jos johdot ja anturi ehjät niin jäljele jää se mistä johdot lähtevät anturilleluokyio kirjoitti:Johtosarjankin tutkivat nyt, ei siinä mitään vikaan viittaavaa... Ärh... Olisiko mitään ideoita mitäs sitten?
W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
S211 -04 EI airmaticia.
Minkälaisia ongelmia tiedossa jos toisella puolella on arnott ja toisella orkkis bilstein?
Mitä hyviä tai huonoja puolia noissa vaihtoehdoissa on? Muistan jotain tarinaa jossain olleen että Arnott tahtoo vastata iskunvaimentajaan heitossa? Pitääkö paikkansa?
Mitäs muita kokemuksia toiminnasta ja kestoiästä?
Ja onko oltava kumpikin samaa merkkiä?
Kiitos!
Minkälaisia ongelmia tiedossa jos toisella puolella on arnott ja toisella orkkis bilstein?
Mitä hyviä tai huonoja puolia noissa vaihtoehdoissa on? Muistan jotain tarinaa jossain olleen että Arnott tahtoo vastata iskunvaimentajaan heitossa? Pitääkö paikkansa?
Mitäs muita kokemuksia toiminnasta ja kestoiästä?
Ja onko oltava kumpikin samaa merkkiä?
Kiitos!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Arnottit olleet alla kesästä 30tkm ei mitään ongelmaa.Tenutähti kirjoitti:S211 -04 EI airmaticia.
.... että Arnott tahtoo vastata iskunvaimentajaan heitossa? Pitääkö paikkansa?
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Arnott, aina molemmat samoja. Rakenne on ilmeisesti erilainen, kuin orgiksessa.Tenutähti kirjoitti:S211 -04 EI airmaticia.
Minkälaisia ongelmia tiedossa jos toisella puolella on arnott ja toisella orkkis bilstein?
Mitä hyviä tai huonoja puolia noissa vaihtoehdoissa on? Muistan jotain tarinaa jossain olleen että Arnott tahtoo vastata iskunvaimentajaan heitossa? Pitääkö paikkansa?
Mitäs muita kokemuksia toiminnasta ja kestoiästä?
Ja onko oltava kumpikin samaa merkkiä?
Kiitos!
http://www.arnotteurope.com/p-4232-arno ... right.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Vasemmalla (entisen omistajan asentamana) ollut n.3v Arnott, oikealla puolella alkuperäinen. Nyt oikea puoli tipahtaa epäsäännöllisesti alas jos muutaman päivän seisoo pakkasessa.simosami kirjoitti:Arnott, aina molemmat samoja. Rakenne on ilmeisesti erilainen, kuin orgiksessa.Tenutähti kirjoitti:S211 -04 EI airmaticia.
Minkälaisia ongelmia tiedossa jos toisella puolella on arnott ja toisella orkkis bilstein?
Mitä hyviä tai huonoja puolia noissa vaihtoehdoissa on? Muistan jotain tarinaa jossain olleen että Arnott tahtoo vastata iskunvaimentajaan heitossa? Pitääkö paikkansa?
Mitäs muita kokemuksia toiminnasta ja kestoiästä?
Ja onko oltava kumpikin samaa merkkiä?
Kiitos!
http://www.arnotteurope.com/p-4232-arno ... right.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Koko ajan auton mulla ollessa olen hakenut syytä lievälle oikealle puoltamiselle. Nyt tuli mieleen että olisiko mahdollista liittyä tähän? (erilaiset pussit)
Mutta taidan arnottin alkaa katselemaan tuonne oikeallakin. Sittenpä selviää tuo puoltaminenkin. Tuntuu vaan kaukaa haetulta.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Ei ole enää Bilsteinkään kovin kallis: http://www.ebay.de/itm/BILSTEIN-Luftfed ... Swt7pXN-86" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
2004 vm. S211 E320 airmaticilla
Ennen minkäänlaisia toimenpiteitä perä putosi n. 30-90min aikana alas tasoon jossa renkaat miltein osuivat lokasuojiin. Alppilan autohuollosta vikadiagnoosiksi vasemman puolen takapalje uusittava. Veholta vikadiagnoosiksi pienenpieniä reikiä kummallakin puolella palkeissa, molemmat takapalkeet vaihdettava. Auton kojetaulussa herjasi "Airmatic - Visit workshop"-teksti.
