W114.072 eli 280CE
Re: W114.072 eli 280CE
Ostat multa kokonaisen moottorin kaasari versiona. Uudet syttö osat ja äänettömät nokat yms.
Auto on hieno. Mulla on likimain sisar versio tuosta, euro versio kylläkin.
Auto on hieno. Mulla on likimain sisar versio tuosta, euro versio kylläkin.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W114.072 eli 280CE
Palataan tuohon moottoriin, jos tämä porsii. Vähän tyyris ostos tulpan johtojen hakuun.
Re: W114.072 eli 280CE
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W114.072 eli 280CE
Ostin moottoriantennin Kauhajoelta.
Re: W114.072 eli 280CE
Eikö tosiaan kukaan osaa neuvoa tuon valkoisen muoviosan kanssa? Kuinka irtoaa ehjänä ja mikä on funktio?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W114.072 eli 280CE
Muistaakseni saattoi olla vain napsauttamallapaikallaan. Toisaalta tuo taitaa olla niin vanha, ettei se lähde ehjänä irti. Tuohan on vain pölysuoja, tarvikekärjissä tuota ei edes tule mukana. Mitään tärkeää funktiota tuolla ei ole. Itse ottaisin vaikka väkivalloin irti ja olen tainnut aikanaan näin tehdäkin.
http://cdn1.pelicanparts.com/catalog/im ... -M1002.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
http://cdn1.pelicanparts.com/catalog/im ... -M1002.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W114.072 eli 280CE
OK. Melko lujassa vaan on, meinaa tulla pohjalevy mukana. Mutta revitään, tattista vaan.
Re: W114.072 eli 280CE
Kokeile nostaa kärkien liikkuva osa akselilta pois samalla, se on sokalla kiinni. Jousi on vain painamalla kolossaan.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W114.072 eli 280CE
Enpä ole hetkeen jatkanut projektia sytkän kanssa. Aiemmin putsasin jakajan kannen ja näytin hiukan mirkelituukia kosketuspinnoille. Eilen kävin pitkästä aikaa myös ajamassa ja pätkiminen oli poissa. Hienoa! Aion silti myös katsoa nuo kärjet kuntoon.
Tulpan johdoille en saanut millään konstilla mitään vastusta eikä piipparikaan antanut mitään?
Tulpan johdoille en saanut millään konstilla mitään vastusta eikä piipparikaan antanut mitään?
Re: W114.072 eli 280CE
Tulpanjohtojen mittaukseen auttaa pitkä m3 ruuvi, joka painetaan tulpanhattuun simuloimaan tulppaa, mikäli sinulla on vakiojohdot, eli tulpissa m3 kierre näkyvissä. Ruuvista on sitten helppo saada kontakti mittaukseen. Muuten se on aika hankalaa.
Timppa.
Timppa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W114.072 eli 280CE
No niin. Pölysuojan poisto liikautti kärkiäkin, niin ettei pysy enää käynnissä. Tulipahan vauhtia kärkien ostoon. Vaan pikkasen taas Vehon suolanen hinta, 21 ja osia sekä usean päivän toimitusaika, kun on vain Saksassa. Motonetissä oli vain vääränlaisia, vaikka luettelo väittää olevan oikeanlainen. Turun vanhin yksityinen liike sen sijaan pelasti.
Autokin taas käyntiin, vaan melko epätasaista on. Moottorin kirja antaa vain asteluvut aukiololle ja värinänvaimennin on niin likainen, ettei lukuja oikein näy. Mistähän tuolle saisi millimetrit, niin voisi rakotulkilla säätää?
Autokin taas käyntiin, vaan melko epätasaista on. Moottorin kirja antaa vain asteluvut aukiololle ja värinänvaimennin on niin likainen, ettei lukuja oikein näy. Mistähän tuolle saisi millimetrit, niin voisi rakotulkilla säätää?
Re: W114.072 eli 280CE
Ei taida saada, tehdas antaa vain kärkikulma-arvon. Kärkien aukiolo mitataan tosiaan kärkikulmamittarilla yleensä, ei värinänvaimentimesta. Rakotulkkimittaukset on vähän niin ja näin, varsinkin useampisylinterisessä.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W114.072 eli 280CE
Ai 21€ on suolainen hinta, nuohan on vielä halvat Vehon hinnaksiManneMika kirjoitti:No niin. Pölysuojan poisto liikautti kärkiäkin, niin ettei pysy enää käynnissä. Tulipahan vauhtia kärkien ostoon. Vaan pikkasen taas Vehon suolanen hinta, 21 ja osia sekä usean päivän toimitusaika, kun on vain Saksassa. Motonetissä oli vain vääränlaisia, vaikka luettelo väittää olevan oikeanlainen. Turun vanhin yksityinen liike sen sijaan pelasti.
