Ledivalojen ballastien lämpötila
Ledivalojen ballastien lämpötila
Onko tästä millaisia kokemuksia foorumilaisilla:
Ajattelin laittaa ledipolttimot ajovaloihin ja ballastit saa sopimaan umpion sisään sopivasti mutta lämpeneekö ne kuinka paljon etteivät ne aiheuttaisi muoviosissa sulamista tai palon vaaraa
Ajattelin laittaa ledipolttimot ajovaloihin ja ballastit saa sopimaan umpion sisään sopivasti mutta lämpeneekö ne kuinka paljon etteivät ne aiheuttaisi muoviosissa sulamista tai palon vaaraa
Re: Ledivalojen ballastien lämpötila
Ledithän lämpenee paljon vähemmän kuin normi polttimot
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Ledivalojen ballastien lämpötila
Ehkä kysymykseni asettelu oli hieman epäselvä mutta tarkoitin ballastien lämpiämistä koska tarkoitus on laittaa ne umpioiden sisään koska mahtuvat sinne helposti
Re: Ledivalojen ballastien lämpötila
Ei kait nuo ballastitkaan kovin paljon lämpene,
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Ledivalojen ballastien lämpötila
Mitä nämä ledin ballastit tekevät?
Mulla on ulko/työvaloina 10-30W teholedejä ja jos sen ledi elementin irrottaa jäähdytyspinnasta, niin saakelin kuumahan se on (oli pakko purkaa yksi valo ja tutkia mitä se sisältää ) . Muttei näissä muuten ole mitään ballasteja, pieni muuntaja vaan 230 > 12v.
Muutenhan noita ledi ajovaloja oli täälläkin testattu (taisi olla atlas ainakin) ja ei niillä mitään nähnyt, valo jakautui minne sattuu.
Mulla on ulko/työvaloina 10-30W teholedejä ja jos sen ledi elementin irrottaa jäähdytyspinnasta, niin saakelin kuumahan se on (oli pakko purkaa yksi valo ja tutkia mitä se sisältää ) . Muttei näissä muuten ole mitään ballasteja, pieni muuntaja vaan 230 > 12v.
Muutenhan noita ledi ajovaloja oli täälläkin testattu (taisi olla atlas ainakin) ja ei niillä mitään nähnyt, valo jakautui minne sattuu.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: Ledivalojen ballastien lämpötila
Eikö ne tehokkaimmat led-muutossarjat olleet sielä 50 watin luokassa. Valoa teoriassa huomattavasti enemmän mutta käytäntö voi olla toinen. Saattaa kyllä olla että vähän turhan paljon tulee lämpöä sinne umpion sisään
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- mlowner
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ti 06.04.2010 18:56
- Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä
Re: Ledivalojen ballastien lämpötila
Kyseessähän ei ole varsinaisesti Ballast (Niinkuin xenonissa) vaan hakkurivirtalähde jolla vakioidaan diodeille menevä jännite.
Ledi operoi parhaiten hyvin kapealla jännitealueella. Hakkurivirtalähde tekee muuntajan hommat, ja aina kun sähköä muunnetaan, syntyy lämpöä.
Siksi se ledin mutikka lämpiää.
Ledi operoi parhaiten hyvin kapealla jännitealueella. Hakkurivirtalähde tekee muuntajan hommat, ja aina kun sähköä muunnetaan, syntyy lämpöä.
Siksi se ledin mutikka lämpiää.
Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
Re: Ledivalojen ballastien lämpötila
Jep. Saman verran sitä lämpöä pauttiarallaa sinne tulee on sitten 55W halogeeni tai 55W led. Ledillä pikkuisen vähemmän kun suurempi osa sähkötehosta muuttuu valotehoksi kuin halogeenilla. Mutta lähinnä teoreettisessa tarkastelussa ero, käytännön tasolla ihan sama. Toki jos se lämmönlähde on eri paikassa umpiota kuin alunperin niin ehkä voi särkeäkin jotain...
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: Ledivalojen ballastien lämpötila
Oikein kun aletaan hiuksia halkomaan, niin halogeeni säteilee osan lämmöstä valon suuntaan ulos umpiosta, ledillä kaikki lämpö jää sinne sisään.Kakemake kirjoitti:Jep. Saman verran sitä lämpöä pauttiarallaa sinne tulee on sitten 55W halogeeni tai 55W led. Ledillä pikkuisen vähemmän kun suurempi osa sähkötehosta muuttuu valotehoksi kuin halogeenilla. Mutta lähinnä teoreettisessa tarkastelussa ero, käytännön tasolla ihan sama. Toki jos se lämmönlähde on eri paikassa umpiota kuin alunperin niin ehkä voi särkeäkin jotain...