En lähtenyt summanmutikassa palkeita vaihtamaan. Ajossa kuitenkin oikea takapalje räjähti ja vein auton Mekonomille korjaukseen halpojen hintojen perässä.
Molemmat takapalkeet vaihdettiin jonka lisäksi mekaanikon mukaan "tasonsäädön vipu" oli mennyt solmuun ja oli vaihdettava. Nyt perä välillä nousee ylös hetken tyhjäkäynnillä käyttämisen jälkee, välillä vain alustannostonapista. Perä kuitenkin vaihtelee korkeuttaan ajossa villisti ja välillä töyssyissä perä osuu maahan. Kojetaulussa auto ei enää herjaa "Airmatic - Visit workshop".
Vaikuttaisi ettei Mekonomilla kaikki ole mennyt niin kuin pitää ja lienee parasta viedä auto takuukorjaukseen että tasonsäätö taas pelaa. Olisiko kenelläkään vinkkejä minkälainen korjaamo osaisi airmatic-korjauksia/vikadiagnooseja? Tai kohtalotovereita samanmoisista oireista ja vinkkejä mistä lähteä vikaa hakemaan.
Ennen minkäänlaisia toimenpiteitä perä putosi n. 30-90min aikana alas tasoon jossa renkaat miltein osuivat lokasuojiin. Alppilan autohuollosta vikadiagnoosiksi vasemman puolen takapalje uusittava. Veholta vikadiagnoosiksi pienenpieniä reikiä kummallakin puolella palkeissa, molemmat takapalkeet vaihdettava. Auton kojetaulussa herjasi "Airmatic - Visit workshop"-teksti.
En lähtenyt summanmutikassa palkeita vaihtamaan. Ajossa kuitenkin oikea takapalje räjähti ja vein auton Mekonomille korjaukseen halpojen hintojen perässä.
Molemmat takapalkeet vaihdettiin jonka lisäksi mekaanikon mukaan "tasonsäädön vipu" oli mennyt solmuun ja oli vaihdettava. Nyt perä välillä nousee ylös hetken tyhjäkäynnillä käyttämisen jälkee, välillä vain alustannostonapista. Perä kuitenkin vaihtelee korkeuttaan ajossa villisti ja välillä töyssyissä perä osuu maahan. Kojetaulussa auto ei enää herjaa "Airmatic - Visit workshop".
Vaikuttaisi ettei Mekonomilla kaikki ole mennyt niin kuin pitää ja lienee parasta viedä auto takuukorjaukseen että tasonsäätö taas pelaa. Olisiko kenelläkään vinkkejä minkälainen korjaamo osaisi airmatic-korjauksia/vikadiagnooseja? Tai kohtalotovereita samanmoisista oireista ja vinkkejä mistä lähteä vikaa hakemaan.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Vikakoodit kyllä auttaisivat asiaa.
Onkohan kalibrointi tehty myös korjauksen yhteydessä, vaiko vain mekaaninen korjaus.
Kyllä se aikalailla tarvitsee nuo vikakoodit *lla, joita veholla, Alppilan autohuoltosta. Nyt en muista onko muilla korjaamoilla *ia, mutta onnistuu nuo myös hyvällä testerillä joka tukee airmaticia.
Vika on kyllä järjestelmässä, mutta haku ammuntaa tässä vaiheessa.
Onkohan kalibrointi tehty myös korjauksen yhteydessä, vaiko vain mekaaninen korjaus.
Kyllä se aikalailla tarvitsee nuo vikakoodit *lla, joita veholla, Alppilan autohuoltosta. Nyt en muista onko muilla korjaamoilla *ia, mutta onnistuu nuo myös hyvällä testerillä joka tukee airmaticia.
Vika on kyllä järjestelmässä, mutta haku ammuntaa tässä vaiheessa.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Mulla oli näin vuoden päivät 211 faceliftissä.Tenutähti kirjoitti:Vasemmalla (entisen omistajan asentamana) ollut n.3v Arnott, oikealla puolella alkuperäinen. Nyt oikea puoli tipahtaa epäsäännöllisesti alas jos muutaman päivän seisoo pakkasessa.simosami kirjoitti:Arnott, aina molemmat samoja. Rakenne on ilmeisesti erilainen, kuin orgiksessa.Tenutähti kirjoitti:S211 -04 EI airmaticia.
