Ihme iskarit, apua!
Ihme iskarit, apua!
Tällainen aina mersulla ajanut vanhempi akka tarvitsee nyt vinkkiä ja kovin. Kyseessä väyrysklassikko/tms eli W210, 2,3 l, autom. 1996, bensa.
Eräänä päivänä pelkääjän puolen takapyörän...jostain alkoi kuulumaan kolinaa.
Luulin laakerin menneen, joten korjaamoon ( työpaikan lähellä). Diagnoosi: ei ole, vaan "joku rengas/pusla/tms, puuttuu, joten "ei haittaa ajoa", oli ohjeistus.
Kolina kuitenkin yltyi, joten vein toiseen korjaamoon (lähempänä kotia). Diagnoosi: takaiskari mennyt.
Ja siitä alkoi ahdistus! Kyseinen iskari maksaa varaosaliikkeessä noin 750,-. Juu, kyllä! Ei siis mikään perusmötikkä. Ei sitten ollut mitään saumaa tilata siihen hätään, enkä tiedä haluanko. Vaikka rakkaalla mersullani on ajettu nyt vaivaiset 340 000 km, niin tahtoisin vielä pitää sen. Vuodessa ajelen noin 50 000 km, mutta totuus on: kyseessä olevan sellainen ...tonnin rimpula Rompparilta ei löydy, ja netistä kun vilkaisin mallia näyttää olevan useampiakin variaattioita.
Eli KYSYMYS olisi tässä: Voiko tätä iskaria korjata? Tämä iskari on jokin sellainen, joka säätää itsensä öljyllä. Säiliössä on öljyä ja toinen iskari on ihan kunnossa, mutta korjaamon mukaan tämä on "ihan jäykkä".
Iskari on itsessään lyhyt, jossa on myös sellainen putki eli letku, josta öljy kulkeutuu itse iskariin. Jos siis mitään ymmärsin. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään Monroe leveling system vaan jokin mersun oma juttu.
Häiritsee vaan niin, kun joku on joskus maininnut tällaisen "automaatti" täyttöisen iskarin olevan ikuinen, mutta eipä taida ollakaan. Enkä sitten myös ole lopultakaan täysin vakuuttunut onko vika iskarissa vai missä, koska korjaamot olivat niin eri linjoilla. Kolina kuuluu, mutta ei jää "heilumaan", kuten muistelen mersua, jolla ajoin vuoden -87 paikkeilla kilometrin verran.
Kaunis kiitos, jos jollain olisi jotain ideaa.
Eräänä päivänä pelkääjän puolen takapyörän...jostain alkoi kuulumaan kolinaa.
Luulin laakerin menneen, joten korjaamoon ( työpaikan lähellä). Diagnoosi: ei ole, vaan "joku rengas/pusla/tms, puuttuu, joten "ei haittaa ajoa", oli ohjeistus.
Kolina kuitenkin yltyi, joten vein toiseen korjaamoon (lähempänä kotia). Diagnoosi: takaiskari mennyt.
Ja siitä alkoi ahdistus! Kyseinen iskari maksaa varaosaliikkeessä noin 750,-. Juu, kyllä! Ei siis mikään perusmötikkä. Ei sitten ollut mitään saumaa tilata siihen hätään, enkä tiedä haluanko. Vaikka rakkaalla mersullani on ajettu nyt vaivaiset 340 000 km, niin tahtoisin vielä pitää sen. Vuodessa ajelen noin 50 000 km, mutta totuus on: kyseessä olevan sellainen ...tonnin rimpula Rompparilta ei löydy, ja netistä kun vilkaisin mallia näyttää olevan useampiakin variaattioita.
Eli KYSYMYS olisi tässä: Voiko tätä iskaria korjata? Tämä iskari on jokin sellainen, joka säätää itsensä öljyllä. Säiliössä on öljyä ja toinen iskari on ihan kunnossa, mutta korjaamon mukaan tämä on "ihan jäykkä".
Iskari on itsessään lyhyt, jossa on myös sellainen putki eli letku, josta öljy kulkeutuu itse iskariin. Jos siis mitään ymmärsin. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään Monroe leveling system vaan jokin mersun oma juttu.