Autokin taas käyntiin, vaan melko epätasaista on. Moottorin kirja antaa vain asteluvut aukiololle ja värinänvaimennin on niin likainen, ettei lukuja oikein näy. Mistähän tuolle saisi millimetrit, niin voisi rakotulkilla säätää?
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W114.072 eli 280CE
Netistä löytyi 0,4, jonka laitoin. Käy, mutta ei ideaalisti. Mutta nyt sillä pääsee pajalle, josta mittarit löytyy.
Re: W114.072 eli 280CE
Eihän siellä mitään ollutkaan. Mistähän tuollaisen mittarin taikoo? Tai sitten taion vain korvakuulolta. Tyhjäkäyntikin pienenee samalla oikeaan.
Kyselin Veholta uutta pyörijää, 177€!! Kansikin oli 'vain' 117. Motonetistä pyörijä 24€, eli sieltä tilasin, katsotaan, mitä saapuu.
Kyselin Veholta uutta pyörijää, 177€!! Kansikin oli 'vain' 117. Motonetistä pyörijä 24€, eli sieltä tilasin, katsotaan, mitä saapuu.
Re: W114.072 eli 280CE
Tuossa voisi olla mukana...ja muutama muukin sopiva laite.
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Moottorin ... ?ca=18&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Moottorin ... ?ca=18&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W114.072 eli 280CE
Terve, en tiedä missä päin olet, mutta jos liikut klaukkalassa niin löytyy kärkikulmamittari ja voidaan katsoa kulmat kohdilleen.
Re: W114.072 eli 280CE
Klaukkala on niin kovin kaukana kaikesta muusta paitsi juuri Klaukkalasta... Kiitos ystävällisestä tarjouksesta.
Tuollaisen, tai jonkinlaisen testerin/satsin voisi kyllä muutenkin ostaa. Tuossa ainakin mainitaan avainsanat 'dwell' sekä 'points'.
Tuollaisen, tai jonkinlaisen testerin/satsin voisi kyllä muutenkin ostaa. Tuossa ainakin mainitaan avainsanat 'dwell' sekä 'points'.
Re: W114.072 eli 280CE
Käänsin korvakuulolla kohilleen, katotaan sitten miten ajo onnistuu. Löi jostain läpi sormille, ehkä johdot tosiaan pitäs vaihtaa...
Ja en sitten edes millään pulttivirityksillä onnistu saamaan johdoista vastusta, tahi piippausta. En tajua.
Ja en sitten edes millään pulttivirityksillä onnistu saamaan johdoista vastusta, tahi piippausta. En tajua.
Re: W114.072 eli 280CE
Ostin ehdotetun mittasetin, kannatti. Kiitos unski.
Nyt on kulmat, kärjet, ajoitus ja tyhjäkäynti oikein. On parempi. Vaan.... mitä olen koko ajan ihmetellyt, testasin pojan kanssa ja polkimesta ei saa läppää kuin 70% liikkeelle. Eli jää kulkematta, kun kulkea haluais. Ei mene kaasu pohjaan konehuoneessa. No, ruuvi auki ja molemmat pohjaan ja ruuvi kiinni. Ei liiku juuri minnekään konehuoneessa. What? Pakko avata ja laittaa toisinpäin eli tyhjäkäynnistä kiinni, jolloin palautu ennalleen. Mitä ihmettä? Ainakin laitan nyt WD40 yön yli muhimaan ja katson aamulla uudestaan.
Nyt on kulmat, kärjet, ajoitus ja tyhjäkäynti oikein. On parempi. Vaan.... mitä olen koko ajan ihmetellyt, testasin pojan kanssa ja polkimesta ei saa läppää kuin 70% liikkeelle. Eli jää kulkematta, kun kulkea haluais. Ei mene kaasu pohjaan konehuoneessa. No, ruuvi auki ja molemmat pohjaan ja ruuvi kiinni. Ei liiku juuri minnekään konehuoneessa. What? Pakko avata ja laittaa toisinpäin eli tyhjäkäynnistä kiinni, jolloin palautu ennalleen. Mitä ihmettä? Ainakin laitan nyt WD40 yön yli muhimaan ja katson aamulla uudestaan.
