaikesta tarkistelusta huolimatta oli väärän väristä Noh täytyy katella jos Suomesta löytyis lääke tuohon. Vielä kun tuo ratti on pelastettavissa
Noh sitten päästään päivään, kun auton nokka käännettiin pyöränsuuntaukseen. Matkalla sitten tuli mittaristoon vaikka minkälaista abs,esp,service brake ilmoitusta ja käsituntumalla jarrut lämpenivät huomattavasti. Starilla vilkaisin ja taka vasen abs-kehä vaihtoon.
Tässä välissä ehdin vaihtamaan kompuraan uuden letkun pätkän, kun oli mennyt poikki suodattimen ja kompuran välistä. Tuttu soitteli korjaamolta lähinnä abs-kehän tiimoilta, että alanko ite korjaamaan vai jätänkö heidän hommaksi ja mainitsi sitten että lähettää mulle kuvan katkenneesta kompuran letkusta. Täytyy syksyn mittaan ottaa kompura kokonaan irti ja kattoa tekeekö tuolla briteistä tilatulla huoltosarjalla mitään. Tuohon hätään mitään oem letkua joutanu tilaamaan niin sahailin lopulta pihalla seisovasta romu volkkarista ohjaustehostimen letkun pätkän.
Mielenkiintoa ei ollut tosiaan itse ruveta absin kehää vaihtamaan, joten jätettiin auto odottamaan lomilta palailevia korjaajia. Siinäpä se auto taisi lähes kuukauden seistäkkin. Viimeinkin sitten muuan elokuinen perjantai haettiin auto pajalta ja 2km onnellisena poljettiin menemään (matka korjaamolta kotiin), kunnes " Reduced braking effect..." jne. punaisella pohjalla. Auto pihaan ja rupesin katsomaan syytä tähän ja kaikki jarrunesteet pihalla.
Korjaamolta pojat tuli hiacen ja lavetin kans hakemaan auton ja ajattelin että saavat kattoa nyt samaan hengen vetoon mikä sieltä porsi.
Tuommoinen kuva sitten kilahti puhelimeen ja vaihtoon vasen (porsinut) jarruputki ja uusittiin samalla oikeakin, kun ei ollut sekään paljo paremmassa kunnossa.
Nyt viime perjantaina oli tosiaan suunnitelma lähtä katsastuksessa käyttämään ja eihän se nyt ihan putkeen mennyt sekään sitten.
Luvassa oli tavan määräaikaiskatsastus ja samalla muutoskatsastus madallusjousille, jotka talvella nakkasin keulaan.
Kontorilla istuuduttiin jo kahvin juontiin, kun inssi pyöritteli papereita. Kohta toinen inssi huusi tiskiltä, että "muuten hyvä, MUTTA..."
Ajattelin siinä, että mitähän nyt taas niin camberit poikkesi jonkin verran "ohjearvo" alueelta. Siitä sitten hylkäys ja keskeytys ja ehjällä autolla kotia kohti. On menny hienoksi touhu. Tuumattiin isän kans siinä tiskillä, että no jo tuli kalliit kahvit niin kuulemma "vakioalusta alle ja sillä siitä selviää". No selvä... kovin harrastaja ystävällistä puuhaa, kun miettii että mikä saikkina ilma-alustan kanssa tuolla logiikalla.
Noh kuukausi armonaikaa miettiä mille alkais tuon kans Selvisi myös tuo tupakansytyttimen toimimattomuus ja olikin vaan F54 15A sulake konehuoneen puolelta palanu. Siitä taisi olla jonku verran juttua täällä foorumillakin.
Tarkoitushan tuo oli tälle kesälle myllyttää ja hieroa tuo maalipinta hyväksi kauttaaltaan, mutta jääköön nyt ens kesään tai kevääseen. Aika sen verran vähissä tältä vuodelta tälle harrastamiselle.
Tuli tuo mielessä sitten pesastua auto vaan hyvin ja heitettyä collinitet pintaan. Siistin sitten konehuoneenkin samalla. Jos tuolla selviäis loppu vuoden kun välillä muistaa pestä vaan vahashampoolla.