Minkälaisia ongelmia tiedossa jos toisella puolella on arnott ja toisella orkkis bilstein?
Mitä hyviä tai huonoja puolia noissa vaihtoehdoissa on? Muistan jotain tarinaa jossain olleen että Arnott tahtoo vastata iskunvaimentajaan heitossa? Pitääkö paikkansa?
Mitäs muita kokemuksia toiminnasta ja kestoiästä?
Ja onko oltava kumpikin samaa merkkiä?
Kiitos!
http://www.arnotteurope.com/p-4232-arno ... right.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Koko ajan auton mulla ollessa olen hakenut syytä lievälle oikealle puoltamiselle. Nyt tuli mieleen että olisiko mahdollista liittyä tähän? (erilaiset pussit)
Mutta taidan arnottin alkaa katselemaan tuonne oikeallakin. Sittenpä selviää tuo puoltaminenkin. Tuntuu vaan kaukaa haetulta.
Teki jonkun "suihkuvirtaus"-hälytyksen, ilmeisesti kun on eri vastuksilla venttiilit niissä palkeissa.
Käytännössä ei merkitystä tasosäädön toiminnassa, perän korkeudessa tms.
Kyllästyin tuohon vian kuittaamiseen rattinapilla jokaisen startin yhteydessä ja vaihdoin toisellekin puolen Arnottin.
Häly hävisi, ei muuta eroa käytössä.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Epäilisin että suorittaneet vain mekaanisen korjauksen. Muutenkin vaikutti hätäseltä porukalta kun soittelivat että työ valmis ja auto noudettavissa jonka jälkeen n. 30min päästä kun olin jo miltein korjaamolla noutamassa autoa soitettiin uudelleen että "ei työ olekaan valmis, perä näyttäisi laskevan seisonnassa". Pitänee viedä vikadiagnoosiin Veholle jos Mekonomenin mekaanikot ei saa mitään aikaiseksi...Berglund kirjoitti:Vikakoodit kyllä auttaisivat asiaa.
Onkohan kalibrointi tehty myös korjauksen yhteydessä, vaiko vain mekaaninen korjaus.
Kyllä se aikalailla tarvitsee nuo vikakoodit *lla, joita veholla, Alppilan autohuoltosta. Nyt en muista onko muilla korjaamoilla *ia, mutta onnistuu nuo myös hyvällä testerillä joka tukee airmaticia.
Vika on kyllä järjestelmässä, mutta haku ammuntaa tässä vaiheessa.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
No,,nytpä tämänkin topicin lukeneena rupesin kattelemaan enempi omaa -04 s211:stäni jossa ei ole onneksi airmatikkia, vaan pelkkä perän ilmasysteemit. Eli kyllähän parin päivän seisonnan jälkeen laskee kuskinpuolen perä tässäkin aika alas. Auton käynnistäessä perä nousee melkein heti, mutta ihmetystä herättääkin, että tuo roikkuvampi puoli nousee noin 10mm ylemmäs kuin tuo, joka ei laske ainakaan niin paljoa seisoessaan. Ja tämmöisenä korkeudet pysyvät ajon aikanakin..tai siis ainakin heti ajon jälkeen mitattuna. No sitten on myös toinen erikoisuus...eli etupää, joka on siis kait ihan tavan rautajousilla, niin apukuskin puoli on taas suunnilleen sen saman 10mm ylempänä vs kuskinpuoli..? Eihä tuota nyt oikeestaan edes silmällä erota ennen kuin mittaa, mutta tosi erikoiselta tuntuu, kun on ristiin korkeammalla kulmat. Ajossa en huomaa mitään erityisen ihmeellistä, eikä siis mitään hälyytyksiä tauluun ole tullut. Oisko kellään heittää ideaa..siis ainakin nyt tuohon outoon etupäähän??
s211
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Jos etupäässä on vakio tolpat tai sitä vastaavat on jousilautanen säädettävä 5 korkeus vaihtoehtoa.
Yleensä mekaanikko korjaamolla ei lue asennusohjetta, jossa sanotaan että säädä tolppa ensin vanhan mukaisesti.