Viimeksi muokannut ManneMika, Ti 18.07.2017 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W114.072 eli 280CE
Ai niin, todellakin Motonetistä sain pyörijän 23€, josta Veho halusi 177€! Käsittämätöntä.
Mikähän sen kaasupolkimen alla olevan klossin funktio on? Jos sen poistaa.
Mikähän sen kaasupolkimen alla olevan klossin funktio on? Jos sen poistaa.
Re: W114.072 eli 280CE
Nenä ja aivot sanoo, että taitaa saada liikaa bensaa tämä. Millähän sitä hillittis?
Muutoin toimii todella hienosti säätöjen jälkeen, ja äänikin on isoilla kierroksilla erilainen. Tyhjäkäyntiä ei juuri kuule. On tämä käsittämättömän hieno peli etenkin ikäisekseen. Vielä kun ne vanteet jostain löytäs, ni kärsis laittaa uudemmat ja pehmeämmät renkaat alle.
Muutoin toimii todella hienosti säätöjen jälkeen, ja äänikin on isoilla kierroksilla erilainen. Tyhjäkäyntiä ei juuri kuule. On tämä käsittämättömän hieno peli etenkin ikäisekseen. Vielä kun ne vanteet jostain löytäs, ni kärsis laittaa uudemmat ja pehmeämmät renkaat alle.
Re: W114.072 eli 280CE
Sinulla näyttää olevan D-Jetronic. Siinä on sähköinen tyhjäkäyntiseoksen säätö ECU:n päässä olevalla sormipyörällä. Myötäpäivään rikkaammalle. Suosittelisin mittaamaan ensin bensanpaineet (2bar) sitten etsimään ECU:n (en muista yhtään missä se W114:ssä on) ja säätämään seokset pakokaasuanalysaattorin avulla.
Netistä löytää paljon apuja kun hakee jenkkiläisiltä tai saksalaisilta sivuilta.
Timppa
Netistä löytää paljon apuja kun hakee jenkkiläisiltä tai saksalaisilta sivuilta.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W114.072 eli 280CE
No tuo on vielä tekemättä.
Vaan norsunluuohjauspyörän laitoin ja onpa se upea. Keskiö nyt on viel sama, kuin aiemminkin, eli puuta, mutta ainakin se sopii paremmin tuohon, kuin mustaan.
Uuden radion ostin, tai siis kunnostetun ja sähköantennikin on uusi, käyttämätön orkkis, jotka molemmat pitäs asentaa. Yksi radio tässä jäi tähteelle, varmaan joskus pitää kunnostuttaa siellä Itä-Suomessa.
Vaan norsunluuohjauspyörän laitoin ja onpa se upea. Keskiö nyt on viel sama, kuin aiemminkin, eli puuta, mutta ainakin se sopii paremmin tuohon, kuin mustaan.
Uuden radion ostin, tai siis kunnostetun ja sähköantennikin on uusi, käyttämätön orkkis, jotka molemmat pitäs asentaa. Yksi radio tässä jäi tähteelle, varmaan joskus pitää kunnostuttaa siellä Itä-Suomessa.
Re: W114.072 eli 280CE
No eihän se ostettu radio tähän sovi. Niin samanlaine, mutta erilainen. Pitää siis kunnostaa oma.
Melkonen johtokasa on konsolissa, siinä onkin sitten setvitmistä, kun ylimääräset joutaa pois. Oli esim ainakin kaksi antennijohtoa.
Kuinkahan isompien autojen kierroslukumittari menis kellon paikalle, muistelisin jonkun laittaneen? Ja minne tuon kellon, keskikonsoliin, vaiko hanskalokeron kanteen?
Melkonen johtokasa on konsolissa, siinä onkin sitten setvitmistä, kun ylimääräset joutaa pois. Oli esim ainakin kaksi antennijohtoa.
Kuinkahan isompien autojen kierroslukumittari menis kellon paikalle, muistelisin jonkun laittaneen? Ja minne tuon kellon, keskikonsoliin, vaiko hanskalokeron kanteen?
Re: W114.072 eli 280CE
Tästä tyyliin sopiva radio, vähän liian uusi mutta ihan asiallisesti kävisi
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=190360" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=190360" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W114.072 eli 280CE
Höpöhöpö Tuo on aivan liian uusi, niinkus tiedät. Ja mullahan siis on orkkis, tarvii vaan käyttää Lappeenrannassa.
Re: W114.072 eli 280CE
Onpahan vaan norsunluu parempaa ku bakeliitti Vaikka puukeskiölläkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W114.072 eli 280CE
Hyvännäköinen ratti, sopii valkoiseen autoon...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...