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Niin, juuri tästä syystä en ole itse pahemmin muutoskatsastellut niitä alustoja. Kuka niitä huomaa jollet ihan tonttiin vedä ja laita jotain sateenkaarivärityksellä olevia iskareita. Maalaat vaikka koko paskat mustaksi ensin niin kukaan ei tajua missään mitään.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
No jep ja niinhän siitä viime postauksesta on kulunu aikaa tovin. Jousethan lopulta saatiin otteeseen ja syksy paukuteltiin tässä kuosissa.
Perushuollon lisäksi jouduttiin loppu vuonna 2017 vähän muutakin tekemään vielä Huoltopäiväkirjaa siis tähän väliin!
Ensin taisi oikutella tasonsäätö. Kotia olin suuntaamassa ja mittaristoon "Stop, car too low" tms. Ajoin sivuun ja hyppäsin pihalle > auto normi korkeudessa, joten seuraavana päivänä starilla nopea vilkaisu ja kompurassa liian vähä tuottoa. Motonettiin hakemaan uusi suodatin kompuraan ja kaivelemaan arkistoista briteistä tilattu korjaussarja wabcolaiseen. Tuotot löytyi taas ja herjat toistaiseksi jäänyt tuohon yhteen kertaan. Hyvin harvakseltaan kompura hyrskytteleekin .
Sitten päätin vaihtaa jo melko hyväksi kuluneen apulaitehihnan ja samalla huomio kohdistettiin dieselin hajuun ja vuotoon konehuoneessa > korkeapainepumpun tiivisteet vaihtoon. Samalla tuli uus ilmastoinnin kompura jumahtaneen tilalle.
Eikä tässä vielä kaikki just ku aattelin, että nyt auto pelaa niin meni oikean puolen abs kehä vaihtoon. Uskalsi marssia suoraan abs kehä kaupoille, kun tismalleen samat vikakoodit kuin viime kerrallakin. Tosin oikealle puolelle,mutta kuitenkin.
Noh, sitte en tiedäkkään mitä tapahtui. Kesäksi oli jotain "mukavampaa" saatava, joten Workit lähti jatkamaan matkaa. Kerkesihän ne olla illasta aamuun kaupan, kun jo soiteltiin, että haetaan heti.
Samaisena iltana tuli sitten ilmoitus nettiin originaaleista w211 18" AMG vanteista ja sovittiin myyjän kanssa seuraavalle päivälle haku.
Ihan siistit ne oli, mutta takasia jonkin verran kanttariin hierottu ja näin ollen maali lähtenyt irtoamaan. Pyöräytettiin samoilla tulilla sitten kumit pois ja kiireellä maalarille.
Pulverilla uusi väri pintaan ja hienot tuli
Speksit siis 8x18" & 9x18 (245/40 & 265/35).
Huudellaanpa tässä nyt samalla vähän star asioitakin,kun tuli perää ropattua. Aluksi auto oli vänkärin puoleen kallellaan ja alustan puoleen kaikki kunnossa. Sen sain kuntoon erinäisillä tempuilla, mutta taisi pääpiirteittäin pussien tyhjennys > täyttö > kalibrointi tepsiä tähän. Perää pitäisi nyt saada vielä himppu alemmas. Ehkä noin sentin verran. Madallettu nyt about 25mm eli sen verran mitä antoi ennen anturin raja-arvoja. Minkähän otsikon takaa developer valikosta löytyisi tasonsäätöön semmoset täpät, että perä kanssa pysyy asetetulla korkeudella. Airmaticciin olinki löytävinään ohjeet, mutta samaa täppää ei löytynyt tasonsäädön puolelta. Jos ei nyt ihan tässä välttämättä halua huudella niin yksityiviestikin toimii, jos kokee tarvetta jeesiä kiitollinen olisin, niin ei tarvisi aivan kokeilemalla yrittää osua oikeaan
Perushuollon lisäksi jouduttiin loppu vuonna 2017 vähän muutakin tekemään vielä Huoltopäiväkirjaa siis tähän väliin!
