Kokemuksia w163 270cdistä
Kokemuksia w163 270cdistä
Morjesta pöytään! tässä parin vuoden mersuttoman ajan jälkeen huomasin että alanvaihdon yhteydessä täytyisi autokin alkaa päivittään nelivetoiseen. yhdellä tutulla olisi tuomoinen Ml270cdi -01 automaatti 278tkm ja se on alkanut kiehtomaan. Nyt herää kysymys että onko nuo oikeesti niin surkeita kun isot pojat väittää? ja sitten vielä sellainen kysymys että onko tuo panoraama katto kuinka yleinen nuissa ml mersuissa?
Re: Kokemuksia w163 270cdistä
Millä lailla surkeita ? Ei vanhemmassa ML:ssä mitään erikoista heikkoutta liene, ellei keskuslukon toimimattomuutta tms. lasketa. Minusta aika hyvä moottori - laatikko - voimansiirto. Toki cdi heikkoudet mutta silti.
wiimax.fi
Re: Kokemuksia w163 270cdistä
Itsekin vastaavaa harkittin, mutta jotenki aika laiska ainakin vakiona, itsellä sisätilat oli ratkaiseva tekijä ja päädyin eemelin
Muutenhan tekniikka on perusvarma kuten dealer totesi
Muutenhan tekniikka on perusvarma kuten dealer totesi
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
Re: Kokemuksia w163 270cdistä
Ukolle käytiin tuollainen 02 facelift 270cdi viime kesänä. Paria muutakin käytiin kahtomassa ja ne olivat aivan luokattomassa kunnossa, ei ruosteetonta kohtaa löytynyt autosta. Kaikki sisällä olevat nippelit jäivät käteen kokeiltaessa, hanskalokeron luukut, juomatelineet, tuhkakupit ym, huomaa että amerikan maalla on tehty
Mut tuo joka ostettiin oli oikein asiallinen peli peltiensä puolesta ja valmiiksi lastutettu niin liikkuu todella pirteästi kokoisekseen
Tässä vuoden aikana olen vaihdellut siihen apukuskin turvatyynyn maton (tai no huijausboksin siihen ettei valo pala), termostaatin, maalauksen jälkeen jouduttiin sit uusimaan kaikki ovilukot kun eivät tykänneet lakka pölystä ollenkaan Öljyt koneeseen ja automaattiin. Oikein luotettavalta ja hyvältä peliltä on vaikuttanut, matkassa ja maastossa mukavan leppoisa ajeltava...
Kannattaa tosiaan muutama käydä noita kahtomassa tuon ruosteen takia, yhdessä oli vetokoukun kiinnike raudat niin lahot että sormi meni läpi että hujahti, 04 malli oli se ja etelän auto...
Mut tuo joka ostettiin oli oikein asiallinen peli peltiensä puolesta ja valmiiksi lastutettu niin liikkuu todella pirteästi kokoisekseen
Tässä vuoden aikana olen vaihdellut siihen apukuskin turvatyynyn maton (tai no huijausboksin siihen ettei valo pala), termostaatin, maalauksen jälkeen jouduttiin sit uusimaan kaikki ovilukot kun eivät tykänneet lakka pölystä ollenkaan Öljyt koneeseen ja automaattiin. Oikein luotettavalta ja hyvältä peliltä on vaikuttanut, matkassa ja maastossa mukavan leppoisa ajeltava...
Kannattaa tosiaan muutama käydä noita kahtomassa tuon ruosteen takia, yhdessä oli vetokoukun kiinnike raudat niin lahot että sormi meni läpi että hujahti, 04 malli oli se ja etelän auto...
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: Kokemuksia w163 270cdistä
Kiitoksia tiedoista! Autohan on tosiaan lapin auto niin ruoste ei älyttömästi ole purrut tietenki pikku kukkaa löytyy.
Re: Kokemuksia w163 270cdistä
Isäni osti myös ML270CDI toissapäivänä Rovaniemeltä autokaupasta. 250tkm ajettu, hopea täysin vakio vanteita myöden ja normivarustein. ei ollu kamalan halpa (pyynti 8500, kuulema tonnin tinkasi) toisaalta auto näyttäisi olevan siisti.