Häiritsee vaan niin, kun joku on joskus maininnut tällaisen "automaatti" täyttöisen iskarin olevan ikuinen, mutta eipä taida ollakaan. Enkä sitten myös ole lopultakaan täysin vakuuttunut onko vika iskarissa vai missä, koska korjaamot olivat niin eri linjoilla. Kolina kuuluu, mutta ei jää "heilumaan", kuten muistelen mersua, jolla ajoin vuoden -87 paikkeilla kilometrin verran.
Kaunis kiitos, jos jollain olisi jotain ideaa.
Re: Ihme iskarit, apua!
Paikkakunnan jos ilmoittaisi niin lähimmästä muurahaiskeosta voisi lähteä työmuurahaisia liikkeelle. Tältä topikilta löytyy auttavia käsiä Isänmaamme päästä päähän.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Ihme iskarit, apua!
Olen korjaillut noita eli alapäähän muutetaan pallonivedl pois ja kahdella kumipuslalla muunneltua kiinnikettä saadaa hyvä ja samalla olen vaihtanbut kaikki tiivisteet uusiksi.
tosin sinun pitäisi lähettää ne minulle ensin..
Käytettyjäkin on markkinoilla...omilleni annan takuun ja on noita aika monta tullut korjattua.
Niin autosi taitaa olla farmari tasonsäädöllä.
tosin sinun pitäisi lähettää ne minulle ensin..
Käytettyjäkin on markkinoilla...omilleni annan takuun ja on noita aika monta tullut korjattua.
Niin autosi taitaa olla farmari tasonsäädöllä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Ihme iskarit, apua!
mulla olisi käytettyjä W124 farkun iskareita.. eihän niissä kaiketi suuria eroja ole..
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Re: Ihme iskarit, apua!
Nyt, ei ymmärrä mitään, farkku?
Tämä on ihan noku sedan W210 E230. Berliinistä tosin tuotu 10 v. sitten.
Ja Turun saaristossa ollaan.
Niin ja tämä vielä: iskari on tosi lyhyt, siis oikeasti jotain puolet normista.
Tämä on ihan noku sedan W210 E230. Berliinistä tosin tuotu 10 v. sitten.
Ja Turun saaristossa ollaan.
Niin ja tämä vielä: iskari on tosi lyhyt, siis oikeasti jotain puolet normista.
Re: Ihme iskarit, apua!
alustanumero tai autonrekkari auttaisi, siellä voi olla parikin eri iskaria ? ads tai normi tasonsäätöiskarit , normi tasonsäätöiskari maksaa sen ~300e kpl saksasta tilattuna.
Jos iskari ei vuoda niin senkin saa korjattua sen kolinan pois jos osaava seppä tarjolla.
Myös jäykkä iskari voi viitata tasonsäätöpalloihin jotka hajotessaan tekee perästä jäykän, tosin tässä oli vissiin kolina se päällimmäinen syy ?
Jos iskari ei vuoda niin senkin saa korjattua sen kolinan pois jos osaava seppä tarjolla.
Myös jäykkä iskari voi viitata tasonsäätöpalloihin jotka hajotessaan tekee perästä jäykän, tosin tässä oli vissiin kolina se päällimmäinen syy ?
Re: Ihme iskarit, apua!
Se kolinahan se ongelma on, ja toinen on tämä: rekkarin mukaan mesessä on ihan nokut, sellaiset säädöttömä pitkät, joilla hintaa vaivaiset 45,- kpl. Tosin eivät sinne sovi!
Tiedä sitten onko alkujaan joku erikoistilaus tämä yksilö, koska muutakin "extraa", mm. ortopediset penkit ja automaatti ilmastointi.
Kaveri teki hyvän tarjouksen työstä. Nyt vaan pitäisi tietää mitkä iskarit sinne voi vaihtaa?
Tiedä sitten onko alkujaan joku erikoistilaus tämä yksilö, koska muutakin "extraa", mm. ortopediset penkit ja automaatti ilmastointi.
Kaveri teki hyvän tarjouksen työstä. Nyt vaan pitäisi tietää mitkä iskarit sinne voi vaihtaa?
