Ostin tuossa 92` 230TE mesen, ja olinpa tyhmä kun en älynnyt moista ostaa aikaisemmin, vaan kokoilein kaikkia muita merkkejä, vaan kun vanhenee niin visastuu, vai....?
No kuitenkin muuten niin helmessä on yksi kauneus vika. Ruoste perkele pyrkii kuskinpuolen takasivulasin alta (siis tavaratilan) näkyville, ja myöskin vuotaa sisälle.
Kysymys kuuluukin että onko vaikea työ vaihtaa ja ensinnäkin saada ikkuna ehjänä pois, ja paikalleen, muuten en usko työn olevan ylivoimanen, mutta mukava olisi jos ikkuna säilyisi ehjänä.
Neuvoista kiitollinen.
W124 TE MALLIN TAKA SIVUIKKUNAN TIIVISTE?
Mainitsemaasi ruostevikaa voisi kutsua melkein ominaisuudeksi; harvassa ovat ne S124:t, joissa tuota ei olisi (toinen on sanan lasin alumiinikehyksen hapettuminen maalin alta). Itsellänikin on kummallakin puolella pientä vikaa, ja tarkoitus olisi poistaa ne lähitulevaisuudessa. Mauri H. varmaan tietänee konstin, kunhan kotiutuu aurinkorannoilta...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kun irroitat lasia vääntele alumiinilistaa mahdollisimman vähän - kiero lista hankala saada nätisti takaisin.
Listassa on 2 ruuvia, jotka pitää ensimmäisenä avata. Lista lähtee kampeamalla ulospäin pois, mutta varo todellakin vääntämästä sitä. Lista kun on pois lasin voi työntää tiivisteineen ulospäin pois paikaltaan.
Narulla vetämällä lasin saa kumitiivisteineen takaisin aukkoonsa ja seuraavaksi lista takaisin paikalleen. Kannattaa käyttää jotain liukastetta niin ei riko tiivistettä takaisin laittaessa ja kumitiiviste asettuu helpommin paikalleen.
Ikkunankehyksessä on selkeä suunnitteluvirhe se on kuin allas joka kerää vaden muhimaan itseensä -> ruostuu aikanaan puhki.
Listassa on 2 ruuvia, jotka pitää ensimmäisenä avata. Lista lähtee kampeamalla ulospäin pois, mutta varo todellakin vääntämästä sitä. Lista kun on pois lasin voi työntää tiivisteineen ulospäin pois paikaltaan.
Narulla vetämällä lasin saa kumitiivisteineen takaisin aukkoonsa ja seuraavaksi lista takaisin paikalleen. Kannattaa käyttää jotain liukastetta niin ei riko tiivistettä takaisin laittaessa ja kumitiiviste asettuu helpommin paikalleen.
Ikkunankehyksessä on selkeä suunnitteluvirhe se on kuin allas joka kerää vaden muhimaan itseensä -> ruostuu aikanaan puhki.
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
Takaovi auki ja C-pilarissa on 3 ruuvia, ne pois niin lista lähtee vaikka isolla ruuvarilla varovasti auttaen, lista on vaan painettu tiivisteessä olevaan uraan.
Lasi irtoaa sisältäpäin yläreunasta työntäen, sen jälkeen lasia vedetään ulkopuolelta ylöspäin jolloin se irtoaa.
Jos ruostetta näkyy jo sisäpuolelta niin Tiivisteen "kouru" on todennäköisesti jo läpi ruostunut. Näin oli ainakin omassa autossani.
Lasi irtoaa sisältäpäin yläreunasta työntäen, sen jälkeen lasia vedetään ulkopuolelta ylöspäin jolloin se irtoaa.
Jos ruostetta näkyy jo sisäpuolelta niin Tiivisteen "kouru" on todennäköisesti jo läpi ruostunut. Näin oli ainakin omassa autossani.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Kiitos!!!!
Kiitoksia asiallisista neuvoista!!! Tilasin uuden tiivisteen takalasiin eilen ja ei maksanut kun 100eeroo..... kl-varaosista, voi taas olla aivan väärä paikka, mutta luulisin että veho nyt kuitenkin olisi ollut vielä kalliimpi. Mutta näin kuitenkin ja nyt odotellaan.
Pikkuveli.