Käsitääkseni kyseessä on juuri tämä yksilö, jos käsitin oikein, ei tullu katottua rekisterinumeroa
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/8915622" onclick="window.open(this.href);return false;
Jännityksellä odotamme kuinka auton elo sujuu, ettei käy kuin kommuunijäsenellä Pakardisella.
Käsitääkseni kyseessä on juuri tämä yksilö, jos käsitin oikein, ei tullu katottua rekisterinumeroa
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/8915622" onclick="window.open(this.href);return false;
Jännityksellä odotamme kuinka auton elo sujuu, ettei käy kuin kommuunijäsenellä Pakardisella.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Kokemuksia w163 270cdistä
itellä ollut 3v ja kilometrejä tullu kiittävästi osto hetkellä 173,000 nyt 304.000,nyt vasta katsastuksessa eka raidetangonpään vaihto,ei muita niveliä ole vaihdettu pikku ongelmaa BAS/ESP valojen kans ,mutta nekin selätetty ajankanssa,mukava ajaa talvella eikä kesälläkään valiittamista,mutkat ja matkat taitettu luotettavasti kesällä baltianmaat 1600 km eikä ongelmaa. osta pois mainettaan parempi auto.
Re: Kokemuksia w163 270cdistä
Nyt on autolla ajettu 2500km ja seuraavaa vikapuolta on ilmentynyt:Sergey kirjoitti:Jännityksellä odotamme kuinka auton elo sujuu, ettei käy kuin kommuunijäsenellä Pakardisella.
- - Kovalla kuormalla, esim. hinatessa työmaavaunua (1600kg) vaihde vaihtaa vapaalle mäessä vakkarilla ajaessa ja vaihde tulee takaisin vasta kun vauhti on 20-30 lukemissa. "Ei sallittu välitys" nönnönnöö sanoi STAR viaksi.
- Kuskin peilin taittomekanismi oli vähän rikki, sain sen entrattua, mutta vasta strategisen peltiruuvin sijoituksen jälkeen sen heilunta loppui. Nyt Peili ei taivu.
- 1. sylinterin suutin tupsutti ja oli tervautunut, uusi prikka paikoilleen.
- Vänkärin penkin SRS varoitus toisinaan ilmoitteli itsestään. Ei ilmota enään.
- Kuskinpuolen takaoven ovipahvi oli jossain vaiheessa ilmeisesti irronnut ja joutui natsat asentamaan uusiksi.
- Kellon aikaa ei voi säätää, se on mitä se on. Napista ei mitään tapahdu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Kokemuksia w163 270cdistä
Meillä on ML ollut 8 vuotta ja ei tuo huono ole ollut. Ostaessa oli ajettu 295th ja huollettu normaalisti.
Matkan varrella ollut normaalia kulumista. 350th kohdilla etujarrut uusittu. N.400th kohdilla absin moottorin hiilet ja vesipumppu. N. 420th kohdilla sit enempi huoltoa, uusi laturi, startti ja korkeapainepumppu. 430th kohdilla lämppärin puhallin ja egr:n puhdistus. Samalla läpät pois imusarjasta.Takajarrut uusiksi. Matkan varrella on vaihdettu eteen alapallo ja ylätukivarsi. Taakse yksi alapallo. Siinä tärkeimmät.
Niin ja tietysti suuttimen pohjatiivisteitä on saanut vaihtaa, varmaan kaksi kierrosta jo mennyt.
Tälleen luettelona näyttää kuin olis hirveesti vikoja. Mutta startin poltin tyhmyyttäni kun starilla puristuksia mittailin useamman kerran huonolla akulla niin siitä ei startti tykännyt. Korkeapainepumppu alkoi oirehtia isoa vaunua kaasu pohjassa vetäessä kun tuossa on 200 hepan ohjelma sisällä, niin ei ihan riittänyt vanhalla pumpulla tuotto.
Päälläpäin korissa on ruostetta kynnen kokoinen alue takaoven kahvan alla. Kiven iskeämiä sitten on enempi, mutta vain pohjamaaliin asti, ei siis ruostepilkkuja. Pohja on kutakuinkin ok, muoveja en ole irroitellut joten ei tietoa mitä alla on.
Huollot teen ajallaan, kympin välein moottori öljyt, 30th välein lasken vaihteistosta 4 litraa ulos ja sama uutta sisään. 60th välein myös laatikon suodattimet.