Ensin taisi oikutella tasonsäätö. Kotia olin suuntaamassa ja mittaristoon "Stop, car too low" tms. Ajoin sivuun ja hyppäsin pihalle > auto normi korkeudessa, joten seuraavana päivänä starilla nopea vilkaisu ja kompurassa liian vähä tuottoa. Motonettiin hakemaan uusi suodatin kompuraan ja kaivelemaan arkistoista briteistä tilattu korjaussarja wabcolaiseen. Tuotot löytyi taas ja herjat toistaiseksi jäänyt tuohon yhteen kertaan. Hyvin harvakseltaan kompura hyrskytteleekin .
Sitten päätin vaihtaa jo melko hyväksi kuluneen apulaitehihnan ja samalla huomio kohdistettiin dieselin hajuun ja vuotoon konehuoneessa > korkeapainepumpun tiivisteet vaihtoon. Samalla tuli uus ilmastoinnin kompura jumahtaneen tilalle.
Eikä tässä vielä kaikki just ku aattelin, että nyt auto pelaa niin meni oikean puolen abs kehä vaihtoon. Uskalsi marssia suoraan abs kehä kaupoille, kun tismalleen samat vikakoodit kuin viime kerrallakin. Tosin oikealle puolelle,mutta kuitenkin.
Noh, sitte en tiedäkkään mitä tapahtui. Kesäksi oli jotain "mukavampaa" saatava, joten Workit lähti jatkamaan matkaa. Kerkesihän ne olla illasta aamuun kaupan, kun jo soiteltiin, että haetaan heti.
Samaisena iltana tuli sitten ilmoitus nettiin originaaleista w211 18" AMG vanteista ja sovittiin myyjän kanssa seuraavalle päivälle haku.
Ihan siistit ne oli, mutta takasia jonkin verran kanttariin hierottu ja näin ollen maali lähtenyt irtoamaan. Pyöräytettiin samoilla tulilla sitten kumit pois ja kiireellä maalarille.
Pulverilla uusi väri pintaan ja hienot tuli
Speksit siis 8x18" & 9x18 (245/40 & 265/35).
Huudellaanpa tässä nyt samalla vähän star asioitakin,kun tuli perää ropattua. Aluksi auto oli vänkärin puoleen kallellaan ja alustan puoleen kaikki kunnossa. Sen sain kuntoon erinäisillä tempuilla, mutta taisi pääpiirteittäin pussien tyhjennys > täyttö > kalibrointi tepsiä tähän. Perää pitäisi nyt saada vielä himppu alemmas. Ehkä noin sentin verran. Madallettu nyt about 25mm eli sen verran mitä antoi ennen anturin raja-arvoja. Minkähän otsikon takaa developer valikosta löytyisi tasonsäätöön semmoset täpät, että perä kanssa pysyy asetetulla korkeudella. Airmaticciin olinki löytävinään ohjeet, mutta samaa täppää ei löytynyt tasonsäädön puolelta. Jos ei nyt ihan tässä välttämättä halua huudella niin yksityiviestikin toimii, jos kokee tarvetta jeesiä kiitollinen olisin, niin ei tarvisi aivan kokeilemalla yrittää osua oikeaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Pe 28.05.2010 03:03
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Huomattavasti parempi nuilla oem amg vanteilla kuin workeilla!
S211 320cdi airmatic
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Samaa mieltä Tuli tehtyä pieni merkkihuoltokin kun saapu sopivasti uudet keskilätkät! Vanhat just ja just pysy enää paikallaan/kasassa.
Näin sunnuntaipäivän ratoksi perehdyin hiukka staariinki taas lisää Sanoisinko,että jonkumoine parempi balanssi löytyi ainakin!
Näin sunnuntaipäivän ratoksi perehdyin hiukka staariinki taas lisää Sanoisinko,että jonkumoine parempi balanssi löytyi ainakin!
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Ootko käytellyt sisälokareita pois? Meinaan tuon ikäisessä siellä ruskeaa jo melko lailla ja kannattaa ottaa äkkiä kiinni. Muutenkin kaikki suojamuovit pohjasta pois ja käsittelyyn. Lahoaa sieltä muovien reunoilta hyvää kyytiä. Ei ihan väyrysen tahtia, mutta kuitenkin.
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Mukavaa luettavaa, tällainen kuvallinen leppoisa tarinointi.
Useita tyypillisiä 211 vikakohtia sattunut sinulle korjattavaksi. Omaan 211:een tilailin Kiinasta uudet ajovalo"lasit", mutta näköjään kiillottamalla olisi saanut uuden veroisiksi vanhatkin.