Re: Ihme iskarit, apua!
Vaikea sanoa kerran ei autosta anneta mitään tietoa.
Re: Ihme iskarit, apua!
Älä nyt, se on noku w210epk kirjoitti:Vaikea sanoa kerran ei autosta anneta mitään tietoa.
Joo ymmärrän että kaikki ei autoista välttämättä niin paljoa ole perillä, mutta sitä en ymmärrä että kun jotain tarkentavaa kysytään, niin siihen ei vastata milläänlailla
esim:
epk kirjoitti:alustanumero tai autonrekkari auttaisi,
Mistä tämä on katsottu? veikkaan ettei ainakaan EPC:stä?Helluby kirjoitti:rekkarin mukaan mesessä on ihan nokut, sellaiset säädöttömä pitkät, joilla hintaa vaivaiset 45,- kpl. Tosin eivät sinne sovi!
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: Ihme iskarit, apua!
Edit; turha vastailla, tarkoituksellahan tämä vedättää
Viimeksi muokannut dealer, La 22.07.2017 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Re: Ihme iskarit, apua!
KL varaosa on tämän iskarin sopivuuden tarkistanut. Eli heidän tiedostonsa mukaan tähän menee noku iskari. Mutta ei vaan mennytkään. Palauttaessani sitä, sanottiin "että sellainen siihen menee tietokannan kukaan. Joku on sitten joskus halunnut jotain muuta. Nää on nää vanhana uitetut". Eli mitä tästäkin pitäisi päätellä? Sinällään olen aina saanut tosi hyvää palvelua KL:stä.
Ap. kyssärini koskikin nim. om. tätä iskari tyyppiä, ei ko. autoa. Jatko oli, voiko ko. iskarin vaihtaa johonkin muuhun? Sellaisen heiton kuulin, että jokin Lantikan iskari sopisi. Äkkiä en niele.
Kyllä tämä ihan normi mese on, vaikka hieman totuttua perusteellisemmin muinoin varusteltu. Siis vertaan edelliseen omistamaani, joka oli tek.tiedoiltaan ihan sama -96, w210, 2,3l, E sarjanen.Paitsi nuo iskarit. Eli mitä tässä rekkarikka tekee? Tietoa on tarpeeksi vai tulisitko mummon luo kylään?
Ap. kyssärini koskikin nim. om. tätä iskari tyyppiä, ei ko. autoa. Jatko oli, voiko ko. iskarin vaihtaa johonkin muuhun? Sellaisen heiton kuulin, että jokin Lantikan iskari sopisi. Äkkiä en niele.
Kyllä tämä ihan normi mese on, vaikka hieman totuttua perusteellisemmin muinoin varusteltu. Siis vertaan edelliseen omistamaani, joka oli tek.tiedoiltaan ihan sama -96, w210, 2,3l, E sarjanen.Paitsi nuo iskarit. Eli mitä tässä rekkarikka tekee? Tietoa on tarpeeksi vai tulisitko mummon luo kylään?
Re: Ihme iskarit, apua!
E:
Sinänsä hauska että tuossa sen perusongelman kerrotkin ja sitten olet kuitenkin päätellyt, että tietoa on tarpeeksi annettu (Eli ei ole). Autot on yksilöitä ja voi erota esim. juurikin iskareiden osilta (jolloin myös muita takapäänosia menee uusiksi). Siksi pitää tietää tarkalleen alustanumerolla, mistä autosta on kyse... Se rekkari on vaan helpompi antaa, kun kaivaa alustanumeroa, mutta jos sen VINin päädyt antamaan, niin kirjoita sitten oikein se.Helluby kirjoitti:Siis vertaan edelliseen omistamaani, joka oli tek.tiedoiltaan ihan sama -96, w210, 2,3l, E sarjanen.Paitsi nuo iskarit. Eli mitä tässä rekkarikka tekee? Tietoa on tarpeeksi vai tulisitko mummon luo kylään?
Viimeksi muokannut noroljan, Ma 17.07.2017 06:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: Ihme iskarit, apua!