Perien ja jakolaatikon öljyt vaihtuu n.90th välein.
Korin pintaan vedän keväin-syksyin vahan.
Sisusta alkaa kärsiä, kuskin penkissä on halkeama ja ovien sisäverhoukset ei meinaa pysyä kunnolla kiinni ja muutenkin on sisusta hieman nuhruisen näköinen. Mut niin on kuskikin
Tuossa hiukan tarinaa meidän ML:stä. Tykännyt olen autosta. Ja kun olen tehnyt itse huollot niin on kustannukset pysynyt kurissa. Ja näihin löytyy hyvin purkuosia jos tulee tarvetta, ei tarvi kaikkea marmoritiskiltä ostaa.
Nyt on mittarissa melkein 445 000 km ja still going strong.
Matkan varrella ollut normaalia kulumista. 350th kohdilla etujarrut uusittu. N.400th kohdilla absin moottorin hiilet ja vesipumppu. N. 420th kohdilla sit enempi huoltoa, uusi laturi, startti ja korkeapainepumppu. 430th kohdilla lämppärin puhallin ja egr:n puhdistus. Samalla läpät pois imusarjasta.Takajarrut uusiksi. Matkan varrella on vaihdettu eteen alapallo ja ylätukivarsi. Taakse yksi alapallo. Siinä tärkeimmät.
Niin ja tietysti suuttimen pohjatiivisteitä on saanut vaihtaa, varmaan kaksi kierrosta jo mennyt.
Tälleen luettelona näyttää kuin olis hirveesti vikoja. Mutta startin poltin tyhmyyttäni kun starilla puristuksia mittailin useamman kerran huonolla akulla niin siitä ei startti tykännyt. Korkeapainepumppu alkoi oirehtia isoa vaunua kaasu pohjassa vetäessä kun tuossa on 200 hepan ohjelma sisällä, niin ei ihan riittänyt vanhalla pumpulla tuotto.
Päälläpäin korissa on ruostetta kynnen kokoinen alue takaoven kahvan alla. Kiven iskeämiä sitten on enempi, mutta vain pohjamaaliin asti, ei siis ruostepilkkuja. Pohja on kutakuinkin ok, muoveja en ole irroitellut joten ei tietoa mitä alla on.
Huollot teen ajallaan, kympin välein moottori öljyt, 30th välein lasken vaihteistosta 4 litraa ulos ja sama uutta sisään. 60th välein myös laatikon suodattimet.
Perien ja jakolaatikon öljyt vaihtuu n.90th välein.
Korin pintaan vedän keväin-syksyin vahan.
Sisusta alkaa kärsiä, kuskin penkissä on halkeama ja ovien sisäverhoukset ei meinaa pysyä kunnolla kiinni ja muutenkin on sisusta hieman nuhruisen näköinen. Mut niin on kuskikin
Tuossa hiukan tarinaa meidän ML:stä. Tykännyt olen autosta. Ja kun olen tehnyt itse huollot niin on kustannukset pysynyt kurissa. Ja näihin löytyy hyvin purkuosia jos tulee tarvetta, ei tarvi kaikkea marmoritiskiltä ostaa.
Nyt on mittarissa melkein 445 000 km ja still going strong.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: Kokemuksia w163 270cdistä
Kokeilepas tuohon kellonajan säätöön reilusti voimaa. Eli vedetään nuppi ulos ja sitten kääntö voimalla, minulla toimii noinSergey kirjoitti:Sergey kirjoitti:
- Kellon aikaa ei voi säätää, se on mitä se on. Napista ei mitään tapahdu.[/list]
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/2779_20171104_181718_1.jpg ]
W123 200 -84
Re: Kokemuksia w163 270cdistä
Alkaa jäämään nuppi käteen jo.
Vaihteistoon vaihdettiin ventiilikoneisto, ja se parani sillä paremmaksi, mutta jäi vielä luistattamaan. Mutta nyt ei veto lopu. AUtoliikkeen kauppias lupasi kustantaa ehjän laatikon.
Vaihteistoon vaihdettiin ventiilikoneisto, ja se parani sillä paremmaksi, mutta jäi vielä luistattamaan. Mutta nyt ei veto lopu. AUtoliikkeen kauppias lupasi kustantaa ehjän laatikon.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021