Jospa siellä ero ja perä tasoittaa tuota, koska on tasonsäätö.
Jos takapusseja ei ole vaihdettu niin vaihtoon, perä tulee olemaan maassa kunhan pakkaset kiristyy.
Kompuran huolto kannattaa tehdä jos ei ole tehty.
Yleensä mekaanikko korjaamolla ei lue asennusohjetta, jossa sanotaan että säädä tolppa ensin vanhan mukaisesti.
Jospa siellä ero ja perä tasoittaa tuota, koska on tasonsäätö.
Jos takapusseja ei ole vaihdettu niin vaihtoon, perä tulee olemaan maassa kunhan pakkaset kiristyy.
Kompuran huolto kannattaa tehdä jos ei ole tehty.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Ok..kiitos vinkeistä! Auto meneekin huomenna lähipajalle huoltoon, niin kysyn samalla huoltohepulta, että jos osaa, niin säätää ainakin tuon etupään oikeelle korkeudelle..
s211
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
No kysytääs vielä tämmöstä. Eli onkos kellään tietoa ovien lukitusten vaikutuksesta tähän perän ilmajousitussysteemiin. Kun kävi niin, että auto seisoi nyt pari päivää putkeen ihan pikkupakkasessa pihalla ja peräkin oli pysynyt ylhäällä, mutta kun klikkasin kaukosäätimestä ovet auki, niin sieltä kompressorin suunnilta kuuluis samalla hetkellä suhahdus ja taas vasen puoli perseestä laskeutui?? No sen jälkeen taas pistin mesen käyntiin ja perä nousi taas hetkessä ylös?
Ja nyt toiseen asiaan, eli tuohon jo kertomaani auton keulan epätasaiseen keulimiseen.
Käytin siis autoni ihan perushuollossa mutta se huoltoheppu ei tiennyt mitään Mersujen etupään jousituskorkeudensäädöistä, kun sitä yritin kysellä. tämähän siis keulii hanttarin puolelta 10-15mm enemmän. No puolentoista viikon päähän vien auton tuon keulan osalta tsekattavaksi toiseen pajaan, jossa pitäisi tuntemusta olla enemmän...toivottavasti !
Ja nyt toiseen asiaan, eli tuohon jo kertomaani auton keulan epätasaiseen keulimiseen.
Käytin siis autoni ihan perushuollossa mutta se huoltoheppu ei tiennyt mitään Mersujen etupään jousituskorkeudensäädöistä, kun sitä yritin kysellä. tämähän siis keulii hanttarin puolelta 10-15mm enemmän. No puolentoista viikon päähän vien auton tuon keulan osalta tsekattavaksi toiseen pajaan, jossa pitäisi tuntemusta olla enemmän...toivottavasti !
s211
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Kun ovet avautuvat järjestelmät heräävät "uni tilasta".
Kyllä hiukan haiskahtaa tuo kompuran ylipaineventtiili.
https://www.google.fi/search?client=tab ... 8YY5oCEbM:
Kuvassa 3a on sokka jolla ala jousen pidike säätyy. avantgardessa on alimmissa, elegance keskimmäisessä, classic ylimmillään jos ulkoa oikein muistan.
Itsellä oli edellisessä s211ssa alimmaisessa...
Kyllä hiukan haiskahtaa tuo kompuran ylipaineventtiili.
https://www.google.fi/search?client=tab ... 8YY5oCEbM:
Kuvassa 3a on sokka jolla ala jousen pidike säätyy. avantgardessa on alimmissa, elegance keskimmäisessä, classic ylimmillään jos ulkoa oikein muistan.
Itsellä oli edellisessä s211ssa alimmaisessa...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Kiitos taas asiallisista vastauksista! Täytyypä printata tuo ja viedä mukana huoltopajalle...toivottavasti eivät ota nokkiinsa kun tämmönen täysin tumpelo menee muka sanomaan, että säätäkääpä tuosta
Ja pitääpä katsoa meneekö sitten kompuran vaihdoksi...saavat ne pajan sällit tutkailla sitten tuotakin samalla?