Rekisterinumerolla löytyy valmistenumero ja sillä taas kaikki tarpeelliset tiedot autosta. Jos pelkää kylään tulijoita ja haluaa silti apua voi kertoa pelkän valmistenumeron, sillä löytyy auton tiedot muttei (ainakaan kotikonstein) rekisterinumeroa.
Jos ei haluakaan apua, niin sitten ei tietysti kannata kertoa mitään.
Jos ei haluakaan apua, niin sitten ei tietysti kannata kertoa mitään.
Re: Ihme iskarit, apua!
kerran se kesäpoika katsoo kooällässäkin väärin. Ja jollei ole niin se ketä vaihtaa meinas niin eiköhän hänkin osaa osan ottaa käteen ja vaihtaa siihen samanlaisen tilalle, ei niitä vaihtoehtoja nyt niin montaa ole.
Täältäkin voi moni hoo moilanen sen rekkarin perusteella katsoa mitä sinne tehtaalta on laitettu ja aika varmuudella saataisin selvyys mitä sitten seuravaaksi
Täältäkin voi moni hoo moilanen sen rekkarin perusteella katsoa mitä sinne tehtaalta on laitettu ja aika varmuudella saataisin selvyys mitä sitten seuravaaksi
Re: Ihme iskarit, apua!
Tottakai jos auto on noku210 niin siihen pitäisi sopia KL:n myymä nokuiskari...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- Meissenkeri
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: La 23.07.2011 23:35
Re: Ihme iskarit, apua!
Hei Helluby,
Katso auton rekisteriotteesta auton valmistenumero. Se alkaa näin: WDB210...............
Kirjoita se tähän viestiin, niin katsomme sillä oikean iskunvaimentimen tyypin sinun autoon.
Katso auton rekisteriotteesta auton valmistenumero. Se alkaa näin: WDB210...............
Kirjoita se tähän viestiin, niin katsomme sillä oikean iskunvaimentimen tyypin sinun autoon.
Re: Ihme iskarit, apua!
MUTTA: Kl varaosa myi iskarin rekisterinumeron mukaan!
Kun palautin sen sopimattomana (liian pitkä), niin tarkistettiin vielä valmistenumeron mukaan.
Lopputulos: valmiste- ja rek.nron mukaan tähän yksilöön menee ihan noku. MUTTA: ei vaan menekkään!
En sitten tainnut liian selvästi tapahtunutta kirjoittaa? Ei tämä mummi, eikä KL:n myyjä, nyt ole niin tyhmiä, että iskarikauppaa olisi tehty tyyliin:"Yks mesen iskari!", "Siin on, 45,-".
Kun palautin sen sopimattomana (liian pitkä), niin tarkistettiin vielä valmistenumeron mukaan.
Lopputulos: valmiste- ja rek.nron mukaan tähän yksilöön menee ihan noku. MUTTA: ei vaan menekkään!
En sitten tainnut liian selvästi tapahtunutta kirjoittaa? Ei tämä mummi, eikä KL:n myyjä, nyt ole niin tyhmiä, että iskarikauppaa olisi tehty tyyliin:"Yks mesen iskari!", "Siin on, 45,-".
Re: Ihme iskarit, apua!
Sitten siellä on jotkut vaunu iskarit tms. Muutaku tehtaan mukaiset iskarit paikalle. Kuva olis kiva.
Re: Ihme iskarit, apua!
Kerrohhan muori etes mikä ketun noku???
Aivan sama vaikka jätät avaimet paikalleen, kukaan ei varmasti tuu varastaan tuon ikästä rönttää jossa iskarikin paskana.
Typerää kysellä apuja jos ei niitä kuitenkaan halua!!!
Aivan sama vaikka jätät avaimet paikalleen, kukaan ei varmasti tuu varastaan tuon ikästä rönttää jossa iskarikin paskana.
Typerää kysellä apuja jos ei niitä kuitenkaan halua!!!
Re: Ihme iskarit, apua!
Mulle tarjottiin KL:stä W124 Sportlineen ihan tavallista takaiskaria.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 52#p878952" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilasin sitte oikiat Saksaksasta valmistenumerolla.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 52#p878952" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilasin sitte oikiat Saksaksasta valmistenumerolla.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d