Vähän kateeksi käy tuo väri näin hopeanvärisen auton omistajalla...
Muuten, tämä
Useita tyypillisiä 211 vikakohtia sattunut sinulle korjattavaksi. Omaan 211:een tilailin Kiinasta uudet ajovalo"lasit", mutta näköjään kiillottamalla olisi saanut uuden veroisiksi vanhatkin.
Vähän kateeksi käy tuo väri näin hopeanvärisen auton omistajalla...
Muuten, tämä
pitäisi olla vakiovaruste 211:ssa. Erityisesti nyt leveämmillä kesärenkailla ohjaus turhan jäykkä parkkipaikoilla.213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
wiimax.fi
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Tuossa kun vinkkasit ruostesuojauksesta, niin onko mitään hyvää reittiä suojata takalokarit sieltä lokarin kantin peltien välistä? Jotain tulppaa esim. jonka poistamalla saa aineet menemään
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Pikkusen kurkkinut ja raotellut. Henkisesti valmis operaatioon tässä kesän aikana Aineet hommata valmiiksi ja katella joku sopiva väli ku joutas touhuta taas.Behemoth kirjoitti:Ootko käytellyt sisälokareita pois? Meinaan tuon ikäisessä siellä ruskeaa jo melko lailla ja kannattaa ottaa äkkiä kiinni. Muutenkin kaikki suojamuovit pohjasta pois ja käsittelyyn. Lahoaa sieltä muovien reunoilta hyvää kyytiä. Ei ihan väyrysen tahtia, mutta kuitenkin.
Tästähän tosiaan kiillottelin lasit. Laitoin silloin vahan uv suojalla ja sillon tällön uusinut käsittelyn. On ne vähä talven aikana silti samentunut. Vois vielä pyöräyttää myllyllä uusiksi ja laittaa jonku kalvon päälle Ei tosin tainnut olla nuo kiinasta tilatut kovin hinnoissaan, että vaihtoakin vois ajatella.dealer kirjoitti:Mukavaa luettavaa, tällainen kuvallinen leppoisa tarinointi.
Useita tyypillisiä 211 vikakohtia sattunut sinulle korjattavaksi. Omaan 211:een tilailin Kiinasta uudet ajovalo"lasit", mutta näköjään kiillottamalla olisi saanut uuden veroisiksi vanhatkin.
Vähän kateeksi käy tuo väri näin hopeanvärisen auton omistajalla...
Muuten, tämäpitäisi olla vakiovaruste 211:ssa. Erityisesti nyt leveämmillä kesärenkailla ohjaus turhan jäykkä parkkipaikoilla.213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
Väri on tosiaan magee varsinki auringossa. Hiukan harmittaa vaan, kun ilmaantu talvella mahottomasti naarmuja, eikä läheltä tarkisteltaesa kovin hyväsä kunnosa pinta muutenkaan. Sitä varten tässä suunnitelmaa hieronu jos saisi taas tuon pinnan uuteen loistoon ja vielä joten kuten pysymäänkin nättinä... ainaki jonku aikaa.
Ohjaus on tosiaan vähän jäykähkö, mutta tottuuhan tuohon
Asiasta toiseen uskaltauduin vihdoinkin käyttämään auton tuosa ohjelmoitavana. Samalla napuloitiin EGR pois pelistä. Ihan eri malliin kulkee, että ei kyllä sen puoleen rahat menny hukkaan. Vaikka tuli epäröityä toimenpidettä jonku aikaa, mutta sen verran moni sitten lopulta yllytti kuitenkin
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Touhuttu taas niin kaikkea, että aika päivittää.
Toukokuun alussa vaihdatin autoon vaihteistoöljyt (huuhdeltiin). Samalla vaihtui pistoke, kyb ja peräöljyt. Ajo muuttui vaihdon jälkeen melkoisen töksähteleväksi/nykiväksi. Aikani tuota mietin, ja lueskelin kauhuskenaarioita, kunnes työkaveri hoksasi sanoa, että miten ne adaptaatiot. No eipä niitä kukaan oo muistanu nollata. Tuumasta toimeen ja star tulille. Nollauksen jälkeen ei moitteen sanaa.