Pitääpä lukaista tää topikki uudestaan tässä joku kerta kun jaksaa...kun en muista höpistiinkö tuosta ylipaineventtilistä täällä jossakin kohtaa
Ja pitääpä katsoa meneekö sitten kompuran vaihdoksi...saavat ne pajan sällit tutkailla sitten tuotakin samalla?
Pitääpä lukaista tää topikki uudestaan tässä joku kerta kun jaksaa...kun en muista höpistiinkö tuosta ylipaineventtilistä täällä jossakin kohtaa
s211
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Ylipaineventtiilin voi vaihtaa erikseen, saa Saksasta wabcon originaalina, Suomessa myydään koko kompura.
On n. 50€ plus toimituskulut.
Se nyt kannattaa testata jotta toimii.
Toiminnan voi testerillä myös testata, riippuen testeristä.
Kuitenkin jos siellä on likaa johtuen vuodosta tai muusta pitää kompura huoltaa.
Yksi kompuran vika on jos imuletku tai sen suodatin rikkoutuu imee se lian sisään.
W211ssa tuo imu putki on aika lähellä maata kun on apparin kolarissa, w212 perässä suojattuna...
Manuaali testaus ylipaineventtiilille, napoihin 12V 0,5-0,8A ja silloin vetää karan alas, lähtee ilman kompuran irroitusta. Muistaa vain sormella painaa vastaan ettei jousi lennätä osia.
Kompura on n. 700->€ vaihdettua, riippuen paikasta.
On n. 50€ plus toimituskulut.
Se nyt kannattaa testata jotta toimii.
Toiminnan voi testerillä myös testata, riippuen testeristä.
Kuitenkin jos siellä on likaa johtuen vuodosta tai muusta pitää kompura huoltaa.
Yksi kompuran vika on jos imuletku tai sen suodatin rikkoutuu imee se lian sisään.
W211ssa tuo imu putki on aika lähellä maata kun on apparin kolarissa, w212 perässä suojattuna...
Manuaali testaus ylipaineventtiilille, napoihin 12V 0,5-0,8A ja silloin vetää karan alas, lähtee ilman kompuran irroitusta. Muistaa vain sormella painaa vastaan ettei jousi lennätä osia.
Kompura on n. 700->€ vaihdettua, riippuen paikasta.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Kompura ei maksa kuin 150-400e. Tunti töitä.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Ja kaikista halvimmalla kompuran suhteen selviää, kun kompuran huoltaa itse: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=188781" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Ahaa onko hinnat tippuneet, viimeksi kun katsoin viime talvena olivat tuolla 700€ vaihdettuna. Huom PKS...epk kirjoitti:Kompura ei maksa kuin 150-400e. Tunti töitä.
Vaihtoon ei kyllä mene edes tuntia... Nopea homma se on...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
tunti pahimmillaan ärräpäät alkaa lentelee kun yks tai kaks kolmesta kiinnitys pultista katkea ku o ruostunut kiinni
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Onkos kukaan koskaan mitannut kuinka paljon tämmöisen ilmaperäisen farkun mitta on esim takalokarinkaaresta renkaan keskiöön? Jotenki vaan tuntuu, että mulla on tuo perä aika alhaalla koko ajan...ei siis pohjassa mutta jotenki on niin matalan oloinen...voi tietenki johtua siitä, kun tuo keula on jotenki niin hassun korkealla....mutta maanantaina pitäis saada siihen parannusta, kun vien sen siis pajalle tuon keulan säätöön, jos ja kun sitä kerta pystyy säätämään...olis vaan mielenkiintosta mittailla kun tietäis onko muilla mitä mittoja
s211
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Onhan sitä mittailtu pari sataa kertaa kun anturi vika oli.
Mersun keskiö tähdestä kaareen 375mm jolloin anturi on -10 mm / n. 2,75V arvossa (eli mihin kalibroinnissa asetetaan)
Mutta tässä saa olla tarkkana, koska riippuen missä asennossa auto on. Jos täysin passi alustalla niin sitten pätee.
Hyvä on katsoa samalla testerillä tuo anturi arvo kun mittaa tuo etäisyyttä.
Ja nämä on sitten S212 mallista.
En usko että kauheasti on heittoa S211sta, niitä arvoja ei ole ylhäällä enää.
