Viton W638 virtalukon vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Viton W638 virtalukon vaihto

Viesti Kirjoittaja The Thing »

Kolmen viikon projekti oli melkein valmis hitsauksineen ja raidetangon päineen jne jne, ja huomasin että rattilukko ei toiminut. Pistin CRC:tä, ja välil toimi ja välil ei. Lisäsin CRC:tä ja lopulta virtalukko jäi kokonaan jumiin.

Ko. vitossa on helppo saada virtalukko esille ja mukamas saada se auki, koska siellä ihan normi ristipääruuvit. Mutta ne olikin vain hämäystä! Toisella puolella onkin ne oikeat mutterit, ilmeisesti kuuskolomutterit, jotka tehdas tukkinut, eli niitä ei saa auki! Tehdas tukkinut 6-kolomutterien kolot, jota ei esim tuurnalla saa auki. Ainoa vaihtoehto on hitsata kaulaa niihin muttereihin ja sen jälkeen hitsata esim 10mm mutteri päähän, jolla sen sitten saa helposti auki. Onneksi oli hiilikuitumattoa jne, jolla pystyi hitsauksen ajaksi suojaaman ohjaamosta penkit jne.

Onko tämä yleistä, että virtalukko on tuollalailla tehty ja tehty siten ettei sitä periaatteessa helposti irti saa? En ole virtalukkoja ennen vaihtanut.
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Viton W638 virtalukon vaihto

Viesti Kirjoittaja The Thing »

The Thing kirjoitti:Kolmen viikon projekti oli melkein valmis hitsauksineen ja raidetangon päineen jne jne, ja huomasin että rattilukko ei toiminut. Pistin CRC:tä, ja välil toimi ja välil ei. Lisäsin CRC:tä ja lopulta virtalukko jäi kokonaan jumiin.

Ko. vitossa on helppo saada virtalukko esille ja mukamas saada se auki, koska siellä ihan normi ristipääruuvit. Mutta ne olikin vain hämäystä! Toisella puolella onkin ne oikeat mutterit, ilmeisesti kuuskolomutterit, jotka tehdas tukkinut, eli niitä ei saa auki! Tehdas tukkinut 6-kolomutterien kolot, jota ei esim tuurnalla saa auki. Ainoa vaihtoehto on hitsata kaulaa niihin muttereihin ja sen jälkeen hitsata esim 10mm mutteri päähän, jolla sen sitten saa helposti auki. Onneksi oli hiilikuitumattoa jne, jolla pystyi hitsauksen ajaksi suojaaman ohjaamosta penkit jne.

Onko tämä yleistä, että virtalukko on tuollalailla tehty ja tehty siten ettei sitä periaatteessa helposti irti saa? En ole virtalukkoja ennen vaihtanut.
Ostin käytetyn virtalukon, ja siinä tuli myös se alkuperänen kehä pultteineen ja sen 6-kolopultit tuli mukana, joita ei oltu ns tukittu käyttökelvottomaksi! ...eli jostain syystä juuri minun Vitossani oli ne kuusiokolot laitettu umpeen ja homma vaikeutu. Tottakai, ei tämän auton kanssa mikään olekaan ollut helppoa. En tiedä pitäskö jo nauraa...
Vastaa Viestiin