Kesäkuun aikana bongasin autoon myös käytetyt OEM kangasmatot edullisesti. Pesulla sai vielä ihan siistit.
Perus sunnuntai huoltona käytin tuossa taannoin myös ilmansuodatin koteloa auki ja kappas. Oli suodatin revennyt Ei ihan tullut vielä 5tkm täyteen sille filsulle, mutta eihän se ollutkaan ku halvin tarvike, kun ei muuta ollut siihen hätään saatavilla. Otin tästä opiksi ja vaihdoin samalla raikkarinkin. Taisinpa samoihin aikoihin suorittaa öljynvaihdonkin. Oli miltei 20tkm tullut öljyille täyteen.
Sitten kiinnitinkin huomioni tuohon takaluukun toimintaan, kun ei se jaksanut omin voimin enää aueta ja läsähti kiinni melko vauhdilla. Tilasin tuohon vaivaan lääkkeeksi kuskin puolelle 1300N ja vänkärin puolelle 1500N kaasuiskarit.
Alkujaan molemmat 1300N malleja tässä sähkö(hydraulisessa?) luukussa ja kuvan 1500N iskari onkin normiluukulliseen malliin tarkoitettu. Verhoiluja ei tarvinnut purkaa. Luukun alta vain muovit pois ja kontin puolelta se koiraverkon kiinnike pois ja sieltä reijästä sorkkimalla vaihtu molemmat. Pirun ahdasta on kyllä. Nyt pelaa ja menee nätisti kiinni. En edes tiennyt, että tässä on tuo jonkimoinen soft close/imu toimintokin.
Projektit ne ei sitten lopu koskaan. Kävin nimittäin miettimään, että onkohan tuossa nyt kuitenkaan ihan kaikki ohjelmoidun 320cdi:n tehot käytössä. No ei ole ei. Livedataa seurailin ja noin 4s lappu lattiassa kiihdytyksellä pomppaa ahtoilmalämpö taajama-ajon 38 asteesta välille 70-80 astetta. Selkeä puutuminen ja kesti melko kauan ennen kuin taas lämmöt laski alle 50 asteeseen.
Saksasta tilasin sitten pikku coolerin ja alum. käyrät hankin paikallisilta tekijöiltä. Jätetään välivaiheet pois tästä tarinasta ja siirrytään valmiiseen tuotteeseen.
Auton omista letkuista halkaisin foorumin ohjeiden mukaan vain holkit pois jolloin letkut sujahtaa sopivasti 2,5" röörin päälle.
Samaan projektiin sisällytin umpion lasien vaihdon. Vanhat myllytetyt meni niin huonoon kuntoon lyhyessä ajassa. Mm. halki monesta paikasta ja aivan säröillä Kuvia nyt ei hirveästi jäänyt, kun tuli melko vauhilla nakeltua osia paikalleen.
No yhden kerran ehdin käymään töissä ja kotimatkalla kesken ohituksen meni uudella jäähyllä vikatilaan. Ei savumerkkejä ja uudelleen käynnistämällä pelasi jälleen. Star kertoi, että ahtopaine liian pieni, joten vuotoja etsimään. No löytyihän sieltä ahtoputkista pientä vuotoa monestakin kohtaa. Tarkistettiin jäähdytin ja vaihdoin samalla alkup. auton ahtoputkistoon o-renkaat ja vuodot oli poissa. Siltikin vikatilaan reilussa kiihdytyksessä.
Lopulta löytyi vikakin, kun jarrua vasten poljin kaasua ja toinen samalla kuunteli konehuoneessa, jos jostain selvästi viheltää/suhisee. Turbon imuilmaputki pois ja syyllinen löytyykin kuvista. Paikalliselta korjaamolta löytyi V6 koneen vastaava osa ja voiman kanssa meni kaikki paikalleen. Taas mennään ja ahtolämmötkin pysyy selvästi alempana, eivätkä käy missään välissä yli 50 asteen. Auto pelaa nyt tuolla uudella jäähdyttimellä niin kuin kuuluukin. Ainakin tässä tapauksessa ero on huomattava.