Mersun keskiö tähdestä kaareen 375mm jolloin anturi on -10 mm / n. 2,75V arvossa (eli mihin kalibroinnissa asetetaan)
Mutta tässä saa olla tarkkana, koska riippuen missä asennossa auto on. Jos täysin passi alustalla niin sitten pätee.
Hyvä on katsoa samalla testerillä tuo anturi arvo kun mittaa tuo etäisyyttä.
Ja nämä on sitten S212 mallista.
En usko että kauheasti on heittoa S211sta, niitä arvoja ei ole ylhäällä enää.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Ok....ite just mittailin omastani, mutten ihan millimetritarkasti kun on niin hämärääkin...takaoikee 35cm, takavasen 36cm, etuoikee 39cm, etuvasen 37cm :/
s211
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
avari korkeus on noin 35cm. Ja oliko autossasi joka nurkassa ilmat vai ei ? säädettyä nyt saa joka nurkkaa (eli päätä) oli tai ei , etujousilla yleensä sokkasäädöllä jollei ilmoja.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Perä vaikuttaa suht on, mittasin auto käynnissä?Ganes-75 kirjoitti:Ok....ite just mittailin omastani, mutten ihan millimetritarkasti kun on niin hämärääkin...takaoikee 35cm, takavasen 36cm, etuoikee 39cm, etuvasen 37cm :/
Meinaan riippuen maasta voi pientä heittoa olla korkeudessa kun auto ei ole päällä.
Kokeillut kumpaakin, joten empiirinen tutkimus puoltaa auto päällä.
Tuo etu oikea on kyllä korkealla, taitaa olla sokka liian ylhäällä. Niinkuin tuossa aikasemmin jo mainitsit että hanttari on korkealla, myös hiukan vaikuttaa tuohon kuskin puoleen.
Niinkuin epk sanoi n. 36cm joten kuskin puoli menee kyl tuohon mitta haitarin kun ottaa hanttarin puolen korkeuden huomioon.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Itsekin joskus mittasin ja kun tuo kännykkä on aina mukana niin nappasinpa valokuvatkin silloin että pysyy mitat muistissa.
Kyseessä siis s211 elegance ei airmatic. Mittaus suoritettiin tallissa betonilattialta. Kaikkien neljän pyörän korkeus kaaresta tähden keskelle osui välille 35,5 - 35,0 senttiä.
Kyseessä siis s211 elegance ei airmatic. Mittaus suoritettiin tallissa betonilattialta. Kaikkien neljän pyörän korkeus kaaresta tähden keskelle osui välille 35,5 - 35,0 senttiä.
S211 E320 cdi -09
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Nonii..päivitetääs tilannetta hieman! Eli muutamia viikkoja sitten kävin lähipajalla kun joka nurkka on autossani hieman eri korkeudella. No lähipajan heppu kertoi tarkistaneensa etupään ja sanoi, että on lähes millilleen oikein, mutta että kun takapään laski alas, niin auton keulakin palautui taas eri korkeuksille! Samalla sanoivat, että takapäässä on ilmavuoto ilmeisesti pussissa, joten ne vauhtamalla voi tuo eriparikeuliminenkin helpottaa. No varasin samointein ajan Tammisaareen takailmapussian vaihtoon(Arnot 730e vaihdettuna). Vaihdatin ne tosiaan siellä ja vaihtotyössä ei sillä hepulla kestänyt puoltatuntiakaan. Peräpää muuttui kyllä mukavasti jämäkämmäksi, eikä perä ole sen jälkeen laskenut alas pikkupakkasillakaan. Muttamutta...ei tuo auton eriparikeuliminen mihinkään muuttunut! Ihan joka nurkka autosta on erikorkeudella edelleen. Taidan antaa asian olla, kun on tässä tällä hetkellä hieman isompaakin murhetta hometaloni purku-urakan kanssa. Ajossa noita auton korkeusheittoja ei huomaa millään tavalla, joten olkoot perkeles, kun ei kukaan näköjään osaa kertoa mikä sillä on....liekkö niin linttaan kolaroitu joskus vai...
s211
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Starilla tuli kalibroitua uudelleen S211 perän jouset (ei airmatic) mutta nyt näyttää että toinen puoli on matalammalla. Ainoa asia mikä tulee mieleen on että hallin lattia ei ole aivan tasainen joten voiko olla siitä kiinni että nyt auto on vinossa?