3.9 käytin pirssin leimalla ja vuoden saa taas ajella. Samalla reissulla huomasin etempää katsellessa, että vänkärin puolen lähivalo punottaa reilusti. Saksasta pärähti alle viikosa pihaan asti uudet Osramin perus polttimot ja vaihtokin meni kohtuudella. Täytyy antaa erityismaininta toimitus nopeudesta Keskiviikko iltana tilasin -> maanantaina kuriiri toi pihalle. Mielenrauhan vuoksi tarkistin vielä valmistajan sivuilta ja näyttäisi olevan vielä aidotkin.
Kuvissa vääristää, sillä todellisuudessa eivät ole läheskään noin kellertävät 4300K.
Ruostesuojailu projekti jäänee myöhempään ajankohtaan. Tarkoitus oli lämpimillä ilmoilla touhuta, mutta eipä aikataulut antanu myöden.
Toukokuun alussa vaihdatin autoon vaihteistoöljyt (huuhdeltiin). Samalla vaihtui pistoke, kyb ja peräöljyt. Ajo muuttui vaihdon jälkeen melkoisen töksähteleväksi/nykiväksi. Aikani tuota mietin, ja lueskelin kauhuskenaarioita, kunnes työkaveri hoksasi sanoa, että miten ne adaptaatiot. No eipä niitä kukaan oo muistanu nollata. Tuumasta toimeen ja star tulille. Nollauksen jälkeen ei moitteen sanaa.
Kesäkuun aikana bongasin autoon myös käytetyt OEM kangasmatot edullisesti. Pesulla sai vielä ihan siistit.
Perus sunnuntai huoltona käytin tuossa taannoin myös ilmansuodatin koteloa auki ja kappas. Oli suodatin revennyt Ei ihan tullut vielä 5tkm täyteen sille filsulle, mutta eihän se ollutkaan ku halvin tarvike, kun ei muuta ollut siihen hätään saatavilla. Otin tästä opiksi ja vaihdoin samalla raikkarinkin. Taisinpa samoihin aikoihin suorittaa öljynvaihdonkin. Oli miltei 20tkm tullut öljyille täyteen.
Sitten kiinnitinkin huomioni tuohon takaluukun toimintaan, kun ei se jaksanut omin voimin enää aueta ja läsähti kiinni melko vauhdilla. Tilasin tuohon vaivaan lääkkeeksi kuskin puolelle 1300N ja vänkärin puolelle 1500N kaasuiskarit.
Alkujaan molemmat 1300N malleja tässä sähkö(hydraulisessa?) luukussa ja kuvan 1500N iskari onkin normiluukulliseen malliin tarkoitettu. Verhoiluja ei tarvinnut purkaa. Luukun alta vain muovit pois ja kontin puolelta se koiraverkon kiinnike pois ja sieltä reijästä sorkkimalla vaihtu molemmat. Pirun ahdasta on kyllä. Nyt pelaa ja menee nätisti kiinni. En edes tiennyt, että tässä on tuo jonkimoinen soft close/imu toimintokin.
Projektit ne ei sitten lopu koskaan. Kävin nimittäin miettimään, että onkohan tuossa nyt kuitenkaan ihan kaikki ohjelmoidun 320cdi:n tehot käytössä. No ei ole ei. Livedataa seurailin ja noin 4s lappu lattiassa kiihdytyksellä pomppaa ahtoilmalämpö taajama-ajon 38 asteesta välille 70-80 astetta. Selkeä puutuminen ja kesti melko kauan ennen kuin taas lämmöt laski alle 50 asteeseen.
Saksasta tilasin sitten pikku coolerin ja alum. käyrät hankin paikallisilta tekijöiltä. Jätetään välivaiheet pois tästä tarinasta ja siirrytään valmiiseen tuotteeseen.
Auton omista letkuista halkaisin foorumin ohjeiden mukaan vain holkit pois jolloin letkut sujahtaa sopivasti 2,5" röörin päälle.
Samaan projektiin sisällytin umpion lasien vaihdon. Vanhat myllytetyt meni niin huonoon kuntoon lyhyessä ajassa. Mm. halki monesta paikasta ja aivan säröillä Kuvia nyt ei hirveästi jäänyt, kun tuli melko vauhilla nakeltua osia paikalleen.
No yhden kerran ehdin käymään töissä ja kotimatkalla kesken ohituksen meni uudella jäähyllä vikatilaan. Ei savumerkkejä ja uudelleen käynnistämällä pelasi jälleen. Star kertoi, että ahtopaine liian pieni, joten vuotoja etsimään. No löytyihän sieltä ahtoputkista pientä vuotoa monestakin kohtaa. Tarkistettiin jäähdytin ja vaihdoin samalla alkup. auton ahtoputkistoon o-renkaat ja vuodot oli poissa. Siltikin vikatilaan reilussa kiihdytyksessä.
Lopulta löytyi vikakin, kun jarrua vasten poljin kaasua ja toinen samalla kuunteli konehuoneessa, jos jostain selvästi viheltää/suhisee. Turbon imuilmaputki pois ja syyllinen löytyykin kuvista. Paikalliselta korjaamolta löytyi V6 koneen vastaava osa ja voiman kanssa meni kaikki paikalleen. Taas mennään ja ahtolämmötkin pysyy selvästi alempana, eivätkä käy missään välissä yli 50 asteen. Auto pelaa nyt tuolla uudella jäähdyttimellä niin kuin kuuluukin. Ainakin tässä tapauksessa ero on huomattava.
3.9 käytin pirssin leimalla ja vuoden saa taas ajella. Samalla reissulla huomasin etempää katsellessa, että vänkärin puolen lähivalo punottaa reilusti. Saksasta pärähti alle viikosa pihaan asti uudet Osramin perus polttimot ja vaihtokin meni kohtuudella. Täytyy antaa erityismaininta toimitus nopeudesta Keskiviikko iltana tilasin -> maanantaina kuriiri toi pihalle. Mielenrauhan vuoksi tarkistin vielä valmistajan sivuilta ja näyttäisi olevan vielä aidotkin.
Kuvissa vääristää, sillä todellisuudessa eivät ole läheskään noin kellertävät 4300K.
Ruostesuojailu projekti jäänee myöhempään ajankohtaan. Tarkoitus oli lämpimillä ilmoilla touhuta, mutta eipä aikataulut antanu myöden.
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Onkos tuosta coolerihommasta enempää kuvia? Alkuperäisestä leikkasit holkit ja hitsasit uuteen?
Miten kiinnitit autoon? Uuden mitat? Kuvia paikallaan, ilman puskuria?
Kiitos!
Miten kiinnitit autoon? Uuden mitat? Kuvia paikallaan, ilman puskuria?
Kiitos!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Alkuperäisessä ratkaisussa alumiiniholkit ahtoletkujen päissä ja jäähdyttimen käyrät tulee tuon holkin päälle ja kiristys "sokalla". Eli siis jonkulainen pikaliitos. Googlesta löytyy kuvia vaikkapa hakusanalla om648 charge air hose. Tuon holkin vain halkasin nätisti. Uudet alum. jäähdyttimen putket letkun sisään ja kiristys vaan tarpeeksi jämyllä klemmarilla.Tenutähti kirjoitti:Onkos tuosta coolerihommasta enempää kuvia? Alkuperäisestä leikkasit holkit ja hitsasit uuteen?
Miten kiinnitit autoon? Uuden mitat? Kuvia paikallaan, ilman puskuria?
Uuden jähyn mitat 140 x 550 x 65 mm. Kaiketi vastaava jäähdytin kuin biltema/motonet. Lähdöt 2,25", jotka laikkasin pois ja kaveri tigillä tinas isommat lähdöt suoriltaan (2,5"). Muistelisin, että lähtöjen keskeltä keskelle tais tulla noin 92cm. Pientä heittoa kärsii olla. Käyrät pätkin sopivan mittasiksi vasta kun pääsi sovitteleen autoon paikoilleen niin tuli sitten sopivan mittaset.
Kiinnityksestä nähny monellaista versiota, mutta ite näin parhaimmaksi vetää vaan tuohon törmäyspalkin alle ruuveilla. Kiinnikkeenä tuommonen tutun summanmutikasa valmistama kolmio. Näkyy tuossa muutama kuva ylempänä.
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Moi. Asiallista tekemistä. Minulla on samalla koneella oleva W220 ja turbo on parasta aikaa paranneltavana Pro Turbo Sytemsissa, AMG-ahtosiipi ja billet-kompurasiipi on tulossa.
Sain tänään Proturbolta uuden coolerin, jonka kennon koko on noin 520*160*65 mm (vrt. vakio 530*115*66 tms). Mainitsit, että halkaisit alkuperäisistä ahtoletkuista ne alumiiniset holkit. Onko ratkaisu kestänyt? Minä ajattelin sellaista ratkaisua, että olisin leikannut alumiinisen pään kokonaan pois ja kiristäisin letkut klemmareilla coolerin alumiiniputkiin. Tämä edellyttänee pullistusten tekemistä putkien päihin. Mutta nyt jäin miettimään, että onko sinun ratkaisusi parempi?
Sain tänään Proturbolta uuden coolerin, jonka kennon koko on noin 520*160*65 mm (vrt. vakio 530*115*66 tms). Mainitsit, että halkaisit alkuperäisistä ahtoletkuista ne alumiiniset holkit. Onko ratkaisu kestänyt? Minä ajattelin sellaista ratkaisua, että olisin leikannut alumiinisen pään kokonaan pois ja kiristäisin letkut klemmareilla coolerin alumiiniputkiin. Tämä edellyttänee pullistusten tekemistä putkien päihin. Mutta nyt jäin miettimään, että onko sinun ratkaisusi parempi?
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Kiva projekti Minkälainen sulla on tietokone ja mikä ohjelma vianetsintään?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Jos ihan oikein ymmärsin niin juurikin kuvatulla tavalla tein omaani. Holkit kun halkaisee nätisti niin alta paljastuu koskematon kumiletku. Pullistuksia en tinauttanu ja kunnollisella kiristimellä pysynyt nyt hienosti sen 30tkm.jusi kirjoitti:Moi. Asiallista tekemistä. Minulla on samalla koneella oleva W220 ja turbo on parasta aikaa paranneltavana Pro Turbo Sytemsissa, AMG-ahtosiipi ja billet-kompurasiipi on tulossa.
Sain tänään Proturbolta uuden coolerin, jonka kennon koko on noin 520*160*65 mm (vrt. vakio 530*115*66 tms). Mainitsit, että halkaisit alkuperäisistä ahtoletkuista ne alumiiniset holkit. Onko ratkaisu kestänyt? Minä ajattelin sellaista ratkaisua, että olisin leikannut alumiinisen pään kokonaan pois ja kiristäisin letkut klemmareilla coolerin alumiiniputkiin. Tämä edellyttänee pullistusten tekemistä putkien päihin. Mutta nyt jäin miettimään, että onko sinun ratkaisusi parempi?
Star ehdoton näihin hommiin.pasi84 kirjoitti:Kiva projekti Minkälainen sulla on tietokone ja mikä ohjelma vianetsintään?
Re: S211 320CDI -03 "black on black"
Kiitos, tajusin että ihan tyhmiä kyselin. Minulla coolerin lähdöt ovat 2-tuumaiset joten voi suoraan leikata mattoveitsellä putket lyhyemmäksi.kxtxnprvmi kirjoitti:Jos ihan oikein ymmärsin niin juurikin kuvatulla tavalla tein omaani. Holkit kun halkaisee nätisti niin alta paljastuu koskematon kumiletku. Pullistuksia en tinauttanu ja kunnollisella kiristimellä pysynyt nyt hienosti sen 30tkm.jusi kirjoitti:Moi. Asiallista tekemistä. Minulla on samalla koneella oleva W220 ja turbo on parasta aikaa paranneltavana Pro Turbo Sytemsissa, AMG-ahtosiipi ja billet-kompurasiipi on tulossa.
Sain tänään Proturbolta uuden coolerin, jonka kennon koko on noin 520*160*65 mm (vrt. vakio 530*115*66 tms). Mainitsit, että halkaisit alkuperäisistä ahtoletkuista ne alumiiniset holkit. Onko ratkaisu kestänyt? Minä ajattelin sellaista ratkaisua, että olisin leikannut alumiinisen pään kokonaan pois ja kiristäisin letkut klemmareilla coolerin alumiiniputkiin. Tämä edellyttänee pullistusten tekemistä putkien päihin. Mutta nyt jäin miettimään, että onko sinun ratkaisusi parempi?
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12